Musikere dør

Svar
keizersoze
Innlegg: 1716

Re: Musikere dør

Legg inn av keizersoze »

fargerik skrev: ons apr 19, 2023 7:28 pm
Big George skrev: ons apr 19, 2023 7:24 pm "Jeg spådde for noen år siden at K-pop ville bli stort.
Nå er koreanske halvnakne berter mer i vinden enn rockemusikk. Dette er fra i går ( ! )"
skrev Fargerik

Er halvnakne koreanske berter undervurderte som musikere ?
og så må vi berømme Fargerik som en svært forutseende musikk-kjenner.
Du vet hva jeg mener. Musikkindustrien har full kontroll, og nå styrer de folket mot pop.
Folket blir indoktrinert. Jeg må avreagere. NÅ!
I WANNA ROCK!!!!!

[/quot
Burde du ikke kjøre Twisted Sister på den der I wanna rock da?

fargerik

Legg inn av fargerik »

keizersoze skrev: ons apr 19, 2023 7:50 pm
fargerik skrev: ons apr 19, 2023 7:28 pm
Big George skrev: ons apr 19, 2023 7:24 pm "Jeg spådde for noen år siden at K-pop ville bli stort.
Nå er koreanske halvnakne berter mer i vinden enn rockemusikk. Dette er fra i går ( ! )"
skrev Fargerik

Er halvnakne koreanske berter undervurderte som musikere ?
og så må vi berømme Fargerik som en svært forutseende musikk-kjenner.
Du vet hva jeg mener. Musikkindustrien har full kontroll, og nå styrer de folket mot pop.
Folket blir indoktrinert. Jeg må avreagere. NÅ!
I WANNA ROCK!!!!!

[/quot
Burde du ikke kjøre Twisted Sister på den der I wanna rock da?
Jeg elsker Twisted Sister. Men i dag hedrer jeg en stor trommis.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Rocken er nok ikke død, det er da gamle menn som ennå holder på. Men musikk fra nye artister og band, har jeg ikke peiling på. Eller har nykommerne tatt en altfor sær retning musikalsk sett med bare bass og trommer eller uten vokal? Ellers så har jeg gått over til listepop fremfor hel eller halvgammel rock og metal

startelver

Legg inn av startelver »

Kanskje ikke den type musiker man tenker på, men Harry Belafonte er død 96 år gammel .


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

En meget viktig mann på 50-tallet med musikk og film
trur jeg skal dra frem noen slagere
det siste jeg hørte om han,var da han var produsent
av break dance filmen Beat Street fra 1984

The Kwames

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Gordon Meredith Lightfoot Jr. CC OOnt (November 17, 1938 – May 1, 2023) was a Canadian singer-songwriter and guitarist who achieved international success in folk, folk-rock,

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Big George skrev: tir mai 02, 2023 11:27 pm Gordon Meredith Lightfoot Jr. CC OOnt (November 17, 1938 – May 1, 2023) was a Canadian singer-songwriter and guitarist who achieved international success in folk, folk-rock,
Behagelig musikk å høre på, denne feks;


startelver

Legg inn av startelver »

Triste nyheter i dag.
Andy Rourke, bassisten i The Smiths har sovnet inn etter en lang tids kamp mot kreften.

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-65644596
Rourke played on The Smiths' most famous songs, including This Charming Man and There Is a Light That Never Goes Out, as well as featuring solo singles for singer Morrissey after the group broke up in 1987.
Later in his career, Rourke played as part of a supergroup called Freebass with two other Mancunian bass players, Gary "Mani" Mounfield, from the Stone Roses, and Peter Hook, from New Order.

Across his decades-long career, Rourke also recorded with the Pretenders, Killing Joke, Sinead O'Connor, Aziz Ibrahim (formerly of the Stone Roses), and former Oasis guitarist Bonehead as Moondog One - a band which also included Mike Joyce and Craig Gannon.

Bilde

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Kanskje den mest kjente Smiths låta :


fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: fre mai 19, 2023 1:33 pm Triste nyheter i dag.
Andy Rourke, bassisten i The Smiths har sovnet inn etter en lang tids kamp mot kreften.

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-65644596
Rourke played on The Smiths' most famous songs, including This Charming Man and There Is a Light That Never Goes Out, as well as featuring solo singles for singer Morrissey after the group broke up in 1987.
Later in his career, Rourke played as part of a supergroup called Freebass with two other Mancunian bass players, Gary "Mani" Mounfield, from the Stone Roses, and Peter Hook, from New Order.

Across his decades-long career, Rourke also recorded with the Pretenders, Killing Joke, Sinead O'Connor, Aziz Ibrahim (formerly of the Stone Roses), and former Oasis guitarist Bonehead as Moondog One - a band which also included Mike Joyce and Craig Gannon.

Bilde

Bilde
RIP. Kreft i bukspyttkjertelen er dårlig prognose.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Andy Rourke er død
The Smiths-bassisten Andy Rourke er død, 59 år gammel

startelver

Legg inn av startelver »

Big George skrev: tir mai 23, 2023 2:27 am Andy Rourke er død
The Smiths-bassisten Andy Rourke er død, 59 år gammel
Ja vi postet dette 19. mai i denne tråden.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Cannabis Connoisseur skrev: ons mai 24, 2023 8:39 pm Tina Turner har vandret.
RIP

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det er vel kanskje ikke så overraskende, men utrolig trist for det. Er vel bare å slenge seg på det som er av hyllester.

Hvil i fred!

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Trist å lese..


Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

startelver skrev: fre mar 03, 2023 2:49 am Gruer meg til den dagen Mick Jagger eller Paul McCartney skulle vandre, levende legender som de er.
Mange mener at Paul vandret allerede i -66.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

En kompis av meg dreiv og googla noen artister og band i går for å finne ut hvor gamle de var. Han googla blant annet Tina Turner og Earth, Wind & Fire.

Jeg ba ham nå nettopp om å google Vladimir Putin.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

En av de råeste stemmene verden har hørt. Hvil i fred.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fantastisk sangerinne.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

RiP Tina.❤️

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Nik Turner ble 82 år gammel og gikk bort i november.

startelver

Legg inn av startelver »


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Jeg flyttet hjemmefra 1983 og det ringte på døra i Grefsenveien på min innflytningfest. Der sto en kjent ung dame med en tyrkisk kjæreste. Jeg fikk i ettertid høre at hun i sine stilletthæler (som satt avtrykk) hele tiden ba om å få høre Ike og Tina Turner. Jeg så ikke disse to igjen og fikk vite at hu dama fikk mange menn på besøk og ble sparket ut av blokka.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Trist beskjed å få. En dyktig sangerinne har forlatt oss. En fantastisk røst hadde hun

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

En fantastisk artist, som med sine mange flotte sanger har satt varige spor i både musikk-verden og i hjertet til millioner av fans.
Hvil i fred, Tina.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Tina Turner denne gang, en stor legende har forlatt oss

Hvil i fred Tina, musikken din kommer alltid til og sjokkere meg, alltid husket i mitt musikkhjerte!

For som du selv sa, simply the best!

Rett og slett leit!

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

vadefugl skrev: ons mai 24, 2023 10:26 pm Trist beskjed å få. En dyktig sangerinne har forlatt oss. En fantastisk røst hadde hun
Hun eide scenen, uansett hvor stor plassen var!

taknina

Legg inn av taknina »

R. I. P. TINA


Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

VAKKERT <3

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Big George skrev: ons mai 24, 2023 9:52 pm Jeg flyttet hjemmefra 1983 og det ringte på døra i Grefsenveien på min innflytningfest. Der sto en kjent ung dame med en tyrkisk kjæreste. Jeg fikk i ettertid høre at hun i sine stilletthæler (som satt avtrykk) hele tiden ba om å få høre Ike og Tina Turner. Jeg så ikke disse to igjen og fikk vite at hu dama fikk mange menn på besøk og ble sparket ut av blokka.
Fantaserer du nå igjen..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»