Toppserien 2023

Svar
chatin

Re: Toppserien 2023

Legg inn av chatin »

Tjaaah skrev: tor mai 04, 2023 5:17 pm
Kan gjenta det jeg skrev i Branntråden. Harder har også hatt et par uttalelser som kan tolkes som stikk mot herrelaget. Jeg tipper dette har vært særlig upopulært i perioden hvor kvinnelaget er i ferd med å etablere seg på stadion, og det er veldig viktig at man får et bra sammarbeidsklima.

Basert på de uttalelsene, som ikke var så mye i seg selv, så kan det ha vært gnisninger vi ikke har sett også.
Aha, er ofte sånne ting som har spilt litt inn hvis en trenersparking ser litt rar ut utenfra så mulig at det ligger mer bak enn utvikling og resultater.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: tor mai 04, 2023 5:19 pm
Henningsen skrev: ons mai 03, 2023 11:01 pm Slår vi Rosenborg til helgen så har man i det minste satt seg selv i en veldig gunstig posisjon.
Men det er mange runder igjen.
Kanskje dere kan bytte trenere for kvinne- og herrelag halvveis? Så kan Lexerød redde plassen i ES, mens Fagermo kan gi oss muligheten til å ta dere igjen i Toppserien.

Vinn vinn.
Tror vi holder oss til vinn vinn der vi kan. Bare synd at det kun gjelder det ene laget :roll:

Til gjengjeld så er damene skikkelig gode hittil i år.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

chatin skrev: tor mai 04, 2023 5:29 pm Aha, er ofte sånne ting som har spilt litt inn hvis en trenersparking ser litt rar ut utenfra så mulig at det ligger mer bak enn utvikling og resultater.
Ja, det var i hvert fall den første tanken som slo meg.
Henningsen skrev: tor mai 04, 2023 5:30 pm Til gjengjeld så er damene skikkelig gode hittil i år.
Dessverre. Og vi har overhodet ikke taklet utskiftningene. Dere vinner nok i år.

Får se det positive i det. Rbk - Brann - VIF som Toppserievinnere er nok veldig bra for kvinnefotballen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: tor mai 04, 2023 5:34 pm
chatin skrev: tor mai 04, 2023 5:29 pm Aha, er ofte sånne ting som har spilt litt inn hvis en trenersparking ser litt rar ut utenfra så mulig at det ligger mer bak enn utvikling og resultater.
Ja, det var i hvert fall den første tanken som slo meg.
Henningsen skrev: tor mai 04, 2023 5:30 pm Til gjengjeld så er damene skikkelig gode hittil i år.
Dessverre. Og vi har overhodet ikke taklet utskiftningene. Dere vinner nok i år.

Får se det positive i det. Rbk - Brann - VIF som Toppserievinnere er nok veldig bra for kvinnefotballen.
Det er veldig bra for interessen rundt toppserien, absolutt.
Vi har vært veldig gode i år, laget er som et velsmurt maskineri, men vi står litt i fare for store utskiftninger etter sesongen med mange kontrakter på veldig viktige spillere.
Et godt signal at janni signerte. Håper det er et signal og at flere forlenger kontraktene.
Viktig for kvaliteten på ligaen at vi får beholde profilene litt lenger.

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: tor mai 04, 2023 5:44 pm vi står litt i fare for store utskiftninger etter sesongen med mange kontrakter på veldig viktige spillere.
Et godt signal at janni signerte. Håper det er et signal og at flere forlenger kontraktene.
Viktig for kvaliteten på ligaen at vi får beholde profilene litt lenger.
Skal ikke glemme at det kan skje ting i sommer også. Trolig skal både Sævik, Bjelde, Ballisager og Thomsen spille VM. Imponerer de der kan det fort komme interesse fra utlandet allerede i løpet av sommeren.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Henningsen skrev: tor mai 04, 2023 5:44 pm Det er veldig bra for interessen rundt toppserien, absolutt.
Vi har vært veldig gode i år, laget er som et velsmurt maskineri, men vi står litt i fare for store utskiftninger etter sesongen med mange kontrakter på veldig viktige spillere.
Et godt signal at janni signerte. Håper det er et signal og at flere forlenger kontraktene.
Viktig for kvaliteten på ligaen at vi får beholde profilene litt lenger.
Virker som om det foreløpig er veldig lite kontinuitet i kvinnefotballen i Norge. Med en gang noen gjør det bra, kommer de europeiske toppklubbene og støvsuger fullstendig. I enda større grad enn i herrefotballen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: tor mai 04, 2023 5:50 pm
Henningsen skrev: tor mai 04, 2023 5:44 pm vi står litt i fare for store utskiftninger etter sesongen med mange kontrakter på veldig viktige spillere.
Et godt signal at janni signerte. Håper det er et signal og at flere forlenger kontraktene.
Viktig for kvaliteten på ligaen at vi får beholde profilene litt lenger.
Skal ikke glemme at det kan skje ting i sommer også. Trolig skal både Sævik, Bjelde, Ballisager og Thomsen spille VM. Imponerer de der kan det fort komme interesse fra utlandet allerede i løpet av sommeren.
Ja, de kan fort forsvinne, de er mer enn gode nok for større klubber. Samme med Olaug Tvedten.. Får håpe man klarer å forlenge kontraktene så man får noe igjen for de.
Hadde vært veldig bra om man klarer å beholde dem.

Det virker som det @Tjaaah sier stemmer, serien blir raskt støvsugd med en gang spillerne presterer. Det er jo sikkert litt økonomi i bildet, det koster lite å hente, så å få kontrakter på de vil gjøre at man får noe igjen for de.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann tapte hjemme mot Arna-Bjørnar:


Da er den sjuende serierunden av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den første kampen møttes Brann og Arna-Bjørnar:


Brann (1) vs Arna-Bjørnar (2)

Mål Brann: Marthine Østenstad 35 min

Mål Arna-Bjørnar: Sigrid Kristina Reidun Aas 24 min
Stine Hovland 61 min

Brann gikk altså på sitt andre tap denne sesongen og i dag ble Brann og Olli Harder enige om å avslutte samarbeidet, kampens første mål kom etter 24 spilte minutter da satte Arna-Bjørnar inn 1-0 ved Sigrid Kristina Reidun Aas, etter 35 spilte minutter utligner Brann til 1-1 ved
Marthine Østenstad, det var også pauseresultatet. Etter hvilen tar Arna-Bjørnar tilbake ledelsen etter 61 spilte minutter til 2-1 ved Stine Hovland, flere mål blir det ikke i denne kampen. Brann til Røa og møtte Røa der, mens Arna-Bjørnar skal til Nadderud og møtte Stabæk der til helgen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Uavgjort på Karmøy for Rosenborg:


Da er den sjuende serierunden av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den andre kampen møttes Avaldnes og Rosenborg:


Avaldsnes (1) vs Rosenborg (1)

Mål Avaldsnes: Ida Mortensen Natvik 81 min

Mål Rosenborg: Celine Emilie Nergård 52 min

Det endte uavgjort da Avaldsnes tok imot Rosenborg til dyst, etter en målløs første omgang kom kampes første mål etter 52 spilte minutter da sendte Celine Emilie Nergård Rosenborg i ledelsen 1-0, det ser ut til at det sulle ende 1-0 til Rosenborg, men etter 81 spilte minutter utligner Avaldsnes til 1-1 ved Ida Mortensen Natvik, flere mål blir det ikke i denne kampen, Avaldsnes skal til Bergen for å møtte Åsane der, mens Rosenborg tar imot serieleder Vålerenga på Koteng Arena.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Uavgjort da Lyn tok imot Åsane:

Da er den sjuende serierunden av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den tredje kampen møttes Lyn og Åsane:


Lyn (1) vs Åsane (1)

Mål Lyn: Anna Nerland Aahjem 44 min


Mål Åsane: Andrine Mo 67 min


Det endte med uavgjort da Lyn tok imot Åsane til dyst, kampens første mål kom etter 44 spilte minutter da sendte Anna Nerland Aahjem Lyn i ledelsen 1-0, dette var også pauseresultatet, etter hvilen utlignet Åsane til 1-1 ved Andrine Mo etter 67 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen, Lyn tar imot LSK Kvinner til dyst i helgen, mens Åsane tar imot Avaldsnes til dyst.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Uavgjort mellom Røa og Stabæk:

Da er den sjuende serierunden av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den fjerde og nest siste kampen møttes Røa og Stabæk:


Røa (1) vs Stabæk (1)

Mål Røa: Julie Elise Hoff Klæboe 24 min


Mål Stabæk: Justine Kvaleng Kielland 83 min


Det endte med uavgjort også i kampen mellom Røa og Stabæk, kampens første mål kom etter 24 spilte minutter da sendte Julie Elise Hoff Klæboe Røa i ledelsen 1-0, det var også pauseresultatet, det så lenge ut til at det skulle ende 1-0 til Røa, men etter 83 spilte minutter utlignet Stabæk til 1-1 ved Justine Kvaleng Kielland, flere mål blir det ikke i denne kampen. Røa får besøk av Brann til helgen, mens Stabæk får besøk av Arna-Bjørnar.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Seier til serielederne Vålerenga:


Da er den sjuende serierunden av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den fjerde og nest siste kampen møttes Vålerenga og LSK Kvinner:


Vålerenga (4) vs LSK Kvinner (1)

Mål Vålerenga: Karina Sævik 5 min
Olaug Tvedten 33 min
Karina Sævik 49 min
Stine Nybø Brekken 61 min


Mål LSK Kvinner: Eva Amanda Johnsson Haahr 90 min


Det ender med stor seier 4-1 for serielederne Vålerenga, kampens første mål kommer etter bare 5 spilte minutter da setter Vålerenga og Karina Sævik inn 1-0, etter 33 spilte minutter dobler Vålerenga ledelsen til 2-0 ved Olaug Tvedten, det er pauseresultatet, etter hvilen øker Vålerenga til 3-0 ved Karina Sævik etter 49 spilte minutter, etter 61 spilte minutter setter Vålerenga og Stine Nybø Brekken inn spikeren i kista, og det ser ut til å ende 4-0, men på overtid reduserer LSK Kvinner til 4-1 ved Eva Amanda Johnsson Haahr, flere mål blir det ikke, Vålerenga skal til Trondheim for å møtte Rosenborg der til helgen, mens LSK kvinner skal møtte Lyn borte.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellen i Toppserien etter 7 av 27 serierunder ser slik ut:
1. Vålerenga 19 poeng
2. Rosenborg 16 poeng
3. LSK Kvinner 12 poeng
4. Brann 11 poeng
5. Røa 9 poeng
6. Stabæk 8 poeng
7. Avaldsnes 8 poeng
8. Lyn 7 poeng
9. Åsane 4 poeng
10. Arna-Bjørnar 3 poeng


chatin

Legg inn av chatin »

1. runde i NM er fullført og følgende lag er klar for 2. runde hvor også Toppserielagene kommer inn.

Toppserien: Vålerenga, Rosenborg, LSK Kvinner, Brann, Røa, Avaldsnes, Stabæk, Lyn, Åsane, Arna-Bjørnar.

1. divisjon: TIL 2020, AaFK Fortuna, Kolbotn, Hønefoss, Fyllingsdalen, Øvrevoll Hosle, Grand Bodø, Grei, Klepp.

2. divisjon: Molde, Viking, Sogndal, Odd, Arendal, Tiller, Amazon Grimstad, Porsanger, HamKam, KFUM Oslo, Medkila.

3. divisjon: Start, Fredrikstad.

KIL/Hemne var eneste lag fra 1. divisjon som røk ut i første runde etter å ha tapt 0-2 for Tiller.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... estemt-seg

Elin Sørum har forlenget med RBK og har skrevet under en ny kontrakt ut 2025.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Alle kamper i Toppserien i den åttende serierunde:
lørdag 06/05-23:
Åsane vs Avaldsnes 15:00 (Tv 2 Play)
Stabæk vs Arna-Bjørnar 15:00 (TV 2 Play)
Lyn vs LSK Kvinner 15:00 (TV 2 Play)
Røa vs Brann 16:45 (NRK 1 0g nrk.no)

søndag 07/05-23
Rosenborg vs Vålerenga 15:00 (TV 2 Sport 1 og TV 2 Play)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Åsane tar imot Avaldsnes til dyst:


Da er det klart for den åttende serierunden av Toppserien 2023 og i den første kampen møtes Åsane og Avaldsnes:


Åsane vs Avaldsnes
Sted: Åsane Arena
Runde: 8
Dag: lørdag
Dato: 06/05-23
Dommer: Freek Arjen van Herk (Smørås IL)
Ass.dommer 1: Martin Stokke (Raumnes & Årnes)
Ass.dommer 2: Andreas Narud Bjordal (Østsiden Askøy FK)
4. dommer: Martin Røed Knudsen (Tertnes Fotball Herrer)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Åsane og Avaldsnes finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... estveggen

Det er altså vestlandsoppgjør når Åsane tar imot Avaldsnes til dyst i Bergen, dette er en kamp jeg tor Avaldsnes fort kan vinne, Åsane kommer fra en uavgjort borte mot Lyn sist runde med 1-1, mens Avaldsnes fikk uavgjort 1-1 hjemme mot Rosenborg.


Oddsen for kampen mellom Åsane og Avaldsnes finner dere her:
H: 2.40
U: 3.30
B: 2.55


Det er relativt jevnt ifølge oddsen, men Åsane har bitte litt bedre odds faktisk, men kamp skal som vanlig spilles først også da.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

thewaterfall skrev: fre mai 05, 2023 1:51 pm https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... estemt-seg

Elin Sørum har forlenget med RBK og har skrevet under en ny kontrakt ut 2025.
Veldig gøy at flere profiler forlenger kontraktene sine, selv om jeg selvfølgelig ønsker at Vålerenga skal ha verdensherredømme i Toppserien,... men det er veldig positivt for damefotballen!

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Lyn tar imot LSK Kvinner til dyst:


Da er det klart for den åttende serierunden av Toppserien 2023 og i den andre kampen møtes Lyn og LSK Kvinner:


Lyn vs LSK Kvinner
Sted: Grorud match kunstgress
Runde: 8
Dag: lørdag
Dato: 06/05-23
Dommer: Morten Andersen-Gott (Øvrevoll Hosle IL)
Ass.dommer 1: Steffen Nathaniel Dahl (Greåker IF)
Ass.dommer 2: Magnus Aaslund (Langhus IL Fotball)
4. dommer: Elida Metveit Beisland (Just IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Lyn og LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... slo/Grorud




Det er altså Lyn og LSK Kvinner som skal spille på Grorud match kunstgress i morgen ettermiddag, dette tror jeg fort kan bli seier for gjestene LSK Kvinner, Lyn kommer fra et uavgjort resultat med 1-1 hjemme mot Åsane, mens LSK Kvinner tapte 4-1 borte mot Vålerenga.


Oddsen for kampen mellom Lyn og LSK Kvinner finner dere her:
H: 3.80
U: 3.40
B: 1.80

Dert er ingen tvil om at gjestene LSK Kvinner er favoritter ifølge oddsen også, men kamp skal som vanlig spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Stabæk tar imot Arna-Bjørnar til dyst:


Da er det klart for den åttende serierunden av Toppserien 2023 og i den tredje kampen møtes Stabæk og Arna-Bjørnar:


Stabæk vs Arna-Bjørnar
Sted: Nadderud stadion
Runde: 8
Dag: lørdag
Dato: 06/05-23
Dommer: Satha Sejoohn Sritharan (Oppsal IF Fotball)
Ass.dommer 1: André Fjeldheim (Borre IF)
Ass.dommer 2: Elias Egenæs Melgård (Stoppen Sportsklubb )
4. dommer: Marie Green Dahle (Nordstrand IF)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Stabæk og Arna-Bjørnar finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion




Stabæk tar altså imot Arna-Bjørnar til dyst dette kan bli en finfin kamp, men jeg tror nok at hjemmelaget fort kan vinne denne kampen, vi får bare vente å se. Stabæk kommer fra et uavgjort resultat borte mot Røa, mens Arna-Bjørnar fikk sin første seier for sesongen da de vant 2-1 borte mot byrival Brann.


Oddsen for kampen mellom Stabæk og Arna-Bjørnar finner dere her:
H: 1.35
U: 4.50
B: 6.70

Dert er ingen tvil om at hjemmelaget Stabæk er favoritter ifølge oddsen også, men kamp skal som vanlig spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Røa tar imot et Brann som sliter:


Da er det klart for den åttende serierunden av Toppserien 2023 og i den fjerde og nest siste kampen møtes Røa og Brann:


Røa vs Brann
Sted: Røa kunstgress
Runde: 8
Dag: lørdag
Dato: 06/05-23
Dommer: Marit Buhaug Folstad (Buvik IL - Fotball)
Ass.dommer 1: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
Ass.dommer 2: Vetle André Wenger (Raumnes & Årnes)
4. dommer: Karwan Mamhassan (Klemetsrud Idrettslag)
Klokkeslett: 16:45
Kanal: NRK 1 og nrk.no



Værmelding for kampen mellom Røa og Brann finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Oslo/Røa




Det er altså Røa som tar imot et Brannlag som sliter litt for tiden, og som har blitt enige med Olli Harder om å avslutte samarbeidet, jeg tror kanskje at Røa skal vinne denne kampen, men vi får vente å se, Røa kommer fra et uavgjort resultat med 1-1 hjemme mot Stabæk forrige runde, mens Brann tapte hjemme mot byrival Arna-Bjørnar.


Oddsen for kampen mellom Røa og Brann finner dere her:
H: 4.10
U: 3.80
B: 1.65

Dert er ingen tvil om at hjemmelaget gjesten Brann er favoritter ifølge oddsen, men kamp skal som vanlig spilles først også da.

den siste før kamp rapporten kommer i morgen kveld.

chatin

Legg inn av chatin »

Oppsettet for 2. runde i cupen. (Liganivå i parantes)

Fredrikstad (4) - LSK Kvinner (1)
Øvrevoll Hosle (2) - Grei (2)
Kolbotn (2) - KFUM (3)
Hønefoss (2) - HamKam (3)
Odd (3) - Lyn (1)
Arendal (3) - Stabæk (1)
Start (4) - Avaldsnes (1)
Viking (3) - Åsane (1)
Klepp (2) - Amazon Grimstad (3)
Fyllingsdalen (2) - Brann (1)
Sogndal (3) - Arna-Bjørnar (1)
AaFK Fortuna (2) - Molde (3)
Tiller (3) - Rosenborg (1)
Grand Bodø (2) - Røa (1)
Medkila (3) - Tromsø IL 2020 (2)
Porsanger (3) - Vålerenga (1)

Vålerenga får heldagsreise til Finnmark inn i et allerede tøft kampprogram, mens konkurrentene får tur i sitt eget nabolag. Får i alle fall håpe at det lages folkefest når Enga tar den lange turen.

Kamptidspunkt er satt til 31. mai kl. 18.00, men klubbene kan bli enige om å spille på et tidligere tidspunkt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: fre mai 05, 2023 5:54 pm Røa tar imot et Brann som sliter:


Da er det klart for den åttende serierunden av Toppserien 2023 og i den fjerde og nest siste kampen møtes Røa og Brann:


Røa vs Brann
Sted: Røa kunstgress
Runde: 8
Dag: lørdag
Dato: 06/05-23
Dommer: Marit Buhaug Folstad (Buvik IL - Fotball)
Ass.dommer 1: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
Ass.dommer 2: Vetle André Wenger (Raumnes & Årnes)
4. dommer: Karwan Mamhassan (Klemetsrud Idrettslag)
Klokkeslett: 16:45
Kanal: NRK 1 og nrk.no



Værmelding for kampen mellom Røa og Brann finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Oslo/Røa




Det er altså Røa som tar imot et Brannlag som sliter litt for tiden, og som har blitt enige med Olli Harder om å avslutte samarbeidet, jeg tror kanskje at Røa skal vinne denne kampen, men vi får vente å se, Røa kommer fra et uavgjort resultat med 1-1 hjemme mot Stabæk forrige runde, mens Brann tapte hjemme mot byrival Arna-Bjørnar.


Oddsen for kampen mellom Røa og Brann finner dere her:
H: 4.10
U: 3.80
B: 1.65

Det er ingen tvil om at hjemmelaget gjesten Brann er favoritter ifølge oddsen, men kamp skal som vanlig spilles først også da.

den siste før kamp rapporten kommer i morgen kveld.
Den siste før kamp rapporten kommer nå likevel.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rosenborg tar imot serieleder Vålerenga til dyst:


Da er det klart for den åttende serierunden av Toppserien 2023 og i den femte og siste kampen møtes Rosenborg og Vålerenga:


Rosenborg vs Vålerenga
Sted: Koteng Arena
Runde: 8
Dag: søndag
Dato: 07/05-23
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Line Cathrine Nymoen (Kolstad Fotball)
Ass.dommer 2: Ingrid Pettersen (Buvik IL - Fotball)
4. dommer: Per Oscar Grov Heiberg (Stoppen Sportsklubb)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Sport 1 og TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Rosenborg og Vålerenga finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ettsanlegg



Det er altså serietoer Rosenborg som får besøk av serieleder Vålerenga i helgen, dette skulle i utgangspunktet være en super helg på Lerkendal stadion, men slik ble det ikke, Vålerenga ble vrange nær sagt og nekte å spille på Lerkendal om de ikke fikk betalt for det. Dermed spilles kampen på Rosenborgs egentlige hjemmebane Koteng Arena, Rosenborg kommer fra et uavgjort resultat med 1-1 borte mot Avaldsnes, mens Vålerenga vant 4-1 hjemme mot LSK Kvinner, jeg tror det fort kan bli en jevn kamp, og tør vel egentlig ikke å tippe noen vinner i denne kampen.


Oddsen for kampen mellom Rosenborg og Vålerenga finner dere her:
H: 2.65
U: 3.40
B: 2.25

Det er relativt jevnt ifølge oddsen, Vålerenga er bitte litt mer favoritter enn Rosenborg, men kamp skal som vanlig spilles først også da.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

One Tree Hill go skrev: fre mai 05, 2023 11:34 pm Rosenborg tar imot serieleder Vålerenga til dyst:


dette skulle i utgangspunktet være en super helg på Lerkendal stadion, men slik ble det ikke, Vålerenga ble vrange nær sagt og nekte å spille på Lerkendal



Vålerenga er i sin fulle rett til å kreve kampen spilt på den arenaen rbk kbinner har valgt som sin faste hjemmebane. Vif har ikke gjort noe feil, ikke noe galt og kan ikke på noen måte lastes i dette på en negativ måte.
Vålerenga er på ingen måte den store stygge ulven her.
Man spiller på rbk sin hjemmebane, og det er her vif anser at de har størst sjanse til seier.
Og det er det fotballen handler om, å få med seg 3 poeng evt et best mulig resultat.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Henningsen skrev: lør mai 06, 2023 11:52 am
One Tree Hill go skrev: fre mai 05, 2023 11:34 pm Rosenborg tar imot serieleder Vålerenga til dyst:


dette skulle i utgangspunktet være en super helg på Lerkendal stadion, men slik ble det ikke, Vålerenga ble vrange nær sagt og nekte å spille på Lerkendal



Vålerenga er i sin fulle rett til å kreve kampen spilt på den arenaen rbk kbinner har valgt som sin faste hjemmebane. Vif har ikke gjort noe feil, ikke noe galt og kan ikke på noen måte lastes i dette på en negativ måte.
Vålerenga er på ingen måte den store stygge ulven her.
Man spiller på rbk sin hjemmebane, og det er her vif anser at de har størst sjanse til seier.
Og det er det fotballen handler om, å få med seg 3 poeng evt et best mulig resultat.


Må si meg litt enig med @Henningsen her, selv om jeg er helt enig i at det er veldig synd for toppserien som "produkt" at Vålerenga sa nei til å flytte kampen til Lerkendal.
Selv håper jeg jo at Rosenborg sier ja til en slik forespørsel skulle den komme fra f.eks. Brann om å forsøke å fylle stadion i Bergen. Men som henningsen sier så er Vålerenga i sin fulle rett til å si nei og gjøre prioriteringer ut i fra hva som gagner de best.

Er jeg enig med Vålerenga sin avgjørelse? Nei, absolutt ikke. Har de gjort noe galt? Nei, absolutt ikke. Jeg mener jo at det på lang sikt er lurt å utnytte disse mulighetene til å lage folkefest og store rammer rundt de kampene man kan i toppserien, men til syvende og sist er det toppidrett og en konkurranse og da kan man ikke klandre lag for at de ikke vil gi motstanderne en fordel eller si ja til noe som ikke er det mest optimale for deres egne muligheter til å vinne.

Så det blir feil å kalle Vålerenga for den store stygge ulven, men jeg mener det er innafor å være kritisk til avgjørelsen om å si nei med tanke på oppmerksomheten et slikt oppgjør kunne skapt og ikke minst en voldsom ramme med (forhåpentligvis) masse supportere fra begge lag siden det tross alt er dobbeltoppgjør mellom Rosenborg og Vålerenga samme helg. Men da må man også være enig i at Vålerenga er i sin fulle rett til å si nei, at de ikke har gjort noe galt og ha respekt for Vålerengas avgjørelse.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

thewaterfall skrev: lør mai 06, 2023 12:30 pm
Henningsen skrev: lør mai 06, 2023 11:52 am
One Tree Hill go skrev: fre mai 05, 2023 11:34 pm Rosenborg tar imot serieleder Vålerenga til dyst:


dette skulle i utgangspunktet være en super helg på Lerkendal stadion, men slik ble det ikke, Vålerenga ble vrange nær sagt og nekte å spille på Lerkendal



Vålerenga er i sin fulle rett til å kreve kampen spilt på den arenaen rbk kbinner har valgt som sin faste hjemmebane. Vif har ikke gjort noe feil, ikke noe galt og kan ikke på noen måte lastes i dette på en negativ måte.
Vålerenga er på ingen måte den store stygge ulven her.
Man spiller på rbk sin hjemmebane, og det er her vif anser at de har størst sjanse til seier.
Og det er det fotballen handler om, å få med seg 3 poeng evt et best mulig resultat.


Må si meg litt enig med @Henningsen her, selv om jeg er helt enig i at det er veldig synd for toppserien som "produkt" at Vålerenga sa nei til å flytte kampen til Lerkendal.
Selv håper jeg jo at Rosenborg sier ja til en slik forespørsel skulle den komme fra f.eks. Brann om å forsøke å fylle stadion i Bergen. Men som henningsen sier så er Vålerenga i sin fulle rett til å si nei og gjøre prioriteringer ut i fra hva som gagner de best.

Er jeg enig med Vålerenga sin avgjørelse? Nei, absolutt ikke. Har de gjort noe galt? Nei, absolutt ikke. Jeg mener jo at det på lang sikt er lurt å utnytte disse mulighetene til å lage folkefest og store rammer rundt de kampene man kan i toppserien, men til syvende og sist er det toppidrett og en konkurranse og da kan man ikke klandre lag for at de ikke vil gi motstanderne en fordel eller si ja til noe som ikke er det mest optimale for deres egne muligheter til å vinne.

Så det blir feil å kalle Vålerenga for den store stygge ulven, men jeg mener det er innafor å være kritisk til avgjørelsen om å si nei med tanke på oppmerksomheten et slikt oppgjør kunne skapt og ikke minst en voldsom ramme med (forhåpentligvis) masse supportere fra begge lag siden det tross alt er dobbeltoppgjør mellom Rosenborg og Vålerenga samme helg. Men da må man også være enig i at Vålerenga er i sin fulle rett til å si nei, at de ikke har gjort noe galt og ha respekt for Vålerengas avgjørelse.


Jeg er helt enig med deg. Det er jo litt kynisme som ligger bak avgjørelsen og rammen rundt slike kamper er totalt sett veldig bra for toppserien, interessen og oppmerksomheten.
Jeg både håper og tror at vi får se toppseriekamper med trøkk fra tribunen. Topplagene har blitt så gode at de fortjener det!

Jeg tror det ligger en tanke om, eller et håp om seriegull og å greie å kvalifisere seg til champions league bak avgjørelsen, med alle de fordelene det vil ha mht økonomi og prestisje.
Kanskje klarer man å få signert viktige spillere på lenger kontrakter og får noe igjen for de når de drar, og det vil også heve kvaliteten på ligaen.

Jeg skulle gjerne sett kamp med fulle tribuner i morgen, men at man gjør noe galt i å si nei, det gjør man ikke.

vidar

Legg inn av vidar »

Anna Aahjem må vel inn i VM-troppen. Vår nest beste spiss?

chatin

Legg inn av chatin »

Brann går på et nytt tap mot Røa. Årets toppserie leverer!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»