Herrer: VM 2023 (Polen/Sverige)

Svar
kibby

Re: Herrer: VM 2023 (Polen/Sverige)

Legg inn av kibby »

Jaja, så gikk det som det ikke skulle. Bjørnsen får sikkert slakt over hele linja, men i mitt håndballhode spilte han en perfekt kamp, og det er selvfølgelig hodeløst at han ikke får BB. Det handler om uflaks og marginer at han blir direkte avgjørende rett før fulltid i ordinær tid og på slutten av fjerde ekstraomgang.

Ballsy å la Grøndahl stå så lenge. Både bra og riktig for fremtiden. Mer usikker på hvorfor Johannessen ble foretrukket fremfor O'Sullivan i angrep. Ja, man var redd for Sagosen skulle få 3 x 2 og rødt, så Johannessen stod bakover. Men O'Sullivan stod allerede bakover og kunne bare fortsatt i begge ender av banen. Sagosen stod lenge og var sikkert sliten, mens O'Sullivan burde kanskje stått fremover med Grøndahl og en av høyrebackene. Jeg er faktisk enig med Boldsen - Johannessen spilte en helt forferdelig kamp. O'Sullivan er nå den eneste norske bakspilleren som ikke har levert en eneste svak kamp i dette mesterskapet. Var også klart best i dag - og burde stått mer fremover. Reinkind var lenge i en god flow, men bytte med Abelvik Rød skjønte jeg ikke, da Abelvik Rød igjen ikke hadde dagen. Norge kan takke Bergerud, Bjørnsen og Barthold for at Norge i det hele tatt hang med til siste sekund. SÅ elendig spill fra bakspillerne til Norge tror jeg aldri jeg har sett.

Synd at det gikk som det gikk. Norges sterkeste tropp på lang, lang tid. Jeg har også trua på Wille og mye bra rullering. Hadde fortjent en semifinaleplass, selv om det nok hadde blitt bråstopp der. Nå er det lenge siden Norge har vært i en semifinale.

Og til dere som kaller håndballgutta "nesten landslaget" vil jeg bare minne om at de også har to VM-sølv (2017 og 2019) og en EM-bronse (2020). MEN det har blitt for mange svake plasseringer de siste årene (EM 2018, VM 2021, OL 2020(21), EM 2022 og nå VM 2023)...

kibbys VM-børs:
Kristian Sæverås -
Torbjørn Bergerud 7
Velte Eck Aga -
Sander Sagosen 5
Sebastian Barthold 8
Sander Øverjordet -
Petter Øverby 4
Kristian Bjørnsen 10 - BB
Magnus Gullerud 3
Gøran Johannessen 1
Christian O'Sullivan 7
Harald Reinkind 6
Tobias Grøndahl 5
Kevin Gulliksen -
Alexander Blonz -
Magnus Abelvik Rød 3
Sist redigert av kibby den ons jan 25, 2023 9:02 pm, redigert 2 ganger totalt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: ons jan 25, 2023 8:51 pm
TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 8:49 pm Håper Bjørnsen aldri spiller en kamp igjen. For en drittfyr. Jaja, på den lyse siden: om han så spiller så kommer ikke jeg til å se på. Jeg boikotter dette drittlaget de neste årene. Håper de taper flere mesterskap. De fortjener ikke bedre.
Saklig.
Er hans feil at Norge taper, så fortjener ikke noe mer.

kibby

Legg inn av kibby »

Centrist skrev: ons jan 25, 2023 8:52 pm
kibby skrev: ons jan 25, 2023 8:22 pm
Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 8:21 pm

Bjørnsen var jo ledig. Han bare glemte å bevege seg fremover. For en nisse.
Barthold er venstrekant...
Du som er blant de som følger aller mest med her. Har du noen tanker på hvorfor Barthold bare ikke går for det på slutten? Han hadde ikke fått en altfor dårlig i vinkel, ihvertfall i forhold til den vi faktisk fikk, slik jeg så det.
Nei, det var feigt og helt feil. Selvfølgelig skulle han ha gått på den. Men, han hadde jo bommet en del i løpet av kampen, og var vel redd for å ende som syndebukk. Skjer fort det i kampens hete. Snakker av erfaring, etter 24 år på banen i lavere divisjoner.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Centrist skrev: ons jan 25, 2023 8:52 pm
kibby skrev: ons jan 25, 2023 8:22 pm
Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 8:21 pm

Bjørnsen var jo ledig. Han bare glemte å bevege seg fremover. For en nisse.
Barthold er venstrekant...
Du som er blant de som følger aller mest med her. Har du noen tanker på hvorfor Barthold bare ikke går for det på slutten? Han hadde ikke fått en altfor dårlig i vinkel, ihvertfall i forhold til den vi faktisk fikk, slik jeg så det.
Glem nå Barthold. Da Bjørnsen fikk ballen var nærmeste spanjol flere meter unna. Da er der faktisk bare å springe FREMOVER, slik enhver normal håndballspiller gjør 10/10 ganger i en slik situasjon.

Men idioten skulle altså sentre ballen bakover = definisjonen på passivt.
Sist redigert av Folk_flesk den ons jan 25, 2023 9:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Kvinnene fikk sitt gjennombrudd med sin første medalje i 1986.
Hvor lang tid gikk det før gullet kom? Gikk en del år.

I håndballsammenheng er dette herrelandslaget fortsatt ganske ungt. Er vel kanskje Bjørnsen som er eldst.
Men de fleste har fortsatt flere mesterskap forran seg.

Så en dag folkens. Da går det veien.

kibby

Legg inn av kibby »

TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 8:57 pm
Milwaukee_Bucks_2021 skrev: ons jan 25, 2023 8:51 pm
TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 8:49 pm Håper Bjørnsen aldri spiller en kamp igjen. For en drittfyr. Jaja, på den lyse siden: om han så spiller så kommer ikke jeg til å se på. Jeg boikotter dette drittlaget de neste årene. Håper de taper flere mesterskap. De fortjener ikke bedre.
Saklig.
Er hans feil at Norge taper, så fortjener ikke noe mer.
Jeg vil heller si at det hans fortjeneste at Norge henger med så lenge som de faktisk gjør. Leter man etter en syndebukk eller vil fordele skyld ville jeg heller sett mot Gøran Johannesen, delvis Sander Sagosen og Magnus Abelvik Rød som alle var langt under det man kan forvente i en kvartfinale.

janesaj

Legg inn av janesaj »

kibby skrev: ons jan 25, 2023 8:56 pm Synd at det gikk som det gikk. Norges sterkeste tropp på lang, lang tid. Jeg har også trua på Wille og mye bra rullering. Hadde fortjent en semifinaleplass, selv om det nok hadde blitt bråstopp der.
Ja, enig. Hjelper vel kanskje å forhåpentligvis få Sagosen i bedre matchform til neste mesterskap. I dag så han rett og slett kjørt ut hele kampen. Lite energi.

kibby

Legg inn av kibby »

Nevi skrev: ons jan 25, 2023 9:00 pm Kvinnene fikk sitt gjennombrudd med sin første medalje i 1986.
Hvor lang tid gikk det før gullet kom? Gikk en del år.

I håndballsammenheng er dette herrelandslaget fortsatt ganske ungt. Er vel kanskje Bjørnsen som er eldst.
Men de fleste har fortsatt flere mesterskap forran seg.

Så en dag folkens. Da går det veien.
Godt innlegg!

Norges første gull kom i 1998.

Bjørnsen er eldst ja.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

CliffC skrev: ons jan 25, 2023 8:11 pm
netrebske skrev: ons jan 25, 2023 8:09 pm Bjørnsen syndebukk med 90% uttelling.
Det er vel den avslutningen han aldri hadde som blir det store samtaleemnet.
Selvsagt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

@kibby Du sier uflaks og små marginer, men hvorfor er det slik at marginene alltid er imot Norge? Som sagt: kanskje vi bare ikke er bedre? Var jo bare såvidt vi vant mot Nederland, vi slet også mot Serbia. I realiteten kunne (burde?) vi kanskje ikke nådd kvartfinalen. Spillet i gruppe- og mellomrunden var virkelig ikke bra.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Nevi skrev: ons jan 25, 2023 9:00 pm Kvinnene fikk sitt gjennombrudd med sin første medalje i 1986.
Hvor lang tid gikk det før gullet kom? Gikk en del år.

I håndballsammenheng er dette herrelandslaget fortsatt ganske ungt. Er vel kanskje Bjørnsen som er eldst.
Men de fleste har fortsatt flere mesterskap forran seg.
Vel, det er riktig at de er unge, men samtidig presterte dette laget bedre da de var enda yngre enn nå. Medaljer i 2017 og 2019 da mange av dagens spillere også var med, men da var betydelig yngre enn i dag. Ingen semifinale nå i 4 mesterskap på rappen og det når typer som Sagosen, Johanessen og flere andre burde være inne i sine beste år som spillere. I år hadde de også et skadefritt mannskap for første gang på lenge.

kibby

Legg inn av kibby »

janesaj skrev: ons jan 25, 2023 9:00 pm
kibby skrev: ons jan 25, 2023 8:56 pm Synd at det gikk som det gikk. Norges sterkeste tropp på lang, lang tid. Jeg har også trua på Wille og mye bra rullering. Hadde fortjent en semifinaleplass, selv om det nok hadde blitt bråstopp der.
Ja, enig. Hjelper vel kanskje å forhåpentligvis få Sagosen i bedre matchform til neste mesterskap. I dag så han rett og slett kjørt ut hele kampen. Lite energi.
Sant. Og det er litt urovekkende. Fordi han har faktisk hvilt uvanlig mye dette mesterskapet, også mot betydelig bedre motstand. Sånn sett trodde jeg han ville være fit for fight og hamre inn mål i dag. Men den gang ei.

Nevi

Legg inn av Nevi »

kibby skrev: ons jan 25, 2023 9:00 pm
Nevi skrev: ons jan 25, 2023 9:00 pm Kvinnene fikk sitt gjennombrudd med sin første medalje i 1986.
Hvor lang tid gikk det før gullet kom? Gikk en del år.

I håndballsammenheng er dette herrelandslaget fortsatt ganske ungt. Er vel kanskje Bjørnsen som er eldst.
Men de fleste har fortsatt flere mesterskap forran seg.

Så en dag folkens. Da går det veien.
Godt innlegg!

Norges første gull kom i 1998.

Bjørnsen er eldst ja.
Da tok det altså 12 år.

Nå er det gått sju år siden Norge plutselig begynte å spise kirsebær med de store nasjonene.

kibby

Legg inn av kibby »

TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 9:02 pm @kibby Du sier uflaks og små marginer, men hvorfor er det slik at marginene alltid er imot Norge? Som sagt: kanskje vi bare ikke er bedre? Var jo bare såvidt vi vant mot Nederland, vi slet også mot Serbia. I realiteten kunne (burde?) vi kanskje ikke nådd kvartfinalen. Spillet i gruppe- og mellomrunden var virkelig ikke bra.
Joda, enig der. Det handler om marginer. Men Norge er dessverre ikke bedre pt. Sånn er det. Skylder ikke andre enn dem selv. Men se på EM 2020, uten kaptein Bjarte Myrhol. Fantastisk mesterskap. TAPTE ÉN KAMP, etter ekstraomganger mot Kroatia og tok bronse i neste kamp. Det var kun minimalt at man ikke nådde finalen. Men ja, de var ikke bedre akkurat der og da. Som i dag. Dessverre.

Strider

Legg inn av Strider »

5 sekunder igjen og så kaster man ballen bakover istedenfor å prøve å score eller avslutte som hadde gjort at tiden hadde gått ut.

Samt hvorfor er det ingen norske som passer på han enslige spanjolen i forsvar som kunne snappet opp en evt langpasning.

Norg gikk full retard på slutten av kampen

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

TylerDurdenNorway skrev: ons jan 25, 2023 9:08 pm 5 sekunder igjen og så kaster man ballen bakover istedenfor å prøve å score eller avslutte som hadde gjort at tiden hadde gått ut.

Samt hvorfor er det ingen norske som passer på han enslige spanjolen i forsvar som kunne snappet opp en evt langpasning.

Norg gikk full retard på slutten av kampen
Jepp, som å skyte bevisst i nettet bak mål...

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

.
Sist redigert av TheBaseline den ons jan 25, 2023 9:24 pm, redigert 1 gang totalt.

Corvus

Legg inn av Corvus »

TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 8:46 pm
KongOlav2 skrev: ons jan 25, 2023 8:43 pm
TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 8:42 pm Håndball er faktisk en olympisk sport. Og det er flere som driver med håndball i verden enn langrenn :)
Langrenn er også en olympisk sport. Og dressurridning: Og synkronsvømming. Håndball er større enn langrenn men virkelig ikke en sann verdensidrett.
Men hvor mange driver med langrenn i verden kontra håndball? Der har du svaret.
Men hvor mange driver med fotball og andre verdensidretter kontra håndball? Der har du svaret?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 8:10 pm Får bare håpe Sverige ikke vinner dette nå. Ville vært kvalmt.
:lol: :lol: :lol:

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 8:10 pm Får bare håpe Sverige ikke vinner dette nå. Ville vært kvalmt.
De spiller mot fuckings Egypt. Tro meg, de kommer til å vinne med minst 10 mål. Vi fikk Spania som motstander mens de fikk Egypt. Her var noen heldig med trekningen, det var ikke Norge.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 10:03 pm
Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 8:10 pm Får bare håpe Sverige ikke vinner dette nå. Ville vært kvalmt.
De spiller mot fuckings Egypt. Tro meg, de kommer til å vinne med minst 10 mål. Vi fikk Spania som motstander mens de fikk Egypt. Her var noen heldig med trekningen, det var ikke Norge.
De vant med 5 mål. Får sikkert bank av Danmark uansett. Oppskrytt gjeng som er totalavhengig av keeper.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 10:03 pm
Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 8:10 pm Får bare håpe Sverige ikke vinner dette nå. Ville vært kvalmt.
De spiller mot fuckings Egypt. Tro meg, de kommer til å vinne med minst 10 mål. Vi fikk Spania som motstander mens de fikk Egypt. Her var noen heldig med trekningen, det var ikke Norge.
He he, heldig med trekningen når man får Frankrike i semifinalen :lol:

Hadde vi vært på den norske siden av treet hadde vi sannsynligvis klart å komme oss til finalen selv med Jim Gottfridsson ute.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 10:04 pm
TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 10:03 pm
Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 8:10 pm Får bare håpe Sverige ikke vinner dette nå. Ville vært kvalmt.
De spiller mot fuckings Egypt. Tro meg, de kommer til å vinne med minst 10 mål. Vi fikk Spania som motstander mens de fikk Egypt. Her var noen heldig med trekningen, det var ikke Norge.
De vant med 5 mål. Får sikkert bank av Danmark uansett.
Hva er det nå du surrer om, Sverige kommer med stor sikkerhet ikke å spille mot Danmark i dette mesterskapet.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

MacanT skrev: tor jan 26, 2023 4:47 pm
TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 10:03 pm
Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 8:10 pm Får bare håpe Sverige ikke vinner dette nå. Ville vært kvalmt.
De spiller mot fuckings Egypt. Tro meg, de kommer til å vinne med minst 10 mål. Vi fikk Spania som motstander mens de fikk Egypt. Her var noen heldig med trekningen, det var ikke Norge.
He he, heldig med trekningen når man får Frankrike i semifinalen :lol:

Hadde vi vært på den norske siden av treet hadde vi sannsynligvis klart å komme oss til finalen selv med Jim Gottfridsson ute.
Jeg snakket om kvartfinalene. De fikk Egypt i kvarten. Vi fikk Spania. Kan hende de taper mot Frankrike, men de kom i hvertfall til semien, i motsetning til Norge. Hvis de taper semien kan de fortsatt spille om medalje. Vi får i beste fall femteplass, noe som er ræva. Jeg er så ufattelig skuffet at jeg har null interesse i å se de gjenværende kampene. For meg spiller det ikke en dritt om Norge kommer på femte eller åttende. De har tapt uansett. Men, som sagt tidligere, de er ikke bedre. De har flere år på rad med dårlige resultater nå. Tror rett og slett ikke de er gode nok til å ta medalje. De var det for noen år siden, men ikke nå lenger. De har blitt dårligere.

Nevi

Legg inn av Nevi »

MacanT skrev: tor jan 26, 2023 4:47 pm
TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 10:03 pm
Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 8:10 pm Får bare håpe Sverige ikke vinner dette nå. Ville vært kvalmt.
De spiller mot fuckings Egypt. Tro meg, de kommer til å vinne med minst 10 mål. Vi fikk Spania som motstander mens de fikk Egypt. Her var noen heldig med trekningen, det var ikke Norge.
He he, heldig med trekningen når man får Frankrike i semifinalen :lol:

Hadde vi vært på den norske siden av treet hadde vi sannsynligvis klart å komme oss til finalen selv med Jim Gottfridsson ute.
Er ikke bedre å møte Danmark enn Frankrike. Snarere tvert i mot tenker jeg. Uten at jeg har sett noe av Danmark til nå i mesterskapet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

MacanT skrev: tor jan 26, 2023 4:54 pm
Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 10:04 pm
TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 10:03 pm
De spiller mot fuckings Egypt. Tro meg, de kommer til å vinne med minst 10 mål. Vi fikk Spania som motstander mens de fikk Egypt. Her var noen heldig med trekningen, det var ikke Norge.
De vant med 5 mål. Får sikkert bank av Danmark uansett.
Hva er det nå du surrer om, Sverige kommer med stor sikkerhet ikke å spille mot Danmark i dette mesterskapet.
Får håpe at hvis det skjer så vil det være i en bronsefinale. Publikum er helt psykotiske og har gått over til å gaule ABBA-sanger for å minnes svensk idretts gyldne tider på 80-tallet.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Tok oss greit av ungarerne. Da blir det kamp om femteplassen mot Tyskland på søndag.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Danmark tok seg av Spania

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Sverige totalt ydmyket av Frankrike foran 20 000 av deres egne supportere. Deilig!

Krysser fingre og tær for at franskmennene tar seg av Danmark i finalen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: fre jan 27, 2023 10:31 pm Sverige totalt ydmyket av Frankrike foran 20 000 av deres egne supportere. Deilig!

Krysser fingre og tær for at franskmennene tar seg av Danmark i finalen.
Ja, nå ble det endelig stille i fjøset. Bengan-boys, liksom..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»