Nytt på Nytt 2023

Svar
Hoppidioten

Nytt på Nytt 2023

Legg inn av Hoppidioten »

Da er vi igang med nytt år og ny sesong med Nytt på Nytt. Gårsdagens episode var årets første og gjestene var Thomas Seltzer og Hassan Preisler (en danske). Grei nok episode med underholdende gjester men la merke til at to av sakene handlet om saker som kun folk i hovedstaden bryr seg om (Follo banen og TT tjenester i Oslo). Dette synes jeg er lavmål og et dårlig og lite gjennomtenkt valg av Nytt på Nytt redaksjonen.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Og resten av sendingen handler om Danmark…! Nei, dette var totalt skivebom. Terningkast 2 på årets første sending.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Veldig bra program. Det beste på lenge!

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Oslogg123 skrev: søn jan 08, 2023 7:24 pm Veldig bra program. Det beste på lenge!
Hva får deg til å si det?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Hoppidioten skrev: søn jan 08, 2023 7:53 pm
Oslogg123 skrev: søn jan 08, 2023 7:24 pm Veldig bra program. Det beste på lenge!
Hva får deg til å si det?
Tipper han har tilhold i Oslo ;)

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Follobanen har kostet 37 milliarder! Det burde også oppta samer og bønder!!

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Oslogg123 skrev: søn jan 08, 2023 8:43 pm Follobanen har kostet 37 milliarder! Det burde også oppta samer og bønder!!
Joda, kan tas med men når den andre store saken i programmet også handler om Oslobyen blir det for mye for meg.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Veldig bra episode, lo masse.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Fredagens program var veldig annerledes enn det som har vært siden det nye regimet tok over. Nå var det en herlig politisk ukorrekt harselering av hvordan tilstanden har blitt, og da på bekostning av svenskene. Tidligere var man mer opptatt av platte spark mot høyresiden, og spesielt Listhaug, hvor hovedpoenget var at de som satt i studio var så mye bedre mennesker med mye mer riktige meninger enn den slemme høyresiden.

Forøvrig tror jeg ikke at Golden og Sørensen likte programmet. Det er liksom mot alt det de står for. Programmet og humoren på fredag hadde ihvertfall til en forandring substans..

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Sitter det noen og runke foran TV-en i fall det skulle dukke opp noe krenkbart?

16 klager pga en nazivits? Får ikke linket på mobil.

Utrolig hva de hårsåre klarer å klage på nå om dagen. Er vel samme sorten som snart går til angrep mot rød mann på gangfeltene for å ikke støte urbefolkningen i Nord-Amerika.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Hoppidioten skrev: søn jan 08, 2023 8:47 pm
Oslogg123 skrev: søn jan 08, 2023 8:43 pm Follobanen har kostet 37 milliarder! Det burde også oppta samer og bønder!!
Joda, kan tas med men når den andre store saken i programmet også handler om Oslobyen blir det for mye for meg.
Det bor ganske mange i Oslo og i umiddelbar nærhet, så at ikke alle temaer treffer alle er vel greit, og ikke til å unngå, når det tross alt treffer et såpass stort kundegrunnlag?

Albino

Legg inn av Albino »

PEF_1973 skrev: ons jan 11, 2023 12:44 pm Sitter det noen og runke foran TV-en i fall det skulle dukke opp noe krenkbart?

16 klager pga en nazivits? Får ikke linket på mobil.

Utrolig hva de hårsåre klarer å klage på nå om dagen. Er vel samme sorten som snart går til angrep mot rød mann på gangfeltene for å ikke støte urbefolkningen i Nord-Amerika.
https://www.dagbladet.no/video/faeleste ... t/Gitz8fNs

Den var god. Mørk humor.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Albino skrev: tor jan 12, 2023 5:28 pm
PEF_1973 skrev: ons jan 11, 2023 12:44 pm Sitter det noen og runke foran TV-en i fall det skulle dukke opp noe krenkbart?

16 klager pga en nazivits? Får ikke linket på mobil.

Utrolig hva de hårsåre klarer å klage på nå om dagen. Er vel samme sorten som snart går til angrep mot rød mann på gangfeltene for å ikke støte urbefolkningen i Nord-Amerika.
https://www.dagbladet.no/video/faeleste ... t/Gitz8fNs

Den var god. Mørk humor.
Dette er folk som tror at man er nazist hvis man forteller en nazivits.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Et hyggelig gjensyn med denne godbiten fra 2014. Historien om Nytt på Nytt.

https://tv.nrk.no/program/MUHH29005014

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Er det bare meg som føler Bård er en ganske mye kjedeligere programleder enn hva Almaas var? Lite oppfinnsom. Almås fant ofte på noe sprell, brukte instrumenter osv. Bård sitter bare der og leder programmet.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Hoppidioten skrev: søn jan 22, 2023 1:29 pm Er det bare meg som føler Bård er en ganske mye kjedeligere programleder enn hva Almaas var? Lite oppfinnsom. Almås fant ofte på noe sprell, brukte instrumenter osv. Bård sitter bare der og leder programmet.
Nei, ikke bare deg. Jeg ble helt matt da jeg fikk høre at BTJ skulle lede programmet.
Så på noen få programmer på nyåret 2017 da Bård tok over, men det ble som forventet bånn ræva så da ble det slutt for min del.
Bård skal i det minste ha for at han er Leedssupporter...

Almaas var mye bedre, enig i det. Men når han tok fram de instrumentene sine syns jeg det ble helt dust, det kunne han spart seg for.

Har de forresten den "nye ord-oppgaven" enda? Da kom det ofte noen fornøyelige replikker fra lagledere og gjester.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Bra i kveld?

gorrart

Legg inn av gorrart »

Hoppidioten skrev: fre jan 27, 2023 11:02 pm Bra i kveld?
Nei.
Bare en gubbe fra Norsk Sjømat (eller noe sånt), som satt og surva over grunnrenteskatten gjennom hele føkkings programmet.
Så umorsomt som det kan bli ...

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

30 minutter med angrep på regjeringen, nesten som man skulle tro at satireprogrammet var kritisk regjeringen uansett politisk farge. Må komme som et sjokk på enkelte.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Kirsti Bergstø og Erlend Mørch er ukas gjester.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Kveldens dom?

gorrart

Legg inn av gorrart »

Nå har AP sendt Hadja Tajik for å sverte Giske.
Ender vel med noen hundre nye innmeldinger i Nidaros Sosialdemokratiske Forum.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

gorrart skrev: fre feb 10, 2023 9:26 pm Nå har AP sendt Hadja Tajik for å sverte Giske.
Ender vel med noen hundre nye innmeldinger i Nidaros Sosialdemokratiske Forum.
He he , når ikke Ap skyter seg selv i foten hjelper NRK til

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

CrazyHorse skrev: fre feb 10, 2023 9:30 pm
gorrart skrev: fre feb 10, 2023 9:26 pm Nå har AP sendt Hadja Tajik for å sverte Giske.
Ender vel med noen hundre nye innmeldinger i Nidaros Sosialdemokratiske Forum.
He he , når ikke Ap skyter seg selv i foten hjelper NRK til
Utrolig å høre på disse tullingene i Nytt på Nytt, snakk om å dumme seg ut. Tajik bør gå stilt i dørene, Giske er litt mer populær for å si det mildt. Pernille Sørensen agerer raddis fra Vestkanten i Oslo. Det blir bare pinlig. :lol:

gorrart

Legg inn av gorrart »

CrazyHorse skrev: fre feb 10, 2023 9:30 pm
gorrart skrev: fre feb 10, 2023 9:26 pm Nå har AP sendt Hadja Tajik for å sverte Giske.
Ender vel med noen hundre nye innmeldinger i Nidaros Sosialdemokratiske Forum.
He he , når ikke Ap skyter seg selv i foten hjelper NRK til
Lurer på hvor mange nye medlemmer Hadja har tilført AP?
Bortsett fra de hun skremmer til Giske, da ...

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Det er bare latterlig å høre på Golden og Bård Tufte, høres ut som folk langt ute på venstresiden, Golden blir fornærmet for alt, høres ut som han mener at halve Norge er rasister. Selv lever de småborgelig liv, men kaster dritt til Giske og Frp. Det blir bare så jævla dumt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nytt på Nytt har blitt politisk korrekt. Det ergrer meg. Før hamra de skamløst i alle retninger. Ingen var trygge. Alt kunne spøkes med.

Nå spøker de stort sett bare med de som ikke medfører at de møtes av en vegg med indignerte tenåringsjenter som skriver krenkaytringer på NRK.no.

Da faller hele poenget med programmet bort.

Det var befriende i sin tid å se et program som gikk etter menn, kvinner, mørke, hvite, handikappa, funksjonsfriske, homo, straight, bi, kristne, muslimer, ateister osv.

Men utviklingen mot et samfunn der humor/satire fortsetter å møte barrierer fortsetter. Før var ingenting for alvorlig til å spøke med, i dag må alle vokte seg vel for ikke å støte noen.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Har de ingen voksne i AP som kan veilede dem?

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

PapaSmurf skrev: lør feb 11, 2023 12:24 pm Nytt på Nytt har blitt politisk korrekt. Det ergrer meg. Før hamra de skamløst i alle retninger. Ingen var trygge. Alt kunne spøkes med.

Nå spøker de stort sett bare med de som ikke medfører at de møtes av en vegg med indignerte tenåringsjenter som skriver krenkaytringer på NRK.no.

Da faller hele poenget med programmet bort.

Det var befriende i sin tid å se et program som gikk etter menn, kvinner, mørke, hvite, handikappa, funksjonsfriske, homo, straight, bi, kristne, muslimer, ateister osv.

Men utviklingen mot et samfunn der humor/satire fortsetter å møte barrierer fortsetter. Før var ingenting for alvorlig til å spøke med, i dag må alle vokte seg vel for ikke å støte noen.
Synd det ikke er mulig å se de gamle episodene på NRK TV. Mye gull der.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Ellers er jeg enig med tidligere talere her. Gårsdagens episode var meget svak. Årets dårligste.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»