Toppserien 2023

Svar
One Tree Hill go

Re: Toppserien 2023

Legg inn av One Tree Hill go »

Røa vinner mot et Brannlag som sliter:

Da er runde 8 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den fjerde og nest siste kampen møttes Røa og Brann:



Røa (2) vs Brann (1)


Mål Røa: Tuva Lotte Leschbrandt Espås 56 min
Tuva Lotte Leschbrandt Espås 80 min


Mål Brann: Karoline Heimvik Haugland 73 min



Rødt kort Brann: Sara Jane Ritter (2 gule)

Røa vinner altså hjemme på Røa kunstgress 2-1 mot et Brannlag som sliter litt i Toppserien i år, at de skulle slite det er ikke så overraskende, men at de skulle slite så mye det er litt mer overraskende kanskje, etter en målløs første omgang, kom kampens første mål etter 56 spilte minutter ved Tuva Lotte Leschbrandt Espås og 1-0 til Røa, etter 73 spilte minutter utligner Brann til 1-1 ved Karoline Heimvik Haugland, men Brann er ikke lenge i paradis, for etter 80 spilte minutter sender Tuva Lotte Leschbrandt Espås Røa i ledelsen 2-1, ferle mål blir det ikke i denne kampen, men dramaet er ikke over av den grunn, for Brann er ekstra uheldige når Sara Jane Ritter får 2 gule kort og dermed rødt kort i løpet av 2 minutter på overtid, først et gult kort etter 91 spilte minutter og så det andre gule kortet etter 93 spilte minutter. Røa skal allerede på onsdag møte Vålerenga på Intility Arena til Osloderby, mens Brann tar imot Rosenborg til dyst i Bergen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Uavgjort for Rosenborg dagen før det ble offentliggjort at de får et minuspoeng pga. stort minus i økonomien:


Da er runde 8 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den femte og siste kampen møttes Rosenborg og Vålerenga:



Rosenborg (0) vs Vålerenga (0)




Det ender altså uavgjort 0-0 da Rosenborg tok imot Vålerenga til dyst, sjanser begge veier til å avgjøre, men målløst ble det, dermed er stilingen på tabellen uforandret etter kampen, men i dag kom beskjeden om at Rosenborg vil bli trukket 1 poeng pga. stort minus i form av økonomien, klubben har klaget på vedtaket så får vi se om de får godkjent klagen eller ikke, hvis klagen ikke går igjennom vil differansen bli på 4 poeng i favør Vålerenga. Vålerenga får altså besøk av Røa allerede på onsdag, mens Rosenborg skal til Bergen og møte Brann til dyst der.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellen i Toppserien etter 8 av 27 serierunder ser slik ut:
1. Vålerenga 20 poeng
2. Rosenborg 17 poeng
3. Røa 12 poeng
4. LSK Kvinner 12 poeng
5 Brann 11 poeng
6. Stabæk 11 poeng
6. Lyn 10 poeng
7. Avaldsnes 8 poeng
8. Lyn 7 poeng
9. Åsane 7 poeng
10. Arna-Bjørnar 3 poeng


Legg merke til at at poengsummen til Rosenborg er uten minus poeng foreløpig.


One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »


One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Vålerenga og Røa møtes til dyst:

Det er klart for en kamp i den nittende serierunden faktisk når Vålerenga tar imot Røa i morgen:

Vålerenga vs Røa
Sted: Intility Arena
Runde: 19
Dag: onsdag
Dato: 10/05-23
Dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh (Kongsberg IF)
Ass.dommer 1: Helle Reiten (Sjetne IL)
Ass.dommer 2: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
4. dommer: Maliha Ahmady (Mjøndalen IF)
Klokkeslett: 19:00
Kanal: TV 2 Sport Premium 2 og TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Vålerenga og Røa finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ty%20Arena



Det er altså Vålerenga og Røa som virkelig tyvstarter den nittende serierunden, de andre kampene i denne runden spilles 2.september, dette er en kamp som jeg tror Vålerenga fort kommer til å vinne, Vålerenga kommer fra 0-0 borte mot Rosenborg i helgen, mens Røa vant 2-1 hjemme mot Brann.



Oddsen for kampen mellom Vålerenga og Røa ser slik ut:
H: 1.15
U: 6.30
B: 11.50


Det er ingen tvil om at Vålerenga er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Til dere som følger dette tettere enn meg: Hva er det Røa har gjort som har tatt dem fra dommedagsprofetier til å ligge på tredjeplass i skrivende stund?

chatin

Legg inn av chatin »

Eldon skrev: ons mai 10, 2023 7:40 pm Til dere som følger dette tettere enn meg: Hva er det Røa har gjort som har tatt dem fra dommedagsprofetier til å ligge på tredjeplass i skrivende stund?
Det korte men ikke fullstendige svaret, utnyttet det elendige seriesystemet som var i fjor. Da kampene ikke betydde noe lot de unge spillere få mye spilletid og verdifull erfaring. De var ærlig på at resultatene spiller ingen verdens rolle de første 18 kampene i fjor. Så de yngste har fått mer erfaring også har de fylt på med flere rutinerte spillere som har slått til.

Så har de vel lagt bort all ære i at de må være fintspillende. De ligger ekstremt kompakt i 5-4-1/5-3-2 og satser på dødballer og kontringer. De er ekstreme på dødballer og må vel ha scoret rundt 80-90% av målene sine i år etter dødball. Mye fysikk i laget som kan sendes opp på dødball, og kontringsstyrke på topp + at de har vært ekstremt effektive.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: ons mai 10, 2023 7:56 pm
Eldon skrev: ons mai 10, 2023 7:40 pm Til dere som følger dette tettere enn meg: Hva er det Røa har gjort som har tatt dem fra dommedagsprofetier til å ligge på tredjeplass i skrivende stund?
Det korte men ikke fullstendige svaret, utnyttet det elendige seriesystemet som var i fjor. Da kampene ikke betydde noe lot de unge spillere få mye spilletid og verdifull erfaring. De var ærlig på at resultatene spiller ingen verdens rolle de første 18 kampene i fjor. Så de yngste har fått mer erfaring også har de fylt på med flere rutinerte spillere som har slått til.

Så har de vel lagt bort all ære i at de må være fintspillende. De ligger ekstremt kompakt i 5-4-1/5-3-2 og satser på dødballer og kontringer. De er ekstreme på dødballer og må vel ha scoret rundt 80-90% av målene sine i år etter dødball. Mye fysikk i laget som kan sendes opp på dødball, og kontringsstyrke på topp + at de har vært ekstremt effektive.
De bruker også ekstremt med tid på frispark, utspill, innkast osv.
En mare å se på.
De stykker opp spillet veldig.

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: ons mai 10, 2023 10:55 pm De bruker også ekstremt med tid på frispark, utspill, innkast osv.
En mare å se på.
De stykker opp spillet veldig.
Absolutt. De skal ha for innsatsen de legger ned og kynismen deres, men publikumsvennlig er det på ingen måte. Har nesten ikke possession, drøyer tid og scorer stort sett bare på dødballer. Ekstremt frustrerende kamp å se på i dag f. eks, men de har på to kamper mot Enga tatt 1 poeng og har 4-5 i målforskjell, vesentlig bedre enn de fleste andre lag så de lykkes jo med det de vil.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Pga. at jeg må pakke og alt sånt for avreise i morgen, kommer det ikke før kamp rapporter fra meg denne gangen, beklager dette, jeg rekker ikke å skrive.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

One Tree Hill go skrev: tor mai 11, 2023 8:45 pm Pga. at jeg må pakke og alt sånt for avreise i morgen, kommer det ikke før kamp rapporter fra meg denne gangen, beklager dette, jeg rekker ikke å skrive.
Det går helt fint! Helt supert at du bruker såpass mye tid som du gjør på denne tråden, tror både aktiviteten i tråden og fokuset på toppserien på dette forumet hadde vært mye lavere uten dine bidrag. Jeg setter pris på det i alle fall og det tror jeg ikke jeg er alene om.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

thewaterfall skrev: tor mai 11, 2023 11:41 pm
One Tree Hill go skrev: tor mai 11, 2023 8:45 pm Pga. at jeg må pakke og alt sånt for avreise i morgen, kommer det ikke før kamp rapporter fra meg denne gangen, beklager dette, jeg rekker ikke å skrive.
Det går helt fint! Helt supert at du bruker såpass mye tid som du gjør på denne tråden, tror både aktiviteten i tråden og fokuset på toppserien på dette forumet hadde vært mye lavere uten dine bidrag. Jeg setter pris på det i alle fall og det tror jeg ikke jeg er alene om.

Tusen takk, jeg sitter med den samme følelsen jeg også, men det er hyggelig å bli satt pris på, når det er sagt kommer det etter kamp rapporter på mandag i hvert fall, kan komme med en kjapp etter kamp rapport fra Vålerenga mot Røa nå.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Vålerenga fortsetter å vinne:


Da er den første av kampens som skal spilles i runde 19 av Toppserien 2023 ferdig spilt og der møttes Vålerenga og Røa:


Vålerenga (2) vs Røa (1)



Mål Vålerenga: Karina Sævik 42 min
Thea Bjelde 65 min


Mål Røa: Tuva Lotte Leschbrandt Espås 26 min


Det er gjestene Røa som kommer best i gang i den 19 serierunden som egentlig ikke skal spilles før i september, da de gjestet Intility Arena og Vålerenga, etter 26 spilte minutter setter Røa inn 1-0 ved Tuva Lotte Leschbrandt Espås, før Vålerenga og Karina Sævik utligner til 1-1 etter 42 spilte minutter, dette er også pauseresultatet. Etter hvilen tar det litt tid før neste mål kommer, men etter 65 spilte minutter sender Thea Bjelde Vålerenga i ledelsen 2-1, flere mål blir det ikke i denne kampen, Vålerenga skal ha en ny hjemme kamp i morgen mot Lyn, mens Røa skal til Bergen og møte Arna-Bjørnar der.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellen i Toppserien etter 8 av 27 (den niende runden for Vålerenga og Røa) serierunder ser slik ut:
1. Vålerenga 23 poeng
2. Rosenborg 16 poeng
3. Røa 12 poeng
4. LSK Kvinner 12 poeng
5 Brann 11 poeng
6. Stabæk 11 poeng
6. Lyn 10 poeng
7. Avaldsnes 8 poeng
8. Lyn 7 poeng
9. Åsane 7 poeng
10. Arna-Bjørnar 3 poeng

Dette er etter at Vålerenga og Røa har spilt en kamp mer.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

thewaterfall skrev: tor mai 11, 2023 11:41 pm
One Tree Hill go skrev: tor mai 11, 2023 8:45 pm Pga. at jeg må pakke og alt sånt for avreise i morgen, kommer det ikke før kamp rapporter fra meg denne gangen, beklager dette, jeg rekker ikke å skrive.
Jeg setter pris på det i alle fall og det tror jeg ikke jeg er alene om.
Bifalles.
Bidragene settes stor pris på!

vidar

Legg inn av vidar »

Helt krise i Brann. Det ser jo ut som om flere av spillerne aldri har spilt på stor bane.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Jeg sa at etter kamp rapporten skulle komme i dag de kommer nok ikke før i morgen dessverre, i morgen kveld

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Uavgjort i Bergen for Røa:


Da er runde 9 av Toppserien ferdig spilt og i den første kampen møttes Arna-Bjørnar og Røa:


Arna-Bjørnar (1) vs Røa (1)



Mål Arna-Bjørnar: Linnea Sælen 90 min

Mål Røa: Lena Soleng Hansen (selvmål) 53 min


Det er gjestene Røa som kommer best i gang, selv om det står 0-0 til pause, etter hvilen går Røa opp i 1-0 ved et selvmål av Lena Soleng Hansen etter 53 spilte minutter, og det ser lenge ut til at det skal ende med 1-0 til Røa, men Arna-Bjørnar får utligningen sin etter 90 pluss tillegg ved Linnea Sælen, dermed blir det ikke flere mål i kampen. Arna-Bjørnar skal spille borte mot Lyn på søndag, mens Røa tar imot LSK Kvinner til dyst også på søndag.
Kampen mellom Avaldsnes og Stabæk ble utsatt pga. dårlig vær slik at Stabæk ikke kom seg til Karmøy i helgen.
Sist redigert av One Tree Hill go den tir mai 16, 2023 10:25 pm, redigert 1 gang totalt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Vålerenga fortsetter å vinne:


Da er runde 9 av Toppserien ferdig spilt og i den andre kampen møttes Vålerenga og Lyn:


Vålerenga (4) vs Lyn (0)



Mål Vålerenga: Karina Sævik (straffespark) 54 min
Sandra Rød Ask (selvmål) 60 min
Felicia Anna Rogic 67 min
Karina Sævik 84 min

Det var ingen tvil om at hjemmelaget Vålerenga skulle vinne denne kampen, men etter 0-0 til pause ble det 1-0 til Vålerenga etter 54 spilte minutter da Vålerenga hadde fått straffespark, det satte Karina Sævik inn, etter 60 spilte minutter dobler Vålerenga ledelsen etter at Sandra Rød Ask er uheldig og setter ballen inn i eget mål, etter 67 spilte minutter øker Vålerenga ledelsen til 3-0 ved Felicia Anna Rogic, før Karina Sævik fastsatte resultatet til 4-0 etter 84 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen. Vålerenga skal til Nadderud og møte Stabæk der på søndag, mens Lyn tar imot Arna-Bjørnar til dyst.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

LSK Kvinner vinner til slutt:


Da er runde 9 av Toppserien ferdig spilt og i den tredje og nest siste kampen møttes LSK Kvinner og Åsane:


LSK Kvinner (3) vs Åsane (1)



Mål LSK Kvinner: Mimmi Matilda Löfwenius Veum 51 min
Eva Amanda Johnsson Haahr 55 min
Mimmi Matilda Löfwenius Veum 61 min


Mål Åsane: Kaja Karlsen 18 min

Det ble til slutt seier for LSK Kvinner, da de vant 3-1 hjemme mot Åsane, men det var gjestene som kom best i gang, for etter 18 spilte minutter går Åsane opp i ledelsen 1-0 ved Kaja Karlsen, det er også pauseresultatet, etter hvilen snur LSK Kvinner det, først utligner LSK Kvinner til 1-1 ved Mimmi Matilda Löfwenius Veum etter 51 spilte minutter, før LSK Kvinner går opp i ledelsen 2-1 etter 55 spilte minutter ved Eva Amanda Johnsson Haahr, før LSK Kvinner øker til 3-1 etter 61 spilte minutter ved Mimmi Matilda Löfwenius Veum, flere mål blir det ikke i denne kampen, LSK Kvinner skal møtte Røa på bortebane til helgen, mens Åsane skal spille hjemme mot Brann på mandag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Krisen fortsetter for Brann:


Da er runde 9 av Toppserien ferdig spilt og i den fjerde og siste kampen som ble spilt (i og med at Avaldsnes og Stabæk ikke ert spilt ennå) møttes Brann og Rosenborg:


Brann (1) vs Rosenborg (4)


Mål Brann: Marit Bratberg Lund 87 min


Mål Rosenborg: Emilie Nautnes 4 min
Anna Langås Jøsendal 10 min
Ingrid Østervold Stenevik (selvmål) 52 min
Anna Langås Jøsendal 57 min


Det var ingen tvil om at Rosenborg skulle vinne denne kampen, og allerede etter 4 spilte minutter setter Rosenborg ballen i mål ved Emilie Nautnes, etter 10 minutters spill dobler Rosenborg ledelsen til 2-0 ved Anna Langås Jøsendal, det er også pauseresultatet, etter hvilen øker Rosenborg til 3-0 etter et selvmål ved Ingrid Østervold Stenevik etter 52 spilte minutter, før Rosenborg øker ledelsen til 4-0 etter 57 minutters spill ved Anna Langås Jøsendal, det ser lenge ut til at det skal ende med 4-0 til Rosenborg, men etter 87 spilte minutter reduserer Brann og dermed 4-1 ved Marit Bratberg Lund, flere mål blir det ikke, Rosenborg skal ta imot Avaldsnes hjemme til helgen, mens Brann skal møtte Åsane borte på mandag.

Tabell og alt det runde kommer etter neste runde.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: tir mai 16, 2023 10:56 pm Krisen fortsetter for Brann:


Da er runde 9 av Toppserien ferdig spilt og i den fjerde og siste kampen som ble spilt (i og med at Avaldsnes og Stabæk ikke ert spilt ennå) møttes Brann og Rosenborg:


Brann (1) vs Rosenborg (4)


Mål Brann: Marit Bratberg Lund 87 min


Mål Rosenborg: Emilie Nautnes 4 min
Anna Langås Jøsendal 10 min
Ingrid Østervold Stenevik (selvmål) 52 min
Anna Langås Jøsendal 57 min


Det var ingen tvil om at Rosenborg skulle vinne denne kampen, og allerede etter 4 spilte minutter setter Rosenborg ballen i mål ved Emilie Nautnes, etter 10 minutters spill dobler Rosenborg ledelsen til 2-0 ved Anna Langås Jøsendal, det er også pauseresultatet, etter hvilen øker Rosenborg til 3-0 etter et selvmål ved Ingrid Østervold Stenevik etter 52 spilte minutter, før Rosenborg øker ledelsen til 4-0 etter 57 minutters spill ved Anna Langås Jøsendal, det ser lenge ut til at det skal ende med 4-0 til Rosenborg, men etter 87 spilte minutter reduserer Brann og dermed 4-1 ved Marit Bratberg Lund, flere mål blir det ikke, Rosenborg skal ta imot Avaldsnes hjemme til helgen, mens Brann skal møtte Åsane borte på mandag.

Tabell og alt det andre, kommer etter neste runde.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Alle kamper i Toppserien i den tiende serierunde:
søndag 21/05-23:
Lyn vs Arna-Bjørnar 15:00 (Tv 2 Play)
Røa vs LSK Kvinner 15:00 (TV 2 Play)
Rosenborg vs Avaldsnes 15:00 ( TV 2 Sport Premium 1 og TV 2 Play)
Stabæk vs Vålerenga 16:45 (NRK 1 0g nrk.no)

mandag 22/05-23
Åsane vs Brann 19:00 (TV 2 Sport 1 og TV 2 Play)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Lyn får besøk fra Bergen:


Da er det klart for runde 10 av Toppserien 2023 og i den første kampen møtes Lyn og Arna-Bjørnar:


Lyn vs Arna-Bjørnar
Sted: Grorud match kunstgress
Runde: 10
Dag: søndag
Dato: 21/05-23
Dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh (Kongsberg IF)
Ass.dommer 1: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
Ass.dommer 2: Adriana Fairway (Lille Tøyen FK)
4. dommer: Philip George Aarskog (Huk FK)
Klokkeslett: 15:00

Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Lyn og Arna-Bjørnar finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... slo/Grorud





Det er altså Lyn og Arna-Bjørnar som skal møtes på Grorud match kunstgress på søndag ettermiddag, dette er en kamp jeg tror Lyn bør vinne, det bør de gjøre i forhold til tabellen, de har 6 poeng mer enn Arna-Bjørnar før kampen og jeg tror nok ikke den avstanden blir noe mindre etter kamp, snarere tvert imot, Lyn kommer fra et 4-0 tap borte mot Vålerenga etter forrige serierunde, mens Arna-Bjørnar fikk et uavgjort resultat hjemme møt Røa med 1-1.



Oddsen for kampen mellom Lyn og Arna-Bjørnar ser slik ut:
H: 1.20
U: 5.80
B: 9.20
Det er ingen tvil om at hjemmelaget Lyn er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabell naboene møtes på Røa kunstgress:


Da er det klart for runde 10 av Toppserien 2023 og i den andre kampen møtes Røa og LSK Kvinner:


Røa vs LSK Kvinner
Sted: Røa kunstgress
Runde: 10
Dag: søndag
Dato: 21/05-23
Dommer: Marit Skurdal (Oppsal IF Fotball)
Ass.dommer 1: Torje Andreassen (Bossekop UL)
Ass.dommer 2: Kim Tomas Laivindil Klevengen (Nesodden IF)
4. dommer: Jonas Johnsen (Bækkelagets SK)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play





Værmelding for kampen mellom Røa og LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Oslo/Røa





Det er altså tabell naboene som møtes, når Røa får besøk av LSK Kvinner, det er 2 poeng som skiller lagene før kampen, i favør LSK Kvinner, jeg tror nok at gjesten fra Romerike fort kam vinne kampen, Røa kommer fra et uavgjort resultat borte i Bergen mot Arna-Bjørnar i forrige runde, mens LSK Kvinner vant til slutt 3-1 hjemme i LSK-hallen mot Åsane i forrige runde.

Oddsen for kampen mellom Røa og LSK Kvinner ser slik ut:
H: 5.00
U: 4.00
B: 1.50


Det er ingen tvil om at gjestene LSK Kvinner er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

Skal prøve å komme med resten av før kamp rapportene enten i kveld, eller i morgen ettermiddag/kveld.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rosenborg tar imot John Arne Riise og Avaldsnes:


Da er det klart for runde 10 av Toppserien 2023 og i den tredje kampen møtes Rosenborg og Avaldsnes:


Rosenborg vs Avaldsnes
Sted: Koteng Arena
Runde: 10
Dag: søndag
Dato: 21/05-23
Dommer: Marit Buhaug Folstad (Buvik IL - Fotball)
Ass.dommer 1: Marcus Klomsten Dragsten (Sjetne IL)
Ass.dommer 2: Omed Anwar (Hommelvik IL)
4. dommer: Espen Tømmervold (Klæbu IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Sport Premium 1 og TV 2 Play






Værmelding for kampen mellom Rosenborg og Avaldsnes finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ettsanlegg






Rosenborg er tilbake på vinner sporet igjen etter forrige helg og mye tyder på at de også skal vinne denne kampen, jeg tror også at de fort kan vinne denne kampen også, John Arne Riise har skrevet på en ny kontrakt med Avaldsnes for ikke så lenge siden, og han og spillerne vil nok prøve å hindre Rosenborg i å vinne, men vi får vente å se. Rosenborg kommer fra en 4-1 seier borte mot Brann, mens Avaldsnes har fått litt ekstra kamphvile fordi kampen mot Stabæk på Karmøy ble utsatt pga. været og tåke i Haugesund.

Oddsen for kampen mellom Rosenborg og Avaldsnes ser slik ut:
H: 1.11
U: 7.30
B: 13.50


Det er ingen tvil om at hjemmelaget Rosenborg er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Serielederen Vålerenga tar turen til Nadderud:




Da er det klart for runde 10 av Toppserien 2023 og i den fjerde og nest siste kampen møtes Stabæk og Vålerenga:


Stabæk vs Vålerenga
Sted: Nadderud Stadion
Runde: 10
Dag: søndag
Dato: 21/05-23
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Helle Reiten (Sjetne IL)
Ass.dommer 2: Ingrid Pettersen (Buvik IL - Fotball)
4. dommer: Abdulhadi Al-Fahad (Ekholt BK)
Klokkeslett: 16:45
Kanal: NRK 1 og nrk.no






Værmelding for kampen mellom Stabæk og Vålerenga finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion





Det er altså serielederne Vålerenga som skal møtte Stabæk på Nadderud stadion på søndag, dette blir en kamp der jeg tror Vålerenga vil dominere og ikke minst så bør de vinne kampen også, Stabæk har kanskje en fordel i og med at de ikke spilte forrige helg, da de egentlig skulle til Karmøy og møtte Avaldsnes der, men ble hindret av været og tåke, mens Vålerenga vant 4-0 hjemme på Intility Arena mot byrival Lyn.



Oddsen for kampen mellom Stabæk og Vålerenga ser slik ut:
H: 6.40
U: 4.50
B: 1.35


Det er ingen tvil om at gjestene Vålerenga er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Et Brannlag i krise møter Åsane til Bergensderby:




Da er det klart for runde 10 av Toppserien 2023 og i den femte og siste kampen møtes Åsane og Brann:


Åsane vs Brann
Sted: Åsane Arena
Runde: 10
Dag: mandag
Dato: 22/05-23
Dommer: Sondre Brudvik (Tertnes Fotball Herrer)
Ass.dommer 1: Bjørn Tore Warland Idsø (Baune, SK)
Ass.dommer 2: Mathias Fremstad Nymo (Askøy FK)
4. dommer: Elias Haugen (Nymark IL)
Klokkeslett: 19:00
Kanal: TV 2 Sport 1 og TV 2 Play





Værmelding for kampen mellom Åsane og Brann finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... estveggen



Det er altså en mandagskamp når Åsane tar imot et Brannlag som sliter veldig i Toppserien for tiden, det er rett og slett krise for Brann, Åsane kommer fra et 3-1 tap i borte i LSK-hallen mot LSK Kvinner, etter å ha ledet kampen 1-0 til pause forrige helg, mens Brann tapte 4-1 eller 1-4 hjemme mot Rosenborg forrige helg. Jeg tror det vil bli en jevn kamp og tør egentlig ikke tippe en vinner her.



Oddsen for kampen mellom Åsane og Brann ser slik ut:
H: 6.90
U: 5.00
B: 1.30


Det er ingen tvil om at gjestene Brann er favoritter ifølge oddsen i hvert fall, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Kan bli vanskelig for Avaldsnes å komme tilbake mot FK Skinnvest nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»