Mesternes Mester

Svar
Skraevadottir

Re: Mesternes Mester

Legg inn av Skraevadottir »

kytec skrev: fre jan 13, 2023 11:42 pm
Skraevadottir skrev: fre jan 13, 2023 11:41 pm
sertono skrev: fre jan 13, 2023 9:07 pm Lett for Sulland dette, mye høyere og håndballspiller som er vant til å ta imot baller i høy fart, Berge hadde null sjanse.
Høyde er jo en enorm fordel i den øvelsen. Lille Berge må omtrent hoppe for å ha noen sjanse mot noen som er såpass mye høyere. Jeg tipper jeg hadde slått han også, ikke akkurat fordi jeg er bedre, men fordi jeg 22 cm høyere.
1.88 da er du ikke langt under snitthøyden på FD :lol:
Haha, mulig folk pleier å skryte på seg litt, ja. Gjerne skryte på seg litt i høyden og trekke litt fra på vekta :p

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Skraevadottir skrev: fre jan 13, 2023 11:46 pm
kytec skrev: fre jan 13, 2023 11:42 pm
Skraevadottir skrev: fre jan 13, 2023 11:41 pm Høyde er jo en enorm fordel i den øvelsen. Lille Berge må omtrent hoppe for å ha noen sjanse mot noen som er såpass mye høyere. Jeg tipper jeg hadde slått han også, ikke akkurat fordi jeg er bedre, men fordi jeg 22 cm høyere.
1.88 da er du ikke langt under snitthøyden på FD :lol:
Haha, mulig folk pleier å skryte på seg litt, ja. Gjerne skryte på seg litt i høyden og trekke litt fra på vekta :p
At man trekker fra noen cm enkelte plasser og legger til noen cm andre plasser har da vel ikke noe å si, totalen blir da den samme uansett

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

thewaterfall skrev: fre jan 13, 2023 11:51 pm
Skraevadottir skrev: fre jan 13, 2023 11:46 pm
kytec skrev: fre jan 13, 2023 11:42 pm

1.88 da er du ikke langt under snitthøyden på FD :lol:
Haha, mulig folk pleier å skryte på seg litt, ja. Gjerne skryte på seg litt i høyden og trekke litt fra på vekta :p
At man trekker fra noen cm enkelte plasser og legger til noen cm andre plasser har da vel ikke noe å si, totalen blir da den samme uansett
Haha!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Er det blitt obligatorisk for NRK å ta med ei veldreid ung berte i en eller annen obskur eller liten idrett/aktivitet som egentlig ikke har lagt opp ennå. Skjer vel omtrent hver sesong?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Skraevadottir skrev: fre jan 13, 2023 11:46 pm
kytec skrev: fre jan 13, 2023 11:42 pm
Skraevadottir skrev: fre jan 13, 2023 11:41 pm Høyde er jo en enorm fordel i den øvelsen. Lille Berge må omtrent hoppe for å ha noen sjanse mot noen som er såpass mye høyere. Jeg tipper jeg hadde slått han også, ikke akkurat fordi jeg er bedre, men fordi jeg 22 cm høyere.
1.88 da er du ikke langt under snitthøyden på FD :lol:
Haha, mulig folk pleier å skryte på seg litt, ja. Gjerne skryte på seg litt i høyden og trekke litt fra på vekta :p
Jeg er ganske tung, nesten 0.1 tonn, men dem sier at muskler er tungere en fett, så da så.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

KongOlav2 skrev: lør jan 14, 2023 12:00 am Er det blitt obligatorisk for NRK å ta med ei veldreid ung berte i en eller annen obskur eller liten idrett/aktivitet som egentlig ikke har lagt opp ennå. Skjer vel omtrent hver sesong?
Hun er med fordi hun har blitt kjendis. Har jo vært med det meste av det som kan krabbe og gå av programmer den siste tida. Greit nok, hun har vunnet mange NM-gull, men her fins det en haug med ulike klasser og jeg tror det er mye av dette som er aldersbestemt, gitt hennes unge alder. Internasjonalt kan jeg ikke se at hun har noen meritter. Så for all del, en veldig god danser på nasjonalt nivå, men hun ville nok vært relativt ukjent for de fleste om det ikke hadde vært for TV-eksponeringen.

Kristin Holte er heller ikke så kjent i utgangspunktet, men hun har jo vunnet internasjonale titler, og har i tillegg NM-gull i både vektløfting og stavsprang. Så der er det snakk om en allsidig utøver helt i toppsjiktet.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Er det helt slutt på å ta hensyn til totalscore i dette programmet? De baserer vel alt på tema for at det skal være spenning hver gang. Men rettferdig? På ingen måte. Å ryke ut i slike lagkonkurranser er ekstremt bittert. Her rår tilfeldighetene voldsomt.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Andreas imponerer noe vanvittig. At en kickboxer er den som setter farten foran en langrennsløper i sykling hadde jeg ikke sett for meg. Likanes type også.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Når skal NRK ta til vettet og ha en egen portrett-episode med alle deltakerne før selve sesongen med konkurransene begynner?

Fryktelig forutsigbart hvem som skulle delta i nattesten i går, noe det ikke burde vært. Holte og Berge lå nest nederst med like mange poeng, men man skjønte jo at Sulland kom til å velge Berge da det kun hadde vært portrett av ham.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Fritz_ skrev: lør jan 14, 2023 7:24 am Er det helt slutt på å ta hensyn til totalscore i dette programmet? De baserer vel alt på tema for at det skal være spenning hver gang. Men rettferdig? På ingen måte. Å ryke ut i slike lagkonkurranser er ekstremt bittert. Her rår tilfeldighetene voldsomt.
Totalscore har de aldri tatt hensyn i mesternes mester, så her blander du nok med noe annet.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Kanskje han tenker på best av de beste eller hva det het som ble sendt på TV2? Hvor det var aktive idrettsutøvere som møttes i ulike konkurranser og hvor det vel var en totalscore sammenlagt?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

TheTreble skrev: lør jan 14, 2023 1:26 pm Når skal NRK ta til vettet og ha en egen portrett-episode med alle deltakerne før selve sesongen med konkurransene begynner?

Fryktelig forutsigbart hvem som skulle delta i nattesten i går, noe det ikke burde vært. Holte og Berge lå nest nederst med like mange poeng, men man skjønte jo at Sulland kom til å velge Berge da det kun hadde vært portrett av ham.
De har vel ikke nok å fylle et helt program uten portretter. Var verre før da vinneren av nattesten ofte ikke var presentert, så den minimale spenningen over hvem som blir valgt, ble etterfulgt av at vi visste på forhånd hvem som vant nattesten...
En bitteliten spenning var det jo siden hun kunne valgt Helene som slapp så billig unna hennes svært svake prestasjon i allsidighet, men lå jo i kortene uansett at Linn ville velge Stig, og ikke Kristin som var temavinner "uka før".

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

LeSorcier skrev: fre jan 13, 2023 8:59 pm Jeg hadde vært kynisk i en sånn situasjon. Den aldrende dama hadde blitt valgt som motstander. Lett match.
I et feelgoodprogram som mesternes mester hadde det nok ikke vært plass til slike drittsekkholdninger :lol:

For øvrig helt idiotisk at ikke alle de tre på topp med samme poengsum alle var fredet, og tullete måte å kåre vinneren på.

Longva

Legg inn av Longva »

Fortjent at Linn ryker. Andre gang i nattest.

Men er litt enig i det hun sier i en TV2-artikkel som ligger ute. Litt tilfeldig hvem som havner nederst med disse konkurranse. Litt for lite fysikk øvelsene. Lagånd er også øvelser hvor det er tilfeldig hvem som ryker. Helene og Hanne kommer iallefall til å falle gjennom når ting blir mer fysisk.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ganske spot om fra Linn Jørum Sulland:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kv ... /15436851/

Alt for mye tilfeldigheter når man får olympiske mestere til å kaste en ertepose i regnvær.

Number4

Legg inn av Number4 »

chelsea8 skrev: fre jan 20, 2023 11:31 pm Ganske spot om fra Linn Jørum Sulland:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kv ... /15436851/

Alt for mye tilfeldigheter når man får olympiske mestere til å kaste en ertepose i regnvær.
Haha, minner meg om gymtimen på barneskolen og ingen skulle vinne. 😁

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Skraevadottir skrev: lør jan 14, 2023 1:07 am
KongOlav2 skrev: lør jan 14, 2023 12:00 am Er det blitt obligatorisk for NRK å ta med ei veldreid ung berte i en eller annen obskur eller liten idrett/aktivitet som egentlig ikke har lagt opp ennå. Skjer vel omtrent hver sesong?
Hun er med fordi hun har blitt kjendis. Har jo vært med det meste av det som kan krabbe og gå av programmer den siste tida. Greit nok, hun har vunnet mange NM-gull, men her fins det en haug med ulike klasser og jeg tror det er mye av dette som er aldersbestemt, gitt hennes unge alder. Internasjonalt kan jeg ikke se at hun har noen meritter. Så for all del, en veldig god danser på nasjonalt nivå, men hun ville nok vært relativt ukjent for de fleste om det ikke hadde vært for TV-eksponeringen.

Kristin Holte er heller ikke så kjent i utgangspunktet, men hun har jo vunnet internasjonale titler, og har i tillegg NM-gull i både vektløfting og stavsprang. Så der er det snakk om en allsidig utøver helt i toppsjiktet.
Kristin Holte er et skikkelig råskinn, utrolig godt trent dame! Hun er en vinnerkandidat, bør ihvertfall komme til finalen

Thklinge

Legg inn av Thklinge »

chelsea8 skrev: fre jan 20, 2023 11:31 pm Ganske spot om fra Linn Jørum Sulland:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kv ... /15436851/

Alt for mye tilfeldigheter når man får olympiske mestere til å kaste en ertepose i regnvær.
Da kunne hele konkurransen vært styrkeløft og benkpress. Tufte vinner og Sulland er like mye taper.

Synes det er fornøyelig når de ryker på ting "oss vanlige" takler bra, som balanse, å telle og hoderegning. Det vises kjapt hvem som har tatt et tidlig spor mot idretten på bekostning av ungdomsskolen.

Og skal du være en Mesternes Mester synes jeg det er fair at man drilles i forskjellige øvelser, selv ikke-fysiske øvelser og øvelser der man må spille laget god. Begge er ting man ikke får inn på et treningssenter. Tommel opp for det.

Hva gjelder Spilling (dansedama) så har hun jobbet mye utenlands, men merittene er i Norge. Det kan man nok kritisere, men 17(!!) NM-seire er ganske imponerende når man er 26 år.

BioDex

Legg inn av BioDex »

KongOlav2 skrev: lør jan 14, 2023 12:00 am Er det blitt obligatorisk for NRK å ta med ei veldreid ung berte i en eller annen obskur eller liten idrett/aktivitet som egentlig ikke har lagt opp ennå. Skjer vel omtrent hver sesong?
De mener vel at litt eyecandy ikke er å forakte, noe jeg er helt enig i :mrgreen:

eppaen

Legg inn av eppaen »

chelsea8 skrev: fre jan 20, 2023 11:31 pm Ganske spot om fra Linn Jørum Sulland:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kv ... /15436851/

Alt for mye tilfeldigheter når man får olympiske mestere til å kaste en ertepose i regnvær.
De der selskapslekene må gjerne være der - men ikke som en hel serie av ting de skal gjøre. Der noen faktisk ryker på det alene.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Hun Kristin er temmelig tøff.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Justice 97 skrev: fre jan 27, 2023 8:34 pm
sertono skrev: fre jan 27, 2023 8:32 pm Hun Kristin er temmelig tøff.
Ja, hun imponerer. Kan fort ende opp med å vinne hele greia.
Hun skiller seg ganske greit ut, blir overrasket om hun ikke vinner. Tufte er stor og sterk, men hun er mer allsidig.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Bare Olaf og Frode som ikke er prentert nå.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

KingKongHalvor skrev: fre jan 27, 2023 8:37 pm
Justice 97 skrev: fre jan 27, 2023 8:34 pm
sertono skrev: fre jan 27, 2023 8:32 pm Hun Kristin er temmelig tøff.
Ja, hun imponerer. Kan fort ende opp med å vinne hele greia.
Hun skiller seg ganske greit ut, blir overrasket om hun ikke vinner. Tufte er stor og sterk, men hun er mer allsidig.
Spørs om hun er god nok i ballkast og puslespill...

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Kristin Holte er superrå, og et vanvittig godt trent kvinnemenneske! Men hun må jo unngå nattest for enhver pris! Hun er liten og rekker neppe å ta de fallende stengene før noe andre og har vel heller neppe ballteft som en god egenskap.

Min absolutte favoritt så langt i MM.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Starstruck skrev: fre jan 27, 2023 11:02 pm Kristin Holte er superrå, og et vanvittig godt trent kvinnemenneske! Men hun må jo unngå nattest for enhver pris! Hun er liten og rekker neppe å ta de fallende stengene før noe andre og har vel heller neppe ballteft som en god egenskap.

Min absolutte favoritt så langt i MM.
Dårligst så langt er 3. plass, blir nok en stund til nattest om ingen våger å velge noe utradisjonelt.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

sertono skrev: fre jan 27, 2023 8:32 pm Hun Kristin er temmelig tøff.
Hun er helt rå, liker henne veldig godt.

Normalt har jeg intet til overs for Crossfit folk. De som pleier å dukke opp i f.eks. Norges tøffeste tror de er ”hard as fuck” men ryker som oftest ut etter kort tid :lol:

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

BioDex skrev: man jan 23, 2023 3:44 pm
KongOlav2 skrev: lør jan 14, 2023 12:00 am Er det blitt obligatorisk for NRK å ta med ei veldreid ung berte i en eller annen obskur eller liten idrett/aktivitet som egentlig ikke har lagt opp ennå. Skjer vel omtrent hver sesong?
De mener vel at litt eyecandy ikke er å forakte, noe jeg er helt enig i :mrgreen:
Skikkelig eye candy, Helene er definitivt en av Norges vakreste jenter.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Vet ikke hvordan dere definerer utholdenhet - men ingen av disse øvelsene var vel dette?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

eppaen skrev: lør jan 28, 2023 10:20 pm Vet ikke hvordan dere definerer utholdenhet - men ingen av disse øvelsene var vel dette?
I så fall var ikke Tufte en utholdenhetsutøver. Konkurransetiden var vel omtrent på samme tider som Tufte konkurrerte, som var 6-7 minutter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»