Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: ons jul 05, 2023 2:41 pm Nå er det "Here we go" på Timber også.

Uavhengig av om man er skeptisk til selve spillerne så er det ingen som kan beskylde klubben for å ikke være raske denne sommeren. Ser ut som vi får våre tre førstevalg inn dørene (kanskje ikke bekreftet på hjemmesiden) innen første uken av Juli. Regner med at alle tre blir med til Tyskland for første del av treningsleir, før man så vender snuten mot USA(?).

Regner med at vi kommer til å se mer action på salg etter dette med Xhaka så godt som klar for Leverkusen, samt at man kanskje kan få til noen bud på Balogun, Tierney, Holding, Tavares, Lokonga os resten av røkla.
Veldig god strategi. Kjøpe tidlig og kjøpe før man selger. Får full pre med de spillerne som skal være med videre, og slipper å risikere å ikke klare å erstatte spillere man selger. Elsker det.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

En som treffer veldig ofte på twitter, sier vi skal følge litt med på Caicedo. Ikke død den drømmen enda ifølge han.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: ons jul 05, 2023 6:14 pm En som treffer veldig ofte på twitter, sier vi skal følge litt med på Caicedo. Ikke død den drømmen enda ifølge han.
Ser fortsatt veldig veldig Chelsea ut, hvis man ser på bookiene. Tror det er en skikkelig long shot, særlig siden Rice ble såpass dyr.

Var jo snakk om i januar at vi gjerne ville lande begge. Tror det fort kommer en midtbanespiller til inn, men neppe en så dyr en. Men er jo lov å håpe.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

For et fantastisk overgangsvindu. Er jo ikke noe stress det her gutter.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

@DeanJonesSoccer on Arsenal: “Signing an exciting wide forward is certainly plausible. In fact, sources believe this could be the extra signing that adds excitement at the back end of the [transfer] window.” [@GiveMeSport] #afc

Kanskje en konkurrent til Saka som mangler, men samtidig er det kanskje ikke et must, men de beste lagene har å velge i, så hvorfor ikke.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: ons jul 05, 2023 10:23 pm @DeanJonesSoccer on Arsenal: “Signing an exciting wide forward is certainly plausible. In fact, sources believe this could be the extra signing that adds excitement at the back end of the [transfer] window.” [@GiveMeSport] #afc

Kanskje en konkurrent til Saka som mangler, men samtidig er det kanskje ikke et must, men de beste lagene har å velge i, så hvorfor ikke.
Vanskelig å kjøpe noen som reelt sett kan konkurrere med Saka om plassen. Det finnes kanskje 3-4 spillere i den posisjonen i verden som kan det. Og de er ikke til salgs eller svinedyre. Per i dag vet jeg ingen jeg hadde byttet ham mot, med tanke på kombinasjonen ferdigheter og ung alder. Men en back-up med skikkelig kvalitet hadde ikke vært dumt. Vi var jo reelt i markedet etter Raphina for et år siden.

Fantastisk vindu. Men jeg klarer ikke å la være å undres over hvordan vi finansierer alt dette.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Kjøp Oscar Bobb ! Vant prisen som årets spiller på Man City 2 to siste åra. Omtalt i den spanske sportsavisen Marca etter U-21 EM og gutten er Arsenal fan !

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Reiss-Nelson med ny kontrakt meldes det, da har vi nok backupen til Saka tiltenkt der.

Terningkast 5 så langt, bare få avklart om Partey blir værende eller om vi kan få erstatter han med Lavia, Caicedo eller Thcouameni, som vi har alle blitt linket til.
De to sistnevnte er fullgode erstattere, førstnevnte så gambler vi litt i forhold til om vi er styrket på midten denne sommeren.
Derav holder jeg igjen med siste øye på terningen.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

BigTonyAdams skrev: tor jul 06, 2023 7:38 am Reiss-Nelson med ny kontrakt meldes det, da har vi nok backupen til Saka tiltenkt der.

Terningkast 5 så langt, bare få avklart om Partey blir værende eller om vi kan få erstatter han med Lavia, Caicedo eller Thcouameni, som vi har alle blitt linket til.
De to sistnevnte er fullgode erstattere, førstnevnte så gambler vi litt i forhold til om vi er styrket på midten denne sommeren.
Derav holder jeg igjen med siste øye på terningen.
Nelson åpenbart tiltenkt back-up for Saka.

For min del er dette allerede et terningkast 6-vindu. Vi har kjøpt det som kanskje allerede er topp 5-midtbanespiller i PL i Rice, kjøpt en ekstremt anvendelig, god og spennende Timber, og en Havertz som kan fylle x antall roller og utvilsomt har et potensiale en ikke har fått ut. Vi har tettet igjen usikkerheten med back up i forsvar og på midtbanen, og jeg mener vel vi p.t. strengt talt har dobbel dekning i nærmest alle posisjoner.

Bedre enn dette tror jeg ikke det kan bli. Asteriksen her er jo selvsagt om Partey går - da bør vi ha inn en ny nr. 6 - med mindre planen da er at Rice skal spille der, og Havertz i 8eren? Time will show.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Odysseen skrev: tor jul 06, 2023 9:47 am
Asteriksen her er jo selvsagt om Partey går - da bør vi ha inn en ny nr. 6 - med mindre planen da er at Rice skal spille der, og Havertz i 8eren? Time will show.
Kort spørsmål/dilemma til folket her ut av ren nysgjerrighet - og mener da ikke å åpne en detaljert debatt om den utensportslige saken igjen (selv om svaret på spørsmålet i ganske stor grad avhenger av hvor viktig man vurderer den):

Bør Arsenal selge Partey i sommer selv om vi ikke får inn en fullgod erstatter (tenker da på Rice som erstatter/oppgradering av Xhaka, selv om Rice er fleksibel på posisjon)?

Svar:
a) Ja, han blir ikke bedre og yngre, så vi kan like gjerne selge ham nå for å minimere risikoen og få noe penger igjen.
b) Nei, han er fortsatt en så viktig del av laget, og med sportslige kvaliteter som gjør at vi heller bør selge ham neste sommer (eller i januar), så ikke utskiftningene blir for store på midtbanen i sommer.
c) Ingen av svarende er dekkende for min mening, som er ________


Jeg kan ikke si jeg er sikker, men tror jeg faller ned på b).

Drømmen er selvsagt å få inn en oppgradering av ham, men jeg tenker at det er grenser for hvor mye vi kan sprenge banken denne sommeren, så tror ikke det er veldig realistisk.

Hva tenker folket?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

BigTonyAdams skrev: tor jul 06, 2023 7:38 am Reiss-Nelson med ny kontrakt meldes det, da har vi nok backupen til Saka tiltenkt der.

Terningkast 5 så langt, bare få avklart om Partey blir værende eller om vi kan få erstatter han med Lavia, Caicedo eller Thcouameni, som vi har alle blitt linket til.
De to sistnevnte er fullgode erstattere, førstnevnte så gambler vi litt i forhold til om vi er styrket på midten denne sommeren.
Derav holder jeg igjen med siste øye på terningen.
Jeg liker Nelson. Og overtidsscoringen mot Bmouth gjør ham jo til kult-spiller. Men han skal ta noen solide steg, før han er god nok til at laget prestasjoner offensivt ikke faller en god del hvis han spiller cover for Saka. Ikke noen løsning jeg klager veldig over, men gir oss ikke den kvalitetsdekningen som skal til for å kjempe om de største trofeene på jevn basis. Litt i samme kategorien som Ed på topp. Mulig jeg er veldig bortskjemt fan nå, og har blitt spoiled når jeg ser hva vi gjør i dette vinduet. :lol:

Jeg har ikke sett noe annet enn veldig løse links til franskmannen på midten. For meg hadde det vært en drømmesignering, spilleren er både allerede ekstremt god, og han er ung og kan etter min mening utvikles til å bli enda bedre. Men er det realistisk at Real selger? De burde ha lært leksa etter Ødegaard... haha....

P.S. Han heter Reiss til fornavn og Nelson til etternavn, så å skrive det med bindestrek blir ikke helt riktig. ;-)
Sist redigert av Enzino den tor jul 06, 2023 11:07 am, redigert 1 gang totalt.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Enzino skrev: tor jul 06, 2023 11:02 am
Odysseen skrev: tor jul 06, 2023 9:47 am
Asteriksen her er jo selvsagt om Partey går - da bør vi ha inn en ny nr. 6 - med mindre planen da er at Rice skal spille der, og Havertz i 8eren? Time will show.
Kort spørsmål/dilemma til folket her ut av ren nysgjerrighet - og mener da ikke å åpne en detaljert debatt om den utensportslige saken igjen (selv om svaret på spørsmålet i ganske stor grad avhenger av hvor viktig man vurderer den):

Bør Arsenal selge Partey i sommer selv om vi ikke får inn en fullgod erstatter (tenker da på Rice som erstatter/oppgradering av Xhaka, selv om Rice er fleksibel på posisjon)?

Svar:
a) Ja, han blir ikke bedre og yngre, så vi kan like gjerne selge ham nå for å minimere risikoen og få noe penger igjen.
b) Nei, han er fortsatt en så viktig del av laget, og med sportslige kvaliteter som gjør at vi heller bør selge ham neste sommer (eller i januar), så ikke utskiftningene blir for store på midtbanen i sommer.
c) Ingen av svarende er dekkende for min mening, som er ________


Jeg kan ikke si jeg er sikker, men tror jeg faller ned på b).

Drømmen er selvsagt å få inn en oppgradering av ham, men jeg tenker at det er grenser for hvor mye vi kan sprenge banken denne sommeren, så tror ikke det er veldig realistisk.

Hva tenker folket?
For mitt vedkommende avgjøres dette helt og holdent (under forutsetningen at det utenomsportslige her skal ses bort i fra, for om det vektlegges er svaret i min verden åpenbart) av hvem som kommer inn.

Om scenarioet er Partey ut, ingen inn, da beholder vi selvsagt. Om scenarioet er Partey ut, Lavia (f.eks) inn, er jeg mye mer i tvil.

Om scenarioet er Partey ut, Caicedo inn, er det bare å selge umiddelbart.

Jeg lander vel marginalt på alt. 1, da jeg mener vi liner opp en tropp her nå som seriøst kan kjempe om alle de store trofeene.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Odysseen skrev: tor jul 06, 2023 11:06 am
Enzino skrev: tor jul 06, 2023 11:02 am
Odysseen skrev: tor jul 06, 2023 9:47 am
Asteriksen her er jo selvsagt om Partey går - da bør vi ha inn en ny nr. 6 - med mindre planen da er at Rice skal spille der, og Havertz i 8eren? Time will show.
Kort spørsmål/dilemma til folket her ut av ren nysgjerrighet - og mener da ikke å åpne en detaljert debatt om den utensportslige saken igjen (selv om svaret på spørsmålet i ganske stor grad avhenger av hvor viktig man vurderer den):

Bør Arsenal selge Partey i sommer selv om vi ikke får inn en fullgod erstatter (tenker da på Rice som erstatter/oppgradering av Xhaka, selv om Rice er fleksibel på posisjon)?

Svar:
a) Ja, han blir ikke bedre og yngre, så vi kan like gjerne selge ham nå for å minimere risikoen og få noe penger igjen.
b) Nei, han er fortsatt en så viktig del av laget, og med sportslige kvaliteter som gjør at vi heller bør selge ham neste sommer (eller i januar), så ikke utskiftningene blir for store på midtbanen i sommer.
c) Ingen av svarende er dekkende for min mening, som er ________


Jeg kan ikke si jeg er sikker, men tror jeg faller ned på b).

Drømmen er selvsagt å få inn en oppgradering av ham, men jeg tenker at det er grenser for hvor mye vi kan sprenge banken denne sommeren, så tror ikke det er veldig realistisk.

Hva tenker folket?
For mitt vedkommende avgjøres dette helt og holdent (under forutsetningen at det utenomsportslige her skal ses bort i fra, for om det vektlegges er svaret i min verden åpenbart) av hvem som kommer inn.

Om scenarioet er Partey ut, ingen inn, da beholder vi selvsagt. Om scenarioet er Partey ut, Lavia (f.eks) inn, er jeg mye mer i tvil.

Om scenarioet er Partey ut, Caicedo inn, er det bare å selge umiddelbart.

Jeg lander vel marginalt på alt. 1, da jeg mener vi liner opp en tropp her nå som seriøst kan kjempe om alle de store trofeene.
Vi tenker ganske likt da tror jeg.

Merk at forutsetningen min var "selv om vi ikke får inn en fullgod erstatter". Caicedo eller Tchouaméni inn, så er det et slam dunk salg i min verden. Jeg tenkte mer hvis vi får inn en spiller av typen Lavia eller ingen.

Caicedo tror jeg for øvrig er så godt som klar for Chelsea. Og som sagt veldig usikker på om det er realistisk at Real skal selge.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Med forutsetningen at jeg skal overse den ekstremt store elefanten i rommet.

Hvis vi antar videre at mellomlegget vi betaler for Lavia er si £15-20m etter salg av Partey, så sier jeg kjør på. Stallen vår er ikke bygd for bare neste sesong. Kanskje vi er litt svakere neste seong med Lavia inn for Partey, men Lavia er et ganske unikt talent i mine øyne og jeg tror at vi på sikt vil mene at det er betydelig mer verdt å få han inn nå enn en sesong med Partey.

Jeg tipper også at totalpakken Lavia vil bli fullt ut dekket av et salg ved Partey, samt at han kommer nok inn på mye lavere lønn enn Partey, så et slikt bytte vil gi mer plass i regnskapet.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Ikke breaking akkurat, men Xhaka er på medical hos BL nå:

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Wellé skrev: tor jul 06, 2023 1:55 pm Ikke breaking akkurat, men Xhaka er på medical hos BL nå:
Er snakk om en 5-års kontrakt. Veldig forståelig at han velger å dra, men det var godt at han fikk en liten redemption denne sesongen selv om det desverre ikke ble noe trofeer.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »



Da lukter det vel nok en signering.

zweig

Legg inn av zweig »

Nelson signert ny kontrakt!

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Da var Xhaka bekreftet.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Vike4 skrev: tor jul 06, 2023 6:35 pm Da var Xhaka bekreftet.
Det er vel siste spilleren igjen som også spilte under Wenger?

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

SIimWhitman skrev: tor jul 06, 2023 6:38 pm
Vike4 skrev: tor jul 06, 2023 6:35 pm Da var Xhaka bekreftet.
Det er vel siste spilleren igjen som også spilte under Wenger?
Holding spilte vel under Wenger også

Og Elneny

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

ulfarne skrev: tor jul 06, 2023 6:40 pm
SIimWhitman skrev: tor jul 06, 2023 6:38 pm
Vike4 skrev: tor jul 06, 2023 6:35 pm Da var Xhaka bekreftet.
Det er vel siste spilleren igjen som også spilte under Wenger?
Holding spilte vel under Wenger også

Og Elneny
Nketiah også.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Jokkemedkniven skrev: tor jul 06, 2023 7:35 pm
ulfarne skrev: tor jul 06, 2023 6:40 pm
SIimWhitman skrev: tor jul 06, 2023 6:38 pm

Det er vel siste spilleren igjen som også spilte under Wenger?
Holding spilte vel under Wenger også

Og Elneny
Nketiah også.
Reiss også.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

RamsherE skrev: tor jul 06, 2023 7:49 pm
Jokkemedkniven skrev: tor jul 06, 2023 7:35 pm
ulfarne skrev: tor jul 06, 2023 6:40 pm

Holding spilte vel under Wenger også

Og Elneny
Nketiah også.
Reiss også.
Spilte han en offisielt kamp for oss under Wenger? Mener han bare fikk spilt litt i pre-season.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Jokkemedkniven skrev: tor jul 06, 2023 9:20 pm
RamsherE skrev: tor jul 06, 2023 7:49 pm
Jokkemedkniven skrev: tor jul 06, 2023 7:35 pm

Nketiah også.
Reiss også.
Spilte han en offisielt kamp for oss under Wenger? Mener han bare fikk spilt litt i pre-season.
Jepp. Han spilte en del i den siste sesongen til Wenger. Det var vel hovedsakelig i Europa League og Carabao Cup da, så ble han sendt på utlån til Hoffenheim neste sesong.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Runarsson, Cedric, Tavares, Holding, Lokonga, Elneny, Pepe og Eddy/Balogun ut, så er vi der på salg.

zweig

Legg inn av zweig »

Elneny selges nok ikke. Cedric og Pepe er umulig å få solgt. I beste fall blir det utlån der vi tar det meste av lønna.
Resten av de du nevner bør være mulig å få solgt. Kanskje ikke Runarsson....?

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Gutter, vi er fridd til 😂


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»