Musikere dør

Svar
Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Re: Musikere dør

Legg inn av Interessert »

Nik Turner ble 82 år gammel og gikk bort i november.

startelver

Legg inn av startelver »


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Jeg flyttet hjemmefra 1983 og det ringte på døra i Grefsenveien på min innflytningfest. Der sto en kjent ung dame med en tyrkisk kjæreste. Jeg fikk i ettertid høre at hun i sine stilletthæler (som satt avtrykk) hele tiden ba om å få høre Ike og Tina Turner. Jeg så ikke disse to igjen og fikk vite at hu dama fikk mange menn på besøk og ble sparket ut av blokka.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Trist beskjed å få. En dyktig sangerinne har forlatt oss. En fantastisk røst hadde hun

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

En fantastisk artist, som med sine mange flotte sanger har satt varige spor i både musikk-verden og i hjertet til millioner av fans.
Hvil i fred, Tina.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Tina Turner denne gang, en stor legende har forlatt oss

Hvil i fred Tina, musikken din kommer alltid til og sjokkere meg, alltid husket i mitt musikkhjerte!

For som du selv sa, simply the best!

Rett og slett leit!

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

vadefugl skrev: ons mai 24, 2023 10:26 pm Trist beskjed å få. En dyktig sangerinne har forlatt oss. En fantastisk røst hadde hun
Hun eide scenen, uansett hvor stor plassen var!

taknina

Legg inn av taknina »

R. I. P. TINA


Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

VAKKERT <3

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Big George skrev: ons mai 24, 2023 9:52 pm Jeg flyttet hjemmefra 1983 og det ringte på døra i Grefsenveien på min innflytningfest. Der sto en kjent ung dame med en tyrkisk kjæreste. Jeg fikk i ettertid høre at hun i sine stilletthæler (som satt avtrykk) hele tiden ba om å få høre Ike og Tina Turner. Jeg så ikke disse to igjen og fikk vite at hu dama fikk mange menn på besøk og ble sparket ut av blokka.
Fantaserer du nå igjen..

fargerik

Legg inn av fargerik »

Tina Turner har alltid vært der, litt av en energibunt. Personlig har jeg aldri vært noen stor fan, men for all del imponert.
Lyser ikke fred over henne i musikkhimmelen, men et evig liv med fullt trøkk.
Earth Wind and Fire gikk mer i glansdagene, jeg har til og med et album eller to.

Lykke til i den store musikkhimmelen, Reynolds.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Første og eneste konserten man har vært på, var med Tina i Oslo Spektrum sommer 1996, og huskes først og fremst for ei vanvittig trøkk og følte at lyden "blåste" nærmest gjennom kroppen min.
Filmen om hennes liv (tror det var Angela Bassett som spilte hovedrollen) gikk mye på norsk tv på 90-tallet, og huskes for noen sjokkerende scener, men ikke sett siden den tid.

Bruken av Simply the Best i Nissene på Låven var også ei herlig hyllest, mens nylig innkjøpte Private Dancer (1984) var vel hennes svære comebackskive og spent på å høre det i sin helhet, ettersom en kun kjenner til tittelsporet og Whats Love Got To Do With It, også en som huskes godt fra ei fantastisk dobbeltepisode i Miami Vice ved navn Calderones Return Part II.

Mulig en får vurdere et gjensyn med Mad Max: Beyond Thunderdome, hvor Turner hadde ei av hovedrollene samt bidro med ei svær hit i We Dont Need Another Hero.

Skulle gjerne likt å fått tak i hennes tidligere 80-talls samarbeide med de britiske synthgutta fra Heaven 17 og Lets Stay Together samt Ball of Confusion:


Brukeravatar
Farmer
Innlegg: 455

Legg inn av Farmer »

Bjørn Jens gått bort.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »


fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg følger opp jeg, er en gammel mann som syns gammel brasil er litt småjazza.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Det var en tilfeldighet at det var hun som i 1963 endte opp med å synge den kjente bossanova-sangen på en innspilling med jazzmusikeren Stan Getz i New York, skriver The Guardian.

Hun var med da ektemannen João Gilberto dro til USA for å spille inn platen med Getz og en annen kjent bossanova-artist, Antônio Carlos Jobim.

Dette som er litt forut for min tid som musikk-interessert var ganske stort i sin tid. Brasil og bossanova var et begrep tidlig på 60 tallet.
Jeg kjøpte denne singelen "The girl from Ipanema" fra et utenlandsk nettsted for et par år siden.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Han døde ikke i går for å si det sånn

Tupac Shakur hedret med stjerne på Walk of Fame – 26 år etter sin død
Rapperen Tupac Shakur ble bare 25 år gammel, men oppnådde legendestatus. – Jeg kunne ikke vært stoltere, sier søsteren.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Kanskje ikke kjent for alle, men en legende spør du meg
Tony "TS" McPhee ( Groundhogs)
23.03. 1944 - 06.06. 2023


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Coco Lee: Pop singer and star of Disney's Mulan dies aged 48
The Hong Kong-born singer, who voiced the heroine Fa Mulan in the Mandarin version of Disney's Mulan, was described in tributes as a "brave pioneer" and a "musical legend".

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Jane Birkin er død. 76 år ble hun.

Har singlen Je t'aime moi non plus
og filmen, Michelangelo Antonioni's Blowup (1966),
i min samling
Skikkelig avtrykk etter seg denne dama,

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Randy Meisner er en av grunnleggerne av Eagles, et av tidenes mest suksessrike amerikanske rockeband.

Meisner som var 77 år døde av komplikasjoner fra en kronisk lungesykdom ifølge en uttalelse fra bandet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Sinead O'connor er død. Et tragisk liv får vi vite.
Hennes største hit var "Nothing compares to you" skrevet av Prince.

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

Big George skrev: lør jul 29, 2023 12:51 am Sinead O'connor er død. Et tragisk liv får vi vite.
Hennes største hit var "Nothing compares to you" skrevet av Prince.
Trist. Men hun fortjener mer enn Nothing CP! som hennes legacy.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

«The Kinks»-keyboardisten John Gosling gikk bort på fredag, 75 år gammel. Det melder Sky News.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Robbie Robertson, The Band's lead guitarist and songwriter who in such classics as "The Weight" and "Up on Cripple Creek" mined American music and folklore and helped reshape contemporary rock, died Wednesday at 80.

Dette er en for meg viktig musiker.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Roger Whittaker er død: − Vil alltid leve i minnene våre
Den britiske musikeren ble 87 år gammel.

Eneste LPen jeg kan huske at min stefar hadde.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Den berømte svenske artistveteranen Lasse Berghagen ble 78 år.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Massive Attack guitarist Angelo Bruschini 62 has died just months after revealing his lung cancer diagnosis, the band have announced.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Big George skrev: ons okt 25, 2023 4:36 am Massive Attack guitarist Angelo Bruschini 62 has died just months after revealing his lung cancer diagnosis, the band have announced.
Jeg er arbeidsledig, men har ikke kreft. Fuck cancer. RIP.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Ole Paus er død 76 år gammel.

En jøde fra Østerrike. sa de som kjente han.
Selv digget jeg Pausposten som kom i siste del av 70tallet

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»