Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Svar
FROG

Re: Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Legg inn av FROG »

Joggesko_Kalle skrev: tor jun 29, 2023 11:53 am
FROG skrev: tor jun 29, 2023 8:24 am
Joggesko_Kalle skrev: ons jun 28, 2023 9:14 pm Hvis dette slår til må det være beste vinduet jeg kan huske, og en pengebruk som er veldig uvant men uansett gledelig, her satses det skikkelig!!
Tidlig i vinduet er også et pluss, gleder meg til neste sesong, blir nok fort noen turer over da også.
Det beste vinduet du kan huske ? Dette er jo bare tull. Dette vet vi jo ikke før nærmere jul, hvordan de som er handlet inn fungerer i laget og presterer. Navn på et papir, meritter fra tidligere klubber teller ikke en dritt slik sett. Nesten uansett navn så er det null garanti for at de fungerer i laget man har. En ting er sikkert, Arsenal har ikke råd til de bomkjøpene som eventuelt måtte komme. Det har City så det holder, det sammen med Newcastle og slik hadde Chelsea det. Arsenal har det ikke.
Jeg er skeptisk til å betale 1 milliard kroner for en spiller, uansett hvem det er.
Det er ikke mulig å 100% garantere at spillere blir suksess, de kan feks bli langtidsskadet i første kamp. Sånn sett kan vel vi legge all synsingen død og kun vurdere nøktern i ettertid. Eller er det ikke det som gir et interessant diskusjonsforum? Uansett så ser jeg det som positivt på at vi er oppe og ypper oss blant de store og tilsynelatende kjøper Rice foran nesa til City, det gir signaler til spillergruppe, fans mm. som jeg tenker man ikke skal undervurdere. Det at man gjør det tidlig så man kan få de innarbeidet i spillestil før seriestart er også positivt. in arteta I trust.
Vi er oppe der og kjøper Rice foran nesen til City! Det er liksom innstillingen. Helt seriøst dette er en god spiller ja, men ikke til den prisen. Fallhøyden er for stor. City har råd til å bomme her, Arsenal her det ikke. Nå er det uansett gjort, men jeg demper min begeistring til at jeg ser det lykkes, har bange anelser om at det ikke kommer til å gjør det. Til den prisen må han virkelig levere, noe middels noe vil ikke føre til noe som helst, og en spiller under verdensklasse nivå til halve prisen kunne lett levert like mye! Rice er ikke noe verdensklasse spiller! Om han ikke blir det i Arsenal har Arteta bommet stygt her.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »



Edu er på jobb!

Wellé

Legg inn av Wellé »

LeCoq skrev: man jul 03, 2023 5:23 pm
► Show Spoiler
Edu er på jobb!
£21,5m for en 30 år gammel midtbanespiller med et år igjen av kontrakten. Det er faktisk en meget respektabel pris når man ikke selger til tulleklubber i SA.

Hvis kan få pushet gode summer for Balogun og Tierney så snakker vi faktisk et ganske godt selgende vindu også. Skal jo heller ikke se bort i fra at man får en del penger til sammen for Holding, Mari, Patino, Tavares og Lokonga. Kan fort runde £100m ut, og det er et godt salgsvindu for en PL-klubb som Arsenal, så lenge man ikke selger en av sine absolutt største stjerner.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man jul 03, 2023 6:27 pm
£21,5m for en 30 år gammel midtbanespiller med et år igjen av kontrakten. Det er faktisk en meget respektabel pris når man ikke selger til tulleklubber i SA.

Hvis kan få pushet gode summer for Balogun og Tierney så snakker vi faktisk et ganske godt selgende vindu også. Skal jo heller ikke se bort i fra at man får en del penger til sammen for Holding, Mari, Patino, Tavares og Lokonga. Kan fort runde £100m ut, og det er et godt salgsvindu for en PL-klubb som Arsenal, så lenge man ikke selger en av sine absolutt største stjerner.
Enig i alt, men ville bare kommentere at det vel ble bekreftet at Holding skulle bli i klubben. Mulig kilden ikke var den beste?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

FROG skrev: man jul 03, 2023 4:19 pm
Rice er ikke noe verdensklasse spiller!
Jeg er enig i at prisen er veldig stiv. Men jeg synes likevel det er gøy at en spiller velger Arsenal foran City.

Jeg har en studievenn som er West-Ham supporter, og normalt veldig nøktern og objektiv i vurderingene sine. Han har sett basically alle West-Ham kampene de siste sesongene (var bl.a. og så kvartfinalen i Conference live), og han sier Rice er en av verdens beste spillere i sin posisjon.

Så jeg lurer litt på hvilket grunnlag du har for å påstå dette. Hvor mye har du sett West-Ham og Rice de 2 siste sesongene?

zweig

Legg inn av zweig »

Wellé skrev: man jul 03, 2023 6:27 pm
LeCoq skrev: man jul 03, 2023 5:23 pm
► Show Spoiler
Edu er på jobb!
£21,5m for en 30 år gammel midtbanespiller med et år igjen av kontrakten. Det er faktisk en meget respektabel pris når man ikke selger til tulleklubber i SA.

Hvis kan få pushet gode summer for Balogun og Tierney så snakker vi faktisk et ganske godt selgende vindu også. Skal jo heller ikke se bort i fra at man får en del penger til sammen for Holding, Mari, Patino, Tavares og Lokonga. Kan fort runde £100m ut, og det er et godt salgsvindu for en PL-klubb som Arsenal, så lenge man ikke selger en av sine absolutt største stjerner.
Mari er allerede klar for Moza - ca 6 mill pund, sies det.

Tror ikke det er noen som har "bekreftet" at Holding blir. Alt tyder vel på at han blir solgt hvis man finner kjøpet til en anstendig pris.

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

Rice er ypperste verdensklasse. Hvis man ikke anerkjenner det så ser man enten ikke West Ham eller skjønner fotball.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Enzino skrev: man jul 03, 2023 6:49 pm
FROG skrev: man jul 03, 2023 4:19 pm
Rice er ikke noe verdensklasse spiller!
Jeg er enig i at prisen er veldig stiv. Men jeg synes likevel det er gøy at en spiller velger Arsenal foran City.

Jeg har en studievenn som er West-Ham supporter, og normalt veldig nøktern og objektiv i vurderingene sine. Han har sett basically alle West-Ham kampene de siste sesongene (var bl.a. og så kvartfinalen i Conference live), og han sier Rice er en av verdens beste spillere i sin posisjon.

Så jeg lurer litt på hvilket grunnlag du har for å påstå dette. Hvor mye har du sett West-Ham og Rice de 2 siste sesongene?
Vi leder serien, City nede på 13. plass. Enkelt valg, spør du meg 8-)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

ulfarne skrev: man jul 03, 2023 8:18 pm
Enzino skrev: man jul 03, 2023 6:49 pm
FROG skrev: man jul 03, 2023 4:19 pm
Rice er ikke noe verdensklasse spiller!
Jeg er enig i at prisen er veldig stiv. Men jeg synes likevel det er gøy at en spiller velger Arsenal foran City.

Jeg har en studievenn som er West-Ham supporter, og normalt veldig nøktern og objektiv i vurderingene sine. Han har sett basically alle West-Ham kampene de siste sesongene (var bl.a. og så kvartfinalen i Conference live), og han sier Rice er en av verdens beste spillere i sin posisjon.

Så jeg lurer litt på hvilket grunnlag du har for å påstå dette. Hvor mye har du sett West-Ham og Rice de 2 siste sesongene?
Vi leder serien, City nede på 13. plass. Enkelt valg, spør du meg 8-)
Ah, endelig en sjanse til å dra den klassikeren, ja!

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Enzino skrev: man jul 03, 2023 8:21 pm
ulfarne skrev: man jul 03, 2023 8:18 pm
Enzino skrev: man jul 03, 2023 6:49 pm

Jeg er enig i at prisen er veldig stiv. Men jeg synes likevel det er gøy at en spiller velger Arsenal foran City.

Jeg har en studievenn som er West-Ham supporter, og normalt veldig nøktern og objektiv i vurderingene sine. Han har sett basically alle West-Ham kampene de siste sesongene (var bl.a. og så kvartfinalen i Conference live), og han sier Rice er en av verdens beste spillere i sin posisjon.

Så jeg lurer litt på hvilket grunnlag du har for å påstå dette. Hvor mye har du sett West-Ham og Rice de 2 siste sesongene?
Vi leder serien, City nede på 13. plass. Enkelt valg, spør du meg 8-)
Ah, endelig en sjanse til å dra den klassikeren, ja!
Får nyte det frem til 11. august :lol:

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: man jul 03, 2023 6:49 pm
han sier Rice er en av verdens beste spillere i sin posisjon.
Enig.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

LeCoq skrev: man jul 03, 2023 7:28 pm
Vi har vært klar favoritt til å lande ham gjennom hele Rice-sagaen, og oddsen beveget seg ikke den kvelden da alt tydet på at Rice havner hos oss.

Men nå er det nok bevegelse i Liverpool, for de er ganske klare favoritter og vi står bare i 2-1 (altså ca. 30% sannsynlig).

Usikker på om en Lavia-overgang ville stryket oss sportslig neste sesong, for mistenker at Xhaka får gå fordi vi landet Rice, og at Partey får gå hvis vi lander Lavia (eller annen tilsvarende spillertype). Lavia er ung og spennende, men Partey er nok fortsatt en bedre fotballspiller.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Virker som Liverpool har gått vekk fra Thuram. Hadde ikke vært meg i mot om vi gikk for et cheeky bud på han om vi ikke får Lavia. Liker spilleren godt.

I andre nyheter så har min lille fotball crush, Jota fra Celtic, tatt turen til Saudi Arabia og Al-Ittahad :( Så da strykes han fra listen min over spillere jeg gjerne skulle sett komme. Spillere som drar til SA i en alder av 24 år er døde for meg.

PSA: Jeg tar avstand fra min kjærestes påstand om at jeg er en drama queen

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir jul 04, 2023 10:08 am.

PSA: Jeg tar avstand fra min kjærestes påstand om at jeg er en drama queen
😂😂😂

Wellé

Legg inn av Wellé »

Kan ikke skjønne annet enn at han drar denne sommeren. Flott person, men bortkastet stallplass mtp at han ikke er i nærheten av en god fit for slik vi spiller. Håper vi får solgt han for en sum ala £10m

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Ser ut som om Chelsea har kastet seg inn i kampen om Lavia. Da tviler jeg på at vi ser ham inn portene på Ashburton.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

*dobbel*

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir jul 04, 2023 7:17 pm Kan ikke skjønne annet enn at han drar denne sommeren. Flott person, men bortkastet stallplass mtp at han ikke er i nærheten av en god fit for slik vi spiller. Håper vi får solgt han for en sum ala £10m
Gir mye mer mening, enn den meldingen som sa at han skulle bli.

Dels får han ikke spilletid, og dels passer han ikke inn i spillestilen.

Har sansen for mennesketypen, men er nok det beste for både spiller og klubb å skille lag i sommer.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »



Here we gooo

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »


BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »



Kommer gratis fra ManU 🤩

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Helt ufattelig. Vår tids Bergkamp-signering. Kan ikke fatte annet enn at dette skal bli en kjempesuksess. Gleder meg som en liten unge til å se de lange gaselle-beina dra seg gjennom ledd.

Hjelper selvsagt at sangen hans allerede er laget, og mildt sagt er fengende. Rice Rice baby!

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Rice i boks. Kommer Timber og Lavia også, så tror jeg vi har gjort tidenes vindu. Men må vi ikke beholde minst én av Partey og Xhaka for å holde på en viss stabilitet i laget? Det er jo ikke bombesikkert at den flyten og rytmen på pasningsspillet vil bli like sikker med så mange nye sentralt på samme tid, uten at jeg skal skryte på meg å være fotballfilosofisk ekspert.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Nå er det "Here we go" på Timber også.

Uavhengig av om man er skeptisk til selve spillerne så er det ingen som kan beskylde klubben for å ikke være raske denne sommeren. Ser ut som vi får våre tre førstevalg inn dørene (kanskje ikke bekreftet på hjemmesiden) innen første uken av Juli. Regner med at alle tre blir med til Tyskland for første del av treningsleir, før man så vender snuten mot USA(?).

Regner med at vi kommer til å se mer action på salg etter dette med Xhaka så godt som klar for Leverkusen, samt at man kanskje kan få til noen bud på Balogun, Tierney, Holding, Tavares, Lokonga os resten av røkla.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Wellé skrev: ons jul 05, 2023 2:41 pm Nå er det "Here we go" på Timber også.

Uavhengig av om man er skeptisk til selve spillerne så er det ingen som kan beskylde klubben for å ikke være raske denne sommeren.
Fornøyd med Timber og Rice, og meget fornøyd med at vi får gjort unna disse tingene tidlig sånn at vi kan få disse kjørt inn i systemet i pre-season slik at ting ser bra ut når sesongen sparkes i gang.

zweig

Legg inn av zweig »

Nwaneri offisielt signert scholarship - på arsenal.com. Det er veldig bra!

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Uvirkelig overgangsvindu.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Hansiso skrev: ons jul 05, 2023 9:55 am Rice i boks. Kommer Timber og Lavia også, så tror jeg vi har gjort tidenes vindu. Men må vi ikke beholde minst én av Partey og Xhaka for å holde på en viss stabilitet i laget? Det er jo ikke bombesikkert at den flyten og rytmen på pasningsspillet vil bli like sikker med så mange nye sentralt på samme tid, uten at jeg skal skryte på meg å være fotballfilosofisk ekspert.
Tviler på om Lavia kommer til oss. Måte på hvor mye flyt vi skal ha. Både Liverpool og Chelsea er reelt interessert i ham. Men hadde selvsagt vært gøy.

Som sagt før, rent sportslig tror jeg den beste løsningen på midten er å beholde Partey en sesong til. Men godt mulig at omstendighetene gjør at han blir solgt.

Alltids en viss risiko for for at rytmen ikke blir den samme (i hvert fall tidlig i sesongen) hvis man bytter ut 2 av 3 førstevalg. Nå kan Jorghinho spille en del kamper, og han er allerede godt inne i systemet. Men mot tøff motstand ønsker jeg ikke han på banen.

Tror uansett vårt største potensielle utfordring på midten er hvem som skal være spiel fuhrer hvis Ødegaard er ute. Ser ingen i dagens squad som kan ta den rollen på strak arm. Tror kanskje beste løsning ville vært å legge Rice/Party (eller ny) i dobbel pivot og ESR som 10er. Men vi er så inndrillet i 4-3-3 nå, at det neppe er ideelt å bytte formasjon.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»