Den Store Oslo-tråden.

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Re: Den Store Oslo-tråden.

Legg inn av Big George »

B.O.B. skrev: ons feb 01, 2023 6:47 am Kiosken på Årvoll brant nesten ned så nå er det vel bare én eneste igjen da...
Lurer på om det er den som på sene 60 tallet lå på veien mor skytterbanen.
Min avdøde far kjøpte Jenka brus til meg og søstera mi
den første turen og aldri senere. Han var instruktør på skytterbanen.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Eieren av kiosken hadde i hvert fall eid den siden 1977 kunne jeg lese, og forsøkte selge den både i 2021 og 2022. Nå brant den så da kan han jo selge den nyoppusset med alt nytt utstyr. Går nok lettere da.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

LeSorcier skrev: ons feb 01, 2023 3:29 pm Ryktene skal ha det til at denne puben er blant de mest trendy i byen. Noen som har vært der?

Screenshot_20230201_152246_Gallery.jpg
Er nok bare for fintfolk med slik sentral lokasjon.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

LeSorcier skrev: ons feb 01, 2023 3:29 pm Ryktene skal ha det til at denne puben er blant de mest trendy i byen. Noen som har vært der?

Screenshot_20230201_152246_Gallery.jpg
Har vi allerede forlatt dette stedet?

Bilde

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Chromeback skrev: ons feb 01, 2023 4:07 pm
LeSorcier skrev: ons feb 01, 2023 3:29 pm Ryktene skal ha det til at denne puben er blant de mest trendy i byen. Noen som har vært der?

Screenshot_20230201_152246_Gallery.jpg
Har vi allerede forlatt dette stedet?

Bilde
Der er det mange år siden jeg har vært.

Stargate og Rett Inn må jo også nevnes.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Stargate var kos å være på. Følte seg alltid hjemme, og utrolig mye hyggelige folk.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: ons feb 01, 2023 3:52 pm
B.O.B. skrev: ons feb 01, 2023 6:47 am Kiosken på Årvoll brant nesten ned så nå er det vel bare én eneste igjen da...
Lurer på om det er den som på sene 60 tallet lå på veien mor skytterbanen.
Min avdøde far kjøpte Jenka brus til meg og søstera mi
den første turen og aldri senere. Han var instruktør på skytterbanen.
Det var egentlig to kiosker på Årvoll, den ved årvoll senter og den som lå litt før krysset som gikk til høyre mot tonsenhagen. Den mot tonsenhagen var oppe og gikk på 80 og 90 tallet. Jeg har kjøpt mye snop der, i små kremmerhus av papir som ble tapet sammen på toppen :lol:
Husker jeg tidlig på barneskolen fant en tier på bakken ved årvollsenteret. På den tiden kostet banansjokolader 10 øre stykket og var det beste jeg visste, så jeg kjøpte kun de, og så mange jeg kunne, på denne kiosken.
Historien endte med at jeg selv den dag i dag ikke klarer å spise banansjokolader, selv lukta gjør meg småguffen :mrgreen:

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Henningsen skrev: ons feb 01, 2023 4:16 pm
Big George skrev: ons feb 01, 2023 3:52 pm
B.O.B. skrev: ons feb 01, 2023 6:47 am Kiosken på Årvoll brant nesten ned så nå er det vel bare én eneste igjen da...
Lurer på om det er den som på sene 60 tallet lå på veien mor skytterbanen.
Min avdøde far kjøpte Jenka brus til meg og søstera mi
den første turen og aldri senere. Han var instruktør på skytterbanen.
Det var egentlig to kiosker på Årvoll, den ved årvoll senter og den som lå litt før krysset som gikk til høyre mot tonsenhagen. Den mot tonsenhagen var oppe og gikk på 80 og 90 tallet. Jeg har kjøpt mye snop der, i små kremmerhus av papir som ble tapet sammen på toppen :lol:
Husker jeg tidlig på barneskolen fant en tier på bakken ved årvollsenteret. På den tiden kostet banansjokolader 10 øre stykket og var det beste jeg visste, så jeg kjøpte kun de, og så mange jeg kunne, på denne kiosken.
Historien endte med at jeg selv den dag i dag ikke klarer å spise banansjokolader, selv lukta gjør meg småguffen :mrgreen:
Det var kiosken på Tonsenhagen, ikke veldig langt fra skyttebanen til Oslo Østre skytterlag.
Fattern døde allerede i 1968 og det var i 67 og 68 vi som regel kjørte forbi.
Men dengang hadde de jenka brus som var en solo variant.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: ons feb 01, 2023 4:21 pm
Henningsen skrev: ons feb 01, 2023 4:16 pm
Big George skrev: ons feb 01, 2023 3:52 pm

Lurer på om det er den som på sene 60 tallet lå på veien mor skytterbanen.
Min avdøde far kjøpte Jenka brus til meg og søstera mi
den første turen og aldri senere. Han var instruktør på skytterbanen.
Det var egentlig to kiosker på Årvoll, den ved årvoll senter og den som lå litt før krysset som gikk til høyre mot tonsenhagen. Den mot tonsenhagen var oppe og gikk på 80 og 90 tallet. Jeg har kjøpt mye snop der, i små kremmerhus av papir som ble tapet sammen på toppen :lol:
Husker jeg tidlig på barneskolen fant en tier på bakken ved årvollsenteret. På den tiden kostet banansjokolader 10 øre stykket og var det beste jeg visste, så jeg kjøpte kun de, og så mange jeg kunne, på denne kiosken.
Historien endte med at jeg selv den dag i dag ikke klarer å spise banansjokolader, selv lukta gjør meg småguffen :mrgreen:
Det var kiosken på Tonsenhagen, ikke veldig langt fra skyttebanen til Oslo Østre skytterlag.
Fattern døde allerede i 1968 og det var i 67 og 68 vi som regel kjørte forbi.
Men denf\gang hadde de h\jenka brus som var en solo variant.
Det var før min tid, er født et tiår senere, men det må være samme kiosken det er snakk om ja og åstedet for hvor "banansjokolade-episoden" min fant sted.
Når vi var små var det fast handlested for lørdagsgodt!

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Snø i Oslo i dag, men det er svært lite nede i sentrum.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Trist dag i dag. Festningen Restaurant brant ned i natt, og vi som hadde bestilt bord der til neste uke. :(

SirJames

Legg inn av SirJames »

Pernille skrev: søn feb 05, 2023 12:05 pm Trist dag i dag. Festningen Restaurant brant ned i natt, og vi som hadde bestilt bord der til neste uke. :(
Vær glad det ikke brant ned mens dere satt der..

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Malacay skrev: søn feb 05, 2023 12:13 pm
Pernille skrev: søn feb 05, 2023 12:05 pm Trist dag i dag. Festningen Restaurant brant ned i natt, og vi som hadde bestilt bord der til neste uke. :(
Trist. Aldri vært der, men har hørt det var veldig bra.
Flott uteservering om sommeren med herlig utsikt.
Dette var skikkelig trist☹️

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Pernille skrev: søn feb 05, 2023 12:05 pm Trist dag i dag. Festningen Restaurant brant ned i natt, og vi som hadde bestilt bord der til neste uke. :(
Du må nok ta med bord selv og noen stoler.

William_S

Legg inn av William_S »

Synd at Robert Steen nå trekker seg..utvilsomt et av byrådets sterkeste kort synes nå jeg. Men gikk selvsagt altfor langt i å stenge ned byen et halvår. Denne helsehussaken ble kanskje for mye.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»