Biden-administrasjonen

Svar
Knaxern

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av Knaxern »

Biden kjører en annerledes vri enn Trump. Der Trump skjelte ut og mobbet pressen, så stikker Biden av.


Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Morra-DI-2 skrev: ons aug 18, 2021 11:06 pm
Jeg ser på en måte humoren, men det er jo ganske alvorlig at Taliban sitter med potensielt titusenvis av fanger av vestlige opprinnelse. Jeg bare håper at de ikke får en smart ide. Da vil jo folk som blir løftet av tak være et støvkorn sammenliknet.

Jeg kan ikke få meg til å tro at Trump hadde foretatt en så dårlig demobilisering. Han er psykopat nok til å ikke stole på noen. I følge avtalen så kom ikke Trump til å trekke ut soldatene hvis Taliban to 5 % mer landområder. Og de hadde jo tatt 60 %. Amerikanske generaler og Biden måtte jo se at Kabul var omringet.

Og hvor er Biden? Han har jo ikke ringt en eneste statsleder, han har ikke ringt Stoltenberg. Han har ikke løftet en finger. Han ser jo ut som en forvirret gammel mann som gir fullstendig faan. Holder en tale der han liksom blåser av det hele, mens ti tusen-vis av hans borgere sitter fast i landet! Det er jo faan ikke til å tro !

Så det er vel mer trist. Korrupsjonen, inkompetansen og alt. Det er jo fullstendig ræva og drittrist.
Nå har Trump kommet med et intervju hvor han forklarer hva planen hans var. Han forklarte enkelt at om Taliban prøvde seg på noe som helst under uttrekningen så ville han ha bombet dem mer enn de noen gang har sett. Samtidig som han viste et bilde av landsbyen til hovedforhandleren til Taliban.. Dette var den røde linjen til Trump.

Når man ser intervjuet så er det nesten så man savner fyren :)

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Scuderia skrev: tor aug 19, 2021 9:53 am
Morra-DI-2 skrev: ons aug 18, 2021 11:06 pm
Jeg ser på en måte humoren, men det er jo ganske alvorlig at Taliban sitter med potensielt titusenvis av fanger av vestlige opprinnelse. Jeg bare håper at de ikke får en smart ide. Da vil jo folk som blir løftet av tak være et støvkorn sammenliknet.

Jeg kan ikke få meg til å tro at Trump hadde foretatt en så dårlig demobilisering. Han er psykopat nok til å ikke stole på noen. I følge avtalen så kom ikke Trump til å trekke ut soldatene hvis Taliban to 5 % mer landområder. Og de hadde jo tatt 60 %. Amerikanske generaler og Biden måtte jo se at Kabul var omringet.

Og hvor er Biden? Han har jo ikke ringt en eneste statsleder, han har ikke ringt Stoltenberg. Han har ikke løftet en finger. Han ser jo ut som en forvirret gammel mann som gir fullstendig faan. Holder en tale der han liksom blåser av det hele, mens ti tusen-vis av hans borgere sitter fast i landet! Det er jo faan ikke til å tro !

Så det er vel mer trist. Korrupsjonen, inkompetansen og alt. Det er jo fullstendig ræva og drittrist.
Nå har Trump kommet med et intervju hvor han forklarer hva planen hans var. Han forklarte enkelt at om Taliban prøvde seg på noe som helst under uttrekningen så ville han ha bombet dem mer enn de noen gang har sett. Samtidig som han viste et bilde av landsbyen til hovedforhandleren til Taliban.. Dette var den røde linjen til Trump.

Når man ser intervjuet så er det nesten så man savner fyren :)
Og er det noe man har lært av Trumps år i Det Hvite Hus, så er det at han er mann for sitt ord.

Eller ikke.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

palimpsest skrev: tor aug 19, 2021 9:55 am
Scuderia skrev: tor aug 19, 2021 9:53 am
Morra-DI-2 skrev: ons aug 18, 2021 11:06 pm
Jeg ser på en måte humoren, men det er jo ganske alvorlig at Taliban sitter med potensielt titusenvis av fanger av vestlige opprinnelse. Jeg bare håper at de ikke får en smart ide. Da vil jo folk som blir løftet av tak være et støvkorn sammenliknet.

Jeg kan ikke få meg til å tro at Trump hadde foretatt en så dårlig demobilisering. Han er psykopat nok til å ikke stole på noen. I følge avtalen så kom ikke Trump til å trekke ut soldatene hvis Taliban to 5 % mer landområder. Og de hadde jo tatt 60 %. Amerikanske generaler og Biden måtte jo se at Kabul var omringet.

Og hvor er Biden? Han har jo ikke ringt en eneste statsleder, han har ikke ringt Stoltenberg. Han har ikke løftet en finger. Han ser jo ut som en forvirret gammel mann som gir fullstendig faan. Holder en tale der han liksom blåser av det hele, mens ti tusen-vis av hans borgere sitter fast i landet! Det er jo faan ikke til å tro !

Så det er vel mer trist. Korrupsjonen, inkompetansen og alt. Det er jo fullstendig ræva og drittrist.
Nå har Trump kommet med et intervju hvor han forklarer hva planen hans var. Han forklarte enkelt at om Taliban prøvde seg på noe som helst under uttrekningen så ville han ha bombet dem mer enn de noen gang har sett. Samtidig som han viste et bilde av landsbyen til hovedforhandleren til Taliban.. Dette var den røde linjen til Trump.

Når man ser intervjuet så er det nesten så man savner fyren :)
Ein kan jo høyre kva kurdarane meinar.

Og er det noe man har lært av Trumps år i Det Hvite Hus, så er det at han er mann for sitt ord.

Eller ikke.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Så, vi har en terrorist utenfor Kongressen som truer med at han har en bombe. Gjett hvem han er fan av?

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

missChance skrev: tor aug 19, 2021 7:25 pm Så, vi har en terrorist utenfor Kongressen som truer med at han har en bombe. Gjett hvem han er fan av?
Pål Steigan, tipper jeg, i hvert fall hvis jeg skal tro på det jeg leste på vgd.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Knaxern skrev: tor aug 19, 2021 2:40 am Biden kjører en annerledes vri enn Trump. Der Trump skjelte ut og mobbet pressen, så stikker Biden av.
Også fra sine allierte. Det tok hele 36 timer for de andre statsoverhodene i NATO å komme i kontakt med Biden som hadde med vilje unnlatt å svare på anmodninger også fra innenfor USA inntil kongressen sendt ut noe som liknet en ordre, som fikk ham ut i offentligheten. Det har blitt avslørt at fiaskoen i Afghanistan mer og mer skyldes inkompetanse og arrogante ignoranse der ingen satt med oversikt; det har vist seg at generalene ikke forsto dimensjonene av evakueringen som nå har nesten bremset opp, blant annet at det er opptil 20,000 amerikanske statsborgerne. Milley og McKenzie som har ansvaret, hadde forsømte på det groveste og dermed opptrådd meget uansvarlig og destruktivt. Det har dannet seg et inntrykk av at Biden kan oppfattes som en arrogant og infleksibelt olding også i møte med sine, og som kan ha omringet seg med ja-personer, som mange hadde bemerket da administrasjonen, spesielt innenfor militæret, var dannet. Nå er det kaos i Kabul der amerikanerne utenfor flyplassen er blitt helt rådløst i møte med amerikanske handlinger som virker feigt, tilbakeholdende og misledende. Spesielt ettersom Taliban gjør narr av amerikanerne ved å sperre all adgang mens soldatene i voksende avmakt bare kunne se på.

Morra-DI-2

Legg inn av Morra-DI-2 »

Varulv2468 skrev: tor aug 19, 2021 8:33 pm
Knaxern skrev: tor aug 19, 2021 2:40 am Biden kjører en annerledes vri enn Trump. Der Trump skjelte ut og mobbet pressen, så stikker Biden av.
Også fra sine allierte. Det tok hele 36 timer for de andre statsoverhodene i NATO å komme i kontakt med Biden som hadde med vilje unnlatt å svare på anmodninger også fra innenfor USA inntil kongressen sendt ut noe som liknet en ordre, som fikk ham ut i offentligheten. Det har blitt avslørt at fiaskoen i Afghanistan mer og mer skyldes inkompetanse og arrogante ignoranse der ingen satt med oversikt; det har vist seg at generalene ikke forsto dimensjonene av evakueringen som nå har nesten bremset opp, blant annet at det er opptil 20,000 amerikanske statsborgerne. Milley og McKenzie som har ansvaret, hadde forsømte på det groveste og dermed opptrådd meget uansvarlig og destruktivt. Det har dannet seg et inntrykk av at Biden kan oppfattes som en arrogant og infleksibelt olding også i møte med sine, og som kan ha omringet seg med ja-personer, som mange hadde bemerket da administrasjonen, spesielt innenfor militæret, var dannet. Nå er det kaos i Kabul der amerikanerne utenfor flyplassen er blitt helt rådløst i møte med amerikanske handlinger som virker feigt, tilbakeholdende og misledende. Spesielt ettersom Taliban gjør narr av amerikanerne ved å sperre all adgang mens soldatene i voksende avmakt bare kunne se på.

Biden greier jo ikke engang å holde en samtale som ligner noe fornuftig gående. Han greier vel langt mindre å styre noe som helst. 26 amerikanske diplomater i Kabul sendt en alvorlig melding om bekymring angående demobiliseringen for en måned siden, og det virker jo ikke som noen har tatt notat. Allierte har gitt uttrykk for sin bekymring gjentatte ganger. Biden og co har kjørt på uten å lytte til sine egne ansatte eller allierte. De virker helt inkompetent de som sitter i ledelsen. Men noen skulle jo snakket høyt og tydelig. Det spørs vel om de hadde fått lov av media da. Media som har dysset ned og skjult alt negativt med Biden.

Jeg kommer på dette velkjente sitatet fra Obama "Dont underestimate Joe`s ability to fuck things up".
Julegaveforslag:

Jeg tenker at USA er en farlig alliert. Nå etterlater de seg nok en gang et kaos i Midtøsten, der Europa sitter igjen med svarteper, og der vårt kontinent vil få problemene med flyktningestrømmer og ustabilitet. USA har vært her igjen og laget et helvete for oss. Med slike venner så vet jeg ikke hva vi trenger fiender til. Jeg tror ikke Russland hadde greid å lage mer kaos om de så gikk inn for det. Og de deler jo fastland med oss.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Biden gjorde ikke akkurat en kjempefigur der han i samtalen med George Stephanopoulos sa at det kaoset som utspilte seg i Afghanistan etter tilbaketrekningen var uunngåelig, at han alltid visste det ville skje, osv.. Det harmonerer ikke helt med andre nylige uttalelser, som at dette overhode ikke blir som Saigon, at fremrykkingen til Taliban overrasket han, osv. Stephanopoulos kunne gått betraktelig hardere til verks her og stilt presidenten til veggs (hvis ikke dette er en god anledning for det, når er det da?), men han virker mer bekymret for å beskytte ham.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Biden vil ikke høre noe om kaoset som utspilte seg, og de som falt til sin død fra et amerikansk militærfly. Det er jo tross alt 4-5 dager siden, så da bør vi slutte å snakke om det. Fint å ha empati tilbake i det hvite hus? Jeg liker ikke Trump mer enn det andre her gjør, men dersom Trump hadde sagt dette kan du banne på at det hadde blitt rabalder, og det vet alle. Men pytt, folket ville ha "anyone but Trump", og det er akkurat dét de fikk.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... chaos.html


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

SlimWhitman skrev: fre aug 20, 2021 2:07 pm dersom Trump hadde sagt dette kan du banne på at det hadde blitt rabalder, og det vet alle. Men pytt, folket ville ha "anyone but Trump"
Og det er jo det dette er, det her har jo vært en uke der demokrater og republikanere, alt.right og tradisjonelle medier har slaktet Biden, og ydmykelsen ble total i går kveld da Pentagon gikk ut å avviste Biden sine påstander om Al-Qaida ikke var i Afghanistan. Og vi ser jo forskjellen fra Trump som alltid hadde en hær som ville forsvare han når han dreit seg ut, mens Biden ikke har det - og det er jo i det minste et sunnhetstegn.

Så er dette jævla trist, og det er vanskelig å ikke bekymre seg for USA og vestens fremtid.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

GoingKronos skrev: lør aug 21, 2021 7:54 am
SlimWhitman skrev: fre aug 20, 2021 2:07 pm dersom Trump hadde sagt dette kan du banne på at det hadde blitt rabalder, og det vet alle. Men pytt, folket ville ha "anyone but Trump"
Og det er jo det dette er, det her har jo vært en uke der demokrater og republikanere, alt.right og tradisjonelle medier har slaktet Biden, og ydmykelsen ble total i går kveld da Pentagon gikk ut å avviste Biden sine påstander om Al-Qaida ikke var i Afghanistan. Og vi ser jo forskjellen fra Trump som alltid hadde en hær som ville forsvare han når han dreit seg ut, mens Biden ikke har det - og det er jo i det minste et sunnhetstegn.

Så er dette jævla trist, og det er vanskelig å ikke bekymre seg for USA og vestens fremtid.

Er dette seriøst? Det må være en spøk du prøver deg på her?

Trump ble altså i 4 år utsatt for konstante angrep fra et samlet "objektivt" vestlig pressekorps uansett hva han gjorde, han ble utsatt for løgnkampanjer, svertekampanjer og det ble spredd tusenvis av konspirasjoner av demokratene som MSM publiserte som faktaopplysninger før de senere redigerte artiklene(som ingen fikk med seg)

Nå har Biden torpedert den amerikanske økonomien i 6 måneder og mediene har kun vært opptatt av at han spiser iskrem, og nå som han faktisk får et "mest amatørmessig håndtering av en president i historien øyeblikk" så er det Biden som får balansert kritikk imens Trump bare ble forsvart? Tror du på det du skriver selv?



SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

GoingKronos skrev: lør aug 21, 2021 7:54 am
SlimWhitman skrev: fre aug 20, 2021 2:07 pm dersom Trump hadde sagt dette kan du banne på at det hadde blitt rabalder, og det vet alle. Men pytt, folket ville ha "anyone but Trump"
Og det er jo det dette er, det her har jo vært en uke der demokrater og republikanere, alt.right og tradisjonelle medier har slaktet Biden, og ydmykelsen ble total i går kveld da Pentagon gikk ut å avviste Biden sine påstander om Al-Qaida ikke var i Afghanistan. Og vi ser jo forskjellen fra Trump som alltid hadde en hær som ville forsvare han når han dreit seg ut, mens Biden ikke har det - og det er jo i det minste et sunnhetstegn.

Så er dette jævla trist, og det er vanskelig å ikke bekymre seg for USA og vestens fremtid.
Jeg er klar over at Biden har blitt kritisert fra flere hold. Men dette er ikke bare et tilfelle hvor han "dreit seg ut", det er den største utenrikspolitiske katastrofen siden 2. verdenskrig. Generasjoner kan komme til å bli preget av dette. Trump fikk kjeft og ble anklaget for å undergrave sine allierte fordi han maste på andre NATO land om at de skulle betale sine 2% til forsvarsbudsjettet, mens Biden har sviktet, sabotert og ødelagt ryktet og tillitten til NATO og spesielt USA. Det maktvakuumet som kommer til å fylles av en salig blanding av Kina, Russland, Pakistan, Iran og wahabistfanatikere. Men jeg trenger jo ikke å fortelle deg dette, da du vet veldig godt hvor forferdelig dette er. Men mtp alvorlighetsgraden, så er det påfallende stille her. Det er flere faste gjengangere fra Trumptråden som glitrer med sitt fravær, som jeg mistenker hadde skrevet side opp og side ned med alle tenkelige superlativer om dette hadde skjedd under Trumps vakt. I tillegg hadde (amerikansk) media skreket, med rette, om krigsrett.

Så alt i alt, så syns jeg Biden har sluppet billig unna med tanke på situasjonen. Men så er det jo ikke det som er det viktigste i det store bilde heller. Jeg er spent på neste approval rating, og ser frem til hissige debatter fra presidentkandidatene i 2024. Hadde jeg vært en optimist, så kunne jeg kanskje tenkt at dette kan være noe som bidrar til å dempe polariseringen i landet, siden de fleste er enig om dette. Men siden jeg ikke er optimist, tror jeg heller vi gjør klokt i å forbrede oss på hardere tider.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

SlimWhitman skrev: lør aug 21, 2021 9:54 am
Så alt i alt, så syns jeg Biden har sluppet billig unna med tanke på situasjonen.
Det har jeg vanskelig å forstå, denne kritikken - som også i betydelig grad kommer fra Bidens egne - er voldsom. Det virker som mange som sliter med å skille mellom kritikk og sirkus, det var masse sirkus, oppslag og oppmerksomhet rundt all galskapen til Trump - men det var ytterst sjelden en samlet kritikk slik det er nå. Så kan man diskutere om kritikk handler om spaltemeter eller om innhold, på førstnevnte vil Trump for evig og alltid være først, men når det kommer til innholdet i kritikken og hvem som kommer med den så overgår denne kritikken det meste.

Så handler dette om utenrikspolitikk, og vi skal ikke late som at amerikanske velgere bryr seg veldig mye. Bidens gambling er at det ikke kommer terrorangrep på amerikansk jord fra islamister, og skjer ikke det så vil det overraske meg om dette er noe som flytter velgere. Og så er det fryktelig lenge til valg, og vi vet ikke verken om Biden eller Trump faktisk kommer til å stille. Og så lenge det republikanske partiet opptrer slik de gjør så er det ikke slik at man kan bytte ut Biden med noe bedre.

Det er også verd å huske på at dette ikke bare er Biden sitt nederlag, dette er forfallet til vesten over mange år. Fra Bush sin planløse krig i Irak, til Obama sin bortvaskede linje i sanden i Syria, til Trump sin forakt mot allierte og beundring despoter og diktatorer, og nå Bidens tap i Afghanistan. I tillegg har vi EU som lar Russland herje uten annet en små økonomiske konsekvenser, som lar egne medlemsland skli ut i det totalitære uten annet en litt kritisk retorikk i uttalelser, til brexit og det britiske forfallet. Og hvem er det som feirer det? Uten om Kina, Putin og islamister, så er det amerikanske og europeiske nasjonalister. Det forteller alt om den giften som spres inne i våre samfunn.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

GoingKronos skrev: lør aug 21, 2021 11:18 am
SlimWhitman skrev: lør aug 21, 2021 9:54 am
Så alt i alt, så syns jeg Biden har sluppet billig unna med tanke på situasjonen.
Det har jeg vanskelig å forstå, denne kritikken - som også i betydelig grad kommer fra Bidens egne - er voldsom. Det virker som mange som sliter med å skille mellom kritikk og sirkus, det var masse sirkus, oppslag og oppmerksomhet rundt all galskapen til Trump - men det var ytterst sjelden en samlet kritikk slik det er nå. Så kan man diskutere om kritikk handler om spaltemeter eller om innhold, på førstnevnte vil Trump for evig og alltid være først, men når det kommer til innholdet i kritikken og hvem som kommer med den så overgår denne kritikken det meste.

Så handler dette om utenrikspolitikk, og vi skal ikke late som at amerikanske velgere bryr seg veldig mye. Bidens gambling er at det ikke kommer terrorangrep på amerikansk jord fra islamister, og skjer ikke det så vil det overraske meg om dette er noe som flytter velgere. Og så er det fryktelig lenge til valg, og vi vet ikke verken om Biden eller Trump faktisk kommer til å stille. Og så lenge det republikanske partiet opptrer slik de gjør så er det ikke slik at man kan bytte ut Biden med noe bedre.

Det er også verd å huske på at dette ikke bare er Biden sitt nederlag, dette er forfallet til vesten over mange år. Fra Bush sin planløse krig i Irak, til Obama sin bortvaskede linje i sanden i Syria, til Trump sin forakt mot allierte og beundring despoter og diktatorer, og nå Bidens tap i Afghanistan. I tillegg har vi EU som lar Russland herje uten annet en små økonomiske konsekvenser, som lar egne medlemsland skli ut i det totalitære uten annet en litt kritisk retorikk i uttalelser, til brexit og det britiske forfallet. Og hvem er det som feirer det? Uten om Kina, Putin og islamister, så er det amerikanske og europeiske nasjonalister. Det forteller alt om den giften som spres inne i våre samfunn.
Vel, jeg håper at hverken Trump eller Biden stiller om 3 år. Men det er ikke poenget. Om det så blir Kamala Harris mot Ron DeSantis, eller noen andre, så regner jeg med at dette kommer til å forbli et hett tema fremover. Mye kan og vil skje før den tid også, og dersom Demokratene ikke finner en måte å enten avlede eller bedre inntrykket til denne presidentperioden skal de slite med gjenvalg (forsåvidt i 2022 også). Utenrikspolitikk kan bli viktigere enn på mange år for den jevne amerikaneren, da de -på tross av mange isolasjonister- ikke liker å bli ydmyket på den internasjonale scenen.

Jeg er enig i det siste avsnittet ditt. Krigen i Irak var en katastrofe (selv om jeg må bekjenne at jeg støttet det på daværende tidspunkt). Libya og Syria har også vært katastrofer. Trumps frierier til despoter og diktatorer var alt annet enn bra, men ikke akkurat unikt, da amerikanske presidenter har en lang historie med machiavellisk realpolitik. En trenger ikke å gå lenger tilbake enn til Obama, da han koste seg med Raul Castro på baseballkamp. Det mest vedvarende og viktigste forholdet til uhyggelige regimer er derimot Saudi-Arabia, som har vært en perlevenn med USA over flere tiår uavhengig av partitilhørligheten i det hvite hus. Og dersom en konflikt mellom Saudi-Arabia og Iran skulle blusse opp til en større regional krig for eksempel, vil USA ha mistet sitt rykte som en pålitelig alliert. Fra nå av er det mer sannsynlig at flere vil se til Beijing enn til Washington for støtte, og Kina er mer enn villig til å "investere" i nye venner og innflytelse.

Har du for øvrig noen eksempler på amerikanske eller europeiske nasjonalister som feirer det som nå har skjedd i Afghanistan? Jeg sier ikke at du tar feil, jeg bare har ikke sett noen slike tilfeller enda.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Biden-admirasjonen og BIDEN er ute å KJØRE

5:30

https://www.youtube.com/watch?v=4OmWkoz ... l=FoxNews

Pentagon kommer med en DIREKTE motsigelse til hva sjefen sier!! Biden må avsettes umiddelbart!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Idiomatisk skrev: lør aug 21, 2021 10:53 pm
Pentagon kommer med en DIREKTE motsigelse til hva sjefen sier!! Biden må avsettes umiddelbart!
Eller som dere ville sagt under Trump, det er bare deep state som er på ferde. Det er uansett bra at fagfolk sier fra og kan motsi en president uten følger for sin karriere.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

SlimWhitman skrev: lør aug 21, 2021 3:18 pm
Utenrikspolitikk kan bli viktigere enn på mange år for den jevne amerikaneren, da de -på tross av mange isolasjonister- ikke liker å bli ydmyket på den internasjonale scenen.
Vi får se, vi har eksempler der utenrikspolitikk har vært viktig - 1968 da Vietnam-krigen hadde gått feil og det demokratiske partiet kollapset og førte til et landslide for Nixon. Også Carter i 1980 med amerikanske gisler i Iran, avgjorde neppe valget - men gjorde at et ganske jevnt valg ble til et landslide for Reagan. 2008 så vant Obama nok nominasjonen over Clinton pga Irak-krigen som hun hadde stemt for, og selv om det var Katrina som gjorde at støtten til Bush kollapset så var han klart svekket av krigen i Irak ikke gikk som forventet.

Men om ikke det skjer noe mer alvorlig, altså ingen terrorangrep på amerikansk jord, ingen amerikanske gisler og ingen borgerkrig med forferdelige bilder så legger nok velgerne dette bak seg ganske raskt. Men det gir selvsagt republikanerne mulighet til å snakke om han som inkompetent, men det er vanskelig å snakke om andre sin inkompetanse når man står der med tinnfoliehatt selv.

Mareritt-scenarioet mitt er uansett kommet nærmere, Biden sitt presidentskap blir mislykket - gjerne en kombinasjon av problemer internasjonalt og en økonomisk krise, sannsynligvis at inflasjonen kommer ut av kontroll. Biden blir så upopulær at han ikke søker gjenvalg og ytre venstre vinner frem med en kandidat, samtidig fortsetter republikanerne å være et antidemokratisk konspirasjonsparti der Trump har nær all innflytelse. Om det er verst at Trump selv stiller eller en av de mer intelligente fascist-inspirerte politikerne er ikke lett å vite. Ingen av delene er til å leve med. Så er heldigvis ikke mulige utgang, men det er ikke lett å være optimistisk slik situasjonen er i dag, og jeg håper både Norge og Europa forbereder seg på en fremtid uten USA som partner - noe annet vil være uansvarlig.

Jeg tenkte mest på at det skinner igjennom at dette er julaften for alt fra Fox News og utover, så heier de ikke på Taliban - men det er lite tvil om at de ønsker Bidens nederlag. og så har man jo disse nettkrigerne.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

GoingKronos skrev: søn aug 22, 2021 8:37 am
Idiomatisk skrev: lør aug 21, 2021 10:53 pm
Pentagon kommer med en DIREKTE motsigelse til hva sjefen sier!! Biden må avsettes umiddelbart!
Eller som dere ville sagt under Trump, det er bare deep state som er på ferde. Det er uansett bra at fagfolk sier fra og kan motsi en president uten følger for sin karriere.
Se her ja, vi er jo helt enige! Flott å se fagfolk endelig komme med litt konstruktive kritikk igjen! Den konstruktive kritikken har jo vært helt fraværende de siste 4 årene erstattet med løgn, propaganda og konspirasjoner!

Hva som egentlig skjedde vet vi ikke enda, men jeg er ikke så naiv at jeg tror supermakten og verdens beste etterretningstjeneste ikke visste hva som var i ferd med å skje. Dypstaten har kanskje andre planer? ;) ;)

Nesten 1000 milliarder kroner i utstyr etterlatt til Taliban og andre terrororganisasjoner
600 000 våpen
10000 vis av militærkjøretøy
200 angrepshelikopter og fly
9 000 000 ammunisjon

samt titusenvis av potensielle amerikanske gisler

Hadde det ikke vært for at jeg hadde lagt konspirasjonene på hylla, så skulle man jo tro
at dette var en perfekt unnskyldning for å rykke inn igjen?

Det kaoset som oppstår fremover må også den liberale pressen ta på seg skylden for, som har latt
Biden slippe unna alt av kritikk grunnet deres Trump Derangement Syndrome

Biden was always unfit to be president but his Left-wing media cheerleaders didn’t dare admit it


https://www.telegraph.co.uk/news/2021/0 ... s-didnt2/
https://redstate.com/jenniferoo/2021/08 ... ia-n430901

Selv Osama Bin Laden ville ha Biden som president!

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... isis.html

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Wallace: "Does the President know what's going on?"
Blinken: "This is an increadibly emotional time for all of us"

:shock:


Knaxern

Legg inn av Knaxern »

41% approval på Biden.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Knaxern skrev: tir aug 24, 2021 7:35 pm 41% approval på Biden.
Naturlig etter en slik utvikling.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Først senker de skipet, og så skryter de av hvor mange livbåter de sender ut.


Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Knaxern

Legg inn av Knaxern »

SlimWhitman skrev: ons aug 25, 2021 5:25 pm Først senker de skipet, og så skryter de av hvor mange livbåter de sender ut.
Hehe, ser ikke bra ut den pressekonferansen der nå.
Sist redigert av Knaxern den tor aug 26, 2021 9:05 pm, redigert 1 gang totalt.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Går Biden av så blir Harris president, men det er ingen automatikk i at Pelosi blir visepresident.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»