Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: ons mar 29, 2023 10:21 am Arsenal Vision Podcast hadde en scouting video med Rice inne på Patreon. Elliot (og jeg) ble ekstremt mye mer skeptisk, mens Clive tok det litt mer med fatning. Han er ikke så clean teknisk som jeg hadde inntrykk av, og han slår ikke nok pasninger på entouch. Det siste er noe jeg har selv plukket opp når jeg ser han, men det var enda sjeldnere enn jeg forventet. Noe av det kan skyldes at West Ham er dogshit. Null system og ingen relasjoner ute på banen, som gjør at han er alene på en øy.

Hos Arsenal så vil han få mer hjelp i 6-rollen med Zinchenko og White nærme seg, samt bedre ballspillere i Saliba og Gabriel bak seg, men jeg skulle gjerne sett at han var mer elusive og var bedre teknisk når man tenker prisen man skal betale for han. Per nå så ville jeg heller spilt han i Xhaka-rollen enn i 6-eren, men ser ikke at han er en ekstrem oppgradering på Xhaka per nu.
Kan det være mulig at når det ble hevdet av Arsenal er ute etter både Rice og Caicedo, så er dette fordi Arteta ønsker seg Caicedo primært som 6er og Rice primært som 8er?

Jeg har ikke sett ham hverken nok eller nøye nok til å gjøre en vurdering av om Caicedo har pasningsspillet for 6er rollen i Artetaball.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Selvfølgelig veldig lite sannsynlig, men kan ikke helt se hvorfor vi ikke bør være en av de absolutt mest interessante klubbene for Bellingham for tiden. Nåværende ligalederen, CL neste sesong, nest yngste stall i PL så mest sannsynlig mange år på toppnivå, London og vår på papiret svakeste posisjon er hans favorittposisjon. Vi har også tre/fire andre engelske landslagsspillere i Saka, Ramsdale, White og ESR.

«Problemet» er om vi har råd til å være med på det økonomisk, men kan ikke skjønne annet enn at hvis Liverpool skal kunne ha råd til det så skal vi også ha muligheten. Vi har betydelig lavere lønnsutgifter og får nok gira opp både sportslig og kommersielle inntekter i og etter denne sesongen.

Jeg hadde også vært litt skeptisk til å dra til City med den pågående saken mot dem.

Wellé

Legg inn av Wellé »


Wellé

Legg inn av Wellé »

Aldri hørt om fyren, men mulig dette er en punt ala Lokonga og Tavares

Wellé

Legg inn av Wellé »

Nok en ung midtbanespiller som linkes til oss. Kan vi tolke det som at vi kommer til å beefe opp denne lagdelen betydelig. Har tre spillere som er 30-isj på midten, samt at Lokonga mest sannsynlig drar. Blir spennende å se hva vi har å bruke i den posisjonen neste sesong.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Litt som jeg har tatt opp noen ganger tidligere

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

The Times melder at Flo ikke er en del av Arsenals fremtidsplaner og vil bli solgt til sommeren.

Aner ikke om det er hold i det, men the Times er vel normalt en ganske seriøs avis og i hvert fall ikke på nivå med Mirror og the Sun som kilde?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tir apr 11, 2023 6:08 pm The Times melder at Flo ikke er en del av Arsenals fremtidsplaner og vil bli solgt til sommeren.

Aner ikke om det er hold i det, men the Times er vel normalt en ganske seriøs avis og i hvert fall ikke på nivå med Mirror og the Sun som kilde?
Jepp, jeg tror dessverre at vi casher inn på han nå, og det gir mening for begge parter. Balogun med rette burde gå til en klubb hvor han har en reell sjanse til å være førstevalg, noe jeg ikke tror han vil ha hos oss. Det er fordi jeg rater Jesus som en topp 10 spiss i verden, med gode muligheter for å bryte inn i topp 5 når Lewandowski og Benzema når sin uunngåelig nedgang.

Mtp alder for de to spillerne så kommer Balogun opp på et ugunstig tidspunkt og jeg tror det er en del hold i ryktene om at vi er ute Roque, som vil kunne tåle noen år som 2./3.-valg før han kan ta over jobben som førstevalg.

Håpet er at noen faktisk pengesterke klubber blir interessert. Per nå har jeg sett Milan-klubbene og Lille linket til han, men ingen av de er klubber jeg tror har råd til å bruke €60m på en spiller.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg veksler mellom å være skeptisk og positiv til en signering av Rice. Han er ikke så clean teknisk som jeg helst skulle sett, men han tilfører en fysikk til midtbanen som vi ikke har per dags dato og han er ikke en scrub teknisk heller.


I andre nyheter så er det flere på Twittern min som sier at Chelsea er de som er nærmest Vitor Roque. Komisk hvordan Chelsea ender opp med å gå etter alle våre targets. Skulle nesten tro at de lærte snart mtp suksessen de har hatt så langt med Mudryk og Felix. De spiller ikke samme fotball som oss og har derfor helt andre behov enn oss.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Charles Watts melder at vi er interessert i Mason Mount

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Jokkemedkniven skrev: fre apr 21, 2023 3:20 pm Charles Watts melder at vi er interessert i Mason Mount
Ser ikke mye Chelsea, så usikker på hva han ville tilført oss?

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Bone8 skrev: fre apr 21, 2023 3:24 pm
Jokkemedkniven skrev: fre apr 21, 2023 3:20 pm Charles Watts melder at vi er interessert i Mason Mount
Ser ikke mye Chelsea, så usikker på hva han ville tilført oss?
Er litt usikker jeg også, men han var vel god for Chelsea under Lampards sin første periode, men har vært veldig anonym. Men jeg ser for meg at han da eventuelt kommer til å erstatte Xhaka, men da ser det også ut til at ESR muligens forsvinner.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jokkemedkniven skrev: fre apr 21, 2023 3:28 pm
Bone8 skrev: fre apr 21, 2023 3:24 pm
Jokkemedkniven skrev: fre apr 21, 2023 3:20 pm Charles Watts melder at vi er interessert i Mason Mount
Ser ikke mye Chelsea, så usikker på hva han ville tilført oss?
Er litt usikker jeg også, men han var vel god for Chelsea under Lampards sin første periode, men har vært veldig anonym. Men jeg ser for meg at han da eventuelt kommer til å erstatte Xhaka, men da ser det også ut til at ESR muligens forsvinner.
Trodde han var Liverpool-bound?

Han er en god fotballspiller, men det er flere om dagen i Chelsea som er det, men som fremstår som mye dårligere enn de er fordi kollektivet ikke fungerer. Særlig offensivt.

Jeg tror vi må vekk fra "erstatte" tankegangen. Vi skal ut i CL neste sesong, og da må vi ha nok gode spillere til å stille uten å være svekket i noen av kampene (utenom ligacup som bør nedprioriteres). Da må vi ha minst 15-16 spillere som holder godt nok nivå.

Kan være enig i at det er naturlig å tenke seg ham som 8er i vårt system. Han er neppe god nok til å dra av en mann til å spille ving. Og han er definitivt ingen 6er.

Statististikkene hans er ikke spes imponerende, og han kommer til å være overpriset som engelskmann. Jeg tror ikke det er en spiller som vil gjøre oss så mye bedre som kostnaden skulle tilsi, så jeg må si jeg ser ikke helt poenget. Tror det finnes mye bedre alternativer.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Personlig har jeg mer lyst på Caiceido enn Rice. Og da ville Mount vært en bra stallspiller i tillegg.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tir mai 09, 2023 12:20 am Lukter overhodet ikke Arsenal, med mindre han aksepterer fast plass på benken (den rollen Ed Nketiah har per i dag).

Vi har Balogun på utlån i Reims som har scoret 18 mål i serien, mot Wahi sine 17 mål. Han er kun 18 mnd eldre (21), men kommer i følge troverdige kilder til å bli solgt til sommeren, fordi han (forståelig nok) vil til en klubb hvor han blir førstevalg og får spille jevnlig.

Har null tro på at vi selger Balogun og kjøper Wahi.

Har ikke sett nok av Wahi til å kunne sammenligne dem, men jeg tror lagene som kjøper dem har målgarantist i mange sesonger.

Jeg hadde blitt muggen hvis Liverpool hadde gått for Balogun og han hadde fortsatt med samme målrate i PL. Håper virkelig ikke han blir solgt til en potensiell rival om ligaplasseringer de neste sesongene.
Tok denne her siden det her er mest Arsenal-relatert.

Jeg blir ikke sjokkert om vi både selger Balogun og henter en ny yngre spiss. Om Wahi er en vi ser på har jeg ingen anelse om, men har jo vært svært kredible kilder på at vi er veldig interessert Vitor Roque som riktignok er enda yngre enn Wahi igjen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir mai 09, 2023 12:30 pm
Enzino skrev: tir mai 09, 2023 12:20 am Lukter overhodet ikke Arsenal, med mindre han aksepterer fast plass på benken (den rollen Ed Nketiah har per i dag).

Vi har Balogun på utlån i Reims som har scoret 18 mål i serien, mot Wahi sine 17 mål. Han er kun 18 mnd eldre (21), men kommer i følge troverdige kilder til å bli solgt til sommeren, fordi han (forståelig nok) vil til en klubb hvor han blir førstevalg og får spille jevnlig.

Har null tro på at vi selger Balogun og kjøper Wahi.

Har ikke sett nok av Wahi til å kunne sammenligne dem, men jeg tror lagene som kjøper dem har målgarantist i mange sesonger.

Jeg hadde blitt muggen hvis Liverpool hadde gått for Balogun og han hadde fortsatt med samme målrate i PL. Håper virkelig ikke han blir solgt til en potensiell rival om ligaplasseringer de neste sesongene.
Tok denne her siden det her er mest Arsenal-relatert.

Jeg blir ikke sjokkert om vi både selger Balogun og henter en ny yngre spiss. Om Wahi er en vi ser på har jeg ingen anelse om, men har jo vært svært kredible kilder på at vi er veldig interessert Vitor Roque som riktignok er enda yngre enn Wahi igjen.
Hele poenget er jo at den som hentes må være villig til å være understudy. For ingenting tyder på Arteta mener noe annet enn at Jesus er god nok for ambisjonene våre og klart førstevalg de neste sesongene.

Jo yngre en spiller er, desto større sannsynlighet at han vil tåle en slik rolle. Evnt bli lånt ut mens Ed dekker den biten. Flo har tydeligvis blitt gammel og selvsikker nok til ikke ville gå inn i en slik rolle. Og jeg har ingen problemer med å forstå det.

Tviler veldig på at det vil være noe poeng å selge Flo for å kjøpe 18 mnd yngre Wahi. Men selvsagt kan sistnevnte se annerledes på tingene enn Flo. Jeg vet alt for lite om Wahi til å kunne mene noe kvalifisert om det.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Rykter om Xhaka ut. Ikke veldig positiv til det, selvom jeg mener at hans posisjon er den som det kanskje er størst mulighet for en oppgradering. Han har vært ekstremt god for oss denne sesongen, samtidig så er nok dette siste mulighet for å få noe cash for han, samt at hvis han vil dra så skjønner jeg det.


Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tir mai 09, 2023 2:37 pm Rykter om Xhaka ut. Ikke veldig positiv til det, selvom jeg mener at hans posisjon er den som det kanskje er størst mulighet for en oppgradering. Han har vært ekstremt god for oss denne sesongen, samtidig så er nok dette siste mulighet for å få noe cash for han, samt at hvis han vil dra så skjønner jeg det.

Heller Partey ut, da han varierer for mye i kvalitet.

Jeg håper Xhaka blir (det hadde jeg ikke trodd jeg skulle si før årets sesong).

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: ons mai 10, 2023 8:52 am
Wellé skrev: tir mai 09, 2023 2:37 pm Rykter om Xhaka ut. Ikke veldig positiv til det, selvom jeg mener at hans posisjon er den som det kanskje er størst mulighet for en oppgradering. Han har vært ekstremt god for oss denne sesongen, samtidig så er nok dette siste mulighet for å få noe cash for han, samt at hvis han vil dra så skjønner jeg det.

Heller Partey ut, da han varierer for mye i kvalitet.

Jeg håper Xhaka blir (det hadde jeg ikke trodd jeg skulle si før årets sesong).
Fra et kvalitetsperspektiv så håper jeg virkelig ikke vi kvitter oss med Partey. Det er heller viktigere å ha så gode alternativer til han at man kan gi han mer hvile. En uthvilt Partey er en av verdens beste midtbanespillere- En Partey som spiller bortimot alt er både skadeutsatt og en tidvis slurvete spiller.

Av andre åpenbare årsaker så skulle jeg gjerne sett at vi kvittet oss med Partey, men jeg tror ikke det er noen som er villig til å ta over lønnen hans sett den situasjonen han er i.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: ons mai 10, 2023 11:02 am
Bone8 skrev: ons mai 10, 2023 8:52 am
Wellé skrev: tir mai 09, 2023 2:37 pm Rykter om Xhaka ut. Ikke veldig positiv til det, selvom jeg mener at hans posisjon er den som det kanskje er størst mulighet for en oppgradering. Han har vært ekstremt god for oss denne sesongen, samtidig så er nok dette siste mulighet for å få noe cash for han, samt at hvis han vil dra så skjønner jeg det.

Heller Partey ut, da han varierer for mye i kvalitet.

Jeg håper Xhaka blir (det hadde jeg ikke trodd jeg skulle si før årets sesong).
Fra et kvalitetsperspektiv så håper jeg virkelig ikke vi kvitter oss med Partey. Det er heller viktigere å ha så gode alternativer til han at man kan gi han mer hvile. En uthvilt Partey er en av verdens beste midtbanespillere- En Partey som spiller bortimot alt er både skadeutsatt og en tidvis slurvete spiller.

Av andre åpenbare årsaker så skulle jeg gjerne sett at vi kvittet oss med Partey, men jeg tror ikke det er noen som er villig til å ta over lønnen hans sett den situasjonen han er i.
Enig i at han i form er verdensklasse. Men når han ikke er det er han en stor risikofaktor på banen.

Hans styrker er hvor god han er med ball, i kombinasjon med solid fysikk og fart. Men han bikker 30 i sommer. Jeg er redd for om farten blir med videre.

Men er kanskje verdt å beholde ham et år til, siden vi skal være med i CL.

Da går han vel gratis sommeren etter.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Rice vil være en enorm signering, dersom det skulle skjer. Nesten for godt til å være sant.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

GoldenTeacher skrev: ons mai 10, 2023 12:38 pm Rice vil være en enorm signering, dersom det skulle skjer. Nesten for godt til å være sant.
Rice havner nok i Chelsea, tviler på at Arsenal signerer han, men hadde vært en fantastisk signering.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Canucks skrev: ons mai 10, 2023 1:34 pm
GoldenTeacher skrev: ons mai 10, 2023 12:38 pm Rice vil være en enorm signering, dersom det skulle skjer. Nesten for godt til å være sant.
Rice havner nok i Chelsea, tviler på at Arsenal signerer han, men hadde vært en fantastisk signering.
Når de ikke lengre kan gi 8-års kontrakter, så er jeg usikker på om de kan gjøre mange slike signeringer og fremdeles være innenfor FFP-reglene,. De trenger primært å svi av overgangspengene på en spiss, hvis de da ikke stoler på at Lukaku skal gjøre jobben for dem.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Hvorfor skulle Xhaka dra til Leverkusen nå? Fast i Arsenal på et lag som kjemper om gull og er klare for CL. Er det for å sikre seg en lang fet kontrakt på tampen av karrieren? Men en spiller som Xhaka som aldri har hatt farten som sin forse, kan nok holde koken i noen år til. Nå har han muligheten til å virkelig bli en klubblegende

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir mai 09, 2023 2:37 pm Rykter om Xhaka ut. Ikke veldig positiv til det, selvom jeg mener at hans posisjon er den som det kanskje er størst mulighet for en oppgradering. Han har vært ekstremt god for oss denne sesongen, samtidig så er nok dette siste mulighet for å få noe cash for han, samt at hvis han vil dra så skjønner jeg det.

Hvis Xhaka forsvinner, gir det jo plutselig mening hvis vi jakter både Rice og Caicedo.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Canucks skrev: ons mai 10, 2023 1:34 pm
GoldenTeacher skrev: ons mai 10, 2023 12:38 pm Rice vil være en enorm signering, dersom det skulle skjer. Nesten for godt til å være sant.
Rice havner nok i Chelsea, tviler på at Arsenal signerer han, men hadde vært en fantastisk signering.
Alle tegn fra spilleren så langt gjennom troverdige kilder, tyder på at Arsenal er førstevalget hans. Men man vet selvsagt aldri før noe er endelig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Xhaka ut ville jo vært snålt. Hva med Lokonga, Elneny, Vieira og Smith Rowe? De fleste av disse bør vel stå på en salgsliste om Arsenal heter Rice eller Caicedo.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

BrannLFC skrev: ons mai 10, 2023 4:24 pm Hvorfor skulle Xhaka dra til Leverkusen nå? Fast i Arsenal på et lag som kjemper om gull og er klare for CL. Er det for å sikre seg en lang fet kontrakt på tampen av karrieren? Men en spiller som Xhaka som aldri har hatt farten som sin forse, kan nok holde koken i noen år til. Nå har han muligheten til å virkelig bli en klubblegende
Kicker melder at konen hans ønsker å flytte tilbake til Tyskland. Leverkusen skal nok ha prøvd å hente han forrige sommer også. Jeg håper han er villig til å ta en sesong til i klubben.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Jokkemedkniven skrev: ons mai 10, 2023 6:56 pm
BrannLFC skrev: ons mai 10, 2023 4:24 pm Hvorfor skulle Xhaka dra til Leverkusen nå? Fast i Arsenal på et lag som kjemper om gull og er klare for CL. Er det for å sikre seg en lang fet kontrakt på tampen av karrieren? Men en spiller som Xhaka som aldri har hatt farten som sin forse, kan nok holde koken i noen år til. Nå har han muligheten til å virkelig bli en klubblegende
Kicker melder at konen hans ønsker å flytte tilbake til Tyskland. Leverkusen skal nok ha prøvd å hente han forrige sommer også. Jeg håper han er villig til å ta en sesong til i klubben.
Det må hun da bare gjøre 8-)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

KongOlav2 skrev: ons mai 10, 2023 6:47 pm Xhaka ut ville jo vært snålt. Hva med Lokonga, Elneny, Vieira og Smith Rowe? De fleste av disse bør vel stå på en salgsliste om Arsenal heter Rice eller Caicedo.
Vieira er jo kjøpt for utvikling og fremtiden. Så ville være rart å selge ham allerede nå, selv om han har skuffet en del Arsenal-fans som kunne noe om han før han kom.

Lokonga er garantert ferdig i klubben. Når det gjelder Elneny så har han så lav lønn og aksepterer veldig begrenset med spilletid, så han er en grei option å ha i stallen som back-up hvis det blir mye skader.

Smith-Rowe har vel aldri spilt i en midtbane 3er for Arsenal? Tror ikke Arteta ser på han som noe alternativ som 8er, selv om flere fans gjerne skulle ha sett ham få sjansen der. Men du har nok rett i at han kan være til salgs denne sommeren. Har ikke klart å komme seg opp til å bli et alternativ denne sesongen. Har hatt alt for mange spillere foran seg i køen.

Handler nok mest om at man skal fornye på midtbanen, og da gir det mening å bytte ut den eldste spilleren med en lønn som setter merker i lønningsbudsjettet. Jeg synes ikke det er spesielt ulogisk.

Men han har vært så stabilt god denne sesongen, og virker jo å tåle enorm kampbelastning også. Så vil selvsagt være litt synd hvis han ønsker å trappe ned i Bundes for å få seg en bedre/lengre siste-kontrakt enn han kan få hos oss.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»