Kjetil Rolness tar oppgjør med latteremoji-rasshøla

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Kjetil Rolness tar oppgjør med latteremoji-rasshøla

Legg inn av Guttorm123 »

Karatel skrev: ons mar 22, 2023 9:39 am
""Å skrive dritt om islamister" er ment helt generelt, det samme som å skrive dritt om nazister, Ku Klux Klan, kommunister, trumpister, putinister, sionister, kristenfundamentalister osv.

Alle må fritt få skrive dritt om slike forskrudde grupper som vil tvinge andre til å leve etter deres forskrudde ideologi. Men å skrive at man må få dem ryddet vekk fra jordens overflate på en måte, er noe helt annet. Det retter seg mot mennesker, ikke mot en forskrudd virkelighetsoppfatning.
Man bør selvfølgelig kunne skrive dritt om alle tenkelige grupper. Det bør ikke være noen forskjell.

Jeg tviler sterkt på at saken i linken min ble oppfattes som oppfordring til drap, siden dette ikke ble nevnt, og strafferammene er høyere.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Guttorm123 skrev: ons mar 22, 2023 9:49 am
Karatel skrev: ons mar 22, 2023 9:39 am
""Å skrive dritt om islamister" er ment helt generelt, det samme som å skrive dritt om nazister, Ku Klux Klan, kommunister, trumpister, putinister, sionister, kristenfundamentalister osv.

Alle må fritt få skrive dritt om slike forskrudde grupper som vil tvinge andre til å leve etter deres forskrudde ideologi. Men å skrive at man må få dem ryddet vekk fra jordens overflate på en måte, er noe helt annet. Det retter seg mot mennesker, ikke mot en forskrudd virkelighetsoppfatning.
Man bør selvfølgelig kunne skrive dritt om alle tenkelige grupper. Det bør ikke være noen forskjell.

Jeg tviler sterkt på at saken i linken min ble oppfattes som oppfordring til drap, siden dette ikke ble nevnt, og strafferammene er høyere.
En oppfordring til drap var nok noe overdrevent og satt på spissen, men en hatytring er det uansett. Jeg tror det ville blitt oppfattet som en hatytring uansett hvem man sa det om.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Karatel skrev: ons mar 22, 2023 9:39 am

Alle må fritt få skrive dritt om slike forskrudde grupper som vil tvinge andre til å leve etter deres forskrudde ideologi.
Hva som er forskrudde ideologier , blir selvfølgelig oppfattet forskjellig. Rettsvesenet bør ikke ta hensyn til slikt. Men er det noen som blir tvunget, så stiller det seg selvfølgelig annerledes. , men da er dette konkrete saker som omhandler tvang.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

100% sikkert latterfjes-rasshøl bak dette revedrapet og likskjendingen.
https://www.dagbladet.no/nyheter/grotes ... l/78897195

Så morsomt atte..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»