Herrer: VM 2023 (Polen/Sverige)

Svar
Folk_flesk

Re: Herrer: VM 2023 (Polen/Sverige)

Legg inn av Folk_flesk »

kibby skrev: ons jan 25, 2023 8:22 pm
Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 8:21 pm
Investor skrev: ons jan 25, 2023 8:20 pm Har sett reprisen, hvorfor spiller ikke Sagosen ut til en helt ledig spiller på venstrekanten?!?!
Bjørnsen var jo ledig. Han bare glemte å bevege seg fremover. For en nisse.
Barthold er venstrekant...
Hallo, han kunne bare gått fremover og i verstefall fått frikast. Jeg kunne gjort det. Bestemora di kunne ha gjort det. For Bjørnsen ble det for vanskelig.
Sist redigert av Folk_flesk den ons jan 25, 2023 8:25 pm, redigert 2 ganger totalt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Neste gang gidder jeg ikke å følge med. Dette drittlaget kommer ALDRI til å prestere. De kan dra til helvete alle sammen. Fy faen så flaut.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Kan trøste oss med at vi trolig hadde fått bank av danskene uansett

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

janesaj skrev: ons jan 25, 2023 8:21 pm
Sodajr skrev: ons jan 25, 2023 8:14 pm Hjalp ikke å bli kvitt Berge
Tror ikke Berge var ikke hele problemet. Det var riktig å prøve noe nytt etter et par år med stagnasjon, men å forvente at alt skal totalforvandles på 1-2-3 er vel noe så nært å tro på julenissen som man kommer. Det er jevnt i toppen av herrehåndball, mange nokså jevngode lag. Mye mer så enn i damehåndball. Og da må man rett og slett innse at noen av disse jevne kampene taper man.

Men det er måten det skjer på i dag som er helt forjævlig. Dette skulle man vunnet etter 60. Denne svir, men vi får bare gå videre og håpe vi er på den vinnende siden ved neste anledning.
Vi får håpe vi er på den vinnende siden ved neste anledning? LOL! Kommer ALDRI til å skje. Vi har det beste laget på typ 20 år. Allikevel feiler vi alltid. Hvis ikke dette laget kan vinne, hvordan skal Norge vinne om 5 år når Sagosen kanskje har lagt opp? Han er 28 og blir ikke yngre. Jaja, jeg sier lykke til. Drittlag. Drittrener. De fortjener ikke bedre.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 8:25 pm Neste gang gidder jeg ikke å følge med. Dette drittlaget kommer ALDRI til å prestere. De kan dra til helvete alle sammen. Fy faen så flaut.
I en pressemelding fra Norges håndballforbund skriver forbundet, på vegne av landslaget, at de ikke helt vet hvordan de skal finne motivasjon til nye mesterskap når TheBaseline fra FriDiskusjon ikke lenger kommer til å følge det norske herrelandslaget i håndball.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Sodajr skrev: ons jan 25, 2023 8:26 pm Kan trøste oss med at vi trolig hadde fått bank av danskene uansett
Men da hadde vi faktisk nådd en semifinale! Vi kunne spilt om bronse! Medalje er jo kjempebra! Men vi klarer ikke det engang. Nå må vi spille om 5.plass! Lol. Hvis jeg var gutta hadde jeg nektet å spille. Hvem faen bryr seg om det blir femte eller åttende? Vi har tapt.

Taururu

Legg inn av Taururu »

En ting er vurderingen til Bjørnson, men Reinkind må jo ikke legge ned ballen der og gi dem sjansen. Hadde han pælma vekk ballen og fått 2 minutter, hadde vi hatt etablert forsvar i 2-3 sekunder med frikast til Spania på midtbanen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Dere sier jeg troller og gjør alltid narr av meg, men denne gangen hadde jeg faktisk rett. Nisselandet Norge er gode i langrenn, som 99 % av verden gir faen i, men håndball, en verdensidrett, der er vi dritt. Søta bror er milevis bedre. Noe som er flaut.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Taururu skrev: ons jan 25, 2023 8:30 pm En ting er vurderingen til Bjørnson, men Reinkind må jo ikke legge ned ballen der og gi dem sjansen. Hadde han pælma vekk ballen og fått 2 minutter, hadde vi hatt etablert forsvar i 2-3 sekunder med frikast til Spania på midtbanen.
Rødt kort og straffe til Spania hadde vært bra i den situasjonen mener du?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Taururu skrev: ons jan 25, 2023 8:30 pm En ting er vurderingen til Bjørnson, men Reinkind må jo ikke legge ned ballen der og gi dem sjansen. Hadde han pælma vekk ballen og fått 2 minutter, hadde vi hatt etablert forsvar i 2-3 sekunder med frikast til Spania på midtbanen.
Nei da hadde Spania fått 7m

Taururu

Legg inn av Taururu »

Sodajr skrev: ons jan 25, 2023 8:33 pm
Taururu skrev: ons jan 25, 2023 8:30 pm En ting er vurderingen til Bjørnson, men Reinkind må jo ikke legge ned ballen der og gi dem sjansen. Hadde han pælma vekk ballen og fått 2 minutter, hadde vi hatt etablert forsvar i 2-3 sekunder med frikast til Spania på midtbanen.
Nei da hadde Spania fått 7m
Okei, regelen er sånn ja

trønderen

Legg inn av trønderen »

TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 8:31 pm Dere sier jeg troller og gjør alltid narr av meg, men denne gangen hadde jeg faktisk rett. Nisselandet Norge er gode i langrenn, som 99 % av verden gir faen i, men håndball, en verdensidrett, der er vi dritt. Søta bror er milevis bedre. Noe som er flaut.
Er det dritt å komme til kvartfinale? Er det dritt å komme til finale som vi gjorde i 2017 og 2019? Dæven, da er det ikke mange som er gode.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Nesten igjen for nesten-laget.

kibby

Legg inn av kibby »

Sodajr skrev: ons jan 25, 2023 8:26 pm Kan trøste oss med at vi trolig hadde fått bank av danskene uansett
Jeg vet. Skrev det tidligere i tråden. Hadde vi vunnet i dag, har det blitt bråstopp mot Danmark. MEN, da hadde vi i det minste fått spill om bronsemedalje! Nå kommer heller to betydningsløse plasseringskamper om å bli nr. 5...

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 8:31 pm Dere sier jeg troller og gjør alltid narr av meg, men denne gangen hadde jeg faktisk rett. Nisselandet Norge er gode i langrenn, som 99 % av verden gir faen i, men håndball, en verdensidrett, der er vi dritt. Søta bror er milevis bedre. Noe som er flaut.
Nå ja, om det virkelig hadde vært en verdensidrett ville ikke fire nordiske nasjoner vært blant topp 10 i verden.

trønderen

Legg inn av trønderen »

kibby skrev: ons jan 25, 2023 8:35 pm Nå kommer heller to betydningsløse plasseringskamper om å bli nr. 5...
Hvorfor spiller man disse plasseringskampene egentlig? Er det fordi det har betydning for kvalifisering til senere mesterskap?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Taururu skrev: ons jan 25, 2023 8:30 pm En ting er vurderingen til Bjørnson, men Reinkind må jo ikke legge ned ballen der og gi dem sjansen. Hadde han pælma vekk ballen og fått 2 minutter, hadde vi hatt etablert forsvar i 2-3 sekunder med frikast til Spania på midtbanen.
Eneste Reinkind kunne gjort om han hadde klart å tenke fort nok er å ikke ta i mot pasningen. Men det kan man ikke forvente at han skal klare der.
Da måtte Spania tatt en pasning tilbake for å kunne ta frikastet.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Nå skal jeg sette meg i godstolen og kose meg med dagens høydepunkt, Sverige - Egypt :D

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

trønderen skrev: ons jan 25, 2023 8:31 pm
Taururu skrev: ons jan 25, 2023 8:30 pm En ting er vurderingen til Bjørnson, men Reinkind må jo ikke legge ned ballen der og gi dem sjansen. Hadde han pælma vekk ballen og fått 2 minutter, hadde vi hatt etablert forsvar i 2-3 sekunder med frikast til Spania på midtbanen.
Rødt kort og straffe til Spania hadde vært bra i den situasjonen mener du?
Var det ikke Mikkel Hansen som gjorde nettopp det mot Egypt? Pælmet vekk ballen med sekunder igjen og fikk straffe og 2 min mot.

Man kan vel nesten si at han "tok en FD".

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Jeg bare innfinner meg med at dette laget aldri kommer til å prestere. De feiler alltid. Slår aldri feil. Alltid ræva. Alltid underpresterer. Synd Norge de siste 20 årene kun har hatt fokus på kjerringhåndball, hvor konkurransen er mye dårligere enn på herresiden. Skal mye mer til å gjøre det bra på herresiden, men nisselandet Norge hyper kjerringene så mye at de ikke skjønner at kjerringhåndball er noe INGEN bryr seg om. Det er på herresiden prestisjen ligger. Men etter 20 år med all fokus på kjerringene så ser man hva som skjer. Gratulerer til nisselandet Norge. Kan i hvert fall trøste oss med at Klæbo er best på ski (lol).

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 8:36 pm
Var det ikke Mikkel Hansen som gjorde nettopp det mot Egypt? Pælmet vekk ballen med sekunder igjen og fikk straffe og 2 min mot.

Man kan vel nesten si at han "tok en FD".
Hansen har dog prestert top notch i en rekke avgjørende kamper for Danmark gjennom mange år. Han er noe helt annet i slike kamper og situasjoner enn Sander Sagosen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

trønderen skrev: ons jan 25, 2023 8:36 pm
kibby skrev: ons jan 25, 2023 8:35 pm Nå kommer heller to betydningsløse plasseringskamper om å bli nr. 5...
Hvorfor spiller man disse plasseringskampene egentlig? Er det fordi det har betydning for kvalifisering til senere mesterskap?
Skjønner ikke jeg heller. Hadde jeg vært Sagosen hadde jeg nektet å spille etter denne fadesen. Fy faen så flaut. Er absolutt ingen som bryr seg om det blir 5. eller 8.plass.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KongOlav2 skrev: ons jan 25, 2023 8:37 pm
Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 8:36 pm
Var det ikke Mikkel Hansen som gjorde nettopp det mot Egypt? Pælmet vekk ballen med sekunder igjen og fikk straffe og 2 min mot.

Man kan vel nesten si at han "tok en FD".
Hansen har dog prestert top notch i en rekke avgjørende kamper for Danmark gjennom mange år. Han er noe helt annet i slike kamper og situasjoner enn Sander Sagosen.
Nå var det reglene som var det relevante her. Virker som ca 80% i denne tråden ikke skjønner dem.
Sist redigert av Folk_flesk den ons jan 25, 2023 8:40 pm, redigert 1 gang totalt.

trønderen

Legg inn av trønderen »

TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 8:36 pm Jeg bare innfinner meg med at dette laget aldri kommer til å prestere. De feiler alltid. Slår aldri feil. Alltid ræva. Alltid underpresterer. Synd Norge de siste 20 årene kun har hatt fokus på kjerringhåndball, hvor konkurransen er mye dårligere enn på herresiden. Skal mye mer til å gjøre det bra på herresiden, men nisselandet Norge hyper kjerringene så mye at de ikke skjønner at kjerringhåndball er noe INGEN bryr seg om. Det er på herresiden prestisjen ligger. Men etter 20 år med all fokus på kjerringene så ser man hva som skjer. Gratulerer til nisselandet Norge. Kan i hvert fall trøste oss med at Klæbo er best på ski (lol).
Går det bra med deg eller? Mye rart fra deg her nå.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

TheBaseline skrev: lør jan 14, 2023 9:39 am
Folk_flesk skrev: fre jan 13, 2023 8:58 pm En ting er sikkert: Det er ikke mange håndball-entusiaster på FD. Mesterskapet begynte for 2 dager siden og dette er innlegg nr 5.
Har kanskje noe med at til tross for toppspillere, masse talent og potensiale så er en ting sikkert: Norge underpresterer alltid i herrehåndball. Dermed tror jeg folk har få forventninger til det norske herrelandslaget i vm, og det gjenspeiler seg i totalt anntall seere, og interessen her inne.
Quoter meg selv. Skrev dette i starten av mesterskapet. Visste vi skulle tabbe oss ut. Helt nydelig at jeg hadde rett. Fuck you til alle som hele tiden gjør narr av meg 🖕

hhem

Legg inn av hhem »

Jeg synes også det er rart at en spanjol får stå helt alene i angrep i de siste sekundene.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 8:40 pm
TheBaseline skrev: lør jan 14, 2023 9:39 am
Folk_flesk skrev: fre jan 13, 2023 8:58 pm En ting er sikkert: Det er ikke mange håndball-entusiaster på FD. Mesterskapet begynte for 2 dager siden og dette er innlegg nr 5.
Har kanskje noe med at til tross for toppspillere, masse talent og potensiale så er en ting sikkert: Norge underpresterer alltid i herrehåndball. Dermed tror jeg folk har få forventninger til det norske herrelandslaget i vm, og det gjenspeiler seg i totalt anntall seere, og interessen her inne.
Quoter meg selv. Skrev dette i starten av mesterskapet. Visste vi skulle tabbe oss ut. Helt nydelig at jeg hadde rett. Fuck you til alle som hele tiden gjør narr av meg 🖕
Elver treffer visst også en gang i blant.

Corvus

Legg inn av Corvus »

TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 8:31 pm Dere sier jeg troller og gjør alltid narr av meg, men denne gangen hadde jeg faktisk rett. Nisselandet Norge er gode i langrenn, som 99 % av verden gir faen i, men håndball, en verdensidrett, der er vi dritt. Søta bror er milevis bedre. Noe som er flaut.
Det er nå rimelig mange land som gir f i håndball også. Stort sett i Europa det er populært og bra nivå.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

trønderen skrev: ons jan 25, 2023 8:39 pm
TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 8:36 pm Jeg bare innfinner meg med at dette laget aldri kommer til å prestere. De feiler alltid. Slår aldri feil. Alltid ræva. Alltid underpresterer. Synd Norge de siste 20 årene kun har hatt fokus på kjerringhåndball, hvor konkurransen er mye dårligere enn på herresiden. Skal mye mer til å gjøre det bra på herresiden, men nisselandet Norge hyper kjerringene så mye at de ikke skjønner at kjerringhåndball er noe INGEN bryr seg om. Det er på herresiden prestisjen ligger. Men etter 20 år med all fokus på kjerringene så ser man hva som skjer. Gratulerer til nisselandet Norge. Kan i hvert fall trøste oss med at Klæbo er best på ski (lol).
Går det bra med deg eller? Mye rart fra deg her nå.
Går helt fint. Med fokus på kjerringhåndball, hvor det er null konkurranse, så er dette altså resultatet, hvor håndballherrene blir taperne fordi all fokus ligger på kjerringene.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Corvus skrev: ons jan 25, 2023 8:41 pm
TheBaseline skrev: ons jan 25, 2023 8:31 pm Dere sier jeg troller og gjør alltid narr av meg, men denne gangen hadde jeg faktisk rett. Nisselandet Norge er gode i langrenn, som 99 % av verden gir faen i, men håndball, en verdensidrett, der er vi dritt. Søta bror er milevis bedre. Noe som er flaut.
Det er nå rimelig mange land som gir f i håndball også. Stort sett i Europa det er populært og bra nivå.
Håndball er faktisk en olympisk sport. Og det er flere som driver med håndball i verden enn langrenn :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»