Biden-administrasjonen

Svar
Corvus

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av Corvus »

Bakkus skrev: ons okt 05, 2022 8:17 am
Ka9nen skrev: man okt 03, 2022 12:46 pm
Bakkus skrev: lør okt 01, 2022 2:02 am
Vil GoingKronos, alseboy, Ka9nen eller noen andre forsvare dette?
Hvorfor skulle jeg forsvare det? Synes den dama der er håpløs av det jeg har sett. Tar gjerne noen som er midt mellom hun og Trump istedet.
Flott at du kan kritisere noe rundt denne administrasjonen i hvert fall. Hva synes du om DeSantis, forresten?
SeSantis er et opplagt valg. Et langt bedre valg enn Trump.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: tir okt 04, 2022 11:39 pm
Corvus skrev: tir okt 04, 2022 11:14 pm Så hvem står igjen?
Buttigieg er det opplagte svaret.
Han vil vel kanskje virke splittende han og?

Buttigieg on Kamala Harris' Ian 'equity' controversy: Some see 'politics where it doesn't need to be'

https://www.foxnews.com/media/buttigieg ... nt-need-be

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Corvus skrev: ons okt 05, 2022 6:37 pm
VifteKopp skrev: ons okt 05, 2022 11:18 am
Bakkus skrev: ons okt 05, 2022 8:19 am Artig lesing kommende fra en som alltid er helt musestille hver eneste gang alle disse mediafolka samt folk i Biden administrasjonen kommer med de sykeste venstreradkale utsagn.
Biden = venstreradikal.

Takk for at du fikk meg til å le til kaffen.
Han skrev ikke om personen Biden, gjorde han? Les en gang til, og ikke sett kaffen i halsen.
Ok. Biden-administrasjonen = venstreradikal.

Jeg ler igjen, denne gangen til kveldsteen.

alseboy

Legg inn av alseboy »

VifteKopp skrev: ons okt 05, 2022 6:54 pm

Jeg ler igjen, denne gangen til kveldsteen.
For MAGA-folket oppfattes politisk korrekthet, like rettigheter for alle grupper, grønn energi og det å ta klimaendringene på alvor, som dypt splittende.

Rasistiske utspill eller å hevde at "demokratene ønsker å drepe oss, og de har alt begynt" derimot lun og samlende humor.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

alseboy skrev: tor okt 06, 2022 1:05 am

For MAGA-folket oppfattes politisk korrekthet, like rettigheter for alle grupper, grønn energi og det å ta klimaendringene på alvor, som dypt splittende.
Bidens gasshjelp til EU truer klimamålene:

USA skal øke eksporten av LNG til EU for å erstatte russisk gass. Produksjonen av den amerikanske LNG-gassen har ti ganger høyere utslipp av CO2 enn norsk rørgass.

https://www.nationen.no/nyhet/bidens-ga ... imamalene/

alseboy

Legg inn av alseboy »

Guttorm123 skrev: tor okt 06, 2022 4:49 am
alseboy skrev: tor okt 06, 2022 1:05 am

For MAGA-folket oppfattes politisk korrekthet, like rettigheter for alle grupper, grønn energi og det å ta klimaendringene på alvor, som dypt splittende.
Bidens gasshjelp til EU truer klimamålene:

USA skal øke eksporten av LNG til EU for å erstatte russisk gass. Produksjonen av den amerikanske LNG-gassen har ti ganger høyere utslipp av CO2 enn norsk rørgass.

https://www.nationen.no/nyhet/bidens-ga ... imamalene/
Mener du dette hadde noe relevanse til innlegget du svarte på?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

alseboy skrev: tor okt 06, 2022 12:56 pm
Mener du dette hadde noe relevanse til innlegget du svarte på?
Det kommer an på hvem du mener tar klimaendringene på alvor i.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Biden leverer igjen


Bakkus

Legg inn av Bakkus »

VifteKopp skrev: ons okt 05, 2022 6:54 pm
Corvus skrev: ons okt 05, 2022 6:37 pm
VifteKopp skrev: ons okt 05, 2022 11:18 am

Biden = venstreradikal.

Takk for at du fikk meg til å le til kaffen.
Han skrev ikke om personen Biden, gjorde han? Les en gang til, og ikke sett kaffen i halsen.
Ok. Biden-administrasjonen = venstreradikal.

Jeg ler igjen, denne gangen til kveldsteen.
Jeg kan kome med uendelig av eksempler på det, men jeg vet det ikke har noen nytte (se Kamalas få dager gamle utsagn). Dere bare ignorerer det før dere gjentar etter en uke at Demokratene er som Høyre i Norge, i ren NPC stil.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:32 pm
VifteKopp skrev: ons okt 05, 2022 6:54 pm
Corvus skrev: ons okt 05, 2022 6:37 pm

Han skrev ikke om personen Biden, gjorde han? Les en gang til, og ikke sett kaffen i halsen.
Ok. Biden-administrasjonen = venstreradikal.

Jeg ler igjen, denne gangen til kveldsteen.
Jeg kan kome med uendelig av eksempler på det, men jeg vet det ikke har noen nytte (se Kamalas få dager gamle utsagn). Dere bare ignorerer det før dere gjentar etter en uke at Demokratene er som Høyre i Norge, i ren NPC stil.
Det er uendelige eksempler, men du klarer ikke nevne ett eneste...
:roll:

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

alseboy skrev: ons okt 05, 2022 9:43 am
Bakkus skrev: ons okt 05, 2022 8:19 am

Vi skal lytte til folk som kommer med konstruktive innvendinger mot Biden. Vi trenger derimot ikke lytte til vrælet som Trumpbasen i Norge og resten av verden lirer ut av seg om Biden. De er naturligvis fullstendig diskvalifisert til å bli tatt seriøst.
Artig lesing kommende fra en som alltid er helt musestille hver eneste gang alle disse mediafolka samt folk i Biden administrasjonen kommer med de sykeste venstreradkale utsagn.
Som sagt - vi skal ikke høre på folk som hittil har unnskyldt og forsøkt å nedtone ALT som kommer fra Trump&Co. som "humor", "tatt ut av kontekst", "tolket i verste mening", når det som kommer er alt fra oppfordringer til kupp, skryte av overgrep, rasisme, flørting med nynazistiske, voldelige grupper, tonnevis av hets av politiske meningsmotstandere (og meningsfeller..!), samt grunnleggende forståelse og innsikt i politikk og amerikansk lov.

Da har dere rett og slett diskvalifisert dere fra å kritisere politiske meningsmotstandere. Det blir på samme måte som deres foretrukne "nyhets"kanaler, som glatt overser det jeg nevnte, men kjører dagevis i prime time dersom Obama hadde en lys dress på seg, manglet en pin med amerikansk flagg på, eller om Biden ramlet på sykkel.

Biden-administrasjonen er en samling med moderate demokrater. I norsk målestokk hadde de passet fint inn i Høyre. Å omtale dem som venstreradikale forteller først og fremst alt om hvor avsender plasserer seg.
[/quote]



Gjesp. Bare svada. Og så driver du igjen i gammel VGD stil og linker til noen skrudde folk som liksom skal representere alle Trump supportere rett under. Hadde jeg diskutert politikk med dem hadde jeg sikkert blitt ansett som en skap-kommunist elns. Det er deres helt sykt vridde syn på alt som har med Trump og hans støttespillere som får det til å virke som jeg er en stor støttespiller av ham til sammenligning.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Henningsen skrev: tor okt 06, 2022 9:34 pm
Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:32 pm
VifteKopp skrev: ons okt 05, 2022 6:54 pm

Ok. Biden-administrasjonen = venstreradikal.

Jeg ler igjen, denne gangen til kveldsteen.
Jeg kan kome med uendelig av eksempler på det, men jeg vet det ikke har noen nytte (se Kamalas få dager gamle utsagn). Dere bare ignorerer det før dere gjentar etter en uke at Demokratene er som Høyre i Norge, i ren NPC stil.
Det er uendelige eksempler, men du klarer ikke nevne ett eneste...
:roll:
Han nevnte jo nettopp ett...les en gang til

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Henningsen skrev: tor okt 06, 2022 9:34 pm
Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:32 pm
VifteKopp skrev: ons okt 05, 2022 6:54 pm

Ok. Biden-administrasjonen = venstreradikal.

Jeg ler igjen, denne gangen til kveldsteen.
Jeg kan kome med uendelig av eksempler på det, men jeg vet det ikke har noen nytte (se Kamalas få dager gamle utsagn). Dere bare ignorerer det før dere gjentar etter en uke at Demokratene er som Høyre i Norge, i ren NPC stil.
Det er uendelige eksempler, men du klarer ikke nevne ett eneste...
:roll:
Nevnte Kamalas nylige utsagn nå gjorde jeg ikke? Kan nevne haugevis av lignende uten at det kommer til å ha noen effekt whatsoever siden det alltid blir ignorert av dere eller avsporet. Bortkastet tid, mao.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:32 pm Jeg kan kome med uendelig av eksempler på det, men jeg vet det ikke har noen nytte (se Kamalas få dager gamle utsagn). Dere bare ignorerer det før dere gjentar etter en uke at Demokratene er som Høyre i Norge, i ren NPC stil.
Du mener Kamala-utsagnet som bevisst ble feiltolket av alle de lettkrenka snøflakene på ytre høyre?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:41 pm
Henningsen skrev: tor okt 06, 2022 9:34 pm
Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:32 pm
Jeg kan kome med uendelig av eksempler på det, men jeg vet det ikke har noen nytte (se Kamalas få dager gamle utsagn). Dere bare ignorerer det før dere gjentar etter en uke at Demokratene er som Høyre i Norge, i ren NPC stil.
Det er uendelige eksempler, men du klarer ikke nevne ett eneste...
:roll:
Nevnte Kamalas nylige utsagn nå gjorde jeg ikke? Kan nevne haugevis av lignende uten at det kommer til å ha noen effekt whatsoever siden det alltid blir ignorert av dere eller avsporet. Bortkastet tid, mao.
Hvem er "dere"..?

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

VifteKopp skrev: tor okt 06, 2022 9:42 pm
Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:32 pm Jeg kan kome med uendelig av eksempler på det, men jeg vet det ikke har noen nytte (se Kamalas få dager gamle utsagn). Dere bare ignorerer det før dere gjentar etter en uke at Demokratene er som Høyre i Norge, i ren NPC stil.
Du mener Kamala-utsagnet som bevisst ble feiltolket av alle de lettkrenka snøflakene på ytre høyre?
Ja, "feiltolket". Vi skal liksom ikke tro våre egne ører. Ei heller en serie av lignende uttalelser fra henne.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Henningsen skrev: tor okt 06, 2022 9:44 pm
Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:41 pm
Henningsen skrev: tor okt 06, 2022 9:34 pm

Det er uendelige eksempler, men du klarer ikke nevne ett eneste...
:roll:
Nevnte Kamalas nylige utsagn nå gjorde jeg ikke? Kan nevne haugevis av lignende uten at det kommer til å ha noen effekt whatsoever siden det alltid blir ignorert av dere eller avsporet. Bortkastet tid, mao.
Hvem er "dere"..?
Alle utenom han og han andre Trump-tilhengeren.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Folk_flesk skrev: tor okt 06, 2022 9:45 pm
Henningsen skrev: tor okt 06, 2022 9:44 pm
Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:41 pm

Nevnte Kamalas nylige utsagn nå gjorde jeg ikke? Kan nevne haugevis av lignende uten at det kommer til å ha noen effekt whatsoever siden det alltid blir ignorert av dere eller avsporet. Bortkastet tid, mao.
Hvem er "dere"..?
Alle utenom han og han andre Trump-tilhengeren.
Aha, alle oss normale, vanlige folk med andre ord.
Ja, det er en bås jeg kan føle meg hjemme i.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:44 pm Ja, "feiltolket". Vi skal liksom ikke tro våre egne ører. Ei heller en serie av lignende uttalelser fra henne.
Ja, feiltolket. Hør hele klippet igjen, les støttepakken som ble gitt, forstå det amerikanske lovverket (hint: det er ikke lov å rasediskriminere), og du skjønner at Kamala Harris aldri mente at svarte skulle få mer støtte en hvite.

Og det er jo dette som er så tragikomisk.

Harris kommer med en klønete uttalelse om rase = høyresiden klikker.
Trump prøver å avvikle det amerikanske demokratiet = høyresiden er stumme.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

VifteKopp skrev: tor okt 06, 2022 9:53 pm
Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:44 pm Ja, "feiltolket". Vi skal liksom ikke tro våre egne ører. Ei heller en serie av lignende uttalelser fra henne.
Ja, feiltolket. Hør hele klippet igjen, les støttepakken som ble gitt, forstå det amerikanske lovverket (hint: det er ikke lov å rasediskriminere), og du skjønner at Kamala Harris aldri mente at svarte skulle få mer støtte en hvite.

Og det er jo dette som er så tragikomisk.

Harris kommer med en klønete uttalelse om rase = høyresiden klikker.
Trump prøver å avvikle det amerikanske demokratiet = høyresiden er stumme.
Det er en uttalelse lignende en serie av uttalelser hun har kommet med tidligere. Før hun trakk seg i presidentracet drev hun i hver eneste debatt med woke-raseutspill. Hun startet et kausjon-fund for villmenn som bedrev hærverk over hele landet i sommeren 2020 (tweeten er fremdeles oppe tror jeg). Den siste linja gidder jeg ikke engang kommentere. Er bare blåst tullball.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:59 pm Det er en uttalelse lignende en serie av uttalelser hun har kommet med tidligere. Før hun trakk seg i presidentracet drev hun i hver eneste debatt med woke-raseutspill. Hun startet et kausjon-fund for villmenn som bedrev hærverk over hele landet i sommeren 2020 (tweeten er fremdeles oppe tror jeg). Den siste linja gidder jeg ikke engang kommentere. Er bare blåst tullball.
Wokeness er irriterende, selv når det er fake, som det oftest er med karrierepolitikere som Kamala Harris.

Men sammenlignet med hva det Trump og det republikanske partiet driver med - du vet, den demonteringen av det amerikanske demokratiet som du ikke gidder å kommentere fordi du er i fornektelse - så er wokeness ingenting, et vindblaff, totalt irrelevant for de aller fleste som makter å se det større bildet.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Fabelaktige nyheter. Biden-adminstrasjonen vil benåde alle som har blitt dømt for besittelse av marihuana.

https://www.nrk.no/urix/biden-gar-mot-a ... 1.16130862

alseboy

Legg inn av alseboy »

Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:36 pm


Gjesp. Bare svada. Og så driver du igjen i gammel VGD stil og linker til noen skrudde folk som liksom skal representere alle Trump supportere rett under. Hadde jeg diskutert politikk med dem hadde jeg sikkert blitt ansett som en skap-kommunist elns. Det er deres helt sykt vridde syn på alt som har med Trump og hans støttespillere som får det til å virke som jeg er en stor støttespiller av ham til sammenligning.
Saken er jo at dere Trump-apologister er i bunn og grunn på samme vis som disse som reiser fra rally til rally med gummihatter på hodet og digger Trump. På tross av endeløse rekker med løgner i årevis, åpenbar rasisme og hets - både mot partikollegae og til motstandere, ufattelig mangel på kunnskap til politikk og lovverk, samt intense forsøk på å velte et lovlig valg; for første gang i amerikansk historie - så klarer dere ikke på eget initiativ si noe som helst negativt om fyren. Dere kan til nøds, etter oppfordringer, kanskje strekker dere til at han "kunne med fordel uttalt seg mer diplomatisk" eller "han ødelegger litt for seg selv". Men seriøs kritikk er det helt utenkelig at dere vil fremme mot Trump. Mens en helt standard politiker som Biden og Harris er derimot fullstendig ubrukelige og i tillegg en katastrofe for USA og verden..

Merk at INGEN, verken i USA eller resten av verden, har et slik fullstendig ukritisk syn på Biden. Selv om han faktisk snakker politikk, og ikke forsøker å velte lovlige valg, skryter i ett kjør om seg selv eller lyver så fort han åpner munnen - så kritiseres han. Av folk som har stemt på ham, av media og partikollegaer. Slik man skal være kritisk til politikere med mye makt. Han (og Harris) kritiseres for ikke å ha god nok kontroll på USA sine grenser. Han kritiseres blant annet for å bruke for mye penger (eller for lite penger), og for at han ikke får bukt med inflasjonen raskt nok. Samt at naturlig nok mange støttespillere til demokratene mener han rett og slett er for gammel til et så krevende verv.

Men det er altså kritikk med innhold. Det er noe annet enn å spy ut anlager om demens, satanisme og ønske om å "drepe oss", som Trumps MAGA folk kaster rundet seg.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

VifteKopp skrev: tor okt 06, 2022 9:53 pm

Ja, feiltolket. Hør hele klippet igjen, les støttepakken som ble gitt, forstå det amerikanske lovverket (hint: det er ikke lov å rasediskriminere), og du skjønner at Kamala Harris aldri mente at svarte skulle få mer støtte en hvite.
Nå var det jo veldig mange som reagerte på dette da, og slettes ikke bare politiske motstandere.

Kan du forklare mer hva du mener med å dra inn det amerikanske lovverket, når det gjelder ytringer fra amerikanske politikere?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

VifteKopp skrev: tor okt 06, 2022 9:42 pm
Du mener Kamala-utsagnet som bevisst ble feiltolket av alle de lettkrenka snøflakene på ytre høyre?
Snøflak.., hva menes med det?

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Guttorm123 skrev: tor okt 06, 2022 11:45 pm Nå var det jo veldig mange som reagerte på dette da, og slettes ikke bare politiske motstandere.

Kan du forklare mer hva du mener med å dra inn det amerikanske lovverket, når det gjelder ytringer fra amerikanske politikere?
Jeg dro inn lovverket for å vise at selv om det var slik at Kamala Harris faktisk hadde intensjoner om å rasediskriminere føderale penger, så ville det ikke vært juridisk mulig for henne å gjennomføre det. Ergo, så tror disse menneskene ikke bare at dama er en rasist, noe som er absurd nok i seg selv, men at hun også som utdannet jurist og karrierepolitiker ikke var klar over dette helt grunnleggende prinsippet i amerikansk lovverk.

Og her ser vi problemet med moderne amerikansk politisk diskurs. Fremfor å tolke Kamala i beste mening - en klønete på sparket-uttalelse som forsøker å være litt woke - eller bare ignorere det, så tolker man henne i verste mening, selv om det ikke gir mening på noe som helst plan, og lager et enormt oppstyr ut av ingenting.
Guttorm123 skrev: tor okt 06, 2022 11:45 pm Snøflak.., hva menes med det?
Et begrep den amerikanske høyresiden har brukt om skjøre personer - stort sett på ytre venstre - som ikke tåler å høre kritikk, visse meninger, politisk ukorrekt humor, et cetera. Det interessante er at selv om disse menneskene definitivt finnes på venstresiden, så er det få som skriker og jamrer høyere enn høyresiden som bare blir skjørere og skjørere jo lenger vi kommer ut i Biden-adminstrasjonens regjeringstid.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Guttorm123 skrev: tor okt 06, 2022 11:58 pm
VifteKopp skrev: tor okt 06, 2022 9:42 pm
Du mener Kamala-utsagnet som bevisst ble feiltolket av alle de lettkrenka snøflakene på ytre høyre?
Snøflak.., hva menes med det?
Ikke ta det så tungt. Er bare Viftekopp, som flere andre på venstresiden her inne, som brer om seg med utrykk de ikke har begrep av hva betyr. De driter seg ut, uten at de vet det selv.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

ehall skrev: fre okt 07, 2022 12:19 am Ikke ta det så tungt. Er bare Viftekopp, som flere andre på venstresiden her inne, som brer om seg med utrykk de ikke har begrep av hva betyr. De driter seg ut, uten at de vet det selv.
Jøss, vet du ikke hva snøflak betyr?

Hvorfor overrasker det meg ikke...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

VifteKopp skrev: fre okt 07, 2022 12:14 am
Et begrep den amerikanske høyresiden har brukt om skjøre personer - stort sett på ytre venstre - som ikke tåler å høre kritikk, visse meninger, politisk ukorrekt humor, et cetera.
Og så bruker du det om ytre høyre?

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Guttorm123 skrev: fre okt 07, 2022 12:28 am
VifteKopp skrev: fre okt 07, 2022 12:14 am
Et begrep den amerikanske høyresiden har brukt om skjøre personer - stort sett på ytre venstre - som ikke tåler å høre kritikk, visse meninger, politisk ukorrekt humor, et cetera.
Og så bruker du det om ytre høyre?
Kvifor tok ikkje du med siste del av setninga hans? Den at dei ekte snøflaka finn ein på høgresida?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»