Israelsk fascisme i praksis.

Svar
perchri
Innlegg: 659

Re: Israelsk fascisme i praksis.

Legg inn av perchri »

Big George skrev: søn jan 08, 2023 9:57 am Israel og Palestinerne er i krig og palestinerne ønsker å utslette Israel.
I en krig er det ikke plass til objektive betraktninger
det er en luksus man har i fredfylte miljøer når livet ikke er i fare.
Vi ønsker fred mellom israelere og palestinerne
Dessverre er det mye hat fortsatt og det ødelegger for partene.
Palestinerne får stadig mer langtrekkende raketter fra Iran
Det er en av grunnene til at man tar områder fra palestinerne
Ingen vil vel ha raketter som lander inn i sitt land og sine byer.
Unge palestinere fores med hat av den eldre garde.
Mange tror folk sultes og står i kø for det nødvendigste
Jeg var støttekontakt for en tidligere PLOer
Han sa rett ut at ingen av partene vil ha fred
Han burde ha god innsikt i denne konflikten.
her hjelper ikke å ha god innsikt. Faktum er at Israel stjeler land fra palestinerene og forviser de som bor der. Yjuveri heter det utenfor sjargongen av politiske uttalelser. Også ordet rent ut brukt: banditter.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Onv95 skrev: man jan 09, 2023 2:49 pm
Karatel skrev: man jan 09, 2023 2:34 pm
Onv95 skrev: man jan 09, 2023 2:21 pm Israel er fremdeles det eneste fungerende demokrati mellom Middelhavet og Sør-Korea/Japan.
Hvilken glede og nytte har palestinerne i Gaza og i Jerusalem, på Vestbredden og i flyktningeleirene av det?
Da får de all sympati fra Israel-haterne i Midr-østen og Vesten, med de milliardene det medfører. Som egen stat ville det blitt katastrofe på kort tid. Nå har de iallefall noen som kan ta vare på de og hindrer at de imploderer totalt.
At du kaller folk for "Israel-hatere" når deres eneste "synd" (i dine øyne) er å se på palestinere som mennesker med menneskerettigheter, gidder man nesten ikke kommentere - det ligger litt for lavt.

Og det siste avsnittet ditt - vet du hva det ligner på?
Det skal jeg fortelle deg:
Det er omtrent ord for ord "argumentene" apartheid-regimet i Israels tidligere bestevenn brukte for å nekte den undertrykte urbefolkningen rettigheter som forlengst var og er selvsagte i resten av den vestlige verden - unntatt i YouKnowWho, som fortsetter i de samme baner.
Ikke rart at både Nelson Mandela og Desmond Tutu sammenlignet dem med systemet de selv kjente så alt for godt til.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Personlig har jeg vært mer positiv til Israel tidligere i andre nettdebatter tidligere. Men jeg har gitt opp å heie på Israel.

Det som var dråpen for meg, var ryktene om Shin Beths avhørsteknikker for kvinnelige palestinerne.

Kan likevel ikke si at jeg bryr meg mye om palestinerne da.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Midtøsten»