Leder i Wagner-gruppen søker asyl

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Leder i Wagner-gruppen søker asyl

Legg inn av kytec »

Queenie skrev: tir jan 17, 2023 4:15 pm
Neptun skrev: tir jan 17, 2023 3:46 pm
Queenie skrev: søn jan 15, 2023 5:01 pm Spennende sak. Håper han får bli og blir løsmunnet, dette har bokpotensiale. Jeg hadde lest den
Han er russer - og kan selvsagt ikke stoles på.
Det må være utgangspunktet for alt som skjer i det videre.

Ellers har Norge lang tradisjon som frihavn for terrorister, krigsforbrytere, og drapsmenn som flykter fra rettergang og straff.
Flere terrorister går løse i Norge og NrK ansetter slike.

Siden han potensielt risikerer dødsstraff blir han ikke hjemsendt uansett hvor mange han har myrdet.
Så denne karen kommer vi til å måtte slite med.
Kan ikke si at jeg er livredd
Hva om han hadde kommet mot deg med en slegge, noe den outfiten bruker i disiplineringsøyemed der han selv har vært til stede.

Bare sett på sier han selv, ........ ja særlig.

Queenie

Legg inn av Queenie »

kytec skrev: tir jan 17, 2023 4:17 pm
Queenie skrev: tir jan 17, 2023 4:15 pm
Neptun skrev: tir jan 17, 2023 3:46 pm

Han er russer - og kan selvsagt ikke stoles på.
Det må være utgangspunktet for alt som skjer i det videre.

Ellers har Norge lang tradisjon som frihavn for terrorister, krigsforbrytere, og drapsmenn som flykter fra rettergang og straff.
Flere terrorister går løse i Norge og NrK ansetter slike.

Siden han potensielt risikerer dødsstraff blir han ikke hjemsendt uansett hvor mange han har myrdet.
Så denne karen kommer vi til å måtte slite med.
Kan ikke si at jeg er livredd
Hva om han hadde kommet mot deg med en slegge, noe den outfiten bruker i disiplineringsøyemed der han selv har vært til stede.

Bare sett på sier han selv, ........ ja særlig.
Since when ville en elitesoldat angrepet en kvinne?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 4:13 pm
Kul_Djevel skrev: tir jan 17, 2023 4:12 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 4:10 pm
Vi får se. Jeg tipper han er siktet innen et par uker. Vedder du mot?
Selvsagt vedder jeg ikke, for i motsetning til deg så holder jeg ALLE muligheter åpne. Du tipper og antar. Det blir for svakt i en debatt. Det å blankt avvise at han kan sitte på verdifull informasjon er etter min mening temmelig forbløffende, men også en smule naivt.
Vi får se om jeg tipper og antar. Om han er siktet innen et par uker, så vet jeg jo tydeligvis litt om hva jeg snakker om.
Hvis han blir siktet om par uker for krigsforbrytelser, så har du tippet rett. Alle ser at du ikke vet hva du snakker om all den tid du blankt avviser at han kan sitte på verdifull informasjon.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

fargerik skrev: tir jan 17, 2023 4:16 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 4:00 pm
fargerik skrev: tir jan 17, 2023 3:59 pm
Og så? Så vidt jeg ser, er du ganske iherdig etter å hive deg inn i diskusjonen selv....
Men jeg vet altså hvem Wagner-gruppen er, hva de gjør og hvordan man blir med der. Jeg har altså grunnleggende kunnskaper om hva denne fyren frivillig går gått inn i. Noe du tilsynelatende mener man må være ansatt i etterretningstjenesten for å vite.
Og hva bortsett fra sokkene dine har du røyket i dag?
Har du noen argumenter eller resonnementer å bidra med?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Kul_Djevel skrev: tir jan 17, 2023 4:18 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 4:13 pm
Kul_Djevel skrev: tir jan 17, 2023 4:12 pm

Selvsagt vedder jeg ikke, for i motsetning til deg så holder jeg ALLE muligheter åpne. Du tipper og antar. Det blir for svakt i en debatt. Det å blankt avvise at han kan sitte på verdifull informasjon er etter min mening temmelig forbløffende, men også en smule naivt.
Vi får se om jeg tipper og antar. Om han er siktet innen et par uker, så vet jeg jo tydeligvis litt om hva jeg snakker om.
Hvis han blir siktet om par uker for krigsforbrytelser, så har du tippet rett. Alle ser at du ikke vet hva du snakker om all den tid du blankt avviser at han kan sitte på verdifull informasjon.
Tiden får vise. Min spådom er at han er siktet innen et par uker. Jeg blir ikke overrasket om det skjer allerede i løpet av denne uken, men det kan ta lengre tid.

En av dine spådommer har vært at han neppe vil bli straffeforfulgt i Norge:
Kul_Djevel skrev: tir jan 17, 2023 12:39 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 12:34 pm

Norge har som sagt mulighet til å straffeforfølge ham selv. Det er ingen grunn til å vente på at andre skal gjøre det. I mellomtiden får han sitte innsperret. I beste fall er han en feig krigsforbryter og terrorister. I verste fall er han en krigsforbryter og terrorist som er sendt hit for skade Norge.
Norge har mulighet, men kommer neppe til å skje. Ihvertfall ikke med det første uansett. Tar du til gatene å protesterer da hvis han blir sendt ut av varetekt og ut i mer friere former med tilsyn? Tenk hvis det skjer og ikke din våte drøm om innsperret i evigheter uten dom? Da danner du protestmarsj og fakkeltog i Oslos gater? :D


Så får viden vise hvem som treffer best.
Sist redigert av Solvgutt1 den tir jan 17, 2023 4:21 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Spennende å se om sølvgutten blir helgenerklært eller går på tidenes tryne?

Det kommer nok denne tråden til å fortelle.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Queenie skrev: tir jan 17, 2023 4:17 pm
kytec skrev: tir jan 17, 2023 4:17 pm
Queenie skrev: tir jan 17, 2023 4:15 pm

Kan ikke si at jeg er livredd
Hva om han hadde kommet mot deg med en slegge, noe den outfiten bruker i disiplineringsøyemed der han selv har vært til stede.

Bare sett på sier han selv, ........ ja særlig.
Since when ville en elitesoldat angrepet en kvinne?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: du er ikke uten humor :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

joplina

Legg inn av joplina »

Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 1:59 pm
joplina skrev: tir jan 17, 2023 1:45 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 1:41 pm

Hvis terroristen får gå fri vil han danne grunnlag for en god del splid og konflikt i Norge. Enda mer enn det Krekar gjorde. Samtidig utgjør han ingen reell trussel for Russland. Å sende russiske agenter inn i Norge for å drepe noen er jo også en rimelig ekstrem handling. Så det ville vært irrasjonelt for dem å skulle likvidere ham i Norge.
De er irrasjonelle. De har likvidert andre utenfor Russland - så hvorfor skulle de ikke gjøre det her sa du...?
Det har vært personer som har utgjort en trussel for dem. Politikere, avhoppere fra etterretningsvesen osv. Denne fyren, hvis han får gå fri, er mer verdt levende enn død for russerne.
Hvorfor skulle han være det?
Han har sviktet dem , kritisert dem og stukket seg unna - slik alle andre likviderte har

Thomas
Innlegg: 633

Legg inn av Thomas »

fargerik skrev: tir jan 17, 2023 4:16 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 4:00 pm
fargerik skrev: tir jan 17, 2023 3:59 pm
Og så? Så vidt jeg ser, er du ganske iherdig etter å hive deg inn i diskusjonen selv....
Men jeg vet altså hvem Wagner-gruppen er, hva de gjør og hvordan man blir med der. Jeg har altså grunnleggende kunnskaper om hva denne fyren frivillig går gått inn i. Noe du tilsynelatende mener man må være ansatt i etterretningstjenesten for å vite.
Og hva bortsett fra sokkene dine har du røyket i dag?
Klasseinnlegg

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

joplina skrev: tir jan 17, 2023 4:48 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 1:59 pm
joplina skrev: tir jan 17, 2023 1:45 pm

De er irrasjonelle. De har likvidert andre utenfor Russland - så hvorfor skulle de ikke gjøre det her sa du...?
Det har vært personer som har utgjort en trussel for dem. Politikere, avhoppere fra etterretningsvesen osv. Denne fyren, hvis han får gå fri, er mer verdt levende enn død for russerne.
Hvorfor skulle han være det?
Han har sviktet dem , kritisert dem og stukket seg unna - slik alle andre likviderte har
Det er da mange avhoppere som aldri har blitt likvidert. Har du eksempel på noen som har blitt likvidert uten noen annen grunn enn at de har sveket Russland?

joplina

Legg inn av joplina »

Kul_Djevel skrev: tir jan 17, 2023 3:31 pm
joplina skrev: tir jan 17, 2023 1:38 pm
Kul_Djevel skrev: tir jan 17, 2023 1:05 pm

Dessuten kan han være et stjernevitne som er verdifull i denne krigen. Han har da allerede gitt uttrykk for at han ønsker å både vitne og komme med viktig informasjon. Tror ikke man heller skal la en sånn gylden mulighet gå fra seg.
Hvis han ikke holdes innesperret/i varetekt/beskyttet så vil han bosettes blant andre og gå fritt rundt - hvilket kan utgjøre en stor sikkerhetsrisiko for alle naboer og alle som til enhver tid befinner seg i hans nærhet - f.eks på en restaurant eller i et kjøpesenter.
Når Russland likviderer oligarker og "fiender" for fote så er det ingenting som tilsier at de bare vill la et f. medlem av Wagner-gruppen være i fred. Er det vel?
I motsetning til Sølvgutt så kan f.eks USA se stor verdi i denne mannen. Han har angivelig vært en av ledergruppen i Wagnergruppen og HVIS han sitter på verdifull informasjon de faktisk kan ha nytte av, så tipper jeg ikke de nøler med å få han utlevert dit og kanskje i bytte mot noe vitnebeskyttelseprogram. Men kan hende de velger å snakke med Sølvgutt først, fordi han gir jo uttrykk av å vite hva denne mannen sitter på av informasjon og hvor troverdig den er :D
Det hadde i grunn vært litt tøft hvis USA ville ha han :D

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Kan sikkert bli en god valgkampgeneral for Trump.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Thomas skrev: tir jan 17, 2023 4:50 pm
fargerik skrev: tir jan 17, 2023 4:16 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 4:00 pm
Men jeg vet altså hvem Wagner-gruppen er, hva de gjør og hvordan man blir med der. Jeg har altså grunnleggende kunnskaper om hva denne fyren frivillig går gått inn i. Noe du tilsynelatende mener man må være ansatt i etterretningstjenesten for å vite.
Og hva bortsett fra sokkene dine har du røyket i dag?
Klasseinnlegg
Økseskaft.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Folk_flesk skrev: tir jan 17, 2023 5:02 pm Kan sikkert bli en god valgkampgeneral for Trump.
Skal du ikke seg bort ifra. Trump elsker jo mennesker som er på kant med resten av verden. Jong-Un ble jo en av hans beste venner og skrev nydelige brev til han. De ble så og si forelsket ihverandre skal vi tro Trump selv.

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

Media benevner ham leder i Wagner - vel,
Såvidt jeg kan forstå har han iflg ham selv vært det vi på norsk kaller
lagfører.eller nestlagfører Grad av korporal, max en slags sersjant.
Ser man overskriftene i media kan man jo få inntrykk av at han har vært
Prigozjins høyre hånd eller noe sånt. Tror ikke han kan bidra med
informasjon om gruppens mål, midler og strategi.
Men han hevder å ha vært vitne til krigsforbrytelser - det gjør ham
interessant for det framtidige rettsoppgjøret.

Ang siktelse - trodde han allerede var siktet for ulovlig grensepassering?

Fyren bør i et hvert fall ikke returneres til Russland!

cochise-

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Malacay skrev: tir jan 17, 2023 5:47 pm
Cochise skrev: tir jan 17, 2023 5:41 pm Media benevner ham leder i Wagner - vel,
Såvidt jeg kan forstå har han iflg ham selv vært det vi på norsk kaller
lagfører.eller nestlagfører Grad av korporal, max en slags sersjant.
Ser man overskriftene i media kan man jo få inntrykk av at han har vært
Prigozjins høyre hånd eller noe sånt. Tror ikke han kan bidra med
informasjon om gruppens mål, midler og strategi.
Men han hevder å ha vært vitne til krigsforbrytelser - det gjør ham
interessant for det framtidige rettsoppgjøret.

Ang siktelse - trodde han allerede var siktet for ulovlig grensepassering?

Fyren bør i et hvert fall ikke returneres til Russland!

cochise-
Norge kommer selvfølgelig ikke til å sende han til Russland. Kanskje Ukraina dersom vi får garantier mot dødsstraff.
Her trenger nok Norge også garantier om at han ikke blir sendt til Russland i form av bytting av fanger. Det har skjedd før at Ukraina har sendt folk dit i slike byttehandler og da med uheldige konsekvenser for den som ble sendt til Russland.

Dette er en floke og den løses nok ikke så lett som enkelte her inne later til å tro.

Man må også se an eventuell verdi av det han har å vitne om eller gi av informasjon. Ja, selv om Sølvgutt påstår at han som en av lederne i Wagnergruppen ikke har noen verdifull informasjon. Vi må alle alle muligheter åpne. Vi har tid og det er ingen grunn til å forhaste seg. Det må selvsagt være en ordentlig prosess uansett hva man gjør. Det er det som gjør Norge til et human nasjon.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Cochise skrev: tir jan 17, 2023 5:41 pm Media benevner ham leder i Wagner - vel,
Såvidt jeg kan forstå har han iflg ham selv vært det vi på norsk kaller
lagfører.eller nestlagfører Grad av korporal, max en slags sersjant.
Ser man overskriftene i media kan man jo få inntrykk av at han har vært
Prigozjins høyre hånd eller noe sånt. Tror ikke han kan bidra med
Ja, den kontrakten hans var suspekt kort i tillegg. Men han vil nok prøve å selge inn det han har - og sikkert litt til. Ser for meg at han forblir i juridisk limbo i overskuelig fremtid.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Han blir nok en Mulla Krekar denne dritten her. Ikke kan vi sende han til Russland, og ikke til Ukrainia for de vil bytte han mot ti av sine egne. Så vi får bare håpe at vi her snakker en tyve års lang dom som han kan sone i et eller annet sted, men krigsforbrytelser skal man vel dømmes for femti år etter krigen når folk har blitt dritgamle.

Men at han flyr rundt her i Norge uten at vi kan kaste han, og han starter opp en liten nazi-gruppe er ikke umulig. Putins folk elsker å destabilisere og ødelegge for andre lands politikere og den gavepakken tror jeg vi her har fått. Putin vet akkurat hvor ynkelige norske politikere er.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Fyren er sikkert glad i klassisk musikk og selvfølgelig Wagner.
Salget av Wagners musikk vil øke, tro du meg.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

B.O.B. skrev: søn jan 15, 2023 2:51 pm Hva mener du? Sender vi svinet ut, eller vil vi ha vår egen fiende boende fritt her og forsørge han?
Jeg tar «Hva er et ledende spørsmål?» for 500, takk.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Queenie skrev: tir jan 17, 2023 4:17 pm
kytec skrev: tir jan 17, 2023 4:17 pm
Queenie skrev: tir jan 17, 2023 4:15 pm

Kan ikke si at jeg er livredd
Hva om han hadde kommet mot deg med en slegge, noe den outfiten bruker i disiplineringsøyemed der han selv har vært til stede.

Bare sett på sier han selv, ........ ja særlig.
Since when ville en elitesoldat angrepet en kvinne?
Når fekk terroristar merkelappen elitesoldat?

fargerik

Legg inn av fargerik »

MRSA skrev: ons jan 18, 2023 12:08 pm
Queenie skrev: tir jan 17, 2023 4:17 pm
kytec skrev: tir jan 17, 2023 4:17 pm

Hva om han hadde kommet mot deg med en slegge, noe den outfiten bruker i disiplineringsøyemed der han selv har vært til stede.

Bare sett på sier han selv, ........ ja særlig.
Since when ville en elitesoldat angrepet en kvinne?
Når fekk terroristar merkelappen elitesoldat?
Han er ihvertfall nærmest som veteran å kalle. Leste i en av avisene at han har deltatt som ork helt siden Putin startet krigen i 2014.

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

MRSA skrev: ons jan 18, 2023 12:08 pm
Queenie skrev: tir jan 17, 2023 4:17 pm
kytec skrev: tir jan 17, 2023 4:17 pm

Hva om han hadde kommet mot deg med en slegge, noe den outfiten bruker i disiplineringsøyemed der han selv har vært til stede.

Bare sett på sier han selv, ........ ja særlig.
Since when ville en elitesoldat angrepet en kvinne?
Når fekk terroristar merkelappen elitesoldat?
Tror ikke hverken elitesoldat eller terrorist er beskyttede titler...?

12dd

Legg inn av 12dd »

Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 4:07 pm
Kul_Djevel skrev: tir jan 17, 2023 4:06 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 4:05 pm
Og i følge Wagner-gruppen deltok han selv aktivt i tortur av fanger og andre krigsforbrytelser.
Men når ringer du Kripos og forteller dem at de kaster vekk tiden sin? Han har ingen verdi som vitne sier du og likevel ønsker nå Kripos å avhøre han som vitne. De burde kanskje snakket med først, så de ikke kaster vekk tiden sin.
Tviler på at Kripos kaster vekk tiden sin. Tipper han er siktet innen en uke eller to.
Jeg tipper han er sjakkekspert på tv2 om et par år.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

B.O.B. skrev: søn jan 15, 2023 2:51 pm En tidligere leder i den omstridte Wagner-gruppen har flyktet til Norge og søkt asyl. Finnmark politidistrikt meldte fredag at en person hadde blitt pågrepet i Pasvik, mistenkt for å ha tatt seg ulovlig over den norsk-russiske grensen. Politiet oppga hverken statsborgerskap eller andre detaljer.

Den pågrepne mannen er Andrej Medvedev, som tidligere var leder i Wagner-gruppen. Wagner-gruppen har tidligere vist at de dreper eventuelle desertører med slegge. Ifølge nettsiden Gulag.net skal Andrej Medvedev ha henvendt seg til demi desember 2022, og bedt om hjelp for å unngå utenomrettslige represalier.

– Etter det vi fant ut forlot Medvedev kampstillingene til Wagner-gruppen umiddelbart etter at hans fire måneder lange kontrakt, som var signert den 6. juli 2022, var slutt.

Så er han desertør eller ikke? Det spiller nok liten rolle nå for om han sendes tilbake så er nok ikke livet mye verdt. Men her har vi en førsteklasses drittsekk og morder og spørsmålet er; skal vi ta oss av han i fremtiden? Vil vi ha han her i byen, og er han egentlig en desertør eller er han en utsending som skal etablere seg her i Norge. Dette er russisk krigføring, og det å plante en slik kar her i landet kan helt klart være deres agenda.

Hva mener du? Sender vi svinet ut, eller vil vi ha vår egen fiende boende fritt her og forsørge han?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/z ... -til-norge
At Wagnergruppen har drept desertør med slegge, gjør ikke han ansvarlig for det, så sant han ikke var med på det. Leder vel ja, han var ikke mer enn det vi i Norge kaller lagfører som her i landet vil si korporal eller sersjant. Altså helt nederst i befalshirakiet. Og vil nok ikke kunne dømmes for å ha vært med i en ulovlig angrepskrig. De som eventuelt dømmes for det er langt høyere opp i hirakiet. Selvsagt må man undersøke hva han har vært med på, men man kan ikke kalle han en krigsforbryter uten at han personlig har vært med på å begå brudd på krigens lover og regler.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Malacay skrev: tir jan 17, 2023 5:47 pm Norge kommer selvfølgelig ikke til å sende han til Russland. Kanskje Ukraina dersom vi får garantier mot dødsstraff.
Selvsagt skal han sendes tilbake til Russland. Landet har ikke dødsstraff og har også ratifisert FNs torturkonvensjon.

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

Texas_John skrev: fre jan 20, 2023 8:59 am
Malacay skrev: tir jan 17, 2023 5:47 pm Norge kommer selvfølgelig ikke til å sende han til Russland. Kanskje Ukraina dersom vi får garantier mot dødsstraff.
Selvsagt skal han sendes tilbake til Russland. Landet har ikke dødsstraff og har også ratifisert FNs torturkonvensjon.
Det er rapportert og dokumentert at desertører fra Wagner som
russerne får kloa i, overleveres til - nettopp Wagner.
Hans personlige sikkerhet og velferd driter jeg i - men et slikt
utfall vil Wagner utnytte til å skremme andre potensielle
desertører.
Desertører som blir ordentlig mottat derimot kan oppmuntre
andre med lignende tanker.
Selvfølgelig må de sjekkes grundig - gjerne i samarbeid med
Ukraina.

cochise-

.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Cochise skrev: fre jan 20, 2023 9:53 am
Det er rapportert og dokumentert at desertører fra Wagner som
russerne får kloa i, overleveres til - nettopp Wagner.
Hans personlige sikkerhet og velferd driter jeg i - men et slikt
utfall vil Wagner utnytte til å skremme andre potensielle
desertører.
Desertører som blir ordentlig mottat derimot kan oppmuntre
andre med lignende tanker.
Selvfølgelig må de sjekkes grundig - gjerne i samarbeid med
Ukraina.

cochise-
Du vil rett og slett lokke flest mulig russiske soldater til Norge ved å behandle dem best mulig, folk som vil bli værende her og leve på norske ytelser til den dagen de dør? Hvor mange ser du for deg at vil komme til Norge da, 5 000? 20 000?, det må jo være snakk om en del hvis det skal ha noen reell betydning for krigens gang. Du er klar over at Russland har rett til å få egne borgere utlevert slik at de kan straffeforfølge dem i hjemlandet?

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

Texas_John skrev: fre jan 20, 2023 10:05 am
Cochise skrev: fre jan 20, 2023 9:53 am
Det er rapportert og dokumentert at desertører fra Wagner som
russerne får kloa i, overleveres til - nettopp Wagner.
Hans personlige sikkerhet og velferd driter jeg i - men et slikt
utfall vil Wagner utnytte til å skremme andre potensielle
desertører.
Desertører som blir ordentlig mottat derimot kan oppmuntre
andre med lignende tanker.
Selvfølgelig må de sjekkes grundig - gjerne i samarbeid med
Ukraina.

cochise-
Du vil rett og slett lokke flest mulig russiske soldater til Norge ved å behandle dem best mulig, folk som vil bli værende her og leve på norske ytelser til den dagen de dør? Hvor mange ser du for deg at vil komme til Norge da, 5 000? 20 000?, det må jo være snakk om en del hvis det skal ha noen reell betydning for krigens gang. Du er klar over at Russland har rett til å få egne borgere utlevert slik at de kan straffeforfølge dem i hjemlandet?
Ja, jeg vil lokke flest mulig russere til å desertere.
En god Wagner er en død Wagner, men nesten like bra
er en desertert Wagner!

Krigen koster, har kostet, kommer til å koste enorme summer.
Asyl og underhold for noen figurer på flukt fra krigstjeneste blir blåbær.
Effekten derimot kan bli meget god!

Russland har ingen rett her - hvis Norge eller andre land innvilger opphold.

cochise-

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Cochise skrev: fre jan 20, 2023 10:34 am Ja, jeg vil lokke flest mulig russere til å desertere.
En god Wagner er en død Wagner, men nesten like bra
er en desertert Wagner!

Krigen koster, har kostet, kommer til å koste enorme summer.
Asyl og underhold for noen figurer på flukt fra krigstjeneste blir blåbær.
Effekten derimot kan bli meget god!

Russland har ingen rett her - hvis Norge eller andre land innvilger opphold.

cochise-
Det finnes et ord for slike som ønsker å ta flest mulig av fienden inn i landet, og gi disse gratis velferd for resten av livet, men siden det er fredag skal jeg avstå fra å bruke det.

Russland har en folkerettslig rett til å få utlevert borgere de ønsker å straffeforfølge, det eneste som vil kunne stå i veien er dødsstraff/tortur og ikke-rettferdig rettergang.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»