Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
PapaSmurf

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

Stonesy skrev: ons feb 01, 2023 4:00 pm Eller så kan kanskje Niklas ha godt av et utlån i år?
Jeg tror det. Han stagnerer litt nå. Er ikke helt der at han forsvarer en plass på laget og bør komme seg et sted han får mye spilletid og kan utvikle seg. Talentet er jo åpenbart der.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: ons feb 01, 2023 4:02 pm
Kaizen skrev: ons feb 01, 2023 3:03 pm De tre som imponerte meg mest idag.
Eriksen, Løvik og Zekhnini. Alle tre løper mye, skapende og virker spillesugne.

Berisha har tydeligvis blitt mishandlet i Hammarby. Ser ut som en skygge av seg selv. Trenger nok tid før han igjen blir den spissen vi kjenner han som. Men han kommer!
Syns Berisha var veldig god i dag. Bevegelig og gjør det han er hentet for å gjøre. Tauer stopperne til høyre og venstre. Skaper store gap sentralt som Eikrem og indreløperne kan boltre seg i.

I moderne fotball må man ikke se seg blind på scoringer. Hadde ikke Berisha tatt grovjobben hadde man ikke ledet 6-1 til pause. I andre omgang var det ingen som tok den jobben og da ble det den sedvanlige balltrillingen uten gjennombruddsevne.
Press-spillet til Berisha idag er fortsatt et godt stykke unna nivået hans. Eriksen er f.eks langt foran både i bevegelse og press. Men Berisha viser tendenser idag på et godt Moldelag, i forhold til forrige kamp.

Berisha er her også for å score mål, og her har han også en god vei å gå. Heldigvis leeenge til seriestart.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: ons feb 01, 2023 4:37 pm
PapaSmurf skrev: ons feb 01, 2023 4:02 pm
Kaizen skrev: ons feb 01, 2023 3:03 pm De tre som imponerte meg mest idag.
Eriksen, Løvik og Zekhnini. Alle tre løper mye, skapende og virker spillesugne.

Berisha har tydeligvis blitt mishandlet i Hammarby. Ser ut som en skygge av seg selv. Trenger nok tid før han igjen blir den spissen vi kjenner han som. Men han kommer!
Syns Berisha var veldig god i dag. Bevegelig og gjør det han er hentet for å gjøre. Tauer stopperne til høyre og venstre. Skaper store gap sentralt som Eikrem og indreløperne kan boltre seg i.

I moderne fotball må man ikke se seg blind på scoringer. Hadde ikke Berisha tatt grovjobben hadde man ikke ledet 6-1 til pause. I andre omgang var det ingen som tok den jobben og da ble det den sedvanlige balltrillingen uten gjennombruddsevne.
Press-spillet til Berisha idag er fortsatt et godt stykke unna nivået hans. Eriksen er f.eks langt foran både i bevegelse og press. Men Berisha viser tendenser idag på et godt Moldelag, i forhold til forrige kamp.
At han var god idag er jeg ikke enig i.
Berisha er her også for å score mål, og her har han også en god vei å gå. Heldigvis leeenge til seriestart.
Presspillet hanssom vi kjenner fra fra før så vi bare på 50% ja. Det tror jeg har mye med at han har et labert grunnlag. Lett å pådra seg noe herk om
man går all in i -3°.

Jeg likte det jeg fikk se av Berisha. Uten han hadde de ikke scora like mange mål i dag. Og som jeg sa før han kom, det er laget og hans påvirkning der som teller. Om Molde blir et bedre lag med Berisha på banen kunne jeg ikke gitt mindre beng i hvor mange mål han scorer.

Jeg har lenge savnet en som går inn på topp og tar drittjobben. Det har vi ikke hatt siden Gulbrandsen.

Berisha kommer til å gjøre Eikrem og indreløperne våre helt vilt gode i år.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: ons feb 01, 2023 4:43 pm
Kaizen skrev: ons feb 01, 2023 4:37 pm
PapaSmurf skrev: ons feb 01, 2023 4:02 pm

Syns Berisha var veldig god i dag. Bevegelig og gjør det han er hentet for å gjøre. Tauer stopperne til høyre og venstre. Skaper store gap sentralt som Eikrem og indreløperne kan boltre seg i.

I moderne fotball må man ikke se seg blind på scoringer. Hadde ikke Berisha tatt grovjobben hadde man ikke ledet 6-1 til pause. I andre omgang var det ingen som tok den jobben og da ble det den sedvanlige balltrillingen uten gjennombruddsevne.
Press-spillet til Berisha idag er fortsatt et godt stykke unna nivået hans. Eriksen er f.eks langt foran både i bevegelse og press. Men Berisha viser tendenser idag på et godt Moldelag, i forhold til forrige kamp.
At han var god idag er jeg ikke enig i.
Berisha er her også for å score mål, og her har han også en god vei å gå. Heldigvis leeenge til seriestart.
Presspillet hanssom vi kjenner fra fra før så vi bare på 50% ja. Det tror jeg har mye med at han har et labert grunnlag. Lett å pådra seg noe herk om
man går all in i -3°.

Jeg likte det jeg fikk se av Berisha. Uten han hadde de ikke scora like mange mål i dag. Og som jeg sa før han kom, det er laget og hans påvirkning der som teller. Om Molde blir et bedre lag med Berisha på banen kunne jeg ikke gitt mindre beng i hvor mange mål han scorer.

Jeg har lenge savnet en som går inn på topp og tar drittjobben. Det har vi ikke hatt siden Gulbrandsen.

Berisha kommer til å gjøre Eikrem og indreløperne våre helt vilt gode i år.
Har trua på Berisha jeg også. Gleder meg til å se når han kommer i Eriksen modus :) Og ja gir vel litt faen i antall mål han scorer jeg også, så lenge vi vinner kamper, og så lenge han leverer Norges beste press-spill.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Tenk at vi fikk en spiller som Eriksen til under 15 mill. Røverkjøp!!

Gunder

Legg inn av Gunder »

Rene feststemningen på tråden her. Og det på en onsdag. Hvem har Molde slått?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Gunder skrev: ons feb 01, 2023 6:15 pm Rene feststemningen på tråden her. Og det på en onsdag. Hvem har Molde slått?
I Molde er hver dag en fest. Men i dystre Trøndelag er det sikkert vanskelig å forstå.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Kristoffer Haugen skadet igjen, hva er det denne gangen. Bjørnbak tilbake, det er bra. Ingen Ellingsen eller OlaB?

MittMFK

Legg inn av MittMFK »

Hvordan har Berisha vært?

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

Lilleborg skrev: tir jan 31, 2023 2:41 pm
Tja, morsom idé, men dårlig gjennomføring. «da telling av oppmøte på Aker Stadion viser et tilsvarende avvik mellom antall solgte og antall tilstede» er en skrekkelig dårlig punchline.

Hva med noe sånt som: «... eller 3800, som Moldes markedsavdeling kaller det»? Det blir vanskelig å le når man har skjønt vitsen og fremdeles har en halv (tørr) setning igjen å lese.

Brukeravatar
JauKaninen  
Innlegg: 1654

Legg inn av JauKaninen »

Knudtzon som berget gullet ifjor kan selvsagt ikke være ute med langvarig skade. Det er krise

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Eller en liten "blessing in disguise".
Vi MÅ ha en ny høyreback.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Berisha kan godt stå med 0 mål etter sesongen for min del om han gjør jobben som presspiller/førsteforsvarer og binder opp forsvaret til motstander sånn som han gjorde i dag. Men her er det jo juniornivå på det Brattvåg leverer, så er vanskelig å si om det er Berisha som gjør en ellevill jobb med å binde opp forsvaret, eller om det er Brattvåg som er fullstendig sveiseblinde i eget forsvar. Men de klarte seg jo milevis bedre i andreomgang når Berisha ikke var på banen. Vi har så mange som kan bøtte inn mål og vi har en spillestil som egentlig ikke legger opp til at vi skal ha en typisk målscorer på topp.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

RamGuy skrev: ons feb 01, 2023 8:44 pm Berisha kan godt stå med 0 mål etter sesongen for min del om han gjør jobben som presspiller/førsteforsvarer og binder opp forsvaret til motstander sånn som han gjorde i dag. Men her er det jo juniornivå på det Brattvåg leverer, så er vanskelig å si om det er Berisha som gjør en ellevill jobb med å binde opp forsvaret, eller om det er Brattvåg som er fullstendig sveiseblinde i eget forsvar. Men de klarte seg jo milevis bedre i andreomgang når Berisha ikke var på banen. Vi har så mange som kan bøtte inn mål og vi har en spillestil som egentlig ikke legger opp til at vi skal ha en typisk målscorer på topp.
Sist gang Berisha spilte i Eliteserien (Ifjor) , så scoret han mål hvert 135 minutt. Så hvis man sier han spiller et snitt på 67 minutter per kamp fordelt på 30 kamper så lander vi på 15 mål. Det bør han klare på topp for Molde også I 2023 i serien. Tror ikke han forventer noe mindre av seg selv heller.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Hva angår Brynhildsen så scorer han i snitt ett mål per 101 minutt basert på tall fra fjoråret. Så litt oftere enn Berisha.
I 2023 med snitt på 67 minutter spilletid vil han dermed kunne komme opp i 20 mål.
Det samme tallet i 2021 var 481 minutter per mål. Så mannen er i utvikling!

Berisha scorte forøvrig ett mål per 106 minutter i 2021 og ett mål per 139 minutt i 2020. Så har vært stabil siste 3 årene på et høyt nivå.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Kaizen skrev: ons feb 01, 2023 9:44 pm Hva angår Brynhildsen så scorer han i snitt ett mål per 101 minutt basert på tall fra fjoråret. Så litt oftere enn Berisha.
I 2023 med snitt på 67 minutter spilletid vil han dermed kunne komme opp i 20 mål.
Det samme tallet i 2021 var 481 minutter per mål. Så mannen er i utvikling!

Berisha scorte forøvrig ett mål per 106 minutter i 2021 og ett mål per 139 minutt i 2020. Så har vært stabil siste 3 årene på et høyt nivå.
Nesten halvparten av målene til Berisha er kommet fra straffemerket. I hvertfall de kampene han spilte for Viking i fjor.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Nevi skrev: ons feb 01, 2023 10:27 pm
Kaizen skrev: ons feb 01, 2023 9:44 pm Hva angår Brynhildsen så scorer han i snitt ett mål per 101 minutt basert på tall fra fjoråret. Så litt oftere enn Berisha.
I 2023 med snitt på 67 minutter spilletid vil han dermed kunne komme opp i 20 mål.
Det samme tallet i 2021 var 481 minutter per mål. Så mannen er i utvikling!

Berisha scorte forøvrig ett mål per 106 minutter i 2021 og ett mål per 139 minutt i 2020. Så har vært stabil siste 3 årene på et høyt nivå.
Nesten halvparten av målene til Berisha er kommet fra straffemerket. I hvertfall de kampene han spilte for Viking i fjor.
40 mill for en straffeskytter kan jo være verdt det, mtp et visst tidligere forsøk på å komme inn i Champions League...

Nevi

Legg inn av Nevi »

BiggusD skrev: ons feb 01, 2023 10:44 pm
Nevi skrev: ons feb 01, 2023 10:27 pm
Kaizen skrev: ons feb 01, 2023 9:44 pm Hva angår Brynhildsen så scorer han i snitt ett mål per 101 minutt basert på tall fra fjoråret. Så litt oftere enn Berisha.
I 2023 med snitt på 67 minutter spilletid vil han dermed kunne komme opp i 20 mål.
Det samme tallet i 2021 var 481 minutter per mål. Så mannen er i utvikling!

Berisha scorte forøvrig ett mål per 106 minutter i 2021 og ett mål per 139 minutt i 2020. Så har vært stabil siste 3 årene på et høyt nivå.
Nesten halvparten av målene til Berisha er kommet fra straffemerket. I hvertfall de kampene han spilte for Viking i fjor.
40 mill for en straffeskytter kan jo være verdt det, mtp et visst tidligere forsøk på å komme inn i Champions League...
Satser på at ballen går i stanga om han / dere skulle komme i en slik situasjon.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Nevi skrev: ons feb 01, 2023 10:47 pm
BiggusD skrev: ons feb 01, 2023 10:44 pm
Nevi skrev: ons feb 01, 2023 10:27 pm

Nesten halvparten av målene til Berisha er kommet fra straffemerket. I hvertfall de kampene han spilte for Viking i fjor.
40 mill for en straffeskytter kan jo være verdt det, mtp et visst tidligere forsøk på å komme inn i Champions League...
Satser på at ballen går i stanga om han / dere skulle komme i en slik situasjon.
Tar vi med Wolff Eikrem på ca 60 min spilletid i snitt så bør det ligge potensielt 40-45 mål i potten på de tre der framme per dags dato ifølge fjorårets stats.. Inkludert straffespark.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Info om hva spleisen etter bortgangen til Berit Ingeborgvik Talseth skal brukes til.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Må ha mista bakkekontakten i Bodø ser det ut til. Bodø/Glimt avslo et bud på rundt 65 mill på Vetlesen. Som blir Bosman om noen måneder.

Lyslugg

Legg inn av Lyslugg »

Korgutt skrev: tor feb 02, 2023 5:42 pm Må ha mista bakkekontakten i Bodø ser det ut til. Bodø/Glimt avslo et bud på rundt 65 mill på Vetlesen. Som blir Bosman om noen måneder.
Er vel ganske tydelig at de ikke kan leve med tanken på nok en sesong uten seriegull.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Korgutt skrev: tor feb 02, 2023 5:42 pm Må ha mista bakkekontakten i Bodø ser det ut til. Bodø/Glimt avslo et bud på rundt 65 mill på Vetlesen. Som blir Bosman om noen måneder.
De sliter med antall nye spillere de har lov til å registrere i Europa tror jeg. Drar Vetlesen nå så får de ikke erstattet han i Europa-troppen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

stoodeh skrev: tor feb 02, 2023 5:48 pm
Korgutt skrev: tor feb 02, 2023 5:42 pm Må ha mista bakkekontakten i Bodø ser det ut til. Bodø/Glimt avslo et bud på rundt 65 mill på Vetlesen. Som blir Bosman om noen måneder.
De sliter med antall nye spillere de har lov til å registrere i Europa tror jeg. Drar Vetlesen nå så får de ikke erstattet han i Europa-troppen.
Jeg vet vel egentlig det. Poenget mitt er at jeg syns det er galematias å avslå et bud i den størrelsesorden med såpass kort tid igjen av kontrakten. Dårlig butikk kaller jeg det for.

Taururu

Legg inn av Taururu »

stoodeh skrev: tor feb 02, 2023 5:48 pm
Korgutt skrev: tor feb 02, 2023 5:42 pm Må ha mista bakkekontakten i Bodø ser det ut til. Bodø/Glimt avslo et bud på rundt 65 mill på Vetlesen. Som blir Bosman om noen måneder.
De sliter med antall nye spillere de har lov til å registrere i Europa tror jeg. Drar Vetlesen nå så får de ikke erstattet han i Europa-troppen.
Han er uansett suspendert i første kamp mot Lech Poznan

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg er glad min klubb setter spillerne først. Det tjener man på i lengden.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

PapaSmurf skrev: tor feb 02, 2023 7:52 pm Jeg er glad min klubb setter spillerne først. Det tjener man på i lengden.
Det tenker jeg i utgangspunktet også, men ser ikke ut som at Bodø har problemer med å hente blant de mest attraktive og få langtidskontrakter på de.

Jeg har en mistanke om at Molde er hakket for snille i forhandlingene. Så intervjuet med Stavrum der han fortalte hvor mye han svettet da Molde avslo første bud fra Chelsea. Om det er en spiller Chelsea har lyst på tror jeg ikke det har mye å si om han koster 100m, 130m eller 160m. Billig er det for de uansett. Hvem har noensinne gitt maks i sitt første bud?

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

MoldeMoldeMolde skrev: tor feb 02, 2023 8:08 pm
PapaSmurf skrev: tor feb 02, 2023 7:52 pm Jeg er glad min klubb setter spillerne først. Det tjener man på i lengden.
Det tenker jeg i utgangspunktet også, men ser ikke ut som at Bodø har problemer med å hente blant de mest attraktive og få langtidskontrakter på de.

Jeg har en mistanke om at Molde er hakket for snille i forhandlingene. Så intervjuet med Stavrum der han fortalte hvor mye han svettet da Molde avslo første bud fra Chelsea. Om det er en spiller Chelsea har lyst på tror jeg ikke det har mye å si om han koster 100m, 130m eller 160m. Billig er det for de uansett. Hvem har noensinne gitt maks i sitt første bud?
Fofana overgangen utgjorde litt over 3% av det Chelsea brukte i Januar på spillere forøvrig. Så du har et poeng her :)

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

Kaizen skrev: tor feb 02, 2023 8:59 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tor feb 02, 2023 8:08 pm
PapaSmurf skrev: tor feb 02, 2023 7:52 pm Jeg er glad min klubb setter spillerne først. Det tjener man på i lengden.
Det tenker jeg i utgangspunktet også, men ser ikke ut som at Bodø har problemer med å hente blant de mest attraktive og få langtidskontrakter på de.

Jeg har en mistanke om at Molde er hakket for snille i forhandlingene. Så intervjuet med Stavrum der han fortalte hvor mye han svettet da Molde avslo første bud fra Chelsea. Om det er en spiller Chelsea har lyst på tror jeg ikke det har mye å si om han koster 100m, 130m eller 160m. Billig er det for de uansett. Hvem har noensinne gitt maks i sitt første bud?
Fofana overgangen utgjorde litt over 3% av det Chelsea brukte i Januar på spillere forøvrig. Så du har et poeng her :)
Brukte de oppimot 4 milliarder spenn?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

slankebrusmannen skrev: tor feb 02, 2023 9:43 pm
Kaizen skrev: tor feb 02, 2023 8:59 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tor feb 02, 2023 8:08 pm

Det tenker jeg i utgangspunktet også, men ser ikke ut som at Bodø har problemer med å hente blant de mest attraktive og få langtidskontrakter på de.

Jeg har en mistanke om at Molde er hakket for snille i forhandlingene. Så intervjuet med Stavrum der han fortalte hvor mye han svettet da Molde avslo første bud fra Chelsea. Om det er en spiller Chelsea har lyst på tror jeg ikke det har mye å si om han koster 100m, 130m eller 160m. Billig er det for de uansett. Hvem har noensinne gitt maks i sitt første bud?
Fofana overgangen utgjorde litt over 3% av det Chelsea brukte i Januar på spillere forøvrig. Så du har et poeng her :)
Brukte de oppimot 4 milliarder spenn?
I følge transfermarkt har de bare brukt rundt 3 mrd NOK i januarvinduet. Ca 6,7 mrd om man plusser på sommervinduet.
Ikke rart viaplay er dyrt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»