Toppserien 2023

Svar
chatin

Re: Toppserien 2023

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: søn jun 25, 2023 9:23 pm Oi, spennende rykte med andre ord!
Gleder meg til å se hvem det kan være snakk om.
Ballis tror jeg nesten blir værende hos oss, hun trives veldig godt i byen og er vel i utgangspunktet etablert her. I motsetning til hos herrene så mistenker jeg at klubben har kontroll på dette.
Om vi klarer å beholde de beste så er det et fantastisk signal både for serien og først og fremst for klubben.
Slikt legges merke til, det er jeg overbevist om.
Uvant for en Vålerenga supporter å se at vi nærmest er et mønsterbruk. Nesten vanskelig å tro det man ser 😅

De som så langt har skuffet litt er vel rogic og vickius. Men mulig de trenger litt tid, de har ikke vært her lange stunden.
Malin Sunde hadde jeg helt glemt, er det mulig :oops:
Har også inntrykk av at Ballis trives i by og klubb og har jo norsk samboer. Men tør ikke slå meg til ro med det før hun har satt penn på papir og forlenget. Kontinuitet, rutine, lederegenskaper og ligaens klart beste stopper. Ekstremt viktig for oss, og nå får hun vist seg fram i et VM i sommer og har fått utmerkelsen årets kvinnelige fotballspiller i Danmark, vil tro mange klubber har oversikt over henne. Jeg er allerede sjokkert over at vi har fått beholde henne helt til nå, hun har internasjonalt nivå og vist det i flere sesonger.

Ja våre svenske venner er ikke de som har imponert mest. Generelt må man vel kunne si at signeringene man gjorde før sesongen ikke har slått voldsomt til. Det er vel nærmest det eneste man kan ta de på denne sesongen. Rogic har helt ekstrem fart men resten av pakka er liksom ikke helt 100%. Vickius er forsåvidt fortsatt ung og en spiller som sikkert vil ta steg etter litt tid i klubben. Guldbjerg Pedersen har ikke imponert enormt når hun har spilt. Pechersky har stort sett bare fungert som en spiller å sette inn siste kvarteret for å få inn litt fart og kvikkhet.

Sunde må vi ikke glemme, var i A-landslagstropp og nære overgang til Man City kort tid før hun signerte for oss. Stort potensial, men det er klart vi må få henne skadefri igjen, når høstsesongen starter har hun vært ute i et år.

Som du sier det er veldig spesielt å se noen i Vålerenga gjøre mer eller mindre alt riktig. På banen så vel som utenfor banen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

LSK Kvinner vinner i Bergen:



Da er serierunde 16 ferdigspilt og i den første kampen møttes Brann og LSK Kvinner:



Brann (0) vs LSK Kvinner (2)




Mål LSK Kvinner: Mimmi Matilda Löfwenius Veum 62 min
Signe Holt Andersen 74 min



Det ble seirer til LSK Kvinner til slutt i denne kampen, men etter en målløs første omgang, kom kampens første mål etter 62 spilte minutter da satte LSK Kvinner og Mimmi Matilda Löfwenius Veum inn 1-0, før Signe Holt Andersen doblet ledelsen til LSK Kvinner etter 74 spilte minutter til 2-0, flere mål blir det ikke i denne kampen, LSK Kvinner får besøk av Vålerenga i vår delen av sesongen 2023`s siste kamp før det blir sommerpause (ferie) for de spillerne som ikke skal til VM, mens Brann skal møtte Arna-Bjørnar borte til byderby i Bergen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Stabæk vinner mot Lyn på Nadderud:



Da er serierunde 16 ferdigspilt og i den andre kampen møttes Stabæk og Lyn:



Stabæk (2) vs Lyn (1)



Mål Stabæk: Iris Omarsdottir 9 min
Zara Katarina Jönsson 70 min


Lyn: Kamilla Melgård 90 min



Det ble altså seirer 2-1 til hjemmelaget Stabæk når Lyn var på besøk i helgen, kampens første mål kom etter bare 9 spilte minutter da satte hjemmelaget Stabæk inn 1-0 ved Iris Omarsdottir, dette er også pauseresultatet, etter hvilen tar det litt tid før kampens andre mål kommer, men etter 70 spilte minutter dobler Stabæk ledelsen til 2-0 ved Zara Katarina Jönsson, det ser ut til å ende med 2-0 til hjemme laget, men etter 90+ spilte minutter reduserer Lyn til 2-1 ved Kamilla Melgård, flere mål blir det ikke i denne kampen, Stabæk skal til Bergen og møte Åsane der i vår delen av sesongen 2023`s siste kamp før det blir sommerpause (ferie) for de spillerne som ikke skal til VM, mens Lyn får besøk av Avaldsnes i Oslo.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rosenborg vinner mot Åsane på Koteng:



Da er serierunde 16 ferdigspilt og i den tredje kampen møttes Rosenborg og Åsane:



Rosenborg (2) vs Åsane (0)



Mål Rosenborg: Elin Åhgren Sørum 29 min
Celine Emilie Nergård 32 min




Foran 433 tilskuere (et kjent tall med tanke på formasjon i Rosenborg) vant Rosenborg 2-0 over Åsane, kampens første mål kom etter 29 spilte minutter da satte Rosenborg og Elin Åhgren Sørum inn 1-0, før Celine Emilie Nergård og Rosenborg doblet ledelsen til 2-0 etter 32 spilte minutter detter er både pause resultatet og slutt resultatet, for flere mål blir det ikke i denne kampen, Rosenborg skal til Oslo og møte Røa der i vår delen av sesongen 2023`s siste kamp før det blir sommerpause (ferie) for de spillerne som ikke skal til VM, mens Åsane får besøk av Stabæk i Bergen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Avaldsnes tapte hjemme på Karmøy:



Da er serierunde 16 ferdigspilt og i den fjerde og nest siste kampen møttes Avaldsnes og Arna-Bjørnar:



Avaldsnes (2) vs Arna-Bjørnar (4)



Mål Avaldsnes: Kristina Svandal 19 min
Natalie Velde 90 min


Mål Arna-Bjørnar: Sigrid Kristina Reidun Aas 8 min
Tora Ose (straffe) 53 min
Sigrid Kristina Reidun Aas 67 min
Sigrid Kristina Reidun Aas 80 min



Det ble 4-2 til gjestene fra Bergen da Arna-Bjørnar var på besøk på Karmøy, kampens første mål kom etter bare 8 spilte minutter da satte Arna-Bjørnar og Sigrid Kristina Reidun Aas inn 1-0 etter 19 spilte minutter utligner Avaldsnes til 1-1 ved Kristina Svandal, dette er også pause resultatet, etter hvilen tar Arna-Bjørnar tilbake ledelsen igjen på et straffespark, det straffesparket tar Tora Ose og dermed 2-1 til Arna-Bjørnar etter 53 spilte minutter, etter 67 spilte minutter øker Arna-Bjørnar ledelsen til 3-1 ved Sigrid Kristina Reidun Aas som skårer sitt andre mål for dagen, det ser ut til å ende med 3-1, men etter 80 spilte minutter øker Arna-Bjørnar ledelsen nok en gang og nok en gang ved Sigrid Kristina Reidun Aas som dermed skårer sitt tredje mål for dagen og dermed 4-1, Avaldsnes reduserer til 2-4 etter 90+ spilte minutter ved Natalie Velde, flere mål blir det selvsagt ikke i denne kampen, Avaldsnes skal til Oslo og møte Lyn der i vår delen av sesongen 2023`s siste kamp før det blir sommerpause (ferie) for de spillerne som ikke skal til VM, mens Arna-Bjørnar får besøk av Brann i Bergens derby.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Uavgjort da Røa møtte serielederne Vålerenga:



Da er serierunde 16 ferdigspilt og i den femte og siste kampen møttes Røa og Vålerenga:



Røa (2) vs Vålerenga (2)



Mål Røa: Oline Brekke Fuglem (straffe) 66 min
Julie Elise Hoff Klæboe 85 min


Mål Vålerenga: Felicia Anna Rogic 40 min
Ingibjörg Sigurdardottir 80 min


Det ender altså med uavgjort når Røa hadde besæk av serielederne Vålerenga i helgen, kampens første mål kom etter 40 spilte minutter da satte gjestene Vålerenga inn 1-0 ved Felicia Anna Rogic, dette er også pause resultatet, etter hvilen kommer Røa tilbake når de utligner til 1-1 etter 66 spilte minutter på straffespark ved Oline Brekke Fuglem, det ser ut til at det skal ende med 1-1, men etter 80 spilte minutter tar Vålerenga først tilbake ledelsen til 2-1 ved Ingibjörg Sigurdardottir, før Røa utligner nok en gang til 2-2 etter 85 spilte minutter ved Julie Elise Hoff Klæboe, flere mål blir det selvsagt ikke i denne kampen, Røa får besøk av Rosenborg i vår delen av sesongen 2023`s siste kamp før det blir sommerpause (ferie) for de spillerne som ikke skal til VM, mens Vålerenga skal til LSK-hallen og møtte LSK Kvinner der.

Tabellen, statistikk og rundens lag kommer enten litt senere i dag eller i morgen.

chatin

Legg inn av chatin »

Solid signering av Rosenborg som henter Camilla Linberg hjem fra Como i Italia.


One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellen i Toppserien etter (17 runder for Vålerenga og Røa, 16 runder for alle de andre lagene bortsett ifra Avaldsnes og Stabæk som har 15 spilte runder) av 27 serierunder ser slik ut:


1. Vålerenga 41 poeng
2. Rosenborg 34 poeng
3. LSK Kvinner 30 poeng
4. Brann 22 poeng
5. Røa 21 poeng
6. Stabæk 19 poeng
7. Åsane 17 poeng
8. Lyn 14 poeng
9. Arna-Bjørnar 12 poeng
10.Avaldsnes 12 poeng


One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Resultater fra 3.runde i NM:
Røa (5) vs Hønefoss FK (3)
Avaldsnes (0) vs Åsane (3)
Brann (8) vs Klepp (0)
Vålerenga (5) vs AaFK Fortuna (2)
LSK Kvinner (4) vs Kolbotn (0)
Arna-Bjørnar (0) vs Rosenborg (5)
Medkila (1) vs Stabæk (4)
Lyn(6) vs Øvrevoll Hosle (4)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er linken for hvor dere finner rundens lag:
https://www.instagram.com/toppserien/

Før kamp rapporter kommer på torsdag, og det kommer et skriv på VM-tråden i neste uke, under VM kommer jeg bare til å skrive opp dagens kamper og ikke full kamp rapport om det er greit

chatin

Legg inn av chatin »

På fredag kl. 13:00 trekkes første runde av Champions League-kvalifiseringen 2023/24. Brann går inn i Champions Path som regjerende seriemester, mens Vålerenga går inn i League Path og får en vesentlig tøffere vei til et gruppespill. Brann kan i utgangspunktet få en svært komfortabel vei inn til et gruppespill, men slik de har prestert så langt i år virker det å være langt fra CL-kvalitet på laget. Vålerenga derimot risikerer få kanonmotstand allerede i første kvalifiseringsrunde.

Barcelona, Lyon, Bayern München og Chelsea er de eneste lagene som er direkte kvalifisert til gruppespill, resten må gjennom kvalifisering.

CHAMPIONS PATH

Det deles inn i åtte grupper med fire lag, og tre grupper med tre lag. Deretter spilles det semifinale og finale innad i gruppa hvor et seedet lag møter et useedet, og vinnerne går til finalen. Vinneren av gruppefinalen går videre til 2. runde av kvalifiseringen.

Runde 1

Seedet
LagKoeffisient
🇦🇹SKN St. Pölten30.050
🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿Glasgow City FC29.100
🇰🇿WFC BIIK-Shymkent25.700
🇵🇹Benfica22.800
🇨🇭FC Zürich22.250
🇳🇱Ajax18.400
🇦🇱Vllaznia16.800
🇷🇸ŽFK Spartak Subotica16.800
🇧🇪Anderlecht14.400
🇧🇦SFK 2000 Sarajevo13.800
🇩🇰HB Køge12.150
🇺🇦FC Vorskla12.000
🇨🇾Apollon Ladies FC11.800
🇱🇹FC Gintra11.400
🇮🇸Valur10.200
🇭🇺Ferencváros9.900
🇷🇴FC Universitatea Olimpia Cluj9.600
🇸🇮NŠ Mura9.000
🇧🇾FC Dinamo-BSUPC7.200
🇲🇪FK Breznica7.200
🇳🇴Brann7.100
🇬🇷PAOK6.400

Ikke seedet
LagKoeffisient
🇭🇷ŽNK Osijek6.100
🇪🇪FC Flora Tallinn5.600
🇱🇺Racing FC Union Luxembourg5.400
🇫🇮KuPS5.200
🇲🇹Birkirkara FC4.800
🇮🇱FC Qiryat Gat4.600
🇱🇻SFK Rīga4.200
🇲🇩CSF Agarista Anenii Noi3.600
🇫🇴KÍ Klaksvík3.600
🇨🇮Shelbourne FC3.500
🇸🇰Spartak Myjava3.300
🇽🇰FC KFF EP-Hajvalia2.900
🇧🇬Lokomotiv Stara Zagora2.800
🇬🇪FC Samegrelo2.000
🇵🇱GKS Katowice1.900
🇲🇰ZFK Ljuboten1.600
🇹🇷A.B.B. Fomget SK1.500
🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿Cardiff City FC1.100
Cliftonville Ladies0.900

Lagene som tar seg videre fra den første runden går inn i runde runde, hvor tre lag til kommer inn.

Direktekvalifisert til Runde 2
LagKoeffisient
🇨🇿Slavia Praha39.233
🇸🇪Rosengård33.399
🇮🇹Roma21.000


LEAGUE PATH

Det deles inn i grupper med fire lag, to seedede og to ikke seedet. Deretter spilles det semifinale og finale innad i gruppa hvor et seedet lag møter et useedet, og vinnerne går til finalen. Vinneren av gruppefinalen går videre til 2. runde av kvalifiseringen. For Vålerengas del vil man nok først og fremst unngå Arsenal og Juventus i den første runden. Drømmemotstanderne fra den seedede delen er nok FC Minsk eller en revansje mot Brøndby.

Runde 1

Seedet
LagKoeffisient
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿Arsenal56.366
🇮🇹Juventus43.000
🇩🇰Brøndby29.650
🇧🇾FC Minsk22.200
🇫🇷Paris FC18.166
🇩🇪Eintracht Frankfurt17.333
🇪🇸Levante17.233
🇳🇱Twente15.400
Ikke seedet
LagKoeffisient
🇸🇪Linköping13.399
🇳🇴Vålerenga12.100
🇨🇿1. FC Slovácko7.233
🇦🇹Sturm Graz6.550
🇰🇿WFC Okzhetpes5.700
🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿Celtic5.100
🇺🇦FC Kryvbas4.000
🇮🇸Stjarnan3.700

Lagene som tar seg videre fra den første runden går inn i runde runde, hvor seks lag til kommer inn. Her vil det med andre ord bli svært tøft for Vålerenga å ta seg videre.

Direktekvalifisert til Runde 2
LagKoeffisient
🇩🇪Wolfsburg104.333
🇫🇷Paris Saint-Germain97.166
🇪🇸Real Madrid37.233
🇨🇿Sparta Praha27.233
🇸🇪BK Häcken22.399
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿Manchester United12.366

chatin

Legg inn av chatin »

Trekning av resten av cupen:

Kvartfinaler:
Stabæk - Rosenborg
Vålerenga - Røa
LSK Kvinner - Brann
Åsane - Lyn

Kampene spilles 30. august.

Semifinaler:
Vinner Vålerenga - Røa møter vinner Åsane - Lyn
Vinner Stabæk - Rosenborg møter vinner LSK Kvinner - Brann

Kampene spilles 30. september.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: tor jun 29, 2023 1:04 am Trekning av resten av cupen:

Kvartfinaler:
Stabæk - Rosenborg
Vålerenga - Røa
LSK Kvinner - Brann
Åsane - Lyn

Kampene spilles 30. august.

Semifinaler:
Vinner Vålerenga - Røa møter vinner Åsane - Lyn
Vinner Stabæk - Rosenborg møter vinner LSK Kvinner - Brann

Kampene spilles 30. september.
Røa er vel det laget vi har trøblet mest med i årets sesong, og sånn sett noe av det vanskligste vi kunne trekke.
Men nå skal vi spille hjemme, og da er det på tide å sette skapet skikkelig på plass.

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: tor jun 29, 2023 9:03 am
Røa er vel det laget vi har trøblet mest med i årets sesong, og sånn sett noe av det vanskligste vi kunne trekke.
Men nå skal vi spille hjemme, og da er det på tide å sette skapet skikkelig på plass.
Tror ikke vi skal klage veldig på trekningen til tross for at vi har slitt mot Røa. Den andre delen av finaletreet med Brann, Rosenborg, LSK Kvinner og Stabæk har fire lag med vesentlig høyere toppnivå enn de tre lagene vi har. Røa hjemme skal slås deretter venter Lyn eller Åsane som skal slås. Muligheten for Cupfinale burde være veldig gode!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: tor jun 29, 2023 3:51 pm
Henningsen skrev: tor jun 29, 2023 9:03 am
Røa er vel det laget vi har trøblet mest med i årets sesong, og sånn sett noe av det vanskligste vi kunne trekke.
Men nå skal vi spille hjemme, og da er det på tide å sette skapet skikkelig på plass.
Tror ikke vi skal klage veldig på trekningen til tross for at vi har slitt mot Røa. Den andre delen av finaletreet med Brann, Rosenborg, LSK Kvinner og Stabæk har fire lag med vesentlig høyere toppnivå enn de tre lagene vi har. Røa hjemme skal slås deretter venter Lyn eller Åsane som skal slås. Muligheten for Cupfinale burde være veldig gode!
Du har rett i det. Vi har jo ikke tapt mot Røa, og sist vi spilte mot de så burde vi definitivt vunnet ganske komfortabelt.
Så vi tar denne.
Kampen etter blir overkommelig.
Siste setning er veldig merkelig å kunne bruke om et Vålerengalag og faktisk mene det.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er oversikten over alle kampene som spilles i runde 17 av Toppserien 2023:

Fredag 30/06-23:
LSK Kvinner vs Vålerenga 19:00 (TV 2 Sport 1 og TV 2 Play)


lørdag 01/07-23:
Åsane vs Stabæk 15:00 (TV 2 Play)
Lyn vs Avaldsnes 15:00 (TV 2 Play)
Røa vs Rosenborg 15:00 (TV 2 Play)
Arna-Bjørnar vs Brann 16:45 (NRK 1 og nrk.no/sport)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

LSK Kvinner mot serielederne allerede i morgen:

Da er det allerede klart for serierunde 17 av Toppserien 2023 og i den første kampen møtes LSK Kvinner og Vålerenga:


LSK Kvinner vs Vålerenga
Sted: LSK-hallen
Runde: 17
Dag: fredag
Dato: 30/06-23
Dommer: Herman Holthe (Bækkelagets SK)
Ass.dommer 1: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
Ass.dommer 2: Stian André Kuznetsoff (Lommedalens IL)
4. dommer: Haakon Arve Pedersen Bue (Raumnes & Årnes)
Klokkeslett: 19:00
Kanal: TV 2 Sport 1 og TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom LSK Kvinner og Vålerenga er som vanlig unødvendig, når kampen spilles inne i en hall.


Det er altså LSK Kvinner som tar imot serielederne Vålerenga til dyst, i LSK-hallen allerede i morgen, dette kan fort bli en jevn kamp, men jeg tror nok at gjestene Vålerenga fort kan vinne denne kampen, men vi får bare vente å se LSK Kvinner vant 2-0 borte mot Brann i forrige serierunde, mens Vålerenga bare spilte uavgjort borte mot Røa.


Oddsen for kampen mellom LSK Kvinner og Vålerenga ser slik ut:
H: 3.05
U: 3.50
B: 2.00


Det er jevnt ifølge oddsen, men Vålerenga er nok litt større favoritter likevel, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Åsane tar imot Stabæk:

Da er det allerede klart for serierunde 17 av Toppserien 2023 og i den andre kampen møtes Åsane og Stabæk:


Åsane vs Stabæk
Sted: Åsane Arena
Runde: 17
Dag: lørdag
Dato: 01/07-23
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Andrè Frøseth Jønland (Sandviken, IL)
Ass.dommer 2: Sefa Erdal (Telavåg IL)
4. dommer: Mohammed Nabil Alzinati (Nymark IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play



Værmelding for kampen mellom Åsane og Stabæk finner der her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... Vestveggen




Det er altså Åsane og Stabæk som møtes til dyst på Åsane Arena på lørdag, dette er i utgangspunktet en åpen kamp, hvor jeg tror det fort kan bli en måls serier en eller annen vei, det er 2 poeng som skiller lagene før kamp i favør Stabæk, Stabæk har også en kamp mindre spilt enn Åsane, vi får bare vente å se på hvordan kampen utvikler seg. Åsane kommer fra et 2-0 tap borte mot Rosenborg, mens Stabæk vant 2-1 hjemme mot Lyn.


Oddsen for kampen mellom Åsane og Stabæk ser slik ut:
H: 2.90
U: 3.45
B: 2.10

Det er jevnt ifølge oddsen, men Stabæk er nok litt større favoritter likevel, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Røa tar imot serietoer Rosenborg:

Da er det allerede klart for serierunde 17 av Toppserien 2023 og i den tredje kampen møtes Røa og Rosenborg:


Røa vs Rosenborg
Sted: Røa kunstgress
Runde: 17
Dag: lørdag
Dato: 01/07-23
Dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh (Kongsberg IF)
Ass.dommer 1: Silje Elisabeth Thoresen (Bækkelagets SK)
Ass.dommer 2: Tomke Kathrin Poppen (Åssiden IF)
4. dommer: Stine Margrete Jensen (Reine IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Røa og Rosenborg finner der her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Oslo/Røa





Det er Røa og serietoer Rosenborg som møtes på Røa kunstgress på lørdag, dette er en kamp jeg tror gjestene Rosenborg fort kan komme til å vinne, men vi får bare vente å se, Røa kommer fra en sterk uavgjort og 2-2 hjemme mot serielederne Vålerenga, mens Rosenborg vant 2-0 hjemme mot Åsane i forrige serierunde.


Oddsen for kampen mellom Røa og Rosenborg ser slik ut:
H: 7.20
U: 4.90
B: 1.30

Det er ingen tvil om at gjestene Rosenborg er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Lyn tar imot Avaldsnes til dyst:

Da er det allerede klart for serierunde 17 av Toppserien 2023 og i den fjerde og nest siste kampen møtes Lyn og Avaldsnes:


Lyn vs Avaldsnes
Sted: Grorud match kunstgress
Runde: 17
Dag: lørdag
Dato: 01/07-23
Dommer: Abdulhadi Al-Fahad (Ekholt BK)
Ass.dommer 1: Torje Andreassen (Bossekop UL)
Ass.dommer 2: Bjørn Andreas Johnsen Laugerud (Skrim, IL)
4. dommer: Morten Andersen-Gott (Øvrevoll Hosle IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Lyn og Avaldsnes finner der her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... slo/Grorud





Det er Lyn og Avaldsnes som møtes på Grorud match kunstgress på lørdag, det er 2 poeng som skiller lagene i favør Lyn, men Avaldsnes har en kamp mindre spilt, jeg tror det fort kan bli jevnt i denne kampen og at det også her han bli snakk om et måls seier osv. Lyn kommer fra et 2-1 tap borte mot Stabæk i forrige serierunde, mens Avaldsnes tapte 2-4 hjemme mot Arna-Bjørnar.


Oddsen for kampen mellom Lyn og Avaldsnes ser slik ut:
H: 1.30
U: 4.90
B: 7.20

Det er ingen tvil om at hjemmelaget Lyn er favoritter ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Byderby i Bergen:

Da er det allerede klart for serierunde 17 av Toppserien 2023 og i den femte og siste kampen møtes Arna-Bjørnar og Brann:


Arna-Bjørnar vs Brann
Sted: Arna Idrettspark
Runde: 17
Dag: lørdag
Dato: 01/07-23
Dommer: Bjørn Tore Tvedt (Eidsvåg IL)
Ass.dommer 1: Ruben Føllesdal (Flaktveit Idrettsklubb)
Ass.dommer 2: Andreas Bjørklund (Sotra Sportsklubb)
4. dommer: Maren Hatletvedt (Fana Fotball)
Klokkeslett: 16:45
Kanal: NRK 1 og nrk.no




Værmelding for kampen mellom Arna-Bjørnar og Brann finner der her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ergen/Arna





Det blir altså byderby i Bergen når Arna-Bjørnar tar imot Brann, dette kan bli en morsom og fin kamp, og normalt sett ville jeg sagt at det fort kan bli Brann seier i denne kampen, men jeg tror det blir litt mer jevnere på lørdag, vi får bare vente å se. Arna-Bjørnar kommer fra en 4-2 seier på Karmøy mot Avaldsnes, mens Brann tapte hjemme i Bergen mot LSK Kvinner.



Oddsen for kampen mellom Arna-Bjørnar og Brann ser slik ut:
H: 11.00
U: 6.50
B: 1.15

Det er ingen tvil om at gjestene Brann er favoritter ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Det stemmer at dette er kvartfinalene i NM som noen her har fått med seg, det kan fort bli noen spennende kvartfinaler:

Kvartfinaler:
Stabæk - Rosenborg
Vålerenga - Røa
LSK Kvinner - Brann
Åsane - Lyn

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

chatin skrev: ons jun 28, 2023 5:36 pm På fredag kl. 13:00 trekkes første runde av Champions League-kvalifiseringen 2023/24. Brann går inn i Champions Path som regjerende seriemester, mens Vålerenga går inn i League Path og får en vesentlig tøffere vei til et gruppespill. Brann kan i utgangspunktet få en svært komfortabel vei inn til et gruppespill, men slik de har prestert så langt i år virker det å være langt fra CL-kvalitet på laget. Vålerenga derimot risikerer få kanonmotstand allerede i første kvalifiseringsrunde.

Barcelona, Lyon, Bayern München og Chelsea er de eneste lagene som er direkte kvalifisert til gruppespill, resten må gjennom kvalifisering.

CHAMPIONS PATH

Det deles inn i åtte grupper med fire lag, og tre grupper med tre lag. Deretter spilles det semifinale og finale innad i gruppa hvor et seedet lag møter et useedet, og vinnerne går til finalen. Vinneren av gruppefinalen går videre til 2. runde av kvalifiseringen.

Runde 1

Seedet
LagKoeffisient
🇦🇹SKN St. Pölten30.050
🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿Glasgow City FC29.100
🇰🇿WFC BIIK-Shymkent25.700
🇵🇹Benfica22.800
🇨🇭FC Zürich22.250
🇳🇱Ajax18.400
🇦🇱Vllaznia16.800
🇷🇸ŽFK Spartak Subotica16.800
🇧🇪Anderlecht14.400
🇧🇦SFK 2000 Sarajevo13.800
🇩🇰HB Køge12.150
🇺🇦FC Vorskla12.000
🇨🇾Apollon Ladies FC11.800
🇱🇹FC Gintra11.400
🇮🇸Valur10.200
🇭🇺Ferencváros9.900
🇷🇴FC Universitatea Olimpia Cluj9.600
🇸🇮NŠ Mura9.000
🇧🇾FC Dinamo-BSUPC7.200
🇲🇪FK Breznica7.200
🇳🇴Brann7.100
🇬🇷PAOK6.400

Ikke seedet
LagKoeffisient
🇭🇷ŽNK Osijek6.100
🇪🇪FC Flora Tallinn5.600
🇱🇺Racing FC Union Luxembourg5.400
🇫🇮KuPS5.200
🇲🇹Birkirkara FC4.800
🇮🇱FC Qiryat Gat4.600
🇱🇻SFK Rīga4.200
🇲🇩CSF Agarista Anenii Noi3.600
🇫🇴KÍ Klaksvík3.600
🇨🇮Shelbourne FC3.500
🇸🇰Spartak Myjava3.300
🇽🇰FC KFF EP-Hajvalia2.900
🇧🇬Lokomotiv Stara Zagora2.800
🇬🇪FC Samegrelo2.000
🇵🇱GKS Katowice1.900
🇲🇰ZFK Ljuboten1.600
🇹🇷A.B.B. Fomget SK1.500
🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿Cardiff City FC1.100
Cliftonville Ladies0.900

Lagene som tar seg videre fra den første runden går inn i runde runde, hvor tre lag til kommer inn.

Direktekvalifisert til Runde 2
LagKoeffisient
🇨🇿Slavia Praha39.233
🇸🇪Rosengård33.399
🇮🇹Roma21.000


LEAGUE PATH

Det deles inn i grupper med fire lag, to seedede og to ikke seedet. Deretter spilles det semifinale og finale innad i gruppa hvor et seedet lag møter et useedet, og vinnerne går til finalen. Vinneren av gruppefinalen går videre til 2. runde av kvalifiseringen. For Vålerengas del vil man nok først og fremst unngå Arsenal og Juventus i den første runden. Drømmemotstanderne fra den seedede delen er nok FC Minsk eller en revansje mot Brøndby.

Runde 1

Seedet
LagKoeffisient
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿Arsenal56.366
🇮🇹Juventus43.000
🇩🇰Brøndby29.650
🇧🇾FC Minsk22.200
🇫🇷Paris FC18.166
🇩🇪Eintracht Frankfurt17.333
🇪🇸Levante17.233
🇳🇱Twente15.400
Ikke seedet
LagKoeffisient
🇸🇪Linköping13.399
🇳🇴Vålerenga12.100
🇨🇿1. FC Slovácko7.233
🇦🇹Sturm Graz6.550
🇰🇿WFC Okzhetpes5.700
🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿Celtic5.100
🇺🇦FC Kryvbas4.000
🇮🇸Stjarnan3.700

Lagene som tar seg videre fra den første runden går inn i runde runde, hvor seks lag til kommer inn. Her vil det med andre ord bli svært tøft for Vålerenga å ta seg videre.

Direktekvalifisert til Runde 2
LagKoeffisient
🇩🇪Wolfsburg104.333
🇫🇷Paris Saint-Germain97.166
🇪🇸Real Madrid37.233
🇨🇿Sparta Praha27.233
🇸🇪BK Häcken22.399
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿Manchester United12.366
Når det gjelder CL; kan det så kommer jeg nok til å legge ut litt som i fjor på samme måte bare med kampene først og etter at kampene er ferdig spilte kommer kampene på nytt, men da også med resultater, for og slik holder jeg/vi på frem til det evt. ikke er norske lag igjen i hvert fall.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Vålerenga sin trekning
https://vif-damefotball.no/2023/06/30/v ... -leauge-2/

Det er vel ikke det værste man kunne endt med dette..?
Nå vet jeg lite om motstanderne, men det kan vel ikke være helt umulig dette?

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: fre jun 30, 2023 3:06 pm Vålerenga sin trekning
https://vif-damefotball.no/2023/06/30/v ... -leauge-2/

Det er vel ikke det værste man kunne endt med dette..?
Nå vet jeg lite om motstanderne, men det kan vel ikke være helt umulig dette?
Veldig fin trekning for Vålerenga, tror fort vi kan være det beste av disse fire lagene. Minsk røk ut mot Rosenborg både i 2021 og 2022. Forhåpentligvis blir de slått av et norsk lag for tredje år på rad. Da venter Brøndby eller Celtic, det hadde vært så jævlig deilig å slå ut Brøndby og få en revansje etter den parodien de stelte i stand i 2020/2021.

chatin

Legg inn av chatin »

Muligens sommerens minst overraskende signering, Amalie Eikeland klar for Brann.


Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: fre jun 30, 2023 4:23 pm
Henningsen skrev: fre jun 30, 2023 3:06 pm Vålerenga sin trekning
https://vif-damefotball.no/2023/06/30/v ... -leauge-2/

Det er vel ikke det værste man kunne endt med dette..?
Nå vet jeg lite om motstanderne, men det kan vel ikke være helt umulig dette?
Veldig fin trekning for Vålerenga, tror fort vi kan være det beste av disse fire lagene. Minsk røk ut mot Rosenborg både i 2021 og 2022. Forhåpentligvis blir de slått av et norsk lag for tredje år på rad. Da venter Brøndby eller Celtic, det hadde vært så jævlig deilig å slå ut Brøndby og få en revansje etter den parodien de stelte i stand i 2020/2021.
Ja jeg kunne ikke skjønne annet enn at det måtte være en god trekning for oss.
Veldig spent kjenner jeg!
Tenk om vi kvalifiserer oss 'a...
Hadde vært enormt gøy

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: fre jun 30, 2023 4:46 pm Ja jeg kunne ikke skjønne annet enn at det måtte være en god trekning for oss.
Veldig spent kjenner jeg!
Tenk om vi kvalifiserer oss 'a...
Hadde vært enormt gøy
Venter nok en skikkelig tøff nøtt i play-off om vi skulle ta oss videre fra denne runden, men ja det hadde vært enormt å komme til et gruppespill. CL-kvelder på Valle til høsten hadde vært utrolig gøy, forhåpentligvis skapt mye oppmerksomhet og trukket en del tilskuere også. Ekstremt spent!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: fre jun 30, 2023 5:04 pm
Henningsen skrev: fre jun 30, 2023 4:46 pm Ja jeg kunne ikke skjønne annet enn at det måtte være en god trekning for oss.
Veldig spent kjenner jeg!
Tenk om vi kvalifiserer oss 'a...
Hadde vært enormt gøy
Venter nok en skikkelig tøff nøtt i play-off om vi skulle ta oss videre fra denne runden, men ja det hadde vært enormt å komme til et gruppespill. CL-kvelder på Valle til høsten hadde vært utrolig gøy, forhåpentligvis skapt mye oppmerksomhet og trukket en del tilskuere også. Ekstremt spent!
Blir nok et veldig tøft siste hinder ja.
'men alle veit mirakler kan skje'
Veldig veldig spennende ja.

Og så har man et overgangsvindu før, så har man økonomi til det så kan det jo hende man forsterker når man ser hvor nære man kanskje kan være.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»