2 nordmenn fengslet i Australia - 82 kilo kokain

Svar
JohnTiger

2 nordmenn fengslet i Australia - 82 kilo kokain

Legg inn av JohnTiger »

2 nordmenn er fengslet i siktet for å være involvert i innførsel av 82!! kg kokain.

Kan vel bli en stund til de får se fedrelandet igjen.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste- ... bb256d15db

Kunne lenket til originalartikkelen i Daily Telegraph hvor det står litt nærmere beskrevet hva de ha gjort, men siden det står navn der så lar jeg være.

Med de lange straffene som det er for slike forbrytelser rundt om i verden, så skjønner jeg bare ikke at folk tar sjansen.

Noen som vet om Norge har avtale med Australia, slik at de ev kan sone her hjemme om de blir dømt?

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

De hadde vel ikke råd til strømregninga, kaffe og smør.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Rexwiller skrev: man jan 30, 2023 6:49 pm De hadde vel ikke råd til strømregninga, kaffe og smør.
Nå får de nok det gratis resten av livet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

JohnTiger skrev: man jan 30, 2023 6:45 pm 2 nordmenn er fengslet i siktet for å være involvert i innførsel av 82!! kg kokain.

Kan vel bli en stund til de får se fedrelandet igjen.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste- ... bb256d15db

Kunne lenket til originalartikkelen i Daily Telegraph hvor det står litt nærmere beskrevet hva de ha gjort, men siden det står navn der så lar jeg være.

Med de lange straffene som det er for slike forbrytelser rundt om i verden, så skjønner jeg bare ikke at folk tar sjansen.

Noen som vet om Norge har avtale med Australia, slik at de ev kan sone her hjemme om de blir dømt?
Vi får da endelig håpe at vi ikke melder oss frivillig til å bruke skattepenger på disse gjøkene.

La oss si de får 15 år i buret. Da vil det koste rundt 30 millioner å la dem sone.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Håper vi får se dem i neste sesong av «Border security»

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hvor dum går det an å bli tenker jeg alltid når jeg leser slike saker.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Rexwiller skrev: man jan 30, 2023 6:49 pm De hadde vel ikke råd til strømregninga, kaffe og smør.
Kanskje ikke, ser det gikk veldig dårlig med det firmaet som yngstemann var/er daglig leder i. Kraftig nedgang fra 2020 til 202, halvert omsetning og fra 183 000 pluss til 810 000 minus...

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 30, 2023 6:59 pm Håper vi får se dem i neste sesong av «Border security»
Haha,,,,det tenkte jeg ikke på! Skal ikke se bort i fra at de dukker opp der!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

JohnTiger skrev: man jan 30, 2023 6:45 pm 2 nordmenn er fengslet i siktet for å være involvert i innførsel av 82!! kg kokain.
Skal du først bryte loven så hvorfor ikke gjøre det skikkelig.

Eldstemann med kone/samboer fra Filippinene så han var i det minste "smart" nok til å ikke bli bustet der for da hadde han vel etter alle solemerker fått dødsstraff.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

JohnTiger skrev: man jan 30, 2023 7:02 pm
Rexwiller skrev: man jan 30, 2023 6:49 pm De hadde vel ikke råd til strømregninga, kaffe og smør.
Kanskje ikke, ser det gikk veldig dårlig med det firmaet som yngstemann var/er daglig leder i. Kraftig nedgang fra 2020 til 202, halvert omsetning og fra 183 000 pluss til 810 000 minus...
Gamlingen med et konkursbo i et MC/moped/ATV verksted i Østfold ser det ut som tilbake i 2016/2017.

Knuser ikke akkurat myter om at folk med dobbeltnavn er shady typer og kriminelle (fritt sitert fra Pondus,)når du er i visse bransjer og fra enkelte steder.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

stc887 skrev: man jan 30, 2023 7:59 pm
JohnTiger skrev: man jan 30, 2023 7:02 pm
Rexwiller skrev: man jan 30, 2023 6:49 pm De hadde vel ikke råd til strømregninga, kaffe og smør.
Kanskje ikke, ser det gikk veldig dårlig med det firmaet som yngstemann var/er daglig leder i. Kraftig nedgang fra 2020 til 202, halvert omsetning og fra 183 000 pluss til 810 000 minus...
Gamlingen med et konkursbo i et MC/moped/ATV verksted i Østfold ser det ut som tilbake i 2016/2017.

Knuser ikke akkurat myter om at folk med dobbeltnavn er shady typer og kriminelle (fritt sitert fra Pondus,)når du er i visse bransjer og fra enkelte steder.
Treffer bra innimellom Pondus :)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 30, 2023 6:59 pm Håper vi får se dem i neste sesong av «Border security»
Tviler.

Er selvsagt mer spennende for seerne å se en kinesisk bestemor ha med frø og teblader uten å krysse rett på skjemaet.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 12:36 pm
oddvar_kjempebra skrev: man jan 30, 2023 6:59 pm Håper vi får se dem i neste sesong av «Border security»
Tviler.

Er selvsagt mer spennende for seerne å se en kinesisk bestemor ha med frø og teblader uten å krysse rett på skjemaet.
Nå har de jo vist en rekke forsøk på å smugle narkotika også. Og ofte uten at ansiktet til den mistenkt blir sladdet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

kytec skrev: man jan 30, 2023 7:02 pm Hvor dum går det an å bli tenker jeg alltid når jeg leser slike saker.
Men det er mange som er takknemlige for at det finnes folk som tar slike jobber.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

JohnTiger skrev: man jan 30, 2023 6:45 pm 2 nordmenn er fengslet i siktet for å være involvert i innførsel av 82!! kg kokain.

Kan vel bli en stund til de får se fedrelandet igjen.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste- ... bb256d15db

Kunne lenket til originalartikkelen i Daily Telegraph hvor det står litt nærmere beskrevet hva de ha gjort, men siden det står navn der så lar jeg være.

Med de lange straffene som det er for slike forbrytelser rundt om i verden, så skjønner jeg bare ikke at folk tar sjansen.

Noen som vet om Norge har avtale med Australia, slik at de ev kan sone her hjemme om de blir dømt?
hvorfor det...i så tilfellet ville de bli utlevert, og her ville de slippe fri etter 40% av straffen. La de sitte tida ut, for det de blir dømt for der de er.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Rexwiller skrev: man jan 30, 2023 6:49 pm De hadde vel ikke råd til strømregninga, kaffe og smør.
Heeeeheee...ja du kan si det.....men det får de mer en nok av der de er. Forpleiningen er bra der, selv om de ikke får trenerom.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

JohnTiger skrev: man jan 30, 2023 6:45 pm av 82!! kg kokain.
Hvorfor to "!!" etter 82? Virker litt malplassert plassering av utropstegnene det.

Ja, det smugles narkotika over de fleste grenser. Det er vel ingen som lar seg sjokker mer av det. Norske kriminelle er ikke noe bedre enn kriminelle fra andre land sånn sett.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Kul_Djevel skrev: tir jan 31, 2023 4:36 pm
JohnTiger skrev: man jan 30, 2023 6:45 pm av 82!! kg kokain.
Hvorfor to "!!" etter 82? Virker litt malplassert plassering av utropstegnene det.

Ja, det smugles narkotika over de fleste grenser. Det er vel ingen som lar seg sjokker mer av det. Norske kriminelle er ikke noe bedre enn kriminelle fra andre land sånn sett.
Har du blitt norsklærer også nå?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

B.O.B. skrev: tir jan 31, 2023 6:05 pm
Kul_Djevel skrev: tir jan 31, 2023 4:36 pm
JohnTiger skrev: man jan 30, 2023 6:45 pm av 82!! kg kokain.
Hvorfor to "!!" etter 82? Virker litt malplassert plassering av utropstegnene det.

Ja, det smugles narkotika over de fleste grenser. Det er vel ingen som lar seg sjokker mer av det. Norske kriminelle er ikke noe bedre enn kriminelle fra andre land sånn sett.
Har du blitt norsklærer også nå?
Bare når det gjelder bruk av utropstegn :D

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Kul_Djevel skrev: tir jan 31, 2023 4:36 pm
JohnTiger skrev: man jan 30, 2023 6:45 pm av 82!! kg kokain.
Hvorfor to "!!" etter 82? Virker litt malplassert plassering av utropstegnene det.

Ja, det smugles narkotika over de fleste grenser. Det er vel ingen som lar seg sjokker mer av det. Norske kriminelle er ikke noe bedre enn kriminelle fra andre land sånn sett.
Jeg syntes det var mye, når man i Norge får 9 år for 8 kilo :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»