Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
HarryH

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av HarryH »

Berget hadde vel vært mest aktuell som backup for Linnes. Sjelden man ser spillere legge om spillestilen midt i karrieren i så stor grad som det Jo Inge har gjort. Skiftet samtidig også utseende fra svigermors drøm til brutal viking.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

HarryH skrev: ons jan 04, 2023 11:15 pm Berget hadde vel vært mest aktuell som backup for Linnes. Sjelden man ser spillere legge om spillestilen midt i karrieren i så stor grad som det Jo Inge har gjort. Skiftet samtidig også utseende fra svigermors drøm til brutal viking.
Det er det som er svigermors drøm nå...

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Kalle73 skrev: ons jan 04, 2023 11:27 pm
HarryH skrev: ons jan 04, 2023 11:15 pm Berget hadde vel vært mest aktuell som backup for Linnes. Sjelden man ser spillere legge om spillestilen midt i karrieren i så stor grad som det Jo Inge har gjort. Skiftet samtidig også utseende fra svigermors drøm til brutal viking.
Det er det som er svigermors drøm nå...
Svigermors drøm er ikke det noe slikt som profilbildet mitt da?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Hehe, ok da gir det mening.

Centrist

Legg inn av Centrist »

PapaSmurf skrev: ons jan 04, 2023 11:08 pm
MensenErnst skrev: ons jan 04, 2023 10:57 pm
På 3-2 og 4-2 sto jeg bare og veiva med armene.
Over 9 år har gått og fortsatt gir den kampen meg kaskader av glede. Måtte se klippet med Calle og Christian igjen nå.
Man burde hatt 10-års jubileum. Fylt opp Aker Stadion med gigantiske flatskjermer og sett hele kampen på nytt. Til den dag i dag kan man fortsatt huske hvordan man reagerte ved hvert mål.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Centrist skrev: ons jan 04, 2023 11:53 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 04, 2023 11:08 pm
MensenErnst skrev: ons jan 04, 2023 10:57 pm
På 3-2 og 4-2 sto jeg bare og veiva med armene.
Over 9 år har gått og fortsatt gir den kampen meg kaskader av glede. Måtte se klippet med Calle og Christian igjen nå.
Man burde hatt 10-års jubileum. Fylt opp Aker Stadion med gigantiske flatskjermer og sett hele kampen på nytt. Til den dag i dag kan man fortsatt huske hvordan man reagerte ved hvert mål.
Det er allerede planlagt. Jeg og noen venner fant ut i jula at 24. november er en fredag. Den helga drar vi som bor i Molde til Oslo og feirer 10-årsjubileet sammen med et par stykker som bor på Østlandet. Avslutter med harryhandel i Sverige og S08 borte søndag 26. november.

Bestemte oss kjapt for å prioritere dette foran eventuelle julebord hos de respektive arbeidsgiverne.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Øystein Neerland er back in business!

https://www.moldefk.no/nyheter/oystein- ... 02vD31jiZ0

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Det er vel gode nyheter?

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Hmm skrev: tor jan 05, 2023 9:02 am Øystein Neerland er back in business!

https://www.moldefk.no/nyheter/oystein- ... 02vD31jiZ0
Ser noen har sterke reaksjoner allerede, hvorfor det? Er det på grunn av håndteringen rundt DEN saken som vi alle er lei av å ta opp?
Sist redigert av andzyyyy den tor jan 05, 2023 9:30 am, redigert 2 ganger totalt.

Hmm

Legg inn av Hmm »

andzyyyy skrev: tor jan 05, 2023 9:16 am
Hmm skrev: tor jan 05, 2023 9:02 am Øystein Neerland er back in business!

https://www.moldefk.no/nyheter/oystein- ... 02vD31jiZ0
Ser mange har sterke reaksjoner allerede, hvorfor det? Er det på grunn av hånteringen rundt DEN saken som vi alle er lei av å ta opp?
Øystein Neerland vet hvordan han driver klubb og har vært med en viktig brikke for å få MFK dit de er nå. På toppen av norsk fotball.

Han virker å være i overkant formell utad, og det er kanskje det folk reagerer på? (evt den andre saken, som han som leder har fått skryt for håndteringen av, fra de som har greie på ledelse)

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Kaizen skrev: ons jan 04, 2023 8:45 pm
HarryH skrev: ons jan 04, 2023 7:16 pm Jo Inge holder fortsatt meget god ES-standard, men har dessverre begynt å bli veldig skadeplaget.
En av signalovergangene til Solskjær som sikret gullet i 2011. Jo Inge Berget sitter tross alt med to seriemesterskap og et cupgull for Molde. Så har uansett skrevet seg inn med gullskrift i Moldehistorien.
Jo Inge Berget er en av de smarteste fotballhodene som har spilt for Molde. Har fikk så mye tyn fra de fotballdumme på tribunene at det var flaut å høre på av og til. Tok meg selv i å flere ganger si halvhøyt at de ikke har peiling på hva de snakker om.

Men de samme folka hylla jo Mostrøm også, fordi "han jobbe godt" :lol:

Edit: Vil bare påpeke at Mostrøm faktisk var en ganske smart spiller han også, så ikke negativt mot han, da han var meget god i å finne det riktige rommet for Forren til å prikke i samtidig som han laget rommet Linnes kunne springe i.
Poenget er at folket på tribunen evnet ikke å se det. Kun springingen hjemover (som han ofte kunne for selv med ballmist/dårlige touch)

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Supet med Neerland com-back😊 Sikkert høy SOF

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Går han av som sportssjef for Norsk Toppfotball da? Vet at han ble ansatt den gangen fordi han var ihuga tilhenger av sluttspill. Vil han fronte det når han kommer tilbake til Molde FK? Vel vi får se etterhvert hva som kommer frem.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SuperGunners10 skrev: tor jan 05, 2023 9:51 am
Kaizen skrev: ons jan 04, 2023 8:45 pm
HarryH skrev: ons jan 04, 2023 7:16 pm Jo Inge holder fortsatt meget god ES-standard, men har dessverre begynt å bli veldig skadeplaget.
En av signalovergangene til Solskjær som sikret gullet i 2011. Jo Inge Berget sitter tross alt med to seriemesterskap og et cupgull for Molde. Så har uansett skrevet seg inn med gullskrift i Moldehistorien.
Jo Inge Berget er en av de smarteste fotballhodene som har spilt for Molde. Har fikk så mye tyn fra de fotballdumme på tribunene at det var flaut å høre på av og til. Tok meg selv i å flere ganger si halvhøyt at de ikke har peiling på hva de snakker om.

Men de samme folka hylla jo Mostrøm også, fordi "han jobbe godt" :lol:

Edit: Vil bare påpeke at Mostrøm faktisk var en ganske smart spiller han også, så ikke negativt mot han, da han var meget god i å finne det riktige rommet for Forren til å prikke i samtidig som han laget rommet Linnes kunne springe i.
Poenget er at folket på tribunen evnet ikke å se det. Kun springingen hjemover (som han ofte kunne for selv med ballmist/dårlige touch)
Jo Inge var fotballklok ja. Av og til for klok for sitt eget beste, og det var vel det som gjorde at folk på tribunen uffet seg. Ser det med Eikrem også, han forstår hva andre skal gjøre, men problemet oppstår når de andre ikke forstår det samme :)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

andzyyyy skrev: tor jan 05, 2023 9:16 am
Hmm skrev: tor jan 05, 2023 9:02 am Øystein Neerland er back in business!

https://www.moldefk.no/nyheter/oystein- ... 02vD31jiZ0
Ser noen har sterke reaksjoner allerede, hvorfor det? Er det på grunn av håndteringen rundt DEN saken som vi alle er lei av å ta opp?
Er det twitter?

Det er det i såfall bare å le av. Twitter er dønn useriøst. Fortjener en eier som Musk.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 10:31 am
andzyyyy skrev: tor jan 05, 2023 9:16 am
Hmm skrev: tor jan 05, 2023 9:02 am Øystein Neerland er back in business!

https://www.moldefk.no/nyheter/oystein- ... 02vD31jiZ0
Ser noen har sterke reaksjoner allerede, hvorfor det? Er det på grunn av håndteringen rundt DEN saken som vi alle er lei av å ta opp?
Er det twitter?

Det er det i såfall bare å le av. Twitter er dønn useriøst. Fortjener en eier som Musk.
Ser ei med tilknyting til supportermiljøet i Molde har ytret seg negativt til ansettelsen. Det kan jo godt hende noen er negative fordi han har vært ihuga tilhenger av sluttspill. Du vet jo hvordan noen supportere kan reagere på slikt? Jeg er jo også spent på hva slags holdning han har til akkurat det spørsmålet. Men skal ikke være forutinntatt her så han skal absolutt få sjansen sin først.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Må innrømme at jeg har satt pris på den uformelle stilen til Ole Erik Stavrum.

Moist

Legg inn av Moist »

Korgutt skrev: tor jan 05, 2023 10:36 am
PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 10:31 am
andzyyyy skrev: tor jan 05, 2023 9:16 am
Ser noen har sterke reaksjoner allerede, hvorfor det? Er det på grunn av håndteringen rundt DEN saken som vi alle er lei av å ta opp?
Er det twitter?

Det er det i såfall bare å le av. Twitter er dønn useriøst. Fortjener en eier som Musk.
Ser ei med tilknyting til supportermiljøet i Molde har ytret seg negativt til ansettelsen. Det kan jo godt hende noen er negative fordi han har vært ihuga tilhenger av sluttspill. Du vet jo hvordan noen supportere kan reagere på slikt? Jeg er jo også spent på hva slags holdning han har til akkurat det spørsmålet. Men skal ikke være forutinntatt her så han skal absolutt få sjansen sin først.
Nå har vel Stavrum ikke vært helt fremmed for sluttspill selv?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: tor jan 05, 2023 10:37 am Må innrømme at jeg har satt pris på den uformelle stilen til Ole Erik Stavrum.
Jeg liker også den utadvendte Stavrum bedre når det kommer til mediehåndtering.

Men jeg sitter likevel med en følelse av at Neerland var flinkere i forhandlinger. Jeg har ingen dokumentasjon eller noe å backe opp påstanden med annet enn at jeg har følt det sånn.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Moist skrev: tor jan 05, 2023 10:44 am
Korgutt skrev: tor jan 05, 2023 10:36 am
PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 10:31 am

Er det twitter?

Det er det i såfall bare å le av. Twitter er dønn useriøst. Fortjener en eier som Musk.
Ser ei med tilknyting til supportermiljøet i Molde har ytret seg negativt til ansettelsen. Det kan jo godt hende noen er negative fordi han har vært ihuga tilhenger av sluttspill. Du vet jo hvordan noen supportere kan reagere på slikt? Jeg er jo også spent på hva slags holdning han har til akkurat det spørsmålet. Men skal ikke være forutinntatt her så han skal absolutt få sjansen sin først.
Nå har vel Stavrum ikke vært helt fremmed for sluttspill selv?
Nei, det er jo MFK som er for dette tullet der. Men det får de ikke gjennomført på tinget uansett. Så vi kan bare slappe av.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Moist skrev: tor jan 05, 2023 10:44 am
Korgutt skrev: tor jan 05, 2023 10:36 am
PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 10:31 am

Er det twitter?

Det er det i såfall bare å le av. Twitter er dønn useriøst. Fortjener en eier som Musk.
Ser ei med tilknyting til supportermiljøet i Molde har ytret seg negativt til ansettelsen. Det kan jo godt hende noen er negative fordi han har vært ihuga tilhenger av sluttspill. Du vet jo hvordan noen supportere kan reagere på slikt? Jeg er jo også spent på hva slags holdning han har til akkurat det spørsmålet. Men skal ikke være forutinntatt her så han skal absolutt få sjansen sin først.
Nå har vel Stavrum ikke vært helt fremmed for sluttspill selv?
Det kan vel hende. Men han har ikke vært ansatt i Norsk Toppfotball som sportslig leder i den hensikt å fronte sluttspill. I motsetning til Neerland.

Moist

Legg inn av Moist »

PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 10:47 am
Moist skrev: tor jan 05, 2023 10:44 am
Korgutt skrev: tor jan 05, 2023 10:36 am

Ser ei med tilknyting til supportermiljøet i Molde har ytret seg negativt til ansettelsen. Det kan jo godt hende noen er negative fordi han har vært ihuga tilhenger av sluttspill. Du vet jo hvordan noen supportere kan reagere på slikt? Jeg er jo også spent på hva slags holdning han har til akkurat det spørsmålet. Men skal ikke være forutinntatt her så han skal absolutt få sjansen sin først.
Nå har vel Stavrum ikke vært helt fremmed for sluttspill selv?
Nei, det er jo MFK som er for dette tullet der. Men det får de ikke gjennomført på tinget uansett. Så vi kan bare slappe av.
Det var i forbindelse med cuppen han uttalte seg om det så jeg nå.
– Vi har ikke noe felles svar fra Molde Fotballklubb ennå. Vi er opptatt av at cupen bevarer sin posisjon. For meg personlig var cupfinale på våren bra. Supporterne var også positive. Spill et gruppespill som i Sverige, og finale i mai, spør du meg, men vi skal ta opp emnet litt bredere.
Noe slikt er jo helt utenkelig også forsåvidt.

Moldefkfan

Legg inn av Moldefkfan »

Ser tidligere tornekratt-leder også var ute å kritiserte ansettelsen til Neerland. Alltid hatt sansen for Øystein, dette blir bra!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Moldefkfan skrev: tor jan 05, 2023 10:53 am Ser tidligere tornekratt-leder også var ute å kritiserte ansettelsen til Neerland. Alltid hatt sansen for Øystein, dette blir bra!
Det er så meningsløst. Neerland er ansatt. Å klage nå skaper bare unødvendig støy.

Den dagen han gjør en dårlig jobb kan de heller få lov til å uffe seg.

Rekarten

Legg inn av Rekarten »

Neerland er dyktig nok til rollen han, har vært i gamet og kan mye, god kontroll på økonomi og alt det der.
Problemet er at han ikke evner å se supporterne. Veldig lukket fyr som eks ikke liker å gi noe særlig informasjon i intervjuer eller lignende, mange av fansen var veldig fornøyde med Neerland ut og Stavrum inn rett og slett for å få mer folkelighet.

Fordelen er at vi får en dyktig forhandler som kan fotball og alt, ulempen blir at folkeligheten og åpenheten rundt klubben blir snevra inn like stramt som et rumpehull..

I tillegg er det flere, meg inkludert som syns han gjorde en alt for dårlig jobb i alt rotet med Sarr-saken..

Bra for lommeboka til mfk, dårlig for fansen.. :(

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Rekarten skrev: tor jan 05, 2023 11:24 am Neerland er dyktig nok til rollen han, har vært i gamet og kan mye, god kontroll på økonomi og alt det der.
Problemet er at han ikke evner å se supporterne. Veldig lukket fyr som eks ikke liker å gi noe særlig informasjon i intervjuer eller lignende, mange av fansen var veldig fornøyde med Neerland ut og Stavrum inn rett og slett for å få mer folkelighet.

Fordelen er at vi får en dyktig forhandler som kan fotball og alt, ulempen blir at folkeligheten og åpenheten rundt klubben blir snevra inn like stramt som et rumpehull..

I tillegg er det flere, meg inkludert som syns han gjorde en alt for dårlig jobb i alt rotet med Sarr-saken..

Bra for lommeboka til mfk, dårlig for fansen.. :(
Det er farlig og lite gjennomtenkt å legge skylda for måten klubben løste Sarr-spørsmålet på Neerland. Han måtte som direktør fronte saken, men han er jo bare en brikke oppi dette.

Jeg mener han gjorde en relativt god figur. Klubben havnet i en catch22-situasjon og det er irriterende å se folk tro at Molde bare kunne gjort sånn eller bare gjort sånn.

Og bra for fansen, det kommer jo an på hva man vil det. Jeg vil at Molde skal vinne pokaler. Og der tror jeg Neerland kommer til å bidra bra.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Angående den saken så 1) Han er frikjent, dermed uskyldig i alle rettslige måter (uavhengig av hva noen personlig måtte mene og tro og den erstattningen) 2) Det var ikke relatert til jobben

Vanskelig å se at Molde kunne gjort noe som helst annerledes rent praktisk.

Det eneste ville vært å gi ham en stor pengeutbetaling for avslutte kontrakten som ville vært enda verre på alle mulige måter.

Men i enkelte situasjoner virket det som Neerland var litt dårlig forberedt på hva han skulle si og at spørsmålet kom.

Jeg er positiv til at han kommer tilbake. Det kan godt være noen andre som skal jobbe med media og slikt. Eikrem for eksempel.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Var det ikke Neerland som ivret for treningsleir i autoritære regimer og som forsvarte Rosenborg da de vurderte det samme?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: tor jan 05, 2023 12:43 pm Var det ikke Neerland som ivret for treningsleir i autoritære regimer og som forsvarte Rosenborg da de vurderte det samme?
Vært på Facebook og stjålet nå Korgutt?

I såfall trenger du ikke spørre oss. Da fikk du jo svaret der.
Sist redigert av PapaSmurf den tor jan 05, 2023 12:57 pm, redigert 1 gang totalt.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jeg er også positiv til Neerland. Likte Stavrum veldig godt, men når han først skal gå så er det få kandidater som er så gode som Neerland.

Deler også det inntrykket om at han var bedre i forhandlinger enn Stavrum, men mer lukket. Stavrum hadde som mål å gjøre klubben mer åpen når han kom og det føler jeg han fikk til.

Dette blir bra, la oss nå ha fokus på det som skal skje på banen inn mot neste sesong.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»