Biden-administrasjonen

Svar
bundetrente

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av bundetrente »

Brezjnev skrev: fre jun 24, 2022 8:46 pm
bundetrente skrev: fre jun 24, 2022 8:36 pm
Brezjnev skrev: fre jun 24, 2022 8:25 pm

Disse fostrene som kvinnen nå skal tvinges til å utvikle til å bli et barn, vil pr definisjon være uønskede. I en del tilfeller vil kvinnen "omvendes" til å mene at det å bli mor var helt førsteklasses, men mange av barna som fødes vil vokse opp meget vel vitende om at de er uønsket. Gjerne i en "familie" som hadde liten sjanse til å klatre sosialt i utgangspunktet, som med de(t) uønskede barnet vil være tilnærmet sikret å forbli på bunnen. Sammen med sitt uønskede barn, som i et system tilnærmet uten sikkerhetsnett eller arbeiderrettigheter, hvor alt koster penger moren/foreldrene har, vil ha 3 underbetalte jobber eller kriminalitet som sine realistiske muligheter til å brødfø seg.

Så fengselsvesenet vil være et godt sted å investere, sammen med bransjer som tjener sine penger på å utbytte dem som ikke har noe valg.
Takk, det er ikke alle som ønsker å være like ærlig som det du er her, når du mer eller mindre sier rett ut at det å ville “klatre sosialt” rettferdiggjør abort, som er en eufemisme av “menneskeofring av eget barn”. Så egoistiske og narsissistiske har vi altså blitt i dagens samfunn.
Når du har som premiss om at abort er menneskeofring så tenker jeg at dette blir en kort diskusjon. Så kort at dette er min siste replikk til deg faktisk, og det er bare for å si at du leste meg feil:

Poenget var at den som snakket om ødelagt liv for moren var altfor forsiktig, for det er ikke bare morens liv som påvirkes. De barna som blir tvunget inn i en tilværelse som uønsket, i fattigdom, nød og uten reelt håp ødelegges også. Det er ondskapsfullt, det, å tvinge frem et menneske bare så det skal få oppleve alt det vonde verden har å by på.
Det er menneskeofring. Det er usiskutabelt et menneske. Man ofrer menneskefosteret fordi man tror man har rett til det og fordi de tror det vil lønne seg.

Angående siste avsnittet ditt så kan logikken utvides til alle som sliter. Kan vi ikke bare bombe noen flyktningsleirer og kjøpe oss litt god samvittighet? Synd vi ikke rakk å abortere alle sammen tidligere, men bedre sent enn aldri at vi knerter dem nå, er det ikke? De lider jo helt enormt, så vi gjør dem nok en tjeneste.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

missChance skrev: fre jun 24, 2022 8:57 pm
bundetrente skrev: fre jun 24, 2022 8:54 pm
missChance skrev: fre jun 24, 2022 8:46 pm

Kom tilbake og fortell mer om det den dagen du som hjemløs har bodd i bilen din flere måneder sammen med familien og barna dine er i fare fordi det ikke er trygge plasser å parkere.
Føleri, følera…. Patos, patos, patos.
Du får heller komme tilbake du, når du har et skikkelig argumente. Holder ikke pusten.
Når reelle livssituasjoner ikke holder for deg, er det ikke meg det er noe galt med.
Ditt menneskesyn derimot ...
Du vet absolutt ingenting om hva jeg og de jeg har opplevd, så du bør trå varsomt før du konkluderer så skråsikkert.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

bundetrente skrev: fre jun 24, 2022 8:59 pm
missChance skrev: fre jun 24, 2022 8:57 pm
bundetrente skrev: fre jun 24, 2022 8:54 pm

Føleri, følera…. Patos, patos, patos.
Du får heller komme tilbake du, når du har et skikkelig argumente. Holder ikke pusten.
Når reelle livssituasjoner ikke holder for deg, er det ikke meg det er noe galt med.
Ditt menneskesyn derimot ...
Du vet absolutt ingenting om hva jeg og de jeg har opplevd, så du bør trå varsomt før du konkluderer så skråsikkert.
Vel, vi kan nok trygt slå fast at du ikke er en gravid kvinne som bor i USA, i bilen sammen med en femåring og lever fra hånd til munn. Men å sette deg til doms kan du.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

missChance skrev: fre jun 24, 2022 9:08 pm
bundetrente skrev: fre jun 24, 2022 8:59 pm
missChance skrev: fre jun 24, 2022 8:57 pm

Når reelle livssituasjoner ikke holder for deg, er det ikke meg det er noe galt med.
Ditt menneskesyn derimot ...
Du vet absolutt ingenting om hva jeg og de jeg har opplevd, så du bør trå varsomt før du konkluderer så skråsikkert.
Vel, vi kan nok trygt slå fast at du ikke er en gravid kvinne som bor i USA, i bilen sammen med en femåring og lever fra hånd til munn. Men å sette deg til doms kan du.
Ingen vits å være så dramatisk. Jeg har bare en mening som er ulik meningen din. Verre er det ikke.

Titaanzink

Legg inn av Titaanzink »

bundetrente skrev: fre jun 24, 2022 8:58 pm Det er usiskutabelt et menneske.
Dette er selvsagt ikke riktig. På hvilket stadium celleklumpen som oppstår fra et befruktet egg blir et menneske med egne rettigheter er i høyeste grad diskutabelt. Sannsynligvis er dette et spørsmål man aldri vil oppnå full enighet om.

Ellers syns jeg det er interessant at noen som argumenterer såpass sterkt for lokalt styre til fordel for føderalt ikke synes interessert i å ta skrittet litt lengre til det ultimate lokaldemokatri - selvbestemmelse.

William_S

Legg inn av William_S »

bundetrente skrev: fre jun 24, 2022 7:42 pm Biden begynner å gnåle om incest tilfeller, ja. Litt sånn som GoingKronos ovenfor, som bringer opp voldtekt. Begge deler er svært sjeldne, og 99% av aborter utføres av beleilighet, mer eller mindre. Incest og voldtekt er i altså irrelevant, da hverken GK eller Biden ville ha støttet innstramming uansett, selv hvis de gjorde unntak for disse sjeldne tilfellene.

Billig retorisk triks, med andre ord.
Du er vel en mann 60 pluss antar jeg. Bare det gjør deg nesten diskvalifisert for å ha en mening. Det er faktisk sånn at kvinnen bærer all risiko ved svangerskap.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

William_S skrev: fre jun 24, 2022 10:58 pm
bundetrente skrev: fre jun 24, 2022 7:42 pm Biden begynner å gnåle om incest tilfeller, ja. Litt sånn som GoingKronos ovenfor, som bringer opp voldtekt. Begge deler er svært sjeldne, og 99% av aborter utføres av beleilighet, mer eller mindre. Incest og voldtekt er i altså irrelevant, da hverken GK eller Biden ville ha støttet innstramming uansett, selv hvis de gjorde unntak for disse sjeldne tilfellene.

Billig retorisk triks, med andre ord.
Du er vel en mann 60 pluss antar jeg. Bare det gjør deg nesten diskvalifisert for å ha en mening. Det er faktisk sånn at kvinnen bærer all risiko ved svangerskap.
Hvorfor ble det plutselig så interessant å spekulere i hvem jeg er i stedet for hva jeg sier?

Vel, faktisk så er jeg født på 1920-tallet. Kanskje tidligere også, begynner å slite med hukommelsen. Regner uansett med at du er betydelig yngre. Er du yngre enn 40, så er du diskvalifisert til både å ha en mening om eldreomsorg, og å ha en mening om historiske hendelser som skjedde før du ble født.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Hvordan er abortlovene i Palestina? Området skrikekoret i denne saken forguder?

William_S

Legg inn av William_S »

Bakkus skrev: fre jun 24, 2022 11:12 pm Hvordan er abortlovene i Palestina? Området skrikekoret i denne saken forguder?
Åh jeg elsker denne type whataboutism

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

William_S skrev: fre jun 24, 2022 10:58 pm
bundetrente skrev: fre jun 24, 2022 7:42 pm Biden begynner å gnåle om incest tilfeller, ja. Litt sånn som GoingKronos ovenfor, som bringer opp voldtekt. Begge deler er svært sjeldne, og 99% av aborter utføres av beleilighet, mer eller mindre. Incest og voldtekt er i altså irrelevant, da hverken GK eller Biden ville ha støttet innstramming uansett, selv hvis de gjorde unntak for disse sjeldne tilfellene.

Billig retorisk triks, med andre ord.
Du er vel en mann 60 pluss antar jeg. Bare det gjør deg nesten diskvalifisert for å ha en mening. Det er faktisk sånn at kvinnen bærer all risiko ved svangerskap.
Hva i alle verden er dette for slags debatteknikk? Skal vi spørre hva du er, jente på knapt 20 som ikke er tørr bak øra? Så skal vi be deg la oss voksne debattere i fred?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


William_S

Legg inn av William_S »

ehall skrev: fre jun 24, 2022 11:24 pm
William_S skrev: fre jun 24, 2022 10:58 pm
bundetrente skrev: fre jun 24, 2022 7:42 pm Biden begynner å gnåle om incest tilfeller, ja. Litt sånn som GoingKronos ovenfor, som bringer opp voldtekt. Begge deler er svært sjeldne, og 99% av aborter utføres av beleilighet, mer eller mindre. Incest og voldtekt er i altså irrelevant, da hverken GK eller Biden ville ha støttet innstramming uansett, selv hvis de gjorde unntak for disse sjeldne tilfellene.

Billig retorisk triks, med andre ord.
Du er vel en mann 60 pluss antar jeg. Bare det gjør deg nesten diskvalifisert for å ha en mening. Det er faktisk sånn at kvinnen bærer all risiko ved svangerskap.
Hva i alle verden er dette for slags debatteknikk? Skal vi spørre hva du er, jente på knapt 20 som ikke er tørr bak øra? Så skal vi be deg la oss voksne debattere i fred?
Hvorfor skal menn egentlig ha et sterkt syn på abort?

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

William_S skrev: lør jun 25, 2022 2:50 pm
ehall skrev: fre jun 24, 2022 11:24 pm
William_S skrev: fre jun 24, 2022 10:58 pm

Du er vel en mann 60 pluss antar jeg. Bare det gjør deg nesten diskvalifisert for å ha en mening. Det er faktisk sånn at kvinnen bærer all risiko ved svangerskap.
Hva i alle verden er dette for slags debatteknikk? Skal vi spørre hva du er, jente på knapt 20 som ikke er tørr bak øra? Så skal vi be deg la oss voksne debattere i fred?
Hvorfor skal menn egentlig ha et sterkt syn på abort?
Hvorfor skal de som ikke er narkomane egentlig ha et sterkt syn på narkotikapolitikk?

William_S

Legg inn av William_S »

Scuderia skrev: lør jun 25, 2022 2:58 pm
William_S skrev: lør jun 25, 2022 2:50 pm
ehall skrev: fre jun 24, 2022 11:24 pm

Hva i alle verden er dette for slags debatteknikk? Skal vi spørre hva du er, jente på knapt 20 som ikke er tørr bak øra? Så skal vi be deg la oss voksne debattere i fred?
Hvorfor skal menn egentlig ha et sterkt syn på abort?
Hvorfor skal de som ikke er narkomane egentlig ha et sterkt syn på narkotikapolitikk?
Dette er ikke helt det samme

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

William_S skrev: lør jun 25, 2022 2:50 pm
ehall skrev: fre jun 24, 2022 11:24 pm
William_S skrev: fre jun 24, 2022 10:58 pm

Du er vel en mann 60 pluss antar jeg. Bare det gjør deg nesten diskvalifisert for å ha en mening. Det er faktisk sånn at kvinnen bærer all risiko ved svangerskap.
Hva i alle verden er dette for slags debatteknikk? Skal vi spørre hva du er, jente på knapt 20 som ikke er tørr bak øra? Så skal vi be deg la oss voksne debattere i fred?
Hvorfor skal menn egentlig ha et sterkt syn på abort?
Noe så tullete gidder jeg ikke å svare på.

William_S

Legg inn av William_S »

GOPere i distrikter som gikk for Joe Biden frykter for sin politiske fremtid naturlig nok
https://www.politico.com/news/2022/06/2 ... e-00042371

Corvus

Legg inn av Corvus »

William_S skrev: lør jun 25, 2022 3:00 pm
Scuderia skrev: lør jun 25, 2022 2:58 pm
William_S skrev: lør jun 25, 2022 2:50 pm

Hvorfor skal menn egentlig ha et sterkt syn på abort?
Hvorfor skal de som ikke er narkomane egentlig ha et sterkt syn på narkotikapolitikk?
Dette er ikke helt det samme
Ganske god parallell det jo.

Corvus

Legg inn av Corvus »

William_S skrev: fre jun 24, 2022 11:15 pm
Bakkus skrev: fre jun 24, 2022 11:12 pm Hvordan er abortlovene i Palestina? Området skrikekoret i denne saken forguder?
Åh jeg elsker denne type whataboutism
Og vi elsker denne typen hykleri.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

At forgjengeren går på en ny periode er mindre sannsynlig nå:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/7d ... ig-svekket

For en kronidiot..

Biden foran anyday

William_S

Legg inn av William_S »

Hetfield skrev: ons jun 29, 2022 2:09 am At forgjengeren går på en ny periode er mindre sannsynlig nå:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/7d ... ig-svekket

For en kronidiot..

Biden foran anyday
Sjansen er større for at Trump havner i håndjern enn Hillary. Vi fikk jo nærmest daglig høre fra Trumpister om at Hillary ville bli arrestert. Så er spørsmålet om de har baller nok til å reise straffesak mot Trump, men dette er vel lovbrudd på ganske mange amerikanske lover vil jeg tro. Ganske alvorlige som sådan og.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

William_S skrev: ons jun 29, 2022 11:57 am
Hetfield skrev: ons jun 29, 2022 2:09 am At forgjengeren går på en ny periode er mindre sannsynlig nå:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/7d ... ig-svekket

For en kronidiot..

Biden foran anyday
Sjansen er større for at Trump havner i håndjern enn Hillary. Vi fikk jo nærmest daglig høre fra Trumpister om at Hillary ville bli arrestert. Så er spørsmålet om de har baller nok til å reise straffesak mot Trump, men dette er vel lovbrudd på ganske mange amerikanske lover vil jeg tro. Ganske alvorlige som sådan og.
Ser noen har brukt pleksiglass-unnskyldningen angående kvele-episoden. Ironisk nok fra høyre-vridde.

Resten er alvorligere, t.o.m et planlagt "hit".

Verdens farligste mann indeed..

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

TerryMcDermott skrev: fre jun 24, 2022 5:59 pm --- Det paradoksale er jo at republikanerne er så opptatt av livet som foster men når barnet går på skole så kunne de ikke bry seg mindre om de lever eller dør.
Helt riktig. Men de er ikke helt hjerterå heller, da. De begynner jo å bry seg om barna når de begynner å nærme seg militær-alder.

George Carlin var en klok mann.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Nå har også SCOTUS sagt at man ikke kan nekte noen å lede bønn i skolen, og har begynt å bryte ned skillet mellom stat og kirke.

Dette er hva 4 år med Trump har ført til. USA er på vei til å bli et fascistisk teokrati.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Jeg har lest en del dystopisk litteratur oppigjennom, og de føles absurd å se USA utvikle seg til ett foran øynene våre.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Rainmaker skrev: fre jul 01, 2022 10:27 am Nå har også SCOTUS sagt at man ikke kan nekte noen å lede bønn i skolen, og har begynt å bryte ned skillet mellom stat og kirke.

Dette er hva 4 år med Trump har ført til. USA er på vei til å bli et fascistisk teokrati.
Abort, våpen og nå religion altså. Ingen tvil om de hyper-religiøse erkekonservative skrullingene som Trump utnevnte nå har begynt å levere varene.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Å tillate noe, altså ikke nekte noen men heller ikke tvinge noen, er fascisme. Skjønner.

Dere er virkelig noen genier.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

bundetrente skrev: fre jul 01, 2022 1:57 pm Å tillate noe, altså ikke nekte noen men heller ikke tvinge noen, er fascisme. Skjønner.

Dere er virkelig noen genier.
Å bruke religion som indoktrinering og å kople stat og religion sammen er et kjennetrekk for fascisme.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

bundetrente skrev: fre jul 01, 2022 1:57 pm Å tillate noe, altså ikke nekte noen men heller ikke tvinge noen, er fascisme. Skjønner.

Dere er virkelig noen genier.
Så du vil tillate muslimske bønner i amerikanske skular?

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

MRSA skrev: fre jul 01, 2022 3:33 pm
bundetrente skrev: fre jul 01, 2022 1:57 pm Å tillate noe, altså ikke nekte noen men heller ikke tvinge noen, er fascisme. Skjønner.

Dere er virkelig noen genier.
Så du vil tillate muslimske bønner i amerikanske skular?
Ja, hvorfor skulle jeg ikke det? I motsetning til ekstrem-venstre så er jeg tilhenger av religionsfrihet. Da må det håndheves på en konkret måte. Hvorvidt det skal være en integrert del av pensum derimot, er jo en annen sak som er åpent for diskusjon.

Jeg er for øvrig for et sterkt skille mellom stat og religion.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»