Mesternes Mester

Svar
chelsea8

Mesternes Mester

Legg inn av chelsea8 »

Til sammen var det 1.039.000 som fikk med seg den første episoden av «Mesternes mester» i går. Sterke tall!

Bilde

Deltakere
Stig André Berge, bryting
Ola Vigen Hattestad, langrenn
Kristin Holte, crossfit
Frode Johnsen, fotball
Andreas Lødrup, kickboksing
Ezinne Okparaebo, friidrett
Helene Spilling, sportsdans
Hanne Staff, orientering
Linn Jørum Sulland, håndball
Olaf Tufte, roing

Sistnevnte må vel anses som en ganske stor favoritt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Hvem jeg håper vinner:

1. Frode Johnsen
2. Olaf Tufte
3. Stig André Berge

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Er det kun østlendinger med i år?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg tror at Kristin Holte blir en hard nøtt. God styrke, brukbar utholdenhet og har nylig lagt opp.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Ut fra et rent estetisk ståsted får vi håpe at Spilling blir med en stund.

Longva

Legg inn av Longva »

Spilling desidert svakest i første runde, men Ezinne må dessverre trekke seg på grunn av helsa. Synd at den med mest spesialiserte egenskaper (sprint) går ut av konkurransen. Lukter Spilling og Staff nederst på lista fremover også, men siden lagkonkurranse er neste tema kan det gjøre rare utslag.

Har en teori om at Tufte, Berge, Holte, Lødrup og Hattestad blir de fem beste. De andre er litt anonyme.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Skandaledømming som gjør at Frode egentlig måtte ut i nattkamp.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Er det lov å ønske at man kommer med en form for spoiler-alert hvis man skriver innlegg om episoder som ikke har blitt sendt på tv enda? Litt kjedelig å begynne å lese innlegg som avslører hva som har skjedd før man har fått sett det selv.

Enten ved å skrive advarsel øverst eller ved å gjemme det i en "boks".

Helene desidert svakest så langt ja, Hanne har jo faktisk utmerket seg litt i enkelte øvelser i det minste.

Beste øyeblikket i denne episoden: Berge ber Tufte om å gå inn når han står å ser på de forsøker å lære seg vals.

Liker Tufte og Berge sitt konkurransepregede vennskap. Ingen tvil om at det er minst like viktig å slå den andre som det er å vinne øvelsene.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Longva skrev: fre jan 06, 2023 5:53 pm Spilling desidert svakest i første runde, men Ezinne må dessverre trekke seg på grunn av helsa. Synd at den med mest spesialiserte egenskaper (sprint) går ut av konkurransen. Lukter Spilling og Staff nederst på lista fremover også, men siden lagkonkurranse er neste tema kan det gjøre rare utslag.

Har en teori om at Tufte, Berge, Holte, Lødrup og Hattestad blir de fem beste. De andre er litt anonyme.
Bra jeg ikke gikk inn her når du driver ppg spoiler. Slutt med det! :evil:

Synd Ezinne måtte trekke seg, burde vel takket nei og blitt med et år senere, men håper ikke det skjer som med pølsa, det blkr litt for dumt.
Med som HH sa, rent estetsisk var det flott at Helene gikk videre :D

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ezinne valgte å trekke seg etter å ha deltatt i 6 øvelser, Pølsa ble jo skadet etter 10 sekunder eller hva det var i første øvelse. Så Ezinne kommer nok ikke tilbake neste år, det hadde overrasket meg.

Pølsa var et hederlig unntak fra regelen om at ingen skal delta flere ganger, all den den tid man kan vel knapt kalle den første opptreden hans for en deltagelse i det hele tatt spør du meg.

Longva

Legg inn av Longva »

netrebske skrev: fre jan 06, 2023 9:11 pm
Longva skrev: fre jan 06, 2023 5:53 pm Spilling desidert svakest i første runde, men Ezinne må dessverre trekke seg på grunn av helsa. Synd at den med mest spesialiserte egenskaper (sprint) går ut av konkurransen. Lukter Spilling og Staff nederst på lista fremover også, men siden lagkonkurranse er neste tema kan det gjøre rare utslag.

Har en teori om at Tufte, Berge, Holte, Lødrup og Hattestad blir de fem beste. De andre er litt anonyme.
Bra jeg ikke gikk inn her når du driver ppg spoiler. Slutt med det! :evil:

Synd Ezinne måtte trekke seg, burde vel takket nei og blitt med et år senere, men håper ikke det skjer som med pølsa, det blkr litt for dumt.
Med som HH sa, rent estetsisk var det flott at Helene gikk videre :D
Jeg mener det ikke kan være en spoiler, når episoden er ute. Må da være like mange som ser det på nett, som ser på lineær-TV? Hvis vi skal legge lista på spoiling på før/etter visning på TV, så kunne det blitt presisert i åpningsinnlegget.

Men tar det med meg videre ;)


Ellers håper jeg at Kristin Holte ikke tar hele sulamitten, selv om hun har overbevist i allsidighet. Jeg har et et anstrengt forhold til folk som forguder crossfit, og de kommer til å bli umulige å ha med å gjøre hvis hun vinner.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ikke alle som tenker over at episoden allerede er ute, og jeg synes generelt det er en grei regel å forholde seg til når episoder blir lagt ut i forkant. Tror nok de fleste ser programmet på lineær-tv siden det sendes i beste sendetid.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Longva skrev: lør jan 07, 2023 2:54 pm
netrebske skrev: fre jan 06, 2023 9:11 pm
Longva skrev: fre jan 06, 2023 5:53 pm Spilling desidert svakest i første runde, men Ezinne må dessverre trekke seg på grunn av helsa. Synd at den med mest spesialiserte egenskaper (sprint) går ut av konkurransen. Lukter Spilling og Staff nederst på lista fremover også, men siden lagkonkurranse er neste tema kan det gjøre rare utslag.

Har en teori om at Tufte, Berge, Holte, Lødrup og Hattestad blir de fem beste. De andre er litt anonyme.
Bra jeg ikke gikk inn her når du driver ppg spoiler. Slutt med det! :evil:

Synd Ezinne måtte trekke seg, burde vel takket nei og blitt med et år senere, men håper ikke det skjer som med pølsa, det blkr litt for dumt.
Med som HH sa, rent estetsisk var det flott at Helene gikk videre :D
Jeg mener det ikke kan være en spoiler, når episoden er ute. Må da være like mange som ser det på nett, som ser på lineær-TV? Hvis vi skal legge lista på spoiling på før/etter visning på TV, så kunne det blitt presisert i åpningsinnlegget.

Men tar det med meg videre ;)


Ellers håper jeg at Kristin Holte ikke tar hele sulamitten, selv om hun har overbevist i allsidighet. Jeg har et et anstrengt forhold til folk som forguder crossfit, og de kommer til å bli umulige å ha med å gjøre hvis hun vinner.
Jeg vet at den legges ut i forkant og så den første episoden på nett i forkant, men kunne da ikke tenke meg å begynne å skrive om det som skjer før det vises på tv. Gjør man det så skyr folk unna før dem har sett dem, i motsetning hvis det ikke skjer, så får vi en aktiv debatt under tv-sendingen.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Longva skrev: lør jan 07, 2023 2:54 pm Jeg mener det ikke kan være en spoiler, når episoden er ute. Må da være like mange som ser det på nett, som ser på lineær-TV? Hvis vi skal legge lista på spoiling på før/etter visning på TV, så kunne det blitt presisert i åpningsinnlegget.
Tenker at det generelt burde være en selvfølge å ikke spoile noe før det har vært sendt på vanlig TV- men ser av og til at ting spoiles, så det må kanskje presiseres likevel ??

Sikkert mange som ser det på nett ja- men andelen vanlige tv-seere er nok fortsatt såpass stort for i alle fall dette programmet at spoiling ikke er naturlig før det har vært sendt begge steder. (og da er det jo ikke spoiling lenger :D )


Ellers går det an å skrive slike innlegg i såkalt "spoiler-tag"- uten at jeg vet hvordan det gjøres 😊

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

JODDEMM skrev: lør jan 07, 2023 6:04 pm

Ellers går det an å skrive slike innlegg i såkalt "spoiler-tag"- uten at jeg vet hvordan det gjøres 😊
► Show Spoiler

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

JODDEMM skrev: lør jan 07, 2023 6:04 pm

Ellers går det an å skrive slike innlegg i såkalt "spoiler-tag"- uten at jeg vet hvordan det gjøres 😊
► Show Spoiler

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

netrebske skrev: søn jan 08, 2023 12:16 am
JODDEMM skrev: lør jan 07, 2023 6:04 pm

Ellers går det an å skrive slike innlegg i såkalt "spoiler-tag"- uten at jeg vet hvordan det gjøres 😊
► Show Spoiler
Testing:
► Show Spoiler

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

netrebske skrev: søn jan 08, 2023 12:16 am
JODDEMM skrev: lør jan 07, 2023 6:04 pm

Ellers går det an å skrive slike innlegg i såkalt "spoiler-tag"- uten at jeg vet hvordan det gjøres 😊
► Show Spoiler
Testing:
► Show Spoiler

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

JODDEMM skrev: lør jan 07, 2023 6:04 pm
Longva skrev: lør jan 07, 2023 2:54 pm Jeg mener det ikke kan være en spoiler, når episoden er ute. Må da være like mange som ser det på nett, som ser på lineær-TV? Hvis vi skal legge lista på spoiling på før/etter visning på TV, så kunne det blitt presisert i åpningsinnlegget.
Tenker at det generelt burde være en selvfølge å ikke spoile noe før det har vært sendt på vanlig TV- men ser av og til at ting spoiles, så det må kanskje presiseres likevel ??

Sikkert mange som ser det på nett ja- men andelen vanlige tv-seere er nok fortsatt såpass stort for i alle fall dette programmet at spoiling ikke er naturlig før det har vært sendt begge steder. (og da er det jo ikke spoiling lenger :D )


Ellers går det an å skrive slike innlegg i såkalt "spoiler-tag"- uten at jeg vet hvordan det gjøres 😊
Nå er det vel ingen vits å gå inn i denne tråden når det er fredag uten å ha sett den nyeste episoden?

Men til serien så var det synd at Ezinne måtte trekke seg. Har det noen gang vært en større favoritt til en enkelt øvelse enn henne på sprintøvelsen? Var enkelt å se hvem som kunne spurte av de!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Soccermannen skrev: søn jan 08, 2023 12:53 am Nå er det vel ingen vits å gå inn i denne tråden når det er fredag uten å ha sett den nyeste episoden?
I tiden mellom publiseringen av ny episode på nett og publiseringen på TV bør slike type tråder være "sikkert område"- men klok av skade holder jeg meg unna slike TV-tråder om der har kommet innlegg samme dag som en episode sendes på kvelden.

Holder meg også ofte unna nettaviser- særlig TV2 og Dagbladet som litt for ofte er "uheldige" og glipper ut en avslørende artikkel flere timer før en episode sendes på TV-skjermen: særlig på finaledager av slike type serier er jeg meget forsiktig med å se for mye på ulike nettaviser 🙂

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

netrebske skrev: fre jan 06, 2023 9:11 pm Synd Ezinne måtte trekke seg, burde vel takket nei og blitt med et år senere, men håper ikke det skjer som med pølsa, det blir litt for dumt.
Jeg tror ikke det er noen fare for det. Hun virket ikke like motivert som mange av de andre deltagerne. Da hun snakket om å legge opp, virket det som hennes beste dag i idrettskarrieren. I sterk motsetting til Tufte som fortsatt har vanskelige følelser knyttet til det å ikke være aktiv idrettsutøver.

Litt artig da de andre deltagerne skulle spille overrasket av Enzinne sin avgjørelse.

Blir spennende å se om lagøvelse hjelper Helene litt opp og fram. Jeg har ikke sett noen øvelser til nå hvor hun ikke har vært i bunnsjiktet.


Bilde

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Lagånd som er tema denne uken. Skal vi tippe sykling som en øvelse, den stafetten med hinder som en og hva er siste tro?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Frode Johnsen så litt ut som OnklP med den capsen.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Berge og Tufte kan muligens hente inn en del på rødt lag, men tror det er for langt frem allikevel til å unngå sisteplassen for hvitt lag. Ulempe å ha Helene på laget, dessverre.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tufte og Berge ass, helt rå innsats siste kilometer.

Men blått lag med utklassing!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Når la Linn-Jorun Sulland opp, egentlig?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Linn mot Kristin eller Stig-André da vil jeg tro. Skal vi tippe Stig-André fordi Linn ikke vil velge "venninne" eller kjører hunn loddtrekning?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg hadde vært kynisk i en sånn situasjon. Den aldrende dama hadde blitt valgt som motstander. Lett match.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Bort med balanse ja, og ballkontroll som nytt alternativ til reaksjon. Da forstår jeg at Stig har valgt reaksjon. Sulland har mye større rekkevidde, men tror fordelen hadde vært større i ballkontroll dog.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Lett for Sulland dette, mye høyere og håndballspiller som er vant til å ta imot baller i høy fart, Berge hadde null sjanse.
Sist redigert av sertono den fre jan 13, 2023 9:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»