Paris Saint-Germain FC - Klubbtråd

Svar
startelver

Re: Paris Saint-Germain FC - Klubbtråd

Legg inn av startelver »

Jeg blir aldri enig med deg nei, du kjenner ikke Messi personlig, ikke jeg heller.

Lezah

Legg inn av Lezah »

startelver skrev: tor aug 12, 2021 12:46 am Jeg blir aldri enig med deg nei, du kjenner ikke Messi personlig, ikke jeg heller.
Gud nei, men vi vet at han pga økonomiske regler ikke kunne bli i Barca (med mindre de solgte hele stallen eller noe i den duren). Så du, som ikke kjenner ham personlig (hvilket har nada betydning) kan likevel slå fast at pengene rår? Ja, han han mer penger enn oss og alt sånt. Påstanden din om at penger rår etc er dog ikke noe som tåler gransking. Han kunne ikke bli i Barca under det gjeldende regelverket.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Ramos tilbyr Messi sin familie å bo i hans hus. Weird time we live in. I like it.

Ellers så er Mbappe den eneste av storstjernene i PSG som ikke har sagt velkommen til Messi på Insta. Kan jo tyde på at han enda vil ut og bli nr 1 på sitt eget lag.

peraleks

Legg inn av peraleks »

startelver skrev: tor aug 12, 2021 12:46 am Jeg blir aldri enig med deg nei, du kjenner ikke Messi personlig, ikke jeg heller.
Vi har ingen behov for å kjenne han heller.
Både Barcelona og Messi selv har gitt de samme uttalelsene om Barcelonas situasjon og hvorfor han forlot klubben, det er godt mulig at du ikke har fått dette med deg og derfor bare gjetter deg frem til at han drar til PSG for pengene og det er helt fair det altså.

Men, det virker som at du dro noe ut av den løse luften, feilaktig prøver å kalle dette en mening når det er en påstand også gidder du egentlig ikke å diskutere hvorfor du kom til den konklusjonen(som i og for seg er selve grunnen til at vi er her).

Og da må du nesten selv forstå at folk faktisk kommer til å reagere.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Harduetforslag skrev: tor aug 12, 2021 12:41 am
peraleks skrev: tor aug 12, 2021 12:03 am
Harduetforslag skrev: ons aug 11, 2021 11:10 pm

Nåja, forsøkte de seg ikke bare på en "spansk en" hvor en kontrakt på 2 år ble betalt over 5?
De prøvde seg med særdeles mye rart, fordi selv 50 % var ikke nok.
Deretter var det snakk om å dra 50 % utover flere år, men igjen ikke mulig.
Sånn generelt sett så hadde faktisk ikke Barcelona muligheten til å signere Messi igjen om de ikke ga bort en hel haug med spillere.
Dette har de forsøkt seg på, men det betyr igjen lite så lenge ikke tungvektere alla Griez forsvant med hans lønn igjen.
Det eneste jeg egentlig er nysgjerrig på er de 50%, opp mot påstandene om vesentlig bonus for å signere ny kontrakt, en 2-års kontrakt betalt over 5 år, påstandene om muligheten til å si opp kontrakten etter 2 år og få etterbetalt den resterende summen. Ref historikken til Barcelona, så er det jo lett å bli fristet til å tenke at den lønnsnedgangen på 50% ikke akkurat var så reell.

At de ikke kunne registrert han selv om han hadde akseptert 0 i lønn er en annen sak.
Det er godt mulig, men nå er Barcelonas økonomiske situasjon såpass nedkjørt og jeg tror ikke at Laporte hadde gått på det samme opplegget i forhold til bonuser som Barten tidligere gjorde. Så jeg kjøper faktisk 50 %, men igjen man vet aldri her.

Dog, altså om Messi virkelig ville dra så hadde han antagelig stått i Paris allerede 1 Juli når kontrakten med Barcelona løp ut.
Jeg tror de dro dette her ut til siste liten fordi de visste at det ville bli problematisk, samtidig som de kommuniserte til Messi at det ville ligge en ny kontrakt på bordet så fort de fikk løst ut litt spillere etc.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »



Agurknytt, men det føles jo ut som noe som kan skje. Ronaldo og Messi på samme lag er jo virkelig noe eierskapet i PSG drømmer om, skulle man tro.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Chromeback skrev: tor aug 12, 2021 12:54 pm

Agurknytt, men det føles jo ut som noe som kan skje. Ronaldo og Messi på samme lag er jo virkelig noe eierskapet i PSG drømmer om, skulle man tro.
Ja, hvorfor dra helt til Kina når man kan tjene like idiotiske summer i PSG og møte omtrent det samme nivået i Ligue 1 (neida).

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Den franske storklubben Paris Saint-Germain vil utvide historiske Parc des Princes som følge av Lionel Messis Paris-ankomst.

– Du er nødt til å utvide denne stadion. Jeg elsker Parc des Princes men det er viktig å utvide stadion for fansen vår og for fremtiden til klubben, sier PSG-president Nasser al-Khelaifi til Europe1 torsdag.

Byutviklingsansvarlige i Paris skal være positiv til ideen om å utvide stadion, som sist ble renovert i 1972.

– På grunn av tiltrekningskraften til PSG, fortjener fansen flere plasser, sier varaordfører i Paris, Emmanuel Gregroire.

En eventuell utvidelse vil øke tilskuerkapasiteten fra 48.000 til mellom 55.000 og 60.000, meldes det om. Det vil ikke være muligheter for ytterligere utvidelse grunnet stadionets grunnleggende konstruksjon.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Big George skrev: tor aug 12, 2021 3:34 pm Den franske storklubben Paris Saint-Germain vil utvide historiske Parc des Princes som følge av Lionel Messis Paris-ankomst.

– Du er nødt til å utvide denne stadion. Jeg elsker Parc des Princes men det er viktig å utvide stadion for fansen vår og for fremtiden til klubben, sier PSG-president Nasser al-Khelaifi til Europe1 torsdag.

Byutviklingsansvarlige i Paris skal være positiv til ideen om å utvide stadion, som sist ble renovert i 1972.

– På grunn av tiltrekningskraften til PSG, fortjener fansen flere plasser, sier varaordfører i Paris, Emmanuel Gregroire.

En eventuell utvidelse vil øke tilskuerkapasiteten fra 48.000 til mellom 55.000 og 60.000, meldes det om. Det vil ikke være muligheter for ytterligere utvidelse grunnet stadionets grunnleggende konstruksjon.
Overrasket over hvor høyt snitt PSG faktisk har hatt på kampene sine siden 2010.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Messi får altså betalt delvis i klubbens egen kryptovaluta. Hvor lang tid er det før det blir vanlig over alt og hva skjer den dagen den boblen sprekker....?

https://e24.no/naeringsliv/i/1OvWQM/psg ... Fwww.vg.no

Myhre

Legg inn av Myhre »

Der ga Mbappe sin offentlige velkommen til Messi, da skal det vel mye til for at han forlater denne sesongen. Smart valg, han er min frontkandidat til Gullskoen foran Haaland.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Myhre skrev: tor aug 12, 2021 6:50 pm Der ga Mbappe sin offentlige velkommen til Messi, da skal det vel mye til for at han forlater denne sesongen. Smart valg, han er min frontkandidat til Gullskoen foran Haaland.
Det er nok ikke verre enn at Mbappe har fått ett «glem det» fra ledelsen om en Real-overgang i sommer, så da ønsker nok alle parter å gjøre det beste ut av det.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


startelver

Legg inn av startelver »

Haha, det er jo helt spinnvilt! 105 millioner dollar i salg på 24 timer etter å ha solgt 832000 trøyer! Klubben er visst populær :)

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

startelver skrev: tor aug 12, 2021 8:39 pm Haha, det er jo helt spinnvilt! 105 millioner dollar i salg på 24 timer etter å ha solgt 832000 trøyer! Klubben er visst populær :)
ser mesteparten er kjøpt opp av Nasser
Ingen klubb i verden selger det som er sagt av en klubb som er stiftet på 70-tallet
Messi eller ei,eller så har jordrotasjonen på kloden snudd,kanskje det har det med 48,8 på Scicilia

La nu være PSG og glem de så mye man kan,og forhåpentligvis vil de og Man City bli straffet i en gangs fremtid
2 stater med oljefond bak om seg som i Norge...Abu Dhabi og Qatar
Uefa og alt goodbye..Corona stipendiatet og lettelser..tok de 2 klubbene seg godt vare på

Tenk på lønningene i PSG
--tenk hvis City handler inn Kane...Tenk det

Kwames

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Salg av effekter. trøyer drakter vimpler osv og reklame gjør nok Messi til et overskudd for PSG.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Big George skrev: tor aug 12, 2021 9:05 pm Salg av effekter. trøyer drakter vimpler osv og reklame gjør nok Messi til et overskudd for PSG.
Beklager hvor mye effekter ,vimpler,trøyer,dildoer(utenom det da),sokker,sko,pannebånd...så hjelper det ikke
klubbens lønnsutgifter er på svimlende...hold deg fast 500 mill € i året,og det i French League?? som ingen følger med
som vi kun vil se i CL,og det en klubb som ble stiftet på 70-tallet,da jeg visste mer om Saint Etienne faktisk
og med tilskuerkapasitet på underkant av 50
500 mill € i året...det sier litt ,vil dog se en annen klubb med de utgiftene...men man blir ikke overrasket lengere
Man.City vet jeg ikke,men regner med kjøp av Kane...satte punktum i mellom Man City...for de er ett punktum

The Sofondas

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nå har jo Messi dratt inn uhorvelige summer for Barca også, ikke se vekk fra at han dekker mye av av utgiftene hos PSG.

Hvis de bruker han aktivt i markedsføringen av klubben, så får de nok en kraftig boost på dette feltet også. Spesielt sammen med Neymar og Mbappe. Så kan man jo tenke seg hva som skjer hvis de henter Ronaldo og Pogba nesten sommer også.

startelver

Legg inn av startelver »

Chromeback skrev: fre aug 13, 2021 11:36 am Nå har jo Messi dratt inn uhorvelige summer for Barca også, ikke se vekk fra at han dekker mye av av utgiftene hos PSG.

Hvis de bruker han aktivt i markedsføringen av klubben, så får de nok en kraftig boost på dette feltet også. Spesielt sammen med Neymar og Mbappe. Så kan man jo tenke seg hva som skjer hvis de henter Ronaldo og Pogba nesten sommer også.
Henter de Ronaldo og Pogba også kan vi ihvertfall si de ikke har prøvd alt hvis de fortsatt ikke vinner CL. Oljepenger er ikke alt her i verden.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Chromeback skrev: fre aug 13, 2021 11:36 am Nå har jo Messi dratt inn uhorvelige summer for Barca også, ikke se vekk fra at han dekker mye av av utgiftene hos PSG.

Hvis de bruker han aktivt i markedsføringen av klubben, så får de nok en kraftig boost på dette feltet også. Spesielt sammen med Neymar og Mbappe. Så kan man jo tenke seg hva som skjer hvis de henter Ronaldo og Pogba nesten sommer også.
Disse uhorvelige summene virker å være "noe" overdrevet.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Welhaven bekrefter vel på mange måter at startelever har vært på ballen hele tiden.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/K ... -for-messi

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

kytec skrev: fre aug 13, 2021 7:24 pm Welhaven bekrefter vel på mange måter at startelever har vært på ballen hele tiden.
Nei.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lol @ di Maria


Lezah

Legg inn av Lezah »

Chromeback skrev: fre aug 13, 2021 9:02 pm
kytec skrev: fre aug 13, 2021 7:24 pm Welhaven bekrefter vel på mange måter at startelever har vært på ballen hele tiden.
Nei.
Mener du at 1 persons (meningsløse) kommentar ikke er fasit? Blasfemi!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lezah skrev: lør aug 14, 2021 7:27 pm
Chromeback skrev: fre aug 13, 2021 9:02 pm
kytec skrev: fre aug 13, 2021 7:24 pm Welhaven bekrefter vel på mange måter at startelever har vært på ballen hele tiden.
Nei.
Mener du at 1 persons (meningsløse) kommentar ikke er fasit? Blasfemi!
Jeg vet, det er ganske sjokkerende! Måtte gå noen runder i meg selv før jeg turte å trykke «send», men nå er jeg klar for å stå i stormen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Chromeback skrev: lør aug 14, 2021 7:29 pm Jeg vet, det er ganske sjokkerende! Måtte gå noen runder i meg selv før jeg turte å trykke «send», men nå er jeg klar for å stå i stormen.
Lykke til, en intellektuell orkan treffer deg snart på en måte som får Twister til å se ut som en komedie.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lezah skrev: lør aug 14, 2021 7:34 pm
Chromeback skrev: lør aug 14, 2021 7:29 pm Jeg vet, det er ganske sjokkerende! Måtte gå noen runder i meg selv før jeg turte å trykke «send», men nå er jeg klar for å stå i stormen.
Lykke til, en intellektuell orkan treffer deg snart på en måte som får Twister til å se ut som en komedie.
Gruer meg allerede!

startelver

Legg inn av startelver »

Blir spennende med Messi i kveld da? Får finne en stream.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Messi må vel kanskje få noen flere økter i beina før han spiller, spent på om han får noen minutter i neste runde.

samsung22

Legg inn av samsung22 »

Tror Ramos ble litt skuffet over at Messi stjal all oppmerksomheten fra fansen på presentasjonen i går :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»