Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Svar
Wellé

Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Legg inn av Wellé »

Tenker ligaens foreløpige leder også burde ha den første overgangstråden for sommeren.
Blir det Rice, Caicedo, Zubimendi eller noen helt andre inn på midten. Noen bør det helst være for fornying i det leddet trengs.

Spam med Twitter-rykter og kjør diskusjon

Wellé

Legg inn av Wellé »

Spennende!



Tror han hadde vært en ekstremt god signering for oss. Betyr nok fort at man ser vekk fra Caicedo. Vil ha en mer offensiv spiller som arvtager til Xhaka, men forhåpentligvis har vi allerede den spilleren i Patino eller Vieira

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vi skal nok få inn en midtbanespiller som kan fylle 6er rollen, og Rice er en bunnsolid type. Han kan vel også spille 8er? Spørsmålet er også hvor mye konkurranse vi får. Bl.a. fra Chelsea, men også fra andre toppklubber. Liverpool trenger definitivt kvalitet inn på midten, men virker ikke være konkurransedyktige finansielt akkurat nå. Men det kan endre seg veldig fort med ny eier. City må vel snart fornye litt på midten, og ManU trenger flere sentrale med kvalitet enn Casemiro. Dog er rapportene om at han foretrekker Arsenal og at det er mye kontakt, selvsagt oppløftende og gir grunn til forsiktig optimisme.

Ellers synes jeg spissituasjonen er veldig spennende. Er Balogun klar for PL allerede nå, eller skal han lånes ut et år til? Blir Ed fortsatt regnet som god nok cover for Jesus, eller ville kanskje det være smart å kjøpe en skikkelig målgarantist? Hvor mye kan vi få for Ed i et salg (han er tross alt Engelsk og dermed naturlig overpriset i markedet)? Har vi råd da til differansen opp til en goalgetter, som garantert vil koste det hvite i øyet? Eller er det kanskje Balogun som skal cashes inn? Jeg håper og tror egentlig ikke det siste.

I forsvaret tror jeg det skjer lite. Der har vi både gode spillere i første 11ern og gode cover for alle plasser (selv om vi ikke har 8 likeverdige alternativer). Det eneste måtte være om Tierney - som egentlig er for god til å sitte på benken i PL - blir solgt fordi han både er for god til å sitte på benken og fordi han ikke er en ideell backtype i Artetas system, da han egentlig ikke er god nok som invertert back.

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

Rice er en helt fantastisk bra fotballspiller, og den klart beste vi kan få inn. Tør ikke helt å håpe på at vi enda er i den klassen klubber som kan kjøpe sånne spillere, men hadde vært helt fantastisk.

Moist

Legg inn av Moist »

Virker som at Rice kan være hovedfokuset i sommer ja

https://www.thetimes.co.uk/article/decl ... -npjgh09hz

Mehell

Legg inn av Mehell »

Rice til Arsenal vil være en ekstremt skummel signering for alle andre lag, men dere vil vel ganske sikkert få konkurranse om ham?
Uansett hvor mange spillere Chelsea kjøper så vil de vel prøve seg på en så god spiller som dette hvis han blir tilgjengelig? Lag som Man.City og United vil kanskje prøve seg, og hva med lag som Barcelona og Real Madrid?

Gleder meg skikkelig til både dere og oss er etablerte topplag igjen, slik at jeg kan gå tilbake til å "hate" dere :)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Mehell skrev: tir feb 21, 2023 9:25 am Rice til Arsenal vil være en ekstremt skummel signering for alle andre lag, men dere vil vel ganske sikkert få konkurranse om ham?
Uansett hvor mange spillere Chelsea kjøper så vil de vel prøve seg på en så god spiller som dette hvis han blir tilgjengelig? Lag som Man.City og United vil kanskje prøve seg, og hva med lag som Barcelona og Real Madrid?

Gleder meg skikkelig til både dere og oss er etablerte topplag igjen, slik at jeg kan gå tilbake til å "hate" dere :)
Tvil sterkt på at Rice har kortpasningsregisteret til å skulle fylle rommet mellom/bak Pedri/Gavi for å være ærlig.

Den linkede og veldig logiske forsterkningen til Barca i den posisjonen er Martín Zubimendi i Real Sociedad.

Real? Veldig usikker. De må fornye på sentral midtbane snart. Men Rice - selv om han er en bunnsolid PL-spiller - er neppe en spillertype eller et navn som gir Real fansen spesielt mye tenning.

Dog tror jeg Chelsea, City, Utd og Liverpool (hvis de får nye eiere) alle vil ønske seg spilleren ja. Derfor virker det lovende med rapportene om at Rice selv vil til Arsenal. Selv om jeg tar de med den nøvendige klypen salt.

Jeg tror Rice basically forsterker alle midtbaner i PL. I de fleste går han rett inn i første 11ern, og i f.eks. City ville han både gitt god cover, foryngrelse og blitt førstevalg på sikt.

Så som Partey og Xhaka spilte i høst, tror jeg faktisk ikke han hadde gått rett inn på midtbanen til Arsenal, men med Xhaka ute av form og Partey skadet, så hadde han selvsagt gått rett inn og forsterket massivt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Moist skrev: tir feb 21, 2023 9:14 am Virker som at Rice kan være hovedfokuset i sommer ja

https://www.thetimes.co.uk/article/decl ... -npjgh09hz
Nå tar jeg alt avisene skriver med en klype salt, men per nå er det vel mye som tyder på at vi ikke skal ut og handle spiss i sommer. Veldig spent på om Balgun vil blir ansett som klar for PL til sommeren.

15 mål på 20+2 kamper, og like mange mål som MBappe, samt flere enn både Neymar og Messi, er veldig imponerende helt til man ser at Lacazette har 14 mål i Ligue Ø denne sesongen. Da skjønner man hvor stor nivåforskjellen er på ligaene. For han så ut som en pensjonist i de siste kampene han spilte i Arsenal trøya.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Har tenkt på at dette er en link som gir mening, uten at jeg tror vi har en sjanse når alt kommer til alt. Virker som at han er destined for Liverpool hvis han drar til England. Med etterforskningen mot City kan jeg ikke helt se at de ender opp med å hente han med mindre de blir helt frifunnet før sommeren (noe jeg ikke tror skjer).

Tror nok uansett at vi heller går for Rice, men kan ikke komme på noen som ville vært en bedre Xhaka-oppgradering enn Jude.


Wellé

Legg inn av Wellé »

Mikel Arteta wants to bring in two central midfielders, a winger & probably a left back, which could be part-funded by the sale of some players, including Kieran Tierney. Arsenal could be willing to listen to offers for Tierney & will want to recoup their £25m. [@garyjacob]

Arsenal are likely to offload Albert Sambi Lokonga & Nuno Tavares this summer. Mikel Arteta faces a decision on Emile Smith Rowe & Folarin Balogun. Balogun is unlikely to want to return to the club to be the third-choice striker behind Eddie Nketiah. [@garyjacob] #afc

Er jo fort det man har spekulert i selv at man har trengt denne sommeren, og hvordan man kan finansiere det. ESR syns jeg ikke skal være et alternativ, men jeg tror man må enten selge enten Nketiah eller Balogun til sommeren. Nketiah flyr ikke like høyt nå som han gjorde rett etter VM, men med Trossard og Martinelli så syns jeg de tre fungerer som en fin backupsrotasjon bak Jesus. Samtidig så kan kanskje Balogun løfte nivået bak Jesus enda mer. Det er en tricky situasjon og må bare satse på at klubben gjør det riktige valget.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tor mar 02, 2023 9:00 pm Mikel Arteta wants to bring in two central midfielders, a winger & probably a left back, which could be part-funded by the sale of some players, including Kieran Tierney. Arsenal could be willing to listen to offers for Tierney & will want to recoup their £25m. [@garyjacob]

Arsenal are likely to offload Albert Sambi Lokonga & Nuno Tavares this summer. Mikel Arteta faces a decision on Emile Smith Rowe & Folarin Balogun. Balogun is unlikely to want to return to the club to be the third-choice striker behind Eddie Nketiah. [@garyjacob] #afc

Er jo fort det man har spekulert i selv at man har trengt denne sommeren, og hvordan man kan finansiere det. ESR syns jeg ikke skal være et alternativ, men jeg tror man må enten selge enten Nketiah eller Balogun til sommeren. Nketiah flyr ikke like høyt nå som han gjorde rett etter VM, men med Trossard og Martinelli så syns jeg de tre fungerer som en fin backupsrotasjon bak Jesus. Samtidig så kan kanskje Balogun løfte nivået bak Jesus enda mer. Det er en tricky situasjon og må bare satse på at klubben gjør det riktige valget.
To sentrale midtbanespillere høres voldsomt ut. Vi har allerede 6 spillere på 3 posisjoner (med mindre Vieria er tenkt som fremtidig ving, men det ser jeg ikke helt).

Partey, Xhaka og Jorginho blir jo ikke yngre. Men jeg ville tenkt at det holdt med en i sommer og en neste sommer. Skal vi virkelig lønne 8 spillere som kjemper om 3 posisjoner?

Elneny har jo signert ny kort kontrakt, og da ville det være rart å hente noen som bare skal være backup. Men såklart et ungt talent på relativt lav lønn til å utvikle for fremtiden, sammen med en etablert spiller (type Rice, Caicedo - har vel null tro på at Bellingham ender i Arsenal), kan være en vei å gå.

Jeg lener mer og mer mot at det smarte valget på spiss-situasjonen er å selge Ed. Men om det skjer i sommer, kommer nok an på om Balogun skal lånes ut 1 år til eller regnes som klar for å fighte om en plass i PL.

Mine tips av spillere potensielt ut som vi kan få en del penger for i sommer (delvis for å balansere bøkene og finansiere et kjøp av en dyr sentral midtbanespiller) er derfor Tierney og Ed.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tor mar 02, 2023 9:56 pm
Wellé skrev: tor mar 02, 2023 9:00 pm Mikel Arteta wants to bring in two central midfielders, a winger & probably a left back, which could be part-funded by the sale of some players, including Kieran Tierney. Arsenal could be willing to listen to offers for Tierney & will want to recoup their £25m. [@garyjacob]

Arsenal are likely to offload Albert Sambi Lokonga & Nuno Tavares this summer. Mikel Arteta faces a decision on Emile Smith Rowe & Folarin Balogun. Balogun is unlikely to want to return to the club to be the third-choice striker behind Eddie Nketiah. [@garyjacob] #afc

Er jo fort det man har spekulert i selv at man har trengt denne sommeren, og hvordan man kan finansiere det. ESR syns jeg ikke skal være et alternativ, men jeg tror man må enten selge enten Nketiah eller Balogun til sommeren. Nketiah flyr ikke like høyt nå som han gjorde rett etter VM, men med Trossard og Martinelli så syns jeg de tre fungerer som en fin backupsrotasjon bak Jesus. Samtidig så kan kanskje Balogun løfte nivået bak Jesus enda mer. Det er en tricky situasjon og må bare satse på at klubben gjør det riktige valget.
To sentrale midtbanespillere høres voldsomt ut. Vi har allerede 6 spillere på 3 posisjoner (med mindre Vieria er tenkt som fremtidig ving, men det ser jeg ikke helt).

Partey, Xhaka og Jorginho blir jo ikke yngre. Men jeg ville tenkt at det holdt med en i sommer og en neste sommer. Skal vi virkelig lønne 8 spillere som kjemper om 3 posisjoner?

Elneny har jo signert ny kort kontrakt, og da ville det være rart å hente noen som bare skal være backup. Men såklart et ungt talent på relativt lav lønn til å utvikle for fremtiden, sammen med en etablert spiller (type Rice, Caicedo - har vel null tro på at Bellingham ender i Arsenal), kan være en vei å gå.

Jeg lener mer og mer mot at det smarte valget på spiss-situasjonen er å selge Ed. Men om det skjer i sommer, kommer nok an på om Balogun skal lånes ut 1 år til eller regnes som klar for å fighte om en plass i PL.

Mine tips av spillere potensielt ut som vi kan få en del penger for i sommer (delvis for å balansere bøkene og finansiere et kjøp av en dyr sentral midtbanespiller) er derfor Tierney og Ed.
Trodde jeg hadde svart på denne i går, men glemte tydeligvis å trykke send.

Jeg glemte Jorginho litt oppe i det hele så kan være enig i at to midtbanespillere er overkill. Det er litt derfor jeg syns det var litt skuffende at man hentet Jorginho siden det setter litt en stopper for en annen signeirng på midtbanen. Samtidig så kan jeg ikke benekte at han har vært uvurderlig de siste ukene med både Elneny og Partey skadet.

En løsning jeg kan se for meg er at man henter en etablert spiller (Rice) og en midtbanespiller som er yngre (f.eks Lavia, Thuram, Gabri Veiga, Zaïre-Emery). Da vil jeg si at man kan få til to signeringer på midten uten at det er veldig problematisk. Man kan da slippe Jorginho (og kanskje Xhaka) neste sesong uten at man har en samspilt kombinasjon av midtbanespillere.

Tipper vi selger Lokonga, Tavares, Tierney, Mari og en av Balogun og Nketiah. Det går også rykter om at man vurderer salg av ESR, men det håper jeg ikke skjer, selvom jegs er logikken fra klubbens side. En siste spiller som kan generere verdi ved salg og som jeg skjønner veldig godt hvis ønsker å flytte på seg er Holding.

Inn så er det jo snakk om en venstreback og kantspiller. Vi var jo linket til han Fresnada fra Valladolid i januar og jeg kan se for meg at vi kommer tilbake til han. Da vil vil ha Zinchenko, White, Tomiyasu og Fresnada som alle kan spille back, selvom tre av disse er høyrebent, men tror Arteta er komfortabel med å bruke Tomi på venstresiden. Da har man også en naturlig pathway for Sousa som er venstreback på akademiet til å komme igjennom og man kan selge Tomi når det skjer. @Jolla har nevnt en annen potensiell back for oss i La Liga som heter Arnau Martinez og spiller for Girona, som han mener er enda mer lovende enn Fresnada. Personlig ser jeg ikke at vi har en sjanse der. City trenger backer og Girona har et samarbeid med City.

På kant så antar jeg at det er snakk om en høyreving. Skal innrømme at jeg ikke har noen veldig gode alternativer der. De jeg har likt tidligere har ikke hatt den utviklingen som jeg har håpet på (Olise, Neto) og er heller ingen andre som jeg har fått med meg av up & coming talenter som kunne vært interessante. Legger litt skylden på at jeg har vært sykemeldt i tre uker etter en operasjon og har hatt null energi for å følge med på noe annet enn Arsenal. Skal sies at vi har to lovende høyrekanter i bakhånd også for øyeblikket. Marquinhos åpnet jo med mål og assist i debuten sin for Norwich, samt at vi har Cozier-Duberry som blir skrytt opp i skyene for tiden for juniorlaget. Han har en ekstremt lik måte å bevege seg på med og uten ball som Saka.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre mar 03, 2023 10:49 am
Tipper vi selger Lokonga, Tavares, Tierney, Mari og en av Balogun og Nketiah. Det går også rykter om at man vurderer salg av ESR, men det håper jeg ikke skjer, selvom jegs er logikken fra klubbens side. En siste spiller som kan generere verdi ved salg og som jeg skjønner veldig godt hvis ønsker å flytte på seg er Holding.
Bare så det ikke er noen misforståelser, så tror jeg selvsagt også at vi selger/kvitter oss med flere spillere. Men jeg nevnte Tierney og Ed spesifikt fordi jeg tror det er de to vi kan få en del igjen for når vi eventuelt selger.

Tierney ut er veldig logisk. Han er som jeg har skrevet noen ganger før, egentlig alt for god til å sitte på benk. Og så passer han ikke veldig bra som back i Artetas system. Han vil kunne leverer på veldig høyt nivå for en manager som bruker mer klassiske back-roller.

Jeg håper virkelig ikke vi selger ESR. Er ikke han per i dag beste erstatter for Ødegaard, hvis kapteinen vår blir skadet/suspendert? (da må vi kanskje tilbake i 4-2-3-1, litt usikker). Det Vieira har levert har på ingen måte overbevist meg. Han har en god pasningsfot/dødballfot og nærteknikk, men mangler veldig mye annet. Det ESR leverte da han hadde en skadefri periode, var det veldig høyt nivå på. Spørsmålet er selvsagt om han klarer å holde seg skadefri. Men det var vel du (?) som skrev at alle skadeplagene var relatert til samme sak, og der har han nå gjennomført operesjon? Da er det jo faktisk mulig at han kan være ferdig med det, med litt flyt.

Men klart, han er per i dag et godt stykke unna å være førstevalg i noen posisjon (enda lengre frem dit med Trossard inn), og han er ung og engelsk, og således kan vi antakelig få en god pris.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: fre mar 03, 2023 11:47 am Bare så det ikke er noen misforståelser, så tror jeg selvsagt også at vi selger/kvitter oss med flere spillere. Men jeg nevnte Tierney og Ed spesifikt fordi jeg tror det er de to vi kan få en del igjen for når vi eventuelt selger.

Tierney ut er veldig logisk. Han er som jeg har skrevet noen ganger før, egentlig alt for god til å sitte på benk. Og så passer han ikke veldig bra som back i Artetas system. Han vil kunne leverer på veldig høyt nivå for en manager som bruker mer klassiske back-roller.

Jeg håper virkelig ikke vi selger ESR. Er ikke han per i dag beste erstatter for Ødegaard, hvis kapteinen vår blir skadet/suspendert? (da må vi kanskje tilbake i 4-2-3-1, litt usikker). Det Vieira har levert har på ingen måte overbevist meg. Han har en god pasningsfot/dødballfot og nærteknikk, men mangler veldig mye annet. Det ESR leverte da han hadde en skadefri periode, var det veldig høyt nivå på. Spørsmålet er selvsagt om han klarer å holde seg skadefri. Men det var vel du (?) som skrev at alle skadeplagene var relatert til samme sak, og der har han nå gjennomført operesjon? Da er det jo faktisk mulig at han kan være ferdig med det, med litt flyt.

Men klart, han er per i dag et godt stykke unna å være førstevalg i noen posisjon (enda lengre frem dit med Trossard inn), og han er ung og engelsk, og således kan vi antakelig få en god pris.
Vil tro at vi kan få €30m for Tavares. Har vært veldig god for OM denne sesongen. For lag som spiller med vingbacker så bør han være noe av det mest interessante man kan hente.

Lokonga tipper jeg vi kan få ca det samme som vi kjøpte han for, spesielt hvis han leverer godt for CP.

Jeg er enig i at Vieira ikke har levert helt opp mot hva man hadde håpet, men samtidig så syns jeg at man ser at det bor ufattelig mye fotball i fyren og han er i mine øyne en bedre killer når det kommer til stikkere og innlegg enn Ødegaard. Når man ser målpoeng/90 for han så har han levert på et skyhøyt nivå. Dessverre er det litt svakt imellom de involveringene. Håper at han med en full PS og vant til PL vil ta seg opp neste sesong. Viktig å huske på at han kun ble førstevalg midtveis i forrige sesong for Porto.

For å utbrodere litt her så har jo Arteta skrytt en del av Vieira i det siste og sa nylig at man vil se mer av Vieira og Martinelli spille (nærme) sammen. Får meg til å tro at man kommer til å prøve han i den venstre indreløperen snart i PL, kanskje allerede på lørdag. Det hadde vært gøy ettersom det er en kamp vi bør vinne uansett så lenge man spiller med Partey. En midtbane bestående av Jorginho, Ødegaard og Vieira syns jeg er litt veikt og treigt.

Ja, det var meg som skrev det, eller mer nøyaktig videreformidlet det. Riktignok er denne siste skaden ikke det, men ikke uvanlig at man får litt belastningsskader etter en slik operasjon. Forhåpentligvis forsvinner i stor grad problemene for godt nå. Og ønsker jo også å beholde han.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Tviler på at ESR selges, men Tierney og de utlånsspillerne ryker nok.

Det er CL neste år, man trenger en større stall.

Hvis man kjøper Rice, så tror jeg kanskje Vieira går på et års utlån.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre mar 03, 2023 12:09 pm
Enzino skrev: fre mar 03, 2023 11:47 am Bare så det ikke er noen misforståelser, så tror jeg selvsagt også at vi selger/kvitter oss med flere spillere. Men jeg nevnte Tierney og Ed spesifikt fordi jeg tror det er de to vi kan få en del igjen for når vi eventuelt selger.

Tierney ut er veldig logisk. Han er som jeg har skrevet noen ganger før, egentlig alt for god til å sitte på benk. Og så passer han ikke veldig bra som back i Artetas system. Han vil kunne leverer på veldig høyt nivå for en manager som bruker mer klassiske back-roller.

Jeg håper virkelig ikke vi selger ESR. Er ikke han per i dag beste erstatter for Ødegaard, hvis kapteinen vår blir skadet/suspendert? (da må vi kanskje tilbake i 4-2-3-1, litt usikker). Det Vieira har levert har på ingen måte overbevist meg. Han har en god pasningsfot/dødballfot og nærteknikk, men mangler veldig mye annet. Det ESR leverte da han hadde en skadefri periode, var det veldig høyt nivå på. Spørsmålet er selvsagt om han klarer å holde seg skadefri. Men det var vel du (?) som skrev at alle skadeplagene var relatert til samme sak, og der har han nå gjennomført operesjon? Da er det jo faktisk mulig at han kan være ferdig med det, med litt flyt.

Men klart, han er per i dag et godt stykke unna å være førstevalg i noen posisjon (enda lengre frem dit med Trossard inn), og han er ung og engelsk, og således kan vi antakelig få en god pris.
Vil tro at vi kan få €30m for Tavares. Har vært veldig god for OM denne sesongen. For lag som spiller med vingbacker så bør han være noe av det mest interessante man kan hente.

Lokonga tipper jeg vi kan få ca det samme som vi kjøpte han for, spesielt hvis han leverer godt for CP.

Jeg er enig i at Vieira ikke har levert helt opp mot hva man hadde håpet, men samtidig så syns jeg at man ser at det bor ufattelig mye fotball i fyren og han er i mine øyne en bedre killer når det kommer til stikkere og innlegg enn Ødegaard. Når man ser målpoeng/90 for han så har han levert på et skyhøyt nivå. Dessverre er det litt svakt imellom de involveringene. Håper at han med en full PS og vant til PL vil ta seg opp neste sesong. Viktig å huske på at han kun ble førstevalg midtveis i forrige sesong for Porto.

For å utbrodere litt her så har jo Arteta skrytt en del av Vieira i det siste og sa nylig at man vil se mer av Vieira og Martinelli spille (nærme) sammen. Får meg til å tro at man kommer til å prøve han i den venstre indreløperen snart i PL, kanskje allerede på lørdag. Det hadde vært gøy ettersom det er en kamp vi bør vinne uansett så lenge man spiller med Partey. En midtbane bestående av Jorginho, Ødegaard og Vieira syns jeg er litt veikt og treigt.

Ja, det var meg som skrev det, eller mer nøyaktig videreformidlet det. Riktignok er denne siste skaden ikke det, men ikke uvanlig at man får litt belastningsskader etter en slik operasjon. Forhåpentligvis forsvinner i stor grad problemene for godt nå. Og ønsker jo også å beholde han.
Tavares er et godt poeng. Jeg har ikke fulgt ham så nøye, men har sett postene dine her om ham, og tittet på et par av målene. Så han burde jeg husket.

Husker ikke hva vi gav for Sambi, mulig vi kan få igjen det vi gav? Skjønte ikke helt hva CP skal med ham. Mulig jeg undervurderer spilleren basert på noen svake opptredner. Han har startet de to siste PL-kampene der ser jeg.

Nå som Xhaka ikke lengre spiller i Redemption-God-Mode, kan det fint testes. Den pasningsfoten, kominert med løpene til Martinelli og Trossard (og etterhvert Jesus), burde jo kunne skape en del. Jeg synes Vieira har veldig mye som må forbedres. Men akkurat pasningsfoten (og nærteknikken) hans er veldig slepen allerede. Men jeg mener fortsatt at ESR er en bedre fotballspiller p.t. (hvis jeg regner ham på det nivået han hadde før skaden) og dermed mest nærliggende erstatter hvis Ødegaard er ute. Til og med hvis det betyr 4-2-3-1 og ESR som 10er.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: fre mar 03, 2023 3:47 pm Tavares er et godt poeng. Jeg har ikke fulgt ham så nøye, men har sett postene dine her om ham, og tittet på et par av målene. Så han burde jeg husket.

Husker ikke hva vi gav for Sambi, mulig vi kan få igjen det vi gav? Skjønte ikke helt hva CP skal med ham. Mulig jeg undervurderer spilleren basert på noen svake opptredner. Han har startet de to siste PL-kampene der ser jeg.

Nå som Xhaka ikke lengre spiller i Redemption-God-Mode, kan det fint testes. Den pasningsfoten, kominert med løpene til Martinelli og Trossard (og etterhvert Jesus), burde jo kunne skape en del. Jeg synes Vieira har veldig mye som må forbedres. Men akkurat pasningsfoten (og nærteknikken) hans er veldig slepen allerede. Men jeg mener fortsatt at ESR er en bedre fotballspiller p.t. (hvis jeg regner ham på det nivået han hadde før skaden) og dermed mest nærliggende erstatter hvis Ødegaard er ute. Til og med hvis det betyr 4-2-3-1 og ESR som 10er.
Det er to årsaker til at jeg tror at Arteta kanskje foretrekker Vieira over ESR.

Det ene er at han er en bedre final ball-spiller.

Det andre er at han nok har en bedre tempoforståelse av spillet. Han er flinkere til å vurdere når han skal spille aggressivt og når han skal bare resirkulere ballen. ESR er i veldig stor grad enn spiller som angriper hver gang han har ballen. Det kan være nyttig i noen game states, mens i andre så er det ikke like nyttig. Var f.eks flere kamper i fjor hvor jeg ønsket at han skulle spille på lavere risiko slik at vi kunne holde litt på ballen når vi ble presset tilbake (gjerne når vi ledet), mens han gikk for high risk, high reward-løsninger.

Totalt sett så er jeg forøvrig enig i at det ESR har levert for oss er bedre enn hva Vieira har levert for oss, men igjen, jeg tror ikke vi har sett i nærheten av hva Vieira kommer til å bli enda og forventer stor forbedring av han fra og med nå egentlig.

Tror vi ga rundt €20m for Sambi og syns han har sett ut som en spiller som er verdt ca det, men ikke særlig mye mer. Ergo god spiller, men ikke god nok for oss. Så en video med alle involveringene hans fra Liverpool-kampen hans og da var han god syns jeg, men som vi vet så er ikke problemet hans med ball.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre mar 03, 2023 3:59 pm
Det er to årsaker til at jeg tror at Arteta kanskje foretrekker Vieira over ESR.

Det ene er at han er en bedre final ball-spiller.

Det andre er at han nok har en bedre tempoforståelse av spillet. Han er flinkere til å vurdere når han skal spille aggressivt og når han skal bare resirkulere ballen. ESR er i veldig stor grad enn spiller som angriper hver gang han har ballen. Det kan være nyttig i noen game states, mens i andre så er det ikke like nyttig. Var f.eks flere kamper i fjor hvor jeg ønsket at han skulle spille på lavere risiko slik at vi kunne holde litt på ballen når vi ble presset tilbake (gjerne når vi ledet), mens han gikk for high risk, high reward-løsninger.

Totalt sett så er jeg forøvrig enig i at det ESR har levert for oss er bedre enn hva Vieira har levert for oss, men igjen, jeg tror ikke vi har sett i nærheten av hva Vieira kommer til å bli enda og forventer stor forbedring av han fra og med nå egentlig.
Interessante betrakninger dette. Og jeg er ikke helt uenig. Men likevel ikke helt enig heller, fordi:

ESR kom inn i laget da vi slet voldsomt med å skape sjanser, og vi var ikke i nærheten av like gode til å kontrollere tempoet i matcher som vi har blitt denne sesongen. Da var han et veldig friskt pust nettopp fordi han var så direkte i spillestilen og skape sjanser og målpoeng.

Men betyr det egentlig at han ikke har tempoforståelse, slik at han ikke kan være med på å sette tempoet i en kamp opp og ned? Eller betyr det bare at det han var direkte den gangen var nettopp det laget trengte og at han derfor spilte sånn fordi det var nødvendig og fordi Arteta ba ham spille på sine styrker?

Det er genuine spørsmål. Jeg har ikke svarene. Men for meg fremstår han som en ganske smart spiller. Mulig Vieira er hakket mer fotballsmart. Men jeg tror ikke nødvendigvis forskjellen er så stor. Nå har jo ESR vært ute så lenge at lagets spillestil har blitt utviklet underveis. Så mye ESR dermed ikke har utviklet seg i takt med laget, noe jeg for øvrig mener Saka har gjort. Han var mer direkte før, og har blitt flinkere til å være med og styre tempo i kamp etter game state og andre faktorer.

Er det noen grunn til å tro at ikke ESR skal klare det samme? Jeg tror faktisk at han har nok fotballforståelse til å styre tempo i kamper både opp og ned, akkurat slik som Saka gjør. Når laget nå etter hvert har fått spilt det bedre og bedre inn (det er langt fra perfekt, men har blitt veldig mye bedre).

Så jeg vil gjerne se ESR spille en del flere minutter i forskjellige kampbilder og game states, før jeg er så sikker på at han er signifikant dårligere enn Vieira på dette.

Til det med final balls: jeg synes også at med blotte øyet så ser Vieira råere ut. Men ESR har hatt bedre både xA90 og key passes/game denne sesongen (men selvsagt for få spilleminutter til å vite om det egentlig er reelt). '

Og hvis jeg ikke husker feil så hadde han bedre xA90 forrige sesong, enn det Vieira har hatt denne sesongen. Han gruset jo både Saka og Ødegaard på en del stats (de var ikke like gode forrige sesong som i inneværende), så jeg lurer nesten på om du kan ha glemt litt av hvor enormt god han faktisk var for oss i en lengre periode forrige sesong?

Så for min del er juryen fortsatt ute på begge de to temaene.

Ser man videre på en del andre ting enn akkurat disse to så er ESR en bedre dribler, en bedre målscorer, og minst like god til å passere pressledd. Han er mer eksplosiv og har også mer fysisk tilstedeværelse (noe jeg mener er Vieiras aller største svakhet på banen), og er en bedre takler (selv om dette ikke er styrken til noen av dem). De er vel begge ganske jevne på disiplin, posisjonering og kollektivt presspill.

Så hvis jeg måtte valgt en av dem i en helt avgjørende kamp, så hadde jeg ikke vært i tvil en gang. ESR over Vieira 8 dager i uka. Gitt begge i match fitness som forutsetning selvsagt. Hadde kampen gått i morgen, hadde jeg nok startet Vieira med plan om å bytte inn ESR, da han neppe er match fit for 90 min ennå.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: fre mar 03, 2023 11:39 pm Interessante betrakninger dette. Og jeg er ikke helt uenig. Men likevel ikke helt enig heller, fordi:

ESR kom inn i laget da vi slet voldsomt med å skape sjanser, og vi var ikke i nærheten av like gode til å kontrollere tempoet i matcher som vi har blitt denne sesongen. Da var han et veldig friskt pust nettopp fordi han var så direkte i spillestilen og skape sjanser og målpoeng.

Men betyr det egentlig at han ikke har tempoforståelse, slik at han ikke kan være med på å sette tempoet i en kamp opp og ned? Eller betyr det bare at det han var direkte den gangen var nettopp det laget trengte og at han derfor spilte sånn fordi det var nødvendig og fordi Arteta ba ham spille på sine styrker?

Det er genuine spørsmål. Jeg har ikke svarene. Men for meg fremstår han som en ganske smart spiller. Mulig Vieira er hakket mer fotballsmart. Men jeg tror ikke nødvendigvis forskjellen er så stor. Nå har jo ESR vært ute så lenge at lagets spillestil har blitt utviklet underveis. Så mye ESR dermed ikke har utviklet seg i takt med laget, noe jeg for øvrig mener Saka har gjort. Han var mer direkte før, og har blitt flinkere til å være med og styre tempo i kamp etter game state og andre faktorer.

Er det noen grunn til å tro at ikke ESR skal klare det samme? Jeg tror faktisk at han har nok fotballforståelse til å styre tempo i kamper både opp og ned, akkurat slik som Saka gjør. Når laget nå etter hvert har fått spilt det bedre og bedre inn (det er langt fra perfekt, men har blitt veldig mye bedre).

Så jeg vil gjerne se ESR spille en del flere minutter i forskjellige kampbilder og game states, før jeg er så sikker på at han er signifikant dårligere enn Vieira på dette.

Til det med final balls: jeg synes også at med blotte øyet så ser Vieira råere ut. Men ESR har hatt bedre både xA90 og key passes/game denne sesongen (men selvsagt for få spilleminutter til å vite om det egentlig er reelt). '

Og hvis jeg ikke husker feil så hadde han bedre xA90 forrige sesong, enn det Vieira har hatt denne sesongen. Han gruset jo både Saka og Ødegaard på en del stats (de var ikke like gode forrige sesong som i inneværende), så jeg lurer nesten på om du kan ha glemt litt av hvor enormt god han faktisk var for oss i en lengre periode forrige sesong?

Så for min del er juryen fortsatt ute på begge de to temaene.

Ser man videre på en del andre ting enn akkurat disse to så er ESR en bedre dribler, en bedre målscorer, og minst like god til å passere pressledd. Han er mer eksplosiv og har også mer fysisk tilstedeværelse (noe jeg mener er Vieiras aller største svakhet på banen), og er en bedre takler (selv om dette ikke er styrken til noen av dem). De er vel begge ganske jevne på disiplin, posisjonering og kollektivt presspill.

Så hvis jeg måtte valgt en av dem i en helt avgjørende kamp, så hadde jeg ikke vært i tvil en gang. ESR over Vieira 8 dager i uka. Gitt begge i match fitness som forutsetning selvsagt. Hadde kampen gått i morgen, hadde jeg nok startet Vieira med plan om å bytte inn ESR, da han neppe er match fit for 90 min ennå.
Nå skal man ta Vieira sine tall denne sesongen med en stor klype salt siden han kun har 313 minutter i PL, men ettersom det underbygger det inntrykket jeg sitter med av han så velger jeg å ta det med. Han har en xA/90 på 0,61. ESR hadde 0,09 forrige sesong. Sesongen før der var det en del bedre med 0,21, men ikke det jeg vil kalle «elite». I år har han spilt 6 min i PL så det kan man ikke basere noe på. xG+xA var 0,33 i 20/21, men til tross for nedgangen i xA så ble xG+xA 0,37 i forrige sesong. Til sammenligning så hadde Saka 0,54 i forrige sesong og 0,58 i år, mens Ødegaard hadde 0,36 forrige sesong og 0,66 i år.

Mye tall her, men mest ment for å få frem at ESR sine underliggende tall aldri har vært «ekstremt» gode. Men jeg vil egentlig ikke at dette skal ta fokuset i diskusjonen. ESR har en del ferdigheter som er veldig spennende og som passer inn i klubben, samt at det er veldig gøy med HE-produkter i stallen.

Og det er meget mulig at han har det i seg når det kommer til tempoforståelse, selvom det er mange som aldri blir veldig gode på dette. Jeg syns uansett kamp så er han bånn gass hele tiden. Han ser alltid fremover i banen og i veldig ofte er dette supert. Det er langt verre å ikke ha noen av denne typen spillere. Under Wenger kunne vi bli i overkant omstendelige og spille det som ofte kalles hestesko. Samtidig så tror jeg Arteta er ekstremt opptatt av at spillerne skal ha denne forståelsen ettersom brudd i mot er ekstremt farlig.

Menmen, det blir veldig Nice å få han tilbake skadefri og håper som sagt 100% på at vi ikke selger han. Det store spørsmålet med han fremover er om han blir utviklet som en interior eller exterior spiller. Personlig har jeg egentlig alltid sett på han som det første, men han spilte stort sett det siste etter at Ødegaard kom inn.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: lør mar 04, 2023 8:16 am
Enzino skrev: fre mar 03, 2023 11:39 pm Interessante betrakninger dette. Og jeg er ikke helt uenig. Men likevel ikke helt enig heller, fordi:

ESR kom inn i laget da vi slet voldsomt med å skape sjanser, og vi var ikke i nærheten av like gode til å kontrollere tempoet i matcher som vi har blitt denne sesongen. Da var han et veldig friskt pust nettopp fordi han var så direkte i spillestilen og skape sjanser og målpoeng.

Men betyr det egentlig at han ikke har tempoforståelse, slik at han ikke kan være med på å sette tempoet i en kamp opp og ned? Eller betyr det bare at det han var direkte den gangen var nettopp det laget trengte og at han derfor spilte sånn fordi det var nødvendig og fordi Arteta ba ham spille på sine styrker?

Det er genuine spørsmål. Jeg har ikke svarene. Men for meg fremstår han som en ganske smart spiller. Mulig Vieira er hakket mer fotballsmart. Men jeg tror ikke nødvendigvis forskjellen er så stor. Nå har jo ESR vært ute så lenge at lagets spillestil har blitt utviklet underveis. Så mye ESR dermed ikke har utviklet seg i takt med laget, noe jeg for øvrig mener Saka har gjort. Han var mer direkte før, og har blitt flinkere til å være med og styre tempo i kamp etter game state og andre faktorer.

Er det noen grunn til å tro at ikke ESR skal klare det samme? Jeg tror faktisk at han har nok fotballforståelse til å styre tempo i kamper både opp og ned, akkurat slik som Saka gjør. Når laget nå etter hvert har fått spilt det bedre og bedre inn (det er langt fra perfekt, men har blitt veldig mye bedre).

Så jeg vil gjerne se ESR spille en del flere minutter i forskjellige kampbilder og game states, før jeg er så sikker på at han er signifikant dårligere enn Vieira på dette.

Til det med final balls: jeg synes også at med blotte øyet så ser Vieira råere ut. Men ESR har hatt bedre både xA90 og key passes/game denne sesongen (men selvsagt for få spilleminutter til å vite om det egentlig er reelt). '

Og hvis jeg ikke husker feil så hadde han bedre xA90 forrige sesong, enn det Vieira har hatt denne sesongen. Han gruset jo både Saka og Ødegaard på en del stats (de var ikke like gode forrige sesong som i inneværende), så jeg lurer nesten på om du kan ha glemt litt av hvor enormt god han faktisk var for oss i en lengre periode forrige sesong?

Så for min del er juryen fortsatt ute på begge de to temaene.

Ser man videre på en del andre ting enn akkurat disse to så er ESR en bedre dribler, en bedre målscorer, og minst like god til å passere pressledd. Han er mer eksplosiv og har også mer fysisk tilstedeværelse (noe jeg mener er Vieiras aller største svakhet på banen), og er en bedre takler (selv om dette ikke er styrken til noen av dem). De er vel begge ganske jevne på disiplin, posisjonering og kollektivt presspill.

Så hvis jeg måtte valgt en av dem i en helt avgjørende kamp, så hadde jeg ikke vært i tvil en gang. ESR over Vieira 8 dager i uka. Gitt begge i match fitness som forutsetning selvsagt. Hadde kampen gått i morgen, hadde jeg nok startet Vieira med plan om å bytte inn ESR, da han neppe er match fit for 90 min ennå.
Nå skal man ta Vieira sine tall denne sesongen med en stor klype salt siden han kun har 313 minutter i PL, men ettersom det underbygger det inntrykket jeg sitter med av han så velger jeg å ta det med. Han har en xA/90 på 0,61. ESR hadde 0,09 forrige sesong. Sesongen før der var det en del bedre med 0,21, men ikke det jeg vil kalle «elite». I år har han spilt 6 min i PL så det kan man ikke basere noe på. xG+xA var 0,33 i 20/21, men til tross for nedgangen i xA så ble xG+xA 0,37 i forrige sesong. Til sammenligning så hadde Saka 0,54 i forrige sesong og 0,58 i år, mens Ødegaard hadde 0,36 forrige sesong og 0,66 i år.

Mye tall her, men mest ment for å få frem at ESR sine underliggende tall aldri har vært «ekstremt» gode. Men jeg vil egentlig ikke at dette skal ta fokuset i diskusjonen. ESR har en del ferdigheter som er veldig spennende og som passer inn i klubben, samt at det er veldig gøy med HE-produkter i stallen.

Og det er meget mulig at han har det i seg når det kommer til tempoforståelse, selvom det er mange som aldri blir veldig gode på dette. Jeg syns uansett kamp så er han bånn gass hele tiden. Han ser alltid fremover i banen og i veldig ofte er dette supert. Det er langt verre å ikke ha noen av denne typen spillere. Under Wenger kunne vi bli i overkant omstendelige og spille det som ofte kalles hestesko. Samtidig så tror jeg Arteta er ekstremt opptatt av at spillerne skal ha denne forståelsen ettersom brudd i mot er ekstremt farlig.

Menmen, det blir veldig Nice å få han tilbake skadefri og håper som sagt 100% på at vi ikke selger han. Det store spørsmålet med han fremover er om han blir utviklet som en interior eller exterior spiller. Personlig har jeg egentlig alltid sett på han som det første, men han spilte stort sett det siste etter at Ødegaard kom inn.
Jeg husker tydeligvis en del statistikker feil. Kan være jeg ble lurt av at han konverterte veldig mange xG og XA til G og A. Som sagt gir det veldig mye mere mening at Vieria er bedre på key passes.

Jeg har alltid tenkt på ESR som en allround angrepsspiller. At han bekle vinger, sentralt foran pivot og kanskje til og med falsk 9er. Men jeg har egentlig aldri sett ham som en indreløper, da jeg er usikker på den defensive biten. Men jeg tror ikke han er noe dårligere enn Vieira der.

Dette fikk meg til å tenke på diskusjonen vi hadde om Saka for en tid tilbake. Du klarte å overtale meg fra å mene at han var ren ving (så alltid på ham som det, også da han vikarierte på venstre back), til å gå med på at han antakelig kunne bli en kick ass indreløper.

Saka er såpass god i så mye at han hadde sikkert klart det også. Men sånn som han spiller på ving nå, så er det vanskelig å argumentere i mot at det var smart å rendyrke ham der.

ESR er såpass anvendelig, og det kan jo bli et slags problem for ham. At han aldri blir rendyrket i en enkelt posisjon. Men skal han få ut hele råpotensialet sitt, som jeg mener er stort og faktisk ikke var veldig langt bak Saka da de slo igjennom, kan det nok henne at han må finne sin rolle. Det er dog tungt i det laget vi har nå skadefritt, for det er trangt om plassen i første 11rn når Martinelli og Ødegaard leverer på sitt beste.

PS. han står logget med 6 innhopp i PL på til sammen 57 min denne sesongen, uten at det endrer konklusjonen på at det er alt for lite spilletid til å konkludere noe som helst.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: lør mar 04, 2023 10:31 am Jeg husker tydeligvis en del statistikker feil. Kan være jeg ble lurt av at han konverterte veldig mange xG og XA til G og A. Som sagt gir det veldig mye mere mening at Vieria er bedre på key passes.

Jeg har alltid tenkt på ESR som en allround angrepsspiller. At han bekle vinger, sentralt foran pivot og kanskje til og med falsk 9er. Men jeg har egentlig aldri sett ham som en indreløper, da jeg er usikker på den defensive biten. Men jeg tror ikke han er noe dårligere enn Vieira der.

Dette fikk meg til å tenke på diskusjonen vi hadde om Saka for en tid tilbake. Du klarte å overtale meg fra å mene at han var ren ving (så alltid på ham som det, også da han vikarierte på venstre back), til å gå med på at han antakelig kunne bli en kick ass indreløper.

Saka er såpass god i så mye at han hadde sikkert klart det også. Men sånn som han spiller på ving nå, så er det vanskelig å argumentere i mot at det var smart å rendyrke ham der.

ESR er såpass anvendelig, og det kan jo bli et slags problem for ham. At han aldri blir rendyrket i en enkelt posisjon. Men skal han få ut hele råpotensialet sitt, som jeg mener er stort og faktisk ikke var veldig langt bak Saka da de slo igjennom, kan det nok henne at han må finne sin rolle. Det er dog tungt i det laget vi har nå skadefritt, for det er trangt om plassen i første 11rn når Martinelli og Ødegaard leverer på sitt beste.

PS. han står logget med 6 innhopp i PL på til sammen 57 min denne sesongen, uten at det endrer konklusjonen på at det er alt for lite spilletid til å konkludere noe som helst.
Ja, ESR overpresterte spesielt xG-en sin noe ekstremt i starten av forrige sesong. Mene rhan hadde 8 mål på 1,9xG på et tidspunkt uten at jeg skal sverge på at det er sant.

Ref Saka så var jo noe av årsaken til at jeg argumenterte for det var fordi vi hadde etablerte dyrinnkjøpte spillere i kantposisjonene på det tidspunktet i Pepe og Aubameyang. Ettersom Saka er så anvendelig og bredt ferdighetsregister så syns jeg det kunne være en naturlig progresjon for oss. Spesielt siden han i en periode spilte som en slags indreløper da han spilte vingback i trebackslinjen vår under Arteta. Tierney var en nominell venstre midtstopper, men når vi hadde ballen ble han en venstreback mens Saka inverterte til å bli en indreløper. Jeg syns han løste det fryktelig bra så så for meg at det var noe Arteta så for seg.

Jeg tror heller ikke at han har helt gitt opp den tanken. Vi var jo veldig keene på Raphinha som i all hovedsak spiller i samme posisjon som Saka. Jeg tror ikke Arteta var villig til å bruke så mye penger (i lønn og overgangssum) for en spiller som ville vært et klart andrevalg, noe han ville vært hvis Saka utelukkende spilte høyreving.

Men personlig så mener jeg nå at det er feil vei å gå. Saka har blitt en høyreving i ypperste verdensklasse og da mener jeg vi bør rendyrke han som det fra nå av. Da han var 19 år og litt mer potet i stallen så var det mer naturlig å eventuelt utvikle han i en annen posisjon, og han spilte jo også på det tidspunktet nesten utelukkende på venstresiden enten som back eller ving. Nå er han som kjent 21 år og er verdensklasse i en posisjon. Ting stiller seg selvfølgelig annerledes, men jeg hadde ikke blitt overrasket om han hadde blitt en verdensklasse indreløper heller om man heller hadde gått for å utvikle han som det da han var 19 år. For han er så fotballsmart, allsidig og teknisk at han kunne blitt verdensklasse i samtlige posisjoner.

Jeg ser ikke hvorfor ESR ikke skal kunne bli en god indreløper. Han har fysikken, og som du sier, så bør han kunne bli såpass fotballsmart at han forstår hvordan han skal løse rollen i systemet vårt. Det er liten tvil om at jeg heller vil ha han eller Vieira i veldig mange av de situasjonene som Xhaka ender opp i offensivt. På den annen side så er det jo også veldig mange defensive situasjoner hvor jeg heller vil ha han enn de to overnevnte, men hvis de kan utvikle seg defensivt, som jeg vil tro er et stort fokus individuelt for dem begge fra Arteta sin side, så er de mer naturlige spillere i den rollen enn Xhaka etter min mening. Mulig at en evt Rice-signering vil åpne opp mer for at de kan spille den rollen. Han har jo en enorm radius han kan dekke defensivt og gjør at man kan bruke litt mer offensive spillere i venstre indreløper. Uten at jeg mener at Partey er en slask når han spiller.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Syns dette gir veldig mening. Ser virkelig ikke verdien av å ha Jorginho, Partey, Rice og Caicedo i samme stall. Totalt overkill. Liker både Caicedo og Rice, men Rice er pdd den klart mest "ferdige" versjonen av en PL-spiller så skjønner hvorfor han er den prioriterte, samt at det teller positivt at han er HG. Da kan en evt 2. midtbanespiller være av den billigere og yngre sorten som passer med vår rekrutteringsstrategi.

Med Nelson ut til sommeren og muligens Holding også så er det greit å supplere med en ny brite for å særge for at vi klarer minimumskravet på 8:
Ramsdale, 3.-keeper, White, Saliba, Rice, Saka, Martinelli, ESR og en av Balogun/Nketiah

Da er vi oppe i 9 faktisk, men uansett godt posisjonert for å klare kravet i mange år fremover.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: lør mar 04, 2023 11:59 am Syns dette gir veldig mening. Ser virkelig ikke verdien av å ha Jorginho, Partey, Rice og Caicedo i samme stall. Totalt overkill. Liker både Caicedo og Rice, men Rice er pdd den klart mest "ferdige" versjonen av en PL-spiller så skjønner hvorfor han er den prioriterte, samt at det teller positivt at han er HG. Da kan en evt 2. midtbanespiller være av den billigere og yngre sorten som passer med vår rekrutteringsstrategi.

Med Nelson ut til sommeren og muligens Holding også så er det greit å supplere med en ny brite for å særge for at vi klarer minimumskravet på 8:
Ramsdale, 3.-keeper, White, Saliba, Rice, Saka, Martinelli, ESR og en av Balogun/Nketiah

Da er vi oppe i 9 faktisk, men uansett godt posisjonert for å klare kravet i mange år fremover.
Dette er jeg veldig med på, og det var jo min spontanreaksjon tidligere også da du posted den med at vi skulle gå for to sentrale til sommeren.

Kan det tenkes at Brighton forregnet seg litt, da de ikke lot ham gå i januar? Eller er Caicedo faktisk så god? Jeg lurer på om ikke det var en situasjonsbetinget høy betalingsvillighet hos Arsenal, og at det det kan hende de ikke får et sånn bud igjen. Men jeg må innrømme å ikke ha sett spilleren nok til å kunne vurdere skikkelig. Som deg, har jeg såpass mange andre ting som tar tid i livet, at jeg rett og slett ikke klarer å prioritere å se masse kamper utenom de Arsenal spiller, eller de som direkte spiller inn på Arsenals muligheter.

Jeg synes faktisk det er rart hvis vi klarer å lande Rice. Siden basically alle top 6 lagene kunne trenge ham. Men så langt har jo de signalene som har kommet, vært veldig positive. Så det er vel lov å være forsiktig optimist.

Det er klart at lagets utvikling denne sesongen, har gjort Arsenal til en mye mer attraktiv destinasjon for topp spillere (både Engelske og andre). Laget er både veldig ungt og i rivende utvikling, og skulle man ta et bet på hvilket lag som vil spille CL flest sesonger fremover akkurat nå og være utfordrere til tittelen, så står vi stødig som kandidat. City vil være gode nok hele veien, men har regelbruddsaken hengende over seg. Og det eneste andre laget som ser ut til å matche oss på utvikling er ManUtd. Chelsea er en gamble og de ser jo ikke ut akkurat nå (de blir nok dessverre bedre fremover). Liverpool har spørsmålstegn hengende ved seg, om Klopp har det i seg å bygge et nytt lag og hvor mye han egentlig blir backet opp finansielt til å gjøre det. Så lenge ikke Newcastle går gung-ho i transfermarkedet, og ikke ManU/Liverpool får nye eiere som gjør det, så det er det vanskelig å ikke tro at dette laget spiller CL 5-6 sesonger på rad. Eller i hvert fall noe sånn som 4 av 5, eller 5 av 6. Glemte jeg Tottenham? Nei, det gjorde jeg ikke. :lol:

Men det er jo kjempevanskelig å spå fremtiden i fotball, så det kan selvsagt skje en del uforutsette ting. Og både regelbruddsaken og eiersituasjonen til noen av klubbene, kan jo snu opp ned på ting fort.

taknina

Legg inn av taknina »

Ser det går rykter om at Arteta vil gjøre ett fremstøt mot sin gamle "elev" Sterling som muligens er noe utillpass der han er.

Synst uansett det høres rart ut men

Wellé

Legg inn av Wellé »

Kall meg bortskjemt, men jeg syns han er verdt mer. Problemet er at han knapt har spilt denne sesongen, og når han har gjort det så har han ikke fått spille på styrkene sine.

Hvis man selger til Newcastle så bør de også legge på £10m til bare fordi det er dem.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Ikke noe lavere enn £50 mil. mener jeg.
Newcastle har penger, PL proven, konkurrent til topp fire osv.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Tenker at Newcastle får et skremmende bra backpar for klassisk engelsk backspill med Trippier og Tierney. Håper virkelig at Edu & Co kan gjøre et skikkelig stykke arbeid og få ut en bra pris, når vi har en såpass attraktiv spiller til salgs.

Wellé

Legg inn av Wellé »

BigTonyAdams skrev: ons mar 08, 2023 6:58 pm Ikke noe lavere enn £50 mil. mener jeg.
Newcastle har penger, PL proven, konkurrent til topp fire osv.
Mtp skadehistorikk, samt at han hverken har spilt mye eller godt denne sesongen så vil jeg tro at verdien hans er på en all-time low. Det sagt så er han jo en veldig god spiller som dessverre ikke er en god fit for hvordan venstrebacken skal spille for Arsenal.

Får vi £40m tror jeg vi skal være ganske fornøyd. Så en link om at Aston Villa også er interessert som hadde vært supert. Kanskje man kan få til en budkrig.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wellé skrev: tor mar 09, 2023 11:14 am Mtp skadehistorikk, samt at han hverken har spilt mye eller godt denne sesongen så vil jeg tro at verdien hans er på en all-time low. Det sagt så er han jo en veldig god spiller som dessverre ikke er en god fit for hvordan venstrebacken skal spille for Arsenal.

Får vi £40m tror jeg vi skal være ganske fornøyd. Så en link om at Aston Villa også er interessert som hadde vært supert. Kanskje man kan få til en budkrig.
Vårt navn blir bare dratt inn hver gang Newcastle nevnes for å generere klikk og interesse.

Absolutt troverdighet i at vi skal hente en ny venstreback nå etter at vi henter Moreno i januar, og Digne for et år siden.

Wellé

Legg inn av Wellé »

MentalM skrev: tor mar 09, 2023 1:03 pm
Wellé skrev: tor mar 09, 2023 11:14 am Mtp skadehistorikk, samt at han hverken har spilt mye eller godt denne sesongen så vil jeg tro at verdien hans er på en all-time low. Det sagt så er han jo en veldig god spiller som dessverre ikke er en god fit for hvordan venstrebacken skal spille for Arsenal.

Får vi £40m tror jeg vi skal være ganske fornøyd. Så en link om at Aston Villa også er interessert som hadde vært supert. Kanskje man kan få til en budkrig.
Vårt navn blir bare dratt inn hver gang Newcastle nevnes for å generere klikk og interesse.

Absolutt troverdighet i at vi skal hente en ny venstreback nå etter at vi henter Moreno i januar, og Digne for et år siden.
Ah sant. Har jo ikke helt kål på stallen deres.

Må nok håpe at det er noen andre som melder sin interesse. Kan ikke helt se at det er noen utenfor PL som skal ha råd til å betale det vi ønsker, med mindre ryktene om RM fra i fjor skulle blomstre igjen. Hadde ikke sjokkert meg om Barcelona hadde blitt interessert, mye fordi ønsker alle, men da måtte vi sikkert betalt for at de skulle ta han :P

Rent logisk, hvis Liverpool bestemmer seg for å gå videre fra Robertson så tror jeg de skal lete lenge etter en spiller som kunne tatt over den rollen så bra. Tror heldigvis at det ikke er aktuelt for noen av klubbene med en avtale der.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»