Biden-administrasjonen

Svar
William_S

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av William_S »

Hetfield skrev: søn jun 12, 2022 1:28 am Biden-lakeiene fra VGD høsten 2020 ser bare dummere og dummere ut 😆
Nå tror jeg ikke det var så mange som var enorme fans av Biden. Men når alternativet var en facsist så er det som GoingKronos sa - ganske enkelt.
Lis Cheney sa det så fint - fredfull maktovertagelse har blitt respektert av alle presidenter i USA unntatt en - Donald Trump. Det må da fint gå an å være konservativ som hun er og samtidig respektere demokratiet. Men jeg er jaggu ikke så sikker med Trumps klamme hånd på GOP.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

GoingKronos skrev: søn jun 12, 2022 9:47 am
Hetfield skrev: søn jun 12, 2022 1:28 am Biden-lakeiene fra VGD høsten 2020 ser bare dummere og dummere ut 😆
Heller Biden enn fascisme. Det er faktisk ikke så vanskelig.
😂🤣😂

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

ehall skrev: søn jun 12, 2022 1:55 pm
GoingKronos skrev: søn jun 12, 2022 9:47 am
Hetfield skrev: søn jun 12, 2022 1:28 am Biden-lakeiene fra VGD høsten 2020 ser bare dummere og dummere ut 😆
Heller Biden enn fascisme. Det er faktisk ikke så vanskelig.
😂🤣😂
Det er få trumpister som tørr innrømme at de støtter psychoen. Derfor er det lettere med smileys.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Folk_flesk skrev: søn jun 12, 2022 2:03 pm
ehall skrev: søn jun 12, 2022 1:55 pm
GoingKronos skrev: søn jun 12, 2022 9:47 am

Heller Biden enn fascisme. Det er faktisk ikke så vanskelig.
😂🤣😂
Det er få trumpister som tørr innrømme at de støtter psychoen. Derfor er det lettere med smileys.
Like greit med smilets, jeg gidder ikke bruke tid på å debattere med folk som er politisk sinnsforvirret. Jeg ble anbefalt av en her at jeg skulle hakke mindre på andre, det innbefatter at jeg styrer unna andre som hakker på folk og kommer med den ene usakligheter etter den andre.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

William_S skrev: søn jun 12, 2022 12:15 pm
Hetfield skrev: søn jun 12, 2022 1:28 am Biden-lakeiene fra VGD høsten 2020 ser bare dummere og dummere ut 😆
Nå tror jeg ikke det var så mange som var enorme fans av Biden. Men når alternativet var en facsist så er det som GoingKronos sa - ganske enkelt.
Lis Cheney sa det så fint - fredfull maktovertagelse har blitt respektert av alle presidenter i USA unntatt en - Donald Trump. Det må da fint gå an å være konservativ som hun er og samtidig respektere demokratiet. Men jeg er jaggu ikke så sikker med Trumps klamme hånd på GOP.
Ja det er greit siden han faktisk hadde politisk erfaring og sjelsevner kontra Trump.

Jeg burde presisert at jeg mente alle bortforklaringene rundt trekk ved Biden som var åpenbare allerede da, og har blitt mer fremtrendende siden.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Markedet kræsjer, inflasjonen er ute av kontroll, oljeprisen til himmels og høy arbeidsledighet. Dette er ikke bare USA, men store deler av verden nå.

Spår veldig mye sosial uro fremover, dette kommer til å knekke mye mennesker i lengden nå. Ting er ute av kontroll.

Centrist

Legg inn av Centrist »

ehall skrev: søn jun 12, 2022 3:07 pm
Folk_flesk skrev: søn jun 12, 2022 2:03 pm
ehall skrev: søn jun 12, 2022 1:55 pm

😂🤣😂
Det er få trumpister som tørr innrømme at de støtter psychoen. Derfor er det lettere med smileys.
Like greit med smilets, jeg gidder ikke bruke tid på å debattere med folk som er politisk sinnsforvirret. Jeg ble anbefalt av en her at jeg skulle hakke mindre på andre, det innbefatter at jeg styrer unna andre som hakker på folk og kommer med den ene usakligheter etter den andre.
Fascist eller ikke fascist. Poenget er at Trump, bevisst flere ganger, undertonet kredbiliteten til valget 2020, og gjør det fortsatt. Det hele kuliminerte med at man stormet Capitol 6.januar. Uavhengig av om det kan defineres som et kuppforsøk eller ei, så er det såpass alvorlig at det i mine øyne er merkelig hvordan folk med demokratisk sinnelag fortsatt støtter Trump.

Er du uenig i dette, og isåfall hvorfor?

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Centrist skrev: tir jun 14, 2022 10:15 am

Fascist eller ikke fascist. Poenget er at Trump, bevisst flere ganger, undertonet kredbiliteten til valget 2020, og gjør det fortsatt. Det hele kuliminerte med at man stormet Capitol 6.januar. Uavhengig av om det kan defineres som et kuppforsøk eller ei, så er det såpass alvorlig at det i mine øyne er merkelig hvordan folk med demokratisk sinnelag fortsatt støtter Trump.

Er du uenig i dette, og isåfall hvorfor?
Al Gore i 2000 og Hillary Clinton i 2016 utfordret også kredibiliteten i valgene de tapte uten at noen brydde seg da.
2020 valget var ekstremt polarisert og spesielt mediene sammen med SM gjorde alt de kunne for å påvirke valget. Ikke rart det ble bråk i etterkant.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Centrist skrev: tir jun 14, 2022 10:15 am
ehall skrev: søn jun 12, 2022 3:07 pm
Folk_flesk skrev: søn jun 12, 2022 2:03 pm

Det er få trumpister som tørr innrømme at de støtter psychoen. Derfor er det lettere med smileys.
Like greit med smilets, jeg gidder ikke bruke tid på å debattere med folk som er politisk sinnsforvirret. Jeg ble anbefalt av en her at jeg skulle hakke mindre på andre, det innbefatter at jeg styrer unna andre som hakker på folk og kommer med den ene usakligheter etter den andre.
Fascist eller ikke fascist. Poenget er at Trump, bevisst flere ganger, undertonet kredbiliteten til valget 2020, og gjør det fortsatt. Det hele kuliminerte med at man stormet Capitol 6.januar. Uavhengig av om det kan defineres som et kuppforsøk eller ei, så er det såpass alvorlig at det i mine øyne er merkelig hvordan folk med demokratisk sinnelag fortsatt støtter Trump.

Er du uenig i dette, og isåfall hvorfor?
Du mener akkurat slik Hillary Clinton gjorde ta hun tapte i 2016 for Trump?

"Hillary Clinton dismissed President Trump as an “illegitimate president” and suggested that “he knows” that he stole the 2016 presidential election in a CBS News interview to be aired Sunday."

https://www.washingtonpost.com/politics ... story.html

Hva synes du om dette da? Venter bortforklaringer over en lav sko.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Scuderia skrev: tor jun 16, 2022 7:38 pm
Al Gore i 2000 og Hillary Clinton i 2016 utfordret også kredibiliteten i valgene de tapte uten at noen brydde seg da.
2020 valget var ekstremt polarisert og spesielt mediene sammen med SM gjorde alt de kunne for å påvirke valget. Ikke rart det ble bråk i etterkant.
Jeg forstår ikke vitsen med å lyve om ting som jeg regner med alle som er så interessert i amerikansk politikk at de følger med på en tråd på fridiskusjon vet hva som er sannheten rundt.

Al Gore brukte sine rettigheter å teste saken for en domstol, og når han tapte så aksepterte han det og som visepresident sto han selv for prosessen med å godkjenne Bush som vinner av valget. I tillegg så skal vi huske på hvor jevnt Florida var, det var 537 stemmer seiersmargin til Bush. De statene Trump snakker om har alle over 10.000 stemmer i forskjell og i enkelte stater så snakker vi om langt over 100.000 stemmer

Hillary Clinton ringte Trump allerede på valgnatten og gratulerte han med seieren, at hun i ettertid klagde over at Trump fikk hjelp fra Putin til å vinne valget endrer ikke på at man fikk en trygg og normal overgang til en ny administrasjon. Og hun deltok til og med på innsettelsen av Trump.

Så det Trump gjorde var noe helt annet, og det er for jævlig at han ikke blir stilt til ansvar for sine handlinger.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Corvus skrev: tor jun 16, 2022 9:29 pm
Centrist skrev: tir jun 14, 2022 10:15 am
ehall skrev: søn jun 12, 2022 3:07 pm

Like greit med smilets, jeg gidder ikke bruke tid på å debattere med folk som er politisk sinnsforvirret. Jeg ble anbefalt av en her at jeg skulle hakke mindre på andre, det innbefatter at jeg styrer unna andre som hakker på folk og kommer med den ene usakligheter etter den andre.
Fascist eller ikke fascist. Poenget er at Trump, bevisst flere ganger, undertonet kredbiliteten til valget 2020, og gjør det fortsatt. Det hele kuliminerte med at man stormet Capitol 6.januar. Uavhengig av om det kan defineres som et kuppforsøk eller ei, så er det såpass alvorlig at det i mine øyne er merkelig hvordan folk med demokratisk sinnelag fortsatt støtter Trump.

Er du uenig i dette, og isåfall hvorfor?
Du mener akkurat slik Hillary Clinton gjorde ta hun tapte i 2016 for Trump?

"Hillary Clinton dismissed President Trump as an “illegitimate president” and suggested that “he knows” that he stole the 2016 presidential election in a CBS News interview to be aired Sunday."

https://www.washingtonpost.com/politics ... story.html

Hva synes du om dette da? Venter bortforklaringer over en lav sko.
Finnes ikkje likheit i det heile. Hillary Clinton ringte på valnatta å gratulerte Trump med sigeren. Clinton brukte ikkje makta si til å undergrave sigeren til Trump, ho fekk heller ikkje tilhengarane sine til å storme kongressen. Ho prøvde heller ikkje å få omgjort valet.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

GoingKronos skrev: tor jun 16, 2022 10:16 pm
Scuderia skrev: tor jun 16, 2022 7:38 pm
Al Gore i 2000 og Hillary Clinton i 2016 utfordret også kredibiliteten i valgene de tapte uten at noen brydde seg da.
2020 valget var ekstremt polarisert og spesielt mediene sammen med SM gjorde alt de kunne for å påvirke valget. Ikke rart det ble bråk i etterkant.
Jeg forstår ikke vitsen med å lyve om ting som jeg regner med alle som er så interessert i amerikansk politikk at de følger med på en tråd på fridiskusjon vet hva som er sannheten rundt.

Al Gore brukte sine rettigheter å teste saken for en domstol, og når han tapte så aksepterte han det og som visepresident sto han selv for prosessen med å godkjenne Bush som vinner av valget. I tillegg så skal vi huske på hvor jevnt Florida var, det var 537 stemmer seiersmargin til Bush. De statene Trump snakker om har alle over 10.000 stemmer i forskjell og i enkelte stater så snakker vi om langt over 100.000 stemmer

Hillary Clinton ringte Trump allerede på valgnatten og gratulerte han med seieren, at hun i ettertid klagde over at Trump fikk hjelp fra Putin til å vinne valget endrer ikke på at man fikk en trygg og normal overgang til en ny administrasjon. Og hun deltok til og med på innsettelsen av Trump.

Så det Trump gjorde var noe helt annet, og det er for jævlig at han ikke blir stilt til ansvar for sine handlinger.
Jeg forstår ikke vitsen med å lyve om ting som jeg regner med alle som er så interessert i amerikansk politikk at de følger med på en tråd på fridiskusjon vet hva som er sannheten rundt.

Hillary og demokratene starten en enorm heksejakt for å underkjenne en demokratisk valgt president som i ettertid har det vist seg at alt var basert på deres egne løgner. Hva tror du dette har å si for demokratiet i USA.. Ser du ikke en rød tråd mellom disse hendelsene og et BLM opprør støttet av en politisk side og til angrepet på kongressen? Så om man skal snakke om sannhet så husk at demokratene på ingen måte er noen engler som vil alt godt. De spiller som alle andre i amerikansk politikk skittent i jakt på makt.

Og om demokratene sutrer om at Trump fikk drahjelp av Russerne i 2016 så kan de kanskje reflektere over drahjelpen de fikk av mediene og SM gigantene under 2020 valget. For å ikke snakke om alt det rare som skjedde under valget.

Når det er sagt så.. Trump sine reaksjoner og holdninger etter 2020 valget er helt bak mål og jeg håper han ikke prøver å stille til valg igjen neste gang. Det vil kun ende i katastrofe uansett om han vinner eller taper. Dessuten har Republikanerne DeSantis som et mye bedre alternativ som vil nesten garantert vinne valget. Republikanerne må legge Trump bak seg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Scuderia skrev: fre jun 17, 2022 11:21 am

Hillary og demokratene starten en enorm heksejakt for å underkjenne en demokratisk valgt president som i ettertid har det vist seg at alt var basert på deres egne løgner.
Nei, jeg anbefaler deg heller å lese Mueller-rapporten enn å stole på fascister som sprer løgnpropaganda. Den beskriver i detalj den russiske påvirkningskampanjen for å få Trump valgt og hvordan Trump-kampanjen tok i mot hjelp med åpne hender. Men likevel om du skulle hatt rett, så var det ingen forsøk verken på å endre valgresultatet, få innsatt Hillary eller en annen demokrat som president, det var ingen oppfordring til lovbrudd eller voldsbruk. Det er helt unikt for Trump.

Og det er ikke demokratene som har den største nyhetskanalen i USA til å drive propaganda for seg. Fox News har for lengst sluttet å være en nyhetskilde og gått over til å være propaganda på linje med RT. Ser man på andre nyhetskanaler så er det langt mer balansert og man kan ikke se lange tiden f.eks på CNN uten at det er kritisk oppmerksomhet rundt Biden og demokratene. Uttrekningen fra Afghanistan ble voldsomt dekket og kritisert i mediene, og tror du virkelig at om det var Trump som var president at Fox News hadde opptrådt på samme måte? Man kan si mye om medier i USA, kritikken kommer ofte fra venstre, men når det skjer viktige nyheter så er de troverdig, de er balanserte og de lar alle komme til ordet. Alt.right medier med Fox News i spissen gjør definitivt ikke det.

Det er ikke så mye som tyder på at DeSantis har så mye mer demokratisk sinnelag enn Trump, det er ikke lengre slik at det er Trump som er problemet - fascistene har tatt over og normalen blant de som nå blir valgt er at de støtter the big lie og vi har også flere som fysisk var tilstede under kuppforsøket 6.januar. Trump er farlig, men han er en idiot, så alternativet kan faktisk bli verre. Så får man håpe om det blir noen annen enn Trump at det de driver med kun er retorikk og at de vil styre innenfor de lover og normer som gjelder. Men jeg har sluttet å være optimistisk, rett og slett for det ikke har vært noen som helst grunn til det.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Corvus skrev: tor jun 16, 2022 9:29 pm Du mener akkurat slik Hillary Clinton gjorde ta hun tapte i 2016 for Trump?

"Hillary Clinton dismissed President Trump as an “illegitimate president” and suggested that “he knows” that he stole the 2016 presidential election in a CBS News interview to be aired Sunday."

https://www.washingtonpost.com/politics ... story.html

Hva synes du om dette da? Venter bortforklaringer over en lav sko.
Scuderia skrev: tor jun 16, 2022 7:38 pm Al Gore i 2000 og Hillary Clinton i 2016 utfordret også kredibiliteten i valgene de tapte uten at noen brydde seg da.
2020 valget var ekstremt polarisert og spesielt mediene sammen med SM gjorde alt de kunne for å påvirke valget. Ikke rart det ble bråk i etterkant.
Viser først til GoingKronos og MRSA sitt svar.

Det naturlige oppfølgingsspørsmålet er så: Førte Al Gore eller Clinton til at tilhengerne deres stormet kongressbygningen?
Et annet oppfølgingsspørsmål: Ringte Al Gore eller Clinton til Bill Clinton / Obama og ba de avvise et legitimt valg?
Det siste oppfølningsspørsmålet: Gratulerte Al Gore og Clinton sine motstanderne med seieren? Jeg kan svare det spørsmålet for deg. Begge gjorde det når valgresultatet var klart. Måten Trump gratulerte Biden? I en Twitter video uten å nevne navnet til Biden eller ordet "peaceful transfer of power."

Al Gore brukte sin rett for å prøve en ekstrem jevn valgkamp for Høyesterett. Om noe kan man si at det var rett det som ble gjort, fordi det økte legimiteten rundt valget. Trump tapte enkelte stater med klokkeklar margin og ber bla. Brad Raffensperger om å "finne" stemmer. Al Gore gjorde aldri noe i nærheten av det.

Clinton gratulerte som sagt Trump med en gang. Hun deltok på innsettelsen av Trump, noe Trump ikke gjorde med Biden. Man kan godt diskutere hvorvidt Clintons utsagn etter valget ifb. med The Great Hack (Russlands innblanding) og annet er uttalt på en "korrekt måte." Men det er en vesens forskjell på det og det Trump gjorde. Dessuten er det viktig med offentlig debatt om disse aspektene. Så kan man kanskje snakke om dobbeltmoral og alt det der, men det er vel politikk i et nøtteskall. Ikke ensbetydende med at slike aspekt skal ties bort.

Scuderia: Ang. ditt innlegg 17. juni 11:21 AM, så forstår jeg ikke starten av det andre avsnittet ditt. Om du kunne ha forklart det nærmere / på en annen måte, hadde det vært fint. Hva har BLM med dette å gjøre?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Biden taper garantert mot Trump i 2024, så spørs det hvor mye splittelse og kaos Trump lager frem til 2028.

Borgerkrig eller stater ut av unionen er det mest sannsynlige.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

GoingKronos skrev: fre jun 17, 2022 11:47 am Nei, jeg anbefaler deg heller å lese Mueller-rapporten enn å stole på fascister som sprer løgnpropaganda.
Når du ikke kan kommet med annet enn slik oppgulp, er det bare dine meningesfeller langt utpå babord side som gidder å lese videre. Og ta deg seriøst.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Det er utrolig hvor løst definisjoner sitter om dagen. Språket betyr jo ingen ting lenger.
DeSantis er en fascist, faktisk.
Helt utrolig hvor mye svada folk kan få seg til å tro.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

bundetrente skrev: fre jun 17, 2022 4:46 pm Det er utrolig hvor løst definisjoner sitter om dagen. Språket betyr jo ingen ting lenger.
DeSantis er en fascist, faktisk.
Helt utrolig hvor mye svada folk kan få seg til å tro.
Jeg skrev om det republikanske partiet generelt. Men det er ingen tvil om at DeSantis har klare autoritære trekk og gjør alt han kan for å undertrykke de som er uenig med han. Når baseball-laget Tampa Bay Rays ga økonomisk støtte etter masseskyting av små barn i Texas så svarte DeSantis med å legge ned veto mot deres ny stadion. Det samme så vi når Disney World tok avstand fra hans angrep på homofile, da tok han fra dem det lokale selvstyre som straff for at de sa sin mening om hans politikk. Han har gjort det slik at den enkelte lærer kan bli saksøkt, og dermed lever en hel gruppe ansatte under frykt for hva de kan lære barn om at f.eks homofile er normalt. Vi har sett hvordan han har ydmyket barn for at de gikk med maske og krevde at de skulle ta det av seg. DeSantis satt til side hvordan kongressdistriktene skulle være og gjorde de mer republikanske, og han har gjort det vanskeligere å delta i valg og nå også laget en egen politienhet for å følge opp dette samtidig som han dermed underbygger Trumps løgner om valgfusk.

Det er sikkert en rekke andre eksempler på hvor autoritær DeSantis er, og jeg har ingen illusjon om at han ikke vil fortsette med dette om han skulle bli president. Han er definitivt ikke løsningen på et demokrati i krise i USA, og det at man i hele tatt må vurdere om han kan være et verre alternativ enn Trump sier det meste. Om man først skal ha en autoritær president så er det kanskje tross alt bedre å ha en som ikke er så smart og har stor gjennomføringsevne.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

GoingKronos skrev: fre jun 17, 2022 5:59 pm
bundetrente skrev: fre jun 17, 2022 4:46 pm Det er utrolig hvor løst definisjoner sitter om dagen. Språket betyr jo ingen ting lenger.
DeSantis er en fascist, faktisk.
Helt utrolig hvor mye svada folk kan få seg til å tro.
Jeg skrev om det republikanske partiet generelt. Men det er ingen tvil om at DeSantis har klare autoritære trekk og gjør alt han kan for å undertrykke de som er uenig med han. Når baseball-laget Tampa Bay Rays ga økonomisk støtte etter masseskyting av små barn i Texas så svarte DeSantis med å legge ned veto mot deres ny stadion. Det samme så vi når Disney World tok avstand fra hans angrep på homofile, da tok han fra dem det lokale selvstyre som straff for at de sa sin mening om hans politikk. Han har gjort det slik at den enkelte lærer kan bli saksøkt, og dermed lever en hel gruppe ansatte under frykt for hva de kan lære barn om at f.eks homofile er normalt. Vi har sett hvordan han har ydmyket barn for at de gikk med maske og krevde at de skulle ta det av seg. DeSantis satt til side hvordan kongressdistriktene skulle være og gjorde de mer republikanske, og han har gjort det vanskeligere å delta i valg og nå også laget en egen politienhet for å følge opp dette samtidig som han dermed underbygger Trumps løgner om valgfusk.

Det er sikkert en rekke andre eksempler på hvor autoritær DeSantis er, og jeg har ingen illusjon om at han ikke vil fortsette med dette om han skulle bli president. Han er definitivt ikke løsningen på et demokrati i krise i USA, og det at man i hele tatt må vurdere om han kan være et verre alternativ enn Trump sier det meste. Om man først skal ha en autoritær president så er det kanskje tross alt bedre å ha en som ikke er så smart og har stor gjennomføringsevne.
Hjelpes.
Jeg har ikke tid til å svare i dybde nå. Men du bør virkelig feie for egen dør før du anklager andre for å sluke propaganda.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

GoingKronos skrev: fre jun 17, 2022 5:59 pm

DeSantis satt til side hvordan kongressdistriktene skulle være og gjorde de mer republikanske, og han har gjort det vanskeligere å delta i valg og nå også laget en egen politienhet for å følge opp dette samtidig som han dermed underbygger Trumps løgner om valgfusk.

Her er en link til forandringene DeSantis har gjort i Florida. https://projects.fivethirtyeight.com/re ... s/florida/

Der har det altså gått fra at at Republikanerne har 14 til 18 seter i kongressen. Dette av totalt 28 seter. Florida er en vippestat der i det siste presidentvalg fikk Trump 51,2% av stemmene, men nå er Republikaneren sikret 64% av de som blir valgt til kongressen. Så med gerrymandering går de fra å være en noenlunde jevn stat til å bli en republikask stat i kongressen.

Republikanerne driver også å trene folk til utfordre de som stemmer om de har lov til å stemme, da selvsagt i demokratiske distrikt. Republikanerne er i ett mindretall i USA så de gjør alt de kan for å hindre demokrater i å stemme. https://www.politico.com/news/2022/06/0 ... s-00035758

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Centrist skrev: fre jun 17, 2022 12:08 pm
Corvus skrev: tor jun 16, 2022 9:29 pm Du mener akkurat slik Hillary Clinton gjorde ta hun tapte i 2016 for Trump?

"Hillary Clinton dismissed President Trump as an “illegitimate president” and suggested that “he knows” that he stole the 2016 presidential election in a CBS News interview to be aired Sunday."

https://www.washingtonpost.com/politics ... story.html

Hva synes du om dette da? Venter bortforklaringer over en lav sko.
Scuderia skrev: tor jun 16, 2022 7:38 pm Al Gore i 2000 og Hillary Clinton i 2016 utfordret også kredibiliteten i valgene de tapte uten at noen brydde seg da.
2020 valget var ekstremt polarisert og spesielt mediene sammen med SM gjorde alt de kunne for å påvirke valget. Ikke rart det ble bråk i etterkant.
Viser først til GoingKronos og MRSA sitt svar.

Det naturlige oppfølgingsspørsmålet er så: Førte Al Gore eller Clinton til at tilhengerne deres stormet kongressbygningen?
Et annet oppfølgingsspørsmål: Ringte Al Gore eller Clinton til Bill Clinton / Obama og ba de avvise et legitimt valg?
Det siste oppfølningsspørsmålet: Gratulerte Al Gore og Clinton sine motstanderne med seieren? Jeg kan svare det spørsmålet for deg. Begge gjorde det når valgresultatet var klart. Måten Trump gratulerte Biden? I en Twitter video uten å nevne navnet til Biden eller ordet "peaceful transfer of power."

Al Gore brukte sin rett for å prøve en ekstrem jevn valgkamp for Høyesterett. Om noe kan man si at det var rett det som ble gjort, fordi det økte legimiteten rundt valget. Trump tapte enkelte stater med klokkeklar margin og ber bla. Brad Raffensperger om å "finne" stemmer. Al Gore gjorde aldri noe i nærheten av det.

Clinton gratulerte som sagt Trump med en gang. Hun deltok på innsettelsen av Trump, noe Trump ikke gjorde med Biden. Man kan godt diskutere hvorvidt Clintons utsagn etter valget ifb. med The Great Hack (Russlands innblanding) og annet er uttalt på en "korrekt måte." Men det er en vesens forskjell på det og det Trump gjorde. Dessuten er det viktig med offentlig debatt om disse aspektene. Så kan man kanskje snakke om dobbeltmoral og alt det der, men det er vel politikk i et nøtteskall. Ikke ensbetydende med at slike aspekt skal ties bort.

Scuderia: Ang. ditt innlegg 17. juni 11:21 AM, så forstår jeg ikke starten av det andre avsnittet ditt. Om du kunne ha forklart det nærmere / på en annen måte, hadde det vært fint. Hva har BLM med dette å gjøre?
Ikke bare det, men Clinton og Obama satte igang med å støtte den nye administrasjonen med info og hjelp slik de kunne overta fullt oppdatert. Trump gjorde ikke det, gjorde det dermed vanskelig for Biden å overta.

Al Gore eller Biden kom ikke opp med en ide at de kunne avgjøre hvilke stater som skulle telles med, det gjorde Trump.

Clinton/ Gore og Obama/Biden sa ikke at det var juks. Gore utfordret om valget i Florida ble rett telt, men godtok når han tapte i retten. Alle vet hva Trump gjorde.

Hverken Gore eller Clinton svindlet sine velgere ved å samle inn penger, Trump har samlet + 250 millioner dollar som han ikke har brukt på å finne valgjuks. De har han brukt på seg selv , venner og kjøpt seg lojalitet.

De som følger høringene i kongressen vil se at det republikanere som vitner om hva de opplevde og hvilke feil Trump gjorde.

Det er ikke mulig å sammenligne Trump med det Gore/Clinton gjorde. De sørget for at det ble en fredelig overrekkelse av makten, Trump sørget for at det ble en voldelig overrekkelse av makten.

Galskapen er at i GOP må en tro på at det var ett valgjuks for å være en ekte GOP kandidat.

Fra Texas i går:



Dette er galskap og fører ikke noe godt med seg.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Biden med et aldri så lite sykkeluhell:



Det gikk bra med Biden, men kunne raskt gått galt i hans alder...

Centrist

Legg inn av Centrist »

newsflash skrev: lør jun 18, 2022 5:54 pm Biden med et aldri så lite sykkeluhell:

Det gikk bra med Biden, men kunne raskt gått galt i hans alder...
Altså, han står jo rolig og har kontroll og så faller han bare? :lol:

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Centrist skrev: lør jun 18, 2022 6:12 pm
newsflash skrev: lør jun 18, 2022 5:54 pm Biden med et aldri så lite sykkeluhell:

Det gikk bra med Biden, men kunne raskt gått galt i hans alder...
Altså, han står jo rolig og har kontroll og så faller han bare? :lol:
Høyrefoten sitter fast i pedalen og dermed ramler han når han lener seg mot høyre. Ser ikke spesielt spenstig ut, men en mann nærmere 80 kan nok ha litt problemer med koordinasjonen. Nå fikk FoxNews en video de kan spille i hele helga i lag med beskyldninger om at han har begått seksuell overgrep mot sin datter.

Good times.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Knaxern skrev: fre jun 17, 2022 3:48 pm Biden taper garantert mot Trump i 2024, så spørs det hvor mye splittelse og kaos Trump lager frem til 2028.

Borgerkrig eller stater ut av unionen er det mest sannsynlige.
Tviler jeg på. Og Biden og demokratene lager splittelse så det holder de også.
Noen trodde kanskje at Biden skulle ha en forsonende og samlende tone. Den gang ei.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Knaxern skrev: fre jun 17, 2022 3:48 pm Biden taper garantert mot Trump i 2024
Ja, tenk det. I dagens moderne USA er det altså en reell mulighet for at amerikanerne velger inn en fascistisk terrorist FOR ANDRE GANG. Rett og slett sinnsykt. Hva er det som feiler demokratene? Hva er det slags tullinger de får frem som sine kandidater som gjør at slikt faktisk kan skje. Det skal da ikke være noe problem for dem å få frem en kandidat som kan slå den høyreekstreme klovnen - med begge henda på ryggen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Corvus skrev: man jun 20, 2022 10:02 am
Noen trodde kanskje at Biden skulle ha en forsonende og samlende tone. Den gang ei.
Hva er det du mener ikke har vært forsonende? Han har jo prøvd å samarbeide med republikanerne i sak etter sak. Men det er jo ikke så lett å samarbeide når deler av partiet man ønsker samarbeid med kaller en for dement korrupt pedofil.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Corvus skrev: man jun 20, 2022 10:02 am
Knaxern skrev: fre jun 17, 2022 3:48 pm Biden taper garantert mot Trump i 2024, så spørs det hvor mye splittelse og kaos Trump lager frem til 2028.

Borgerkrig eller stater ut av unionen er det mest sannsynlige.
Tviler jeg på. Og Biden og demokratene lager splittelse så det holder de også.
Noen trodde kanskje at Biden skulle ha en forsonende og samlende tone. Den gang ei.
Han påsto det mange ganger, like troverdig som Vedum. Han har bare fortsatt den splittende holdningen Demokratene har holdt på siden 2015. Om Trump vinner neste valg er det like sannsynlig at demokratiske stater bryter ut, som om republikanske stater bryter ut om demokratene vinner igjen. Tilnærmet lik null.

WubWub

Legg inn av WubWub »

Selv tenker jeg at USA muligens burde innføre en aldersgrense for senatorer, kongressmedlemmer og presidenter.

Et par leger gikk ut å hevdet at rundt 40% av senatorene medisinsk sett burde vært på et eldrehjem. Her i Norge syntes jeg vi jevnt over har vært flinke til å la de yngre slippe inn i maktens rekker.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

WubWub skrev: man jun 20, 2022 6:31 pm Selv tenker jeg at USA muligens burde innføre en aldersgrense for senatorer, kongressmedlemmer og presidenter.

Et par leger gikk ut å hevdet at rundt 40% av senatorene medisinsk sett burde vært på et eldrehjem. Her i Norge syntes jeg vi jevnt over har vært flinke til å la de yngre slippe inn i maktens rekker.
Helt enig. De har nå en president, der man har fokus på visepresidenten for det er godt mulig den sittende ikke holder ut perioden. Og etter neste valg kan det bli enda verre. Alle demokratiske land burde ha en aldersgrense for politikere, det hjelper ikke at mange kan fungere til de er 100, når mange definitivt ikke gjør det. Biden er åpenbart i den siste kategorien.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»