Biden-administrasjonen

Svar
peraleks

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av peraleks »

Corvus skrev: ons nov 09, 2022 11:22 pm
peraleks skrev: ons nov 09, 2022 10:33 pm
Corvus skrev: ons nov 09, 2022 10:17 pm

Det korrekte å si vil være at begge bør holdes langt unna makten.

DeSantis tror jeg nok kan være den rette mannen for republikanerne, gudene vet hvem som er den rette for demokratene, den personen har ikke gjort noe inntrykk foreløping ihvertfall.
Jeg lever helt fint med at Biden drar litt på årene og bommer på enkelte setninger, det har null betydning jevnt over, det er politikken han fører som til sist faktisk betyr noe. Skrekk og gru om Trump satt som president samtidig som Russland satte i gang.
Tror ikke USA lever fint med en Biden som allerede virker bortreist til tider. 6 år til med denne mannen er ikke forsvarlig, om ikke da meningen er at han bare skal være en marionett som skal si minst mulig. I såfall en vits.
Hva hadde skjedd om Trump var president når Russland satte i gang ifølge deg da?
Takke oss til med en president som helst sier så lite som mulig framfor all bullshit som ble servert av Trump gjennom 4 år.
Mannen er ikke noe annet enn en vandrende katastrofe og et solid tegn på at det virkelig faktisk er problemer i USA.

Nå tviler jeg uansett på at man ser verken Biden eller Trump til neste valg.

Med tanke på hans tone ovenfor NATO gjennom 4 år så anser jeg det som høyst sannsynlig at han hadde gitt Ukraina en kald skulder og med Russland fri bane til landet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Man får egentlig bare håpe på at Trumpern og DeSantis etterhvert går i strupen på hverandre og destruerer hverandre.

DeSantis er en glattstriglet versjon av Trump, ev. en disiplinert Ted Cruz. En motbydelig skikkelse som nå tror han skal bli president.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

peraleks skrev: ons nov 09, 2022 11:30 pm
ehall skrev: ons nov 09, 2022 11:18 pm
peraleks skrev: ons nov 09, 2022 10:33 pm

Jeg lever helt fint med at Biden drar litt på årene og bommer på enkelte setninger, det har null betydning jevnt over, det er politikken han fører som til sist faktisk betyr noe. Skrekk og gru om Trump satt som president samtidig som Russland satte i gang.
Enkelte setninger :D. Men mangelen på politiske gjennomføring sier vel det meste. Og om Trump hadde vært president ville ikke Putin angrepet Ukraina. Men ingen av de to passer som president, de har rett og slett gått ut på dato. Biden har ikke helse til å stille en periode til.

Det er jo litt spesielt, at Trump ble presset av demokratene til å bli sjekket av lege og offentliggjøre resultatet. Har ikke hørt noen krav om det når det gjelder Biden. Vil tro demokratene ikke tør å offentliggjøre et resultat.
Det er et innlegg over her som tar for seg hva Biden så langt har satt i gang, anbefaler deg på det sterkeste å lese det.

Trump er sånn til de grader i baklomma på Putin at antagelig var i det hele tatt muligheten for at USA kunne stemme frem noe sånt en av grunnene til at han til slutt valgte å angripe Ukraina.
Ja, er vel mye bra for dere på ytre venstre med TDS.

Corvus

Legg inn av Corvus »

peraleks skrev: ons nov 09, 2022 11:34 pm
Corvus skrev: ons nov 09, 2022 11:22 pm
peraleks skrev: ons nov 09, 2022 10:33 pm

Jeg lever helt fint med at Biden drar litt på årene og bommer på enkelte setninger, det har null betydning jevnt over, det er politikken han fører som til sist faktisk betyr noe. Skrekk og gru om Trump satt som president samtidig som Russland satte i gang.
Tror ikke USA lever fint med en Biden som allerede virker bortreist til tider. 6 år til med denne mannen er ikke forsvarlig, om ikke da meningen er at han bare skal være en marionett som skal si minst mulig. I såfall en vits.
Hva hadde skjedd om Trump var president når Russland satte i gang ifølge deg da?
Takke oss til med en president som helst sier så lite som mulig framfor all bullshit som ble servert av Trump gjennom 4 år.
Mannen er ikke noe annet enn en vandrende katastrofe og et solid tegn på at det virkelig faktisk er problemer i USA.

Nå tviler jeg uansett på at man ser verken Biden eller Trump til neste valg.

Med tanke på hans tone ovenfor NATO gjennom 4 år så anser jeg det som høyst sannsynlig at han hadde gitt Ukraina en kald skulder og med Russland fri bane til landet.
Ville gjetninger. Faktum er at han krevde at NATO-land skulle ruste opp. Skulle bare mangle.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Folk_flesk skrev: ons nov 09, 2022 11:35 pm Man får egentlig bare håpe på at Trumpern og DeSantis etterhvert går i strupen på hverandre og destruerer hverandre.

DeSantis er en glattstriglet versjon av Trump, ev. en disiplinert Ted Cruz. En motbydelig skikkelse som nå tror han skal bli president.
DeSantis er inntil videre den beste kandidaten til å bli president. Trump, Biden og Harris er ubrukelige, og hvem andre er der?

lund

Legg inn av lund »

ehall skrev: ons nov 09, 2022 11:52 pm
peraleks skrev: ons nov 09, 2022 11:30 pm
ehall skrev: ons nov 09, 2022 11:18 pm

Enkelte setninger :D. Men mangelen på politiske gjennomføring sier vel det meste. Og om Trump hadde vært president ville ikke Putin angrepet Ukraina. Men ingen av de to passer som president, de har rett og slett gått ut på dato. Biden har ikke helse til å stille en periode til.

Det er jo litt spesielt, at Trump ble presset av demokratene til å bli sjekket av lege og offentliggjøre resultatet. Har ikke hørt noen krav om det når det gjelder Biden. Vil tro demokratene ikke tør å offentliggjøre et resultat.
Det er et innlegg over her som tar for seg hva Biden så langt har satt i gang, anbefaler deg på det sterkeste å lese det.

Trump er sånn til de grader i baklomma på Putin at antagelig var i det hele tatt muligheten for at USA kunne stemme frem noe sånt en av grunnene til at han til slutt valgte å angripe Ukraina.
Ja, er vel mye bra for dere på ytre venstre med TDS.
Nuvel. Han er vel etter hva jeg vet Høyre-mann, men for noen som ser opp til Trump og spyr ut hans talking points, så er det vel å regne som ytre venstre.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Corvus skrev: tor nov 10, 2022 12:01 am
Folk_flesk skrev: ons nov 09, 2022 11:35 pm Man får egentlig bare håpe på at Trumpern og DeSantis etterhvert går i strupen på hverandre og destruerer hverandre.

DeSantis er en glattstriglet versjon av Trump, ev. en disiplinert Ted Cruz. En motbydelig skikkelse som nå tror han skal bli president.
DeSantis er inntil videre den beste kandidaten til å bli president. Trump, Biden og Harris er ubrukelige, og hvem andre er der?
Den beste kandidaten? Fyren er en høyreradikaler uten noe i nærheten av en etisk ryggrad. Da tar jeg heller en halv-senil president som har verdier som ikke stinker.

Her er nivået hans: https://www.businessinsider.com/nyt-gre ... ?r=US&IR=T

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

lund skrev: tor nov 10, 2022 12:11 am
ehall skrev: ons nov 09, 2022 11:52 pm
peraleks skrev: ons nov 09, 2022 11:30 pm

Det er et innlegg over her som tar for seg hva Biden så langt har satt i gang, anbefaler deg på det sterkeste å lese det.

Trump er sånn til de grader i baklomma på Putin at antagelig var i det hele tatt muligheten for at USA kunne stemme frem noe sånt en av grunnene til at han til slutt valgte å angripe Ukraina.
Ja, er vel mye bra for dere på ytre venstre med TDS.
Nuvel. Han er vel etter hva jeg vet Høyre-mann, men for noen som ser opp til Trump og spyr ut hans talking points, så er det vel å regne som ytre venstre.
Jeg har ikke oversikten over hvem som stemmer hva her inne. Kanskje ikke ytre venstre, men viser jo at norske Høyre er godt plantet på venstresiden. Uansett, lider nok av TDS.

peraleks

Legg inn av peraleks »

ehall skrev: ons nov 09, 2022 11:52 pm
peraleks skrev: ons nov 09, 2022 11:30 pm
ehall skrev: ons nov 09, 2022 11:18 pm

Enkelte setninger :D. Men mangelen på politiske gjennomføring sier vel det meste. Og om Trump hadde vært president ville ikke Putin angrepet Ukraina. Men ingen av de to passer som president, de har rett og slett gått ut på dato. Biden har ikke helse til å stille en periode til.

Det er jo litt spesielt, at Trump ble presset av demokratene til å bli sjekket av lege og offentliggjøre resultatet. Har ikke hørt noen krav om det når det gjelder Biden. Vil tro demokratene ikke tør å offentliggjøre et resultat.
Det er et innlegg over her som tar for seg hva Biden så langt har satt i gang, anbefaler deg på det sterkeste å lese det.

Trump er sånn til de grader i baklomma på Putin at antagelig var i det hele tatt muligheten for at USA kunne stemme frem noe sånt en av grunnene til at han til slutt valgte å angripe Ukraina.
Ja, er vel mye bra for dere på ytre venstre med TDS.
Nå tilhører jeg den borgerlige siden, men jeg vet godt fra før av at du har store problemer med å holde deg redelig i en debatt.

peraleks

Legg inn av peraleks »

ehall skrev: tor nov 10, 2022 12:32 am
lund skrev: tor nov 10, 2022 12:11 am
ehall skrev: ons nov 09, 2022 11:52 pm

Ja, er vel mye bra for dere på ytre venstre med TDS.
Nuvel. Han er vel etter hva jeg vet Høyre-mann, men for noen som ser opp til Trump og spyr ut hans talking points, så er det vel å regne som ytre venstre.
Jeg har ikke oversikten over hvem som stemmer hva her inne. Kanskje ikke ytre venstre, men viser jo at norske Høyre er godt plantet på venstresiden. Uansett, lider nok av TDS.
Direkte patetisk hvordan du skal slenge rundt deg med merkelapper så fort du går tom for argumenter.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Corvus skrev: ons nov 09, 2022 11:58 pm
peraleks skrev: ons nov 09, 2022 11:34 pm
Corvus skrev: ons nov 09, 2022 11:22 pm

Tror ikke USA lever fint med en Biden som allerede virker bortreist til tider. 6 år til med denne mannen er ikke forsvarlig, om ikke da meningen er at han bare skal være en marionett som skal si minst mulig. I såfall en vits.
Hva hadde skjedd om Trump var president når Russland satte i gang ifølge deg da?
Takke oss til med en president som helst sier så lite som mulig framfor all bullshit som ble servert av Trump gjennom 4 år.
Mannen er ikke noe annet enn en vandrende katastrofe og et solid tegn på at det virkelig faktisk er problemer i USA.

Nå tviler jeg uansett på at man ser verken Biden eller Trump til neste valg.

Med tanke på hans tone ovenfor NATO gjennom 4 år så anser jeg det som høyst sannsynlig at han hadde gitt Ukraina en kald skulder og med Russland fri bane til landet.
Ville gjetninger. Faktum er at han krevde at NATO-land skulle ruste opp. Skulle bare mangle.
Men du spurte igjen hva jeg trodde eventuelt ville skje med Trump som president og jeg ga deg et svar, selvfølgelig blir det ren gjetning all den tid Biden og ikke Trump sitter som president.

At han ba andre land om å ruste opp har lite å gjøre med hvilket standpunkt han eventuelt hadde tatt i en slik type konflikt, om man baserer seg på hans kjølige forhold til NATO igjen så er det lite sannsynlig at man hadde sett noe iniativ fra USA.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

ehall skrev: ons nov 09, 2022 11:18 pm
peraleks skrev: ons nov 09, 2022 10:33 pm
Corvus skrev: ons nov 09, 2022 10:17 pm

Det korrekte å si vil være at begge bør holdes langt unna makten.

DeSantis tror jeg nok kan være den rette mannen for republikanerne, gudene vet hvem som er den rette for demokratene, den personen har ikke gjort noe inntrykk foreløping ihvertfall.
Jeg lever helt fint med at Biden drar litt på årene og bommer på enkelte setninger, det har null betydning jevnt over, det er politikken han fører som til sist faktisk betyr noe. Skrekk og gru om Trump satt som president samtidig som Russland satte i gang.
Enkelte setninger :D. Men mangelen på politiske gjennomføring sier vel det meste. Og om Trump hadde vært president ville ikke Putin angrepet Ukraina. Men ingen av de to passer som president, de har rett og slett gått ut på dato. Biden har ikke helse til å stille en periode til.

Det er jo litt spesielt, at Trump ble presset av demokratene til å bli sjekket av lege og offentliggjøre resultatet. Har ikke hørt noen krav om det når det gjelder Biden. Vil tro demokratene ikke tør å offentliggjøre et resultat.
Hvorfor ville ikke Putin angrepet Ukraina hvis Trump var president?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

peraleks skrev: tor nov 10, 2022 12:34 am
ehall skrev: tor nov 10, 2022 12:32 am
lund skrev: tor nov 10, 2022 12:11 am

Nuvel. Han er vel etter hva jeg vet Høyre-mann, men for noen som ser opp til Trump og spyr ut hans talking points, så er det vel å regne som ytre venstre.
Jeg har ikke oversikten over hvem som stemmer hva her inne. Kanskje ikke ytre venstre, men viser jo at norske Høyre er godt plantet på venstresiden. Uansett, lider nok av TDS.
Direkte patetisk hvordan du skal slenge rundt deg med merkelapper så fort du går tom for argumenter.
Merkelapper? TDS er ganske så virkelig. Har nok av argumenter jeg. Og den som mener Solberg er på høyresiden, har ikke sett mye av politikken hennes.

Og Trumps tone ovenfor NATO? Ja, han var den første (?) presidenten som krevde at NATO landene bidro like mye som USA. Men skjønner at det er negativt.
Sist redigert av ehall den tor nov 10, 2022 12:41 am, redigert 2 ganger totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

ehall skrev: tor nov 10, 2022 12:39 am
peraleks skrev: tor nov 10, 2022 12:34 am
ehall skrev: tor nov 10, 2022 12:32 am

Jeg har ikke oversikten over hvem som stemmer hva her inne. Kanskje ikke ytre venstre, men viser jo at norske Høyre er godt plantet på venstresiden. Uansett, lider nok av TDS.
Direkte patetisk hvordan du skal slenge rundt deg med merkelapper så fort du går tom for argumenter.
Merkelapper? TDS er ganske så virkelig. Har nok av argumenter jeg. Og den som mener Solberg er på høyresiden, har ikke sett mye av politikken hennes.
TDS passer vel best på de som tror Trump vant valget i fjor, men at Demokratene stjal det med juks?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Solvgutt1 skrev: tor nov 10, 2022 12:38 am Hvorfor ville ikke Putin angrepet Ukraina hvis Trump var president?
På grunn av det eneste diktatorer skjønner, er statsledere som er sterke. Han ville ikke gått mot Trump, men når svake Biden dukket så var det fritt frem. Du vil sikkert benekte det, men USA har aldri vært en fredeligere nasjon ovenfor resten av verden, enn når Trump var president.
Solvgutt1 skrev: tor nov 10, 2022 12:41 am TDS passer vel best på de som tror Trump vant valget i fjor, men at Demokratene stjal det med juks?
Hvilke valg var i fjor? Og du får sjekke hva TDS er for noe, det har du åpenbart ikke fått det med deg.

peraleks

Legg inn av peraleks »

ehall skrev: tor nov 10, 2022 12:39 am
peraleks skrev: tor nov 10, 2022 12:34 am
ehall skrev: tor nov 10, 2022 12:32 am

Jeg har ikke oversikten over hvem som stemmer hva her inne. Kanskje ikke ytre venstre, men viser jo at norske Høyre er godt plantet på venstresiden. Uansett, lider nok av TDS.
Direkte patetisk hvordan du skal slenge rundt deg med merkelapper så fort du går tom for argumenter.
Merkelapper? TDS er ganske så virkelig. Har nok av argumenter jeg. Og den som mener Solberg er på høyresiden, har ikke sett mye av politikken hennes.

Og Trumps tone ovenfor NATO? Ja, han var den første (?) presidenten som krevde at NATO landene bidro like mye som USA. Men skjønner at det er negativt.
Nok av argumenter, vi bare ser dem aldri her inne.

Yep, fordi Solberg ikke tilhører grøfte-høyre som i praksis er det det Republikanske partiet har utviklet seg til over tid, så kan hun åpenbart ikke være Høyre.
Har det noen gang slått deg at det vi har i Norge faktisk er Høyre og at det de har i USA har i praksis bare utviklet seg til noe langt utenfor hva jevne Høyre-velgere i ulike land faktisk anser som Høyre?

Ikke et sted har jeg skrevet at det er negativt at Trump ønsket at de andre landene skulle bidra like mye, prøv igjen.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

ehall skrev: tor nov 10, 2022 12:48 am
Solvgutt1 skrev: tor nov 10, 2022 12:38 am Hvorfor ville ikke Putin angrepet Ukraina hvis Trump var president?
På grunn av det eneste diktatorer skjønner, er statsledere som er sterke. Han ville ikke gått mot Trump, men når svake Biden dukket så var det fritt frem. Du vil sikkert benekte det, men USA har aldri vært en fredeligere nasjon ovenfor resten av verden, enn når Trump var president.
Solvgutt1 skrev: tor nov 10, 2022 12:41 am TDS passer vel best på de som tror Trump vant valget i fjor, men at Demokratene stjal det med juks?
Hvilke valg var i fjor? Og du får sjekke hva TDS er for noe, det har du åpenbart ikke fått det med deg.
Hva er så sterkt med Trump? Hvis du ser hva hans politiske fans mener om USAs våpenstøtte så får du en smakebit på hvordan Trump hadde håndtert Ukraina-krigen.

Jeg vet hva tds er, men det er ingen som er så «deranged» som Trumpfansen

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

ehall skrev: tor nov 10, 2022 12:39 am
peraleks skrev: tor nov 10, 2022 12:34 am
ehall skrev: tor nov 10, 2022 12:32 am

Jeg har ikke oversikten over hvem som stemmer hva her inne. Kanskje ikke ytre venstre, men viser jo at norske Høyre er godt plantet på venstresiden. Uansett, lider nok av TDS.
Direkte patetisk hvordan du skal slenge rundt deg med merkelapper så fort du går tom for argumenter.
Merkelapper? TDS er ganske så virkelig. Har nok av argumenter jeg. Og den som mener Solberg er på høyresiden, har ikke sett mye av politikken hennes.

Og Trumps tone ovenfor NATO? Ja, han var den første (?) presidenten som krevde at NATO landene bidro like mye som USA. Men skjønner at det er negativt.
TDS, er dei som er sjukleg opptatt av Trump, og passar veldig godt på Trump fansen.
Nei, Trump var ikkje den første amerikanske presidenten som kravde at resten av NATO måtte bidra meir. Blant anna Obama kom med det kravet. Forskjellen var at Obama forsto at pengane ikkje skule gå til USA i motsetning til Trump.
Sist redigert av MRSA den tor nov 10, 2022 11:47 am, redigert 1 gang totalt.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

ehall skrev: tor nov 10, 2022 12:48 am
Solvgutt1 skrev: tor nov 10, 2022 12:38 am Hvorfor ville ikke Putin angrepet Ukraina hvis Trump var president?
På grunn av det eneste diktatorer skjønner, er statsledere som er sterke. Han ville ikke gått mot Trump, men når svake Biden dukket så var det fritt frem. Du vil sikkert benekte det, men USA har aldri vært en fredeligere nasjon ovenfor resten av verden, enn når Trump var president.
Ein må vere veldig TDS for å sei at Trump var ein sterk president. Han var kanskje den svakaste presidenten nokon sinne.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

MRSA skrev: tor nov 10, 2022 11:44 am
Nei, Trump var ikkje den første amerikanske presidenten som kravde at resten av NATO måtte bidra meir. Blant anna Obama kom med det kravet.
Obama gjorde mer enn å kreve det, det var han som fikk NATO til å vedta 2%-målet i 2015. Så har Trump, sammen med Putin, hatt stor betydning for at spesielt Europa ruster opp - rett og slett for at de vet at det ikke er noen selvfølge at USA vil stå på de allierte sin side i fremtiden.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

GoingKronos skrev: tor nov 10, 2022 12:53 pm
MRSA skrev: tor nov 10, 2022 11:44 am
Nei, Trump var ikkje den første amerikanske presidenten som kravde at resten av NATO måtte bidra meir. Blant anna Obama kom med det kravet.
Obama gjorde mer enn å kreve det, det var han som fikk NATO til å vedta 2%-målet i 2015. Så har Trump, sammen med Putin, hatt stor betydning for at spesielt Europa ruster opp - rett og slett for at de vet at det ikke er noen selvfølge at USA vil stå på de allierte sin side i fremtiden.
Stemme det. Ville berre få fram at Trump slett ikkje var den einaste presidenten som sette krav til dei andre medlemslanda i NATO.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Inflasjon på vei nedover i USA, om inflasjon og høye energipriser ikke blir et tema til presidentvalget om 2 år så er det en klar fordel for demokratene.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Folk_flesk skrev: tor nov 10, 2022 12:15 am
Corvus skrev: tor nov 10, 2022 12:01 am
Folk_flesk skrev: ons nov 09, 2022 11:35 pm Man får egentlig bare håpe på at Trumpern og DeSantis etterhvert går i strupen på hverandre og destruerer hverandre.

DeSantis er en glattstriglet versjon av Trump, ev. en disiplinert Ted Cruz. En motbydelig skikkelse som nå tror han skal bli president.
DeSantis er inntil videre den beste kandidaten til å bli president. Trump, Biden og Harris er ubrukelige, og hvem andre er der?
Den beste kandidaten? Fyren er en høyreradikaler uten noe i nærheten av en etisk ryggrad. Da tar jeg heller en halv-senil president som har verdier som ikke stinker.

Her er nivået hans: https://www.businessinsider.com/nyt-gre ... ?r=US&IR=T
Det er jo paradis å komme til rike og idylliske Marthas Vineyard. Problemet er vel heller at liberalerne ikke vil ha dem der, men stuet vekk i Texas.
DeSatis er dyktig, ingen tvil om det. Han er også godt likt av lationamerikanere.

William_S

Legg inn av William_S »

Corvus skrev: tor nov 10, 2022 8:54 pm
Folk_flesk skrev: tor nov 10, 2022 12:15 am
Corvus skrev: tor nov 10, 2022 12:01 am

DeSantis er inntil videre den beste kandidaten til å bli president. Trump, Biden og Harris er ubrukelige, og hvem andre er der?
Den beste kandidaten? Fyren er en høyreradikaler uten noe i nærheten av en etisk ryggrad. Da tar jeg heller en halv-senil president som har verdier som ikke stinker.

Her er nivået hans: https://www.businessinsider.com/nyt-gre ... ?r=US&IR=T
Det er jo paradis å komme til rike og idylliske Marthas Vineyard. Problemet er vel heller at liberalerne ikke vil ha dem der, men stuet vekk i Texas.
DeSatis er dyktig, ingen tvil om det. Han er også godt likt av lationamerikanere.
Dette kan du seriøst ikke mene? Dette stuntet med immigranter ble jo satt i gang av DeSantis alene uten at han hadde snakka med myndighetene rundt der i det hele tatt. Dette bruker han altså skattebetalerne i Florida sine penger på. At noen her støtter dette stuntet her finner jeg smått sykt egentlig.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

William_S skrev: tor nov 10, 2022 9:05 pm
Corvus skrev: tor nov 10, 2022 8:54 pm
Folk_flesk skrev: tor nov 10, 2022 12:15 am

Den beste kandidaten? Fyren er en høyreradikaler uten noe i nærheten av en etisk ryggrad. Da tar jeg heller en halv-senil president som har verdier som ikke stinker.

Her er nivået hans: https://www.businessinsider.com/nyt-gre ... ?r=US&IR=T
Det er jo paradis å komme til rike og idylliske Marthas Vineyard. Problemet er vel heller at liberalerne ikke vil ha dem der, men stuet vekk i Texas.
DeSatis er dyktig, ingen tvil om det. Han er også godt likt av lationamerikanere.
Dette kan du seriøst ikke mene? Dette stuntet med immigranter ble jo satt i gang av DeSantis alene uten at han hadde snakka med myndighetene rundt der i det hele tatt. Dette bruker han altså skattebetalerne i Florida sine penger på. At noen her støtter dette stuntet her finner jeg smått sykt egentlig.
Får bare anta at han prøvde seg på en slags humor. Hvis ikke står det verre til enn jeg trodde.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Folk_flesk skrev: tor nov 10, 2022 9:20 pm

Får bare anta at han prøvde seg på en slags humor. Hvis ikke står det verre til enn jeg trodde.
Jeg tror du skal vokte deg vel for å overvurdere den delen av det politiske landskapet.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

GoingKronos skrev: tor nov 10, 2022 3:43 pm Inflasjon på vei nedover i USA, om inflasjon og høye energipriser ikke blir et tema til presidentvalget om 2 år så er det en klar fordel for demokratene.
Det var strømprismarkedet som er hovedårsaken bak inflasjonen - våtværet og fulle lagre i EU har nå gjenoppreist stabiliteten, og forbruket er omsider på vei nedover, Fed kritiseres veldig sterkt for å ha vært for raskt ut med renteøkningene fordi de ikke ventet på effekten først. Men nå begynner det å bedre seg. Demokratene unngikk nederlag, men på mange steder har de sett hvordan velgerne straffet dem for uærlighet som i New York, for overdrevne liberal praksis som i California og deretter hvordan de kunne ha så lett vunnet i møte med republikanerne. Dette må få dem til å innse at de må skifte skinnet.

Biden må ut. Hele gubbeveldet må ut. Et meget stort flertall av amerikanerne vil ha yngre representanter, og på demokratisk hold, mer prinsippfasthet. Vi ser at dette begynner å få utspill i Trump vers DeSantis, sistnevnt vant terreng bare fordi han er yngre.

Dessuten hadde politikerne i USA og EU innsett hvordan inkompetanse, drømmeslott og tankeløshet nesten utløst katastrofe for dem, Støre-Vedum er ikke de eneste som er i hardt uvær - om det ikke var for polariseringen og republikanernes fascistiske utvikling, ville demokratene under et normalt valg ha blitt utradert. De bare klarer seg fordi motparten var blitt usmakelig for et meget stort mindretall.

William_S

Legg inn av William_S »

Da har iallefall Kelly blitt utropt som vinner i løpet av natta ikke helt uventet. Da ventes det bare på Maestro blir det selv om Laxalt har en veldig knapp ledelse så er resterende poststemmer som ofte favoriserer Demokratene i stor grad. Men det blir nok omtelling her så det kan drøye for mediene tør å spå noe. Demokratene er utropt som vinner i 202 seter, mens GOP er det i 211. Fortsatt gjenstår det en del distrikter i California som ikke er utropt vinner på, men det er ventet at Demokratene tar en del av dem. Det er rett og slett for få opptalte stemmer til at de kan utrope vinnere i de racene enda. Dog så tar nok GOP house likevel, men det vil ende opp med en syltynn margin. Spørsmålet er hva som vil skje i etterkant. Jeg tror nok Nancy Pelosi antagelig vil trekke seg som leder (og det kan hun gjøre med god samvittighet, hun tapte i 2010 og kom tilbake i 2018), men samtidig skal vi huske på at en del av de nyvalgte GOPerne kommer fra forstedene til New York og må antagelig innta noe mer moderate posisjoner for å ikke tape igjen i 2024. Det blir spennende å se hvordan McCarthy skal balansere dette med MAGA gærningene. Boehner og Ryan klarte det ikke. McCarthy er heller ingen Pelosi som i motsetning til GOP lederne som har sittet klarte å disiplinere Demokratene ganske så greit fra venstresiden i partiet til bluedog Demokratene. Der synes jeg også Chuck Schumer har vært dyktig som har klart å overtale Manchin og Synema i Senatet tilsvarende, selv om sikkert Biden var involvert på bakrommet. Men dette er på en side også litt enklere i Senatet enn House hvor man har veldig hummer og kanari blant de som blir valgt inn.

Om Pelosi velger å trekke seg som leder og evt velger å trekke seg fra House blir det et spesialvalg, men dette distriktet er i San Francisco og aldri i fare for Demokratene.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

William_S skrev: lør nov 12, 2022 11:51 am Da har iallefall Kelly blitt utropt som vinner i løpet av natta ikke helt uventet. Da ventes det bare på Maestro blir det selv om Laxalt har en veldig knapp ledelse så er resterende poststemmer som ofte favoriserer Demokratene i stor grad. Men det blir nok omtelling her så det kan drøye for mediene tør å spå noe. Demokratene er utropt som vinner i 202 seter, mens GOP er det i 211. Fortsatt gjenstår det en del distrikter i California som ikke er utropt vinner på, men det er ventet at Demokratene tar en del av dem. Det er rett og slett for få opptalte stemmer til at de kan utrope vinnere i de racene enda. Dog så tar nok GOP house likevel, men det vil ende opp med en syltynn margin. Spørsmålet er hva som vil skje i etterkant. Jeg tror nok Nancy Pelosi antagelig vil trekke seg som leder (og det kan hun gjøre med god samvittighet, hun tapte i 2010 og kom tilbake i 2018), men samtidig skal vi huske på at en del av de nyvalgte GOPerne kommer fra forstedene til New York og må antagelig innta noe mer moderate posisjoner for å ikke tape igjen i 2024. Det blir spennende å se hvordan McCarthy skal balansere dette med MAGA gærningene. Boehner og Ryan klarte det ikke. McCarthy er heller ingen Pelosi som i motsetning til GOP lederne som har sittet klarte å disiplinere Demokratene ganske så greit fra venstresiden i partiet til bluedog Demokratene. Der synes jeg også Chuck Schumer har vært dyktig som har klart å overtale Manchin og Synema i Senatet tilsvarende, selv om sikkert Biden var involvert på bakrommet. Men dette er på en side også litt enklere i Senatet enn House hvor man har veldig hummer og kanari blant de som blir valgt inn.

Om Pelosi velger å trekke seg som leder og evt velger å trekke seg fra House blir det et spesialvalg, men dette distriktet er i San Francisco og aldri i fare for Demokratene.
NBC har huset til 220-215. Det betyr at gærningene i GOP vil styre showet. Det blir endeløse høringer, mye skrik og lite ull. Tror ikke det vil øke sjansen til valgseier for republikanerne i 2024.

I Europa ville det være naturlig at de moderate i begge partier gikk sammen for å lage en felles plattform for å sikre at ting ble gjort, men det er vel liten tradisjon for det i USA?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Cambodia og Colombia, ikke lett å holde fra hverandre for en eldre mann
https://www.nettavisen.no/nyheter/biden ... -95-753286

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»