Musikere dør

Svar
Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Re: Musikere dør

Legg inn av Jonasar »

Jonasar skrev: fre mar 03, 2023 3:33 pm
netrebske skrev: tir feb 07, 2023 11:39 pm
Big George skrev: tir feb 07, 2023 9:25 pm Musikeren Einar Idland fra Skien, født 19. desember 1943, døde i sitt eget hjem tirsdag.
En av gutta i Dizzie Tunes.
Flere av gutta i Dizzie som etterhvert ble oppfattet som et showband var dyktige musikere, som Einar Idland.
Her i et hetlig samspill med Øystein Sunde: https://www.youtube.com/watch?v=mw1axjAL3ew
Er nok noe av det sykeste jeg har sett av en gitarist!

Idland og Høgberg og selfølgelig, perfekt 3 kløver det der!

Hvil i fred Idland!

fargerik

Legg inn av fargerik »

Bassisten til Joe Bonamassa, Michael Rhodes rusla for et par dager siden.
Siden kanskje mange sier "?hvem er det??" legger jeg inn en liten presentasjon.
Bonamassa har forøvrig flere bassister på lur. Det blir nok konsert i Oslo.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ikke død, men jeg ser at Phil Collins må legge musikken på hylla pga. sin helsesituasjon.

Bilde

Gamle helter begynner å bli eldre.

startelver

Legg inn av startelver »

Så lenge Mick Jagger og Paul McCartney fortsatt spreller på scenen er livet normalt. Men plutselig får vi den midt i fleisen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Svenne Hedlund gikk bort 3.desember 2022, cirka 77 1/2 år. Kanskje spesielt kjent fra The Hep Stars.

Her er han i en sak fra 2001. Med den fantastiske låta: Sunny Girl.
https://www.youtube.com/watch?v=m63EZce4rUs

fargerik

Legg inn av fargerik »

Multiinstrumentalisten Ray Shulman er nå framme i musikkhimmelen.
Vi som ikke er helt unge husker Gentle Giant, gjør vi ikke?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

return_of_drakkar skrev: fre mar 24, 2023 8:37 pm Svenne Hedlund gikk bort 3.desember 2022, cirka 77 1/2 år. Kanskje spesielt kjent fra The Hep Stars.

Her er han i en sak fra 2001. Med den fantastiske låta: Sunny Girl.
https://www.youtube.com/watch?v=m63EZce4rUs
Var vel en i duoen Svenne og Lotta også?

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Big George skrev: søn apr 02, 2023 6:37 pm
return_of_drakkar skrev: fre mar 24, 2023 8:37 pm Svenne Hedlund gikk bort 3.desember 2022, cirka 77 1/2 år. Kanskje spesielt kjent fra The Hep Stars.

Her er han i en sak fra 2001. Med den fantastiske låta: Sunny Girl.
https://www.youtube.com/watch?v=m63EZce4rUs
Var vel en i duoen Svenne og Lotta også?
Det var denne Svenne ja.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

fargerik skrev: søn apr 02, 2023 9:41 am Multiinstrumentalisten Ray Shulman er nå framme i musikkhimmelen.
Vi som ikke er helt unge husker Gentle Giant, gjør vi ikke?
Jeg er under 40 men jeg elsker Gentle Giant.
Hvil i fred.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

4. april 2023 kl. 11:09 Den svenske visesangeren Jack Vreeswijk er død Visesangeren Jack Vreeswijk er død, 59 år gammel. Det melder Bohusläningen. Han var sønnen til den kjente visesangeren Cornelis Vreeswijk.

Jeg var en stor fan av hans far Cornelis Vreeswijk som ble såvidt 50 år.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Big George skrev: ons apr 05, 2023 2:53 am 4. april 2023 kl. 11:09 Den svenske visesangeren Jack Vreeswijk er død Visesangeren Jack Vreeswijk er død, 59 år gammel. Det melder Bohusläningen. Han var sønnen til den kjente visesangeren Cornelis Vreeswijk.

Jeg var en stor fan av hans far Cornelis Vreeswijk som ble såvidt 50 år.
https://www.youtube.com/watch?v=o8FD1gdyxa0

startelver

Legg inn av startelver »

Må være dårlige gener i den familien. RIP.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Guy Bailey, gitarist og med-grunnlegger av britiske Quireboys døde i nylig etter en tids sykdom. Nå er ikke Quireboys noen absolutt favoritt, men de har lagd kul rock/blues i mange år, og har definitivt satt sine spor i mitt musikalske bibliotek. Hvil i fred



fargerik

Legg inn av fargerik »

Ralph Humphrey, trommis med Zappa på syttitallet rusla forleden dag.
Heder heder heder!



Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Er rocken død ?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Big George skrev: ons apr 19, 2023 7:09 pm Er rocken død ?
Svaret er nei.
Rocken lever, men media og pengemakta fronter det ikke lengre.
Det er mer penger i pop. Derfor får vi ikke vite om all den herlige rocken som lever i beste velgående, men for et mindre publikum som ikke lar seg styre.
Jeg spådde for noen år siden at K-pop ville bli stort.
Nå er koreanske halvnakne berter mer i vinden enn rockemusikk. Dette er fra i går ( ! )


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

"Jeg spådde for noen år siden at K-pop ville bli stort.
Nå er koreanske halvnakne berter mer i vinden enn rockemusikk. Dette er fra i går ( ! )"
skrev Fargerik

Er halvnakne koreanske berter undervurderte som musikere ?
og så må vi berømme Fargerik som en svært forutseende musikk-kjenner.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Big George skrev: ons apr 19, 2023 7:24 pm "Jeg spådde for noen år siden at K-pop ville bli stort.
Nå er koreanske halvnakne berter mer i vinden enn rockemusikk. Dette er fra i går ( ! )"
skrev Fargerik

Er halvnakne koreanske berter undervurderte som musikere ?
og så må vi berømme Fargerik som en svært forutseende musikk-kjenner.
Du vet hva jeg mener. Musikkindustrien har full kontroll, og nå styrer de folket mot pop.
Folket blir indoktrinert. Jeg må avreagere. NÅ!
I WANNA ROCK!!!!!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Jeg har trolig ikke blitt mer opprørt siden Bob Dylan begynte med elektrisk gitar
ville Joan Baez sagt (eller burde hun si)

fargerik

Legg inn av fargerik »

Big George skrev: ons apr 19, 2023 7:34 pm Jeg har trolig ikke blitt mer opprørt siden Bob Dylan begynte med elektrisk gitar
ville Joan Baez sagt (eller burde hun si)
Huff! Det var nok traumatisk. Jeg er gammel nok til å huske det, men syns det var en greie fyren godt kunne styre med selv.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

fargerik skrev: ons apr 19, 2023 7:28 pm
Big George skrev: ons apr 19, 2023 7:24 pm "Jeg spådde for noen år siden at K-pop ville bli stort.
Nå er koreanske halvnakne berter mer i vinden enn rockemusikk. Dette er fra i går ( ! )"
skrev Fargerik

Er halvnakne koreanske berter undervurderte som musikere ?
og så må vi berømme Fargerik som en svært forutseende musikk-kjenner.
Du vet hva jeg mener. Musikkindustrien har full kontroll, og nå styrer de folket mot pop.
Folket blir indoktrinert. Jeg må avreagere. NÅ!
I WANNA ROCK!!!!!

[/quot
Burde du ikke kjøre Twisted Sister på den der I wanna rock da?

fargerik

Legg inn av fargerik »

keizersoze skrev: ons apr 19, 2023 7:50 pm
fargerik skrev: ons apr 19, 2023 7:28 pm
Big George skrev: ons apr 19, 2023 7:24 pm "Jeg spådde for noen år siden at K-pop ville bli stort.
Nå er koreanske halvnakne berter mer i vinden enn rockemusikk. Dette er fra i går ( ! )"
skrev Fargerik

Er halvnakne koreanske berter undervurderte som musikere ?
og så må vi berømme Fargerik som en svært forutseende musikk-kjenner.
Du vet hva jeg mener. Musikkindustrien har full kontroll, og nå styrer de folket mot pop.
Folket blir indoktrinert. Jeg må avreagere. NÅ!
I WANNA ROCK!!!!!

[/quot
Burde du ikke kjøre Twisted Sister på den der I wanna rock da?
Jeg elsker Twisted Sister. Men i dag hedrer jeg en stor trommis.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Rocken er nok ikke død, det er da gamle menn som ennå holder på. Men musikk fra nye artister og band, har jeg ikke peiling på. Eller har nykommerne tatt en altfor sær retning musikalsk sett med bare bass og trommer eller uten vokal? Ellers så har jeg gått over til listepop fremfor hel eller halvgammel rock og metal

startelver

Legg inn av startelver »

Kanskje ikke den type musiker man tenker på, men Harry Belafonte er død 96 år gammel .


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

En meget viktig mann på 50-tallet med musikk og film
trur jeg skal dra frem noen slagere
det siste jeg hørte om han,var da han var produsent
av break dance filmen Beat Street fra 1984

The Kwames

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Gordon Meredith Lightfoot Jr. CC OOnt (November 17, 1938 – May 1, 2023) was a Canadian singer-songwriter and guitarist who achieved international success in folk, folk-rock,

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Big George skrev: tir mai 02, 2023 11:27 pm Gordon Meredith Lightfoot Jr. CC OOnt (November 17, 1938 – May 1, 2023) was a Canadian singer-songwriter and guitarist who achieved international success in folk, folk-rock,
Behagelig musikk å høre på, denne feks;


startelver

Legg inn av startelver »

Triste nyheter i dag.
Andy Rourke, bassisten i The Smiths har sovnet inn etter en lang tids kamp mot kreften.

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-65644596
Rourke played on The Smiths' most famous songs, including This Charming Man and There Is a Light That Never Goes Out, as well as featuring solo singles for singer Morrissey after the group broke up in 1987.
Later in his career, Rourke played as part of a supergroup called Freebass with two other Mancunian bass players, Gary "Mani" Mounfield, from the Stone Roses, and Peter Hook, from New Order.

Across his decades-long career, Rourke also recorded with the Pretenders, Killing Joke, Sinead O'Connor, Aziz Ibrahim (formerly of the Stone Roses), and former Oasis guitarist Bonehead as Moondog One - a band which also included Mike Joyce and Craig Gannon.

Bilde

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Kanskje den mest kjente Smiths låta :


fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: fre mai 19, 2023 1:33 pm Triste nyheter i dag.
Andy Rourke, bassisten i The Smiths har sovnet inn etter en lang tids kamp mot kreften.

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-65644596
Rourke played on The Smiths' most famous songs, including This Charming Man and There Is a Light That Never Goes Out, as well as featuring solo singles for singer Morrissey after the group broke up in 1987.
Later in his career, Rourke played as part of a supergroup called Freebass with two other Mancunian bass players, Gary "Mani" Mounfield, from the Stone Roses, and Peter Hook, from New Order.

Across his decades-long career, Rourke also recorded with the Pretenders, Killing Joke, Sinead O'Connor, Aziz Ibrahim (formerly of the Stone Roses), and former Oasis guitarist Bonehead as Moondog One - a band which also included Mike Joyce and Craig Gannon.

Bilde

Bilde
RIP. Kreft i bukspyttkjertelen er dårlig prognose.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»