Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Kaizen

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: tir jan 03, 2023 9:44 am
TorVarhaug skrev: tir jan 03, 2023 9:40 am
Stonesy skrev: man jan 02, 2023 6:17 pm 3 års kontrakt på Kitolano melder TV 2.
Positiv til denne signeringen!
Vell og bra, men synes 4 år burde være minimum når vi bruker penger på en signering. Vært veldig mye 2.5 og 3 år på MFK.
Nå er det jo slik at spillerne også har et ord med i laget. Og 4 år er enklere å få en tenåring til å signere på enn en midt i karrieren.
Men jeg er enig i det du sier. 4 år gir en langt større ro for klubb og fans.
Kitolano ønsker nok å komme utenlands i løpet av karrieren. Det er nok overraskende for mange at han har gått til Molde framfor utlandet etter fjorårets kanon sesong med 13 mål i serien. Ni mål innenfor 16 meter og fire mål utenfor.

Tipper Kitolano har lyst til å heve seg enda et par hakk som fotballspiller og samtidig sope med seg en tittel eller to før han reiser videre, og da er en treårskontrakt greit for begge parter.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Har vi prosenter på https://www.dagsavisen.no/sport/fotball ... k-fotball/?
Blir uansett lommerusk

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Jobs99 skrev: tir jan 03, 2023 7:26 pm Har vi prosenter på https://www.dagsavisen.no/sport/fotball ... k-fotball/?
Blir uansett lommerusk
Noe annet ville vært veldig overraskende da vi solgte et stort talent relativt billig

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

Jobs99 skrev: tir jan 03, 2023 7:19 pm Bodø Glimt jakter Bjørtuft fra Odd. Skulle ikke han til oss?
Høibråten, Moe, Amundsen og Lode, samt et par andre..Enten er de veldig glade i å samle på midtstoppere, eller så skal de over på tre stoppere i nord og..?
Tror uansett jeg hadde tenkt meg om to ganger før jeg dro dit, kan fort bli mye benk for Odin.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RickGrimes skrev: ons jan 04, 2023 9:40 am
Jobs99 skrev: tir jan 03, 2023 7:19 pm Bodø Glimt jakter Bjørtuft fra Odd. Skulle ikke han til oss?
Høibråten, Moe, Amundsen og Lode, samt et par andre..Enten er de veldig glade i å samle på midtstoppere, eller så skal de over på tre stoppere i nord og..?
Tror uansett jeg hadde tenkt meg om to ganger før jeg dro dit, kan fort bli mye benk for Odin.
Hører jo kilder i MFK si at Glimt er så ræva på speiding at deres speiding er å sondere markedet for spillere andre klubber lukter på og så gå etter dem.

Det er jo en del gentlemans agreements som brytes, men Glimt er notorisk kjent for å gi faen i kutyme og etikette. Glimts ledelse er ikke spesielt godt likt av de andre lagene. Er det en snarvei som kan tas eller en kynisk løsning som kan benyttes i norsk fotball kan du banne på at det er Frode Thomassen som er arkitekt.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

PapaSmurf skrev: ons jan 04, 2023 9:46 am Hører jo kilder i MFK si at Glimt er så ræva på speiding at deres speiding er å sondere markedet for spillere andre klubber lukter på og så gå etter dem.

Det er jo en del gentlemans agreements som brytes, men Glimt er notorisk kjent for å gi faen i kutyme og etikette. Glimts ledelse er ikke spesielt godt likt av de andre lagene. Er det en snarvei som kan tas eller en kynisk løsning som kan benyttes i norsk fotball kan du banne på at det er Frode Thomassen som er arkitekt.
Dette har jeg også fått inntrykk av, men har ikke villet sagt noe i frykt for å pirke i vepsebolet. Men siden du først nevner det... Det virker som at de har et litt spesielt opplegg. Jeg klarer blant annet ikke å oppdrive hvem som er speider i B/G, har de egen speider?

Jeg vet at de prøvde seg på mye rart rundt Kristian Eriksen overgangen. Når de innså at de ikke klarte å konkurrere med oss økonomisk. Det var mye som foregikk i kulissene der, F.eks det der med at de først fortalte HamKam at de kunne vente til januar med å hente Eriksen før de snudde totalt. Det var et åpenbart forsøk på å rett og slett finte Molde ut av forhandlingene med en meget god løsning for HamKam før de presenterte det de egentlig ville.

Sidekick Joe

Legg inn av Sidekick Joe »

Skjelver ikke akkurat i buksene av det Glimt har drevet med de siste åra. Har svidd av enorme summer på å hente hjem gamle helter, ikke er det lurt og ikke kan det være spesielt bærekraftig. Rosenborg har forstått det og henter smart, blir nok vår største konkurrent i år.

Centrist

Legg inn av Centrist »

PapaSmurf skrev: man jan 02, 2023 5:28 pm Slik er det jo for alle norske lag som lykkes. Da kommer de større klubbene og skal ha de beste.

På samme måte som at Molde kjøper de beste hos Sogndal og Tromsø.

Det som er positivt er jo at man selger direkte til store ligaer for tresifra antall millioner. Da har man klatra oppover på rangstigen.

Men som sagt. Sånn er det. Og innimellom må man bruke et par sesonger på å komme tilbake. Det som er farlig er om man får panikk og øser ut millioner for å unngå en liten dupp.

Greier man å ha is i magen og bare ha fokus på å bygge lag så vinner man på det i det lange løp. Vi vil jo ikke ha det slik at ett lag vinner 13 gull på rad. En slik Donald-liga gir meg grøsninger.

Men det er jo ikke dermed sagt at man ikke skal prøve å vinne serien og å kvalifisere seg til CL. Men det må ikke gå på bekostning av prosjektet der man hele tiden har fokus på å bygge gode lag.
Svært godt innlegg.

Dette er et litt tveegget sverd i seg selv. Man ønsker å selge for mye slik at man kan bygge klubb og utvikle seg til f.eks. et CL-gruppespill. Allikevel vil store salg innebære salg av store profiler som derav svekker laget og dens mulighet for suksess.

Jeg har ingen tvil om at Molde er svært god på dette. Skulle det derimot komme en klubb å by 100m+ for Mannsverk eller Brynhildsen, burde man i mine øyne selge. Dette må sees opp mot årsbudsjettet. Hvis man selger Fofana, Brynhildsen og Mannsverk for 300m til sammen (ikke realistisk, men for eksempelet), ville man ha dekket nesten tre årsbudsjetter.

Molde er mer enn Molde i Eliteserien og de pengene vil gjøre underverker for resten av klubben.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

stoodeh skrev: ons jan 04, 2023 11:18 am
PapaSmurf skrev: ons jan 04, 2023 9:46 am Hører jo kilder i MFK si at Glimt er så ræva på speiding at deres speiding er å sondere markedet for spillere andre klubber lukter på og så gå etter dem.

Det er jo en del gentlemans agreements som brytes, men Glimt er notorisk kjent for å gi faen i kutyme og etikette. Glimts ledelse er ikke spesielt godt likt av de andre lagene. Er det en snarvei som kan tas eller en kynisk løsning som kan benyttes i norsk fotball kan du banne på at det er Frode Thomassen som er arkitekt.
Dette har jeg også fått inntrykk av, men har ikke villet sagt noe i frykt for å pirke i vepsebolet. Men siden du først nevner det... Det virker som at de har et litt spesielt opplegg. Jeg klarer blant annet ikke å oppdrive hvem som er speider i B/G, har de egen speider?

Jeg vet at de prøvde seg på mye rart rundt Kristian Eriksen overgangen. Når de innså at de ikke klarte å konkurrere med oss økonomisk. Det var mye som foregikk i kulissene der, F.eks det der med at de først fortalte HamKam at de kunne vente til januar med å hente Eriksen før de snudde totalt. Det var et åpenbart forsøk på å rett og slett finte Molde ut av forhandlingene med en meget god løsning for HamKam før de presenterte det de egentlig ville.
Et uttrykk som kommer i hu: Vær hyggelig med de du møter på veien opp, du møter de samme på veien ned igjen.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Sidekick Joe skrev: ons jan 04, 2023 11:30 am Skjelver ikke akkurat i buksene av det Glimt har drevet med de siste åra. Har svidd av enorme summer på å hente hjem gamle helter, ikke er det lurt og ikke kan det være spesielt bærekraftig. Rosenborg har forstått det og henter smart, blir nok vår største konkurrent i år.
Bodø er nok den klart største konkurrenten i år og har kanskje for første gang forsterket seg i løpet av vinteren (Omar mot Sampsted) og ikke mistet så mange viktige brikker (Solbakken mindre viktig i fjor).

Samtidig så virker det som de gjør veldig mye rart. Ryktes to nye venstrebacker inn og de hentet Omar. Hvis jeg var Brice ville jeg vært pissed. Samme om jeg var Hagen (spesielt om Bodø var vanskelige med å selge). Samme hvis jeg var Salvesen. Samtidig har Bodøspillere snart en flopprosent nær 100 i utlandet. Å hente og selge spillere må bli vanskelig for de i årene som kommer. Selvsagt i tillegg til at de satser mye av økonomien i år. Hva skjer om de mot formodning har en dårlig sesong?

Rosenborg gjør dessverre mer rett, men har mindre ressurser og har også en vei å gå (dårligere seeding feks). Ser de som en farlig konkurrent snart, men Bodø er nok sterkest i år med en knallhard kortsiktig satsing.

Federin

Legg inn av Federin »

https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/x ... de-fotball

Ny markedsansvarlig. En ekte supporter, ingen tvil om det :-)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: ons jan 04, 2023 12:15 pm https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/x ... de-fotball

Ny markedsansvarlig. En ekte supporter, ingen tvil om det :-)
Salgssjef mot bedriftsmarkedet.

Per Eikrem er fortsatt markedsansvarlig.

Men Jorill er utvilsomt en engasjert og driftig person. Jeg tror hun vil lykkes godt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

God kombinasjon av faglig dyktighet, nettverk i næringslivet og glødende patriotisme.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: ons jan 04, 2023 12:31 pm God kombinasjon av faglig dyktighet, nettverk i næringslivet og glødende patriotisme.
Jeg tror det er smart av en fotballklubb å ansette dedikerte fans. Og så er det å ansette eks-spillere som var vanlig før ikke lenger spesielt smart. Salg til bedriftsmarkedet nå for tiden handler om mer enn at det er stas at det kommer en og kan fortelle noen skrøner fra tiden som aktiv. Selvsagt er det viktig å støtte klubben, men bedriftsledere må også vurdere hva return of investment vil være.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

MoldeMoldeMolde skrev: ons jan 04, 2023 11:52 am
Sidekick Joe skrev: ons jan 04, 2023 11:30 am Skjelver ikke akkurat i buksene av det Glimt har drevet med de siste åra. Har svidd av enorme summer på å hente hjem gamle helter, ikke er det lurt og ikke kan det være spesielt bærekraftig. Rosenborg har forstått det og henter smart, blir nok vår største konkurrent i år.
Bodø er nok den klart største konkurrenten i år og har kanskje for første gang forsterket seg i løpet av vinteren (Omar mot Sampsted) og ikke mistet så mange viktige brikker (Solbakken mindre viktig i fjor).

Samtidig så virker det som de gjør veldig mye rart. Ryktes to nye venstrebacker inn og de hentet Omar. Hvis jeg var Brice ville jeg vært pissed. Samme om jeg var Hagen (spesielt om Bodø var vanskelige med å selge). Samme hvis jeg var Salvesen. Samtidig har Bodøspillere snart en flopprosent nær 100 i utlandet. Å hente og selge spillere må bli vanskelig for de i årene som kommer. Selvsagt i tillegg til at de satser mye av økonomien i år. Hva skjer om de mot formodning har en dårlig sesong?

Rosenborg gjør dessverre mer rett, men har mindre ressurser og har også en vei å gå (dårligere seeding feks). Ser de som en farlig konkurrent snart, men Bodø er nok sterkest i år med en knallhard kortsiktig satsing.
At enkeltspillere flopper vil ha fint lite å si for om andre spillere fra samme lag er interessante kjøpsobjekter eller ikke.
Scoutinga nå til dags går mye dypere enn om vedkommende er anbefalt fra en eller annen spiller/trener/bekjentskap.

Og hvorfor skal en spiller bli pissed om det blir kamp om plassen? Isåfall er man jo vannvittig defensiv og stoler lite på egne ferdigheter.
Det er jo rimelig normalt (imotsetning til Glimts stall i fjor) å ha oppdekning på samtlige plasser.
Hagen kan jeg forstå vil vekk, for man har både han, Vetti og Berg som alternativer på midten. Men det ser jo ut til å løse seg.

boombis

Legg inn av boombis »

stoodeh skrev: ons jan 04, 2023 11:18 am Jeg klarer blant annet ikke å oppdrive hvem som er speider i B/G, har de egen speider?
Det korte svaret er nei. Det litt lengre svaret er at speiding er delt mellom Bjørkan og Robert Hauge.

Men speiding i dag er vel for en stor del basert på wyscout, har jeg latt meg fortelle.

Albino

Legg inn av Albino »

Kalle73 skrev: ons jan 04, 2023 12:49 pm Og hvorfor skal en spiller bli pissed om det blir kamp om plassen?
Fordi KK skyr rotering som pesten. Starter du ikke 1. seriekamp blir det ikke mange minutter på deg resten av sesongen.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

boombis skrev: ons jan 04, 2023 1:00 pm
stoodeh skrev: ons jan 04, 2023 11:18 am Jeg klarer blant annet ikke å oppdrive hvem som er speider i B/G, har de egen speider?
Det korte svaret er nei. Det litt lengre svaret er at speiding er delt mellom Bjørkan og Robert Hauge.

Men speiding i dag er vel for en stor del basert på wyscout, har jeg latt meg fortelle.
Man startet med datascouting i fjor så vidt(?) i regi 3 NTNU studenter. Er litt om det i Glimt tråden om man søker i forumet for de spesielt interesserte.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

boombis skrev: ons jan 04, 2023 1:00 pm
stoodeh skrev: ons jan 04, 2023 11:18 am Jeg klarer blant annet ikke å oppdrive hvem som er speider i B/G, har de egen speider?
Det korte svaret er nei. Det litt lengre svaret er at speiding er delt mellom Bjørkan og Robert Hauge.

Men speiding i dag er vel for en stor del basert på wyscout, har jeg latt meg fortelle.
Er litt flere enn de 2 som jobber med den delen, blant annet 3 karer som fikk jobben mens de gikk på NTNU og som også har laget et eget scouting program som de videresender kandidater til Bjørkan, Hauge, Sakkariasen og co.

Har også et samarbeide med en del europeriske klubber på den biten og andre ting.

Men la nå smurfene tro at vi ikke speider og klager på at vi presser opp prisen for dem ved å gå for de samme som dem slev om det ikke skjer så veldig ofte

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

JonSnow skrev: ons jan 04, 2023 1:20 pm
boombis skrev: ons jan 04, 2023 1:00 pm
stoodeh skrev: ons jan 04, 2023 11:18 am Jeg klarer blant annet ikke å oppdrive hvem som er speider i B/G, har de egen speider?
Det korte svaret er nei. Det litt lengre svaret er at speiding er delt mellom Bjørkan og Robert Hauge.

Men speiding i dag er vel for en stor del basert på wyscout, har jeg latt meg fortelle.
Er litt flere enn de 2 som jobber med den delen, blant annet 3 karer som fikk jobben mens de gikk på NTNU og som også har laget et eget scouting program som de videresender kandidater til Bjørkan, Hauge, Sakkariasen og co.

Har også et samarbeide med en del europeriske klubber på den biten og andre ting.

Men la nå smurfene tro at vi ikke speider og klager på at vi presser opp prisen for dem ved å gå for de samme som dem slev om det ikke skjer så veldig ofte
Liker ikke at Smurfer brukes med en negativ undertone.

Ikke vår feil at dere ikke har et skikkelig speiderapparat og må bruke skoleelever som leker seg med algoritmer. :D

HarryH

Legg inn av HarryH »

John Vik, der har vi ace of speid.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Kalle73 skrev: ons jan 04, 2023 12:49 pm At enkeltspillere flopper vil ha fint lite å si for om andre spillere fra samme lag er interessante kjøpsobjekter eller ikke.
Nå er det ikke lengre snakk om enkeltspillere, det er vel absolutt alle.

Visa

Legg inn av Visa »

John Vik.. John Wick.. Ikke rart at utenlandske klubber ikke tør å krangle når Molde kommer på banen.

Funker også som vår egen Terminator mot studentenes robot.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Glimt henter jo bare tilbake de spillerne de solgte til Europa ifjor fra diverse europeiske benker, da slipper man jo speiding.;)
..Og så byr man i tillegg på de spillerne Molde vil hente selvfølgelig.

boombis

Legg inn av boombis »

PapaSmurf skrev: ons jan 04, 2023 1:27 pm
JonSnow skrev: ons jan 04, 2023 1:20 pm
boombis skrev: ons jan 04, 2023 1:00 pm

Det korte svaret er nei. Det litt lengre svaret er at speiding er delt mellom Bjørkan og Robert Hauge.

Men speiding i dag er vel for en stor del basert på wyscout, har jeg latt meg fortelle.
Er litt flere enn de 2 som jobber med den delen, blant annet 3 karer som fikk jobben mens de gikk på NTNU og som også har laget et eget scouting program som de videresender kandidater til Bjørkan, Hauge, Sakkariasen og co.

Har også et samarbeide med en del europeriske klubber på den biten og andre ting.

Men la nå smurfene tro at vi ikke speider og klager på at vi presser opp prisen for dem ved å gå for de samme som dem slev om det ikke skjer så veldig ofte
Liker ikke at Smurfer brukes med en negativ undertone.

Ikke vår feil at dere ikke har et skikkelig speiderapparat og må bruke skoleelever som leker seg med algoritmer. :D
Kun når det er snakk om italienske smurfer. Særlig når disse smurfene skal prøve seg på å lage en bil...

Men bortsett fra det er smurfene som alle andre.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Tjaaah skrev: ons jan 04, 2023 1:36 pm
Kalle73 skrev: ons jan 04, 2023 12:49 pm At enkeltspillere flopper vil ha fint lite å si for om andre spillere fra samme lag er interessante kjøpsobjekter eller ikke.
Nå er det ikke lengre snakk om enkeltspillere, det er vel absolutt alle.
Evjen har ikke floppet. Han ble særs lite brukt pga AZ ikke solgte like mye talenter som de hadde forhåpninger om i første halvanna sesong etter han ble kjøpt.
Presterte meget godt i fjor frem til han ble skada. Ser frisk og kjapp ut i treningskamp nå etter skaden.

Om Berg direkte har floppet kan diskuteres. Noe av det samme som Evjen, Lens fikk ikke solg den Berg var henta inn som erstatter for, og han fikk særs lite spilletid. Ei heller kan Berg bekle mange posisjoner, han har klart sine styrker på defensiv midtbane.

Ricardo har jo spilt bra i de klubbene han har vært i, men de tyrkiske klubbene er jo administrative helveter, mye derfor ting har gått åt skogen der. Kårets til årets keeper i Allsvenskan i 2022.

Botheim, tja hvem vet hva han kunne fått til i Krasnodar. Har ikke sett han i Salernitana, men fyren har jo hele tiden vært veldig on/off.

Zinkernagel forstår jeg ikke hvorfor gikk til Watford. Fikk aldri sjansen der, men spilte jo meget bra for Forest da de gikk opp, synd han ikke ble med. Begynner å ligne litt typisk fotballnomade med ørten klubber på CV'en uten at jeg vil kalle han flopp.

Hauge starta jo bra i AC Milan, men har virker jo å ha holdningsproblemer på feltet. Vanskelig å stemple han som flopp med en andreplass i Serie A og EL-seier i trofesamlinga, men det er tydeligvis ting som kan tas tak i. Trenger muligens en bestemt trenerhånd for å skjerpe seg.

Men Lode og Bjørkan er vel åpenbart ikke har fått det til. Sistnevnte fatter jeg ikke hvordan agenten klarte å få til å gå til Hertha. Venstrebacken der er en av lagets beste spillere og det hadde vært rart om Bjørkan hadde klart å frarane ham plassen.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Tjaaah skrev: ons jan 04, 2023 1:36 pm
Kalle73 skrev: ons jan 04, 2023 12:49 pm At enkeltspillere flopper vil ha fint lite å si for om andre spillere fra samme lag er interessante kjøpsobjekter eller ikke.
Nå er det ikke lengre snakk om enkeltspillere, det er vel absolutt alle.
Berg, Lode, Bjørkan, Evjen, Botheim, Hauge, Layouni osv…

MEN glem nå ikke at Kasper Junker har 16 mål og 2 assist på 42 kamper for Urawa Reds.

Vanskelig å si at dette er en trend…

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

PapaSmurf skrev: ons jan 04, 2023 1:27 pm
JonSnow skrev: ons jan 04, 2023 1:20 pm
boombis skrev: ons jan 04, 2023 1:00 pm

Det korte svaret er nei. Det litt lengre svaret er at speiding er delt mellom Bjørkan og Robert Hauge.

Men speiding i dag er vel for en stor del basert på wyscout, har jeg latt meg fortelle.
Er litt flere enn de 2 som jobber med den delen, blant annet 3 karer som fikk jobben mens de gikk på NTNU og som også har laget et eget scouting program som de videresender kandidater til Bjørkan, Hauge, Sakkariasen og co.

Har også et samarbeide med en del europeriske klubber på den biten og andre ting.

Men la nå smurfene tro at vi ikke speider og klager på at vi presser opp prisen for dem ved å gå for de samme som dem slev om det ikke skjer så veldig ofte
Liker ikke at Smurfer brukes med en negativ undertone.

Ikke vår feil at dere ikke har et skikkelig speiderapparat og må bruke skoleelever som leker seg med algoritmer. :D
Ikke vår feil at dere går for de samme som oss og må betale mere 😉, vi bare hjelper de andre å få en større del av kaka.

Og at smurfer har en negativ undertone er ikke så rart når en med ditt brukernavn er såpass negativ om andre klubber titt og stadig.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Kalle73 skrev: ons jan 04, 2023 2:07 pm Evjen har ikke floppet. Han ble særs lite brukt pga AZ ikke solgte like mye talenter som de hadde forhåpninger om i første halvanna sesong etter han ble kjøpt.
Presterte meget godt i fjor frem til han ble skada. Ser frisk og kjapp ut i treningskamp nå etter skaden.

Om Berg direkte har floppet kan diskuteres. Noe av det samme som Evjen, Lens fikk ikke solg den Berg var henta inn som erstatter for, og han fikk særs lite spilletid. Ei heller kan Berg bekle mange posisjoner, han har klart sine styrker på defensiv midtbane.

Ricardo har jo spilt bra i de klubbene han har vært i, men de tyrkiske klubbene er jo administrative helveter, mye derfor ting har gått åt skogen der. Kårets til årets keeper i Allsvenskan i 2022.

Botheim, tja hvem vet hva han kunne fått til i Krasnodar. Har ikke sett han i Salernitana, men fyren har jo hele tiden vært veldig on/off.

Zinkernagel forstår jeg ikke hvorfor gikk til Watford. Fikk aldri sjansen der, men spilte jo meget bra for Forest da de gikk opp, synd han ikke ble med. Begynner å ligne litt typisk fotballnomade med ørten klubber på CV'en uten at jeg vil kalle han flopp.

Hauge starta jo bra i AC Milan, men har virker jo å ha holdningsproblemer på feltet. Vanskelig å stemple han som flopp med en andreplass i Serie A og EL-seier i trofesamlinga, men det er tydeligvis ting som kan tas tak i. Trenger muligens en bestemt trenerhånd for å skjerpe seg.

Men Lode og Bjørkan er vel åpenbart ikke har fått det til. Sistnevnte fatter jeg ikke hvordan agenten klarte å få til å gå til Hertha. Venstrebacken der er en av lagets beste spillere og det hadde vært rart om Bjørkan hadde klart å frarane ham plassen.
Absolutt alle var neturligvis en overdrivelse, og det var ment som det. Men det var en mindre overdrivelse enn å kalle det enkeltspillere.

Så ser jeg at du nevner at Evjen ikke er en flopp, og kommer med unnskyldninger for hvorfor de andre floppet.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

MoldeMoldeMolde skrev: ons jan 04, 2023 2:13 pm
Tjaaah skrev: ons jan 04, 2023 1:36 pm
Kalle73 skrev: ons jan 04, 2023 12:49 pm At enkeltspillere flopper vil ha fint lite å si for om andre spillere fra samme lag er interessante kjøpsobjekter eller ikke.
Nå er det ikke lengre snakk om enkeltspillere, det er vel absolutt alle.
Berg, Lode, Bjørkan, Evjen, Botheim, Hauge, Layouni osv…

MEN glem nå ikke at Kasper Junker har 16 mål og 2 assist på 42 kamper for Urawa Reds.

Vanskelig å si at dette er en trend…
Hvis Evjen kan kategoriseres som flopp er det sannelig ikke mange suksesshistorier blandt spillerne som eksporteres fra Eliteserien.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»