Biden-administrasjonen

Svar
bundetrente

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av bundetrente »


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bakkus skrev: lør okt 01, 2022 2:02 am Fy faen for noen jævla avskum

Vil GoingKronos, alseboy, Ka9nen eller noen andre forsvare dette?
Er det noe nytt at staten først gir hjelp til de som trenger det mest? Om noen lever hånd til munn og har fått plassen der hun bor knust så er det helt avgjørende at hun får hjelp til rent vann, tak over hode og strøm først. For de som har ressurser klarer seg beviselig best om naturkatastrofe slår til, vi så jo når det var strøm-krise i Texas så dro Ted Cruz med familie bare på luksusferie.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Bakkus skrev: lør okt 01, 2022 2:02 am Fy faen for noen jævla avskum


Vil GoingKronos, alseboy, Ka9nen eller noen andre forsvare dette?
Demokratene har flyttet seg langt utpå venstre side. Og dette kvinnemenneske blir president i USA hvis Biden takker for deg. Skremmende. Black Lives Matter, fuck the whites.
Republikaneren kommer til å feie Demokratene av banen ved de neste valgene.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Den Putin-pro delen av det republikanske partiet viser sitt sanne ansikt igjen, dette er sammenfallende med Trump-fløyen av partiet.


Bakkus

Legg inn av Bakkus »

GoingKronos skrev: lør okt 01, 2022 9:53 am
Bakkus skrev: lør okt 01, 2022 2:02 am Fy faen for noen jævla avskum

Vil GoingKronos, alseboy, Ka9nen eller noen andre forsvare dette?
Er det noe nytt at staten først gir hjelp til de som trenger det mest? Om noen lever hånd til munn og har fått plassen der hun bor knust så er det helt avgjørende at hun får hjelp til rent vann, tak over hode og strøm først. For de som har ressurser klarer seg beviselig best om naturkatastrofe slår til, vi så jo når det var strøm-krise i Texas så dro Ted Cruz med familie bare på luksusferie.
Det har virkelig rablet helt for deg med ditt TDS.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

GoingKronos skrev: lør okt 01, 2022 12:10 pm Den Putin-pro delen av det republikanske partiet viser sitt sanne ansikt igjen, dette er sammenfallende med Trump-fløyen av partiet.

Kjenner til den organisasjonen men det forandrer ingenting . Tweeten gikk i hovedsak på det mange mener , at USA virker å ha uendelig med penger til å krige for andre land , passe på andre lands grenser og å bygge opp militæret deres . Mens USAs egne grenser lekker som en sil og militæret forfaller. Og problemene i USA står i kø og trenger sårt penger.

Samtidig er flere kritiske til den totalt ukritiske hyllesten av president Zelensky og hans styre .

Uansett tweeten slettet så flere enn meg deg og hun som delte reagerte på tonen ukrainian occupied.. og putin og russlands krigføring har ikke støtte av republikanerne eller andre vestlige større partier.
Uansett hvordan mange ønsker at det var slik. Russland og Putin er fordømt og kritisert globalt fra a til å.. dersom han virkelig har så mange støttespillere så må.det være tidenes dårligste støttespillere. Å være uenig i noe rundt ukrainastøttet er ikke det samme som å støtte putin
Å tenke høyt om en løsning på konflikten fremfor år med blodbad er heller ikke å støtte Putin. . Man leter etter en skreddersydd fiende som ikke finnes..

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Bakkus skrev: lør okt 01, 2022 2:56 pm
GoingKronos skrev: lør okt 01, 2022 9:53 am
Bakkus skrev: lør okt 01, 2022 2:02 am Fy faen for noen jævla avskum

Vil GoingKronos, alseboy, Ka9nen eller noen andre forsvare dette?
Er det noe nytt at staten først gir hjelp til de som trenger det mest? Om noen lever hånd til munn og har fått plassen der hun bor knust så er det helt avgjørende at hun får hjelp til rent vann, tak over hode og strøm først. For de som har ressurser klarer seg beviselig best om naturkatastrofe slår til, vi så jo når det var strøm-krise i Texas så dro Ted Cruz med familie bare på luksusferie.
Det har virkelig rablet helt for deg med ditt TDS.
Alt er lov i liberal Nytale.

"Vi tar ikke vekk ytringsfrihet vi bare fjerner "hat" "

" vi diskriminerer på basis av rase men det er ikke rasisme det er bare for å utjevne ulikhet "

Etc.etc. i et annet navn er alt greit .

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Det går ikke lenger en dag uten noe merkelig med Biden. Igjen begynte han å vandre avgårde mens man ser panikken fra staben . Suller seg bort i der folk sitter og jobber med kroppsholdning som Mr Burns i The Simpsons. Se hånden hans når han begynner å gå..

Opp med hånda de som seriøst tror Biden tar en eneste selvstendig avgjørelse i presidentjobben.


VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Og fortsatt mer kompetent enn Trump. Det er en syk tidslinje vi lever i.

William_S

Legg inn av William_S »

Maxus5 skrev: søn okt 02, 2022 10:34 am Det går ikke lenger en dag uten noe merkelig med Biden. Igjen begynte han å vandre avgårde mens man ser panikken fra staben . Suller seg bort i der folk sitter og jobber med kroppsholdning som Mr Burns i The Simpsons. Se hånden hans når han begynner å gå..

Opp med hånda de som seriøst tror Biden tar en eneste selvstendig avgjørelse i presidentjobben.

Selvfølgelig har presidenten rådgivere og et byråkrati rundt seg for at presidenten skal ta best mulig avgjørelser. Det er ikke noe kontroversielt i det, alle presidenter har det.

William_S

Legg inn av William_S »

GoingKronos skrev: lør okt 01, 2022 12:10 pm Den Putin-pro delen av det republikanske partiet viser sitt sanne ansikt igjen, dette er sammenfallende med Trump-fløyen av partiet.

Ukraine-occupied territory ja. Nok et bevis for at disse må holdes langt unna makta.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: lør okt 01, 2022 9:53 am

Er det noe nytt at staten først gir hjelp til de som trenger det mest?
«Det bør være etter behov, ikke rase eller noe annet», skriver Elon Musk.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Maxus5 skrev: søn okt 02, 2022 10:34 am Det går ikke lenger en dag uten noe merkelig med Biden. Igjen begynte han å vandre avgårde mens man ser panikken fra staben . Suller seg bort i der folk sitter og jobber med kroppsholdning som Mr Burns i The Simpsons. Se hånden hans når han begynner å gå..

Mr Burns ja (hehe) . Slett ikke ulik.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Guttorm123 skrev: søn okt 02, 2022 11:17 pm
«Det bør være etter behov, ikke rase eller noe annet», skriver Elon Musk.
¨
Og det er alle enig om, og fakta er at minoriteter er kraftig overrepresentert og at visepresidenten nevner det er ikke verken rart eller skal forstås slik at man bare skal hjelpe minoriteter.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: man okt 03, 2022 12:11 am
¨
Og det er alle enig om, og fakta er at minoriteter er kraftig overrepresentert og at visepresidenten nevner det er ikke verken rart eller skal forstås slik at man bare skal hjelpe minoriteter.
Hun burde vel ha ordlagt seg annerledes.

Det blir som en hvit norsk politiker skulle ha sagt at vi skal hjelpe hvite norske hytteeiere med strømregningen.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Bakkus skrev: lør okt 01, 2022 2:02 am Fy faen for noen jævla avskum


Vil GoingKronos, alseboy, Ka9nen eller noen andre forsvare dette?
Ka9nen?????

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

VifteKopp skrev: søn okt 02, 2022 11:07 am Og fortsatt mer kompetent enn Trump. Det er en syk tidslinje vi lever i.
Hører det blir sagt men ser det ikke. Vi skulle få en "normal" president og fikk et freakshow uten sidestykke. Det må irritere journalister og komikere grønn at her har man gull servert på daglig basis og man må likevel forholde seg til Biden med silkehansker for å holde seg på rett side av politikken.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

GoingKronos skrev: man okt 03, 2022 12:11 am
Guttorm123 skrev: søn okt 02, 2022 11:17 pm
«Det bør være etter behov, ikke rase eller noe annet», skriver Elon Musk.
¨
Og det er alle enig om, og fakta er at minoriteter er kraftig overrepresentert og at visepresidenten nevner det er ikke verken rart eller skal forstås slik at man bare skal hjelpe minoriteter.
Asiater i USA er langt mer velstående enn hvite amerikanere. De har høyere utdannelse, høyere betalte jobber, lever lenger og er langt mindre kriminelle enn andre grupper. Skal tro om disse også regnes med i "communities of color" - Samme gjelder indiske-amerikanere og blandt svarte så har man en ganske velstående minoritet av nigerianske-amerikanere som også gjør det svært godt. Og minoritet kan også tolkes forskjellig. Dei fæle kvite er minoritet i flere amerikanske stater og svært mange fylker og byer.

Så hva vil det si at man nå skal prioritere "communities of color" Skal en svart lege få hjelp før en uføretrygdet hvit bestmor i en campingvogn? Dette er ikke noe nytt fra Biden-administrasjonen. Hele den er basert på rasisme og forskjellsbehandling der hvite stilles bakerst i køen eller helst ut av køen til fordel for andre grupper.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Maxus5 skrev: man okt 03, 2022 12:05 pm
VifteKopp skrev: søn okt 02, 2022 11:07 am Og fortsatt mer kompetent enn Trump. Det er en syk tidslinje vi lever i.
Hører det blir sagt men ser det ikke. Vi skulle få en "normal" president og fikk et freakshow uten sidestykke. Det må irritere journalister og komikere grønn at her har man gull servert på daglig basis og man må likevel forholde seg til Biden med silkehansker for å holde seg på rett side av politikken.
Du ser ikke at en gammel, lettere distré mann med klassiske verdier og en lang politisk karriere som en moderat forhandler bak seg, er mer kompetent enn en kjent svindler og narsissist av verste sort som sparket nesten alle som våget å motsi han, som innyndet seg hos autoritære, kristenfundamentalister og fascister, og som forsøkte å avvikle demokratiet da velgerne kastet han ut?

Man trenger ikke like Biden for å se hvor ufattelig mye bedre han er enn alternativet. Man trenger ikke en gang være enig med han politisk. Man trenger bare øyne, ører, en liten dose sunn fornuft og en preferanse for demokratiet som styringsform.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Bakkus skrev: lør okt 01, 2022 2:02 am
Vil GoingKronos, alseboy, Ka9nen eller noen andre forsvare dette?
Hvorfor skulle jeg forsvare det? Synes den dama der er håpløs av det jeg har sett. Tar gjerne noen som er midt mellom hun og Trump istedet.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »


Du ser ikke at en gammel, lettere distré mann med klassiske verdier og en lang politisk karriere som en moderat forhandler bak seg, er mer kompetent enn en kjent svindler og narsissist av verste sort som sparket nesten alle som våget å motsi han, som innyndet seg hos autoritære, kristenfundamentalister og fascister, og som forsøkte å avvikle demokratiet da velgerne kastet han ut?

Man trenger ikke like Biden for å se hvor ufattelig mye bedre han er enn alternativet. Man trenger ikke en gang være enig med han politisk. Man trenger bare øyne, ører, en liten dose sunn fornuft og en preferanse for demokratiet som styringsform.
Jeg ser en gammel, svært distrè mann som en gang hadde klassiske verdier som nå er byttet ut med globalistiske og venstrevridde verdier, som sitter i førersetet og tilsynelatende bare er en gallionsfigur for en politikk som i stedet for america first er tilnærmet america last. Og jeg såg en kjent forretningsmann og narsissist som styrte på en utradisjonell måte med mye støy men med fokus på Amerika og det amerikanske folkets interesser, som gjorde de rette personene i de rette organisasjonene forbanna og som kjempet for sitt eget land. Mot et Demokratisk party som brukte alle midler for å underkjenne valget i 2016 og styresettet videre i presidentperioden. Godt hjulpet av medier og techselskapene. Biden er bare en liten grunn til at jeg misliker det demokratiske partiet.

Jeg er i høyeste grad for demokratiet som styreform og jeg tar heller en dobbel dose Trump fremfor Bidens regime og hans likesinnede i neste valg.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Maxus5 skrev: man okt 03, 2022 1:22 pm
Jeg er i høyeste grad for demokratiet som styreform og jeg tar heller en dobbel dose Trump fremfor Bidens regime og hans likesinnede i neste valg.
I første del av setninga er du for demokrati, i neste så er du i mot demokrati.

lund

Legg inn av lund »

Maxus5 skrev: man okt 03, 2022 1:22 pm

Du ser ikke at en gammel, lettere distré mann med klassiske verdier og en lang politisk karriere som en moderat forhandler bak seg, er mer kompetent enn en kjent svindler og narsissist av verste sort som sparket nesten alle som våget å motsi han, som innyndet seg hos autoritære, kristenfundamentalister og fascister, og som forsøkte å avvikle demokratiet da velgerne kastet han ut?

Man trenger ikke like Biden for å se hvor ufattelig mye bedre han er enn alternativet. Man trenger ikke en gang være enig med han politisk. Man trenger bare øyne, ører, en liten dose sunn fornuft og en preferanse for demokratiet som styringsform.
Jeg ser en gammel, svært distrè mann som en gang hadde klassiske verdier som nå er byttet ut med globalistiske og venstrevridde verdier, som sitter i førersetet og tilsynelatende bare er en gallionsfigur for en politikk som i stedet for america first er tilnærmet america last. Og jeg såg en kjent forretningsmann og narsissist som styrte på en utradisjonell måte med mye støy men med fokus på Amerika og det amerikanske folkets interesser, som gjorde de rette personene i de rette organisasjonene forbanna og som kjempet for sitt eget land. Mot et Demokratisk party som brukte alle midler for å underkjenne valget i 2016 og styresettet videre i presidentperioden. Godt hjulpet av medier og techselskapene. Biden er bare en liten grunn til at jeg misliker det demokratiske partiet.

Jeg er i høyeste grad for demokratiet som styreform og jeg tar heller en dobbel dose Trump fremfor Bidens regime og hans likesinnede i neste valg.
Er du for demokratiet som styreform kan du ikke samtidig ta en dobbel dose med Trump. De to tingene er en umulighet.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

MRSA skrev: man okt 03, 2022 1:27 pm
Maxus5 skrev: man okt 03, 2022 1:22 pm
Jeg er i høyeste grad for demokratiet som styreform og jeg tar heller en dobbel dose Trump fremfor Bidens regime og hans likesinnede i neste valg.
I første del av setninga er du for demokrati, i neste så er du i mot demokrati.
Det står ingen sted i Republikanernes program at demokratiet skal opphøre. Ei heller i Demokratenes. Selv om de heller er ikke så glad i å respektere valgresultatet.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Maxus5 skrev: man okt 03, 2022 1:41 pm
MRSA skrev: man okt 03, 2022 1:27 pm
Maxus5 skrev: man okt 03, 2022 1:22 pm
Jeg er i høyeste grad for demokratiet som styreform og jeg tar heller en dobbel dose Trump fremfor Bidens regime og hans likesinnede i neste valg.
I første del av setninga er du for demokrati, i neste så er du i mot demokrati.
Det står ingen sted i Republikanernes program at demokratiet skal opphøre. Ei heller i Demokratenes. Selv om de heller er ikke så glad i å respektere valgresultatet.
Men Trump har aktivt prøvd å styrte demokratiet.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Maxus5 skrev: man okt 03, 2022 1:22 pm Jeg ser en gammel, svært distrè mann som en gang hadde klassiske verdier som nå er byttet ut med globalistiske og venstrevridde verdier, som sitter i førersetet og tilsynelatende bare er en gallionsfigur for en politikk som i stedet for america first er tilnærmet america last. Og jeg såg en kjent forretningsmann og narsissist som styrte på en utradisjonell måte med mye støy men med fokus på Amerika og det amerikanske folkets interesser, som gjorde de rette personene i de rette organisasjonene forbanna og som kjempet for sitt eget land. Mot et Demokratisk party som brukte alle midler for å underkjenne valget i 2016 og styresettet videre i presidentperioden. Godt hjulpet av medier og techselskapene. Biden er bare en liten grunn til at jeg misliker det demokratiske partiet.

Jeg er i høyeste grad for demokratiet som styreform og jeg tar heller en dobbel dose Trump fremfor Bidens regime og hans likesinnede i neste valg.
Hjelpes, nitti prosent av det du skriver er jo rent vrøvl.

Bare det å tro at Donald Trump - som viste seg å være en patologisk løgner og en amoralsk svindler lenge før han i det hele tatt bestemte seg for å forsøke å bli president for å booste TV-ratingene sine eller hva det nå var som var motivasjonen - kjemper for det amerikanske folkets interesser, viser at din forståelse av virkeligheten og mennesker er så langt ute at jeg ikke tror det er mulig for oss andre å nå deg. Den mannen har aldri brydd seg om noe annet enn seg selv. Han utviser alle de psykologiske trekkene på en førsteklasses narsissist og det er mannen du mener kjemper for USA. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »


Hjelpes, nitti prosent av det du skriver er jo rent vrøvl.

Bare det å tro at Donald Trump - som viste seg å være en patologisk løgner og en amoralsk svindler lenge før han i det hele tatt bestemte seg for å forsøke å bli president for å booste TV-ratingene sine eller hva det nå var som var motivasjonen - kjemper for det amerikanske folkets interesser, viser at din forståelse av virkeligheten og mennesker er så langt ute at jeg ikke tror det er mulig for oss andre å nå deg. Den mannen har aldri brydd seg om noe annet enn seg selv. Han utviser alle de psykologiske trekkene på en førsteklasses narsissist og det er mannen du mener kjemper for USA. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.
Jeg vil heller si det er du som er fastlåst i dine egne fordommer. Trump fikk over 74 millioner stemmer. Flere enn 4 år før. Hver eneste person som stempte på Trump gikk gjennom 4 år der man knapt kan gå en time uten å bli fortalt minst en gang at Trump er grusom. Ja jeg har vært mange ganger i USA og kjenner mange amerikanere. Propagandaen var komplett en-vei ,men disse menneskene som man påstår er så lett-påvirkelige lot seg likevel ikke påvirke av 90+ % av propaganden de ble utsatt for.

Trump representerte noe USA i stor grad ønsket og mange ønsker det igjen. Til tross for hva alle USA-eksperter som har tatt en selfie foran hollywood-skiltet måtte mene. Det mest komiske er at alle gruppene man brukte 4 år på å overbevise om at Trump var fæl mot akkurat de var de som stemte i økende grad på han. Kvinner, homofile, svarte, latinamerikane, asiater - Den eneste gruppen som stemte på Trump i langt mindre grad var dei fæle kvite. Og i hovedsak hvite menn.

Jeg var i USA før Trump og under Trumptiden. Og jeg vil anslå at 70 % av de jeg snakket politikk med stemte Trump. Jeg har andre venner som har vært 2-3 ganger i USA uten å møte en eneste Trump-velger. Det kommer helt an på innstillingen man har. De 74 millioner som stemte på Trump er like forskjellig som alle andre mennesker. Også som disse "oss andre" som du snakker om skal nå meg. Hvem enn disse er. Du finner titusenevis med nøyaktig samme bakgrunn , alder og jobb som deg som stemte Trump sist og vil gjøre det igjen. Og millioner som ikke er så veldig annerledes. De jeg kjenner er iallefall en mangfoldig gruppe. Men du reagerer på meg som om du møtte et vesen fra en annen planet. Jeg tror heller at jeg eller vi andre ikke kan hjelpe deg. Du er fastlåst i din forakt for Trump og hans velgere og mest sannsynlig lever godt med det.

Sistenevnte har vi til felles.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Maxus5 skrev: man okt 03, 2022 3:29 pm Jeg vil heller si det er du som er fastlåst i dine egne fordommer. Trump fikk over 74 millioner stemmer. Flere enn 4 år før. Hver eneste person som stempte på Trump gikk gjennom 4 år der man knapt kan gå en time uten å bli fortalt minst en gang at Trump er grusom. Ja jeg har vært mange ganger i USA og kjenner mange amerikanere. Propagandaen var komplett en-vei ,men disse menneskene som man påstår er så lett-påvirkelige lot seg likevel ikke påvirke av 90+ % av propaganden de ble utsatt for.

Trump representerte noe USA i stor grad ønsket og mange ønsker det igjen. Til tross for hva alle USA-eksperter som har tatt en selfie foran hollywood-skiltet måtte mene. Det mest komiske er at alle gruppene man brukte 4 år på å overbevise om at Trump var fæl mot akkurat de var de som stemte i økende grad på han. Kvinner, homofile, svarte, latinamerikane, asiater - Den eneste gruppen som stemte på Trump i langt mindre grad var dei fæle kvite. Og i hovedsak hvite menn.

Jeg var i USA før Trump og under Trumptiden. Og jeg vil anslå at 70 % av de jeg snakket politikk med stemte Trump. Jeg har andre venner som har vært 2-3 ganger i USA uten å møte en eneste Trump-velger. Det kommer helt an på innstillingen man har. De 74 millioner som stemte på Trump er like forskjellig som alle andre mennesker. Også som disse "oss andre" som du snakker om skal nå meg. Hvem enn disse er. Du finner titusenevis med nøyaktig samme bakgrunn , alder og jobb som deg som stemte Trump sist og vil gjøre det igjen. Og millioner som ikke er så veldig annerledes. De jeg kjenner er iallefall en mangfoldig gruppe. Men du reagerer på meg som om du møtte et vesen fra en annen planet. Jeg tror heller at jeg eller vi andre ikke kan hjelpe deg. Du er fastlåst i din forakt for Trump og hans velgere og mest sannsynlig lever godt med det.

Sistenevnte har vi til felles.
Det er kjempeskummelt at et så åpenbart råttent menneske fikk så mange stemmer, men det overrasker meg faktisk ikke. Kombinerer man målrettet propaganda, utstrakt kunnskapsløshet, dyp overtro, sterk grådighet, store ulikheter og et håpløst valgsystem er det faktisk mulig å stemme på en mann som utelukkende tenker på seg selv og gjerne demonterer hele det amerikanske demokratiet hvis det gavner han personlig (vi ser mange av de samme trekkene bare forsterket i Russland, hvor millioner av mennesker støtter politikken til en som for alle utenfor systemet fremstår som en morderisk despot).

Det som er vanskeligere å fatte er at det kan sitte folk i Norge - tusenvis av kilometer unna støyet, propagandaen, konfliktene og feilinformasjonen som drukner det amerikanske samfunnet - å oppriktig støtte Trump. Du burde vite bedre.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Maxus5 skrev: man okt 03, 2022 3:29 pm Propagandaen var komplett en-vei ,men disse menneskene som man påstår er så lett-påvirkelige lot seg likevel ikke påvirke av 90+ % av propaganden de ble utsatt for.
Det er fullstendig absurd, Trump har den største nyhetsstasjonen til å drive med propaganda for han 24/7 i Fox News, i tillegg så har det kommet flere enda mer ekstreme kanaler som støtter Trump. Trump har også full støtte fra Sinclair Broadcast Group som har over 190 lokale tv-kanaler. En rekke aviser og nettsider som også driver ren propaganda og ikke en gang prøver å være objektiv eller troverdig i sin dekning. Og det har dere fascister ingen problemer med, samtidig som dere sutrer så fort det sies noe negativt om Trump hos mer seriøse medier.

Ingen tvil om at Trump også er stor i sosiale medier, spesielt Facebook så sprer hans støttespillere sin propaganda dag ut og dag inn, og samme med Youtube der de villeste konspirasjoner legges ut. Det har kanskje blitt litt bedre i at noe av det aller verste blir tatt ned - men fortsatt er det nærmest fritt frem å spre løgner og konspirasjoner.

lund

Legg inn av lund »

VifteKopp skrev: man okt 03, 2022 4:03 pm
Maxus5 skrev: man okt 03, 2022 3:29 pm Jeg vil heller si det er du som er fastlåst i dine egne fordommer. Trump fikk over 74 millioner stemmer. Flere enn 4 år før. Hver eneste person som stempte på Trump gikk gjennom 4 år der man knapt kan gå en time uten å bli fortalt minst en gang at Trump er grusom. Ja jeg har vært mange ganger i USA og kjenner mange amerikanere. Propagandaen var komplett en-vei ,men disse menneskene som man påstår er så lett-påvirkelige lot seg likevel ikke påvirke av 90+ % av propaganden de ble utsatt for.

Trump representerte noe USA i stor grad ønsket og mange ønsker det igjen. Til tross for hva alle USA-eksperter som har tatt en selfie foran hollywood-skiltet måtte mene. Det mest komiske er at alle gruppene man brukte 4 år på å overbevise om at Trump var fæl mot akkurat de var de som stemte i økende grad på han. Kvinner, homofile, svarte, latinamerikane, asiater - Den eneste gruppen som stemte på Trump i langt mindre grad var dei fæle kvite. Og i hovedsak hvite menn.

Jeg var i USA før Trump og under Trumptiden. Og jeg vil anslå at 70 % av de jeg snakket politikk med stemte Trump. Jeg har andre venner som har vært 2-3 ganger i USA uten å møte en eneste Trump-velger. Det kommer helt an på innstillingen man har. De 74 millioner som stemte på Trump er like forskjellig som alle andre mennesker. Også som disse "oss andre" som du snakker om skal nå meg. Hvem enn disse er. Du finner titusenevis med nøyaktig samme bakgrunn , alder og jobb som deg som stemte Trump sist og vil gjøre det igjen. Og millioner som ikke er så veldig annerledes. De jeg kjenner er iallefall en mangfoldig gruppe. Men du reagerer på meg som om du møtte et vesen fra en annen planet. Jeg tror heller at jeg eller vi andre ikke kan hjelpe deg. Du er fastlåst i din forakt for Trump og hans velgere og mest sannsynlig lever godt med det.

Sistenevnte har vi til felles.
Det er kjempeskummelt at et så åpenbart råttent menneske fikk så mange stemmer, men det overrasker meg faktisk ikke. Kombinerer man målrettet propaganda, utstrakt kunnskapsløshet, dyp overtro, sterk grådighet, store ulikheter og et håpløst valgsystem er det faktisk mulig å stemme på en mann som utelukkende tenker på seg selv og gjerne demonterer hele det amerikanske demokratiet hvis det gavner han personlig (vi ser mange av de samme trekkene bare forsterket i Russland, hvor millioner av mennesker støtter politikken til en som for alle utenfor systemet fremstår som en morderisk despot).

Det som er vanskeligere å fatte er at det kan sitte folk i Norge - tusenvis av kilometer unna støyet, propagandaen, konfliktene og feilinformasjonen som drukner det amerikanske samfunnet - å oppriktig støtte Trump. Du burde vite bedre.
Vel så viktig er det nok hvem han er motstander av. Da forsvinner fort enhver form for integritet og demokratisk tankegang så lenge man kan få "tatt" noen man ikke liker. Selv om man gjerne går så langt som mulig med mer eller mindre søkte bortforklaringer for å prøve å overbevise seg selv og andre om at det faktisk ligger reelle prinsipper. Noe det ikke gjør.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»