Toppserien 2023

Svar
sexxes
Innlegg: 1925

Re: Toppserien 2023

Legg inn av sexxes »

chatin skrev: fre jun 30, 2023 5:04 pm
Henningsen skrev: fre jun 30, 2023 4:46 pm Ja jeg kunne ikke skjønne annet enn at det måtte være en god trekning for oss.
Veldig spent kjenner jeg!
Tenk om vi kvalifiserer oss 'a...
Hadde vært enormt gøy
Venter nok en skikkelig tøff nøtt i play-off om vi skulle ta oss videre fra denne runden, men ja det hadde vært enormt å komme til et gruppespill. CL-kvelder på Valle til høsten hadde vært utrolig gøy, forhåpentligvis skapt mye oppmerksomhet og trukket en del tilskuere også. Ekstremt spent!
Sparta Praha er vel det laget som vil være mest overkommelig av de som vil være seedet i 2. runde.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Toppserien i Norge, det er 28 grader og midtsommer. Da spiller man toppkamp på kunstgress inne i en diger hangar på Lillestrøm. Det er bare trist.

chatin

Legg inn av chatin »

KingKongHalvor skrev: fre jun 30, 2023 7:27 pm Toppserien i Norge, det er 28 grader og midtsommer. Da spiller man toppkamp på kunstgress inne i en diger hangar på Lillestrøm. Det er bare trist.
Det meste er trist i den kommunen der.

chatin

Legg inn av chatin »

Fy faen jeg håper ikke VM ryker for Guro Pettersen der, nok en hodesmell på en spiller som har hatt så mange hjernerystelser at hun ikke har telling på det selv lenger og derfor må spille med hjelm. Går gråtkvalt av banen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: fre jun 30, 2023 7:48 pm Fy faen jeg håper ikke VM ryker for Guro Pettersen der, nok en hodesmell på en spiller som har hatt så mange hjernerystelser at hun ikke har telling på det selv lenger og derfor må spille med hjelm. Går gråtkvalt av banen.
Ja, den var fæl.
Bare å håpe at mesterskapet ikke ryker.
Men viktigst er selvsagt helsa.

Ingen god 1omg av oss. Må ikke være med på bøffelball. Få ballen ned og få fart på den.

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: fre jun 30, 2023 8:02 pm Ingen god 1omg av oss. Må ikke være med på bøffelball. Få ballen ned og få fart på den.
LSK har helt klart tatt med seg en del erfaringer fra forrige møte, for da var det klasseforskjell på lagene. Tydelig i dag at de vet hvor de kan straffe oss og hvor de må stoppe oss. Må bare være med på krigen, bestemmer laget seg for å vinne den kampen så vinner vi.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: fre jun 30, 2023 8:07 pm
Henningsen skrev: fre jun 30, 2023 8:02 pm Ingen god 1omg av oss. Må ikke være med på bøffelball. Få ballen ned og få fart på den.
LSK har helt klart tatt med seg en del erfaringer fra forrige møte, for da var det klasseforskjell på lagene. Tydelig i dag at de vet hvor de kan straffe oss og hvor de må stoppe oss. Må bare være med på krigen, bestemmer laget seg for å vinne den kampen så vinner vi.
Litt mye tut og kjør.
Skulle sett at de brukte ballen mer.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Vi har tredjekeeper også!

chatin

Legg inn av chatin »

Ingenting funker i dag, spillerne virker helt ferdige etter en hektisk vårsesong. Null overskudd.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Faen...
Dritt.

Helvette!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: fre jun 30, 2023 8:43 pm Ingenting funker i dag, spillerne virker helt ferdige etter en hektisk vårsesong. Null overskudd.
Tror de har godt av en pause nå ja.
Årets første dårlige kamp.
Ja ja, med dette laget er det unntakene.

Fortsatt på topp!

lund

Legg inn av lund »

Våger påstanden at det ikke er like høyt nivå på topplagene i år som de par forrige sesongene. Rett og slett mer ustabile prestasjoner.av alle lagene.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Plutselig ble det litt mer spennende i kampen om seriemesterskapet.

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: fre jun 30, 2023 8:51 pm Tror de har godt av en pause nå ja.
Årets første dårlige kamp.
Ja ja, med dette laget er det unntakene.

Fortsatt på topp!
De har sett litt kjørt ut en periode nå. Var ganske ræva den kampen borte mot Avaldsnes også. Kun én seier på de siste 5 kampene. Har invitert Rosenborg tilbake i gullkampen nå. Det overskuddet og lekenheten de hadde tidligere i sesongen har forsvunnet utover. Den pausen skulle nok helst kommet allerede for noen uker siden. Skader har gjort at de samme spillerne har måttet spille alt som er. Og f.eks i dag når Ballisager er ute ser man hvilken enorm nedgradering Guldbjerg er i forhold.

Blir en helsvart dag med skaden til Guro Pettersen og årets første tap i fjøsen mot det drittlaget der.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: fre jun 30, 2023 9:02 pm
Henningsen skrev: fre jun 30, 2023 8:51 pm Tror de har godt av en pause nå ja.
Årets første dårlige kamp.
Ja ja, med dette laget er det unntakene.

Fortsatt på topp!
De har sett litt kjørt ut en periode nå. Var ganske ræva den kampen borte mot Avaldsnes også. Kun én seier på de siste 5 kampene. Har invitert Rosenborg tilbake i gullkampen nå. Det overskuddet og lekenheten de hadde tidligere i sesongen har forsvunnet utover. Den pausen skulle nok helst kommet allerede for noen uker siden. Skader har gjort at de samme spillerne har måttet spille alt som er. Og f.eks i dag når Ballisager er ute ser man hvilken enorm nedgradering Guldbjerg er i forhold.

Blir en helsvart dag med skaden til Guro Pettersen og årets første tap i fjøsen mot det drittlaget der.
Godt oppsummert dette. Er helt enig.
Synes det har vært litt tamt en periode. Vi får håpe at pausen gjør de godt, og at man både får fornyet energi og folk tilbake fra skade.
Ballis ut i dag tror jeg er ganske svgjørende. Hun hadde vært først på alle disse gjennombruddene.
Og de kom vel stort sett etter brudd som vi aldri burde gitt også da...
Skitt rett og slett! Var ikke det jeg hadde håpet på.
Blir kanskje feil å si at vi må reise kjerringa, men 😅

chatin

Legg inn av chatin »

Enga kommer alltid sterkere tilbake!

Forøvrig glad for at klubben ikke skylder på noe annet enn seg selv og ikke bruker unødvendig energi på å skylde på baner og dommere osv.. som man kunne ha gjort. Men man har altså nå avsluttet vårsesongen på to knusktørre, harde baner som ikke vannes når gradestokken viser nærmere 30 grader, den ene riktignok inne i en hall, og man har en rekke spillere som vet at de skal til VM om noen dager og garantert er livredd for skader. At det ikke er krav til vanning av baner i Toppserien er en skandale som man kunne satt fokus på. At det ikke stilles strengere krav til fasiliteter og baner er håpløst.

chatin

Legg inn av chatin »

aiaiai.. Vålerenga mister sin kaptein, og ligaens beste forsvarsspiller. Ballis blir et enormt savn i Vålerenga og en spiller det blir svært vanskelig å erstatte.


chatin

Legg inn av chatin »

Brann er i havn med ny trener. Martin Ho kommer fra rollen som assistenttrener i Manchester United og har signert en kontrakt med Brann ut 2025.


chatin

Legg inn av chatin »

chatin skrev: søn jun 25, 2023 8:40 pm Hvis ryktene om hvem klubben har signert på stopperplass for å erstatte Andrine Tomter stemmer så har vi gjort en potensiell kjempesignering allerede.
Da var det bekreftet, Vålerenga signerer kanskje landets største stoppertalent.

Selma Pettersen (20) hentes fra Stabæk og har signert en toårskontrakt med Enga. Venstrebent, rask midtstopper som er veldig trygg med ball i beina. Var på mitt personlige ¨årets lag¨ i Toppserien forrige sesong og var en sentral del av det norske J19-landslaget som tok sølv i EM. I tillegg lokal med en drøm om å spille for klubben. God signering!


sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

chatin skrev: man jul 03, 2023 7:07 pm
chatin skrev: søn jun 25, 2023 8:40 pm Hvis ryktene om hvem klubben har signert på stopperplass for å erstatte Andrine Tomter stemmer så har vi gjort en potensiell kjempesignering allerede.
Da var det bekreftet, Vålerenga signerer kanskje landets største stoppertalent.

Selma Pettersen (20) hentes fra Stabæk og har signert en toårskontrakt med Enga. Venstrebent, rask midtstopper som er veldig trygg med ball i beina. Var på mitt personlige ¨årets lag¨ i Toppserien forrige sesong og var en sentral del av det norske J19-landslaget som tok sølv i EM. I tillegg lokal med en drøm om å spille for klubben. God signering!

Ikke helt uventet. Kunne skrevet noe til her, men nøyer meg at dere i Vålerenga kan glede dere til neste fest ;)

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: man jul 03, 2023 7:07 pm
chatin skrev: søn jun 25, 2023 8:40 pm Hvis ryktene om hvem klubben har signert på stopperplass for å erstatte Andrine Tomter stemmer så har vi gjort en potensiell kjempesignering allerede.
Da var det bekreftet, Vålerenga signerer kanskje landets største stoppertalent.

Selma Pettersen (20) hentes fra Stabæk og har signert en toårskontrakt med Enga. Venstrebent, rask midtstopper som er veldig trygg med ball i beina. Var på mitt personlige ¨årets lag¨ i Toppserien forrige sesong og var en sentral del av det norske J19-landslaget som tok sølv i EM. I tillegg lokal med en drøm om å spille for klubben. God signering!

Dette er en signering man kan like!
Meget spennende greier, og håper hun har nok rutine til å ta tak allerede fra start.
Nå har vi nettopp solgt ballis, eliteseriens desidert beste stopper, så jeg håper vel at man kanskje har nok en stopper på lur for å erstatte henne..?
Det blir selvfølgelig et stort tap og savn med ballis ut, men erstatter man de med de beste yngre spillerne så er jo det en lys fremtid i vente også.

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: man jul 03, 2023 8:52 pm Dette er en signering man kan like!
Meget spennende greier, og håper hun har nok rutine til å ta tak allerede fra start.
Nå har vi nettopp solgt ballis, eliteseriens desidert beste stopper, så jeg håper vel at man kanskje har nok en stopper på lur for å erstatte henne..?
Det blir selvfølgelig et stort tap og savn med ballis ut, men erstatter man de med de beste yngre spillerne så er jo det en lys fremtid i vente også.
Med Ballisager og Tomter ut forsvinner jo to av de med lengst fartstid i klubben. Så det er klart det forsvinner mye rutine, lederegenskaper og relasjon. Tror nok du har rett i at man fort må ha en stopper til inn i løpet av sommeren. Selma Pettersen har mye av de samme kvalitetene som Tomter så blir nok en direkte erstatter for henne. Skulle Sunde bli spilleklar igjen til høstsesongen starter så har man jo mulighet til å stille en solid treer med Sunde - Sigurdardottir - Pettersen, men tror vi burde ha en ekstra stopper på ønskelisten for å erstatte Ballis.

Blir forresten spennende å se hvem som blir ny kaptein også, de som kanskje er de mest åpenbare kandidatene er på utgående kontrakt, Ingibjörg Sigurdardottir og Guro Pettersen. Så med mulighet for at de også kan forsvinne i løpet av det neste halvåret gjør kanskje han man gir det til noen andre. Elise Thorsnes, Janni Thomsen og Thea Bjelde er vel de neste kandidatene på listen, Bjelde var kaptein i veldig ung alder i Arna-Bjørnar så tror hun takler det ansvaret bra. Thorsnes med all sin rutine kan sikkert også være et fint valg.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

LSK Kvinner vinner mot Vålerenga:


Da er serierunde 17 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den første kampen møttes LSK Kvinner og Vålerenga:


LSK Kvinner (2) vs Vålerenga (0)



Mål LSK Kvinner: Eva Amanda Johansson Haahr 79 min
Mimmi Matilda Löfwenius Veum 80 min



Det ble altså serier til LSK Kvinner over Vålerenga på fredag som var, ikke bare påførte LSK Kvinner, Vålerengas første tap for sesongen, men de sendte samtidig en gavepakke til Trondheim ved å ikke av gi poeng mot Vålerenga, men etter en målløs første omgang, så det lenge ut til å ende med 0-0, men etter 79 spilte minutter skårer LSK Kvinner og Eva Amanda Johansson Haahr inn 1-0, og alt skjedde i et magisk LSK minutt, for etter 80 spilte minutter dobler LSK Kvinner ledelsen til 2-0 ved Mimmi Matilda Löfwenius Veum, flere mål blir det ikke i denne kampen, nå tar de fleste på disse to lagene en velfortjent ferie, men noen skal på landslag og til VM, neste kamp for LSK Kvinner er 26/08-23, da skal de til Bergen og møtte Arna-Bjørnar der, mens Vålerenga skal møte Åsane hjemme også den 26/08-23.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Lyn banker Riise sitt Avaldsnes:


Da er serierunde 17 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den andre kampen møttes Lyn og Avaldsnes:


Lyn (6) vs Avaldsnes (0)



Mål Lyn: Jenny Kristine Røsholm Olsen 6 min
Iselin Sandnes Olsen 12 min
Kamilla Melgård 16 min
Jenny Kristine Røsholm Olsen 42 min
Selma Ørstavik Hernes 58 min
Jenny Kristine Røsholm Olsen 62 min



Det ble altså stor seier for Lyn da de tok imot Avaldsnes på lørdag med hele 6-0, kampens første mål kommer etter bare 6 spilte minutter da setter Lyn og Jenny Kristine Røsholm Olsen inn 1-0, etter 12 spilte minutter dobler Lyn ledelsen til 2-0 ved Iselin Sandnes Olsen, før Kamilla Melgård øker ledelsen til 3-0 for Lyn eter 16 spilte minutter, etter 42 spilte minutter øker Lyn ledelsen til 4-0 og Jenny Kristine Røsholm Olsen skårer sitt andre for dage, dette er også pauseresultatet. Etter hvilen øker Lyn ført til 5-0 etter 58 spilte minutter Selma Ørstavik Hernes, før Jenny Kristine Røsholm Olsen skårer sitt tredje mål for dagen og 6-0 etter 62 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen, nå tar begge lag ferie, men etter ferien skal Avaldsnes spille den utsatte kampen mot Stabæk den 23/08-23, mens Lyn skal til Bergen og møtte Brann der den 26/08-23.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Stabæk vinner borte mot Åsane:


Da er serierunde 17 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den tredje kampen møttes Åsane og Stabæk:


Åsane (1) vs Stabæk (3)



Mål Åsane: Dina Fosso Dale 51 min



Mål Stabæk: Anette Snørteland Jensen (selvmål) 30 min
Meryll Krysteen Rosales Serrano 63 min
Emilie Bølviken 65 min




Det ble altså seier for gjestene fra Bærum, da Åsane tok imot Stabæk, kampens første mål kom eter 30 spilte minutter da er Åsane og Anette Snørteland Jensen uheldige og setter ballen i eget mål, dette er også pauseresultatet, etter hvilen utligner Åsane til 1-1 etter 51 spilte minutter ved Dina Fosso Dale, før Stabæk tar tilbake ledelsen etter 63 spilte minutter ved Meryll Krysteen Rosales Serrano, før Emilie Bølviken setter spikeren i kisten med 3-1 etter 65 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen, Åsane skal møtte serieleder Vålerenga til dyst i Oslo den 26/08-23, mens Stabæk skal spille borte mot Avaldsnes den 23/08-23 i den utsatte kampen fra tidligere i år, før den tid skal begge lag ha litt ferie.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rosenborg vinner i Oslo:


Da er serierunde 17 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den fjerde og nest siste kampen møttes Røa og Rosenborg:


Røa (0) vs Rosenborg (3)



Mål Rosenborg: Elin Åhgren Sørum 5 min
Anna Langås Jøsendal 18 min
Synne Amdahl Brønstad 65 min





Det ble seier for gjestene Rosenborg da Røa var motstander i Oslo på lørdag, ikke bare vinner Rosenborg selv dagen før fikk de en gavepakke fra LSK Kvinner, etter at LSK Kvinner hadde slått Vålerenga i LSK-hallen, kampen første mål kom etter bare 5 spilte minutter, da satte Rosenborg og Elin Åhgren Sørum inn 1-0, etter 18 spilte minutter dobler Rosenborg ledelsen til 2-0 ved Anna Langås Jøsendal, dette er også pauseresultatet. Etter hvilen øker Rosenborg til 3-0 etter 65 spilte minutter ved Synne Amdahl Brønstad, flere mål blir det ikke i denne kampen, Nå tar begge lag en velfortjent ferie, før Røa skal møte Avaldsnes borte den 26/08-23, mens Rosenborg skal møtte Stabæk borte også den 26/08-23.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »


One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann vinner i byderbyet borte mot Arna-Bjørnar:


Da er serierunde 17 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den femte og siste kampen møttes Arna-Bjørnar og Brann:


Arna-Bjørnar (2) vs Brann (3)



Mål Arna-Bjørnar: Sofie Bjørnsen 21 min
Marie Hella Andresen 55 min


Mål Brann: Karoline Heimvik Haugland 6 min
Rakel Engesvik 51 min
Maria Dybwad Brochmann 75 min


Det ble seier for gjestene Brann, da Arna-Bjørnar inviterte til byderby i Bergen, kampens første mål kom etter bare 6 spilte minutter da satte Brann og Karoline Heimvik Haugland inn 1-0, etter 21 spilte minutter utligner Arna-Bjørnar til 1-1 ved Sofie Bjørnsen, dette var også pauseresultatet, etter hvilen går først Brann opp i 2-1(1-2), etter 51 spilte minutter ved Rakel Engesvik, før Arna-Bjørnar igjen utligner til 2-2 etter 55 spilte minutter ved Marie Hella Andresen, før Brann og Maria Dybwad Brochmann fastsetter resultatet til 3-2(2-3) etter 75 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen, nå tar begge lag ferie, men etter ferien skal Arna-Bjørnar møtte LSK Kvinner hjemme i Bergen, mens Brann tar imot Lyn til dyst, begge kampene spilles den 26/08-23.




Tabellen i Toppserien etter (18 runder for Vålerenga og Røa, 17 runder for alle de andre lagene bortsett ifra Avaldsnes og Stabæk som har 16 spilte runder) av 27 serierunder ser slik ut:


1. Vålerenga 41 poeng
2. Rosenborg 37 poeng
3. LSK Kvinner 33 poeng
4. Brann 25 poeng
5. Stabæk 22 poeng
6. Røa 21 poeng
7. Lyn 17 poeng
8. Åsane 17 poeng
9. Arna-Bjørnar 12 poeng
10.Avaldsnes 12 poeng

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er linker til rundens lag i runde 17:
https://www.instagram.com/p/CuRDgSnIzhC/

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Trekning til første kvalifiseringsrunde i CL:
Champions path:

Gruppe 1:

Semifinaler:
FerencvárosI TC (HUN) vs F.C. Qiryat Gat (ISR)
AS FC Universitatea Olimpia Cluj (ROU) vs Spartak Myjava (SVK)


Gruppe 2:

Semifinaler:
FC Vorskla (UKR) vs FC Flora Tallinn (EST)
SFK 2000 Sarajevo (BIH) vs ŽNK Osijek (CRO)

Gruppe 3:

Semifinaler:
NŠ Mura (SVN) vs FC Samegrelo (GEO)
Apollon Ladies FC (CYP) vs ZFK Ljuboten (MKD)

Gruppe 4:

Semifinaler:
HB Køge (DEN) vs KuPS Kuopio (FIN)
ŽFK Spartak Subotica (SRB) vs KÍ Klaksvík (FRO)

Gruppe 5:

Semifinaler:
RSC Anderlecht (BEL) vs GKS Katowice (POL)
SK Brann (NOR) vs Lokomotiv Stara Zagora (BUL)

Gruppe 6:

Semifinaler:
WFC BIIK-Shymkent (KAZ) vs SFK Rīga (LVA)
SL Benfica (POR) vs Cliftonville Ladies (NIR)

Gruppe 7:

Semifinaler:
Valur (ISL) vs Ankara Büyükşehir Belediyesi Fomget SK (TUR)
KFF Vllaznia (ALB) vs FC KFF EP-Hajvalia (KOS)

Gruppe 8:

Semifinaler:
FC Gintra (LTU) vs Cardiff City FC (WAL)
Glasgow City FC (SCO) vs Shelbourne FC (IRL)


Gruppe 9:

Semifinaler:
A.C. PAOK (GRE) vs Racing FC Union Luxembourg (LUX)

Finale
SKN St. Pölten Frauen (AUT) vs PAOK / Racing FC Union Luxembourg

Gruppe 10:

Semifinaler:
FC Dinamo-BSUPC (BLR) vs CSF Agarista Anenii Noi (MDA)

Finale
AFC Ajax (NED) vs Dinamo-BSUPC / Agarista Anenii Noi

Gruppe 11:

Semifinaler:
FK Breznica (MNE) vs Birkirkara FC (MLT)

Finale:
FC Zürich (SUI) vs Breznica / Birkirkara


Kommer inn i andre kvalik runde:

Slavia Praha (CZE)
Rosengård (SWE)
Roma (ITA)


League path:

Gruppe 1:

Semifinaler:
FC Twente (NED) vs SK Sturm Graz (AUT)
Levante UD (ESP) vs Stjarnan (ISL)


Gruppe 2:

Semifinaler:
Juventus (ITA) vs WFC Okzhetpes (KAZ)
Eintracht Frankfurt (GER) vs 1. FC Slovácko (CZE)


Gruppe 3:

Semifinaler:
Paris FC (FRA) vs FC Kryvbas (UKR)
Arsenal WFC (ENG) vs Linköping FC (SWE)

Gruppe 4:

Semifinaler:
Brøndby IF (DEN) vs Celtic FC (SCO)
FC Minsk (BLR) vs Vålerenga Football (NOR)


Kommer inn i andre kvalik runde:

Wolfsburg (GER)
Paris Saint-Germain (FRA)
Real Madrid (ESP)
Sparta Praha (CZE)
Häcken (SWE)
Manchester United (ENG)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»