NM på ski 2023, Vind/Gjøvik (19/1-22/1)

Svar
Antitroll

Re: NM på ski 2023, Vind/Gjøvik (19/1-22/1)

Legg inn av Antitroll »

Sodajr skrev: fre jan 20, 2023 10:40 am Nyenget ute av form
Var det slik at han ble hjemsendt fra TdS med covid?

Luchs

Legg inn av Luchs »

T.Bjørn pleier alltid få en irriterende hang-up på et ord, denne helga er det "junioren".

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Send Østberg Amundsen til VM

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Østberg Amundsen skal til VM i hvertfall.
Tildheim Andersen tar også ett steg mot VM-plass når han slår Røthe.

lund

Legg inn av lund »

Laget er vel ganske greit per nå. Holund, Kruger, Klæbo, Østberg Amundsen og Tildheim Andersen. Med Røthe som reserve hvis for eksempel Klæbo ikke går.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

For et herlig vintervær det er der. Nydelige bilder.

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

Holund går på Amundsen sine tider, menn har ligget hårfint bak hele tiden...

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Fortjent gull til Amundsen

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

lund skrev: fre jan 20, 2023 10:59 am Laget er vel ganske greit per nå. Holund, Kruger, Klæbo, Østberg Amundsen og Tildheim Andersen. Med Røthe som reserve hvis for eksempel Klæbo ikke går.
Jeg synes ikke Klæbo er kvalifisert for laget.
Du har glemt Tønseth som bør være inne. Han var nummer 2 på Lillehammer og 4 i Davos, samt at han ble nummer 2 i VANT siste renn på 15 km i Falun i fjor.
I mitt hode bør laget være Holund, Kruger, Amundsen, Tønseth og så enten Tildheim Andersen eller Røthe. Klæbo bør kun være kvalifisert dersom troppen er full og vi ikke har plass til Tildheim Andersen/Røthe.
Sist redigert av george_hincapie den fre jan 20, 2023 11:17 am, redigert 1 gang totalt.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

george_hincapie skrev: fre jan 20, 2023 11:07 am
lund skrev: fre jan 20, 2023 10:59 am Laget er vel ganske greit per nå. Holund, Kruger, Klæbo, Østberg Amundsen og Tildheim Andersen. Med Røthe som reserve hvis for eksempel Klæbo ikke går.
Jeg synes ikke Klæbo er kvalifisert for laget.
Du har glemt Tønseth som bør være inne. Han var nummer 2 på Lillehammer og 4 i Davos, samt at han ble nummer 2 i siste renn på 15 km i Falun i fjor.
I mitt hode bør laget være Holund, Kruger, Amundsen, Tønseth og så enten Tildheim Andersen eller Røthe. Klæbo bør kun være kvalifisert dersom troppen er full og vi ikke har plass til Tildheim Andersen/Røthe.
Tenker de samme 4 er de sikreste per nå. Tildheim Andersen, Røthe og Klæbo får gjøre opp om den siste plassen i Les Rousses.

Tønseth vant forresten 15 fri i Falun i fjor.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Selvsagt vant han den, takk for rettingen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

tartaglia2 skrev: fre jan 20, 2023 11:11 am
george_hincapie skrev: fre jan 20, 2023 11:07 am
lund skrev: fre jan 20, 2023 10:59 am Laget er vel ganske greit per nå. Holund, Kruger, Klæbo, Østberg Amundsen og Tildheim Andersen. Med Røthe som reserve hvis for eksempel Klæbo ikke går.
Jeg synes ikke Klæbo er kvalifisert for laget.
Du har glemt Tønseth som bør være inne. Han var nummer 2 på Lillehammer og 4 i Davos, samt at han ble nummer 2 i siste renn på 15 km i Falun i fjor.
I mitt hode bør laget være Holund, Kruger, Amundsen, Tønseth og så enten Tildheim Andersen eller Røthe. Klæbo bør kun være kvalifisert dersom troppen er full og vi ikke har plass til Tildheim Andersen/Røthe.
Tenker de samme 4 er de sikreste per nå. Tildheim Andersen, Røthe og Klæbo får gjøre opp om den siste plassen i Les Rousses.

Tønseth vant forresten 15 fri i Falun i fjor.
Holund er jo tittelforsvarer da. Med argumentasjonen til dere så er det vel Krüger, Østberg Amundsen og Tønseth som er inne. Som du skriver så er det Klæbo, Røthe og Tildheim Andersen som kjemper om siste plassen.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Korgutt skrev: fre jan 20, 2023 11:16 am Holund er jo tittelforsvarer da. Med argumentasjonen til dere så er det vel Krüger, Østberg Amundsen og Tønseth som er inne. Så da er det vel1 ledig plass som Røthe, Andersen og Klæbo kjemper om?
Ja, men med et lite forbehold om at Krüger og Tønseth viser form før VM siden begge er ute med sykdom nå.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

tartaglia2 skrev: fre jan 20, 2023 11:21 am
Korgutt skrev: fre jan 20, 2023 11:16 am Holund er jo tittelforsvarer da. Med argumentasjonen til dere så er det vel Krüger, Østberg Amundsen og Tønseth som er inne. Så da er det vel1 ledig plass som Røthe, Andersen og Klæbo kjemper om?
Ja, men med et lite forbehold om at Krüger og Tønseth viser form før VM siden begge er ute med sykdom nå.
Forøvrig er ikke Klæbo i samme standing at han i utgangspunktet kan velge de distansene han vil gå slik som Petter’n fikk da han var på topp? Slik at dersom han ønsker å gå alle så får han det? Han var vel i utgangspunktet tatt ut på 15 km klassisk i Seefeld men trakk seg slik at Røthe fikk gå den distansen den gangen?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Korgutt skrev: fre jan 20, 2023 11:26 am Forøvrig er ikke Klæbo i samme standing at han i utgangspunktet kan velge de distansene han vil gå slik som Petter’n fikk da han var på topp? Slik at dersom han ønsker å gå alle så får han det?
Jeg tror Klæbo får gå om han krever det.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

tartaglia2 skrev: fre jan 20, 2023 11:34 am
Korgutt skrev: fre jan 20, 2023 11:26 am Forøvrig er ikke Klæbo i samme standing at han i utgangspunktet kan velge de distansene han vil gå slik som Petter’n fikk da han var på topp? Slik at dersom han ønsker å gå alle så får han det?
Jeg tror Klæbo får gå om han krever det.
Er vel sannsynlig at han FØR denne distansen kan stå med 2 gull(sprint og teamsprint) og 1 medalje(30 km)? Skal vel ikke forskuttere et slikt utfall men dersom han sier at han har lyst til å gå denne distansen så tror jeg avisoverskriftene ikke vil se så lystige ut dersom han blir vraket til 15 km fri.

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

oddvar_kjempebra skrev: tor jan 19, 2023 5:19 pm
tartaglia2 skrev: tor jan 19, 2023 2:13 pm
oddvar_kjempebra skrev: tor jan 19, 2023 1:53 pm

Et par år til med kapasitetstrening så blir det gøy inn mot OL 2026.
Syns hun skal fortsette med den treningen hun har holdt på med det siste året. Var vel kapasitetstrening hun prøvde seg på etter Seefeld-VM og det gikk ikke så bra.
Kapasitetstrening må alle bedrive. Også sprintere. Men det er måten hun bedriver denne treningen på hun har forandret. Et par år til så kan det bli bra.
På startnr 21 Kristine SS...

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Spent på om Milla kan klare medalje i dag. Ut fra det hun viste i går er det ikke umulig.

Ser på Flugstad Østberg som favoritt med Haga, Fossesholm, Theodorsen, LUW, Andreassen og Brusveen-Jensen som medaljekandidater.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Østberg Amundsen gikk seg rett inn på 10 km laget der. Herlig!

Han, Holund og de andre som stiller opp i NM er skihelter jeg kommer til å være ekstra positive til fremover.

Number4

Legg inn av Number4 »

Neptun skrev: fre jan 20, 2023 1:02 pm Østberg Amundsen gikk seg rett inn på 10 km laget der. Herlig!

Han, Holund og de andre som stiller opp i NM er skihelter jeg kommer til å være ekstra positive til fremover.
Alltid mye sykdom og andre greier som rammer når NM del 1 står for dør.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Morten Stenberg :(

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Morten Stenberg. Fy fæn

janesaj

Legg inn av janesaj »

Neptun skrev: fre jan 20, 2023 1:24 pm Morten Stenberg :(
Hva er det han har gjort nå?

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Det er så artig å se Stavås Skistad nå. Ser bedre ut enn noensinne

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

Synes det ble bra på Kristine SS dette

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Synes ikke det sprutet av Fossesholm.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Endelig kom det opp en ny super-junior.. Det trengte vi…

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

oddvar_kjempebra skrev: fre jan 20, 2023 1:46 pm Synes ikke det sprutet av Fossesholm.
Kommer på pallen

janesaj

Legg inn av janesaj »

Lotta har en veldig god dag.

Og nytt fint løp av Milla, ikke uventet.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Milla sliter litt med teknikken. Klarer ikke å holde hoftene stabile. Mye å hente.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»