Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
HarryH

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av HarryH »

Breivik skubber Willumsson i stanga, men er smart og trekker seg raskt bort fra situasjonen. I stedet er det Tidemann som får det gule kortet. Litt merkelig at også Willumsson får gult kort.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det er vel noen sesonger siden vi var pasningssikre nok til å bare holde ballen i laget og kontrollere inn på den måten.

Visa

Legg inn av Visa »

Det var godt å skru av denne sendingen

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1718

Legg inn av JauKaninen »

Visa skrev: ons jun 07, 2023 8:56 pm Det var godt å skru av denne sendingen
Jeg hadde på lyd fra NRK sin cupsending, de var behagelige å høre på synes jeg.

Sharpix

Legg inn av Sharpix »

Visa skrev: ons jun 07, 2023 8:24 pm Knark & Trygd
Kristiansund Bygd

Humre
Fint banner fra "byen" som er fylkets bendelorm og lever på Nordmøres og Sunnmøres skatteinnbetalinger.

Bendelorm, bendelorm, moille e ein bendelorm!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sharpix skrev: ons jun 07, 2023 9:00 pm
Visa skrev: ons jun 07, 2023 8:24 pm Knark & Trygd
Kristiansund Bygd

Humre
Fint banner fra "byen" som er fylkets bendelorm og lever på Nordmøres og Sunnmøres skatteinnbetalinger.

Bendelorm, bendelorm, moille e ein bendelorm!
Hahahahaha!

Dette var den morsomste banteren jeg har sett på lenge.

Forøvrig tror jeg enkelte bør lytte mindre til kommentarfeltet i TK og heller leve i den reelle verden. Industrikommunen Molde yter mer til fellesskapet enn By ved Nav.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Noen i klubbtråden til Bodø/Glimt ønsker hjemmekamp mot Molde for da kan man få de fort ut av cupen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: ons jun 07, 2023 9:05 pm Noen i klubbtråden til Bodø/Glimt ønsker hjemmekamp mot Molde for da kan man få de fort ut av cupen.
De hadde jo voldsom selvtillit hjemme mot oss i fjor og i 2021 og. For ikke å snakke om cupfinalen.

Bring em on!

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Blir vel trekt først og må spille borte mot..... Brattvåg!

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

TheRealArt_Verified skrev: ons jun 07, 2023 9:12 pm Blir vel trekt først og må spille borte mot..... Brattvåg!
David Sissoko sendte Brattvåg videre i cupen. Vet han var i Molde-systemet en stund, i tillegg til at han var på U16 og U17 landslag.

Vet ikke når eller hvorfor han havnet i Brattvåg, men håper Molde følger med der. Viser kvaliteter i dag som kunne tatt seg bra ut på høyere nivå.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

stoodeh skrev: ons jun 07, 2023 9:35 pm
TheRealArt_Verified skrev: ons jun 07, 2023 9:12 pm Blir vel trekt først og må spille borte mot..... Brattvåg!
David Sissoko sendte Brattvåg videre i cupen. Vet han var i Molde-systemet en stund, i tillegg til at han var på U16 og U17 landslag.

Vet ikke når eller hvorfor han havnet i Brattvåg, men håper Molde følger med der. Viser kvaliteter i dag som kunne tatt seg bra ut på høyere nivå.
Var et kjempetalent, men sleit veldig med å lykkes i Molde.

hoemb

Legg inn av hoemb »

Hjemme mot strømsgodset. Ikke det beste, ikke det verste

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

hoemb skrev: ons jun 07, 2023 10:10 pm Hjemme mot strømsgodset. Ikke det beste, ikke det verste
Kunne knapt blitt bedre. Heller hjemme mot et svakt lag i ES enn borte mot hvemsomhelst.

Kyllingrekka

Legg inn av Kyllingrekka »

Veldig bra trekning. Gode muligheter for kvartfinale.

2013 var sist vi tapte hjemme mot Strømsgodset, som også er det eneste hjemmetapet mot dem dette årtusenet.

Kyllingrekka

Legg inn av Kyllingrekka »

Også deilig at Start nok en gang er tidlig ute av cupen. Håper noen snekrer et "Vi glemmer aldri 2000"-banner i tilfelle de skulle rote seg opp igjen i Eliteserien på et tidspunkt.

Hmm

Legg inn av Hmm »

stoodeh skrev: ons jun 07, 2023 9:35 pm
TheRealArt_Verified skrev: ons jun 07, 2023 9:12 pm Blir vel trekt først og må spille borte mot..... Brattvåg!
David Sissoko sendte Brattvåg videre i cupen. Vet han var i Molde-systemet en stund, i tillegg til at han var på U16 og U17 landslag.

Vet ikke når eller hvorfor han havnet i Brattvåg, men håper Molde følger med der. Viser kvaliteter i dag som kunne tatt seg bra ut på høyere nivå.
Et stort talent.
Men det sies at han ikke helt fotsto hva han måtte gjøre for å bli ordentlig god. Kanskje umodehet?

Litt usikker på om han fikk nytt tilbud fra Molde, men tror Jim Solbakken ordnet en ok deal i Brattvåg.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Kyllingrekka skrev: ons jun 07, 2023 10:16 pm Veldig bra trekning. Gode muligheter for kvartfinale.

2013 var sist vi tapte hjemme mot Strømsgodset, som også er det eneste hjemmetapet mot dem dette årtusenet.
Når det bidro til at de ble seriemester 1p foran Rosenborg så er ikke det tapet tungt å svelge

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Ble trigga av RBs ordbruk her. Strømsgodset er jo ikke en "eliteserierival"! Alle lag i ES er ikke rivaler med Molde... BG, RBK, Brann, Viking og Lillestrøm kan jeg strekke meg til.

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

PapaSmurf skrev: ons jun 07, 2023 10:13 pm Kunne knapt blitt bedre. Heller hjemme mot et svakt lag i ES enn borte mot hvemsomhelst.
100 %. Om vi fikk bortekamp mot Stjørdals/Blink, ville jeg ha vært mye mer nervøs.

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

BiggusD skrev: ons jun 07, 2023 11:59 pm Ble trigga av RBs ordbruk her. Strømsgodset er jo ikke en "eliteserierival"!
Forsvarlig etter min smak, og meningsfullt i NM-konteksten. Man kunne ha møtt OBOS- eller 2. divisjonsmotstand, men møter altså en vant konkurrent. Strømsgodset og Molde er ikke rivaler, men de er eliteserierivaler.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Hmm skrev: ons jun 07, 2023 10:24 pm
stoodeh skrev: ons jun 07, 2023 9:35 pm
TheRealArt_Verified skrev: ons jun 07, 2023 9:12 pm Blir vel trekt først og må spille borte mot..... Brattvåg!
David Sissoko sendte Brattvåg videre i cupen. Vet han var i Molde-systemet en stund, i tillegg til at han var på U16 og U17 landslag.

Vet ikke når eller hvorfor han havnet i Brattvåg, men håper Molde følger med der. Viser kvaliteter i dag som kunne tatt seg bra ut på høyere nivå.
Et stort talent.
Men det sies at han ikke helt fotsto hva han måtte gjøre for å bli ordentlig god. Kanskje umodehet?

Litt usikker på om han fikk nytt tilbud fra Molde, men tror Jim Solbakken ordnet en ok deal i Brattvåg.
Ja, han pleier jo fikse det.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Petersen holder nullen i cupen. Da står han mot Godset også.

Veldig bra å holde to keepere varme. Godt trekk av Erling Moe.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: tor jun 08, 2023 11:03 am Petersen holder nullen i cupen. Da står han mot Godset også.

Veldig bra å holde to keepere varme. Godt trekk av Erling Moe.
Han står sikkert mot Godset og, men i løpet av 3 kamper i cupen har han to skudd på seg. Begge kom i går og jeg husker dem ikke, så det var neppe spesielt farlige skudd.

Så vi har ikke fått sett situasjoner der vi kan konkludere med at vi bør bytte førstekeeper

mr.anderson

Legg inn av mr.anderson »

Hvordan skal Petersen spille seg inn på laget om det å holde nullen når han får sjansen ikke er nok? Etter min mening trenger han ikke imponere for å spille seg inn på laget når Karlstrøm er så dårlig som han er for øyeblikket. Hele poenget med å ha flere keepere er jo borte om Karlstrøm skal stå uansett hvordan han presterer.

Om Petersen ikke er klar ennå så må Molde hente en ny keeper.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

mr.anderson skrev: tor jun 08, 2023 12:32 pm Hvordan skal Petersen spille seg inn på laget om det å holde nullen når han får sjansen ikke er nok? Etter min mening trenger han ikke imponere for å spille seg inn på laget når Karlstrøm er så dårlig som han er for øyeblikket. Hele poenget med å ha flere keepere er jo borte om Karlstrøm skal stå uansett hvordan han presterer.

Om Petersen ikke er klar ennå så må Molde hente en ny keeper.
Nå vet ikke jeg hva som skal til for at man skal bytte keeper, men det er ingen tvil om at Karlstrøm er den som man har mest trua på. Og keeperposisjonen er den plassen der det er tøffest å kjempe seg inn på laget.

Jeg tipper man mener Karlstrøms offensive kvaliteter med pasningsfoten er såpass viktig at de er villige til å godta at han har svakheter i den normale keeperrollen.

For å si det på en annen måte. Jeg tror de som bruker mye energi på et keeperbytte på førstelaget bruker den energien unødig. Karlstrøm kommer til å stå helt til man eventuelt henter en ny keeper, og jeg tviler også på at de kommer til å hente en ny.

Her er Frode Grodås sin vurdering av Karlstrøm: Han har en ekstrem kompetanse og ferdigheter med ball i beina. Så må han jobbe med de andre tingene. Han har en størrelse og rekkevidde som mange misunner.

Selv håper jeg Nyland kommer tilbake, men jeg har som sagt null tro på at Molde henter ny førstekeeper.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

PapaSmurf skrev: tor jun 08, 2023 1:21 pm
mr.anderson skrev: tor jun 08, 2023 12:32 pm Hvordan skal Petersen spille seg inn på laget om det å holde nullen når han får sjansen ikke er nok? Etter min mening trenger han ikke imponere for å spille seg inn på laget når Karlstrøm er så dårlig som han er for øyeblikket. Hele poenget med å ha flere keepere er jo borte om Karlstrøm skal stå uansett hvordan han presterer.

Om Petersen ikke er klar ennå så må Molde hente en ny keeper.
Nå vet ikke jeg hva som skal til for at man skal bytte keeper, men det er ingen tvil om at Karlstrøm er den som man har mest trua på. Og keeperposisjonen er den plassen der det er tøffest å kjempe seg inn på laget.

Jeg tipper man mener Karlstrøms offensive kvaliteter med pasningsfoten er såpass viktig at de er villige til å godta at han har svakheter i den normale keeperrollen.

For å si det på en annen måte. Jeg tror de som bruker mye energi på et keeperbytte på førstelaget bruker den energien unødig. Karlstrøm kommer til å stå helt til man eventuelt henter en ny keeper, og jeg tviler også på at de kommer til å hente en ny.

Her er Frode Grodås sin vurdering av Karlstrøm: Han har en ekstrem kompetanse og ferdigheter med ball i beina. Så må han jobbe med de andre tingene. Han har en størrelse og rekkevidde som mange misunner.

Selv håper jeg Nyland kommer tilbake, men jeg har som sagt null tro på at Molde henter ny førstekeeper.
En keepers jobb er å stoppe skudd og holde buret rent. Det å kunne sette i gang spillet er en bonus hvis alt det andre er på plass. I Molde er det visst motsatt.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: tor jun 08, 2023 12:00 pm
Kaizen skrev: tor jun 08, 2023 11:03 am Petersen holder nullen i cupen. Da står han mot Godset også.

Veldig bra å holde to keepere varme. Godt trekk av Erling Moe.
Han står sikkert mot Godset og, men i løpet av 3 kamper i cupen har han to skudd på seg. Begge kom i går og jeg husker dem ikke, så det var neppe spesielt farlige skudd.

Så vi har ikke fått sett situasjoner der vi kan konkludere med at vi bør bytte førstekeeper
Han hadde en god inngripen i går, der han ble presset og tok ballen fast. Ellers gjør han sine saker på en sikker måte. Kompliserer ikke spillet sitt. Men Petersen har også utfordringer i feltarbeidet sitt. Blir litt for lett tatt ut av motstander på cornere. Vise litt mer muskler og vise hvem som er sjefen, så blir dette bedre. Kommer nok med mer spilletid. Det viktigste er dog at han ikke slipper ikke inn tullemål.

Foreløpig får Petersen konsentrere seg om cupen, og fortsette å holde nullen. Så får vi håpe Karlstrøm lar seg inspirere og begynner å heve sitt eget spill I serien. Hvis ikke tvinger et keeperbytte seg fram.
Sist redigert av Kaizen den tor jun 08, 2023 2:13 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

BiggusD skrev: tor jun 08, 2023 2:09 pm
PapaSmurf skrev: tor jun 08, 2023 1:21 pm
mr.anderson skrev: tor jun 08, 2023 12:32 pm Hvordan skal Petersen spille seg inn på laget om det å holde nullen når han får sjansen ikke er nok? Etter min mening trenger han ikke imponere for å spille seg inn på laget når Karlstrøm er så dårlig som han er for øyeblikket. Hele poenget med å ha flere keepere er jo borte om Karlstrøm skal stå uansett hvordan han presterer.

Om Petersen ikke er klar ennå så må Molde hente en ny keeper.
Nå vet ikke jeg hva som skal til for at man skal bytte keeper, men det er ingen tvil om at Karlstrøm er den som man har mest trua på. Og keeperposisjonen er den plassen der det er tøffest å kjempe seg inn på laget.

Jeg tipper man mener Karlstrøms offensive kvaliteter med pasningsfoten er såpass viktig at de er villige til å godta at han har svakheter i den normale keeperrollen.

For å si det på en annen måte. Jeg tror de som bruker mye energi på et keeperbytte på førstelaget bruker den energien unødig. Karlstrøm kommer til å stå helt til man eventuelt henter en ny keeper, og jeg tviler også på at de kommer til å hente en ny.

Her er Frode Grodås sin vurdering av Karlstrøm: Han har en ekstrem kompetanse og ferdigheter med ball i beina. Så må han jobbe med de andre tingene. Han har en størrelse og rekkevidde som mange misunner.

Selv håper jeg Nyland kommer tilbake, men jeg har som sagt null tro på at Molde henter ny førstekeeper.
En keepers jobb er å stoppe skudd og holde buret rent. Det å kunne sette i gang spillet er en bonus hvis alt det andre er på plass. I Molde er det visst motsatt.
Ja, men jeg tror det er sånn

Tiger

Legg inn av Tiger »

Nyland er klubbløs.....

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tiger skrev: tor jun 08, 2023 3:44 pm Nyland er klubbløs.....
Ja, det har ikke gått oss hus forbi for å si det mildt. :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»