Div ritt 2023

Svar
george_hincapie

Re: Div ritt 2023

Legg inn av george_hincapie »

Johannes Kulset nummer 11 i Ventoux Challenge. Han bør ha mye å tilføre når han rykker opp til profflaget neste sesong.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: tir jun 13, 2023 1:57 pm Johannes Kulset nummer 11 i Ventoux Challenge. Han bør ha mye å tilføre når han rykker opp til profflaget neste sesong.
Slapp tidlig og kjørte sitt eget fornuftige tempo opp. Veldig overbevisende og gledelig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Staune-Mittet vant på Stelvio i dag. Den gutten er litt av et talent!

https://www.procyclingstats.com/race/gi ... 23/stage-4

Genial

Legg inn av Genial »

Gino Mäder og Magnus Sheffield var involvert i en stygg krasj på dagens etappe i Tour de Suisse. Førstnevnte ble funnet bevistløs i et vann. Frykter han kan ha påført seg varige skader, men krysser alt jeg har for det motsatte.

https://www.tv2.no/sport/sykkel/matte-g ... /15822830/

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Faan Gino Mader omkom :cry:

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Helt forferdelig. Enda en sykkelbror som dør på jobb.
https://www.tv2.no/sport/sykkel/sykkelr ... /15824730/

Luchs

Legg inn av Luchs »

Å nei.. forferdelig trist

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Livsfarlig med disse usikrede og svært bratte nedkjørselene..

R.I.P

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Resultater er ikke så viktige på en dag som denne, men Wærenskjold tok en fantastisk seier på tempoen i Belgia i dag.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Wærenskjold kan bli en skikkelig prologkonge.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

482-490 watt syklet Wærenskjold tempoen på i går. 53 km/timen. Smått imponerende.

https://m.feltet.dk/nyheder/norsk_profi ... skoersler/

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Den velten til Zana i Slovenia nå.... Der er han heldig.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Høy sykkelintelligens i Belgia nå. MvdP med 40 sek, og lag med flere ryttere tror det beste er å angripe i gruppa bak.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Wærenskjold nummer 4 på etappen. Litt for tøff den siste bakken til åklare andreplassen.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Og Wærenskjold beholdt andreplassen i sammendraget.

dorian

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: lør jun 17, 2023 5:11 pm Wærenskjold nummer 4 på etappen. Litt for tøff den siste bakken til åklare andreplassen.
Enormt av store Søren, som stiller i en annen vektklasse en de han kjørte mot i dag. Veldig positivt av Abrahamsen også! Hadde trodd at Tiller skulle være den klart sterkeste av dem i dag, men han hadde en dårlig dag.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Supertalentet Johannes Staune Mittet vant Babygiroen sammenlagt.
Og Martin Tjøtta som sykler for ett fransk lag ble nummer to sammenlagt i ett mindre fransk etapperitt.
Og bohemen Eiking ble nummer 12 sammenlagt i Route d'Occitanie.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Og, ikke minst, Søren Wærenskjold ble nummer to sammenlagt i Belgia touren.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Ayuso vant også dagens etappe i Sveits rundt. Imponerende av unggutten. Ellers ble det jo en sammenlagtpall bestående av Skjelmose, Ayuso og Evenepoel, 3 ryttere født på 2000-tallet. Virkelig den nye generasjonen storryttere som dominerte der.

Ayuso skal også delta i Vueltaen. Der ser jeg også at Roglic, Thomas, Mas og Almeida har meldt sin adkomst i følge PCS. Det kan jo virkelig bli interessant. Omtrent alle de beste sammenlagtrytterne utenom Pog og Vingegaard. Det kan jo bli et skikkelig interessant oppgjør om ting ikke går altfor mye galt.

dorian

Legg inn av dorian »

Det er NM til helga, og pga mangel på vakter så blir det dessverre ikke målgang i Sandnes sentrum. Interessant nok så endrer det fullstendig på rittet. Opprinnelig skulle rundløypa ha de tøffeste bakkene helt i starten, og så var det lettkjørt de siste 15km inn til mål. Nå kommer bakkene i stedet helt på slutten av runden, og slutter med drøyt 5% stigning siste 1,2 km. Tror trioen fra Jumbo-Visma kan være seriøse utfordrere til Uno-X her.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Wærenskjold, Knotten, Leknessund tok de tre første plassene under NM tempo herrer senior.
Omtrent som forventa.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Jeg leser at Wærenskjold syklet med 493 watt i snitt på dagens NM-tempo. 21 km.
Ett wattmonster. Faen at det ikke er en prolog eller en kort tempo første dag i touren.

dorian

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: tor jun 22, 2023 7:29 pm Wærenskjold, Knotten, Leknessund tok de tre første plassene under NM tempo herrer senior.
Omtrent som forventa.
Må si at Knotten kjørte helt enormt med tanke på hvordan karrieren hans har utviklet seg. Jeg trodde han hadde lagt opp.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Såvidt jeg har skjønt har Knotten satset på banesykling det siste året. Jeg aner ikke om det er realistisk at han kvaller til OL neste år eller noe.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

dorian skrev: tor jun 22, 2023 9:53 pm
Higgs Boson skrev: tor jun 22, 2023 7:29 pm Wærenskjold, Knotten, Leknessund tok de tre første plassene under NM tempo herrer senior.
Omtrent som forventa.
Må si at Knotten kjørte helt enormt med tanke på hvordan karrieren hans har utviklet seg. Jeg trodde han hadde lagt opp.
Han har ikke lagt opp. Jeg synes og huske og ha lest at han fortsatt vil satse.
Det er mulig jeg tar feil her ass.

emin

Legg inn av emin »

Er det ingen som sender NM i dag?

dorian

Legg inn av dorian »

emin skrev: søn jun 25, 2023 12:52 pm Er det ingen som sender NM i dag?
Går jo på TV2. Damenes ritt gikk på Tv2Sport 2 tidligere i dag.

emin

Legg inn av emin »

dorian skrev: søn jun 25, 2023 12:59 pm
emin skrev: søn jun 25, 2023 12:52 pm Er det ingen som sender NM i dag?
Går jo på TV2. Damenes ritt gikk på Tv2Sport 2 tidligere i dag.
Takk, tenkte ikke på hovedkanalen som en mulighet.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Litt dølt om Dversnes vinner siden han ikke skal til Tour de France. Vil gjerne se NM-trøya i Touren.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: søn jun 25, 2023 4:20 pm Litt dølt om Dversnes vinner siden han ikke skal til Tour de France. Vil gjerne se NM-trøya i Touren.
Håper virkelig ikke han får ordre om å vente...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»