Biden-administrasjonen

Svar
Folk_flesk

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av Folk_flesk »

Biden har ikke akkurat fått en kanonstart og han virker rimelig tafatt i mye av det han foretar seg. At valget sto mellom han og en korrupt psykopat gjorde at det var enkelt å velge ham. Men det sier litt om tilstanden til USA anno 2021.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Men jeg mener alt for mye blir lagt på selve presidenten. Han blir som en figur som skal ta æren for alt som går bra og alt som ikke gjør det. Uten forbehold liksom.

Og tenk deg Støre som statsminister i samme parti som Sylvi Listhaug (Kyrsten Sinema) så skjønner du at jobben din er umulig.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Caputo skrev: søn okt 17, 2021 2:04 pm Men jeg mener alt for mye blir lagt på selve presidenten. Han blir som en figur som skal ta æren for alt som går bra og alt som ikke gjør det. Uten forbehold liksom.

Og tenk deg Støre som statsminister i samme parti som Sylvi Listhaug (Kyrsten Sinema) så skjønner du at jobben din er umulig.
Hun kom faktisk opprinnelig fra The Green Party, så egentlig skulle hun vel da ha tilhørt venstresiden av Demokratene. Men så skulle hun altså bli valgt i en dønn konservativ stat som Arizona og da var det vel bare å ta en Romney og legge kursen kraftig mot høyre. Dette er en av tingene som er slitsomt med amerikansk politikk: Man vet til slutt nesten ikke hva politikerne står for og hva som er ren valgtaktikk.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

En av disse dagene vil Tyskland åpne røret for russisk gass ..
Og jeg synes at i forbindelse med disse, vil påvirkning balansen mellom krefter i verden endres.
Jeg tror det vil treffe dollaren.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Ikke en del av denne administrasjonen, men krigsforbryteren Powell er død. Good riddance.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Jompa

Legg inn av Jompa »

Trump med statement om Colin Powell. Lavmål selv til han å være. Og ja, dette er sant:
Bilde

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Jompa skrev: ons okt 20, 2021 9:13 am Trump med statement om Colin Powell. Lavmål selv til han å være. Og ja, dette er sant:
Han sier jo bare det en hel verden mener.

Krigsforbryteren Colin Powell kunne forhindret krigen i Irak og er indirekte skyld i milioner av dødsfall i Irak de siste
tiårene. Han fortjener ingen heder og ære

Poeng til Trump

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tror det er første gangen jeg har lest setningen «but anyway, rest in peace» i det som skal være en formell, seriøs melding.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Jompa skrev: ons okt 20, 2021 9:13 am Trump med statement om Colin Powell. Lavmål selv til han å være. Og ja, dette er sant:
Bilde
Her sier vel Trump at han håper at når han dør, skal the Fake News Media lyve også om ham og gi ham mer skryt og ros enn han fortjener.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Hilarious. Let`s go Brandon!


Knaxern

Legg inn av Knaxern »



Eneste måten å få gjennom den avtalen på, er å vinne flere seter i senatet i 2022.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Trump på vei til å lansere et eget sosialt medie. Action fremover.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Det interessante er at denne vanskelige gasssituasjonen starter et spill mellom Europa og USA der USA foretrekker å tjene penger og selge gass til Asia og Kina. I stedet for å bidra til å stabilisere gassprissituasjonen i Europa.

Det ser ut til at forholdet mellom Europa og USA bare blir verre.

Når USA selger gass til sine potensielle motstandere. Jeg kan ikke forstå denne kynismen, grådigheten eller noe annet?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Vind skrev: søn okt 31, 2021 3:28 pm Det interessante er at denne vanskelige gasssituasjonen starter et spill mellom Europa og USA der USA foretrekker å tjene penger og selge gass til Asia og Kina. I stedet for å bidra til å stabilisere gassprissituasjonen i Europa.

Det ser ut til at forholdet mellom Europa og USA bare blir verre.

Når USA selger gass til sine potensielle motstandere. Jeg kan ikke forstå denne kynismen, grådigheten eller noe annet?
Splitt og hersk. Tettere samarbeid mellom Europa og Russland vil redusere "konfliktnivået" mellom disse og dermed effektiviteten til USAs splitt og hersk strategi.

USA må nå gå til "plan B", dvs. igangsette en provokasjon tett opptil Russlands grenser som Russland må svare på og hvor Europa deretter må svare på Russlands svar. Altså Ukrainia 2.0. USAs problem er at de helst vil gjøre slike stunts langs grensene til Kina nå. Folk flest bor i Asia og Kina som fiende selger mer våpen enn fienden Russland.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ikke ideelt at Biden ser ut til å kubbe på FNs klimakonferanse.


Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Lew_Ashby skrev: man nov 01, 2021 5:12 pm Ikke ideelt at Biden ser ut til å kubbe på FNs klimakonferanse.
Bilde

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Lew_Ashby skrev: man nov 01, 2021 5:12 pm Ikke ideelt at Biden ser ut til å kubbe på FNs klimakonferanse.

For å være fair, så tror jeg at jeg også hadde sovnet om jeg hadde vært til stede der.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »


DennisB

Legg inn av DennisB »

Trumps karakter på Biden-administrasjonen så langt: F.

Snakketøyet hans er fortsatt intakt i hvertfall.


trønderen

Legg inn av trønderen »

Da er infrastrukturpakken vedtatt. Viktig for Biden å få gjennom den og krisepakken, selv om den er nedskalert fra det opprinnelige forslaget.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Største seieren til Biden nå, og det var helt nødvendig for demokratene å komme i mål her. Nå må de vise at de er gode på å selge dette inn til velgerne, det vil være avgjørende for demokratene sin mulighet til å holde kontrollen i kongressen.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Folk_flesk skrev: søn okt 17, 2021 1:59 pm Biden har ikke akkurat fått en kanonstart og han virker rimelig tafatt i mye av det han foretar seg. At valget sto mellom han og en korrupt psykopat gjorde at det var enkelt å velge ham. Men det sier litt om tilstanden til USA anno 2021.
Let's go Brandon

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Propagandaapparatet til demokratene prøver å fortelle befolkningen at inflasjon faktisk er en god ting!! Utrolig


Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Idiomatisk skrev: man nov 08, 2021 11:07 pm Propagandaapparatet til demokratene prøver å fortelle befolkningen at inflasjon faktisk er en god ting!! Utrolig


Hvilket land snakker du om nå?

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Vind skrev: tir nov 09, 2021 8:43 pm
Idiomatisk skrev: man nov 08, 2021 11:07 pm Propagandaapparatet til demokratene prøver å fortelle befolkningen at inflasjon faktisk er en god ting!! Utrolig

Hvilket land snakker du om nå?
Jeg ser MSNBC slettet tweeten etter store reaksjoner :lol: Jeg snakker om mediene i USA selvfølgelig,
som prøver å fortelle sine lesere at inflasjon faktisk er god ting.


Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Idiomatisk skrev: tir nov 09, 2021 8:47 pm
Vind skrev: tir nov 09, 2021 8:43 pm
Idiomatisk skrev: man nov 08, 2021 11:07 pm Propagandaapparatet til demokratene prøver å fortelle befolkningen at inflasjon faktisk er en god ting!! Utrolig

Hvilket land snakker du om nå?
Jeg ser MSNBC slettet tweeten etter store reaksjoner :lol: Jeg snakker om mediene i USA selvfølgelig,
som prøver å fortelle sine lesere at inflasjon faktisk er god ting.

Dette er ikke første gang inflasjon har blitt fremstilt som et stort fremskritt. Stadig oftere tenker jeg at politikere ser en saueflokk hos vanlige folk.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Er ikke en viss inflasjon noe man sikter mot i alle samfunn?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Solvgutt1 skrev: ons nov 10, 2021 1:10 pm Er ikke en viss inflasjon noe man sikter mot i alle samfunn?
Stort sett.

I Norge styrer man vel etter 2,5% som inflasjonsmål.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»