Toppserien 2023

Svar
One Tree Hill go

Re: Toppserien 2023

Legg inn av One Tree Hill go »

Endelig en seier for Brann igjen:



Da er serierunde 10 ferdig spilt og i den femte og siste kampen møttes Åsane og Brann:



Åsane (0) vs Brann (2)


Mål Brann: Maria Dybwad Brochmann 60 min
Sara Jane Ritter 86 min



Det ble altså 2-0 til gjestene Brann da de møtte byrival Åsane til dyst, etter en målløs førsteomgang, satte Brann og Maria Dybwad Brochmann inn 1-0 etter 60 spilte minutter, det ser ut til å ende med 1-0, men etter 86 spilte minutter dobler Brann ledelsen til 2-0 ved Sara Jane Ritter, flere mål blir det ikke i denne kampen, Åsane skal til Karmøy og møtte Avaldsnes der, mens Brann får besøk av Røa.

Før kamp rapporter for helgen kommer på fredag, men alle kampen spilles på lørdag 27.mai.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellen i Toppserien etter (11 runder for Vålerenga og Røa, 10 runder for alle de andre lagene bortsett ifra Avaldsnes og Stabæk som har 9 spilte runder) av 27 serierunder ser slik ut:


1. Vålerenga 29 poeng
2. Rosenborg 23 poeng
3. LSK Kvinner 18 poeng
4. Brann 13 poeng
5. Røa 13 poeng
6. Stabæk 11 poeng
7. Lyn 11 poeng
8. Avaldsnes 8 poeng
9. Åsane 7 poeng
10. Arna-Bjørnar 5 poeng


One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Link til rundens lag (runde 10):
https://www.instagram.com/p/CslmbwrIKbe/

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er oversikten over alle kampene som spilles i runde 11 av Toppserien 2023:
Lørdag 27/05-23:
Avaldsnes vs Åsane 15:00 (TV 2 Play)
LSK Kvinner vs Lyn 15:00 (TV 2 Play)
Arna-Bjørnar vs Stabæk 15:00 (TV 2 Sport Premium 1 og TV 2 Play)
Brann vs Røa 15:00 (TV 2 Sport 1 og TV 2 Play)
Vålerenga vs Rosenborg 16:45 (NRK 1 og nrk.no/sport)


Før kamp rapportene kommer i morgen, tok bare med alle kampene nå i stedet for i morgen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellnaboene møtes på Karmøy:


Da er det klart for serierunde 11 av Toppserien 2023 og i den første kampen møtes Avaldsnes og Åsane:


Avaldsnes vs Åsane
Sted: Avaldsnes 1
Runde: 11
Dag: lørdag
Dato: 27/05-23
Dommer: Marit Skurdal (Oppsal IF Fotball)
Ass.dommer 1: Silje Elisabeth Thoresen (Bækkelagets SK)
Ass.dommer 2: Marius Clarholm (Forus og Gausel Idrettslag)
4. dommer: Johan Veland Kjellesvik (Haugar, SK)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Avaldsnes og Åsane finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Avaldsnes



Det er altså tabellnaboene Avaldsnes og Åsane som møtes til dyst på Karmøy, det er bare et poeng som skiller de to lagene i favør Avaldsnes. Jeg tror nok at hjemme laget fort kan vinne denne kampen, men det kan også fort bli jevnt, Avaldsnes tapte 6-0 borte mot Rosenborg i forrige kamp, mens Åsane tapte hjemme med 2-0 mot Brann.



Oddsen for kampen mellom Avaldsnes og Åsane ser slik ut:
H: 2.45
U: 3.30
B: 2.50

Det er veldig jevnt ifølge oddsen, men Avaldsnes er blitte litt mer favoritter en Åsane, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Arna-Bjørnar tar imot Stabæk:


Da er det klart for serierunde 11 av Toppserien 2023 og i den andre kampen møtes Arna-Bjørnar og Stabæk:


Arna-Bjørnar vs Stabæk
Sted: Arna Idrettspark
Runde: 11
Dag: lørdag
Dato: 27/05-23
Dommer: Sondre Brudvik (Tertnes Fotball Herrer)
Ass.dommer 1: Martin Røed Knudsen (Tertnes Fotball Herrer)
Ass.dommer 2: Andrè Frøseth Jønland (Sandviken, IL)
4. dommer: Mohammed Nabil Alzinati (Nymark IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Sport Premium 1 og TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Arna-Bjørnar og Stabæk finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ergen/Arna




Arna-Bjørnar tar altså imot Stabæk til dyst, dette er en kamp som jeg tror gjestene Stabæk for kan vinne, men vi får vente å se, Arna-Bjørnar spilte uavgjort 2-2 mot Lyn i forrige serie runde, mens Stabæk tapte 2-0 hjemme mot serieleder Vålerenga.


Oddsen for kampen mellom Arna-Bjørnar og Stabæk ser slik ut:
H: 4.40
U: 3.80
B: 1.60

Det er Ingen tvil om at gjestene Stabæk er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

LSK Kvinner tar imot Lyn:


Da er det klart for serierunde 11 av Toppserien 2023 og i den tredje kampen møtes LSK Kvinner og Lyn:


LSK Kvinner vs Lyn
Sted: LSK-hallen
Runde: 11
Dag: lørdag
Dato: 27/05-23
Dommer: Arion Shaqiri (Rælingen)
Ass.dommer 1: Marie Enersgård (Hundvåg Idrettslag)
Ass.dommer 2: Shahad Emad Al-Rantisi (Trane, SK)
4. dommer: Marie Green Dahle (Nordstrand IF)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom LSK Kvinner og Lyn er som vanlig ikke nødvendig i og med at kampen spilles inne i en hall.




LSK Kvinner tar altså imot Lyn til dyst, dette er en kamp som LSK Kvinner i utgangspunktet skal vinne vil jeg tror, men vi får bare vente å se, LSK Kvinner vant 1-0 borte mot Røa i forrige runde, mens Lyn spilte uavgjort hjemme mot Arna-Bjørnar.



Oddsen for kampen mellom LSK Kvinner og Lyn ser slik ut:
H: 1.40
U: 4.30
B: 5.90
Det er Ingen tvil om at hjemmelaget LSK Kvinner er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellnaboene møtes i Bergen:


Da er det klart for serierunde 11 av Toppserien 2023 og i den fjerde og nest siste kampen møtes Brann og Røa:


Brann vs Røa
Sted: Stemmemyren kunstgress
Runde: 11
Dag: lørdag
Dato: 27/05-23
Dommer: Kristoffer Hagenes (Hovding, TIL)
Ass.dommer 1: Martin Stokke (Raumnes & Årnes)
Ass.dommer 2: Benjamin Muranovic Abedinovski (Fri, IL)
4. dommer: Markus Lille (Malvik IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Sport 1 og TV 2 Play



Værmelding for kampen mellom Brann og Røa finner der her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... Sandviken



Det er altså tabell naboene Brann og Røa som møtes til dyst på Stemmemyren i morgen ettermiddag, det er bare ett poeng som skiller i favør Brann, jeg tror kanskje Brann fort kan vinne denne kampen, men vi får bare vente å se. Brann vant 2-0 borte mot Åsane i forrige, mens Røa tapte 1-0 hjemme mot LSK Kvinner.


Oddsen for kampen mellom Brann og Røa ser slik ut:
H: 1.35
U: 4.50
B: 6.60

Det er Ingen tvil om at hjemmelaget Brann er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Serielederne Vålerenga tar imot serietoerne Rosenborg:


Da er det klart for serierunde 11 av Toppserien 2023 og i den femte og siste kampen møtes Vålerenga og Rosenborg:


Vålerenga vs Rosenborg
Sted: Intility Arena
Runde: 11
Dag: lørdag
Dato: 27/05-23
Dommer: Johan William Grundt (Eidskog Fotball)
Ass.dommer 1: Torje Andreassen (Bossekop UL)
Ass.dommer 2: Adriana Fairway (Lille Tøyen FK)
4. dommer: Karwan Mamhassan (Klemetsrud Idrettslag)
Klokkeslett: 16:45
Kanal: NRK 1 og nrk.no




Værmelding for kampen mellom Vålerenga og Rosenborg finner der her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ty%20Arena




Det er altså serielederne Vålerenga som tar imot serietoerne Rosenborg til dyst, og dette tror jeg fort kam bli en jevn kamp mellom to gode lag, men vi får vente å se. Vålerenga kommer fra en 2-0 seier borte mot Stabæk, mens Rosenborg vant 6-0 hjemme mot Avaldsnes.



Oddsen for kampen mellom Vålerenga og Rosenborg ser slik ut:
H: 2.20
U: 43.45
B: 2.70


Det er veldig jevnt ifølge odden også, selv om hjemmelaget Vålerenga er bitte litt mer favoritter enn gjestene Rosenborg, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Mawa Sesay (2005) er ute med kors-/leddbåndskade visstnok. Forventes rundt 12 mnd rehabiliteringsperiode. Skal potensielt opereres i juni.

chatin

Legg inn av chatin »

Veldig synd for Mawa Sesay, muligens det største spisstalentet i landet på kvinnesiden. Røket korsbånd for Sesay og ute i ett år +/-. Fra før har man Agnete Nielsen ute korsbåndskadet og tidligst tilbake i høst, da er kontrakten gått ut. Runa Lillegård sliter fortsatt etter en hodeskade fra november i fjor og er ute på ubestemt tid og har kontrakt ut sesongen. 34 år gamle Elise Thorsnes også vært ute med skade en periode nå.

Det vil si at Vålerenga kun har Sævik og Rogic igjen på spissplass. Mye tyder på at de dermed må og skal ha inn minst én spiss i sommer, med Champions League-kvalifisering og gullkamp foran seg. Det åpenbare alternativet p.t. spiller for byrivalen Lyn, Anna Aahjem kommer nok til å bli vurdert.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Noen som ser Brann v Røa på tv2 sport 1? Lyden ligger ca 40 sek etter bildet.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tre mål på fire minutter på Stemmemyren. En målfest!

Fazam

Legg inn av Fazam »

chatin skrev: fre mai 26, 2023 10:36 pm Det vil si at Vålerenga kun har Sævik og Rogic igjen på spissplass. Mye tyder på at de dermed må og skal ha inn minst én spiss i sommer, med Champions League-kvalifisering og gullkamp foran seg. Det åpenbare alternativet p.t. spiller for byrivalen Lyn, Anna Aahjem kommer nok til å bli vurdert.
Hva med å hente flere spillere fra Danmark? Nå er det vel ingen spisser i deres nasjonale liga som spiller på landslaget, men dog.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

5-2 til Brann idag!

Er de i ferd med å reise seg igjen?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Alltid deilig med en seier over RBK.

lund

Legg inn av lund »

Skulle nok hatt en straffe der Rosenborg. Der ble vel serien avgjort. 2. plass fullt innen rekkevidde.

chatin

Legg inn av chatin »

Fazam skrev: lør mai 27, 2023 3:45 pm
chatin skrev: fre mai 26, 2023 10:36 pm Det vil si at Vålerenga kun har Sævik og Rogic igjen på spissplass. Mye tyder på at de dermed må og skal ha inn minst én spiss i sommer, med Champions League-kvalifisering og gullkamp foran seg. Det åpenbare alternativet p.t. spiller for byrivalen Lyn, Anna Aahjem kommer nok til å bli vurdert.
Hva med å hente flere spillere fra Danmark? Nå er det vel ingen spisser i deres nasjonale liga som spiller på landslaget, men dog.
Regner med at klubben har god kontroll på mulige alternativer i Danmark, og vil tro klubben er attraktiv for danske spillere med så mange vellykkede dansker som har vært i Enga de siste årene.

Fazam

Legg inn av Fazam »

chatin skrev: søn mai 28, 2023 5:07 pm
Fazam skrev: lør mai 27, 2023 3:45 pm
chatin skrev: fre mai 26, 2023 10:36 pm Det vil si at Vålerenga kun har Sævik og Rogic igjen på spissplass. Mye tyder på at de dermed må og skal ha inn minst én spiss i sommer, med Champions League-kvalifisering og gullkamp foran seg. Det åpenbare alternativet p.t. spiller for byrivalen Lyn, Anna Aahjem kommer nok til å bli vurdert.
Hva med å hente flere spillere fra Danmark? Nå er det vel ingen spisser i deres nasjonale liga som spiller på landslaget, men dog.
Regner med at klubben har god kontroll på mulige alternativer i Danmark, og vil tro klubben er attraktiv for danske spillere med så mange vellykkede dansker som har vært i Enga de siste årene.
Nå var hun ikke spiss, men jeg husker godt Kathrine Pedersen fra da hun spilte i Toppserien. :)

chatin

Legg inn av chatin »

Fazam skrev: søn mai 28, 2023 6:35 pm Nå var hun ikke spiss, men jeg husker godt Kathrine Pedersen fra da hun spilte i Toppserien. :)
Som har blitt linket som en potensiell kandidat som ny Brann-trener! Så mulig hun også returnerer til Toppserien.

Fazam

Legg inn av Fazam »

chatin skrev: søn mai 28, 2023 7:40 pm
Fazam skrev: søn mai 28, 2023 6:35 pm Nå var hun ikke spiss, men jeg husker godt Kathrine Pedersen fra da hun spilte i Toppserien. :)
Som har blitt linket som en potensiell kandidat som ny Brann-trener! Så mulig hun også returnerer til Toppserien.
Wow! Det hadde vært hyggelig å få se henne i aksjon i Norge igjen. :)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann vinner stor mot Røa:


Da er serierunde 11 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den første kampen møttes Brann og Røa:

Brann (5) vs Røa (2)


Mål Brann:Larissa Rose Crummer 10 min
Maria Dybwad Brochmann 14 min
Larissa Rose Crummer 28 min
Maria Dybwad Brochmann 57 min
Marit Bratberg Lund 90 min


Mål Røa: Ragne Hagen Svastuen 13 min
Julie Elise Hoff Klæboe 73 min


Det er kanskje ikke så overaskende at Brann får seg en seier i ny og ne, en at de vinner 5-2 hører litt mer til tilfeldighetene i hvert fall i denne sesongen, og det er naturlig nok Brann som kommer best i gang i Bergen, kampes første mål kommer etter 10 spite minutter, da setter Larissa Rose Crummer inn 1-0 for Brann, etter 13 minutters spill utligner Røa til 1-1 ved Ragne Hagen Svastuen, før Brann tar tilbake ledelsen etter 14 spilte minutter til 2-1 ved Maria Dybwad Brochmann, før Larissa Rose Crummer setter inn sitt andre for dagen etter 28 spilte minutter og dermed 3-1. Detter er også pauseresultatet, etter hvilen øker først Brann til 4-1 ved Maria Dybwad Brochmann som setter inn sitt andre for dagen etter 57 spilte minutter, før Julie Elise Hoff Klæboe reduserer for Røa til 4-2 etter 73 spilte minutter, det ser ut til at det skal ende med 4-2, men etter 91 spilte minutter setter Brann og Marit Bratberg Lund inn 5-2, flere mål blir det naturlig nok ikke i denne kampen. Brann skal til Trondheim og møtte Rosenborg i neste runde av toppserien, men før den tid skal de møtte Fyllingsdalen i NM på onsdag, mens tar imot Arna-Bjørnar i neste runde av Toppserien, men før den tid møter de Grand Bodø i NM på onsdag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Arna-Bjørnar vinner mot Stabæk:

Da er serierunde 11 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den andre kampen møttes Arna-Bjørnar og Stabæk:

Arna-Bjørnar (4) vs Stabæk (2)


Mål Arna-Bjørnar: Tomine Svendheim 26 min
Miljana Ivanovic 31 min
Marie Hella Andresen 64 min
Linnea Sælen 83 min


Mål Stabæk: Meryll Krysteen Abrahamsen Rosales Serrano 23 min
Smilla Vallotto 52 min


Det ble seier 4-2 for hjemmelaget Arna-Bjørnar da de tok imot Stabæk på lørdag, men det var gjestene som kom best i gang i Bergen, for etter 23 spilte minutter sender Meryll Krysteen Abrahamsen Rosales Serrano Stabæk i ledelsen 1-0, etter 26 spilte minutter utligner Arna-Bjørnar til 1-1 ved Tomine Svendheim, før Arna-Bjørnar går opp i ledelsen 2-1 ved Miljana Ivanovic etter 31 spilte minutter, det er også pauseresultatet. Etter hvilen utligner Stabæk til 2-2 etter 52 spilte minutter ved Smilla Vallotto, før Arna-Bjørnar tar tilbake ledelsen igjen etter 64 spilte minutter ved Marie Hella Andresen og dermed 3-2, det ser ut til at det skal ende 3-2, men etter 83 spilte minutter øker Arna-Bjørnar ledelsen til 4-2 ved Linnea Sælen, flere mål blir det ikke i denne kampen. Arna-Bjørnar skal til Oslo og møtte Røa der i neste runde av Toppserien, men før den tid skal de møtte Sogndal i NM på onsdag, mens Stabæk skal Avaldsnes hjemme i neste runde av Toppserien, men før den tid skal de møtte Arendal i NM på onsdag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

LSK Kvinner vinner hjemme mot Lyn:

Da er serierunde 11 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den tredje kampen møttes LSK Kvinner og Lyn:

LSK Kvinner (2) vs Lyn (0)


Mål LSK Kvinner: Emma Stølen Godø 42 min
Emma Stølen Godø 50 min



Det ble altså seier for hjemmelaget LSK Kvinner da de fikk besøk av Lyn på lørdag, og kampens første mål kom etter 42 spilte minutter da satte LSK Kvinner og Emma Stølen Godø inn 1-0, det er også pauseresultatet, etter hvilen dobler LSK Kvinner ledelsen til 2-0 nok en gang ved Emma Stølen Godø etter 50 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen, LSK Kvinner skal møtte Åsane borte i Bergen i neste runde av Toppserien, men før den tid skal de møtte Fredrikstad i NM på onsdag, mens Lyn skal møtte serieleder Vålerenga i neste runde av Toppserien, men før den tid skal de møtte Odd i NM på onsdag.


Resten av etter kamprapporten, tabellen og linker til både statistikk og rundens lag kommer senere i dag, da komme også oversikt over NM kampene so spilles i morgen og onsdag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Avaldsnes gikk på sent tap:

Da er serierunde 11 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den fjerde og nest siste kampen møttes Avaldsnes og Åsane:

Avaldsnes (0) vs Åsane (1)


Mål Åsane: Mathilde Sangolt 93 min



Det så lenge ut til å ende med 0-0 og uavgjort da Avaldsnes tok imot Åsane på Karmøy, men gjestene fra Bergen ville ting annerledes, for etter en målløs første omgang, kom kampens eneste mål etter 93 spilte minutter da satte Åsane og Mathilde Sangolt inn 1-0 som blir sluttresultatet, Avaldsnes skal til Nadderud stadion og møtte Stabæk der i neste runde av Toppserien, men før den tid skal de møtte Start i NM på onsdag, mens Åsane skal møtte LSK Kvinner hjemme i Bergen i neste runde av Toppserien, men før den tid skal de møtte Viking i NM på onsdag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Vålerenga økte ledelsen på tabellen etter seier:

Da er serierunde 11 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den femte og siste kampen møttes Vålerenga og Rosenborg:

Vålerenga (3) vs Rosenborg (1)


Mål Vålerenga: Olaug Tvedten 27 min
Thea Bjelde 54 min
Janni Bøgild Thomsen 90 min

Mål Rosenborg: Emilie Nautnes 75 min



Rosenborg fikk det tøft mo serielederne Vålerenga da trønderne gjestet Intility Arena på lørdag, kampens første mål kom etter 27 spilte minutter da sendte Olaug Tvedten Vålerenga i ledelsen 1-0, detter var også pauseresultatet, etter hvilen doblet Vålerenga ledelsen til 2-0 etter 54 spilte minutter ved Thea Bjelde, før Rosenborg reduserte til 2-1 etter 75 spilte minutter ved Emilie Nautnes, i samme minutt får hovedtrener for Rosenborg Steinar Lein gult kort, det ser ut til å ende med 2-1 seier til Vålerenga, men etter 90 spilte minutter øker hjemmelaget ledelsen til 3-1 ved Janni Bøgild Thomsen, flere mål blir det ikke, og Vålerenga øker ledelsen på tabellen til 9 poeng foran nettopp Rosenborg. Vålerenga skal møtte Lyn borte i neste runde av Toppserien, men før den tid skal de møtte Porsanger i NM på onsdag, mens Rosenborg skal møtte Brann på Lerkendal stadion i neste runde av Toppserien, men før den tid skal de møtte Tiller i NM på onsdag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellen i Toppserien etter (12 runder for Vålerenga og Røa, 11 runder for alle de andre lagene bortsett ifra Avaldsnes og Stabæk som har 10 spilte runder) av 27 serierunder ser slik ut:


1. Vålerenga 32 poeng
2. Rosenborg 23 poeng
3. LSK Kvinner 18 poeng
4. Brann 17 poeng
5. Røa 13 poeng
6. Stabæk 11 poeng
7. Lyn 11 poeng
8. Åsane 10 poeng
9. Arna-Bjørnar 8 poeng
10.Avaldsnes 8 poeng


One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Oversikt over kampene i NM runde 2:
Tirsdag 30.05.2023:
Medkila vs Tromsø IL 2020 18:00


Onsdag 31.05.2023:
Viking vs Åsane 16:00
Grand Bodø vs Røa 16:30
AaFK Fortuna vs Molde 17:00
Fyllingsdalen vs SK Brann 18:00
IK Start Kvinner vs Avaldsnes 18:00
Klepp vs Amazon Grimstad 18:00
Sogndal FK vs Arna-Bjørnar 18:00
Tiller vs Rosenborg 18:00
Fredrikstad vs LSK Kvinner 18:00
Arendal vs Stabæk 18:30
Øvrevoll Hosle vs Grei 19:00
Hønefoss BK vs HamKam 19:30
Odd vs Lyn 20:00
Porsanger vs Vålerenga 20:00


Det er DIREKTE SPORT som viser de første rundene av NM i tillegg sender NRK 2 og nrk.no Odd vs Lyn og alle kampene kan du høre fra på NRK Radio Sporten sin egen radiokanal.

Jeg finner dessverre ikke rundens lag for denne runden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»