Toppserien 2023

Svar
One Tree Hill go

Toppserien 2023

Legg inn av One Tree Hill go »

Toppserien:
Det nærmer seg stadig mer Toppserie sesongen 2023, og i skrivene stund har de fortsatt ikke helt bestemt seg om hvordan seriesystem de skal bruke, men vil tro at de ender opp med et sluttspill der lagene tar med seg poengene fra grunnspillet, men det er kanskje aktuelt med trippelseire også, men vi får se. Dette er bare en liten oppdatering, skal prøve å skrive litt om Toppserien likevel, men kanskje ikke så mye som jeg skrev før, men gjøre det enklere for meg selv. Skal prøve å skrive litt om lagene og etter hvert komme med hvordan Toppserien skal spilles.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Ser i hvert fall ut som om Brann omtrent starter fra scratch. Det har røket så mange spillere ut, at jeg helt har mistet oversikten.

Det gledelige er at man fikk rimelig greit betalt for Hansen og Naalsund.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Gleder meg til sesongen.
Har en følelse av at Vålerenga kommer til å ta ytterligere steg, men det blir viktig å få erstattet Dejana Stefanivic.
Jeg er klar for gull til damene i år!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Tjaaah skrev: tir jan 10, 2023 5:03 am Ser i hvert fall ut som om Brann omtrent starter fra scratch. Det har røket så mange spillere ut, at jeg helt har mistet oversikten.

Det gledelige er at man fikk rimelig greit betalt for Hansen og Naalsund.
Er også overrasket hvor mange som har forsvunnet, og lurer på hvordan disse erstattes. Uten rekruttlaget må det da være svært beskjedent fremmøte på treningene? Naturlige er vel å hente islendinger, men begrenser seg hvor mange det er å ta av der. Arna Bjørnar og Åsane tar vel gjerne sitt av spillere, som vil forvente lite spilletid i Brann (også pga manglende rekruttlag).

Vålerenga ser vel best ut av de tre pr. nå. For Stabæks del forsvinner Sundlöv og Huseby av de som var mye i startelleveren. Ikke så bekymret med tanke på sistnevnte, men rutinen og fysikken til Sundlöv var god å ha, selv om hun hadde litt begrensete ferdigheter. En engelsk! tenåring er inn i forsvaret. Så får vi se om Helgesen kan ta steg, men veldig ungt bak. Ellers intet nytt om Grønli, men har gjerne dratt gått ut på nyåret med klarhet der. Også spennende hva Belsvik kan få til med laget.

Så tenkte jeg å nevne at Kolbotn ribbes for spillere før jeg kom på at de er jo ikke i Toppserien.

Det mest spennende er dog om når kommer spilleplanen, og hvordan blir serieoppsettet. De kan vel ikke vente til etter Fotballtinget? Det er jo kun tre uker før seriestart.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Overrasker meg litt at Linnea Solvoll Laupstad har forlenget med Arna Bjørnar. Hadde tenkt at det neste logiske steget for henne ville vært å ta steget opp i Brann, for å spille sammen med Gaupset og co.

Spennende med Thea Sørbo til Hammarby. Kjenner ikke noe som helst til den svenske dameligaen, men synes Sørbo gjorde en god figur på J19 EM som venstreback. Og Norge har jo som kjent ikke veldig mange alternativer på venstreback.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

En aldri så liten gladnyhet: Det ser ut som at ordningen med sluttspill skrotes.

"Stor seier for fansen: Skroter sluttspillet i nytt forslag

Storklubbene ser ut til å få viljen sin. Seriekomitéen forbundet selv opprettet, foreslår at sluttspillet er saga blott allerede i 2023."


https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... tt-forslag

En gledens dag om det medfører riktighet.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

newsflash skrev: tor jan 12, 2023 7:34 pm En aldri så liten gladnyhet: Det ser ut som at ordningen med sluttspill skrotes.

"Stor seier for fansen: Skroter sluttspillet i nytt forslag

Storklubbene ser ut til å få viljen sin. Seriekomitéen forbundet selv opprettet, foreslår at sluttspillet er saga blott allerede i 2023."


https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... tt-forslag

En gledens dag om det medfører riktighet.
Meget gode nyheter!
Bare å håpe at det blir sånn
Ett år med det idiotiske tullet der er mer enn nok. Ett for mye.

Det er ingen skam å snu

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

newsflash skrev: tor jan 12, 2023 7:34 pm En aldri så liten gladnyhet: Det ser ut som at ordningen med sluttspill skrotes.

"Stor seier for fansen: Skroter sluttspillet i nytt forslag

Storklubbene ser ut til å få viljen sin. Seriekomitéen forbundet selv opprettet, foreslår at sluttspillet er saga blott allerede i 2023."


https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... tt-forslag

En gledens dag om det medfører riktighet.
Står det noe om hva som er alternativet? Trippel serie og hele 27 kamper, eller dobbel serie og kun 18 kamper? I hovedterminlisten er det satt av 24 kampdatoer.

Ellers er vel Åsane og Røa de eneste klubbene som kan si seg fornøyd med sluttspillsystemet.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

sexxes skrev: tor jan 12, 2023 9:55 pm
Står det noe om hva som er alternativet? Trippel serie og hele 27 kamper, eller dobbel serie og kun 18 kamper? I hovedterminlisten er det satt av 24 kampdatoer.

Ellers er vel Åsane og Røa de eneste klubbene som kan si seg fornøyd med sluttspillsystemet.
Jepp:

"Men for å unngå at antall kamper reduseres, skal det, om innstillingen vedtas, i stedet innføres trippel serie.

Det gjør at det blir ujevnt antall hjemmekamper for lagene. Fem vil få 14 hjemmekamper, fem vil få 13, i en serie som teller totalt 27 seriekamper."

chatin

Legg inn av chatin »

sexxes skrev: tir jan 10, 2023 7:52 pm For Stabæks del forsvinner Sundlöv og Huseby av de som var mye i startelleveren. Ikke så bekymret med tanke på sistnevnte, men rutinen og fysikken til Sundlöv var god å ha, selv om hun hadde litt begrensete ferdigheter. En engelsk! tenåring er inn i forsvaret. Så får vi se om Helgesen kan ta steg, men veldig ungt bak. Ellers intet nytt om Grønli, men har gjerne dratt gått ut på nyåret med klarhet der. Også spennende hva Belsvik kan få til med laget.
Justine Kielland da? Venter på utlandet eller? En spiller jeg var sikker på at sto høyt på listene til både Brann og Vålerenga i vinter. Spesielt med henholdsvis Naalsund og Stefanovic på vei ut.

chatin

Legg inn av chatin »

Spennende å se hvordan sesongen blir gjennomført. Ligger an til en svært åpen gullkamp i år. Brann må bygge mye nytt, men fortsatt en bra grunnstamme. Rosenborg syns jeg det er farlig stille fra, får jobbe i fred og lite overgangsaktivitet. Skulle spillere som Rogde, Sørum og Dølvik komme seg tilbake på banen igjen er de allerede forsterket fra i fjor.

Vålerenga bygger videre på fjoråret. Stefanovic er erstattet med Linn Vickius som for tiden er på landslagssamling med Sverige. Felicia Rogic er på samme samling og er den andre signeringen. Voldsomt solid forspent i angrep nå med Thorsnes, Sævik, Rogic, Lillegård, Sesay, samt Agnete Nielsen som er ute i vårsesongen pga. korsbåndskade. Handler om å komme seg gjennom vinteren nå uten å miste Janni Thomsen.

chatin

Legg inn av chatin »

mogandisu skrev: tir jan 10, 2023 8:20 pm Overrasker meg litt at Linnea Solvoll Laupstad har forlenget med Arna Bjørnar. Hadde tenkt at det neste logiske steget for henne ville vært å ta steget opp i Brann, for å spille sammen med Gaupset og co.
Hadde nok vært naturlig med et nytt steg for henne nå ja, og så tynne som Arna-Bjørnar ser ut i øyeblikket kan det fort bli en tøff sesong for de. Som klassisk kantspiller lider hun kanskje litt av at flere toppklubber spiller med vingbacker og ikke kanter noe som nok gjør henne mindre aktuell.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

sexxes skrev: tir jan 10, 2023 7:52 pm
Tjaaah skrev: tir jan 10, 2023 5:03 am Ser i hvert fall ut som om Brann omtrent starter fra scratch. Det har røket så mange spillere ut, at jeg helt har mistet oversikten.

Det gledelige er at man fikk rimelig greit betalt for Hansen og Naalsund.
Er også overrasket hvor mange som har forsvunnet, og lurer på hvordan disse erstattes. Uten rekruttlaget må det da være svært beskjedent fremmøte på treningene? Naturlige er vel å hente islendinger, men begrenser seg hvor mange det er å ta av der. Arna Bjørnar og Åsane tar vel gjerne sitt av spillere, som vil forvente lite spilletid i Brann (også pga manglende rekruttlag).

Vålerenga ser vel best ut av de tre pr. nå. For Stabæks del forsvinner Sundlöv og Huseby av de som var mye i startelleveren. Ikke så bekymret med tanke på sistnevnte, men rutinen og fysikken til Sundlöv var god å ha, selv om hun hadde litt begrensete ferdigheter. En engelsk! tenåring er inn i forsvaret. Så får vi se om Helgesen kan ta steg, men veldig ungt bak. Ellers intet nytt om Grønli, men har gjerne dratt gått ut på nyåret med klarhet der. Også spennende hva Belsvik kan få til med laget.

Så tenkte jeg å nevne at Kolbotn ribbes for spillere før jeg kom på at de er jo ikke i Toppserien.

Det mest spennende er dog om når kommer spilleplanen, og hvordan blir serieoppsettet. De kan vel ikke vente til etter Fotballtinget? Det er jo kun tre uker før seriestart.
Har ærlig talt lite oversikt over hva som foregår med serieoppsett og sånt. Hoppet jo bare på i fjor, siden Brann er Brann.

Kan se for meg at det er skralt på treningene, ja. Og tipper Brann trenger en sesong på å bygge opp nå. Det er vel sjelden lag blir så til de grader ribbet for de beste spillerne.

Håpet er at de får frem nye spillere, som igjen kan gi nye inntekter.

Det var mye skepsis til et kvinnelag, fra meg også. Mye har blitt motbevist, så om de også skulle klare å drive god butikk med kvinnelaget, så er det en ny stor seier for kvinnefotballen.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

chatin skrev: fre jan 13, 2023 4:52 am
sexxes skrev: tir jan 10, 2023 7:52 pm For Stabæks del forsvinner Sundlöv og Huseby av de som var mye i startelleveren. Ikke så bekymret med tanke på sistnevnte, men rutinen og fysikken til Sundlöv var god å ha, selv om hun hadde litt begrensete ferdigheter. En engelsk! tenåring er inn i forsvaret. Så får vi se om Helgesen kan ta steg, men veldig ungt bak. Ellers intet nytt om Grønli, men har gjerne dratt gått ut på nyåret med klarhet der. Også spennende hva Belsvik kan få til med laget.
Justine Kielland da? Venter på utlandet eller? En spiller jeg var sikker på at sto høyt på listene til både Brann og Vålerenga i vinter. Spesielt med henholdsvis Naalsund og Stefanovic på vei ut.
Kielland har ihvertfall kontrakt ut 2023, så må jo kjøpes ut. Kjæresten hennes dro jo til Nederland i sommer, men klubbfotballen i Nederland på kvinnesiden er vel ikke den mest attraktive.

Meryl Abrahamsen signerte, og er vel sammen med den engelske tenåringen de som skal erstatte Sundlöv og Huseby. Abrahamsen er jo også på det filippinske landslaget

bigwin

Legg inn av bigwin »

Virker som om NFF da skroter sluttspillet som de mente skulle være så fantastisk:

https://www.nrk.no/sport/kilder-til-nrk ... 1.16261628

Synd i Kolbotn og TIL 2020 som ble offer for galskapen som ble gjennomført i fjorårssesongen, begge hadde fortjent å spille i øverste divisjon denne sesongen

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

bigwin skrev: ons jan 18, 2023 3:27 pm Virker som om NFF da skroter sluttspillet som de mente skulle være så fantastisk:

https://www.nrk.no/sport/kilder-til-nrk ... 1.16261628

Synd i Kolbotn og TIL 2020 som ble offer for galskapen som ble gjennomført i fjorårssesongen, begge hadde fortjent å spille i øverste divisjon denne sesongen
Burde heller gitt dem plass i Eliteserien med 12 lag, istedet for 10 lag og trippel serie med ulikt antall hjemmekamper.

chatin

Legg inn av chatin »

En seier for norsk fotball at sluttspillet skrotes så fort. Spillernes, klubbenes og ikke minst supporternes opprør mot sluttspill har forhåpentligvis fått formidlet at vi ikke vil ha det tullet i norsk fotball. Forhåpentligvis slipper vi å høre mer om det hverken i Toppserien, Eliteserien eller resten av norsk fotball.

At det spilles ¨trippel serie¨ er fortsatt ikke optimalt, men én million ganger bedre løsning enn den som har vært. At man har et langsiktig mål om at kvaliteten skal bli god nok til å øke antall lag og gå tilbake til dobbel serie er veldig positivt. Forhåpentligvis kan dette bli oppnåelig i løpet av de neste årene, med flere lag nedover i divisjonene med høye ambisjoner. Viking er veldig godt i gang, Molde har varslet satsing, TIL 2020 gikk rett til topps i 1. divisjon i sin første sesong og er allerede på vei å fusjonere inn i Tromsø IL, AAFK, Odd, Haugesund, Sarpsborg og Sogndal har også kommet i gang. I år får HamKam og Start lag, til neste år kommer Bodø/Glimt, i tillegg til at de tradisjonelle klubbene på kvinnesiden ønsker å bite seg fast. Økt satsing nedover, og spissing av 2. divisjon vil forhåpentligvis bidra til utviklingen de neste årene.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Lyn, Rosenborg, Røa, Stabæk og Vålerenga får 14 hjemmekamper.
Arna-Bjørnar, Avaldsnes, Brann,LSK Kvinner og Åsane får 13 hjemmekamper.

chatin

Legg inn av chatin »

Lisa Naalsund bekreftet til Manchester United, og Branns tropp begynner å se fryktelig tynn ut.

Seks spillere borte fra laget som startet første seriekamp i fjor. I løpet av et halvår har Terland, Thorvaldsdottir, Ryland, Hansen, Bergsvand, Åsland, Gudmundsdottir og Naalsund forsvunnet. Seks av de var tatt ut i EM-tropper i fjor. Blir ikke lett å skulle erstatte de med spillere av samme kvalitet, og i høst allerede fikk de merke at stallen var litt for tynn. Olli Harder hadde bra treffprosent på utenlandske spillere da han var i Klepp, og med det teamet der nå med Aleksander Olsen som sportssjef og Knut Slatleim som assistenttrener burde de ha meget god oversikt i spillermarkedet. Men det kommer til å ta tid å bygge et lag som det de hadde.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Spilleplanen skal komme denne måneden.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

sexxes skrev: fre jan 20, 2023 5:55 pm Lyn, Rosenborg, Røa, Stabæk og Vålerenga får 14 hjemmekamper.
Arna-Bjørnar, Avaldsnes, Brann,LSK Kvinner og Åsane får 13 hjemmekamper.
Alle tre bergenslagene og alle fire vestlandslagene får altså 13 hjemmekamper. Det er nokså spesielt.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

slankebrusmannen skrev: lør jan 28, 2023 12:59 am
sexxes skrev: fre jan 20, 2023 5:55 pm Lyn, Rosenborg, Røa, Stabæk og Vålerenga får 14 hjemmekamper.
Arna-Bjørnar, Avaldsnes, Brann,LSK Kvinner og Åsane får 13 hjemmekamper.
Alle tre bergenslagene og alle fire vestlandslagene får altså 13 hjemmekamper. Det er nokså spesielt.
Er jo sånn som skjer når det er ren trekning. Med geografiske hensyn hadde det vel blitt 2-1 eller1-2 Bergen, og 3-2 eller 2-3 lagene i og nær hovedstaden.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Spilleplanen blir presentert på TV2Sport2 i morgen kl 18:00.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

sexxes skrev: tir jan 10, 2023 7:52 pm
Tjaaah skrev: tir jan 10, 2023 5:03 am Ser i hvert fall ut som om Brann omtrent starter fra scratch. Det har røket så mange spillere ut, at jeg helt har mistet oversikten.

Det gledelige er at man fikk rimelig greit betalt for Hansen og Naalsund.
Er også overrasket hvor mange som har forsvunnet, og lurer på hvordan disse erstattes. Uten rekruttlaget må det da være svært beskjedent fremmøte på treningene? Naturlige er vel å hente islendinger, men begrenser seg hvor mange det er å ta av der. Arna Bjørnar og Åsane tar vel gjerne sitt av spillere, som vil forvente lite spilletid i Brann (også pga manglende rekruttlag).

Vålerenga ser vel best ut av de tre pr. nå. For Stabæks del forsvinner Sundlöv og Huseby av de som var mye i startelleveren. Ikke så bekymret med tanke på sistnevnte, men rutinen og fysikken til Sundlöv var god å ha, selv om hun hadde litt begrensete ferdigheter. En engelsk! tenåring er inn i forsvaret. Så får vi se om Helgesen kan ta steg, men veldig ungt bak. Ellers intet nytt om Grønli, men har gjerne dratt gått ut på nyåret med klarhet der. Også spennende hva Belsvik kan få til med laget.

Så tenkte jeg å nevne at Kolbotn ribbes for spillere før jeg kom på at de er jo ikke i Toppserien.

Det mest spennende er dog om når kommer spilleplanen, og hvordan blir serieoppsettet. De kan vel ikke vente til etter Fotballtinget? Det er jo kun tre uker før seriestart.
Mange borte, men Andrine Hegerberg inn da, blir spennende å se hva hun kan få til i Brann drakta også, det blir interessant å se hvilken utgave av Brann vi, får i år. Når det gjelder Vålerenga er jeg enig i at de er det kanskje antatt beste laget i serien år, men vi kan ikke utelukke verken Brann, LSK eller Rosenborg.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

sexxes skrev: tir jan 10, 2023 7:52 pm
Tjaaah skrev: tir jan 10, 2023 5:03 am Ser i hvert fall ut som om Brann omtrent starter fra scratch. Det har røket så mange spillere ut, at jeg helt har mistet oversikten.

Det gledelige er at man fikk rimelig greit betalt for Hansen og Naalsund.
Er også overrasket hvor mange som har forsvunnet, og lurer på hvordan disse erstattes. Uten rekruttlaget må det da være svært beskjedent fremmøte på treningene? Naturlige er vel å hente islendinger, men begrenser seg hvor mange det er å ta av der. Arna Bjørnar og Åsane tar vel gjerne sitt av spillere, som vil forvente lite spilletid i Brann (også pga manglende rekruttlag).

Vålerenga ser vel best ut av de tre pr. nå. For Stabæks del forsvinner Sundlöv og Huseby av de som var mye i startelleveren. Ikke så bekymret med tanke på sistnevnte, men rutinen og fysikken til Sundlöv var god å ha, selv om hun hadde litt begrensete ferdigheter. En engelsk! tenåring er inn i forsvaret. Så får vi se om Helgesen kan ta steg, men veldig ungt bak. Ellers intet nytt om Grønli, men har gjerne dratt gått ut på nyåret med klarhet der. Også spennende hva Belsvik kan få til med laget.

Så tenkte jeg å nevne at Kolbotn ribbes for spillere før jeg kom på at de er jo ikke i Toppserien.

Det mest spennende er dog om når kommer spilleplanen, og hvordan blir serieoppsettet. De kan vel ikke vente til etter Fotballtinget? Det er jo kun tre uker før seriestart.
Mange borte, men Andrine Hegerberg inn da, blir spennende å se hva hun kan få til i Brann drakta også, det blir interessant å se hvilken utgave av Brann vi, får i år. Når det gjelder Vålerenga er jeg enig i at de er det kanskje antatt beste laget i serien år, men vi kan ikke utelukke verken Brann, LSK eller Rosenborg.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

sexxes skrev: lør jan 28, 2023 11:08 am
slankebrusmannen skrev: lør jan 28, 2023 12:59 am
sexxes skrev: fre jan 20, 2023 5:55 pm Lyn, Rosenborg, Røa, Stabæk og Vålerenga får 14 hjemmekamper.
Arna-Bjørnar, Avaldsnes, Brann,LSK Kvinner og Åsane får 13 hjemmekamper.
Alle tre bergenslagene og alle fire vestlandslagene får altså 13 hjemmekamper. Det er nokså spesielt.
Er jo sånn som skjer når det er ren trekning. Med geografiske hensyn hadde det vel blitt 2-1 eller1-2 Bergen, og 3-2 eller 2-3 lagene i og nær hovedstaden.
Det blir sånn ja, men bedre med dette oppsette enn sluttspill.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

chatin skrev: tir jan 24, 2023 10:04 pm Lisa Naalsund bekreftet til Manchester United, og Branns tropp begynner å se fryktelig tynn ut.

Seks spillere borte fra laget som startet første seriekamp i fjor. I løpet av et halvår har Terland, Thorvaldsdottir, Ryland, Hansen, Bergsvand, Åsland, Gudmundsdottir og Naalsund forsvunnet. Seks av de var tatt ut i EM-tropper i fjor. Blir ikke lett å skulle erstatte de med spillere av samme kvalitet, og i høst allerede fikk de merke at stallen var litt for tynn. Olli Harder hadde bra treffprosent på utenlandske spillere da han var i Klepp, og med det teamet der nå med Aleksander Olsen som sportssjef og Knut Slatleim som assistenttrener burde de ha meget god oversikt i spillermarkedet. Men det kommer til å ta tid å bygge et lag som det de hadde.
Mange store overganger bort fra Toppserien i år så langt, men sånn blir det når nivået på serien og spesielt de klubbene øker og blir bedre.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

netrebske skrev: ons jan 18, 2023 7:39 pm
bigwin skrev: ons jan 18, 2023 3:27 pm Virker som om NFF da skroter sluttspillet som de mente skulle være så fantastisk:

https://www.nrk.no/sport/kilder-til-nrk ... 1.16261628

Synd i Kolbotn og TIL 2020 som ble offer for galskapen som ble gjennomført i fjorårssesongen, begge hadde fortjent å spille i øverste divisjon denne sesongen
Burde heller gitt dem plass i Eliteserien med 12 lag, istedet for 10 lag og trippel serie med ulikt antall hjemmekamper.
I Eliteserien, du mener vel Toppserien? Og ja det blir bedre og nå er det jo bestemt at det blir trippel serie også så, da er det bare å kjøre på.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Det kommer snart et før sesong skriv her fra meg med litt om lagene og linker til sider hvor man finner mer info.

lund

Legg inn av lund »

chatin skrev: tir jan 24, 2023 10:04 pm Lisa Naalsund bekreftet til Manchester United, og Branns tropp begynner å se fryktelig tynn ut.

Seks spillere borte fra laget som startet første seriekamp i fjor. I løpet av et halvår har Terland, Thorvaldsdottir, Ryland, Hansen, Bergsvand, Åsland, Gudmundsdottir og Naalsund forsvunnet. Seks av de var tatt ut i EM-tropper i fjor. Blir ikke lett å skulle erstatte de med spillere av samme kvalitet, og i høst allerede fikk de merke at stallen var litt for tynn. Olli Harder hadde bra treffprosent på utenlandske spillere da han var i Klepp, og med det teamet der nå med Aleksander Olsen som sportssjef og Knut Slatleim som assistenttrener burde de ha meget god oversikt i spillermarkedet. Men det kommer til å ta tid å bygge et lag som det de hadde.
Jeg er ganske sikker på at det er et topp tre-lag per nå. Keeperen er i landslagstroppen og midtbanen står ikke tilbake for noen verken i bredden eller kvaliteten. Stallen er heller ikke så tynn egentlig i utgangspunktet. Det er mange nok i den i seg selv. Hovedproblemet er at det er for mye skader. Av de du nevner er det først og fremst Bergsvand og Hansen man kommer til å merke. Ryland var innbytter, Thorvaldsdottir var vel ikke den store hiten, Gudmundsdottir slo vel aldri helt til, Åsland var OK til bra og Naalsund var rimelig skadeplaget i fjor og ikke på samme nivå som i 2021 da hun var ligaens beste spiller. Til gjengjeld får vi større bruk for Engesvik, Yallop, Gaupset og Østenstad i år blant annet. De to store utfordringene slik jeg ser det er i midtforsvaret og på spissplass. Ellers er vi rimelig godt forspente ellers på banen. Personlig håper jeg man satser på Østenstad som stopper i år må jeg innrømme. Aller best om man gir Maren Mjelde et tilbud hun ikke kan si nei til. Per nå er det umulig å si hvem som er best av Brann, Rosenborg eller Vålerenga (selv om det nok ikke er feil å regne Vålerenga som en liten favoritt akkurat nå).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»