Biden-administrasjonen

Svar
SlimWhitman

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av SlimWhitman »

GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 12:28 pm Når youtube blir bevis for at noe er virkelig så er man virkelig ute å kjører. Det er hundretusener som tror på at demokratene driver et pedofilt nettverk som dreper barn, det betyr ikke at det er sant.
Selv har jeg sett videoer på youtube som viser president Biden si at han har blitt "bedt om" hvilke journalister han skal tillate å stille spørsmål. Jeg har også sett videoer på youtube som viser at han som oftest forlater pressekonferanser slik at ingen journalister har mulighet til å stille spørsmål i det hele tatt. Jeg regner med at du ikke påstår at slike videoer er forfalsket? Husk at alle seriøse mediehus også har youtubekontoer, samt det hvite hus selv. Hvor går i så fall grensen for hva en skal kunne ta som "bevis", eller i det minste dokumentasjon, og der en ikke kan gjøre det?

Hva gjelder det pedofile nettverket så er det ingen her inne jeg har sett som tror på det.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Idiomatisk skrev: fre sep 24, 2021 12:37 pm
Aha.
Glenn Grennwald eier sannheten på Twitter.
Altså - narkissønnen er korrupt. So what?

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Idiomatisk skrev: fre sep 24, 2021 12:37 pm


Det er den venstreorienterte blekka "Politco" som har avslørt at epostene fra laptoppen til Hunter Biden er ekte.

Igjen, ikke dette som står i artikkelen.

Men du forstår kanskje ikke forskjellen mellom et fåtall e-poster og "e-postene".
Og, hva galt har HB egentlig gjort? Oversolgt sin innflytelse på faren? En ikke-sak. Altså en ren dritpakke fra Trump-mafian.

DennisB

Legg inn av DennisB »

SlimWhitman skrev: fre sep 24, 2021 12:40 pm
GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 12:28 pm Når youtube blir bevis for at noe er virkelig så er man virkelig ute å kjører. Det er hundretusener som tror på at demokratene driver et pedofilt nettverk som dreper barn, det betyr ikke at det er sant.
Selv har jeg sett videoer på youtube som viser president Biden si at han har blitt "bedt om" hvilke journalister han skal tillate å stille spørsmål. Jeg har også sett videoer på youtube som viser at han som oftest forlater pressekonferanser slik at ingen journalister har mulighet til å stille spørsmål i det hele tatt. Jeg regner med at du ikke påstår at slike videoer er forfalsket? Husk at alle seriøse mediehus også har youtubekontoer, samt det hvite hus selv. Hvor går i så fall grensen for hva en skal kunne ta som "bevis", eller i det minste dokumentasjon, og der en ikke kan gjøre det?

Hva gjelder det pedofile nettverket så er det ingen her inne jeg har sett som tror på det.
Ja, indikasjonene er mange. De er lett synlige for alle.
Mine meninger skrevet her er bygd ut fra disse nyhetskanalene på Youtube, hovedsaklig fra Fox News og Sky News Australia. For meg er det kanaler som tør å stille spørsmål, og ikke blindt følger Biden og demokratiske medier. I tilleggg leses diverse nyhetsartikler fra andre kanaler. Så legger jeg til min egen sunn fornuft.

For meg blir det oppgulp, eller i beste fall fornektelse, å sammenligne disse med alt youtube spyr ut av konspirasjoner og teorier.
Sist redigert av DennisB den fre sep 24, 2021 1:00 pm, redigert 5 ganger totalt.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Rhabagatz skrev: fre sep 24, 2021 12:41 pm
Idiomatisk skrev: fre sep 24, 2021 12:37 pm
Aha.
Glenn Grennwald eier sannheten på Twitter.
Altså - narkissønnen er korrupt. So what?
Det sto politco, ikke Glenn Greenwald. Som sagt du fornekter sannheten fordi du ikke tåler å høre den, fair enough.
Dessuten er Glenn Greenwald en prisbelønnet journalist som blant annet avslørte USAs overvåkningsnettverk da
han jobbet i The Guardian. Han startet også opp "The Intercept" som ha forlot i protest i fjor da han ikke fikk lov til
å skrive om denne saken.

Utrolig at bare fordi det ikke passer med ens egen overbevisning så fortsetter man altså å avveie alt som "konspirasjonsteorier" SELV når venstreorienterte medier bekrefter gitte opplysninger. Fortsett med det du...

At du ikke ser problemet med at sønnen til daværende VP Biden tjente seg styrtrik på olje gjennom avtaler med fremmede stater uten å ha noe som helst erfaring på området sier kanskje sitt,

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Idiomatisk skrev: fre sep 24, 2021 12:51 pm

At du ikke ser problemet med at sønnen til daværende VP Biden tjente seg styrtrik på olje gjennom avtaler med fremmede stater uten å ha noe som helst erfaring på området sier kanskje sitt,
Igjen - sønnen tjente seg styrtrik på helt lovlige aktiviteter.
Det er en ikke-sak. En vellykket grunder som oversolgte det eneste han hadde, en viktig far.

Det er først når man kan finne en kommunikasjon som involverer Joe Biden direkte at man har en sak. Det har man ikke i dag.

Fedre er ikke ansvarlige for sine narkomane barns handlinger.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

SlimWhitman skrev: fre sep 24, 2021 12:40 pm
Selv har jeg sett videoer på youtube som viser president Biden si at han har blitt "bedt om" hvilke journalister han skal tillate å stille spørsmål. Jeg har også sett videoer på youtube som viser at han som oftest forlater pressekonferanser slik at ingen journalister har mulighet til å stille spørsmål i det hele tatt. Jeg regner med at du ikke påstår at slike videoer er forfalsket?
Alle har samme krav, om man påstår noe så skal man legge frem dokumentasjon på det. Altså om man hevder at folk nært Biden er bekymret for hans helse så må man ha noe konkret på vise til, og da hjelper det ikke at en forvirra fyr på youtube har hevdet det. Det er søppel, og har ingen verdi i en debatt.

Alle politikere velger hele tiden hvilke journalister de vil la seg intervjue av, så det er ikke spesielt for Biden. Det er også slik at de ikke alltid vil svare på spørsmål. Ingenting av det har med at ikke Biden er i stand til å svare på spørsmål, vi vet jo at han absolutt er i stand til det - gjennom titalls debatter under valgkampen, haugevis av intervjuer og valgmøter.

DennisB

Legg inn av DennisB »

GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 1:06 pm
SlimWhitman skrev: fre sep 24, 2021 12:40 pm
Selv har jeg sett videoer på youtube som viser president Biden si at han har blitt "bedt om" hvilke journalister han skal tillate å stille spørsmål. Jeg har også sett videoer på youtube som viser at han som oftest forlater pressekonferanser slik at ingen journalister har mulighet til å stille spørsmål i det hele tatt. Jeg regner med at du ikke påstår at slike videoer er forfalsket?
Altså om man hevder at folk nært Biden er bekymret for hans helse så må man ha noe konkret på vise til, og da hjelper det ikke at en forvirra fyr på youtube har hevdet det. Det er søppel, og har ingen verdi i en debatt.
Du legger deg på et lavt nivå her, GK. Jeg har skrevet flere steder nå at dette er bekymringer vist hos Sky News Australia, og Fox News. Ikke bare fra èn ansatt, men gjentatt av flere.

Og det er ikke du som bestemmer hva som har verdi i en debatt. Sorry, slik fungerer det bare ikke.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DennisB skrev: fre sep 24, 2021 1:11 pm
Og det er ikke du som bestemmer hva som har verdi i en debatt. Sorry, slik fungerer det bare ikke.
Jeg bruker min ytringsfrihet til å fortelle at du skriver er verdiløs søppel, konspirasjoner og usannheter. Og når du blir avslørt så er svaret at det plutselig bare en observasjon. Definisjon av ynkelig.

DennisB

Legg inn av DennisB »

GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 1:18 pm
DennisB skrev: fre sep 24, 2021 1:11 pm
Og det er ikke du som bestemmer hva som har verdi i en debatt. Sorry, slik fungerer det bare ikke.
Jeg bruker min ytringsfrihet til å fortelle at du skriver er verdiløs søppel, konspirasjoner og usannheter. Og når du blir avslørt så er svaret at det plutselig bare en observasjon. Definisjon av ynkelig.
Du mener altså at hva Fox News og Sky News Australia rapporterer om, er søppel, konspirasjoner og usannheter? Lol. Deg om det. Jeg bare gjengir hva de melder om. Og hvor er det jeg har blitt "avslørt"? Igjen lol.

Det å kalle meg ynkelig, er derimot et slag langt under beltestedet. Du representerer en uredelig debattskikk, noe som sier mer om deg selv, enn om meg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DennisB skrev: fre sep 24, 2021 1:29 pm
Du mener altså at hva Fox News og Sky News Australia rapporterer om, er søppel, konspirasjoner og usannheter?
Selvsagt, dette er Murdock-eide kanaler som selv i rettssaker har sagt at deler av innholdet ikke skal tas seriøst. De hevdet at ingen fornuftig person vil ta deres innslag som faktabasert:

"Fox News requested the case be dismissed. In support of its argument, the channel said that Carlson's show serves as "opinion commentary" that is "not reasonably understood as being factual." It also argued that McDougal's case "failed to allege actual malice." https://www.newsweek.com/tucker-carlson ... me-1534357

Så jeg tar å stoler på det Fox News selv hevder i retten.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 1:49 pm
DennisB skrev: fre sep 24, 2021 1:29 pm
Du mener altså at hva Fox News og Sky News Australia rapporterer om, er søppel, konspirasjoner og usannheter?
Selvsagt, dette er Murdock-eide kanaler som selv i rettssaker har sagt at deler av innholdet ikke skal tas seriøst. De hevdet at ingen fornuftig person vil ta deres innslag som faktabasert:

"Fox News requested the case be dismissed. In support of its argument, the channel said that Carlson's show serves as "opinion commentary" that is "not reasonably understood as being factual." It also argued that McDougal's case "failed to allege actual malice." https://www.newsweek.com/tucker-carlson ... me-1534357

Så jeg tar å stoler på det Fox News selv hevder i retten.
Høres ut som at du forsøker å lempe alt i samme haug her. Er det ikke forskjell på Fox News som sådan og Tucker Carlson segmentet, som bare er ett av mange programmer der og som åpent sier at det er “opinion commentary”?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

SlimWhitman skrev: fre sep 24, 2021 1:53 pm
Høres ut som at du forsøker å lempe alt i samme haug her. Er det ikke forskjell på Fox News som sådan og Tucker Carlson segmentet, som bare er ett av mange programmer der og som åpent sier at det er “opinion commentary”?
Forskjellen er blitt mindre og mindre, de har selvsagt en del helt greie nyheter - men det handler stort sett ikke om politikk. Men kommer de med god dokumentasjon for sine påstander så tas de selvsagt på alvor, men jeg har til gode å se noen slikt rundt at noen rundt han er bekymret for hans mentale helse. Dennis har jo for så vidt innrømmet det, og sagt at det bare var noe han fant på - som en helt personlig observasjon.

DennisB

Legg inn av DennisB »

GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 1:49 pm
DennisB skrev: fre sep 24, 2021 1:29 pm
Du mener altså at hva Fox News og Sky News Australia rapporterer om, er søppel, konspirasjoner og usannheter?
Selvsagt, dette er Murdock-eide kanaler som selv i rettssaker har sagt at deler av innholdet ikke skal tas seriøst. De hevdet at ingen fornuftig person vil ta deres innslag som faktabasert:

"Fox News requested the case be dismissed. In support of its argument, the channel said that Carlson's show serves as "opinion commentary" that is "not reasonably understood as being factual." It also argued that McDougal's case "failed to allege actual malice." https://www.newsweek.com/tucker-carlson ... me-1534357

Så jeg tar å stoler på det Fox News selv hevder i retten.
Carlson og Gutfeld stiller spørsmål som åpner for at man her skal og bør tenke selv. De fremlegger ikke konspirasjonsteorier, eller er på noen måte søppel, og de må selvsagt selv stå for meningene sine i disse settingene. Men de har jo nyhetsstoff i tillegg, og alt er bygd på dette..
Carlson og Gutfeld bygger da også sine innlegg på ren fornuft og ut fra utallige videoeklipp, og bør ikke avskrives som noe det ikke er.

Utrolig å se hvordan du avfeier disse, og meg, som søppel og usannheter.
I ytringsfrihetens ånd så melder jeg tilbake at det du skriver er fornektelser, søppel og usannheter.

Slik du virker å fornekte at Bidens mentale helse har blitt forverret siden valget, er, ja jeg bruker dine ord, ynkelig.
Sist redigert av DennisB den fre sep 24, 2021 2:09 pm, redigert 1 gang totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 2:06 pm
SlimWhitman skrev: fre sep 24, 2021 1:53 pm
Høres ut som at du forsøker å lempe alt i samme haug her. Er det ikke forskjell på Fox News som sådan og Tucker Carlson segmentet, som bare er ett av mange programmer der og som åpent sier at det er “opinion commentary”?
Dennis har jo for så vidt innrømmet det, og sagt at det bare var noe han fant på - som en helt personlig observasjon.
Fant på? Are you for real? Hvor mange ganger skal jeg henvise til Fox News og Sky News Australia?

Igjen, lavmål, GK.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tucker Carlson og ren fornuft må være første gang jeg har hørt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DennisB skrev: fre sep 24, 2021 2:08 pm
Fant på? Are you for real? Hvor mange ganger skal jeg henvise til Fox News og Sky News Australia?
Jeg har ikke sett deg henvise til noe, jeg ba jo om dokumentasjon og da sa du at du ikke hadde og at det bare var din observasjon.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Chromeback skrev: fre sep 24, 2021 2:12 pm Tucker Carlson og ren fornuft må være første gang jeg har hørt.
Noe sier meg at du/dere neppe har sett en pøkk av Carlsons og Gutfelds meninger og innlegg de siste månedene. Det er liten tvil om at kritikken rundt tilbaketrekningen fra Afghanistan, de etterlatte der, både amerikanere og afghanske hjelpere, Bidens møter med de etterlatte soldatene etter selvmordsbomben, og grensekrisen i sør, bare for å nevne noe, er berettiget. Høyst berettiget.
Men det er vel bare løgner de farer med her også?

Men når man har dannet seg en mening allerede, er det liten vits i å se noe av dette, antar jeg.

Klarer dere fortsatt ikke å være kritiske til hva som har skjedd de siste månedene? Til og med amerikanerne selv, har fått øynene opp. Det er foretatt flere spørreundersøkelser om hvordan Biden-adm. har håndtert de siste krisene. Oppslutningen har aldri vært så lav som nå.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Rhabagatz skrev: fre sep 24, 2021 1:02 pm
Idiomatisk skrev: fre sep 24, 2021 12:51 pm

At du ikke ser problemet med at sønnen til daværende VP Biden tjente seg styrtrik på olje gjennom avtaler med fremmede stater uten å ha noe som helst erfaring på området sier kanskje sitt,
Det er en ikke-sak. En vellykket grunder som oversolgte det eneste han hadde, en viktig far.

Fedre er ikke ansvarlige for sine narkomane barns handlinger.
Skjønner skjønner

Tenker vi setter en strek her

lund

Legg inn av lund »

DennisB skrev: fre sep 24, 2021 2:21 pm
Chromeback skrev: fre sep 24, 2021 2:12 pm Tucker Carlson og ren fornuft må være første gang jeg har hørt.
Noe sier meg at du/dere neppe har sett en pøkk av Carlsons og Gutfelds meninger og innlegg de siste månedene. Det er liten tvil om at kritikken rundt tilbaketrekningen fra Afghanistan, de etterlatte der, både amerikanere og afghanske hjelpere, Bidens møter med de etterlatte soldatene etter selvmordsbomben, og grensekrisen i sør, bare for å nevne noe, er berettiget. Høyst berettiget.
Men det er vel bare løgner de farer med her også?

Men når man har dannet seg en mening allerede, er det liten vits i å se noe av dette, antar jeg.

Klarer dere fortsatt ikke å være kritiske til hva som har skjedd de siste månedene? Til og med amerikanerne selv, har fått øynene opp. Det er foretatt flere spørreundersøkelser om hvordan Biden-adm. har håndtert de siste krisene. Oppslutningen har aldri vært så lav som nå.
At Tucker Carlson er en kronisk løgner er vel ikke noe nytt. Ikke noe å hisse seg opp for at noen bare sier det som det er.

DennisB

Legg inn av DennisB »

lund skrev: fre sep 24, 2021 2:36 pm
DennisB skrev: fre sep 24, 2021 2:21 pm
Chromeback skrev: fre sep 24, 2021 2:12 pm Tucker Carlson og ren fornuft må være første gang jeg har hørt.
Noe sier meg at du/dere neppe har sett en pøkk av Carlsons og Gutfelds meninger og innlegg de siste månedene. Det er liten tvil om at kritikken rundt tilbaketrekningen fra Afghanistan, de etterlatte der, både amerikanere og afghanske hjelpere, Bidens møter med de etterlatte soldatene etter selvmordsbomben, og grensekrisen i sør, bare for å nevne noe, er berettiget. Høyst berettiget.
Men det er vel bare løgner de farer med her også?

Men når man har dannet seg en mening allerede, er det liten vits i å se noe av dette, antar jeg.

Klarer dere fortsatt ikke å være kritiske til hva som har skjedd de siste månedene? Til og med amerikanerne selv, har fått øynene opp. Det er foretatt flere spørreundersøkelser om hvordan Biden-adm. har håndtert de siste krisene. Oppslutningen har aldri vært så lav som nå.
At Tucker Carlson er en kronisk løgner er vel ikke noe nytt. Ikke noe å hisse seg opp for at noen bare sier det som det er.
Neida, greit nok. Men hva han er kjent som, er utenfor min viten. Jeg har ingen formening om det. Jeg tar utgangspunkt i de videoene jeg ser og har sett.
Nevnte videoer er det intet løgnaktig over, han sier det bare slik mange amerikanere selv tenker, og ser disse sakene.

Synes du at de nevnte sakene har vært håndtert på en god måte?

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

DennisB skrev: fre sep 24, 2021 2:06 pm
GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 1:49 pm
DennisB skrev: fre sep 24, 2021 1:29 pm
Du mener altså at hva Fox News og Sky News Australia rapporterer om, er søppel, konspirasjoner og usannheter?
Selvsagt, dette er Murdock-eide kanaler som selv i rettssaker har sagt at deler av innholdet ikke skal tas seriøst. De hevdet at ingen fornuftig person vil ta deres innslag som faktabasert:

"Fox News requested the case be dismissed. In support of its argument, the channel said that Carlson's show serves as "opinion commentary" that is "not reasonably understood as being factual." It also argued that McDougal's case "failed to allege actual malice." https://www.newsweek.com/tucker-carlson ... me-1534357

Så jeg tar å stoler på det Fox News selv hevder i retten.
Carlson og Gutfeld stiller spørsmål som åpner for at man her skal og bør tenke selv. De fremlegger ikke konspirasjonsteorier, eller er på noen måte søppel, og de må selvsagt selv stå for meningene sine i disse settingene. Men de har jo nyhetsstoff i tillegg, og alt er bygd på dette..
Carlson og Gutfeld bygger da også sine innlegg på ren fornuft og ut fra utallige videoeklipp, og bør ikke avskrives som noe det ikke er.

Utrolig å se hvordan du avfeier disse, og meg, som søppel og usannheter.
I ytringsfrihetens ånd så melder jeg tilbake at det du skriver er fornektelser, søppel og usannheter.

Slik du virker å fornekte at Bidens mentale helse har blitt forverret siden valget, er, ja jeg bruker dine ord, ynkelig.
Prinsipielt mener jeg du har rett med dine observasjoner, Fox News har noe som er verdt å lytte til. F.eks er Chris Wallace en meget dyktig kar, og er balansert i formidlingen sin. Fox har også en del business-nyheter som er veldig treffende, der synes jeg de er den beste kanalen i USA.

Tucker Carlson er derimot ikke en av de i kanalen det er verdt å bruke særlig tid på, eller bruke som noe form for sannhetsvitne. Mannen er helt klart en pseudo-konspirasjonsteoretiker med liten til ingen troverdighet, og det har han bevist spesielt gjennom de siste 5 årene. At Carlson er en du fremmer som "stiller spørsmål som åpner for at man er skal og bør tenke selv" er for så vidt helt riktig, men brorparten av hans talking points er basert på helt åpenbare forvridde fremstillinger av virkeligheten og som selverklærte white supremacists i stor grad kan identifisere seg med. Jeg ville ikke brukt han som et eksempel her.

Greg Gutfeld og Jesse Watters er ålreite folk synes jeg, The Five er egentlig et ganske bra program.

For øvrig er Afghanistan og grensekrisen sterkt kritikkverdig, her kommer Carlson med en del legitime poenger. Det virker likevel ekstremt overfladisk når en ser hva han har bedrevet de siste årene, der han har forsvart Trump for hans handlinger rundt de samme temaene.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Idiomatisk skrev: fre sep 24, 2021 2:28 pm
Rhabagatz skrev: fre sep 24, 2021 1:02 pm
Idiomatisk skrev: fre sep 24, 2021 12:51 pm

At du ikke ser problemet med at sønnen til daværende VP Biden tjente seg styrtrik på olje gjennom avtaler med fremmede stater uten å ha noe som helst erfaring på området sier kanskje sitt,
Det er en ikke-sak. En vellykket grunder som oversolgte det eneste han hadde, en viktig far.

Fedre er ikke ansvarlige for sine narkomane barns handlinger.
Skjønner skjønner

Tenker vi setter en strek her
Fornuftig.
Anklagene mot Hunter Biden spriker jo i alle retninger.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Crynix skrev: fre sep 24, 2021 3:25 pm
DennisB skrev: fre sep 24, 2021 2:06 pm
GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 1:49 pm

Selvsagt, dette er Murdock-eide kanaler som selv i rettssaker har sagt at deler av innholdet ikke skal tas seriøst. De hevdet at ingen fornuftig person vil ta deres innslag som faktabasert:

"Fox News requested the case be dismissed. In support of its argument, the channel said that Carlson's show serves as "opinion commentary" that is "not reasonably understood as being factual." It also argued that McDougal's case "failed to allege actual malice." https://www.newsweek.com/tucker-carlson ... me-1534357

Så jeg tar å stoler på det Fox News selv hevder i retten.
Carlson og Gutfeld stiller spørsmål som åpner for at man her skal og bør tenke selv. De fremlegger ikke konspirasjonsteorier, eller er på noen måte søppel, og de må selvsagt selv stå for meningene sine i disse settingene. Men de har jo nyhetsstoff i tillegg, og alt er bygd på dette..
Carlson og Gutfeld bygger da også sine innlegg på ren fornuft og ut fra utallige videoeklipp, og bør ikke avskrives som noe det ikke er.

Utrolig å se hvordan du avfeier disse, og meg, som søppel og usannheter.
I ytringsfrihetens ånd så melder jeg tilbake at det du skriver er fornektelser, søppel og usannheter.

Slik du virker å fornekte at Bidens mentale helse har blitt forverret siden valget, er, ja jeg bruker dine ord, ynkelig.
Prinsipielt mener jeg du har rett med dine observasjoner, Fox News har noe som er verdt å lytte til. F.eks er Chris Wallace en meget dyktig kar, og er balansert i formidlingen sin. Fox har også en del business-nyheter som er veldig treffende, der synes jeg de er den beste kanalen i USA.

Tucker Carlson er derimot ikke en av de i kanalen det er verdt å bruke særlig tid på, eller bruke som noe form for sannhetsvitne. Mannen er helt klart en pseudo-konspirasjonsteoretiker med liten til ingen troverdighet, og det har han bevist spesielt gjennom de siste 5 årene. At Carlson er en du fremmer som "stiller spørsmål som åpner for at man er skal og bør tenke selv" er for så vidt helt riktig, men brorparten av hans talking points er basert på helt åpenbare forvridde fremstillinger av virkeligheten og som selverklærte white supremacists i stor grad kan identifisere seg med. Jeg ville ikke brukt han som et eksempel her.

Greg Gutfeld og Jesse Watters er ålreite folk synes jeg, The Five er egentlig et ganske bra program.

For øvrig er Afghanistan og grensekrisen sterkt kritikkverdig, her kommer Carlson med en del legitime poenger. Det virker likevel ekstremt overfladisk når en ser hva han har bedrevet de siste årene, der han har forsvart Trump for hans handlinger rundt de samme temaene.
Du har sikkert rett, Crynix, jeg kjenner ikke til Carlson fra tid tilbake. Fox News er ikke en kanal jeg har fulgt før tidlig i år 2021, men ut fra dette året synes jeg det i hovedsak har vært godt stoff som har kommet derfra.

Nå bruker jeg ikke Carlson som et sannhetsvitne, det er helt spesifikke videoer og innslag jeg henviser til. Som ligger ute for alle å se. Det er flere av Gutfeld, og "The Five", enn av Carlson. Og jeg har også et godt øye til Pete Hegseth, og hans kommentarer.

Slik det fremstod fra GK, så er alt som kommer fra Fox News søppel. Da er man bare så biased at man ikke evner å åpne opp for andre sider, enn sin egen.

Skynder meg å legge til at mine referanser også som nevnt er Sky News Australia, som har vært svært kritisk til Biden-administrasjonen, spesielt fra i våres, og fram til nå.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

DennisB skrev: fre sep 24, 2021 5:07 pm
Crynix skrev: fre sep 24, 2021 3:25 pm Prinsipielt mener jeg du har rett med dine observasjoner, Fox News har noe som er verdt å lytte til. F.eks er Chris Wallace en meget dyktig kar, og er balansert i formidlingen sin. Fox har også en del business-nyheter som er veldig treffende, der synes jeg de er den beste kanalen i USA.

Tucker Carlson er derimot ikke en av de i kanalen det er verdt å bruke særlig tid på, eller bruke som noe form for sannhetsvitne. Mannen er helt klart en pseudo-konspirasjonsteoretiker med liten til ingen troverdighet, og det har han bevist spesielt gjennom de siste 5 årene. At Carlson er en du fremmer som "stiller spørsmål som åpner for at man er skal og bør tenke selv" er for så vidt helt riktig, men brorparten av hans talking points er basert på helt åpenbare forvridde fremstillinger av virkeligheten og som selverklærte white supremacists i stor grad kan identifisere seg med. Jeg ville ikke brukt han som et eksempel her.

Greg Gutfeld og Jesse Watters er ålreite folk synes jeg, The Five er egentlig et ganske bra program.

For øvrig er Afghanistan og grensekrisen sterkt kritikkverdig, her kommer Carlson med en del legitime poenger. Det virker likevel ekstremt overfladisk når en ser hva han har bedrevet de siste årene, der han har forsvart Trump for hans handlinger rundt de samme temaene.
Du har sikkert rett, Crynix, jeg kjenner ikke til Carlson fra tid tilbake. Fox News er ikke en kanal jeg har fulgt før tidlig i år 2021, men ut fra dette året synes jeg det i hovedsak har vært godt stoff som har kommet derfra.

Nå bruker jeg ikke Carlson som et sannhetsvitne, det er helt spesifikke videoer og innslag jeg henviser til. Som ligger ute for alle å se. Det er flere av Gutfeld, og "The Five", enn av Carlson. Og jeg har også et godt øye til Pete Hegseth, og hans kommentarer.

Slik det fremstod fra GK, så er alt som kommer fra Fox News søppel. Da er man bare så biased at man ikke evner å åpne opp for andre sider, enn sin egen.

Skynder meg å legge til at mine referanser også som nevnt er Sky News Australia, som har vært svært kritisk til Biden-administrasjonen, spesielt fra i våres, og fram til nå.
Det skinte litt gjennom at du kanskje ikke hadde så mye bakgrunnskunnskap om fyren. Kritikken han kommer med er absolutt legitim, men som sagt så blir den litt blass når man vet at han forsvarte Trump for mye av det samme. Som GK har vært inne på tidligere ang. Afghanistan spesielt; Trump redde opp senga, men Biden valgte å legge seg i den. Mye av det samme kan sies om grensekrisen også. Og da virker det veldig merkelig at Carlson plutselig skal være balansert eller troverdig nå, men det er jo slik det er i politikken i disse dager. Det meste handler om å kaste mest mulig møkk over på meningsmotstandere, ikke å se på hva man selv gjør. Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør er jo en kjent strofe som virker å være veldig i vinden i disse dager.

Egentlig angrer jeg litt på at jeg brukte ordet "sannhetsvitne" uten å påpeke at det var en spissformulering, som det egentlig var ment som. Hegseth har jeg ikke sett særlig på, bare hørt navnet dukke opp et par ganger uten å egentlig ha registrert noe mer. Skal se om jeg finner noen kommentarer fra ham ;)

Nja, GK har vel (dersom minnet ikke spiller meg et puss) også uttrykt at deler av Fox-organisasjonen har en viss verdi også. Det kan han sikkert korrigere meg på dersom jeg tar feil. Søppel er det definitivt ikke.

Sky Australia har jeg nada kjennskap til, men mtp. hvor du lever og bor tror jeg det er et større marked for kanalen hos deg enn her i Norge. Tviler ikke på at de har vært kritiske - akkurat der har GK et poeng; de er eid av Murdoch-konglomeratet, de har bånd til Trump og republikanerne og var sågar en ivrig støttespiller gjennom blant annet NY Post også. Men for all del, kritikken er sannsynligvis veldig berettiget. Biden fortjener kritikk. Det virker bare veldig hyklersk når de samme som roper ulv ulv nå, var de samme som lukket opp grinda til beitemarkene for et år eller tre siden ;)

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Etter tre måneders stillhet, får vi nå nyheter om det republikanske gjentellingen i Maricopa i Arizona. Tellingen var som sagt ferdig for tre måneder siden, men ingen nyhet har kommet.

Nå offentliggjør kommunen de midlertidige resulatetene - Biden vant, og seiersmarginen er så godt som uendret.


Så gjenstår det å se om valgfornekterne tar dette innover seg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Rhabagatz skrev: fre sep 24, 2021 5:59 pm
Nå offentliggjør kommunen de midlertidige resulatetene - Biden vant, og seiersmarginen er så godt som uendret.
Biden økte sin seiersmargin med 360 stemmer, som jo er litt morsomt.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Chromeback skrev: fre sep 24, 2021 2:12 pm Tucker Carlson og ren fornuft må være første gang jeg har hørt.
For et hardtslående argument!

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 6:09 pm
Rhabagatz skrev: fre sep 24, 2021 5:59 pm
Nå offentliggjør kommunen de midlertidige resulatetene - Biden vant, og seiersmarginen er så godt som uendret.
Biden økte sin seiersmargin med 360 stemmer, som jo er litt morsomt.
Ja. Men mtp forholdet mellom Biden og Sinema spørs det om disse velgerne er like glad for det i dag.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»