Satans helvetes IOC

Svar
PapaSmurf

Re: Satans helvetes IOC

Legg inn av PapaSmurf »

Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:23 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:20 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:17 pm

Russise atlerer kommer ikke tilbake i OL 2024 eller OL 2026. Det er et minimum som vesten vil presse IOC på, og velger IOC å åpne døren for slike "nøytrale" utøvere så vil vestlige land og vestlige sponsorer trekke seg og OL legges dødt. Så enkelt er det.
IOC kommer til å ha med seg USA, Storbritannia og Kina, samt resten av hele Asia, hele Afika og hele Amerika. Norden, samt kanskje Canada er land som kan tenkes å tenke på boikott, men som jeg har nevnt tidligere. Gangen fra misnøye til boikott er lang.
Du må slutte å dikte opp ting. USA, Storbritannia, Canada og EU vil aldri tillatte russiske deltakelse i OL 2024 og 2026. Så enkelt er dette.
Jeg har fulgt media i USA og Storbritannia de siste dagene. De er i harnisk:

USA Today:

Ukrainians are still dying and suffering since Russia initiated war last year. Yet the spineless International Olympic Committee is clearing a path for Russian athletes to compete at 2024 Olympics.

Washington Post:

In the end, having Belarus and Russian athletes back is a lose-lose situation. Fewer athletes - and fewer fans.

BBC:

The UK Government has condemned the plan as a "world away from the reality of war".


Dette er bare noen få jeg kleppa tak i nå for å vise hvordan dette sees på i de to landene.

Hele den vestlige verden støtter Ukraina med midler som vi alle betaler vår skjerv for å bidra til. Så skal IOC motarbeide oss. Selvsagt kommer dette til å skape totalt kaos. Det blir massiv boikott og sponsorflukt.
Sist redigert av PapaSmurf den fre jan 27, 2023 5:32 pm, redigert 1 gang totalt.

Fakta

Legg inn av Fakta »

PapaSmurf skrev: fre jan 27, 2023 5:29 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:23 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:20 pm
IOC kommer til å ha med seg USA, Storbritannia og Kina, samt resten av hele Asia, hele Afika og hele Amerika. Norden, samt kanskje Canada er land som kan tenkes å tenke på boikott, men som jeg har nevnt tidligere. Gangen fra misnøye til boikott er lang.
Du må slutte å dikte opp ting. USA, Storbritannia, Canada og EU vil aldri tillatte russiske deltakelse i OL 2024 og 2026. Så enkelt er dette.
Jeg har fulgt media i USA og Storbritannia de siste dagene. De er i harniks:

USA Today:

Ukrainians are still dying and suffering since Russia initiated war last year. Yet the spineless International Olympic Committee is clearing a path for Russian athletes to compete at 2024 Olympics.

Washington Post:

In the end, having Belarus and Russian athletes back is a lose-lose situation. Fewer athletes - and fewer fans.

BBC:
The UK Government has condemned the plan as a "world away from the reality of war".


Dette er bare noen få jeg kleppa tak i nå for å vise hvordan dette sees på i de to landene.
Ja, å late som at vesten er ustødig/på gli i sin posisjon overfor Russland og russisk deltakelse i OL er bare helt virkelighetsfjernt.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:23 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:20 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:17 pm

Russise atlerer kommer ikke tilbake i OL 2024 eller OL 2026. Det er et minimum som vesten vil presse IOC på, og velger IOC å åpne døren for slike "nøytrale" utøvere så vil vestlige land og vestlige sponsorer trekke seg og OL legges dødt. Så enkelt er det.
IOC kommer til å ha med seg USA, Storbritannia og Kina, samt resten av hele Asia, hele Afika og hele Amerika. Norden, samt kanskje Canada er land som kan tenkes å tenke på boikott, men som jeg har nevnt tidligere. Gangen fra misnøye til boikott er lang.
Du må slutte å dikte opp ting. USA, Storbritannia, Canada og EU vil aldri tillatte russiske deltakelse i OL 2024 og 2026. Så enkelt er dette. Og det aller viktigste er selvsagt at disse to OLene skal etter planen arrangeres i Frankrike og Italia. Å late som de kan presse igjennom et OL med russiske deltaktelse i et EU-land under dagens situasjon er mer en naivt, det er reneste RT-propaganda.
Som jeg sa i går, så var USA en av forkjemperne for at russiske deltakere skal få delta...

Fakta

Legg inn av Fakta »

lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:32 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:23 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:20 pm
IOC kommer til å ha med seg USA, Storbritannia og Kina, samt resten av hele Asia, hele Afika og hele Amerika. Norden, samt kanskje Canada er land som kan tenkes å tenke på boikott, men som jeg har nevnt tidligere. Gangen fra misnøye til boikott er lang.
Du må slutte å dikte opp ting. USA, Storbritannia, Canada og EU vil aldri tillatte russiske deltakelse i OL 2024 og 2026. Så enkelt er dette. Og det aller viktigste er selvsagt at disse to OLene skal etter planen arrangeres i Frankrike og Italia. Å late som de kan presse igjennom et OL med russiske deltaktelse i et EU-land under dagens situasjon er mer en naivt, det er reneste RT-propaganda.
Som jeg sa i går, så var USA en av forkjemperne for at russiske deltakere skal få delta...
Du må slutte å dikte opp din egen virkelighet. Det den amerikanskje olympiske komiteen signert på i høst var at IOC skulle arbeid med planer for hvordan russiske atleter skulle etterhvert kunne vende tilbake. De var selv klare på at skillet IOC framsatte ville være umulig å kunne ettergå (at utøvere ikke hadde støttet krigen på noe vis). Det var forøvrig noe den olympiske komiteen fikk sterk kritikk for fra amerikanske myndigheter, utøvere og fans. Å bruke det som et bevis på at USA er på "gli" er direkte falskt.

Her ser du f.eks. hvordan dette ble presentert 12. desember
https://www.voanews.com/a/usopc-sees-im ... 73275.html;

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:35 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:32 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:23 pm

Du må slutte å dikte opp ting. USA, Storbritannia, Canada og EU vil aldri tillatte russiske deltakelse i OL 2024 og 2026. Så enkelt er dette. Og det aller viktigste er selvsagt at disse to OLene skal etter planen arrangeres i Frankrike og Italia. Å late som de kan presse igjennom et OL med russiske deltaktelse i et EU-land under dagens situasjon er mer en naivt, det er reneste RT-propaganda.
Som jeg sa i går, så var USA en av forkjemperne for at russiske deltakere skal få delta...
Du må slutte å dikte opp din egen virkelighet. Det den amerikanskje olympiske komiteen signert på i høst var at IOC skulle arbeid med planer for hvordan russiske atleter skulle etterhvert kunne vende tilbake. De var selv klare på at skillet IOC framsatte ville være umulig å kunne ettergå (at utøvere ikke hadde støttet krigen på noe vis). Det var forøvrig noe den olympiske komiteen fikk sterk kritikk for fra amerikanske myndigheter, utøvere og fans. Å bruke det som et bevis på at USA er på "gli" er direkte falskt.

Her ser du f.eks. hvordan dette ble presentert 12. desember
https://www.voanews.com/a/usopc-sees-im ... 73275.html;
Ja, men her sier hun jo at hun ser problemer, men ikke at de ikke har snudd på erklæringen om at de skulle jobbe med å inkludere russere. Jeg er helt sikker på at IOC har kalkulert hvem og hva som er i russerspørsmålet, så vil tiden vise om det blir boikott eller ikke.

Jeg for min del er helt sikker på at det ikke komme til å bli noen boikott, og at vi ser russiske deltakere under nøytralt flagg i 2024.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lok1 skrev: fre jan 27, 2023 6:03 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:35 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:32 pm
Som jeg sa i går, så var USA en av forkjemperne for at russiske deltakere skal få delta...
Du må slutte å dikte opp din egen virkelighet. Det den amerikanskje olympiske komiteen signert på i høst var at IOC skulle arbeid med planer for hvordan russiske atleter skulle etterhvert kunne vende tilbake. De var selv klare på at skillet IOC framsatte ville være umulig å kunne ettergå (at utøvere ikke hadde støttet krigen på noe vis). Det var forøvrig noe den olympiske komiteen fikk sterk kritikk for fra amerikanske myndigheter, utøvere og fans. Å bruke det som et bevis på at USA er på "gli" er direkte falskt.

Her ser du f.eks. hvordan dette ble presentert 12. desember
https://www.voanews.com/a/usopc-sees-im ... 73275.html;
Ja, men her sier hun jo at hun ser problemer, men ikke at de ikke har snudd på erklæringen om at de skulle jobbe med å inkludere russere. Jeg er helt sikker på at IOC har kalkulert hvem og hva som er i russerspørsmålet, så vil tiden vise om det blir boikott eller ikke.

Jeg for min del er helt sikker på at det ikke komme til å bli noen boikott, og at vi ser russiske deltakere under nøytralt flagg i 2024.
Vent og se. Det korrupte IOC vil sette rublene i halsen når denne tornadoen av raseri møter dem.

Helvetes russervennlige pakk av noen idrettspamper.

Fakta

Legg inn av Fakta »

lok1 skrev: fre jan 27, 2023 6:03 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:35 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:32 pm
Som jeg sa i går, så var USA en av forkjemperne for at russiske deltakere skal få delta...
Du må slutte å dikte opp din egen virkelighet. Det den amerikanskje olympiske komiteen signert på i høst var at IOC skulle arbeid med planer for hvordan russiske atleter skulle etterhvert kunne vende tilbake. De var selv klare på at skillet IOC framsatte ville være umulig å kunne ettergå (at utøvere ikke hadde støttet krigen på noe vis). Det var forøvrig noe den olympiske komiteen fikk sterk kritikk for fra amerikanske myndigheter, utøvere og fans. Å bruke det som et bevis på at USA er på "gli" er direkte falskt.

Her ser du f.eks. hvordan dette ble presentert 12. desember
https://www.voanews.com/a/usopc-sees-im ... 73275.html;
Ja, men her sier hun jo at hun ser problemer, men ikke at de ikke har snudd på erklæringen om at de skulle jobbe med å inkludere russere. Jeg er helt sikker på at IOC har kalkulert hvem og hva som er i russerspørsmålet, så vil tiden vise om det blir boikott eller ikke.

Jeg for min del er helt sikker på at det ikke komme til å bli noen boikott, og at vi ser russiske deltakere under nøytralt flagg i 2024.
Hun påpekte at IOC sin foreløpig løsning (som ble presentert tilbake i desember) var umulig gjennomføre. Så inntil IOC kommer med et opplegg som er mulig å håndheve vil døren være stengt.

Du misforstår noe viktig her, det blir selvsagt ikke noe boikott, fordi IOC ikke vil våge åpne for russiske atleter. Nettopp fordi vertslandet Frankrike, resten av EU, Storbritannia, USA, Canada, Japan, Sør-Korea og store deler av resten av verdenen vil presse IOC til å droppe en slik løsning, spesielt om det er i nærheten av deres løsning med "nøytralt lag" de siste 2 OLene. Som jeg nevnte, løsningen som kan aksepteres er IOC eget flyktninglag som Bach selv har lagt mye prestisje i. De atletene som vil konkurrere i OL må da inngå i dette laget og være underlagt IOC sitt flagg, utstyr, drakter m.m. Bare da kan man sikre noenlunde kontroll over hvordan disse "nøytrale" utøverne skal fremstå, og forhindre at Putin vil misbruke en slik åpning. Da snakker vi prestisjenederlag for Putin, at de russiske atletene er registrert som flyktninger fra det russiske regimet.

Fakta

Legg inn av Fakta »

PapaSmurf skrev: fre jan 27, 2023 6:06 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 6:03 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:35 pm

Du må slutte å dikte opp din egen virkelighet. Det den amerikanskje olympiske komiteen signert på i høst var at IOC skulle arbeid med planer for hvordan russiske atleter skulle etterhvert kunne vende tilbake. De var selv klare på at skillet IOC framsatte ville være umulig å kunne ettergå (at utøvere ikke hadde støttet krigen på noe vis). Det var forøvrig noe den olympiske komiteen fikk sterk kritikk for fra amerikanske myndigheter, utøvere og fans. Å bruke det som et bevis på at USA er på "gli" er direkte falskt.

Her ser du f.eks. hvordan dette ble presentert 12. desember
https://www.voanews.com/a/usopc-sees-im ... 73275.html;
Ja, men her sier hun jo at hun ser problemer, men ikke at de ikke har snudd på erklæringen om at de skulle jobbe med å inkludere russere. Jeg er helt sikker på at IOC har kalkulert hvem og hva som er i russerspørsmålet, så vil tiden vise om det blir boikott eller ikke.

Jeg for min del er helt sikker på at det ikke komme til å bli noen boikott, og at vi ser russiske deltakere under nøytralt flagg i 2024.
Vent og se. Det korrupte IOC vil sette rublene i halsen når denne tornadoen av raseri møter dem.

Helvetes russervennlige pakk av noen idrettspamper.
Ja, det er fullstendig meningsløst å tro at russiske sponsorer og sponsorer som støtter en slik løsning vil være i nærheten av å dekke opp de tunge internasjonale sponsorene som vil droppe IOC på et blunk om de går for en slik løsning.

Thomas

Legg inn av Thomas »

Russland truer nesten daglig vesten med atomvåpen og utryddelse. De skal bombe Washington, lage flodbølge som oversvømmer Storbritannia, avvikle Ukraina som land osv...

Dette landet vil altså AUH og en del folk ha tilbake på idrettskartet....



Kan heller ikke si jeg har savnet russerne i idretten det siste drøye året. Ikke i det hele tatt faktisk

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Ifølge IOC var det stort flertall for å åpne for de russiske utøverne. Det virker som mange her inne ikke er villige til å ta inn over seg dette.

Vesten er viktig, ja, men resten av verden er sannsynligvis viktigere.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Fakta skrev: fre jan 27, 2023 4:49 pm
Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 4:09 pm
Hyggelig at du morer deg, selv begynner jeg å bli litt lei av å korrigere alle misoppfatningene du kommer med. Forsøkene på hersketeknikk er ikke engang det minste underholdende, så da er det ikke så mye å glede seg over.

I fordømmelsen av invasjonen er enigheten stor, i behandlingen av Russland not so much. Altså, når det kommer til å omsette misnøyen i praktisk handling så er det stort sett "Vesten" som er enige, resten av verden er med på å si "fy" men ikke særlig lenger. Å late som at jeg sier at Europa ikke er viktig blir bare dumt, det tror du ikke engang på selv (håper jeg for din skyld). Europa, sammen med USA, Canada og Japan, kan stoppe dette med makt, det er helt riktig. Det innebærer ikke at vi er "resten av verden", som en av oss er i utakt med.

Det siste avsnittet virker å bare være forvirrede forsøk på å trakassere vekk en debattant du er uenig i, om du forsøker å argumentere mer for eget syn og kaste mindre skit så vil det antakeligvis bli mer fruktbart. Det er flere andre her i tråden som er uenige med meg som har klart det.
Det du presentere er dessverre ikke noe i nærheten av å "korrigere misoppfatninger", men mer og mer meningsløs babbel, og jaggu klarer du å komme med enda mer oppgulp atter en gang...

Ja, fordømmelsen er unison, og behandlingen av Russland er veldig lik, det hjelper ikke at du dikter opp at dette er egentlig oppe til diskusjon, uavhengig hvor mye du og enkelte i IOC later som det er tilfelle...

At du oppfatter det som "trakasserende" at dine egne påstander og argumenter blir avkledd og tilbakevist i denne tråden sier utelukkende noe om deg selv. For du må faktisk realitetsorientere deg og ikke late som dette er ting som faktisk er spesielt kontroversielt eller oppe til diskusjon. Vi ser alle hvordan hver eneste utøver som har uttalt seg er i mer eller mindre grad helt uenig med det AUJ har kommet med (og som du visstnok har stor forståelse for, "viktig å rette opp den urett som ble begått russiske utøvere i 2022"...)
Zaporogkosakkene til den tyrkiske sultan.

Din tyrkiske Satan! Den forbannede Djevelens bror og kamerat, Lucifers sekretær! Hva slags helvetesridder er vel Du, som ikke en gang kan drepe et pinnsvin med Din nakne rumpe? Din hær sluker hva Djevelen spyr ut. Du er ikke verdt å ha kristne folk under Deg. Vi frykter ikke Din hær, og til lands og til sjøs skal vi slåss mot Deg. Knull Din mor! Du, Den babyloniske kjøkkengutt, makedonske tønnebinder, brygger fra Jerusalem, gjetergutt fra Alexandria, Store og Lille Egypts svinegjeter, armenske galte, tatarske sauebukk, skurk fra Podolia, Kamenats' bøddel, verdens og underjordens dumrian, dertil en dåre framfor Gud, Djevelens avkom, sendraget i vår kuk, svinetryne, hesterumpe, rødhårede hund, udøpte skalle, knull Din mor!

Slik svarer kosakkene Deg, Din usling. Du kommer ikke en gang til å få vokte kristne svin. Nå må vi avslutte. Vi vet ikke hvilken dato det er ettersom vi ikke har noen kalender. Månen er på himmelen, året i boken, og det er samme dag hos oss som hos dere. Derfor: kyss vår røv!


Skal man først forsøke seg på å være atal, så vær det med schwung og stil. Nå er dette riktig nok et klassisk mesterverk, men det er mye her du likevel kan ta lærdom av. Lykke til.

Fakta

Legg inn av Fakta »

Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 7:48 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 4:49 pm
Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 4:09 pm
Hyggelig at du morer deg, selv begynner jeg å bli litt lei av å korrigere alle misoppfatningene du kommer med. Forsøkene på hersketeknikk er ikke engang det minste underholdende, så da er det ikke så mye å glede seg over.

I fordømmelsen av invasjonen er enigheten stor, i behandlingen av Russland not so much. Altså, når det kommer til å omsette misnøyen i praktisk handling så er det stort sett "Vesten" som er enige, resten av verden er med på å si "fy" men ikke særlig lenger. Å late som at jeg sier at Europa ikke er viktig blir bare dumt, det tror du ikke engang på selv (håper jeg for din skyld). Europa, sammen med USA, Canada og Japan, kan stoppe dette med makt, det er helt riktig. Det innebærer ikke at vi er "resten av verden", som en av oss er i utakt med.

Det siste avsnittet virker å bare være forvirrede forsøk på å trakassere vekk en debattant du er uenig i, om du forsøker å argumentere mer for eget syn og kaste mindre skit så vil det antakeligvis bli mer fruktbart. Det er flere andre her i tråden som er uenige med meg som har klart det.
Det du presentere er dessverre ikke noe i nærheten av å "korrigere misoppfatninger", men mer og mer meningsløs babbel, og jaggu klarer du å komme med enda mer oppgulp atter en gang...

Ja, fordømmelsen er unison, og behandlingen av Russland er veldig lik, det hjelper ikke at du dikter opp at dette er egentlig oppe til diskusjon, uavhengig hvor mye du og enkelte i IOC later som det er tilfelle...

At du oppfatter det som "trakasserende" at dine egne påstander og argumenter blir avkledd og tilbakevist i denne tråden sier utelukkende noe om deg selv. For du må faktisk realitetsorientere deg og ikke late som dette er ting som faktisk er spesielt kontroversielt eller oppe til diskusjon. Vi ser alle hvordan hver eneste utøver som har uttalt seg er i mer eller mindre grad helt uenig med det AUJ har kommet med (og som du visstnok har stor forståelse for, "viktig å rette opp den urett som ble begått russiske utøvere i 2022"...)
Zaporogkosakkene til den tyrkiske sultan.

Din tyrkiske Satan! Den forbannede Djevelens bror og kamerat, Lucifers sekretær! Hva slags helvetesridder er vel Du, som ikke en gang kan drepe et pinnsvin med Din nakne rumpe? Din hær sluker hva Djevelen spyr ut. Du er ikke verdt å ha kristne folk under Deg. Vi frykter ikke Din hær, og til lands og til sjøs skal vi slåss mot Deg. Knull Din mor! Du, Den babyloniske kjøkkengutt, makedonske tønnebinder, brygger fra Jerusalem, gjetergutt fra Alexandria, Store og Lille Egypts svinegjeter, armenske galte, tatarske sauebukk, skurk fra Podolia, Kamenats' bøddel, verdens og underjordens dumrian, dertil en dåre framfor Gud, Djevelens avkom, sendraget i vår kuk, svinetryne, hesterumpe, rødhårede hund, udøpte skalle, knull Din mor!

Slik svarer kosakkene Deg, Din usling. Du kommer ikke en gang til å få vokte kristne svin. Nå må vi avslutte. Vi vet ikke hvilken dato det er ettersom vi ikke har noen kalender. Månen er på himmelen, året i boken, og det er samme dag hos oss som hos dere. Derfor: kyss vår røv!


Skal man først forsøke seg på å være atal, så vær det med schwung og stil. Nå er dette riktig nok et klassisk mesterverk, men det er mye her du likevel kan ta lærdom av. Lykke til.
Stusselige saker, men klart det er gjerne det du må komme med når du har blitt så til de grader avkledd. Lykke til videre med å leve din egen virkelighetsfjerne boble, men du kan gjerne droppe å spre ditt fjas i tråder som dette.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

OrmenLange skrev: fre jan 27, 2023 6:19 pm Ifølge IOC var det stort flertall for å åpne for de russiske utøverne. Det virker som mange her inne ikke er villige til å ta inn over seg dette.

Vesten er viktig, ja, men resten av verden er sannsynligvis viktigere.
Vi får nå se. Kjøpekraften trumfer kvantiteten

Fakta

Legg inn av Fakta »

[*]
PapaSmurf skrev: fre jan 27, 2023 8:12 pm
OrmenLange skrev: fre jan 27, 2023 6:19 pm Ifølge IOC var det stort flertall for å åpne for de russiske utøverne. Det virker som mange her inne ikke er villige til å ta inn over seg dette.

Vesten er viktig, ja, men resten av verden er sannsynligvis viktigere.
Vi får nå se. Kjøpekraften trumfer kvantiteten
Det blir jo litt komisk å late som vesten ikke er viktigste, når de neste OLene skal arrangeres i Frankrike og Italia.Like komisk er å ta IOC sin pressemeldinger for god fisk, da vi med AUJ greit ser hvordan IOC innhenter meninger for å ha dekning for deres påståtte "flertall"...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PapaSmurf skrev: fre jan 27, 2023 8:12 pm
OrmenLange skrev: fre jan 27, 2023 6:19 pm Ifølge IOC var det stort flertall for å åpne for de russiske utøverne. Det virker som mange her inne ikke er villige til å ta inn over seg dette.

Vesten er viktig, ja, men resten av verden er sannsynligvis viktigere.
Vi får nå se. Kjøpekraften trumfer kvantiteten
Og man kan vel trygt si at det er vest-Europa som er markedet for vinter-OL?

Virker jo uansett som AUJ har bommet helt på dem hun skal representere når man ser de ulike reaksjonene nå i ettertid.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

GoingKronos skrev: fre jan 27, 2023 5:25 pm
Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 4:24 pm

Det er også betenkelig det hun skriver. At man skal forlange at utøver må bli politiske aktivister - for et bestemt politisk syn - for å kunne få lov til å delta i et arrangement som har som har som grunnidé at det er upolitisk klinger dårlig.
Men da er det jo greit at disse utøverne da hyller Putin og Russland angrepskrig i Ukraina? For vi kan ikke kreve at de er mot den for å delta?
Nei, og vær så snill å ikke si at du ikke ser at det er vesentlig forskjell mellom pålagt taushet og pålagt aktivisme. Da blir jeg skuffet.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Chromeback skrev: fre jan 27, 2023 8:21 pm Virker jo uansett som AUJ har bommet helt på dem hun skal representere når man ser de ulike reaksjonene nå i ettertid.
Ikke rart Uhrenholdt sliter med å fange opp signalene fra utøverne, når hun verken kan bruke telefon eller e-post. Sitter på chaten og venter, men ingen logger seg på..

"Vi har ikke lov til å oppbevare eposter og telefonnumre på grunn av GDPR (regelverk for behandling av personopplysninger).
– Vi er avhengige av at norske utøvere melder sin interesse via Facebook eller chatgrupper."

https://www.vg.no/sport/i/P4jnq5/jacobs ... eller-tull

Mye svada og ikke-svar i disse intervjuene hun har gitt. Hadde sikkert gjort det godt i politikken.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Dagens store spørsmål er hva egentlig Astrid Uhrenholdt Jacobsen mener. Ikke nødvendig å gjøre dette mere komplisert enn det er.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

OrmenLange skrev: fre jan 27, 2023 6:19 pm Ifølge IOC var det stort flertall for å åpne for de russiske utøverne. Det virker som mange her inne ikke er villige til å ta inn over seg dette.Vesten er viktig, ja, men resten av verden er sannsynligvis viktigere.
Tja, du kan starte med å ta inn over deg følgende.


Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

PapaSmurf skrev: fre jan 27, 2023 6:06 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 6:03 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:35 pm

Du må slutte å dikte opp din egen virkelighet. Det den amerikanskje olympiske komiteen signert på i høst var at IOC skulle arbeid med planer for hvordan russiske atleter skulle etterhvert kunne vende tilbake. De var selv klare på at skillet IOC framsatte ville være umulig å kunne ettergå (at utøvere ikke hadde støttet krigen på noe vis). Det var forøvrig noe den olympiske komiteen fikk sterk kritikk for fra amerikanske myndigheter, utøvere og fans. Å bruke det som et bevis på at USA er på "gli" er direkte falskt.

Her ser du f.eks. hvordan dette ble presentert 12. desember
https://www.voanews.com/a/usopc-sees-im ... 73275.html;
Ja, men her sier hun jo at hun ser problemer, men ikke at de ikke har snudd på erklæringen om at de skulle jobbe med å inkludere russere. Jeg er helt sikker på at IOC har kalkulert hvem og hva som er i russerspørsmålet, så vil tiden vise om det blir boikott eller ikke.

Jeg for min del er helt sikker på at det ikke komme til å bli noen boikott, og at vi ser russiske deltakere under nøytralt flagg i 2024.
Vent og se. Det korrupte IOC vil sette rublene i halsen når denne tornadoen av raseri møter dem.

Helvetes russervennlige pakk av noen idrettspamper.
Ikke bare idrettspampene, vi har dessverre en god del folk her på FD som også støtter opp om IOC tullet.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

nometalhorse skrev: lør jan 28, 2023 12:48 pm
OrmenLange skrev: fre jan 27, 2023 6:19 pm Ifølge IOC var det stort flertall for å åpne for de russiske utøverne. Det virker som mange her inne ikke er villige til å ta inn over seg dette.Vesten er viktig, ja, men resten av verden er sannsynligvis viktigere.
Tja, du kan starte med å ta inn over deg følgende.
► Show Spoiler
Hva i all verden har dette med innlegget mitt å gjøre?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Der kom beklagelsen også ja.

https://www.vg.no/sport/i/WRkJJk/utoeve ... land-saken

Virker jo mer og mer som ett soloraid av AUJ dette her, passer seg muligens ikke helt når man sitter i akkurat denne komiteen.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Chromeback skrev: lør jan 28, 2023 3:28 pm Der kom beklagelsen også ja.

https://www.vg.no/sport/i/WRkJJk/utoeve ... land-saken

Virker jo mer og mer som ett soloraid av AUJ dette her, passer seg muligens ikke helt når man sitter i akkurat denne komiteen.
Ingressen i artikkelen du lenker til:
Utøverkomiteen mener Astrid Uhrenholdt Jacobsen ikke har gjort noe galt i håndteringen av Russland-saken.

:roll:

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

OrmenLange skrev: lør jan 28, 2023 3:57 pm
Chromeback skrev: lør jan 28, 2023 3:28 pm Der kom beklagelsen også ja.

https://www.vg.no/sport/i/WRkJJk/utoeve ... land-saken

Virker jo mer og mer som ett soloraid av AUJ dette her, passer seg muligens ikke helt når man sitter i akkurat denne komiteen.
Ingressen i artikkelen du lenker til:
Utøverkomiteen mener Astrid Uhrenholdt Jacobsen ikke har gjort noe galt i håndteringen av Russland-saken.

:roll:
Nå er det jo Astrid U Jacobsen som (inntil videre ) er leder av utøverkomiteen , så det ville vært merkelig om de andre medlemmene "avsatte" henne i en pressemelding . Jacobsen har så langt ikke kommet med ny informasjon som tilsier at NRKs versjon er uriktig

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

OrmenLange skrev: lør jan 28, 2023 3:57 pm
Chromeback skrev: lør jan 28, 2023 3:28 pm Der kom beklagelsen også ja.

https://www.vg.no/sport/i/WRkJJk/utoeve ... land-saken

Virker jo mer og mer som ett soloraid av AUJ dette her, passer seg muligens ikke helt når man sitter i akkurat denne komiteen.
Ingressen i artikkelen du lenker til:
Utøverkomiteen mener Astrid Uhrenholdt Jacobsen ikke har gjort noe galt i håndteringen av Russland-saken.

:roll:
Du ser ikke forskjellen

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

OrmenLange skrev: lør jan 28, 2023 3:57 pm
Chromeback skrev: lør jan 28, 2023 3:28 pm Der kom beklagelsen også ja.

https://www.vg.no/sport/i/WRkJJk/utoeve ... land-saken

Virker jo mer og mer som ett soloraid av AUJ dette her, passer seg muligens ikke helt når man sitter i akkurat denne komiteen.
Ingressen i artikkelen du lenker til:
Utøverkomiteen mener Astrid Uhrenholdt Jacobsen ikke har gjort noe galt i håndteringen av Russland-saken.

:roll:
Du ser ikke forskjellen på komiteen og medlemmene den representerer?

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Chromeback skrev: lør jan 28, 2023 4:11 pm
OrmenLange skrev: lør jan 28, 2023 3:57 pm
Chromeback skrev: lør jan 28, 2023 3:28 pm Der kom beklagelsen også ja.

https://www.vg.no/sport/i/WRkJJk/utoeve ... land-saken

Virker jo mer og mer som ett soloraid av AUJ dette her, passer seg muligens ikke helt når man sitter i akkurat denne komiteen.
Ingressen i artikkelen du lenker til:
Utøverkomiteen mener Astrid Uhrenholdt Jacobsen ikke har gjort noe galt i håndteringen av Russland-saken.

:roll:
Du ser ikke forskjellen på komiteen og medlemmene den representerer?
Jo, selvfølgelig. Hva har det med saken å gjøre?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Det er en tidligere sovjetisk generalsekretær på tråden som jeg alltid har syntes er en frisk debattant med gode innlegg og stil.

Nå er alt bare trist.



Det er ingen som tror idrett ikke er politikk og vladimir bruker sport ekstremt politisk.

De flerste utøverne er militære offiserer og de skal konkurere skulder mot skulder med ukrainere???

Det kommer aldri til å skje, protestene mot Qatar blir storm i et vannglass.

Det kommer ingen utøvere fra vesten og ingen kommer til å se på.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:11 pm Det store spørsmålet er heller ikke om idrettsforbundet liker det eller ikke. Spørsmålet er hvordan de reagerer når de forstår at russerne er tilbake.
Boikott?
Kommer det en eneste med russerblod i OL eller VM eller andre internasjonale stemner er det selvsagt 100% boikott over hele linja.

Det er ikke noe å lure på.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Det er ingen menneskerett å delta i OL.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»