Toppserien 2023

Svar
One Tree Hill go

Re: Toppserien 2023

Legg inn av One Tree Hill go »

Lyn tar imot Rosenborg til dyst:


Da er det klart for serierunde 15 av Toppserien 2023 og i den femte og siste kampen møtes Lyn og Rosenborg:



Lyn vs Rosenborg
Sted: Grorud match kunstgress
Runde: 15
Dag: søndag
Dato: 18/06-23
Dommer: Sander Magdalon Bråten Johannessen (Nordre Eidsvoll)
Ass.dommer 1: Rune Holtan Flathus (Sauherad Idrettslag)
Ass.dommer 2: Niloo Kafili (Ridabu IL)
4. dommer: Karwan Mamhassan (Klemetsrud Idrettslag)
Klokkeslett: 16:45
Kanal: NRK 1 og nrk.no





Værmelding for kampen mellom Lyn og Rosenborg finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... lo/Grorud



Det er altså Lyn og Rosenborg som møtes på Grorud match kunstgress i morgen, jeg tror nok at gjestene Rosenborg fort kan vinne denne kampen, men vi får vente å se. Lyn tapte 4-0 borte mot Åsane i forrige kamp, mens Rosenborgborg vant 4-0 hjemme mot Arna-Bjørnar.







Lyns 5 siste kamper:
LSK Kvinner (2) vs Lyn (0)
Odd (0) vs Lyn (1)
Lyn (0) vs Vålerenga (2)
Røa (1) vs Lyn (0)
Åsane (4) vs Lyn (0)



Rosenborgs 5 siste kamper:
Vålerenga (3) vs Rosenborg (1)
Tiller (0) vs Rosenborg (1) (NM)
Rosenborg (2) Brann (0)
LSK Kvinner (1) vs Rosenborg (2)
Rosenborg (4) vs Arna-Bjørnar (0)




Oddsen for kampen mellom Lyn og Rosenborg ser slik ut:
H: 12.50
U: 6.80
B: 1.13



Det er ingen tvil om at gjestene Rosenborg er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Veldig deilig at vålerengas damer er tilbake på vinnersporet allerede.
Litt svak start, men jeg synes de spilte seg godt opp utover i kampen og vant kontrollert 4-1
Samtidig så vinner Lyn over trondheimsørn/rbk rett rundt nå blåses kampen av og vipps så har vi en god luke på tabelltopp igjen!
Helt topp!

Tenk at man har et vålerengalag som bare leverer og leverer!

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Åsane vant borte mot Røa:



Da er serierunde 15 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den første kampen møttes Røa og Åsane:


Røa (1) vs Åsane (3)


Mål Røa: Julie Elise Hoff Klæboe 85 min



Mål Åsane: Karen Kraft Vistnes 58 min
Synne Eide Bjørnebøle 92 min
Norun Skjeldal 93 min



Det var altså Åsane som trakk det lengste strået da de gjestet Oslo og Røa på søndag, etter en målløs første omgang kom kampens første mål etter 58 spilte minutter da satte Åsane inn 1-0 ved Karen Kraft Vistnes, det ser lenge ut til å ende med 1-0 men etter 85 spilte minutter utligner Røa til 1-1 ved Julie Elise Hoff Klæboe, men det var ikke slutt der heller, for etter 92 spilte minutter tar Åsane tilbake ledelsen til 2-1 ved Synne Eide Bjørnebøle, og ikke nok med det for etter 93 spilte minutter øker Åsane ledelsen til 3-1 ved Norun Skjeldal, da var kampen punktert, og flere mål ble det altså ikke, Røa skal møte Hønefoss i NM allerede i morgen hjemme, mens Åsane skal møtte Avaldsnes borte også i NM i morgen, i neste serierunde skal Røa møtte Vålerenga hjemme, mens Åsane skal til Trondheim og møtte Rosenborg der.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann vant hjemme mot Avaldsnes:




Da er serierunde 15 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den andre kampen møttes Brann og Avaldsnes:


Brann (3) vs Avaldsnes (0)


Mål Brann: Marit Bratberg Lund (straffe) 68 min
Larissa Rose Crummer 88 min
Amanda Paige Frisbie 90 min



Det var altså hjemme laget brann som vant kampen mot Avaldsnes på Brann stadion, men etter en målløs første omgang kom kampens første mål etter 68 spilte minutter da Brann og Marit Bratberg Lund skåret på et straffespark, det så lenge ut til at kampen skulle ende 1-0 til Brann, men etter 88 spilte minutter dobler Brann ledelsen til 2-0 ved Larissa Rose Crummer, før Amanda Paige Frisbie fastsetter resultatet til 3-0 etter 90 spilte minutter, men da ble det ikke flere mål i denne kampen, Brann skal møtte Klepp i NM i morgen, mens Avaldsnes skal møtte Åsane i NM i morgen, i neste serie runde skal Brann spille hjemme mot LSK Kvinner, mens Avaldsnes får besøk av Arna-Bjørnar.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Serielederne fortsetter å kjøre på:



Da er serierunde 15 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den tredje kampen møttes Arna-Bjørnar og Vålerenga:


Arna-Bjørnar (1) vs Vålerenga (4)


Mål Arna-Bjørnar: Miljana Ivanovic 66 min



Mål Vålerenga: Janni Bøgild Thomsen 40 min
Ingibjörg Sigurdardottir 45 min
Olaug Tvedten 57 min
Thea Bjelde 60 min




Det var ingen tvil om at det var serielederne Vålerenga som skulle vinne denne kampen, men det tok litt tid før gjestene fra Oslo fikk hull på byrden, kampens første mål kom etter 490 spilte minutter ved Janni Bøgild Thomsen, dermed 1-0 til Vålerenga, det så ut til å ende med 1-0 til pause, men rett før pause dobler Vålerenga ledelsen til 2-0 ved Ingibjörg Sigurdardottir, dette er altså pauseresultatet, etter hvilen øker Vålerenga først til 3-0 etter 57 spilte minutter ved Olaug Tvedten, før Thea Bjelde og Vålerenga øker ledelsen til 4-0 etter 60 spilte minutter, etter 66 spilte minutter reduserer Arna-Bjørnar til 1-4 ved Miljana Ivanovic, flere mål blir det ikke i denne kampen, Arna-Bjørnar skal møtte Rosenborg i NM hjemme i Bergen i morgen, mens Vålerenga skal møtte AaFK Fortuna i NM hjemme i morgen, i neste serierunde skal Arna-Bjørnar til Karmøy og møtte Avaldsnes der, mens Vålerenga skal møtte Røa borte.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

One Tree Hill go skrev: tir jun 20, 2023 5:10 pm
Det var ingen tvil om at det var serielederne Vålerenga som skulle vinne denne kampen, men det tok litt tid før gjestene fra Oslo fikk hull på byrden..
Hull på byrden?

Ellers, imponerende innsats over lengre tid. Takker så mye ;)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

LSK Kvinner vant hjemme mot Stabæk:



Da er serierunde 15 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den fjerde og nest siste kampen møttes LSK Kvinner og Stabæk:


LSK Kvinner (3) vs Stabæk (2)


Mål LSK Kvinner: Mimmi Matilda Löfwenius Veum 41 min
Eva Amanda Johansson Haahr 51 min
Mimmi Matilda Löfwenius Veum 89 min


Mål Stabæk: Melissa Linn Berman Bjånesøy 6 min
Melissa Linn Berman Bjånesøy 72 min



Det ble seier til hjemmelaget LSK Kvinner til slutt da Stabæk var på besøk, men det var gjestene fra Bærum som kom best i gang, kampens første mål kom etter bare 6 spilte minutter da satte Stabæk og Melissa Linn Berman Bjånesøy inn 0-1, det så ut til å bli 0-1 til pause, men etter 41 spilte minutter utligner LSK Kvinner til 1-1 ved Mimmi Matilda Löfwenius Veum, dette er også pauseresultatet, etter hvilen tar LSK Kvinner ledelsen 2-1 etter 51 spilte minutter ved Eva Amanda Johansson Haahr, før Stabæk utligner til 2-2 etter 72 spilte minutter ved Melissa Linn Berman Bjånesøy, det ser ut til at det skal ende med 2-2, men ett 89 spilte minutter tar LSK Kvinner tilbake ledelsen til 3-2 ved Mimmi Matilda Löfwenius Veum, flere mål blir det ikke i denne kampen, LSK Kvinner skal møtte Kolbotn hjemme i NM i morgen, mens Stabæk skal møtte Medkila borte i NM i morgen, LSK Kvinner skal til Bergen og møtte Brann der i neste serierunde, mens Stabæk skal ta imot Lyn.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tap borte for Rosenborg mot Lyn:



Da er serierunde 15 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den femte og siste kampen møttes Lyn og Rosenborg:


Lyn (2) vs Rosenborg (0)


Mål Lyn: Anna Nerland Aahjem 4 min
Anna Nerland Aahjem 27 min



Det ble seier til hjemmelaget Lyn da serietoer Rosenborg kom på besøk, kampens første mål kom etter bare 4 spilte minutter da satte Lyn og Anna Nerland Aahjem inn 1-0, før Anna Nerland Aahjem skåret sitt andre for dagen etter 27 spilte minutter og dermed 2-0, dette er både pauseresultatet og sluttresultatet, for flere mål blir det ikke i denne kampen, Lyn skal møtte Øvrevoll Hosle hjemme i NM i morgen, mens Rosenborg skal møtte Arna-Bjørnar borte i Bergen i NM i morgen, i neste serierunde skal Lyn til Nadderud og møtte Stabæk der, mens Rosenborg får besøk av Åsane.




Tabellen i Toppserien etter (16 runder for Vålerenga og Røa, 15 runder for alle de andre lagene bortsett ifra Avaldsnes og Stabæk som har 14 spilte runder) av 27 serierunder ser slik ut:


1. Vålerenga 40 poeng
2. Rosenborg 31 poeng
3. LSK Kvinner 27 poeng
4. Brann 22 poeng
5. Røa 20 poeng
6. Åsane 17 poeng
7. Stabæk 16 poeng
8. Lyn 14 poeng
9.Avaldsnes 12 poeng
10. Arna-Bjørnar 9 poeng



Her er linker til noen statistikksider (som toppscorere):

https://www.fotball.no/fotballdata/turn ... statistikk
https://vglive.no/turnering/toppserien/ ... statistikk
https://resultater.nrk.no/fotball/1/202 ... statistikk
https://www.altomfotball.no/element.do? ... lUrl=false


Her er linker til både rundens lag i runde 15:
https://www.instagram.com/p/CttYrGFInBZ/

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Minner og at det er tredje runde av NM i morgen:

Hvordan tredje runde av NM spilles:
Onsdag 21/06-23:
Røa vs Hønefoss FK 18:00
Avaldsnes vs Åsane 18:00
Brann vs Klepp 18:00
Vålerenga vs AaFK Fortuna 19:00
LSK Kvinner vs Kolbotn 19:00
Arna-Bjørnar vs Rosenborg 19:00
Medkila vs Stabæk 19:00

Lyn vs Øvrevoll Hosle 20:00

chatin

Legg inn av chatin »

Tydelig at klubbene som kjemper om opprykk fra 1. divisjon nedprioriterer cupen noe voldsomt. TIL 2020 sendte rent juniorlag mot Medkila forrige runde og røk ut. Denne runden svarer opprykksrivalene i Kolbotn med å gjøre det samme mot LSK Kvinner, starter blant annet med 6 A-lagsdebutanter og av spillerne som var med i troppen til forrige seriekamp er kun tre spillere med i troppen mot LSK. AaFK Fortuna hviler halve førsteelleveren fra start mot Vålerenga, men stiller et mye sterkere lag enn sine opprykkskonkurrenter.

Fazam

Legg inn av Fazam »

chatin skrev: ons jun 21, 2023 6:19 pm Tydelig at klubbene som kjemper om opprykk fra 1. divisjon nedprioriterer cupen noe voldsomt. TIL 2020 sendte rent juniorlag mot Medkila forrige runde og røk ut.
Overgang fra VIF for Guro Pettersen da?

chatin

Legg inn av chatin »

Fazam skrev: ons jun 21, 2023 8:30 pm
chatin skrev: ons jun 21, 2023 6:19 pm Tydelig at klubbene som kjemper om opprykk fra 1. divisjon nedprioriterer cupen noe voldsomt. TIL 2020 sendte rent juniorlag mot Medkila forrige runde og røk ut.
Overgang fra VIF for Guro Pettersen da?
Om TIL rykker opp tenker du?

Har jeg uansett ingen tro på, med mindre hun ikke får tilbud om ny kontrakt i Enga. Tromsø-pressen har forsøkt seg et par ganger å spørre når hun skal tilbake, men hun har avfeid det og sagt at det er Vålerenga som er klubben hennes og har i tillegg kjøpt leilighet i Oslo nå. Er fulltidsproff i Vålerenga, noe ingen av spillerne i TIL er foreløpig.

chatin

Legg inn av chatin »

NM - 3. runde
Røa1-1 (4-2 e. str.)Hønefoss
Avaldsnes0-3Åsane
Brann8-0Klepp
Vålerenga5-2AaFK Fortuna
LSK Kvinner4-0Kolbotn
Arna-Bjørnar0-5Rosenborg
Medkila1-4Stabæk
Lyn6-4Øvrevoll Hosle
Ingen cupbomber, selv om Hønefoss og Øvrevoll Hosle ga god match til hvert sitt Toppserie-lag fra Oslo-vest. Dermed er alle åtte kvartfinalelagene fra Toppserien. At et Kolbotn-lag med seks A-lagsdebutanter fra start og en snittalder på 16,5 år bare taper med fire for LSK Kvinner må vel egentlig sies å være rundens største prestasjon. Sto dessuten bare 2-0 til det 81 minutt.

Hitte-Joel

Legg inn av Hitte-Joel »

chatin skrev: ons jun 21, 2023 6:19 pm Tydelig at klubbene som kjemper om opprykk fra 1. divisjon nedprioriterer cupen noe voldsomt. TIL 2020 sendte rent juniorlag mot Medkila forrige runde og røk ut. Denne runden svarer opprykksrivalene i Kolbotn med å gjøre det samme mot LSK Kvinner, starter blant annet med 6 A-lagsdebutanter og av spillerne som var med i troppen til forrige seriekamp er kun tre spillere med i troppen mot LSK. AaFK Fortuna hviler halve førsteelleveren fra start mot Vålerenga, men stiller et mye sterkere lag enn sine opprykkskonkurrenter.
Å sende toppet lag til kampen mot LSK ville vært galskap av Kolbotn med tanke på at de spiller en mye viktigere kamp borte mot TIL2020 allerede lørdag. Og komme til Tromsø med 90 (eller i verste fall 120) minutter i beina for å møte et uthvilt hjemmelag er selvsagt uaktuelt. I tillegg kunne de risikert å vinne mot LSK og dermed få en ny forstyrrende midtukekamp i august "på kjøpet".

Siden det i praksis er umulig å komme seg til noen finale og det heller ikke er noen økonomisk gevinst i å komme seg langt i cupen gjør de helt rett i å nedprioritere denne. NM-kvinner vinnes av enten Brann, Vålerenga eller RBK og så får resten konsentrere seg om seriespill og J19/J16-NM for de som har unge lag og kan vinne disse.

Fazam

Legg inn av Fazam »

chatin skrev: ons jun 21, 2023 8:54 pm
Fazam skrev: ons jun 21, 2023 8:30 pm
Overgang fra VIF for Guro Pettersen da?
Om TIL rykker opp tenker du?

Har jeg uansett ingen tro på, med mindre hun ikke får tilbud om ny kontrakt i Enga. Tromsø-pressen har forsøkt seg et par ganger å spørre når hun skal tilbake, men hun har avfeid det og sagt at det er Vålerenga som er klubben hennes og har i tillegg kjøpt leilighet i Oslo nå. Er fulltidsproff i Vålerenga, noe ingen av spillerne i TIL er foreløpig.
Utlån? Det må da være kjedelig å sitte så mye på benken.

chatin

Legg inn av chatin »

Hitte-Joel skrev: tor jun 22, 2023 1:52 am
chatin skrev: ons jun 21, 2023 6:19 pm Tydelig at klubbene som kjemper om opprykk fra 1. divisjon nedprioriterer cupen noe voldsomt. TIL 2020 sendte rent juniorlag mot Medkila forrige runde og røk ut. Denne runden svarer opprykksrivalene i Kolbotn med å gjøre det samme mot LSK Kvinner, starter blant annet med 6 A-lagsdebutanter og av spillerne som var med i troppen til forrige seriekamp er kun tre spillere med i troppen mot LSK. AaFK Fortuna hviler halve førsteelleveren fra start mot Vålerenga, men stiller et mye sterkere lag enn sine opprykkskonkurrenter.
Å sende toppet lag til kampen mot LSK ville vært galskap av Kolbotn med tanke på at de spiller en mye viktigere kamp borte mot TIL2020 allerede lørdag. Og komme til Tromsø med 90 (eller i verste fall 120) minutter i beina for å møte et uthvilt hjemmelag er selvsagt uaktuelt. I tillegg kunne de risikert å vinne mot LSK og dermed få en ny forstyrrende midtukekamp i august "på kjøpet".
Absolutt ikke uenig i prioriteringen og skjønner de godt. Bare uvanlig å se at klubber gir så fullstendig beng at de sender ren juniortropp til å møte et Toppserielag.

chatin

Legg inn av chatin »

Fazam skrev: tor jun 22, 2023 6:36 am Utlån? Det må da være kjedelig å sitte så mye på benken.
Enten skriver hun nok ny kontrakt med VIF i løpet av året, eller så forlater hun klubben etter sesongen når nåværende kontrakt går ut. Hun var nok meget godt klar over konkurransesituasjonen i Vålerenga da hun kom tilbake. VIF har ikke hatt en definert førstekeeper på mange år, og har hatt to meget bra keepere som til en hver tid konkurrerer på like vilkår.

I 2018 og 2019 var det Korpela/Pettersen som konkurrerte og vekslet, så forsvant Korpela og Pettersen/Seabert var duoen, så dro Pettersen og Seabert/Tompkins konkurrerte. Så dro Seabert og Pettersen kom tilbake og konkurrerer med Tompkins.

I fjor fikk Pettersen tillitt fra starten av sesongen og gjorde det veldig bra, så ble hun skadet og Tompkins kom inn å gjorde det så bra at hun ble stående helt til hun ble skadet nå i vår og da har Pettersen kommet inn og trolig tatt over plassen igjen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er oversikten over alle kampene som spilles i runde 16 av Toppserien 2023:
lørdag 24/06-23:
Avaldsnes vs Arna-Bjørnar 15:00 (TV 2 Play)
Stabæk vs Lyn 15:00 (TV 2 Play)
Rosenborg vs Åsane 15:00 (TV 2 Play)
Brann vs LSK Kvinner 15:00 (TV 2 Sport 1 og TV 2 Play)
Røa vs Vålerenga 16:45 (NRK 2 og nrk.no/sport)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Avaldsnes tar imot Arna-Bjørnar til dyst:



Da er det klart for serierunde 16 av Toppserien 2023 og i den første kampen møtes Avaldsnes og Arna-Bjørnar:



Avaldsnes vs Arna-Bjørnar
Sted: Avaldsnes 1
Runde:16
Dag: lørdag
Dato: 24/06-23
Dommer: Mischa Huru Kellerhals (Orre IL fotball)
Ass.dommer 1: Kjetil Nordmark (Orstad IL)
Ass.dommer 2: Johan Veland Kjellesvik (Haugar, SK)
4. dommer: Rezvan Warmely (Hovding, TIL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Avaldsnes og Arna-Bjørnar finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Avaldsnes


Det er altså Avaldsnes og Arna-Bjørnar som møtes til dyst på Karmøy i morgen ettermiddag, dette er en kamp jeg tror kan bli jevn, men tror kanskje at hjemmelaget kan vinne til slutt, vi får vente å se. Avaldsnes tapte 3-0 borte mot Stabæk i forrige runde, mens Arna-Bjørnar tapte 1-4 hjemme mot Vålerenga i forrige runde.

Avaldsnes 5 siste kamper:
Stabæk (1) Avaldsnes (0)
Avaldsnes (1) vs Vålerenga (1)
Avaldsnes (1) vs LSK Kvinner (0)
Brann (3) vs Avaldsnes (0)
Avaldsnes (0) vs Åsane (3) (NM)



Arna-Bjørnars 5 siste kamper:
Røa (4) vs Arna-Bjørnar (1)
Arna-Bjørnar (1) vs Åsane (1)
Rosenborg (4) vs Arna-Bjørnar (0)
Arna-Bjørnar (1) vs Vålerenga (4)
Arna-Bjørnar (0) vs Rosenborg (5) (NM)




Oddsen for kampen mellom Avaldsnes og Arna-Bjørnar ser slik ut:
H: 1.80
U: 3.70
B: 3.45


Det er Avaldsnes som er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Stabæk tar imot Lyn:



Da er det klart for serierunde 16 av Toppserien 2023 og i den andre kampen møtes Stabæk og Lyn:



Stabæk vs Lyn
Sted: Nadderud stadion
Runde:16
Dag: lørdag
Dato: 24/06-23
Dommer: Satha Sejoohn Sritharan (Oppsal IF Fotball)
Ass.dommer 1: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
Ass.dommer 2: Torstein Hofstad-Fjellet (Sandnessjøen IL )
4. dommer: Kristian Krey Løkås (Frigg Oslo Fotballklubb)
Klokkeslett: 15:00

Kanal: TV 2 Play



Værmelding for kampen mellom Stabæk og Lyn finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion



Det er altså tabell naboene Stabæk og Lyn som møtes til dyst på Nadderud i morgen, det er 2 poeng som skiller i favør Stabæk, jeg tror Stabæk fort kan vinne denne kampen, men vi får vente å se. Stabæk kommer fra et 3-2 tap borte mot LSK Kvinner forrige runde, mens Lyn vant 2-0 hjemme mot Rosenborg.






Oddsen for kampen mellom Stabæk og Lyn ser slik ut:
H: 1.90
U: 3.45
B: 3.35


Det er hjemmelaget Stabæk som er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

Det ble ikke de 5 siste kampene her, eller på resten av før kamp rapportene, beklager det, de 3 siste før kamp rapportene kommer en gang mellom 08:00 og 09:00 i morgen.

chatin

Legg inn av chatin »

Ekstremt gledelige nyheter! Olaug Tvedten har forlenget kontrakten med Vålerenga frem til august 2025.

Da har både Thomsen og Tvedten signert nye kontrakter. Forhåpentligvis bare de første av mange forlengelser i løpet av de neste månedene. Vålerenga har fortsatt Bjelde, Ballisager, Sigurdardottir, Pettersen, Tompkins, Sunde, Lillegård og Pechersky med kontrakter som går ut etter sesongen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: fre jun 23, 2023 5:18 pm Stabæk tar imot Lyn:



Da er det klart for serierunde 16 av Toppserien 2023 og i den andre kampen møtes Stabæk og Lyn:



Stabæk vs Lyn
Sted: Nadderud stadion
Runde:16
Dag: lørdag
Dato: 24/06-23
Dommer: Satha Sejoohn Sritharan (Oppsal IF Fotball)
Ass.dommer 1: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
Ass.dommer 2: Torstein Hofstad-Fjellet (Sandnessjøen IL )
4. dommer: Kristian Krey Løkås (Frigg Oslo Fotballklubb)
Klokkeslett: 15:00

Kanal: TV 2 Play



Værmelding for kampen mellom Stabæk og Lyn finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion



Det er altså tabell naboene Stabæk og Lyn som møtes til dyst på Nadderud i morgen, det er 2 poeng som skiller i favør Stabæk, jeg tror Stabæk fort kan vinne denne kampen, men vi får vente å se. Stabæk kommer fra et 3-2 tap borte mot LSK Kvinner forrige runde, mens Lyn vant 2-0 hjemme mot Rosenborg.






Oddsen for kampen mellom Stabæk og Lyn ser slik ut:
H: 1.90
U: 3.45
B: 3.35


Det er hjemmelaget Stabæk som er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

Det ble ikke de 5 siste kampene her, eller på resten av før kamp rapportene, beklager det, de 3 siste før kamp rapportene kommer en gang mellom 08:00 og 09:00 i morgen.
Evt. mellom 08:00 og 09:45 tenker jeg.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Kongesignering (kontraktsforlengelse) av Vålerenga.
Både janni thomsen og olaug tvedten har forlenget sine kontrakter og viser med det at vålerenga mener alvor i årene fremover.
https://vif-damefotball.no/2023/06/23/o ... settelsen/
Meget bra jobbet av klubben!

I år så tar vi alt!

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rosenborg tar imot Åsane til dyst:



Da er det klart for serierunde 16 av Toppserien 2023 og i den tredje kampen møtes Rosenborg og Åsane:



Rosenborg vs Åsane
Sted: Koteng Arena
Runde:16
Dag: lørdag (i dag)
Dato: 24/06-23
Dommer: Robert Eggen (Trønder-Lyn Idrettslag)
Ass.dommer 1: Helle Reiten (Sjetne IL)
Ass.dommer 2: Johannes Remøy (Rival, SK)
4. dommer: Anders Husøy (Astor Fotballklubb)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Rosenborg og Åsane finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ettsanlegg




Det er altså Rosenborg som tar imot Åsane til dyst i dag klokken 15:00 på Koteng Arena, dette er i utgangspunktet en kamp jeg tror hjemmelaget Rosenborg fort kan komme til å vinne, men vi får bare vente å se. Kampen spilles samtidig som at Skandia Cup er i gang med mini-cupen sin denne helgen, Rosenborg kommer fra et 2-0 tap borte mot Lyn i fra forrige runde, mens Åsane vant 3-1 borte mot Røa.




Oddsen for kampen mellom Rosenborg og Åsane ser slik ut:
H: 1.12
U: 6.70
B: 13.50


Det er hjemmelaget Rosenborg som er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann tar imot serie-treer LSK Kvinner til dyst:



Da er det klart for serierunde 16 av Toppserien 2023 og i den fjerde og nest siste kampen møttes Brann og LSK Kvinner:



Brann vs LSK Kvinner
Sted: Stemmemyren kunstgress
Runde:16
Dag: lørdag (i dag)
Dato: 24/06-23
Dommer: Freek Arjen van Herk (Smørås IL)
Ass.dommer 1: Shahad Emad Al-Rantisi (Trane, SK)
Ass.dommer 2: Christoffer Tveit (Bergen Nord, FK - Fotball)
4. dommer: Elias Haugen (Nymark IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Sport 1 og TV 2 Play



Værmelding for kampen mellom Brann og LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Sandviken




Det er altså Brann som tar imot serie-treer LSK Kvinner til dyst i dag klokken 15:00, dette er en kamp som kanskje kan bli mer jevn enn det tabellen tilsier, men jeg tror nok at gjestene fort kan vinne denne kampen, men vi får vente å se. Brann vant 3-0 hjemme mot Avaldsnes i forrige runde, mens LSK Kvinner vant 3-2 hjemme mot Stabæk.





Oddsen for kampen mellom Brann og LSK Kvinner ser slik ut:
H: 1.85
U: 3.55
B: 3.45


Det er hjemmelaget Brann som faktisk er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Røa tar imot serielederne Vålerenga til dyst:



Da er det klart for serierunde 16 av Toppserien 2023 og i den femte og siste kampen møttes Røa og Vålerenga:



Røa vs Vålerenga
Sted: Stemmemyren kunstgress
Runde:16
Dag: lørdag (i dag)
Dato: 24/06-23
Dommer: Abdulhadi Al-Fahad (Ekholt BK)
Ass.dommer 1: Tomke Kathrin Poppen (Åssiden IF)
Ass.dommer 2: Torje Andreassen (Bossekop UL)
4. dommer: Per Oscar Grov Heiberg (Stoppen Sportsklubb )
Klokkeslett: 16:45
Kanal: NRK 2 og nrk.no




Værmelding for kampen mellom Røa og Vålerenga finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Oslo/Røa






Det blir altså byderby når Røa tar imot Vålerenga til dyst, detter er nok en kamp der jeg tror Vålerenga fort kan komme til å vinne, men vi får bare vente å se, Røa tapte 1-3 hjemme mot Åsane i forrige serierunde, mens Vålerenga vant 4-1 borte mot Arna-Bjørnar.




Oddsen for kampen mellom Brann og LSK Kvinner ser slik ut:
H: 7.50
U: 5.20
B: 1.27


Det ingen tvil om at det er gjestene Vålerenga som er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: fre jun 23, 2023 6:48 pm Kongesignering (kontraktsforlengelse) av Vålerenga.
Både janni thomsen og olaug tvedten har forlenget sine kontrakter og viser med det at vålerenga mener alvor i årene fremover.
https://vif-damefotball.no/2023/06/23/o ... settelsen/
Meget bra jobbet av klubben!

I år så tar vi alt!
Og Bjelde med ny toårskontrakt i dag. Minst like viktig som de to førstnevnte, helt nydelig at man har klart å forlenge med tre av ligaens beste spillere som i tillegg fortsatt er ung og kan utvikle seg.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: søn jun 25, 2023 5:54 pm
Henningsen skrev: fre jun 23, 2023 6:48 pm Kongesignering (kontraktsforlengelse) av Vålerenga.
Både janni thomsen og olaug tvedten har forlenget sine kontrakter og viser med det at vålerenga mener alvor i årene fremover.
https://vif-damefotball.no/2023/06/23/o ... settelsen/
Meget bra jobbet av klubben!

I år så tar vi alt!
Og Bjelde med ny toårskontrakt i dag. Minst like viktig som de to førstnevnte, helt nydelig at man har klart å forlenge med tre av ligaens beste spillere som i tillegg fortsatt er ung og kan utvikle seg.
Jeg så det, meget viktig signering.
Vet ikke om det var du eller noen andre som kalte bjelde ligaens mest undervurderte spiller, og det er ikke langt fra sannheten.
Får Sævik på ny kontrakt også nå så har vi en enorm stamme i laget.
Ylinn tennebø har tatt enorme skritt i år, jeg vet ikke hvordan kontraktsituasjonen der er, men kan den forlenges også hadde det vært veldig bra.

Sånn jeg ser det er det en spiss nr 2 og def midt som kanskje bør forsterkes. Og en ny stopper trengs vel snart.
Gøy å se at vi forlenger der de andre selger unna.

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: søn jun 25, 2023 8:13 pm Jeg så det, meget viktig signering.
Vet ikke om det var du eller noen andre som kalte bjelde ligaens mest undervurderte spiller, og det er ikke langt fra sannheten.
Får Sævik på ny kontrakt også nå så har vi en enorm stamme i laget.
Ylinn tennebø har tatt enorme skritt i år, jeg vet ikke hvordan kontraktsituasjonen der er, men kan den forlenges også hadde det vært veldig bra.

Sånn jeg ser det er det en spiss nr 2 og def midt som kanskje bør forsterkes. Og en ny stopper trengs vel snart.
Gøy å se at vi forlenger der de andre selger unna.
Har vært mitt mantra nærmest at Bjelde er ligaens mest undervurderte spiller. I mine øyne kanskje vært best av alle i Toppserien denne sesongen. Må være en av spillerne som løper flest meter i løpet av en kamp, og er så viktig i alle spillets faser for Enga. Uansett hvor spillet foregår så er Bjelde der, er det kontring i mot oss så er det hun som avverger og vinner ballen, er det vi som kontrer er hun med fremover, kommer det en retur så står hun klar utenfor feltet og fyrer. Hennes enorme jobb defensivt er grunnen til at stopperne og backene våre kan være så offensive og at Tvedten kan få enda litt mer frihet offensivt og fritak defensivt til tider. I tillegg til all den usynlige og synlige jobben hun gjør har hun levert 8 målpoeng så lang i år. Enorm ballvinner og evighetsmaskin som også er målfarlig og kan spille i 3-4 ulike posisjoner, slike spillere vokser ikke på trær.

Sævik og Tennebø har kontrakt ut neste sesong og er ikke der det haster mest akkurat nå. Sævik har vel i tillegg uttalt at det ikke er noe must for henne at hun skal utenlands igjen siden hun allerede har prøvd det. Ballisager og Sigurdardottir er der det haster mest å forlenge, i tillegg til Malin Sunde som har vært ute i snart et år, men som skadefri hadde spilt fast sammen med de to andre stopperne. Alle de tre har kontrakter ut sesongen, Ballisager har vært i klubben i snart 6 år og er blitt 29 år, hvis hun skal prøve seg i en annen liga er nok tidspunktet nå, men håper virkelig hun blir. Sigurdardottir er tre år yngre men har nok ambisjoner om å prøve seg i en annen liga hun også. Sunde må man først og fremst få tilbake på banen. Men man har potensielt tre klassestoppere + Andrine Tomter som drar allerede nå som kan forlate klubben i løpet av kort tid. Viktig å få avklart for å kunne begynne å se etter erstattere. Hvis ryktene om hvem klubben har signert på stopperplass for å erstatte Andrine Tomter stemmer så har vi gjort en potensiell kjempesignering allerede.

På spissplassen er man også i en kjempevanskelig situasjon der jeg er veldig spent på hvordan de vurderer det. Vi har Sævik, Thorsnes og Rogic, hvor sistnevnte ikke har imponert voldsomt. Så har man Agnete Nielsen som har vært ute i et år med korsbåndskade og har kontrakt som går ut nå i sommer. Runa Lillegård som har vært ute siden i fjor og er ute på ubestemt tid på kontrakt ut året. Så har man langtidskontrakt med Mawa Sesay som er et kjempetalent men som er ute i et år nå med korsbåndskade. Så vi har jo egentlig seks spisser, men 3-4 av de har vært utilgjengelig til en hver tid som har gjort at det har blitt veldig tynt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: søn jun 25, 2023 8:40 pm
Henningsen skrev: søn jun 25, 2023 8:13 pm Jeg så det, meget viktig signering.
Vet ikke om det var du eller noen andre som kalte bjelde ligaens mest undervurderte spiller, og det er ikke langt fra sannheten.
Får Sævik på ny kontrakt også nå så har vi en enorm stamme i laget.
Ylinn tennebø har tatt enorme skritt i år, jeg vet ikke hvordan kontraktsituasjonen der er, men kan den forlenges også hadde det vært veldig bra.

Sånn jeg ser det er det en spiss nr 2 og def midt som kanskje bør forsterkes. Og en ny stopper trengs vel snart.
Gøy å se at vi forlenger der de andre selger unna.
Har vært mitt mantra nærmest at Bjelde er ligaens mest undervurderte spiller. I mine øyne kanskje vært best av alle i Toppserien denne sesongen. Må være en av spillerne som løper flest meter i løpet av en kamp, og er så viktig i alle spillets faser for Enga. Uansett hvor spillet foregår så er Bjelde der, er det kontring i mot oss så er det hun som avverger og vinner ballen, er det vi som kontrer er hun med fremover, kommer det en retur så står hun klar utenfor feltet og fyrer. Hennes enorme jobb defensivt er grunnen til at stopperne og backene våre kan være så offensive og at Tvedten kan få enda litt mer frihet offensivt og fritak defensivt til tider. I tillegg til all den usynlige og synlige jobben hun gjør har hun levert 8 målpoeng så lang i år. Enorm ballvinner og evighetsmaskin som også er målfarlig og kan spille i 3-4 ulike posisjoner, slike spillere vokser ikke på trær.

Sævik og Tennebø har kontrakt ut neste sesong og er ikke der det haster mest akkurat nå. Sævik har vel i tillegg uttalt at det ikke er noe must for henne at hun skal utenlands igjen siden hun allerede har prøvd det. Ballisager og Sigurdardottir er der det haster mest å forlenge, i tillegg til Malin Sunde som har vært ute i snart et år, men som skadefri hadde spilt fast sammen med de to andre stopperne. Alle de tre har kontrakter ut sesongen, Ballisager har vært i klubben i snart 6 år og er blitt 29 år, hvis hun skal prøve seg i en annen liga er nok tidspunktet nå, men håper virkelig hun blir. Sigurdardottir er tre år yngre men har nok ambisjoner om å prøve seg i en annen liga hun også. Sunde må man først og fremst få tilbake på banen. Men man har potensielt tre klassestoppere + Andrine Tomter som drar allerede nå som kan forlate klubben i løpet av kort tid. Viktig å få avklart for å kunne begynne å se etter erstattere. Hvis ryktene om hvem klubben har signert på stopperplass for å erstatte Andrine Tomter stemmer så har vi gjort en potensiell kjempesignering allerede.

På spissplassen er man også i en kjempevanskelig situasjon der jeg er veldig spent på hvordan de vurderer det. Vi har Sævik, Thorsnes og Rogic, hvor sistnevnte ikke har imponert voldsomt. Så har man Agnete Nielsen som har vært ute i et år med korsbåndskade og har kontrakt som går ut nå i sommer. Runa Lillegård som har vært ute siden i fjor og er ute på ubestemt tid på kontrakt ut året. Så har man langtidskontrakt med Mawa Sesay som er et kjempetalent men som er ute i et år nå med korsbåndskade. Så vi har jo egentlig seks spisser, men 3-4 av de har vært utilgjengelig til en hver tid som har gjort at det har blitt veldig tynt.
Oi, spennende rykte med andre ord!
Gleder meg til å se hvem det kan være snakk om.
Ballis tror jeg nesten blir værende hos oss, hun trives veldig godt i byen og er vel i utgangspunktet etablert her. I motsetning til hos herrene så mistenker jeg at klubben har kontroll på dette.
Om vi klarer å beholde de beste så er det et fantastisk signal både for serien og først og fremst for klubben.
Slikt legges merke til, det er jeg overbevist om.
Uvant for en Vålerenga supporter å se at vi nærmest er et mønsterbruk. Nesten vanskelig å tro det man ser 😅

De som så langt har skuffet litt er vel rogic og vickius. Men mulig de trenger litt tid, de har ikke vært her lange stunden.
Malin Sunde hadde jeg helt glemt, er det mulig :oops:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»