Biden-administrasjonen

Svar
Vind
Innlegg: 376

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av Vind »

Rhabagatz skrev: søn sep 19, 2021 9:04 pm
Elon Musk er født i Sør-Afrika, og kan derfor ikke stille i presidentvalget.

Han også har amerikansk statsborgerskap.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Wodan skrev: søn sep 19, 2021 9:11 pm

For det første, se forrige innlegg. For det andre, Elon Musk er en ekstremt elitisk fyr, som er erkekapitalist som utnytter sine ansatte. Han er basically herskende regimet.
Her er jeg enig med deg. Han forbød fagforeningen i fabrikken sin, og forbød også å kritisere seg selv. Dette er to store skritt mot kapitalisme.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Siden det nå viser seg at alle de som ble drept i det amerikanske hevntoktet etter terrorangrepet som drepte 13 amerikanere og flere afghanere kun traff sivile, hva vil skje nå? I den svært "empatiske" talen Joe Biden holdt etter terrorangrepet lovte han jo å finne og straffe de skyldige. Siden det åpenbart ikke har blitt gjort, har han tenkt til å gjøre det eller bare håpe at alle glemte hva han sa?

DennisB

Legg inn av DennisB »

SlimWhitman skrev: tir sep 21, 2021 11:18 am Siden det nå viser seg at alle de som ble drept i det amerikanske hevntoktet etter terrorangrepet som drepte 13 amerikanere og flere afghanere kun traff sivile, hva vil skje nå? I den svært "empatiske" talen Joe Biden holdt etter terrorangrepet lovte han jo å finne og straffe de skyldige. Siden det åpenbart ikke har blitt gjort, har han tenkt til å gjøre det eller bare håpe at alle glemte hva han sa?
Åpenbart det siste. Alle skjønte at det bare var ord, tåpelige sådanne, all den tid ingen tropper eller etterretning var igjen i Afghanistan. USA handlet nærmest i blinde. Et skuespill. Derfor ble også 10 sivile drept, flest barn, som det nå innrømmes ikke hadde noe å gjøre med ISIS. Droneangrepet var en katastrofe.

Det er en skam at de mange gjenværende amerikanere, tolker, hjelpere etc. som er etterlatt, nå førsøkes reddes ut av private, av pensjonerte Navy Seals, Marines etc, og ikke av myndighetene selv.

Toppen av frekkhet var da Biden-administrasjonen prøvde å ta æren for en av disse redningsoperasjonene, utført av nevnte gruppe. De involverte var raskt ute med å avvise at Biden-admin., eller Pentagon, hadde noe å gjøre med dette i det hele tatt.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

SlimWhitman skrev: tir sep 21, 2021 11:18 am Siden det nå viser seg at alle de som ble drept i det amerikanske hevntoktet etter terrorangrepet som drepte 13 amerikanere og flere afghanere kun traff sivile, hva vil skje nå? I den svært "empatiske" talen Joe Biden holdt etter terrorangrepet lovte han jo å finne og straffe de skyldige. Siden det åpenbart ikke har blitt gjort, har han tenkt til å gjøre det eller bare håpe at alle glemte hva han sa?
Biden har allerede glemt hva han sa så alt er i orden

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

SlimWhitman skrev: tir sep 21, 2021 11:18 am Siden det nå viser seg at alle de som ble drept i det amerikanske hevntoktet etter terrorangrepet som drepte 13 amerikanere og flere afghanere kun traff sivile, hva vil skje nå? I den svært "empatiske" talen Joe Biden holdt etter terrorangrepet lovte han jo å finne og straffe de skyldige. Siden det åpenbart ikke har blitt gjort, har han tenkt til å gjøre det eller bare håpe at alle glemte hva han sa?
Nja, dette er jo bare helt normal drone-angrep. (Israel og) USA bomber her og der og treffer noen ganger skyldige, men som regel uskyldige. Det er jo også en av gjengangsmelodiene til terrorister som angriper sivile i Vesten - de vil bare at vi skal oppleve noe av det samme som de opplever.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Rhabagatz skrev: tir sep 21, 2021 3:29 pm
SlimWhitman skrev: tir sep 21, 2021 11:18 am Siden det nå viser seg at alle de som ble drept i det amerikanske hevntoktet etter terrorangrepet som drepte 13 amerikanere og flere afghanere kun traff sivile, hva vil skje nå? I den svært "empatiske" talen Joe Biden holdt etter terrorangrepet lovte han jo å finne og straffe de skyldige. Siden det åpenbart ikke har blitt gjort, har han tenkt til å gjøre det eller bare håpe at alle glemte hva han sa?
Nja, dette er jo bare helt normal drone-angrep. (Israel og) USA bomber her og der og treffer noen ganger skyldige, men som regel uskyldige. Det er jo også en av gjengangsmelodiene til terrorister som angriper sivile i Vesten - de vil bare at vi skal oppleve noe av det samme som de opplever.
Ulykker kan skje, og jeg påstår ikke at Biden-administrasjonen bevisst tok livet av uskyldige her.
Poenget står - Siden vi nå vet at disse som ble drept ikke hadde noe med terrorangrepet å gjøre, vil Biden da stå på sitt ord og finne og straffe de som faktisk sto bak? Eller ikke? Som DennisB er inne på, så har de sannsynligvis ikke evnen til å gjøre det lenger uansett.
Så kan en jo også lure på hvor den opprinnelige etteretningen om de uskyldige som ble drept kom fra.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

SlimWhitman skrev: tir sep 21, 2021 3:41 pm
Rhabagatz skrev: tir sep 21, 2021 3:29 pm
SlimWhitman skrev: tir sep 21, 2021 11:18 am Siden det nå viser seg at alle de som ble drept i det amerikanske hevntoktet etter terrorangrepet som drepte 13 amerikanere og flere afghanere kun traff sivile, hva vil skje nå? I den svært "empatiske" talen Joe Biden holdt etter terrorangrepet lovte han jo å finne og straffe de skyldige. Siden det åpenbart ikke har blitt gjort, har han tenkt til å gjøre det eller bare håpe at alle glemte hva han sa?
Nja, dette er jo bare helt normal drone-angrep. (Israel og) USA bomber her og der og treffer noen ganger skyldige, men som regel uskyldige. Det er jo også en av gjengangsmelodiene til terrorister som angriper sivile i Vesten - de vil bare at vi skal oppleve noe av det samme som de opplever.
Ulykker kan skje, og jeg påstår ikke at Biden-administrasjonen bevisst tok livet av uskyldige her.
Poenget står - Siden vi nå vet at disse som ble drept ikke hadde noe med terrorangrepet å gjøre, vil Biden da stå på sitt ord og finne og straffe de som faktisk sto bak? Eller ikke? Som DennisB er inne på, så har de sannsynligvis ikke evnen til å gjøre det lenger uansett.
Så kan en jo også lure på hvor den opprinnelige etteretningen om de uskyldige som ble drept kom fra.
Tja. Det er jo bare å gjøre det vanlige for amerikanerne. Finne noen å bombe.

Men det er verdt å merke seg at et attentat der 13 soldater drepes, er terror. Mens et attentat der 10 uskyldige drepes (og ingen militante), er en ulykke.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Rhabagatz skrev: tir sep 21, 2021 4:06 pm
SlimWhitman skrev: tir sep 21, 2021 3:41 pm
Rhabagatz skrev: tir sep 21, 2021 3:29 pm

Nja, dette er jo bare helt normal drone-angrep. (Israel og) USA bomber her og der og treffer noen ganger skyldige, men som regel uskyldige. Det er jo også en av gjengangsmelodiene til terrorister som angriper sivile i Vesten - de vil bare at vi skal oppleve noe av det samme som de opplever.
Ulykker kan skje, og jeg påstår ikke at Biden-administrasjonen bevisst tok livet av uskyldige her.
Poenget står - Siden vi nå vet at disse som ble drept ikke hadde noe med terrorangrepet å gjøre, vil Biden da stå på sitt ord og finne og straffe de som faktisk sto bak? Eller ikke? Som DennisB er inne på, så har de sannsynligvis ikke evnen til å gjøre det lenger uansett.
Så kan en jo også lure på hvor den opprinnelige etteretningen om de uskyldige som ble drept kom fra.
Tja.dette er jo den vanlige amerikanske måte. Finne noen å bombe.
Men det er verdt å merke seg at et attentat der 13 soldater drepes, er terror. Mens et attentat der 10 uskyldige drepes (og ingen militante), er en ulykke.
Interessant, ja.
Men siden jeg ikke er en moralrelativist så mener jeg det er en klar forskjell på at siviliserte og frie stater begår slike aksjoner, formodentlig i god tro på at de treffer de de skal, enn at skjeggete mullaer sprenger seg selv for han der Allah i håp om å ha en orgy med jomfruer i paradis, gjennom å drepe så mange som mulig, inkludert sivile.

At USA kuket det til, er selvsagt forferdelig, og noen hoder bør absolutt rulle. Men dersom du mener at det ikke var en ulykke så får du gjerne forklare hvorfor. Selv om jeg forakter Biden, tror jeg ikke at han er kynisk nok til å bevisst knerte sivile kun for "vise handlingskraft".

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Rhabagatz skrev: tir sep 21, 2021 4:06 pm
SlimWhitman skrev: tir sep 21, 2021 3:41 pm
Rhabagatz skrev: tir sep 21, 2021 3:29 pm

Nja, dette er jo bare helt normal drone-angrep. (Israel og) USA bomber her og der og treffer noen ganger skyldige, men som regel uskyldige. Det er jo også en av gjengangsmelodiene til terrorister som angriper sivile i Vesten - de vil bare at vi skal oppleve noe av det samme som de opplever.
Ulykker kan skje, og jeg påstår ikke at Biden-administrasjonen bevisst tok livet av uskyldige her.
Poenget står - Siden vi nå vet at disse som ble drept ikke hadde noe med terrorangrepet å gjøre, vil Biden da stå på sitt ord og finne og straffe de som faktisk sto bak? Eller ikke? Som DennisB er inne på, så har de sannsynligvis ikke evnen til å gjøre det lenger uansett.
Så kan en jo også lure på hvor den opprinnelige etteretningen om de uskyldige som ble drept kom fra.
Tja. Det er jo bare å gjøre det vanlige for amerikanerne. Finne noen å bombe.

Men det er verdt å merke seg at et attentat der 13 soldater drepes, er terror. Mens et attentat der 10 uskyldige drepes (og ingen militante), er en ulykke.
No var det ikkje berre 13 soldatar som vart drept i dette attentatet.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

MRSA skrev: tir sep 21, 2021 4:16 pm
Rhabagatz skrev: tir sep 21, 2021 4:06 pm
Tja. Det er jo bare å gjøre det vanlige for amerikanerne. Finne noen å bombe.

Men det er verdt å merke seg at et attentat der 13 soldater drepes, er terror. Mens et attentat der 10 uskyldige drepes (og ingen militante), er en ulykke.
No var det ikkje berre 13 soldatar som vart drept i dette attentatet.
Neida, men poenget var nok (og var det ikke dét, så gjør jeg et ut av det nå) at drepte sivile i angrep utført av amerikanske soldater generelt er ulykker. Eventuelt utilsiktede tap, eller andre eufemismer for oooops!. I sterk kontrast så er døde, både sivile og militære, i angrep rettet mot amerikanske soldater terror.

Jeg skal ikke forstås dithen at jeg tilhører sekten som mener at USA er en imperialistterror-makt som aldri kan gjøre noe rett. Det jeg reagerer på er at de i altfor manges, og spesielt egne, øyne ikke kan gjøre noe galt. Etterretningen her var åpenbart bæsj, så da synes jeg det er veldig tynt å bare si "sorry" som en annen BP-direktør.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Brezjnev skrev: tir sep 21, 2021 4:30 pm
MRSA skrev: tir sep 21, 2021 4:16 pm
Rhabagatz skrev: tir sep 21, 2021 4:06 pm
Tja. Det er jo bare å gjøre det vanlige for amerikanerne. Finne noen å bombe.

Men det er verdt å merke seg at et attentat der 13 soldater drepes, er terror. Mens et attentat der 10 uskyldige drepes (og ingen militante), er en ulykke.
No var det ikkje berre 13 soldatar som vart drept i dette attentatet.
Neida, men poenget var nok (og var det ikke dét, så gjør jeg et ut av det nå) at drepte sivile i angrep utført av amerikanske soldater generelt er ulykker. Eventuelt utilsiktede tap, eller andre eufemismer for oooops!. I sterk kontrast så er døde, både sivile og militære, i angrep rettet mot amerikanske soldater terror.

Jeg skal ikke forstås dithen at jeg tilhører sekten som mener at USA er en imperialistterror-makt som aldri kan gjøre noe rett. Det jeg reagerer på er at de i altfor manges, og spesielt egne, øyne ikke kan gjøre noe galt. Etterretningen her var åpenbart bæsj, så da synes jeg det er veldig tynt å bare si "sorry" som en annen BP-direktør.
Håper ikke jeg har gitt noen inntrykket av at jeg et en av de som du beskriver her.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

SlimWhitman skrev: tir sep 21, 2021 4:40 pm

Håper ikke jeg har gitt noen inntrykket av at jeg et en av de som du beskriver her.
Det har du ikke. Vaffal ikke meg.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

SlimWhitman skrev: tir sep 21, 2021 4:16 pm
Men siden jeg ikke er en moralrelativist så mener jeg det er en klar forskjell på at siviliserte og frie stater begår slike aksjoner, formodentlig i god tro på at de treffer de de skal, enn at skjeggete mullaer sprenger seg selv for han der Allah i håp om å ha en orgy med jomfruer i paradis, gjennom å drepe så mange som mulig, inkludert sivile.

Er det ikke nettopp moralrelativist du er, om du vurderer en handling ulikt basert i hvem det er som utfører handlingen? Eller var det intensjonen med handlingen du var opptatt av, såkalt sinnelagsetikk? Jeg får ikke dette til å rime med å ikke være moralrelativist.

Om vi ser på intensjonene, da kan vi snakke om at en okkupants hevn var intensjon bak det amerikanske angrepet, mens motstandsbevegelsen som bekjempet okkupasjonen gjennomførte et militært angret der de også tok med deg en bråte quislinger. Jeg synes det er greit å minne folk på at dette narrativet også er gjeldende.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1982

Legg inn av Garindan »

Rhabagatz skrev: tir sep 21, 2021 5:10 pm
Om vi ser på intensjonene, da kan vi snakke om at en okkupants hevn var intensjon bak det amerikanske angrepet, mens motstandsbevegelsen som bekjempet okkupasjonen gjennomførte et militært angret der de også tok med deg en bråte quislinger. Jeg synes det er greit å minne folk på at dette narrativet også er gjeldende.
Skal jo huske på at det gikk med noen nordmenn da tungtvannsferja ble bomba også. Men da var det jo bare motstandskamp selvfølgelig. Ikke lett dette her.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Garindan skrev: ons sep 22, 2021 3:23 am
Rhabagatz skrev: tir sep 21, 2021 5:10 pm
Om vi ser på intensjonene, da kan vi snakke om at en okkupants hevn var intensjon bak det amerikanske angrepet, mens motstandsbevegelsen som bekjempet okkupasjonen gjennomførte et militært angret der de også tok med deg en bråte quislinger. Jeg synes det er greit å minne folk på at dette narrativet også er gjeldende.
Skal jo huske på at det gikk med noen nordmenn da tungtvannsferja ble bomba også. Men da var det jo bare motstandskamp selvfølgelig. Ikke lett dette her.
Jeg tror på mange måter at dette perspektivet er borte når man tenker på og diskuterer IS. IS bygget seg opp i Irak som en motstandskamp mot okkupantene USA og det som må anses som et innsatt irakisk styre. Det er ingen tvil om at de hadde legitimitet. Det er underlig hvordan islamister er "legitime" når de kjemper mot interne diktatorer, men "illegitime" når de bekjemper en okkupant.

Vi må slutte å lure oss selv. "Slemme" folk kan drive en rettferdig kamp, og "vi" er ikke alltid snille.

Når amerikanske styrker bomber det første og beste målet fordi de vil ha overskrifter i hjemlige medier, og resultatet er at en uskyldig familie utslettes - da er det moralsk forkastelig. Uansett.

Broren

Legg inn av Broren »

Nå synger nok Biden-administrasjonen på siste verset (igjen).

Mike "My Pillow" Lindell har nemlig nå slått fast at Trump vil bli gjeninnsatt til Thanksgiving.

Dette synes jeg vi skal stole på, for sjøl om Lindell har hatt feil i samtlige av sine spådommer siden Trump gikk på snørra ved valget ifjor, må han da få rett, sånn for én gangs skyld?

At han har et søksmål fra Dominion Voting System for alle sine løgner om Trump på 1,3 milliarder dollar hengende over huet affiserer ham ikke det aller minste, tvert imot fortsetter han å peise på med sine påstander om at Trump snart kommer tilbake, og at det er rett rundt hjørnet nå!
Hans Cyber Symposium der han skulle legge fram alle sine bevis på at Trump vant er vel det stusseligste som har foregått på en amerikansk scene, og han glemte faktisk å lege disse fram. Folk gikk i reint sinne når de blei lei av de stadige og eviglange reklamepausene for hans puter og annet sengetøy.

Men denne gangen dere! Denne gangen!!!

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »


Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

SlimWhitman skrev: tor sep 23, 2021 11:46 am
Her gjelder det å samkjøre forklaringene, ja. Det sier litt om hele dette AUKUS-opplegget… Godt det "bare" er tre år til neste valg, får krysse fingre og tær for at det ikke blir nok et valg mellom pest og kolera.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Crynix skrev: tor sep 23, 2021 2:25 pm Godt det "bare" er tre år til neste valg, får krysse fingre og tær for at det ikke blir nok et valg mellom pest og kolera.
Blir sjokkert hvis man ender opp med å ikke måtte velge mellom pest og kolera i 2024, nok en gang.

DennisB

Legg inn av DennisB »

USA er i dype vanskeligheter. De feiler på de aller fleste områder. Selv millioner av demokrater har blitt tvilende til hva som skjer nå, og til hvilken vei dette tar. Grensefadesen, utenrikspolitikken, bare for å nevne to kriser av dimensjoner.

Og ikke minst deres ansikt utad nå. Presidenten selv er knapt i stand til å forme en hel setning, og hele verden ser et trist forfall i helsen hans. Det vises ingen handlekraft, man gjemmer seg bort, og nekter å svare på spørsmål. Og dama som trolig snart må ta over, er et flirehue uten like, helt uten respekt fra det amerikanske folket.

Jeg vet ikke hvor dette ender, men jeg ser ganske klart at USA er i en stor, stor krise. De har mistet all troverdighet overfor sine allierte, og på hjemlig front er det ikke mye bedre.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

DennisB skrev: tor sep 23, 2021 4:02 pm Presidenten selv er knapt i stand til å forme en hel setning, og hele verden ser et trist forfall i helsen hans.
Trodde dette ikke var tilfellet, og at alle surrevideoene hans var tatt ut av sammenheng?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Hetfield skrev: tor sep 23, 2021 4:49 pm
DennisB skrev: tor sep 23, 2021 4:02 pm Presidenten selv er knapt i stand til å forme en hel setning, og hele verden ser et trist forfall i helsen hans.
Trodde dette ikke var tilfellet, og at alle surrevideoene hans var tatt ut av sammenheng?
Selv hans nærmeste er bekymret over helsa hans nå. Han glemmer navn (som Australias statsminister Scott Morrison, postet her tidligere), og det kommer flere og flere usammenhengende setninger og ord som slukes (også postet tidligere). Surrevideoene er forsåvidt tatt ut av sammenheng, men de er høyst reelle, og det er en grunn til at det florerer av dem nå. Det er også en grunn til at de har begrenset å la Biden svare på spørsmål, og at de er bekymret når han går off script (feeden ble sågar slått av i ett tilfelle, og han fikk ikke engang snakke ferdig).

Jeg synes litt synd på mannen, administrasjonen hans burde ha sett dette komme. Jeg følte meg sikker på at dette ville bli et problem i løpet av presidentperioden, da han stilte til valg i fjor.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

DennisB skrev: tor sep 23, 2021 6:31 pm Jeg følte meg sikker på at dette ville bli et problem i løpet av presidentperioden, da han stilte til valg i fjor.
Vet du hva det verste er? Det tror jeg jaggu en del i administrasjonen hans gjorde også.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

DennisB skrev: tor sep 23, 2021 6:31 pmmen de er høyst reelle, og det er en grunn til at det florerer av dem nå. Det er også en grunn til at de har begrenset å la Biden svare på spørsmål, og at de er bekymret når han går off script (feeden ble sågar slått av i ett tilfelle, og han fikk ikke engang snakke ferdig).
Det skjedde også under valget ifjor at han ved enkelte debatter fikk begrenset taletid fra sine nærmeste og apparatet rundt ham.

Er trist det som skjer med han, for han skulle aldri vært kandidat i utgangspunktet med sin høye alder og åpenbare kognitive problemer.

Men det var ikke så viktig for demokratene..

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Biden blir fortsatt nektet å snakke med pressen,

Hvorfor?

https://trendingpolitics.com/biden-whit ... urce=86752


Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Hetfield skrev: tor sep 23, 2021 8:42 pm
Er trist det som skjer med han, for han skulle aldri vært kandidat i utgangspunktet med sin høye alder og åpenbare kognitive problemer.
Det er ingen tvil om at valget i fjor var patetisk. Det sto altså mellom en kandidat med begynnende nedsatte kognitive evner mot en kandidat som er mentalt ustabil.
Uten tvil en tragedie for demokratiet, som nesten må forklares i modellen med primærvalg.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

White House prepares for potential shutdown as leaders grapple with crucial deadlines

https://www.cnbc.com/2021/09/23/white-h ... tdown.html


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DennisB skrev: tor sep 23, 2021 6:31 pm

Selv hans nærmeste er bekymret over helsa hans nå.
Regner med du har tung dokumentasjon på dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»