Herrer: VM 2023 (Polen/Sverige)

Svar
kibby

Herrer: VM 2023 (Polen/Sverige)

Legg inn av kibby »

*** Håndball-VM 2023 for herrer er i gang denne uka ***

I denne tråden kan vi diskutere alle kampene i mesterskapet (inkludert alle Norges kamper), endring i tropper, resultater, tips til ranking, toppscorere, All Star Team osv.

Norges utvidede 20-mannstropp: https://www.handball.no/nyheter/2022/12 ... -lag-2023/

Hele kampoppsettet kan finnes her: https://handball23.com/wp-content/uploa ... hedule.pdf

Oversiktlig og flott Wikipedia-side om mesterskapet: https://en.wikipedia.org/wiki/2023_Worl ... ampionship

De offisielle VM-sidene: https://handball23.com/

IHFs VM-sider: https://www.ihf.info/competitions/men/3 ... 023/101253

VMs sendeskjema på TV3 og Viaplay: https://handball-vm.com/tv-tider/

Håndballforbundets VM-sider: https://www.handball.no/regioner/nhf-se ... rigepolen/

Heia heia! ;)

Centrist

Legg inn av Centrist »

Denne åpningskampen er underholdning. Glemte helt at det var før jeg kom over det litt tilfeldig.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Tok bare en raskt overblikk over gruppa til Norge. Og mellomspillet.
Alt annet enn at Norge tar med seg full pott inn i mellomspillet er for dårlig. Finnes det ett bananskal der?

Så krysser vi inn i gruppe E. Der må vel kun Tyskland anse å være en ganske stor utfordring.

Regner med at Norge si mellomgruppe regnes som gruppe 3. Semifinalen skal denne gruppa opp mot gruppe 1. Her må det vel bli Spania eller Frankrike som blir motstanderen.

Kampene skal spilles. Men klarer ikke å huske at veien inn mot en semifinaleplass har vært enklere, i utgangspunktet.

Stemmer betraktningene? Eller er jeg på villspor 🙂?

kibby

Legg inn av kibby »

Grøndahl er med ❤️

Holand Pettersen og Imsgard er ute av troppen, og Toft og Solstad står over kveldens åpningskamp.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Nevi skrev: tor jan 12, 2023 5:13 pm Tok bare en raskt overblikk over gruppa til Norge. Og mellomspillet.
Alt annet enn at Norge tar med seg full pott inn i mellomspillet er for dårlig. Finnes det ett bananskal der?

Så krysser vi inn i gruppe E. Der må vel kun Tyskland anse å være en ganske stor utfordring.

Regner med at Norge si mellomgruppe regnes som gruppe 3. Semifinalen skal denne gruppa opp mot gruppe 1. Her må det vel bli Spania eller Frankrike som blir motstanderen.

Kampene skal spilles. Men klarer ikke å huske at veien inn mot en semifinaleplass har vært enklere, i utgangspunktet.

Stemmer betraktningene? Eller er jeg på villspor 🙂?
Hmm. Skal vel være en kvartfinale og der når jeg tenker meg om. Så litt verre blir det en jeg beskrev i går.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

En ting er sikkert: Det er ikke mange håndball-entusiaster på FD. Mesterskapet begynte for 2 dager siden og dette er innlegg nr 5.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Abelvik Rød har vært stor mot slutten av omgangen her.

Bjørnsen er det derimot bare å plukke av. Helst for godt.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Hører falskt trompetspill på tribunen, så Rune er på plass

lsklars

Legg inn av lsklars »

Enda godt med TO med 2 sek igjen.

kibby

Legg inn av kibby »

janesaj skrev: fre jan 13, 2023 9:04 pm Abelvik Rød har vært stor mot slutten av omgangen her.

Bjørnsen er det derimot bare å plukke av. Helst for godt.
I utgangspunktet enig. Men han var gnistrende i Gjensidige Cup forrige helg.

Abelvik Rød har vært on fire!

kibby

Legg inn av kibby »

Fin kamp totalt sett - mye overkjøring og kontra/spill mot åpent mål i 2.omgang. Mange som melder seg på og mange gode. Eneste urovekkende er ganske ekstremt labert målvaktsspill.

kibbys VM-børs:
Kristian Sæverås 3
Torbjørn Bergerud 3
Velte Eck Aga 6
Sander Sagosen 9
Sebastian Barthold 7
Sander Øverjordet 5
Petter Øverby 6
Kristian Bjørnsen 4
Magnus Gullerud 7
Gøran Johannessen 6
Christian O'Sullivan 7
Harald Reinkind 7
Tobias Grøndahl -
Kevin Gulliksen 7
Alexander Blonz -
Magnus Abelvik Rød 9 - BB

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Folk_flesk skrev: fre jan 13, 2023 8:58 pm En ting er sikkert: Det er ikke mange håndball-entusiaster på FD. Mesterskapet begynte for 2 dager siden og dette er innlegg nr 5.
Har kanskje noe med at til tross for toppspillere, masse talent og potensiale så er en ting sikkert: Norge underpresterer alltid i herrehåndball. Dermed tror jeg folk har få forventninger til det norske herrelandslaget i vm, og det gjenspeiler seg i totalt anntall seere, og interessen her inne.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TheBaseline skrev: lør jan 14, 2023 9:39 am
Folk_flesk skrev: fre jan 13, 2023 8:58 pm En ting er sikkert: Det er ikke mange håndball-entusiaster på FD. Mesterskapet begynte for 2 dager siden og dette er innlegg nr 5.
Har kanskje noe med at til tross for toppspillere, masse talent og potensiale så er en ting sikkert: Norge underpresterer alltid i herrehåndball. Dermed tror jeg folk har få forventninger til det norske herrelandslaget i vm, og det gjenspeiler seg i totalt anntall seere, og interessen her inne.
Men nå begynner det riktignok å ta av. 13 innlegg og snart en side full!

Synes det var en bra start mot Nord-Makedonia, og man må la denne Halden-Willy få et forsøk. Hadde inntrykk av at ting hadde stagnert under Berge, og at man kom stadig lenger unna drømmen om å vinne et mesterskap. Abelvik Rød er en brikke man har manglet tidligere.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Folk_flesk skrev: lør jan 14, 2023 9:44 am
TheBaseline skrev: lør jan 14, 2023 9:39 am
Folk_flesk skrev: fre jan 13, 2023 8:58 pm En ting er sikkert: Det er ikke mange håndball-entusiaster på FD. Mesterskapet begynte for 2 dager siden og dette er innlegg nr 5.
Har kanskje noe med at til tross for toppspillere, masse talent og potensiale så er en ting sikkert: Norge underpresterer alltid i herrehåndball. Dermed tror jeg folk har få forventninger til det norske herrelandslaget i vm, og det gjenspeiler seg i totalt anntall seere, og interessen her inne.
Men nå begynner det riktignok å ta av. 13 innlegg og snart en side full!

Synes det var en bra start mot Nord-Makedonia, og man må la denne Halden-Willy få et forsøk. Hadde inntrykk av at ting hadde stagnert under Berge, og at man kom stadig lenger unna drømmen om å vinne et mesterskap. Abelvik Rød er en brikke man har manglet tidligere.
Enig. Jeg er forsiktig optimist. Jeg håper trenerskiftet hjelper med prestasjonene til herrelandslaget. Berge fortjener skryt for å få herrelandslaget opp på et internajsonalt nivå, før han hadde de jo ikke så mange resultater å vise til. Desverre følte også jeg at det stagnerte en del de siste 2-3 årene. Blir spennende å se om Wille lykkes med dette laget.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Er det her det er VM? 😃

kibby

Legg inn av kibby »

Høglund er lol. Wille har ikke "hentet inn Grøndahl i kamptroppen". Han var i kamptroppen også på fredag.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Dårlig spill så langt. Elendig overtallsspill.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Bra redning av Sæverås!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Vi mangler en skikkelig verdensklassespiller, en fyr som Kristian Kjelling.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

2 min på den?!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Herregud for en drittkamp fra Norge. Dette laget vinner ingenting.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

For en kroppsfinte av nummer 28 på Norge, men skuddet var dessverre ikke like bra.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

TheBaseline skrev: søn jan 15, 2023 8:45 pm Herregud for en drittkamp fra Norge. Dette laget vinner ingenting.
Enig. Vi hadde trengt karer som Kjelling og Mamelund i dag. Førstnevnte har vel lagt opp, men veldig synd at Mamelund fortsatt sliter med den høyre lillefingeren.

Satser på at vi kommer oss videre fra gruppespillet.

kibby

Legg inn av kibby »

Dårlig målvaktsspill igjen. Jeg fatter det ikke. Hent inn Imsgard.

Ok fremover, men sliter en del bakover. Dårlig rytme også i angrep, men setter de fleste sjansene i hvert fall.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

LeSorcier skrev: søn jan 15, 2023 9:05 pm
TheBaseline skrev: søn jan 15, 2023 8:45 pm Herregud for en drittkamp fra Norge. Dette laget vinner ingenting.
Enig. Vi hadde trengt karer som Kjelling og Mamelund i dag. Førstnevnte har vel lagt opp, men veldig synd at Mamelund fortsatt sliter med den høyre lillefingeren.
Mamelund er vel snart 40. Men for all del - sitter halveis og venter på at Sverige setter ut på Staffan Olsson (58). Det var gyldne tider det.

Ellers er jeg enig i at vi umulig kan gå videre fra gruppespillet nå. Blir fullstendig pulverisert.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Folk_flesk skrev: søn jan 15, 2023 9:15 pm
LeSorcier skrev: søn jan 15, 2023 9:05 pm
TheBaseline skrev: søn jan 15, 2023 8:45 pm Herregud for en drittkamp fra Norge. Dette laget vinner ingenting.
Enig. Vi hadde trengt karer som Kjelling og Mamelund i dag. Førstnevnte har vel lagt opp, men veldig synd at Mamelund fortsatt sliter med den høyre lillefingeren.
Mamelund er vel snart 40. Men for all del - sitter halveis og venter på at Sverige setter ut på Staffan Olsson (58). Det var gyldne tider det.

Ellers er jeg enig i at vi umulig kan gå videre fra gruppespillet nå. Blir fullstendig pulverisert.
Har også Mamelund lagt håndballklisteret på hylla, altså?

Staffan Olsson var virkelig kvalitet, og et av symbolene på håndballens gullalder, nemlig 90-tallet. I motsetning til andre idretter, som f.eks. fotball, har nivået i håndball bare blitt dårligere og dårligere med årene, og nå nærmer vi oss nok bunnpunktet, både på herre- og damesiden.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

LeSorcier skrev: søn jan 15, 2023 9:27 pm
Folk_flesk skrev: søn jan 15, 2023 9:15 pm
LeSorcier skrev: søn jan 15, 2023 9:05 pm

Enig. Vi hadde trengt karer som Kjelling og Mamelund i dag. Førstnevnte har vel lagt opp, men veldig synd at Mamelund fortsatt sliter med den høyre lillefingeren.
Mamelund er vel snart 40. Men for all del - sitter halveis og venter på at Sverige setter ut på Staffan Olsson (58). Det var gyldne tider det.

Ellers er jeg enig i at vi umulig kan gå videre fra gruppespillet nå. Blir fullstendig pulverisert.
Har også Mamelund lagt håndballklisteret på hylla, altså?

Staffan Olsson var virkelig kvalitet, og et av symbolene på håndballens gullalder, nemlig 90-tallet. I motsetning til andre idretter, som f.eks. fotball, har nivået i håndball bare blitt dårligere og dårligere med årene, og nå nærmer vi oss nok bunnpunktet, både på herre- og damesiden.
Da jeg begynte å følge med var vi i C-VM under Gunnar Pettersen. Er vi på vei tilbake dit?

kibby

Legg inn av kibby »

Sæverås har våknet i mål, og vips leder Norge med åtte.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Folk_flesk skrev: søn jan 15, 2023 9:31 pm
LeSorcier skrev: søn jan 15, 2023 9:27 pm
Folk_flesk skrev: søn jan 15, 2023 9:15 pm

Mamelund er vel snart 40. Men for all del - sitter halveis og venter på at Sverige setter ut på Staffan Olsson (58). Det var gyldne tider det.

Ellers er jeg enig i at vi umulig kan gå videre fra gruppespillet nå. Blir fullstendig pulverisert.
Har også Mamelund lagt håndballklisteret på hylla, altså?

Staffan Olsson var virkelig kvalitet, og et av symbolene på håndballens gullalder, nemlig 90-tallet. I motsetning til andre idretter, som f.eks. fotball, har nivået i håndball bare blitt dårligere og dårligere med årene, og nå nærmer vi oss nok bunnpunktet, både på herre- og damesiden.
Da jeg begynte å følge med var vi i C-VM under Gunnar Pettersen. Er vi på vei tilbake dit?
Neppe, men nivået i toppen er betydelig dårligere nå enn tidligere, og jeg synes heller ikke at det ser spesielt lyst ut mtp. fremtiden. Det har dessverre gått feil vei for håndballen sin del.

TWU

Legg inn av TWU »

Får håpe mikrofonen kommer seg bort fra norske håndballfans til neste kamp.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»