Mesternes Mester

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

Re: Mesternes Mester

Legg inn av netrebske »

kytec skrev: søn feb 05, 2023 12:11 am
netrebske skrev: søn feb 05, 2023 12:08 am
Abc1234561 skrev: lør feb 04, 2023 10:34 pm Hvertfall, holder en aldri så liten knapp på at Helene kommer til hvertfall semi-finalen. Koordinasjon er neste tema, og det trengs vel litt i dans?
I så fall tror jeg det er stopp der. I ganske harde konkurranser i den doble semifinalerunden skal det bli vanskelig for Helene å gå unngå sisteplassen som sender henne ut. Siste nattest kommer førkommende fredag.
Kommer hun blant de tre siste så taper hun klart, det er garantert.
Mye mer tilfeldigheter i det som er første del av finalen med 3 deltakere, hvor gjerne dårlig ballkast har blitt avgjørende, enn i den doble semifinalen med 6 tøffe øvelser. Den svakeste der har ofte vært utslått før siste øvelse.

Abc1234561

Legg inn av Abc1234561 »

netrebske skrev: søn feb 05, 2023 12:08 am
Abc1234561 skrev: lør feb 04, 2023 10:34 pm Hvertfall, holder en aldri så liten knapp på at Helene kommer til hvertfall semi-finalen. Koordinasjon er neste tema, og det trengs vel litt i dans?
I så fall tror jeg det er stopp der. I ganske harde konkurranser i den doble semifinalerunden skal det bli vanskelig for Helene å gå unngå sisteplassen som sender henne ut. Siste nattest kommer førkommende fredag.
Tenker og at det er der veien ender for hun. Semi-finalen er hard, og de som er igjen er vel alle i bedre form enn hun.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

kytec skrev: lør feb 04, 2023 10:31 pm
Abc1234561 skrev: lør feb 04, 2023 10:29 pm
kytec skrev: lør feb 04, 2023 7:55 pm

Fasitsvaret på det er vel at små muskler behøver mindre oksygen enn store, det har vi sett gang på gang i bøtte.
Ja det kan godt hende, men det jeg prøver å komme frem til er at Helene er ikke så dum som hun ser ut
Synes ikke hun ser dum ut, men demonstrerte krystallklart at det skorter på allmennkunnskap i "Alle mot Alle".
Hva er Alle mot Alle?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

MacanT skrev: søn feb 05, 2023 2:20 pm
kytec skrev: lør feb 04, 2023 10:31 pm
Abc1234561 skrev: lør feb 04, 2023 10:29 pm

Ja det kan godt hende, men det jeg prøver å komme frem til er at Helene er ikke så dum som hun ser ut
Synes ikke hun ser dum ut, men demonstrerte krystallklart at det skorter på allmennkunnskap i "Alle mot Alle".
Hva er Alle mot Alle?
Et quiz-progam på TVN.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

kytec skrev: søn feb 05, 2023 3:03 pm
MacanT skrev: søn feb 05, 2023 2:20 pm
kytec skrev: lør feb 04, 2023 10:31 pm

Synes ikke hun ser dum ut, men demonstrerte krystallklart at det skorter på allmennkunnskap i "Alle mot Alle".
Hva er Alle mot Alle?
Et quiz-progam på TVN.
OK, sånt gidder jeg ikke se på.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Abc1234561 skrev: lør feb 04, 2023 7:38 pm Og en annen ting jeg har lagt merke til er at Helene som vel ikke hadde så høye forhåpninger for 90-grader øvelsen, så sto hun bare 5 sek kortere enn Kristin, som jeg tenker hadde høyere forventninger enn Helene selv.
Altså, hun gjør det jo ok på en del øvelser, men når det blir litt mer sammensatt med ordentlig kondisjon og styrke utover øvelser man kan øve litt på i forkant, så faller hun jo litt gjennom. Man ser det i de fleste lagkonkurranser også, at det som regel er noen andre som må gjøre grovarbeidet. Kunne også røket ut i første episode om ikke Okparaebo hadde trukket seg.

Så for all del, har gjort en god figur, men det er nok litt tilfeldigheter og flyt også som gjør at hun er der hun er.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Skraevadottir skrev: søn feb 05, 2023 4:36 pm
Abc1234561 skrev: lør feb 04, 2023 7:38 pm Og en annen ting jeg har lagt merke til er at Helene som vel ikke hadde så høye forhåpninger for 90-grader øvelsen, så sto hun bare 5 sek kortere enn Kristin, som jeg tenker hadde høyere forventninger enn Helene selv.
Altså, hun gjør det jo ok på en del øvelser, men når det blir litt mer sammensatt med ordentlig kondisjon og styrke utover øvelser man kan øve litt på i forkant, så faller hun jo litt gjennom. Man ser det i de fleste lagkonkurranser også, at det som regel er noen andre som må gjøre grovarbeidet. Kunne også røket ut i første episode om ikke Okparaebo hadde trukket seg.

Så for all del, har gjort en god figur, men det er nok litt tilfeldigheter og flyt også som gjør at hun er der hun er.
Da er det bare å håpe at flyten varer et par uker til.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Skraevadottir skrev: søn feb 05, 2023 4:36 pm
Abc1234561 skrev: lør feb 04, 2023 7:38 pm Og en annen ting jeg har lagt merke til er at Helene som vel ikke hadde så høye forhåpninger for 90-grader øvelsen, så sto hun bare 5 sek kortere enn Kristin, som jeg tenker hadde høyere forventninger enn Helene selv.
Altså, hun gjør det jo ok på en del øvelser, men når det blir litt mer sammensatt med ordentlig kondisjon og styrke utover øvelser man kan øve litt på i forkant, så faller hun jo litt gjennom. Man ser det i de fleste lagkonkurranser også, at det som regel er noen andre som må gjøre grovarbeidet. Kunne også røket ut i første episode om ikke Okparaebo hadde trukket seg.

Så for all del, har gjort en god figur, men det er nok litt tilfeldigheter og flyt også som gjør at hun er der hun er.
Kunne jo fort røket ut som første person så hun er nok fornøyd uansett hvordan det ender.

amazingrace

Legg inn av amazingrace »

Skraevadottir skrev: søn feb 05, 2023 4:36 pm
Abc1234561 skrev: lør feb 04, 2023 7:38 pm Og en annen ting jeg har lagt merke til er at Helene som vel ikke hadde så høye forhåpninger for 90-grader øvelsen, så sto hun bare 5 sek kortere enn Kristin, som jeg tenker hadde høyere forventninger enn Helene selv.
Altså, hun gjør det jo ok på en del øvelser, men når det blir litt mer sammensatt med ordentlig kondisjon og styrke utover øvelser man kan øve litt på i forkant, så faller hun jo litt gjennom. Man ser det i de fleste lagkonkurranser også, at det som regel er noen andre som må gjøre grovarbeidet. Kunne også røket ut i første episode om ikke Okparaebo hadde trukket seg.

Så for all del, har gjort en god figur, men det er nok litt tilfeldigheter og flyt også som gjør at hun er der hun er.
Enig. At Stig Andre Berge røk ut som nummer 2 er nesten en liten skandale.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

amazingrace skrev: søn feb 05, 2023 9:43 pm
Skraevadottir skrev: søn feb 05, 2023 4:36 pm
Abc1234561 skrev: lør feb 04, 2023 7:38 pm Og en annen ting jeg har lagt merke til er at Helene som vel ikke hadde så høye forhåpninger for 90-grader øvelsen, så sto hun bare 5 sek kortere enn Kristin, som jeg tenker hadde høyere forventninger enn Helene selv.
Altså, hun gjør det jo ok på en del øvelser, men når det blir litt mer sammensatt med ordentlig kondisjon og styrke utover øvelser man kan øve litt på i forkant, så faller hun jo litt gjennom. Man ser det i de fleste lagkonkurranser også, at det som regel er noen andre som må gjøre grovarbeidet. Kunne også røket ut i første episode om ikke Okparaebo hadde trukket seg.

Så for all del, har gjort en god figur, men det er nok litt tilfeldigheter og flyt også som gjør at hun er der hun er.
Enig. At Stig Andre Berge røk ut som nummer 2 er nesten en liten skandale.
Han hadde et rekkeviddeproblem, slik sett er disse nattestene litt urettferdige, men sånn er det.

HarryH

Legg inn av HarryH »

kytec skrev: søn feb 05, 2023 9:49 pm Han hadde et rekkeviddeproblem, slik sett er disse nattestene litt urettferdige, men sånn er det.
Han nådde dessverre ikke helt opp denne gangen.

Synd, for jeg skulle gjerne sett Berge i en finale mot Tufte og Spilling.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

HarryH skrev: søn feb 05, 2023 9:52 pm
kytec skrev: søn feb 05, 2023 9:49 pm Han hadde et rekkeviddeproblem, slik sett er disse nattestene litt urettferdige, men sånn er det.
Han nådde dessverre ikke helt opp denne gangen.

Synd, for jeg skulle gjerne sett Berge i en finale mot Tufte og Spilling.
Pun intended?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Ja.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Bra Andreas vant natt testen

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kristin temavinner for 3 gang, wonder woman!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Skraevadottir skrev: søn feb 05, 2023 4:36 pm
Abc1234561 skrev: lør feb 04, 2023 7:38 pm Og en annen ting jeg har lagt merke til er at Helene som vel ikke hadde så høye forhåpninger for 90-grader øvelsen, så sto hun bare 5 sek kortere enn Kristin, som jeg tenker hadde høyere forventninger enn Helene selv.
Altså, hun gjør det jo ok på en del øvelser, men når det blir litt mer sammensatt med ordentlig kondisjon og styrke utover øvelser man kan øve litt på i forkant, så faller hun jo litt gjennom. Man ser det i de fleste lagkonkurranser også, at det som regel er noen andre som må gjøre grovarbeidet. Kunne også røket ut i første episode om ikke Okparaebo hadde trukket seg.

Så for all del, har gjort en god figur, men det er nok litt tilfeldigheter og flyt også som gjør at hun er der hun er.
Så vel forskjellen på henne og de andre i dag med litt skikkelige øvelser som skiller litt og handler mindre om tilfeldigheter.

Ellers er det vel de fire beste som er igjen, med Kristin Holte og Olaf Tufte som de største favorittene? Kan vel ta med Berge i den miksen der, da han virka sterk før de tøvete lagkonkurransene. Okparaebo er jo vanskelig å vite så mye om her, men normalt sett skulle hun vel slitt med styrke- og utholdenhetskonkurransene. Resten av deltakerne imponerte strengt tatt ikke så veldig.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Sjokk at den høyeste personen med best rekkevidde vant nattesten.

amazingrace

Legg inn av amazingrace »

Andreas virker egentlig ekstremt allsidig, men har noen dårligere konkurranser innimellom. Olaf og Kristin virker mye jevnere, men ser ikke bort fra at Andreas kan ta det. Bra at han ble med videre istedenfor Helene da hun ikke holder følge med resten på de mer fysiske øvelsene som det jo snart blir mer av.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Ingen tvil om at Holte har vært best i MM i år, temavinner tre ganger og aldri i nærheten av noen nattest.

Med tanke på øvelsene i neste program er hun jo bankers i finalen også.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg er spent på Olaf Tufte med sandsekker på skuldrene. For alt jeg vet går han enda og resten av innspillingen er utsatt til sommeren.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Nesten en liten skandale om Helene hadde vunnet i dag ettersom hun hadde vært sjanseløs fom neste program.

Andreas har i alle fall en sjanse. Holte og Tufte er klare fav til finalen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

PapaSmurf skrev: fre feb 10, 2023 10:04 pm Jeg er spent på Olaf Tufte med sandsekker på skuldrene. For alt jeg vet går han enda og resten av innspillingen er utsatt til sommeren.
Rekorden er i fare, er det tometeren til Johaug som holder den per nå?

eppaen

Legg inn av eppaen »

For et beist Olaf er da!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Tufte tar sandsekkrekorden såklart. 101 lengder, koloss! :)

Kommer aldri til å bli slått!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det Olaf gjorde der tror jeg neppe vi får se igjen. Den rekorden står nok lenge.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

LeSorcier skrev: fre feb 17, 2023 8:58 pm Det Olaf gjorde der tror jeg neppe vi får se igjen. Den rekorden står nok lenge.
Blir ikke slått før Henrik legger opp .

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

CrazyHorse skrev: fre feb 17, 2023 9:01 pm
LeSorcier skrev: fre feb 17, 2023 8:58 pm Det Olaf gjorde der tror jeg neppe vi får se igjen. Den rekorden står nok lenge.
Blir ikke slått før Henrik legger opp .
Henrik er en het kandidat til å vinne MM i fremtiden, ja, men denne øvelsen er kanskje ikke den som passer han best. I en øvelse som er mer rettet mot smidighet eller reaksjon, ville Henrik vært uslåelig! Han har også en meget god utholdenhet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LeSorcier skrev: fre feb 17, 2023 9:07 pm
CrazyHorse skrev: fre feb 17, 2023 9:01 pm
LeSorcier skrev: fre feb 17, 2023 8:58 pm Det Olaf gjorde der tror jeg neppe vi får se igjen. Den rekorden står nok lenge.
Blir ikke slått før Henrik legger opp .
Henrik er en het kandidat til å vinne MM i fremtiden, ja, men denne øvelsen er kanskje ikke den som passer han best. I en øvelse som er mer rettet mot smidighet eller reaksjon, ville Henrik vært uslåelig! Han har også en meget god utholdenhet.
Hvis innspillinga legges til seint i mars eller tidlig i april, er det ingen som slår Henrik, for da vil alt foregå på vårslushføre.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sertono skrev: fre feb 17, 2023 8:51 pm Tufte tar rekorden såklart. 101, koloss! :)

Kommer aldri til å bli slått!
Jeg tok minst 100 kjempelett mens jeg så på. Hadde greid mange flere om det ikke var for at jeg måtte lage meg kveldsmat og jekke meg en Grimbergen Blonde.

Vi snakker om sit-ups, ja?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Skraevadottir skrev: fre feb 17, 2023 9:32 pm
sertono skrev: fre feb 17, 2023 8:51 pm Tufte tar rekorden såklart. 101, koloss! :)

Kommer aldri til å bli slått!
Jeg tok minst 100 kjempelett mens jeg så på. Hadde greid mange flere om det ikke var for at jeg måtte lage meg kveldsmat og jekke meg en Grimbergen Blonde.

Vi snakker om sit-ups, ja?
Tok du 100 sit-ups lett? Hm, slett ikke verst...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»