Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Svar
Vike4

Re: Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Legg inn av Vike4 »

Enzino skrev: ons jun 28, 2023 9:01 pm
Vike4 skrev: ons jun 28, 2023 8:55 pm Både Havertz og Rice har stagnert litt, men vi får se om det endrer seg når de kommer til en bedre klubb med bedre spillere.
Der er gode gamle vike tilbake! :D
Misunnelsen er til å ta å føle på fra våre konkurrenter, så da er det viktig å gi de et ørlite stikk😉

Joggesko_Kalle

Legg inn av Joggesko_Kalle »

Hvis dette slår til må det være beste vinduet jeg kan huske, og en pengebruk som er veldig uvant men uansett gledelig, her satses det skikkelig!!
Tidlig i vinduet er også et pluss, gleder meg til neste sesong, blir nok fort noen turer over da også.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Etter mange "overgangstap" for Edu, må nok denne signeringen smake ekstra godt for han.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

🚨| Declan Rice has been given permission to undergo a medical at Arsenal. [@talkSPORT] #afc

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Sinnsvakt vindu av Arsenal, forsterker fra en posisjon av styrke med ytterligere to klassespillere.

Noe som kjennetegner de beste klubbene..

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Downlight skrev: ons jun 28, 2023 8:46 pm så mye penger for en defensiv ballflytter er bare tull.
Næhh.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: ons jun 28, 2023 6:58 pm
Timber, Rice og Havertz er helt i verdenstoppen i sine roller/stiler. Rice er vel den beste sentrale midtbanespilleren på markedet (altså hvis man sier at spillere som Rodri, Pedri, Kimmich og lignende ikke er på markedet.)
Disse tre inn ville vært regnet som et førsteklasses vindu i den blå delen av Manchester.

Det er på det nivået.

Klang

Legg inn av Klang »

Enzino skrev: ons jun 28, 2023 8:44 pm
Klang skrev: ons jun 28, 2023 8:30 pm
Enzino skrev: ons jun 28, 2023 8:00 pm

Billig pris mot kvalitet sammenlignet med Antony og Mudryk da. Enzo Fernandez er kvalitet, men han kostet enda mer.

Tror ikke det er realistisk å kjøpe en sånn spiller noe billigere i dagens gale marked.

Men helt enig i at det uansett hva man mener om kjøpet er et fantastisk salg for Hammers.

Hvis han blir en sentral brikke i et lag som vinner titler, så er han verdt det. Ellers ikke. Kommer til å være mange etterpåkloke i etterkant hvis han ikke blir en enorm suksess.

Selv synes jeg prisen er i drøyeste laget, men samtidig har jeg etter forrige sesong enorm tiltro til at Arteta vet nøyaktig hva han ønsker å gjøre, og at han klarer å gjennomføre det.
Men nå sammenligner du med overprisede spillere. Du kan jo nevne Maguire også. Rice er uansett ikke verdt £105 M.
Nøyaktig hva i setningen "Selv synes jeg prisen er i drøyeste laget" var det du ikke forstod?
Ingen problemer med å forstå den setningen. Det er ikke den setningen jeg svarer på 🤦

taknina

Legg inn av taknina »

Downlight skrev: ons jun 28, 2023 8:46 pm Rice er en stødig spiller, men så mye penger for en defensiv ballflytter er bare tull.
I min fotballverden er det motsatt. Det er sånne spillere som er limet i laget og som er den siste brikken i ett gullvinnende lag for det gir de kreative kreftenei laget på midtbanen det lille ekstra pusterommet friheten, mulighetenfor å kunne eksponere seg enda litt mer. Utnytte sine kreative styrker.

Samt at jeg tror dette er en type spiller personlighet som vil løfte sitt spill enda ett hakk eller to i disse omgivelsene i ett topplag.

Jeg er mye mer skeptisk og tvilrådig til den andre signeringa med egen tråd. Selv om den er kort.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Nå må vi ikke gå helt Spurs da. De har vunnet en del overgangsvinduer uten å vinne pokaler! :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: ons jun 28, 2023 12:07 pm Sånn på sikt, vil Ødegaard beholde kapteinsbindet? Jeg ser for meg at hadde Rice vært i klubben da Arteta valgte Martin, så kunne han ha valgt Rice.

Men godt mulig Arteta ikke endrer noe som funker, og Martin har vært et strålende forbilde og en meget god kaptein, tror jeg. Kanskje et svakhetstegn at vi klappet litt sammen mot slutten av forrige sesong, men jeg tror ikke Martin kan bebreides for det.
Rice har bare vært kaptein i èn sesong selv forøvrig, etter at Mark Noble la opp i mai 2022. På landslaget er vel kjæledeggen Kane urokkelig.
Jeg har lest at arteta ser for seg Rice som fremtidig kaptein. Blir vel først en del av kapteinteamet (Xhaka forsvinner nok ut av det, siden han mest sannsynlig går til Leverkusen i sommer. Så får vi se på sikt.

Uansett hvem som er første kaptein, er det bra med lederskikkelser. Xhaka ut må erstattes på den biten, for han har vært ram på det forrige sesong.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Downlight skrev: ons jun 28, 2023 8:46 pm Rice er en stødig spiller, men så mye penger for en defensiv ballflytter er bare tull.
Føler det var gjennomgangsmelodien for noen år tilbake. Synes disse spillerne stadig verdsettes relativt høyere. Både i kroner og øre, og på generell viktighet og standing hos managere, journalister, eksperter og fans. Partey, Rice, Enzo, Caicedo, Rodri, Cassemiro. Busquets var litt forut for sin tid, og hadde nok hatt en helt annen markedsverdi som ung i dag.

De er ekstremt viktige i lag som spiller (eller prøver å spille) hypermoderne fotball. De har jo snart nådd opp på spiss/ving nivåer i kjøpesummer også.
Sist redigert av Enzino den tor jun 29, 2023 2:17 am, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: ons jun 28, 2023 6:58 pm Det er noen sykt gode spillere dere er i ferd med å få inn (eller har fått inn) dørene denne sommeren.

Timber, Rice og Havertz er helt i verdenstoppen i sine roller/stiler. Rice er vel den beste sentrale midtbanespilleren på markedet (altså hvis man sier at spillere som Rodri, Pedri, Kimmich og lignende ikke er på markedet.)

Blir som Manchester United sitt kjøp av Casemiro ifjor, selv om han var vesentlig billigere (og eldre). Det sagt så hadde Manchester United mer behov for en verdensklassespiller på midtbanen enn det Arsenal har.


Vet at jeg har et par meldinger i denne tråden jeg ikke har svart på, skal prøve å få gjort det. Alltid hyggelig med spørsmål.
Når jeg vrir hodet mitt rundt dette Havertz kjøpet, er det godt å se at folk som jeg har tillit til vurderingene til, rater ham mye høyere enn meg (jeg innrømmer alt for tynt grunnlag).

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

taknina skrev: ons jun 28, 2023 9:55 pm
Jeg er mye mer skeptisk og tvilrådig til den andre signeringa med egen tråd. Selv om den er kort.
Har Havertz kort signatur?

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Siden City ikke har en egen overgangstrå og jeg av prinsipp ikke skriver i klubbtrådene til andre lag, så deler jeg denne her, sånn at City-fansen vet hva de får med Rice.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Gratulerer med en kjempesignering i Rice. Ting kan fortsatt gå galt (det kan det med alle overganger), men han virker som en bankers suksess imo. Kan ligge dypt, men ser muligens enda bedre ut når han får lov til å løpe med ballen og ta den med seg fram i banen, altså en Yaya / Vieira-type heller enn Gilberto Silva / Fernandinho. Det er spennende, men det fører til spørsmålet om Arsenal skal erstatte Partey i sommer, og med hvem?

Havertz var ufattelig ettertraktet i 2020, og har ikke blitt en dårligere fotballspiller, men har heller ikke blitt noe særlig bedre. Problemet mitt med Havertz er at han alltid ser ut til å ha 10% ekstra å gi, men aldri gir det.

Arsenal har gjort mye riktig de siste årene, jeg er spent på om dere går inn i en lignende periode som Liverpool gjorde under Klopp. (Optimisme og gode resultater - utfordre om titler - vinne titler - etablere seg i toppen). Det ser unektelig lyst ut med tanke på stall og aldersprofil, men det krever ufattelig mye å gå toe to toe med City i ligaen, og i CL er Arteta en novise. Jeg håper seriøst dere vinner et par trofeer ila de neste årene, men det vil kreve at veldig mye går deres vei slik fotballverdenen har blitt.

FROG

Legg inn av FROG »

Joggesko_Kalle skrev: ons jun 28, 2023 9:14 pm Hvis dette slår til må det være beste vinduet jeg kan huske, og en pengebruk som er veldig uvant men uansett gledelig, her satses det skikkelig!!
Tidlig i vinduet er også et pluss, gleder meg til neste sesong, blir nok fort noen turer over da også.
Det beste vinduet du kan huske ? Dette er jo bare tull. Dette vet vi jo ikke før nærmere jul, hvordan de som er handlet inn fungerer i laget og presterer. Navn på et papir, meritter fra tidligere klubber teller ikke en dritt slik sett. Nesten uansett navn så er det null garanti for at de fungerer i laget man har. En ting er sikkert, Arsenal har ikke råd til de bomkjøpene som eventuelt måtte komme. Det har City så det holder, det sammen med Newcastle og slik hadde Chelsea det. Arsenal har det ikke.
Jeg er skeptisk til å betale 1 milliard kroner for en spiller, uansett hvem det er.

taknina

Legg inn av taknina »

Enzino skrev: tor jun 29, 2023 2:17 am
taknina skrev: ons jun 28, 2023 9:55 pm
Jeg er mye mer skeptisk og tvilrådig til den andre signeringa med egen tråd. Selv om den er kort.
Har Havertz kort signatur?
Blandet nok ihop med min gamle barndomsvenn og da nærmeste nabo kunstneren Kolbjørn Håseth som signerer sine bilder med KHZ.

Nå holder han til i Bud og studio KHZ. Eller er det galleri KHZ :-)

Havertz tror jeg kanskje heller litt som den nye Chelseamanageren Enten eller

. Enten så får han med seg alle på ett kjempløft å nikker helt mot toppen gjenom hele sesongen eller så snakker en sacked in the morning før jul . Chelseamanageren ja.

Arteta vil også med stor sikkerhet ta sitt mannskap ett steg videre selv med ett United Liverpool og særlig Chelsea tror jeg som vil bli enda til mye mer konkuransedyktig neste sesong.

Hva tror du om toppen neste sesong? Med denne tøffe konkuransen i toppen så må det jo bli lag som presterer under forventet . Under pari. Jeg synest det ligger litt i kortene at Peps boys får en liten reaksjon etter sist sesong.
Sist redigert av taknina den tor jun 29, 2023 8:45 am, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

k9b skrev: tor jun 29, 2023 7:50 am Gratulerer med en kjempesignering i Rice. Ting kan fortsatt gå galt (det kan det med alle overganger), men han virker som en bankers suksess imo. Kan ligge dypt, men ser muligens enda bedre ut når han får lov til å løpe med ballen og ta den med seg fram i banen, altså en Yaya / Vieira-type heller enn Gilberto Silva / Fernandinho. Det er spennende, men det fører til spørsmålet om Arsenal skal erstatte Partey i sommer, og med hvem?

Havertz var ufattelig ettertraktet i 2020, og har ikke blitt en dårligere fotballspiller, men har heller ikke blitt noe særlig bedre. Problemet mitt med Havertz er at han alltid ser ut til å ha 10% ekstra å gi, men aldri gir det.

Arsenal har gjort mye riktig de siste årene, jeg er spent på om dere går inn i en lignende periode som Liverpool gjorde under Klopp. (Optimisme og gode resultater - utfordre om titler - vinne titler - etablere seg i toppen). Det ser unektelig lyst ut med tanke på stall og aldersprofil, men det krever ufattelig mye å gå toe to toe med City i ligaen, og i CL er Arteta en novise. Jeg håper seriøst dere vinner et par trofeer ila de neste årene, men det vil kreve at veldig mye går deres vei slik fotballverdenen har blitt.
Som vi har diskutert litt Arsenal fansen i mellom, så er det på ingen måte sikkert at det blir 1 til 1 erstattere per rolle/posisjon, og nøyaktig sammen oppstilling/spillesystem.

Jeg er heller ikke helt sikker på at Partey forsvinner allerede i sommer, selv om det nok er over 50% sannsynlig.

Jeg er heller ikke like sikker som mange andre på at Havertz blir ren indreløper.

Og jeg mistenker at Rice får utgangspunkt en dyp rolle, i et så flytende system at han samtidig kan flytte seg til motstanderens box både med og uten ballen i beina. F.eks fordi spillere som Zinchenko, White og Timber kan dekke bak ham når han beveger seg vekk fra dyp utgangsposisjon (mest de to siste, da ukraineren er klart best med ball).

Hvis Jorginho blir, vil han ligge dypt og Rice vil være mer indreløper som utgangsposisjon, i de kampene han spiller. Dette bør være mot presumptivt svakere lag hvor vi dominerer med stort ballinnehav og ikke blir presset defensivt, for da er italieneren virkelig ikke på høyde. Hvis Partey blir kan Rice og Partey bytte på å ligge dypest, og begge vil nok spille i kamper mot tøff motstand.

Når det gjelder flere spillere inn på midten, så er vi ganske klar oddsfavoritt på Lavia, selv om oddsen tilsier litt under 50% sannsynlig. Jeg tror ikke vi slipper 2 av 3 av Xhaka, Partey og Jorginho, med mindre vi får inn en sånn spiller. Men det gjenstår å se, hvem som blir og hvem som går. Xhaka ut er nok ganske bankers.

Tror aldri jeg noen gang før i over 30 år som Arsenal supporter har vært mer usikker på hvordan vi skal spille, kanskje med unntak av de 2-3 første kampene under Emery. Men denne gangen er det med vesentlig høyere forventning og optimisme.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: tor jun 29, 2023 2:17 am
taknina skrev: ons jun 28, 2023 9:55 pm
Jeg er mye mer skeptisk og tvilrådig til den andre signeringa med egen tråd. Selv om den er kort.
Har Havertz kort signatur?
Voldsomt

Bilde

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jolla skrev: tor jun 29, 2023 9:19 am
Enzino skrev: tor jun 29, 2023 2:17 am
taknina skrev: ons jun 28, 2023 9:55 pm
Jeg er mye mer skeptisk og tvilrådig til den andre signeringa med egen tråd. Selv om den er kort.
Har Havertz kort signatur?
Voldsomt

Bilde
Er ikke godt å si hva Havertz vil fram til her.
Men viktig at den siste prikken over ....`en var på plass.

Håper han er flinkere litt å tuppe ball.

Joggesko_Kalle

Legg inn av Joggesko_Kalle »

FROG skrev: tor jun 29, 2023 8:24 am
Joggesko_Kalle skrev: ons jun 28, 2023 9:14 pm Hvis dette slår til må det være beste vinduet jeg kan huske, og en pengebruk som er veldig uvant men uansett gledelig, her satses det skikkelig!!
Tidlig i vinduet er også et pluss, gleder meg til neste sesong, blir nok fort noen turer over da også.
Det beste vinduet du kan huske ? Dette er jo bare tull. Dette vet vi jo ikke før nærmere jul, hvordan de som er handlet inn fungerer i laget og presterer. Navn på et papir, meritter fra tidligere klubber teller ikke en dritt slik sett. Nesten uansett navn så er det null garanti for at de fungerer i laget man har. En ting er sikkert, Arsenal har ikke råd til de bomkjøpene som eventuelt måtte komme. Det har City så det holder, det sammen med Newcastle og slik hadde Chelsea det. Arsenal har det ikke.
Jeg er skeptisk til å betale 1 milliard kroner for en spiller, uansett hvem det er.
Det er ikke mulig å 100% garantere at spillere blir suksess, de kan feks bli langtidsskadet i første kamp. Sånn sett kan vel vi legge all synsingen død og kun vurdere nøktern i ettertid. Eller er det ikke det som gir et interessant diskusjonsforum? Uansett så ser jeg det som positivt på at vi er oppe og ypper oss blant de store og tilsynelatende kjøper Rice foran nesa til City, det gir signaler til spillergruppe, fans mm. som jeg tenker man ikke skal undervurdere. Det at man gjør det tidlig så man kan få de innarbeidet i spillestil før seriestart er også positivt. in arteta I trust.

DennisB

Legg inn av DennisB »

DennisB skrev: tor jun 29, 2023 11:50 am Er ikke godt å si hva Havertz vil fram til her.
Men viktig at den siste prikken over ....`en var på plass.

Håper han er flinkere litt å tuppe ball.
Eller "til". Sett inn der det passer :lol:
Gjør som Enzino jeg, skylder på covid :D

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »


Wellé

Legg inn av Wellé »

BigTonyAdams skrev: tor jun 29, 2023 1:53 pm
Veldig kult hvis vi forlenger med han. Da har vi tre ganske spennende unge spillere i laget Myles Lewis-Skelly, Amario Cozier-Duberry og Nwaneri. Mest sannsynlig slå ikke alle tre igjennom, men burde kunne håpe at minst én av de gjør det.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Wellé skrev: tor jun 29, 2023 2:03 pm
BigTonyAdams skrev: tor jun 29, 2023 1:53 pm
Veldig kult hvis vi forlenger med han. Da har vi tre ganske spennende unge spillere i laget Myles Lewis-Skelly, Amario Cozier-Duberry og Nwaneri. Mest sannsynlig slå ikke alle tre igjennom, men burde kunne håpe at minst én av de gjør det.
Fortsatt irritert for Omari Hutchinson til Chelsea, denne gangen stod Chelsea og City å siklet på Nwaneri. (https://www.arsenalinsider.com/arsenal- ... m-arsenal/)
For håpe vår standing som klubb har mye av æren for at det ser ut som han blir, samt shit showet av en klubb Chelsea er og 115 grunner for å ikke gå til City,

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Romano

Understand Arsenal and Ajax are now entering in the final stages of talks for Jurrien Timber! 🚨🔴⚪️ #AFC

Deal progressing after €45/48m bid submitted on Monday. Parties are now getting closer but still some points to be discussed.

More to follow.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Ajax and Arsenal have reached a verbal agreement for the transfer of Jurrien Timber for €42M. (@MikeVerweij)

Han som var først ute med ryktet.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Joggesko_Kalle skrev: tor jun 29, 2023 11:53 am
FROG skrev: tor jun 29, 2023 8:24 am
Joggesko_Kalle skrev: ons jun 28, 2023 9:14 pm Hvis dette slår til må det være beste vinduet jeg kan huske, og en pengebruk som er veldig uvant men uansett gledelig, her satses det skikkelig!!
Tidlig i vinduet er også et pluss, gleder meg til neste sesong, blir nok fort noen turer over da også.
Det beste vinduet du kan huske ? Dette er jo bare tull. Dette vet vi jo ikke før nærmere jul, hvordan de som er handlet inn fungerer i laget og presterer. Navn på et papir, meritter fra tidligere klubber teller ikke en dritt slik sett. Nesten uansett navn så er det null garanti for at de fungerer i laget man har. En ting er sikkert, Arsenal har ikke råd til de bomkjøpene som eventuelt måtte komme. Det har City så det holder, det sammen med Newcastle og slik hadde Chelsea det. Arsenal har det ikke.
Jeg er skeptisk til å betale 1 milliard kroner for en spiller, uansett hvem det er.
Det er ikke mulig å 100% garantere at spillere blir suksess, de kan feks bli langtidsskadet i første kamp. Sånn sett kan vel vi legge all synsingen død og kun vurdere nøktern i ettertid. Eller er det ikke det som gir et interessant diskusjonsforum? Uansett så ser jeg det som positivt på at vi er oppe og ypper oss blant de store og tilsynelatende kjøper Rice foran nesa til City, det gir signaler til spillergruppe, fans mm. som jeg tenker man ikke skal undervurdere. Det at man gjør det tidlig så man kan få de innarbeidet i spillestil før seriestart er også positivt. in arteta I trust.
Jeg må si meg enig i at prisene har blitt galemattias.

Men jeg kjenner også at når City og Chelsea har gjort som de har gjort, så gir jeg en del mer faen i hva som er forsvarlig økonomisk og bryr meg litt mer om vi klarer å være konkurransedyktige finansielt og sportslig.

Jeg skulle gjerne visst hvordan vi finansierer årets vindu. Men går det til helvete med klubben finansielt, så vil jeg mer være sånn "ok, men de gav det et forsøk", for PL har blitt et tøysesirkus uansett. Eneste grunnen til at jeg fortsatt orker å engasjere meg er Artetas prosjekt, og mange herlige typer i spillergruppa. Da kan vi like gjerne gå for noe stort imo.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »



La meg bare være den første til å si, ja jeg skjønner at denne fyren prøver å samle følgere til Twittern sin.

Men la oss nå si Mbappe vil vekk fra PSG, han skjønner at da kan ikke lønnen være så høy som den var i PSG, men likevel selvfølgelig være blant de best betalte i verden.
Han vil spille CL og se for seg 4\5 år å kjempe om pokaler.

Finnes det en sjanse i helvete at Arsenal kunne vært aktuell på en slik liste, eller er finansene våre ikke i den himmelen enda?
Hvilke klubber er egentlig aktuelle for en spiller som Mbappe?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»