Biden-administrasjonen

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av Guttorm123 »

greyserpent skrev: ons jan 11, 2023 10:24 pm

Du har på inn- og utpust forsvart fascisten Trump. Men du er selvfølgelig ingen tilhenger.... troverdig.

Og idiotekesempelet har nada med "likhet for loven" å gjøre.
Må man nødvendigvis være tilhengere av noen for å forsvare de?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

William_S skrev: tir jan 10, 2023 11:01 pm Hint 6 januar 2021 hvor han forsøkte å begå statskupp.
Hint, sannhet for noen er konspirasjonsteori for andre. Spesielt for (ytre) venstre.

William_S

Legg inn av William_S »

ehall skrev: tor jan 12, 2023 12:09 am
William_S skrev: tir jan 10, 2023 11:01 pm Hint 6 januar 2021 hvor han forsøkte å begå statskupp.
Hint, sannhet for noen er konspirasjonsteori for andre. Spesielt for (ytre) venstre.
Dette er da faktisk ganske hardt bevist av 6 januar komiteen i Kongressen hvordan Trump drev utpressing mot sine egne partifeller i Georgia og ikke minst mot sin egen visepresident for å stoppe den formelle prosessen. Så kalte han også mobben ganske fine folk og og gjorde 0 forsøk på å stoppe dem. Trump nektet å innse det som var realiteten nemlig at han hadde tapt et presidentvalg. Alle andre kandidater i historien i moderne tid har innrømmet nederlaget når det var en realitet at man hadde tapt og det selv om de var sittende da de tapte. Man kan gjerne se klippet av Bush SR innrømme nederlaget i 92 mot Clinton, Carter mot Reagan i 80 likeså. Klasseforskjell fra det Trump drev med i 2020.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Medarbeidere av USAs president Joe Biden har funnet minst ett ytterligere parti med graderte dokumenter fra tiden da han var visepresident, melder NBC News.

Også dette partiet ble funnet på et kontor som ikke er det han brukte i Det hvite hus, opplyser en kilde med kjennskap til saken til kanalen.

https://www.aftenposten.no/norge/i/mBKe ... ntry=67862

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

William_S skrev: tor jan 12, 2023 1:13 am
ehall skrev: tor jan 12, 2023 12:09 am
William_S skrev: tir jan 10, 2023 11:01 pm Hint 6 januar 2021 hvor han forsøkte å begå statskupp.
Hint, sannhet for noen er konspirasjonsteori for andre. Spesielt for (ytre) venstre.
Dette er da faktisk ganske hardt bevist av 6 januar komiteen i Kongressen hvordan Trump drev utpressing mot sine egne partifeller i Georgia og ikke minst mot sin egen visepresident for å stoppe den formelle prosessen. Så kalte han også mobben ganske fine folk og og gjorde 0 forsøk på å stoppe dem. Trump nektet å innse det som var realiteten nemlig at han hadde tapt et presidentvalg. Alle andre kandidater i historien i moderne tid har innrømmet nederlaget når det var en realitet at man hadde tapt og det selv om de var sittende da de tapte. Man kan gjerne se klippet av Bush SR innrømme nederlaget i 92 mot Clinton, Carter mot Reagan i 80 likeså. Klasseforskjell fra det Trump drev med i 2020.
Trump sin oppførsel etter valg nederlaget er under enhver kritikk men her var det mye rart. "ganske fine folk" folk kommentaren var i forbindelse med opptøyer rundt sørstats statuer langt tidligere og den kommentaren har blitt vridd på så mye at det er latterlig.

Det er alltid mye bråk rundt amerikanske valg dessverre og det er på grunn av organisering av landet. Forskjellige stater har forskjellige regler osv.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Scuderia skrev: tor jan 12, 2023 9:34 am

Trump sin oppførsel etter valg nederlaget er under enhver kritikk men her var det mye rart. "ganske fine folk" folk kommentaren var i forbindelse med opptøyer rundt sørstats statuer langt tidligere og den kommentaren har blitt vridd på så mye at det er latterlig.
Ja, det han sa om kuppmakerne var at han elsket dem.


Scuderia

Legg inn av Scuderia »

GoingKronos skrev: tor jan 12, 2023 10:00 am
Scuderia skrev: tor jan 12, 2023 9:34 am

Trump sin oppførsel etter valg nederlaget er under enhver kritikk men her var det mye rart. "ganske fine folk" folk kommentaren var i forbindelse med opptøyer rundt sørstats statuer langt tidligere og den kommentaren har blitt vridd på så mye at det er latterlig.
Ja, det han sa om kuppmakerne var at han elsket dem.

Sammen med "Go Home".. og var det til de 99% som ikke deltok i ulovligheter denne dagen?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Scuderia skrev: tor jan 12, 2023 10:08 am
Sammen med "Go Home".. og var det til de 99% som ikke deltok i ulovligheter denne dagen?
Det er jo ikke de som må dra hjem, det er jo dem som gjorde DC til et voldshelvete. Det er uansett en kjærlighetserklæring.

alseboy

Legg inn av alseboy »

GoingKronos skrev: tor jan 12, 2023 10:13 am
Scuderia skrev: tor jan 12, 2023 10:08 am
Sammen med "Go Home".. og var det til de 99% som ikke deltok i ulovligheter denne dagen?
Det er jo ikke de som må dra hjem, det er jo dem som gjorde DC til et voldshelvete. Det er uansett en kjærlighetserklæring.
For å være Djevelens advokat et øyeblikk, så kan det jo ha vært smart å omtale disse revolusjonistene varmt, rett og slett for å få dem til å lystre.

Ellers er det ikke overraskende hvordan MAGA-klanen reagerer på dokumentene som Bidens advokater har levert tilbake til riksarkivet. Jeg tar stadig meg selv i å overvurdere dem, og tror stadig de troller utelukkende for å få en reaksjon. Men det er vel i grunnen ikke noe grunn til å tvil på at de oppriktig mener de to sakene med Biden og Trump er sammenlignbare. De er faktisk såpass tilbakestående.

Karl Rove om de to sakene:

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

alseboy skrev: tor jan 12, 2023 10:50 am
For å være Djevelens advokat et øyeblikk, så kan det jo ha vært smart å omtale disse revolusjonistene varmt, rett og slett for å få dem til å lystre.
Men nå har jo Trump sagt at han vil benåde dem, så kjærligheten til dem er ekte.

Ellers var jo Rove overraskende ærlig i det intervjuet.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Brezjnev skrev: ons jan 11, 2023 10:23 pm
Corvus skrev: ons jan 11, 2023 8:47 pm
Brezjnev skrev: ons jan 11, 2023 8:13 pm

Hemmeligstemplede dokumenter er hemmeligstemplede dokumenter, vold er vold, seksuelt overgrep er seksuelt overgrep, og tyveri er tyveri. Helt uavhengig av om det som stjeles er en melon eller Munchs Madonna. Alle skal ha samme straff. Dette tror jeg du skal slite med å få med deg selv klassekameratene på LHS med på.
Samme straff for å stjele en melon eller Madonna er ikke likhet for loven. Du har misforstått.
Begge deler er å stjele. Hvorfor skal man ta hensyn til andre ting, som verdien av det som stjeles, når det gjelder tyveri, men ikke når det gjelder håndteringen av hemmeligstemplede dokumenter?
Det er ikke slik at en har tatt med seg noen brosjyrer og den andre strengt hemmeligstemplede papirer. Begge har tatt med seg ting som absolutt ikke skal ut.
Og vet du i detalj hva som står i dokumentene til både Biden og Trump siden du mener dette?

Corvus

Legg inn av Corvus »

Gaute65 skrev: ons jan 11, 2023 10:50 pm
Corvus skrev: ons jan 11, 2023 10:20 pm
greyserpent skrev: ons jan 11, 2023 10:14 pm

En ga dem fra seg så fort det ble kjent. Den andre nektet innherdig helt til FBI hentet dem.

Avslørende.
Og den ene gjorde i utgangspunktet en feil, mens den andre selvsagt stjal? Begge har nemlig tatt med seg papirer ulovlig.
Hvis to stk raner en bank, den ene leverer tilbake pengene når han blir avslørt, den andre tviholder på pengene, så er begge likevel skyldige. Den som leverer tilbake har bare litt formildende omstendigheter.
Det er feil sammenligning. En har gjort det med vilje mens en, såvidt vi vet har gjort det ved en feil.

Du har to personer på besøk. du oppdager etterpå at to lightere er borte. Du spør begge to om de har tatt dem og den ene sier han har tatt en ved en feiltakelse og beklager og leverer den tilbake, mens den andre nekter for å tatt den. To dager senere observere du at den andre bruker din lighter for å tenne på en røyk. Når du konfronterer ham sier han at det en lighter som tilhører ham.

Hvem av de to har stjålet og hvem har begått en feil?

Biden ble ikke avslørt, det var hans advokat som leverte dokumenter tilbake med en gang han oppdaget dem. Trump tviholdt på sine dokumenter selv etter det ble klart han hadde tatt dem. Dette er ikke sammenlignbart i det hele tatt.
Hvordan kan du si at Biden har gjort det ved en feil? Fordi han sier det selv, etter at han ble avslørt?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Corvus skrev: tor jan 12, 2023 1:46 pm

Hvordan kan du si at Biden har gjort det ved en feil? Fordi han sier det selv, etter at han ble avslørt?
Han ble jo ikke avslørt, de ble levert inn frivillig. Så i prinsippet kunne han holdt kjeft om det og det hadde ikke blitt en sak.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Corvus skrev: tor jan 12, 2023 1:45 pm
Og vet du i detalj hva som står i dokumentene til både Biden og Trump siden du mener dette?
Vi vet at Trump hadde dokumenter som var gradert som top secret, det kom frem av rettsdokumenter. Vi vet selvsagt ikke hva disse top secret dokumentene inneholder, for at de er top secret.

Vi vet ikke graderingen av dokumentene funnet på Bidens sitt tidligere kontor, men det var i det minste ikke dokumenter som var savnet. Så det peker vel om at de kanskje ikke var så høyt graderte.
Sist redigert av GoingKronos den tor jan 12, 2023 2:32 pm, redigert 1 gang totalt.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Corvus skrev: tor jan 12, 2023 1:45 pm
Brezjnev skrev: ons jan 11, 2023 10:23 pm
Corvus skrev: ons jan 11, 2023 8:47 pm

Samme straff for å stjele en melon eller Madonna er ikke likhet for loven. Du har misforstått.
Begge deler er å stjele. Hvorfor skal man ta hensyn til andre ting, som verdien av det som stjeles, når det gjelder tyveri, men ikke når det gjelder håndteringen av hemmeligstemplede dokumenter?
Det er ikke slik at en har tatt med seg noen brosjyrer og den andre strengt hemmeligstemplede papirer. Begge har tatt med seg ting som absolutt ikke skal ut.
Og vet du i detalj hva som står i dokumentene til både Biden og Trump siden du mener dette?
Nei, jeg vet ikke i detalj hva som står i noen av dokumentene det gjelder. Jeg har mine styrker, men jeg er ikke i stand til å lese hemmeligstemplede dokumenter som befinner seg på et annet kontinent. Derfor er jeg heller ikke bastant på hvordan de to herrene skal behandles for hva de har gjort.

For jeg vet at det finnes et vell av klassifiserings-nivåer, fra det mest uskyldige som hemmeligstemples mest av prinsipp til ting som kun et fåtall får lov til å se og ikke engang notere fra. Så det mulige spennet er faktisk omtrent fra brosjyrer, og til detaljerte planer for forsvaret av nasjonen. Førstnevnte er åpenbart ikke like alvorlig som sistnevnte, ser jeg i det minste en åpning for at vi kan være enige om det? Reglene rundt hemmeligstemplede papirer er derfor også veldig ulike, for ulike klassifiseringsnivåer. Noen få skal ikke forlate bygningen, andre kan man godt ta med seg om man sørger for at de er sikkert oppbevart. Jeg vet som sagt ikke hvilket nivå disse papirene er på, derfor har jeg heller ingen bastant mening om hvor alvorlig det er.

Men siden du er så sikker på at Biden har "tatt med seg ting som absolutt ikke skal ut" så kan vi jo anta at du vet, for du ville selvsagt ikke vært så skråsikker eller. Hadde du giddet å dele innholdet, i hvert fall sånn i grove trekk, med oss?

Corvus

Legg inn av Corvus »

Brezjnev skrev: tor jan 12, 2023 2:27 pm
Corvus skrev: tor jan 12, 2023 1:45 pm
Brezjnev skrev: ons jan 11, 2023 10:23 pm

Begge deler er å stjele. Hvorfor skal man ta hensyn til andre ting, som verdien av det som stjeles, når det gjelder tyveri, men ikke når det gjelder håndteringen av hemmeligstemplede dokumenter?
Det er ikke slik at en har tatt med seg noen brosjyrer og den andre strengt hemmeligstemplede papirer. Begge har tatt med seg ting som absolutt ikke skal ut.
Og vet du i detalj hva som står i dokumentene til både Biden og Trump siden du mener dette?
Nei, jeg vet ikke i detalj hva som står i noen av dokumentene det gjelder. Jeg har mine styrker, men jeg er ikke i stand til å lese hemmeligstemplede dokumenter som befinner seg på et annet kontinent. Derfor er jeg heller ikke bastant på hvordan de to herrene skal behandles for hva de har gjort.

For jeg vet at det finnes et vell av klassifiserings-nivåer, fra det mest uskyldige som hemmeligstemples mest av prinsipp til ting som kun et fåtall får lov til å se og ikke engang notere fra. Så det mulige spennet er faktisk omtrent fra brosjyrer, og til detaljerte planer for forsvaret av nasjonen. Førstnevnte er åpenbart ikke like alvorlig som sistnevnte, ser jeg i det minste en åpning for at vi kan være enige om det? Reglene rundt hemmeligstemplede papirer er derfor også veldig ulike, for ulike klassifiseringsnivåer. Noen få skal ikke forlate bygningen, andre kan man godt ta med seg om man sørger for at de er sikkert oppbevart. Jeg vet som sagt ikke hvilket nivå disse papirene er på, derfor har jeg heller ingen bastant mening om hvor alvorlig det er.

Men siden du er så sikker på at Biden har "tatt med seg ting som absolutt ikke skal ut" så kan vi jo anta at du vet, for du ville selvsagt ikke vært så skråsikker eller. Hadde du giddet å dele innholdet, i hvert fall sånn i grove trekk, med oss?
Nå er det du som påpeker at det er forskjell på meloner og Madonna. Det da tydeligvis uten å vite om det er meloner og Madonna, eller to Madonnaer.
Hva som er tatt ut vet ingen av oss, det vi vet er at det er hemmeligstemplede papirer, og slikt skal ikke tas med ut på denne måten.
Så inntil videre så må man gå ut fra at både Trump og Biden har gjort feil, og da får vi se om det blir noen likhet for loven fremover.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Corvus skrev: tor jan 12, 2023 2:35 pm
Så inntil videre så må man gå ut fra at både Trump og Biden har gjort feil, og da får vi se om det blir noen likhet for loven fremover.
Jeg er takknemlig for at det er kompetente folk som skal opprettholde likhet for loven, i stedet for folk som ikke evner å se forskjell på de to sakene.
Du vet, i det ene tilfellet snakker vi om flere hundre topp-hemmelige dokumenter som ble bevisst holdt unna myndighetene, også flere ganger etter at de ble etterlyst. Og hvor det gikk så langt at det ikke var noen vei utenom husransakelse.

I det andre tilfellet er det snakk om konfidensielle dokumenter som ble innlevert til rette instans så fort det ble oppdaget, uten at de i utgangspunktet var bedt om å gjøre det, eller i det hele tatt etterlyst.


Folk flest er i stand til å se forskjellen. Alle utenom de som sover med den røde capsen på seg.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Corvus skrev: tor jan 12, 2023 2:35 pm
Brezjnev skrev: tor jan 12, 2023 2:27 pm
Corvus skrev: tor jan 12, 2023 1:45 pm

Det er ikke slik at en har tatt med seg noen brosjyrer og den andre strengt hemmeligstemplede papirer. Begge har tatt med seg ting som absolutt ikke skal ut.
Og vet du i detalj hva som står i dokumentene til både Biden og Trump siden du mener dette?
Nei, jeg vet ikke i detalj hva som står i noen av dokumentene det gjelder. Jeg har mine styrker, men jeg er ikke i stand til å lese hemmeligstemplede dokumenter som befinner seg på et annet kontinent. Derfor er jeg heller ikke bastant på hvordan de to herrene skal behandles for hva de har gjort.

For jeg vet at det finnes et vell av klassifiserings-nivåer, fra det mest uskyldige som hemmeligstemples mest av prinsipp til ting som kun et fåtall får lov til å se og ikke engang notere fra. Så det mulige spennet er faktisk omtrent fra brosjyrer, og til detaljerte planer for forsvaret av nasjonen. Førstnevnte er åpenbart ikke like alvorlig som sistnevnte, ser jeg i det minste en åpning for at vi kan være enige om det? Reglene rundt hemmeligstemplede papirer er derfor også veldig ulike, for ulike klassifiseringsnivåer. Noen få skal ikke forlate bygningen, andre kan man godt ta med seg om man sørger for at de er sikkert oppbevart. Jeg vet som sagt ikke hvilket nivå disse papirene er på, derfor har jeg heller ingen bastant mening om hvor alvorlig det er.

Men siden du er så sikker på at Biden har "tatt med seg ting som absolutt ikke skal ut" så kan vi jo anta at du vet, for du ville selvsagt ikke vært så skråsikker eller. Hadde du giddet å dele innholdet, i hvert fall sånn i grove trekk, med oss?
Nå er det du som påpeker at det er forskjell på meloner og Madonna. Det da tydeligvis uten å vite om det er meloner og Madonna, eller to Madonnaer.
Hva som er tatt ut vet ingen av oss, det vi vet er at det er hemmeligstemplede papirer, og slikt skal ikke tas med ut på denne måten.
Så inntil videre så må man gå ut fra at både Trump og Biden har gjort feil, og da får vi se om det blir noen likhet for loven fremover.
Du var så nær en erkjennelse her, men "feil er feil"-narrativet ditt er rett og slett for sterkt. Jeg ønsker deg lykke til videre.

Corvus

Legg inn av Corvus »

alseboy skrev: tor jan 12, 2023 3:41 pm
Corvus skrev: tor jan 12, 2023 2:35 pm
Så inntil videre så må man gå ut fra at både Trump og Biden har gjort feil, og da får vi se om det blir noen likhet for loven fremover.
Jeg er takknemlig for at det er kompetente folk som skal opprettholde likhet for loven, i stedet for folk som ikke evner å se forskjell på de to sakene.
Du vet, i det ene tilfellet snakker vi om flere hundre topp-hemmelige dokumenter som ble bevisst holdt unna myndighetene, også flere ganger etter at de ble etterlyst. Og hvor det gikk så langt at det ikke var noen vei utenom husransakelse.

I det andre tilfellet er det snakk om konfidensielle dokumenter som ble innlevert til rette instans så fort det ble oppdaget, uten at de i utgangspunktet var bedt om å gjøre det, eller i det hele tatt etterlyst.

Mens vi sitter her, så er det akkurat kommet i media nå at de nå har funnet hemmeligstemplede dokumenter både i garasjen til Biden, og i et rom i huset hans. Hmm

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... c30a5a66a9

Corvus

Legg inn av Corvus »

Brezjnev skrev: tor jan 12, 2023 4:15 pm
Corvus skrev: tor jan 12, 2023 2:35 pm
Brezjnev skrev: tor jan 12, 2023 2:27 pm

Nei, jeg vet ikke i detalj hva som står i noen av dokumentene det gjelder. Jeg har mine styrker, men jeg er ikke i stand til å lese hemmeligstemplede dokumenter som befinner seg på et annet kontinent. Derfor er jeg heller ikke bastant på hvordan de to herrene skal behandles for hva de har gjort.

For jeg vet at det finnes et vell av klassifiserings-nivåer, fra det mest uskyldige som hemmeligstemples mest av prinsipp til ting som kun et fåtall får lov til å se og ikke engang notere fra. Så det mulige spennet er faktisk omtrent fra brosjyrer, og til detaljerte planer for forsvaret av nasjonen. Førstnevnte er åpenbart ikke like alvorlig som sistnevnte, ser jeg i det minste en åpning for at vi kan være enige om det? Reglene rundt hemmeligstemplede papirer er derfor også veldig ulike, for ulike klassifiseringsnivåer. Noen få skal ikke forlate bygningen, andre kan man godt ta med seg om man sørger for at de er sikkert oppbevart. Jeg vet som sagt ikke hvilket nivå disse papirene er på, derfor har jeg heller ingen bastant mening om hvor alvorlig det er.

Men siden du er så sikker på at Biden har "tatt med seg ting som absolutt ikke skal ut" så kan vi jo anta at du vet, for du ville selvsagt ikke vært så skråsikker eller. Hadde du giddet å dele innholdet, i hvert fall sånn i grove trekk, med oss?
Nå er det du som påpeker at det er forskjell på meloner og Madonna. Det da tydeligvis uten å vite om det er meloner og Madonna, eller to Madonnaer.
Hva som er tatt ut vet ingen av oss, det vi vet er at det er hemmeligstemplede papirer, og slikt skal ikke tas med ut på denne måten.
Så inntil videre så må man gå ut fra at både Trump og Biden har gjort feil, og da får vi se om det blir noen likhet for loven fremover.
Du var så nær en erkjennelse her, men "feil er feil"-narrativet ditt er rett og slett for sterkt. Jeg ønsker deg lykke til videre.
Du også, du kan jo lese siste nytt for et par minutter siden. Nå har de også funnet hemmeligstemplede dokumenter både i garasjen og et rom hjemme hos Biden...
Dette er vel også bare en "feil"?

guru

Legg inn av guru »

Katastrofe for Biden dette. En lissepasning til Trump. Nå blir det styr.....

Corvus

Legg inn av Corvus »

guru skrev: tor jan 12, 2023 5:07 pm Katastrofe for Biden dette. En lissepasning til Trump. Nå blir det styr.....
På an med en ny runde med bortforklaringer og bagatelliseringer av endel folk her inne nå. De må bare tenke seg om litt først.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Corvus skrev: tor jan 12, 2023 4:46 pm Mens vi sitter her, så er det akkurat kommet i media nå at de nå har funnet hemmeligstemplede dokumenter både i garasjen til Biden, og i et rom i huset hans. Hmm

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... c30a5a66a9
Selv du må du anerkjenne at man må debattere det på det faktiske grunnlaget man har på det tidspunktet?

I tidligere innlegg legger du til grunn ting som ikke nødvendigvis stemmer, spesielt ikke på det daværende tidspunktet. Når du så blir kritisert for dette, tar du med ny informasjon for å si "I told you so"?

Den nye saken er ny informasjon som må diskuteres, men den kan ikke legges til grunn for hva som er sagt i tidligere diskusjoner. Med mindre man er synsk da.

Jeg kan godt være med på at Biden har opptrådt kritikkverdig her, men jeg har ikke nok kjennskap til saken(e) med Biden og Trump til å være så skråsikker som du fremstår.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Centrist skrev: tor jan 12, 2023 5:11 pm
Corvus skrev: tor jan 12, 2023 4:46 pm Mens vi sitter her, så er det akkurat kommet i media nå at de nå har funnet hemmeligstemplede dokumenter både i garasjen til Biden, og i et rom i huset hans. Hmm

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... c30a5a66a9
Selv du må du anerkjenne at man må debattere det på det faktiske grunnlaget man har på det tidspunktet?

I tidligere innlegg legger du til grunn ting som ikke nødvendigvis stemmer, spesielt ikke på det daværende tidspunktet. Når du så blir kritisert for dette, tar du med ny informasjon for å si "I told you so"?

Den nye saken er ny informasjon som må diskuteres, men den kan ikke legges til grunn for hva som er sagt i tidligere diskusjoner. Med mindre man er synsk da.

Jeg kan godt være med på at Biden har opptrådt kritikkverdig her, men jeg har ikke nok kjennskap til saken(e) med Biden og Trump til å være så skråsikker som du fremstår.
Problemet er at de sterkt kritiserer Trump, det gjør jeg selv for dokumentene. Mens de på autopilot bagatelliserer Biden og dokumentene. Så får vi se om de på ny vil bagatellisere. Blir overrasket om ikke det blir det samme på nytt. Her ligger problemet.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Corvus skrev: tor jan 12, 2023 5:16 pm Problemet er at de sterkt kritiserer Trump, det gjør jeg selv for dokumentene. Mens de på autopilot bagatelliserer Biden og dokumentene. Så får vi se om de på ny vil bagatellisere. Blir overrasket om ikke det blir det samme på nytt. Her ligger problemet.
Jeg tar ikke stilling til hva andre debattanter mener som ikke er med i den ene debatten.

Men jeg noterer at du istedenfor å fokusere på hva innlegget du siterer retter seg etter, velger du å fokusere på "de" andre. Det er irrelevant akkurat her. Jeg ønsker heller et svar på det jeg påpeker i det forrige innleggdt.

Faktum i saken er dessuten at før disse helt nye, som jeg enda ikke har satt meg inn i, var Trumps opptreden særdeles mer kritikkverdig enn Biden sin. Selv om den kanskje også er kritikkverdige, gitt mitt lille kjennskap til Bidens spesifikke sak. Uavhengig av om debattanter på FD bagatelliserer Biden.

Nå ble det mye "jeg" her. Haha.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Corvus skrev: tor jan 12, 2023 1:46 pm
Gaute65 skrev: ons jan 11, 2023 10:50 pm
Corvus skrev: ons jan 11, 2023 10:20 pm

Og den ene gjorde i utgangspunktet en feil, mens den andre selvsagt stjal? Begge har nemlig tatt med seg papirer ulovlig.
Hvis to stk raner en bank, den ene leverer tilbake pengene når han blir avslørt, den andre tviholder på pengene, så er begge likevel skyldige. Den som leverer tilbake har bare litt formildende omstendigheter.
Det er feil sammenligning. En har gjort det med vilje mens en, såvidt vi vet har gjort det ved en feil.

Du har to personer på besøk. du oppdager etterpå at to lightere er borte. Du spør begge to om de har tatt dem og den ene sier han har tatt en ved en feiltakelse og beklager og leverer den tilbake, mens den andre nekter for å tatt den. To dager senere observere du at den andre bruker din lighter for å tenne på en røyk. Når du konfronterer ham sier han at det en lighter som tilhører ham.

Hvem av de to har stjålet og hvem har begått en feil?

Biden ble ikke avslørt, det var hans advokat som leverte dokumenter tilbake med en gang han oppdaget dem. Trump tviholdt på sine dokumenter selv etter det ble klart han hadde tatt dem. Dette er ikke sammenlignbart i det hele tatt.
Hvordan kan du si at Biden har gjort det ved en feil? Fordi han sier det selv, etter at han ble avslørt?
Fordi det er den mest rasjonell forklaringen. Det er over seks år siden han tok med seg dokumentene, ingen har savnet dem, ingen har spurt etter dem. Hvis han var en tyv ville han kvittet seg med dem for lenge siden. Det er ikke noe som er avslørt, Biden sin advokat oppdaget dokumentene ved en tilfeldighet og leverte dem inn øyeblikkelig, en slik oppførsel ville en aldri fått fra en advokat lønnet av Trump.
Jeg vet ikke om Biden har uttalt seg offentlig om denne saken, men du har sikkert ett sitat der han erklære seg uskyldig?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Corvus skrev: tor jan 12, 2023 5:10 pm
guru skrev: tor jan 12, 2023 5:07 pm Katastrofe for Biden dette. En lissepasning til Trump. Nå blir det styr.....
På an med en ny runde med bortforklaringer og bagatelliseringer av endel folk her inne nå. De må bare tenke seg om litt først.

De kommer selvsagt med det du skriver - masse bortforklaringer.
Biden er jo frelseren.

Branneren

Legg inn av Branneren »

Vil matprisene i vårt Fedreland nå bli lavere.

mvh / muvh

PS

Centrist

Legg inn av Centrist »

Neptun skrev: tor jan 12, 2023 6:00 pm
Corvus skrev: tor jan 12, 2023 5:10 pm
guru skrev: tor jan 12, 2023 5:07 pm Katastrofe for Biden dette. En lissepasning til Trump. Nå blir det styr.....
På an med en ny runde med bortforklaringer og bagatelliseringer av endel folk her inne nå. De må bare tenke seg om litt først.

De kommer selvsagt med det du skriver - masse bortforklaringer.
Biden er jo frelseren.
Mens for deg er Trump frelseren?

KBY

Legg inn av KBY »

Merkelig hvorfor man skulle finne flere dokumenter nå som nyheten plutselig sprakk i media.

Antok man saken bare forsvant så man ikke gadd å undersøke om det fantes mere?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»