Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Gunder

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Gunder »

heltos skrev: lør jan 28, 2023 1:45 pm Hvordan går det med Hjelde i Leeds? Mener å huske han fikk noen korte innhopp sist sesong, men ikke noe i denne sesongen?
Er vel i en alder han bør få mer spilletid, blir det utleie eller salg?
Det som ble skrevet for en tid tilbake var at han har vært innbytter i PL noen ganger. Da for Leeds.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

slankebrusmannen skrev: lør jan 28, 2023 8:50 pm
Korgutt skrev: lør jan 28, 2023 6:46 pm Kampen de i mellom spilles på Sandvika stadion.
Hva er galt med Nadderud?
For tidlig med gresskamper er kortversjonen.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Korgutt skrev: lør jan 28, 2023 9:07 pm
slankebrusmannen skrev: lør jan 28, 2023 8:50 pm
Korgutt skrev: lør jan 28, 2023 6:46 pm Kampen de i mellom spilles på Sandvika stadion.
Hva er galt med Nadderud?
For tidlig med gresskamper er kortversjonen.
Hva? Tæle i Norge? Men Solbakken har jo sagt at gressbaner er svarer på alt.

Husker godt den kampen på isbanen i Bergen i 2021

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: lør jan 28, 2023 10:58 pm
Korgutt skrev: lør jan 28, 2023 9:07 pm
slankebrusmannen skrev: lør jan 28, 2023 8:50 pm

Hva er galt med Nadderud?
For tidlig med gresskamper er kortversjonen.
Hva? Tæle i Norge? Men Solbakken har jo sagt at gressbaner er svarer på alt.

Husker godt den kampen på isbanen i Bergen i 2021
Ved første øyekast trodde jeg at den kampen gikk i Bergenshallen og ikke på Brann Stadion men så såg jeg at banen var større enn en ishockeybane.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Korgutt skrev: lør jan 28, 2023 9:07 pm
slankebrusmannen skrev: lør jan 28, 2023 8:50 pm
Korgutt skrev: lør jan 28, 2023 6:46 pm Kampen de i mellom spilles på Sandvika stadion.
Hva er galt med Nadderud?
For tidlig med gresskamper er kortversjonen.
Jeg kjøper den. Glemte i farta de hadde gress der.

Federin

Legg inn av Federin »

slankebrusmannen skrev: søn jan 29, 2023 12:14 am
Korgutt skrev: lør jan 28, 2023 9:07 pm
slankebrusmannen skrev: lør jan 28, 2023 8:50 pm

Hva er galt med Nadderud?
For tidlig med gresskamper er kortversjonen.
Jeg kjøper den. Glemte i farta de hadde gress der.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Hvert år er det 3-4 runder i hver ende som ikke burde blitt spilt på gress, men i juli får man høre at alle lag burde spilt på gress

Federin

Legg inn av Federin »

MoldeMoldeMolde skrev: søn jan 29, 2023 6:00 pm Hvert år er det 3-4 runder i hver ende som ikke burde blitt spilt på gress, men i juli får man høre at alle lag burde spilt på gress
Og sommerpause.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Federin skrev: søn jan 29, 2023 7:19 pm
MoldeMoldeMolde skrev: søn jan 29, 2023 6:00 pm Hvert år er det 3-4 runder i hver ende som ikke burde blitt spilt på gress, men i juli får man høre at alle lag burde spilt på gress
Og sommerpause.
Til sommeren er det ingen sommerpause. Selv ikke under U-21 sluttspillet.

Federin

Legg inn av Federin »

Korgutt skrev: søn jan 29, 2023 7:28 pm
Federin skrev: søn jan 29, 2023 7:19 pm
MoldeMoldeMolde skrev: søn jan 29, 2023 6:00 pm Hvert år er det 3-4 runder i hver ende som ikke burde blitt spilt på gress, men i juli får man høre at alle lag burde spilt på gress
Og sommerpause.
Til sommeren er det ingen sommerpause. Selv ikke under U-21 sluttspillet.
Kjekt! :-)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Federin skrev: søn jan 29, 2023 7:42 pm
Korgutt skrev: søn jan 29, 2023 7:28 pm
Federin skrev: søn jan 29, 2023 7:19 pm

Og sommerpause.
Til sommeren er det ingen sommerpause. Selv ikke under U-21 sluttspillet.
Kjekt! :-)
Syns du det er kurant at allerede i midtuken etter cupfinalen så dras første runde i NM-2023 igang? Samt at de 3 første rundene kommer fortløpende i midtukene?
Her er forøvrig Hovedterminlisten for 2023.
https://www.fotball.no/globalassets/tur ... n-2023.pdf

Federin

Legg inn av Federin »

Korgutt skrev: søn jan 29, 2023 7:47 pm
Federin skrev: søn jan 29, 2023 7:42 pm
Korgutt skrev: søn jan 29, 2023 7:28 pm

Til sommeren er det ingen sommerpause. Selv ikke under U-21 sluttspillet.
Kjekt! :-)
Syns du det er kurant at allerede i midtuken etter cupfinalen så dras første runde i NM-2023 igang? Samt at de 3 første rundene kommer fortløpende i midtukene?
Her er forøvrig Hovedterminlisten for 2023.
https://www.fotball.no/globalassets/tur ... n-2023.pdf
Jeg har ikke reflektert rundt akkurat det, siden jeg ikke er like oppdatert på terminliste som deg :-) Kan godt hende det burde vært løst annerledes. Men jeg har følt det ganske unødvendig når sola skinner ute og Molde ikke skal spille kamp på flere uker. Er det noen gang man virkelig kan kose seg med kamp så er det fine sommerdager. Selv mindre fine sommerdager er varmere enn de fleste kampdager i oktober og november. Fotball er en sommeridrett i mitt hode, og da blir det rart med lang pause på sommeren.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Federin skrev: søn jan 29, 2023 7:55 pm
Korgutt skrev: søn jan 29, 2023 7:47 pm
Federin skrev: søn jan 29, 2023 7:42 pm

Kjekt! :-)
Syns du det er kurant at allerede i midtuken etter cupfinalen så dras første runde i NM-2023 igang? Samt at de 3 første rundene kommer fortløpende i midtukene?
Her er forøvrig Hovedterminlisten for 2023.
https://www.fotball.no/globalassets/tur ... n-2023.pdf
Jeg har ikke reflektert rundt akkurat det, siden jeg ikke er like oppdatert på terminliste som deg :-) Kan godt hende det burde vært løst annerledes. Men jeg har følt det ganske unødvendig når sola skinner ute og Molde ikke skal spille kamp på flere uker. Er det noen gang man virkelig kan kose seg med kamp så er det fine sommerdager. Selv mindre fine sommerdager er varmere enn de fleste kampdager i oktober og november. Fotball er en sommeridrett i mitt hode, og da blir det rart med lang pause på sommeren.
Det ble jo støy i klubbene da NFF antydet at også cupen i 2023 kunne bli splittet opp over 2 år slik det har vært de 2 siste årene. Selv Lise Klaveness ble engasjert og ville være med på disse terminmøtene slik at man fikk gjennomgått alle mulige datoer som var tilgjengelig. Enden på visa ble at absolutt alle ledige datoer ble brukt slik at man kom i havn med 2 cuper i år. Jeg vil jo ha det slik men jeg syns det er litt unaturlig at på lørdag så kan vi spille cupfinale mot enten Rosenborg eller Bodø/Glimt eller hvem det nå måtte bli før vi onsdagen etterpå skal ut i cupkamp mot ett lokalt lag fra nivå 5 i første cuprunde. 24.mai, 1.juni og 7.juni spilles de 3 første cuprundene. 3 uker etterpå spilles 4.runde før kvartfinalene spilles onsdag 12.juli. Her går egentlig den første kvalifiseringsrunden til Europa men siden Norge har gjort det såpass godt de senere årene så kommer alle lagene inn 2 uker etterpå til den andre kvalifiseringsrunden. Cupen er med andre ord veldig komprimert frem til kvartfinalene.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Korgutt skrev: søn jan 29, 2023 8:12 pm Det ble jo støy i klubbene da NFF antydet at også cupen i 2023 kunne bli splittet opp over 2 år slik det har vært de 2 siste årene. Selv Lise Klaveness ble engasjert og ville være med på disse terminmøtene slik at man fikk gjennomgått alle mulige datoer som var tilgjengelig. Enden på visa ble at absolutt alle ledige datoer ble brukt slik at man kom i havn med 2 cuper i år. Jeg vil jo ha det slik men jeg syns det er litt unaturlig at på lørdag så kan vi spille cupfinale mot enten Rosenborg eller Bodø/Glimt eller hvem det nå måtte bli før vi onsdagen etterpå skal ut i cupkamp mot ett lokalt lag fra nivå 5 i første cuprunde. 24.mai, 1.juni og 7.juni spilles de 3 første cuprundene. 3 uker etterpå spilles 4.runde før kvartfinalene spilles onsdag 12.juli. Her går egentlig den første kvalifiseringsrunden til Europa men siden Norge har gjort det såpass godt de senere årene så kommer alle lagene inn 2 uker etterpå til den andre kvalifiseringsrunden. Cupen er med andre ord veldig komprimert frem til kvartfinalene.
Det er slik det måtte bli. Bra løst av NFF!
Blir jo stor stas for Surnadal IL å få besøk av de ferske cupmesterne den 24. mai.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Syltøran stadion. 150 meter lang, 90 meter bred.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

MensenErnst skrev: søn jan 29, 2023 10:35 pm Syltøran stadion. 150 meter lang, 90 meter bred.
Neppe. Men kanskje 120x90. Det er maksstørelsen ihht reglene.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

slankebrusmannen skrev: søn jan 29, 2023 11:00 pm
MensenErnst skrev: søn jan 29, 2023 10:35 pm Syltøran stadion. 150 meter lang, 90 meter bred.
Neppe. Men kanskje 120x90. Det er maksstørelsen ihht reglene.
Den er 110 x 70. Til sammenligning er Aker Stadion 105 x 68.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... lcjZ_7q5lg

Rosenborg må snart ty til vaffelsteking-dugnad og åre-bingo ser det ut til

HarryH

Legg inn av HarryH »

Rutinert av Rekdal.

Gunder

Legg inn av Gunder »

BiggusD skrev: man jan 30, 2023 2:38 am https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... lcjZ_7q5lg

Rosenborg må snart ty til vaffelsteking-dugnad og åre-bingo ser det ut til
Har lært av lakseoppdretterne. De har dårlig råd. Rosenborg Ballklubb får penger for salg av Tengstedt og Noah Holm i år. Det fører tydeligvis til dårligere råd i følge treneren i Rosenborg. Men de som står bak driften av klubben, skal sette opp en bygning på 35.000 kvm. Planen var 19.000. Det var for smått.
Rosenborg er 100% eier av Lerkendal stadion as og Rosenborg Sport as.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

SuperGunners10 skrev: søn jan 29, 2023 11:03 pm
slankebrusmannen skrev: søn jan 29, 2023 11:00 pm
MensenErnst skrev: søn jan 29, 2023 10:35 pm Syltøran stadion. 150 meter lang, 90 meter bred.
Neppe. Men kanskje 120x90. Det er maksstørelsen ihht reglene.
Den er 110 x 70. Til sammenligning er Aker Stadion 105 x 68.
Høres ikke feil ut. Jeg mener jeg har spilt kamp der, uten at det har satt noen varige sport på sjela.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

slankebrusmannen skrev: man jan 30, 2023 1:31 pm Høres ikke feil ut. Jeg mener jeg har spilt kamp der, uten at det har satt noen varige sport på sjela.
Min første post om at Syltøran er 150 meter lang var en bevisst overdrivelse for å ha det litt moro. Innser at jeg ikke tok i nok. Området oppleves uansett ganske stort når en ramler svimeslått ut av bussen etter x-antall svinger opp og ned. Satser på at MFK får en lettere reise til første runde.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Gunder skrev: man jan 30, 2023 10:00 am
BiggusD skrev: man jan 30, 2023 2:38 am https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... lcjZ_7q5lg

Rosenborg må snart ty til vaffelsteking-dugnad og åre-bingo ser det ut til
Har lært av lakseoppdretterne. De har dårlig råd. Rosenborg Ballklubb får penger for salg av Tengstedt og Noah Holm i år. Det fører tydeligvis til dårligere råd i følge treneren i Rosenborg.
Ja, for de to får man altså 150 millioner+, så dette er litt skuespill fra Reka. Men holder med han i at man ikke skal pøse ut 40 millioner på den første og beste man kommer over. Drar også Sæter så må man trolig legge enda mer i potten. Kanskje blir det Kristian Eriksen-nivå på dette.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Folk_flesk skrev: man jan 30, 2023 1:39 pm
Gunder skrev: man jan 30, 2023 10:00 am
BiggusD skrev: man jan 30, 2023 2:38 am https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... lcjZ_7q5lg

Rosenborg må snart ty til vaffelsteking-dugnad og åre-bingo ser det ut til
Har lært av lakseoppdretterne. De har dårlig råd. Rosenborg Ballklubb får penger for salg av Tengstedt og Noah Holm i år. Det fører tydeligvis til dårligere råd i følge treneren i Rosenborg.
Ja, for de to får man altså 150 millioner+, så dette er litt skuespill fra Reka. Men holder med han i at man ikke skal pøse ut 40 millioner på den første og beste man kommer over. Drar også Sæter så må man trolig legge enda mer i potten. Kanskje blir det Kristian Eriksen-nivå på dette.
Er komisk hvordan Reka hele tiden prøver å nedsnakke Rosenborg, som har vært lønnsdrivende i norsk fotball siste 30 åra. (Med unntak av 2023 da, kanskje?).

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: man jan 30, 2023 2:02 pm
Folk_flesk skrev: man jan 30, 2023 1:39 pm
Gunder skrev: man jan 30, 2023 10:00 am

Har lært av lakseoppdretterne. De har dårlig råd. Rosenborg Ballklubb får penger for salg av Tengstedt og Noah Holm i år. Det fører tydeligvis til dårligere råd i følge treneren i Rosenborg.
Ja, for de to får man altså 150 millioner+, så dette er litt skuespill fra Reka. Men holder med han i at man ikke skal pøse ut 40 millioner på den første og beste man kommer over. Drar også Sæter så må man trolig legge enda mer i potten. Kanskje blir det Kristian Eriksen-nivå på dette.
Er komisk hvordan Reka hele tiden prøver å nedsnakke Rosenborg, som har vært lønnsdrivende i norsk fotball siste 30 åra. (Med unntak av 2023 da, kanskje?).
Flere grunner til det. Men hovedårsaken er jo at han skal ha en unnskyldning om det går dårlig. Han legger også opp til å bli omtalt som en legende av en trener om det skulle gå bra.

Men RBK har penger. Spørsmålet er jo om det finnes noen spillere i det segmentet de søker etter. De hadde flaks med Tengstedt. De hadde heller ikke sett for seg en så umiddelbar suksess, og slike lykketreff skjer innimellom. Vi hadde jo Thioune som viste seg å være en Gud. I allefall i en sesong. Men det skal mye til å treffe like godt med en ny lignende overgang. Dermed er nok RBK i det segmentet Molde var i da de endte på Berisha. Hadde det vært mange å velge i hadde ikke Molde bladd opp 30 mill. Og som Molde har de nok vurdert han spissen til Stabæk og veid han for lett.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Kaizen skrev: man jan 30, 2023 2:02 pm
Folk_flesk skrev: man jan 30, 2023 1:39 pm
► Show Spoiler


Er komisk hvordan Reka hele tiden prøver å nedsnakke Rosenborg, som har vært lønnsdrivende i norsk fotball siste 30 åra. (Med unntak av 2023 da, kanskje?).
Dag Eilev Fagermo gjorde det samme. Det er om å gjøre å senke forventningene fra omgivelsene slik at man ser ut som en vinner selv når man taper.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Arilas melder Molde og Trabzonspor i forhandlinger om Brynhildsen.

Tyrkerne sitt åpningsbud med totalpakke på 35 mill. Det er lavt eller?
Kan ikke se for meg at det blir enighet her.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Brynhildsen var vel i utgangspunktet verdt minst tre ganger så mye som Berisha. Nå ble jo sistnevnte uforholdsmessig dyr, men 2x må man jo ha.

Jeg kommer til å savne farten og pågangsmotet til Brynhildsen. Er redd denne sesongen blir en stor nedtur.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

mogandisu skrev: man jan 30, 2023 2:26 pm Arilas melder Molde og Trabzonspor i forhandlinger om Brynhildsen.

Tyrkerne sitt åpningsbud med totalpakke på 35 mill. Det er lavt eller?
Kan ikke se for meg at det blir enighet her.
Jeg tror ikke Molde går under 60 mill for Ola.

Og disse Tyrkia-ryktene kommer jo hele tiden, hvert vindu så jeg venter til det er noe mer håndfast.
Sist redigert av PapaSmurf den man jan 30, 2023 2:35 pm, redigert 1 gang totalt.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

mogandisu skrev: man jan 30, 2023 2:26 pm Arilas melder Molde og Trabzonspor i forhandlinger om Brynhildsen.

Tyrkerne sitt åpningsbud med totalpakke på 35 mill. Det er lavt eller?
Kan ikke se for meg at det blir enighet her.
Har vært meldt på Twitter en stund, dog med høyere summer og at Molde avslo.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»