Paris Saint-Germain FC - Klubbtråd

Svar
Myhre

Re: Paris Saint-Germain FC - Klubbtråd

Legg inn av Myhre »

startelver skrev: ons aug 11, 2021 12:19 pm Tipper han helst ville avsluttet karrieren i Barca, men hva gjør man ikke for penger.
Det blir for dumt å gi makta til klubben å spille gratis også, mens du er så utrolig verdifull å markedsføre. Barca fortjener ikke det med den elendige businessen de har holdt på med over lengre tid nå, skal ikke engang være vits å nevne at en skal spille gratis eller ned mot minimumslønn heller. Flere grådige klubber enn spillere der ute.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvis ikke Pochettino med dette mannskapet greier minst en CL-finale og tar selvsagt alle tre titlene i Frankrike vil det nesten være en fiasko.

Dette er passe sykt :
Messi, Ramos, Mbappe, Donnarumma, Rafinha, Neymar, De Maria, i tillegg til en rekke unge talenter i klubben.

Pochettino merker nok presset.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Lezah skrev: ons aug 11, 2021 12:32 pm
peraleks skrev: ons aug 11, 2021 12:29 pm Kom igjen nå startelever....

Han sier ja til ny kontrakt hos Barcelona med halv lønn, hva forteller dette deg?

PSG skjer ikke fordi Messi hadde lyst til å forlate Barcelona, det skjer fordi Barcelona ikke har de økonomiske mulighetene til å betale Messis lønn lenger, ser du forskjellen og kan med det slutte med tull alla "hva gjør man ikke for penger"?
Når han ikke en gang kan fortsette gratis, så sier det seg selv at det ikke er grådigheten som avgjør, ja.
Nei, jeg er så lei av å høre dette.
Virker som folk har lest en artikkel i 5 sekunder også bare går man ut i fra at Messi er grådig.

Laporte har selv sagt at Messi var vitterlig med på alt av løsninger i forhold til lønn, men det var ganske enkelt ikke mulig fordi Barcelona bruker for mye av budsjettet på lønn i forhold til reglene.

Ramos og godtok en kontrakt hvor han gikk 10 % ned i lønn, men RM ombestemte seg/fikk nok etter mye drøying.
Det vil altså si at PSG skal stille med to spillere neste sesong som strengt tatt selv skulle ønske at de fremdeles spilte i deres opprinnelige klubber.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Messi koster altså PSG totalt 35mill€ per sesong(dette er lønn og add-ons). Så en totalkostnad på 70mill€. Spent på hvor mye inntekter han kommer til å generere for klubben, kan fort bli en bra investering både økonomisk og sportslig sett.

Lezah

Legg inn av Lezah »

peraleks skrev: ons aug 11, 2021 2:58 pm
Lezah skrev: ons aug 11, 2021 12:32 pm
peraleks skrev: ons aug 11, 2021 12:29 pm Kom igjen nå startelever....

Han sier ja til ny kontrakt hos Barcelona med halv lønn, hva forteller dette deg?

PSG skjer ikke fordi Messi hadde lyst til å forlate Barcelona, det skjer fordi Barcelona ikke har de økonomiske mulighetene til å betale Messis lønn lenger, ser du forskjellen og kan med det slutte med tull alla "hva gjør man ikke for penger"?
Når han ikke en gang kan fortsette gratis, så sier det seg selv at det ikke er grådigheten som avgjør, ja.
Nei, jeg er så lei av å høre dette.
Virker som folk har lest en artikkel i 5 sekunder også bare går man ut i fra at Messi er grådig.

Laporte har selv sagt at Messi var vitterlig med på alt av løsninger i forhold til lønn, men det var ganske enkelt ikke mulig fordi Barcelona bruker for mye av budsjettet på lønn i forhold til reglene.

Ramos og godtok en kontrakt hvor han gikk 10 % ned i lønn, men RM ombestemte seg/fikk nok etter mye drøying.
Det vil altså si at PSG skal stille med to spillere neste sesong som strengt tatt selv skulle ønske at de fremdeles spilte i deres opprinnelige klubber.
Tror en del folk liker å anta og deretter skrive i vei, fremfor å ta 3 sekunder på å sette seg inn i ting først. Jaja. Gjør vel neppe Messi eller folk flest noe at det er slik.

startelver

Legg inn av startelver »

startelver skrev: ons aug 11, 2021 2:40 pm Hvis ikke Pochettino med dette mannskapet greier minst en CL-finale og tar selvsagt alle tre titlene i Frankrike vil det nesten være en fiasko.

Dette er passe sykt :
Messi, Ramos, Mbappe, Donnarumma, Rafinha, Neymar, De Maria, i tillegg til en rekke unge talenter i klubben.

Pochettino merker nok presset.
Mulig startoppstilling

Bilde

Lezah

Legg inn av Lezah »

startelver skrev: ons aug 11, 2021 9:36 pm
startelver skrev: ons aug 11, 2021 2:40 pm Hvis ikke Pochettino med dette mannskapet greier minst en CL-finale og tar selvsagt alle tre titlene i Frankrike vil det nesten være en fiasko.

Dette er passe sykt :
Messi, Ramos, Mbappe, Donnarumma, Rafinha, Neymar, De Maria, i tillegg til en rekke unge talenter i klubben.

Pochettino merker nok presset.
Mulig startoppstilling

Bilde
Du, nå spør jeg så høflig som mulig fordi jeg ikke nødvendigvis vil følge opp den dårlige tonen fra VGD...men når du leser det Peraleks svarer deg når du tar opp Messis "grådighet", syns du ikke han burde få et svar? Eller gir du faen og bare skriver videre om andre ting? Jeg syns genuint det er noe ufint.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

peraleks skrev: ons aug 11, 2021 12:29 pm
startelver skrev: ons aug 11, 2021 12:19 pm Tipper han helst ville avsluttet karrieren i Barca, men hva gjør man ikke for penger.
Kom igjen nå startelever....

Han sier ja til ny kontrakt hos Barcelona med halv lønn, hva forteller dette deg?

PSG skjer ikke fordi Messi hadde lyst til å forlate Barcelona, det skjer fordi Barcelona ikke har de økonomiske mulighetene til å betale Messis lønn lenger, ser du forskjellen og kan med det slutte med tull alla "hva gjør man ikke for penger"?
Nåja, forsøkte de seg ikke bare på en "spansk en" hvor en kontrakt på 2 år ble betalt over 5?

startelver

Legg inn av startelver »

Lezah skrev: ons aug 11, 2021 10:57 pm

Du, nå spør jeg så høflig som mulig fordi jeg ikke nødvendigvis vil følge opp den dårlige tonen fra VGD...men når du leser det Peraleks svarer deg når du tar opp Messis "grådighet", syns du ikke han burde få et svar? Eller gir du faen og bare skriver videre om andre ting? Jeg syns genuint det er noe ufint.
Men i alle dager, jeg har min mening, og dere har deres mening, jeg er ikke opptatt av å krangle. Denne tråden skal handle om PSG.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Harduetforslag skrev: ons aug 11, 2021 11:10 pm
peraleks skrev: ons aug 11, 2021 12:29 pm
startelver skrev: ons aug 11, 2021 12:19 pm Tipper han helst ville avsluttet karrieren i Barca, men hva gjør man ikke for penger.
Kom igjen nå startelever....

Han sier ja til ny kontrakt hos Barcelona med halv lønn, hva forteller dette deg?

PSG skjer ikke fordi Messi hadde lyst til å forlate Barcelona, det skjer fordi Barcelona ikke har de økonomiske mulighetene til å betale Messis lønn lenger, ser du forskjellen og kan med det slutte med tull alla "hva gjør man ikke for penger"?
Nåja, forsøkte de seg ikke bare på en "spansk en" hvor en kontrakt på 2 år ble betalt over 5?
De prøvde seg med særdeles mye rart, fordi selv 50 % var ikke nok.
Deretter var det snakk om å dra 50 % utover flere år, men igjen ikke mulig.
Sånn generelt sett så hadde faktisk ikke Barcelona muligheten til å signere Messi igjen om de ikke ga bort en hel haug med spillere.
Dette har de forsøkt seg på, men det betyr igjen lite så lenge ikke tungvektere alla Griez forsvant med hans lønn igjen.
Sist redigert av peraleks den tor aug 12, 2021 12:06 am, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nekter å tro at PSG kommer til å spille med tre bak for å få plass til Kimpembe, mer middelmådig stopper skal man lete lenge etter.

peraleks

Legg inn av peraleks »

startelver skrev: ons aug 11, 2021 11:57 pm
Lezah skrev: ons aug 11, 2021 10:57 pm

Du, nå spør jeg så høflig som mulig fordi jeg ikke nødvendigvis vil følge opp den dårlige tonen fra VGD...men når du leser det Peraleks svarer deg når du tar opp Messis "grådighet", syns du ikke han burde få et svar? Eller gir du faen og bare skriver videre om andre ting? Jeg syns genuint det er noe ufint.
Men i alle dager, jeg har min mening, og dere har deres mening, jeg er ikke opptatt av å krangle. Denne tråden skal handle om PSG.
Er jo da ingen som er ute etter å krangle her.
Man har sikre kilder fra både Barcelona og Messi selv her på at bortimot alt mulig ble prøvd for å få til at Messi skulle bli i Barcelona, allikevel tok du noe ut av den løse lufta og bare konkluderte med at Messi er grådig.

Det er igjen det jeg stiller et stort spørsmålstegn ved.

Lezah

Legg inn av Lezah »

startelver skrev: ons aug 11, 2021 11:57 pm
Lezah skrev: ons aug 11, 2021 10:57 pm

Du, nå spør jeg så høflig som mulig fordi jeg ikke nødvendigvis vil følge opp den dårlige tonen fra VGD...men når du leser det Peraleks svarer deg når du tar opp Messis "grådighet", syns du ikke han burde få et svar? Eller gir du faen og bare skriver videre om andre ting? Jeg syns genuint det er noe ufint.
Men i alle dager, jeg har min mening, og dere har deres mening, jeg er ikke opptatt av å krangle. Denne tråden skal handle om PSG.
Din MENING er at en fyr som ikke KUNNE bli i Barca pga ligaens regler gikk etter pengene. Syns du ikke det er jævlig snedig? Det du skrev var jo ikke en mening, det var en påstand. Som ikke var basert på noe tilnærmet virkeligheten. Er du uenig, nå som du antakelig vet at Messi under de gjeldende regelverkene ikke kunne bli i Barca? Jeg er ikke vrang her, men dette har jo fint lite men MENINGER å gjøre. vel? Sånn når fakta tross alt er på bordet?

Ok, hvordan kan du MENE det er penger som gjør at Messi drar, da?

startelver

Legg inn av startelver »

Sa slettes ikke han er grådig, bare bekrefter at han er en av verdens beste betalte spillere i PSG. Han er jo vant til det. Når du har over 1 milliard kroner på kontoen lever du på en annen planet enn selv andre profesjonelle spillere.

Lezah

Legg inn av Lezah »

startelver skrev: tor aug 12, 2021 12:18 am Sa slettes ikke han er grådig, bare bekrefter at han er en av verdens beste betalte spillere i PSG. Han er jo vant til det. Når du har over 1 milliard kroner på kontoen lever du på en annen planet enn selv andre profesjonelle spillere.
Sitat deg:

"Tipper han helst ville avsluttet karrieren i Barca, men hva gjør man ikke for penger."

Han kunne ikke være i Barca. Han gjorde i følge deg noe for penger. Er dette kun en bekreftelse fra deg på at han...hva da, får lønn?

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg er klar over at han var fortvilet og gråt på pressekonferansen og at hjertet hans er i Barca, det er selvsagt ingen i tvil om.

Han tjente 71 millioner Euro før bonuser i 2017, nå tjener han 40 millioner Euro før bonuser i PSG. Han klarer seg sikkert.

Det blir mitt siste ord i denne saken med Lezzah og Perapleks

Lezah

Legg inn av Lezah »

startelver skrev: tor aug 12, 2021 12:24 am Jeg er klar over at han var fortvilet og gråt på pressekonferansen og at hjertet hans er i Barca, det er selvsagt ingen i tvil om.

Han tjente 71 millioner Euro før bonuser i 2017, nå tjener han 40 millioner Euro før bonuser i PSG. Han klarer seg sikkert.

Det blir mitt siste ord i denne saken med Lezzah og Perapleks
Dette, igjen, sier du om en fyr som ikke kunne BLI i Barca:
"men hva gjør man ikke for penger."

Ja, at han får lønn sier jo ingen noe på. Forskjellen er det du skriver. Det er uredelig. Du fremstiller ham som grådig. Du vet du ikke kan si noe annet, stilt opp mot hva ... vel, du selv har skrevet. Det er lov å si at du drar ting ut av ræva og så heller bare gi opp etterpå.

Men ja, enig. Jeg er så forbanna lei av pisset ditt og de endeløse spammingene av påstander og "tips" i forkant av ting/kamper til at jeg gjerne sier meg ferdig, men det blir vel snart "Ole er ferdig hvis ikke" rimelig snaret, så bare å holde pusten.

startelver

Legg inn av startelver »

Slapp av nå gutten min ellers blir dette et personangrep og da kan vi ikke ha på et diskusjonsforum.

Det finnes en blokkeringsfunksjon her som du er velkommen til å bruke hvis du ikke tåler "pisset" mitt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

peraleks skrev: tor aug 12, 2021 12:03 am
Harduetforslag skrev: ons aug 11, 2021 11:10 pm
peraleks skrev: ons aug 11, 2021 12:29 pm

Kom igjen nå startelever....

Han sier ja til ny kontrakt hos Barcelona med halv lønn, hva forteller dette deg?

PSG skjer ikke fordi Messi hadde lyst til å forlate Barcelona, det skjer fordi Barcelona ikke har de økonomiske mulighetene til å betale Messis lønn lenger, ser du forskjellen og kan med det slutte med tull alla "hva gjør man ikke for penger"?
Nåja, forsøkte de seg ikke bare på en "spansk en" hvor en kontrakt på 2 år ble betalt over 5?
De prøvde seg med særdeles mye rart, fordi selv 50 % var ikke nok.
Deretter var det snakk om å dra 50 % utover flere år, men igjen ikke mulig.
Sånn generelt sett så hadde faktisk ikke Barcelona muligheten til å signere Messi igjen om de ikke ga bort en hel haug med spillere.
Dette har de forsøkt seg på, men det betyr igjen lite så lenge ikke tungvektere alla Griez forsvant med hans lønn igjen.
Det eneste jeg egentlig er nysgjerrig på er de 50%, opp mot påstandene om vesentlig bonus for å signere ny kontrakt, en 2-års kontrakt betalt over 5 år, påstandene om muligheten til å si opp kontrakten etter 2 år og få etterbetalt den resterende summen. Ref historikken til Barcelona, så er det jo lett å bli fristet til å tenke at den lønnsnedgangen på 50% ikke akkurat var så reell.

At de ikke kunne registrert han selv om han hadde akseptert 0 i lønn er en annen sak.

Lezah

Legg inn av Lezah »

startelver skrev: tor aug 12, 2021 12:40 am Slapp av nå gutten min ellers blir dette et personangrep og da kan vi ikke ha på et diskusjonsforum.

Det finnes en blokkeringsfunksjon her som du er velkommen til å bruke hvis du ikke tåler "pisset" mitt.
Piss er en ting, men når du kommer med påstander som vi har sitert og deretter ikke kan stå for (fordi det er oppspinn/løgn), så må du regne med at noen reagerer. Enig?
Eller slik at du kan forkalre deg; hvorfor er din MENING at pengene rår etc når det gjelder Messis klubbvalg? Kan du svare vettug på det?

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg blir aldri enig med deg nei, du kjenner ikke Messi personlig, ikke jeg heller.

Lezah

Legg inn av Lezah »

startelver skrev: tor aug 12, 2021 12:46 am Jeg blir aldri enig med deg nei, du kjenner ikke Messi personlig, ikke jeg heller.
Gud nei, men vi vet at han pga økonomiske regler ikke kunne bli i Barca (med mindre de solgte hele stallen eller noe i den duren). Så du, som ikke kjenner ham personlig (hvilket har nada betydning) kan likevel slå fast at pengene rår? Ja, han han mer penger enn oss og alt sånt. Påstanden din om at penger rår etc er dog ikke noe som tåler gransking. Han kunne ikke bli i Barca under det gjeldende regelverket.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Ramos tilbyr Messi sin familie å bo i hans hus. Weird time we live in. I like it.

Ellers så er Mbappe den eneste av storstjernene i PSG som ikke har sagt velkommen til Messi på Insta. Kan jo tyde på at han enda vil ut og bli nr 1 på sitt eget lag.

peraleks

Legg inn av peraleks »

startelver skrev: tor aug 12, 2021 12:46 am Jeg blir aldri enig med deg nei, du kjenner ikke Messi personlig, ikke jeg heller.
Vi har ingen behov for å kjenne han heller.
Både Barcelona og Messi selv har gitt de samme uttalelsene om Barcelonas situasjon og hvorfor han forlot klubben, det er godt mulig at du ikke har fått dette med deg og derfor bare gjetter deg frem til at han drar til PSG for pengene og det er helt fair det altså.

Men, det virker som at du dro noe ut av den løse luften, feilaktig prøver å kalle dette en mening når det er en påstand også gidder du egentlig ikke å diskutere hvorfor du kom til den konklusjonen(som i og for seg er selve grunnen til at vi er her).

Og da må du nesten selv forstå at folk faktisk kommer til å reagere.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Harduetforslag skrev: tor aug 12, 2021 12:41 am
peraleks skrev: tor aug 12, 2021 12:03 am
Harduetforslag skrev: ons aug 11, 2021 11:10 pm

Nåja, forsøkte de seg ikke bare på en "spansk en" hvor en kontrakt på 2 år ble betalt over 5?
De prøvde seg med særdeles mye rart, fordi selv 50 % var ikke nok.
Deretter var det snakk om å dra 50 % utover flere år, men igjen ikke mulig.
Sånn generelt sett så hadde faktisk ikke Barcelona muligheten til å signere Messi igjen om de ikke ga bort en hel haug med spillere.
Dette har de forsøkt seg på, men det betyr igjen lite så lenge ikke tungvektere alla Griez forsvant med hans lønn igjen.
Det eneste jeg egentlig er nysgjerrig på er de 50%, opp mot påstandene om vesentlig bonus for å signere ny kontrakt, en 2-års kontrakt betalt over 5 år, påstandene om muligheten til å si opp kontrakten etter 2 år og få etterbetalt den resterende summen. Ref historikken til Barcelona, så er det jo lett å bli fristet til å tenke at den lønnsnedgangen på 50% ikke akkurat var så reell.

At de ikke kunne registrert han selv om han hadde akseptert 0 i lønn er en annen sak.
Det er godt mulig, men nå er Barcelonas økonomiske situasjon såpass nedkjørt og jeg tror ikke at Laporte hadde gått på det samme opplegget i forhold til bonuser som Barten tidligere gjorde. Så jeg kjøper faktisk 50 %, men igjen man vet aldri her.

Dog, altså om Messi virkelig ville dra så hadde han antagelig stått i Paris allerede 1 Juli når kontrakten med Barcelona løp ut.
Jeg tror de dro dette her ut til siste liten fordi de visste at det ville bli problematisk, samtidig som de kommuniserte til Messi at det ville ligge en ny kontrakt på bordet så fort de fikk løst ut litt spillere etc.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »



Agurknytt, men det føles jo ut som noe som kan skje. Ronaldo og Messi på samme lag er jo virkelig noe eierskapet i PSG drømmer om, skulle man tro.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Chromeback skrev: tor aug 12, 2021 12:54 pm

Agurknytt, men det føles jo ut som noe som kan skje. Ronaldo og Messi på samme lag er jo virkelig noe eierskapet i PSG drømmer om, skulle man tro.
Ja, hvorfor dra helt til Kina når man kan tjene like idiotiske summer i PSG og møte omtrent det samme nivået i Ligue 1 (neida).

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Den franske storklubben Paris Saint-Germain vil utvide historiske Parc des Princes som følge av Lionel Messis Paris-ankomst.

– Du er nødt til å utvide denne stadion. Jeg elsker Parc des Princes men det er viktig å utvide stadion for fansen vår og for fremtiden til klubben, sier PSG-president Nasser al-Khelaifi til Europe1 torsdag.

Byutviklingsansvarlige i Paris skal være positiv til ideen om å utvide stadion, som sist ble renovert i 1972.

– På grunn av tiltrekningskraften til PSG, fortjener fansen flere plasser, sier varaordfører i Paris, Emmanuel Gregroire.

En eventuell utvidelse vil øke tilskuerkapasiteten fra 48.000 til mellom 55.000 og 60.000, meldes det om. Det vil ikke være muligheter for ytterligere utvidelse grunnet stadionets grunnleggende konstruksjon.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Big George skrev: tor aug 12, 2021 3:34 pm Den franske storklubben Paris Saint-Germain vil utvide historiske Parc des Princes som følge av Lionel Messis Paris-ankomst.

– Du er nødt til å utvide denne stadion. Jeg elsker Parc des Princes men det er viktig å utvide stadion for fansen vår og for fremtiden til klubben, sier PSG-president Nasser al-Khelaifi til Europe1 torsdag.

Byutviklingsansvarlige i Paris skal være positiv til ideen om å utvide stadion, som sist ble renovert i 1972.

– På grunn av tiltrekningskraften til PSG, fortjener fansen flere plasser, sier varaordfører i Paris, Emmanuel Gregroire.

En eventuell utvidelse vil øke tilskuerkapasiteten fra 48.000 til mellom 55.000 og 60.000, meldes det om. Det vil ikke være muligheter for ytterligere utvidelse grunnet stadionets grunnleggende konstruksjon.
Overrasket over hvor høyt snitt PSG faktisk har hatt på kampene sine siden 2010.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Messi får altså betalt delvis i klubbens egen kryptovaluta. Hvor lang tid er det før det blir vanlig over alt og hva skjer den dagen den boblen sprekker....?

https://e24.no/naeringsliv/i/1OvWQM/psg ... Fwww.vg.no

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»