Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Re: Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Legg inn av Canucks »

BigTonyAdams skrev: fre jun 30, 2023 11:16 am
► Show Spoiler
La meg bare være den første til å si, ja
Da får jeg bli den første til og si nei, spilleren sin kvalitet er det ingen tvil om, men det kommer med såpass mye bagasje at jeg ikke ønsker det, det finnes alternativer der ute, og noe som kan ødelegge harmonien ønsker jeg ikke.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Canucks skrev: fre jun 30, 2023 11:53 am
BigTonyAdams skrev: fre jun 30, 2023 11:16 am
► Show Spoiler
La meg bare være den første til å si, ja
Da får jeg bli den første til og si nei, spilleren sin kvalitet er det ingen tvil om, men det kommer med såpass mye bagasje at jeg ikke ønsker det, det finnes alternativer der ute, og noe som kan ødelegge harmonien ønsker jeg ikke.
Det er ikke plass til noe særlig med "jeg" i kollektivet til Arteta, men Mbappe er etter min mening verdens beste spiss (sorry, Erling). Klart det hadde gjort en stor impact, og gjort oss til en alvorlig trussel i CL også. Vi lurer jo alle på når Jesus skal knyte på seg scoringsskoene sine, så et rent bytte der ville ha vært drømmen.

Men jeg skjønner ikke hvorfor dette er en diskusjon i Arsenal. Når vi allerede i dette vinduet brenner av mer enn to milliarder kroner, så kan vi like gjerne kjøre på med en milliard eller to til liksom? Har folk gått helt over styr?

Men skjønner at dette er en artig tweet, forsåvidt. Vi har nok strukket oss lengre enn vi burde allerede, en overgang for Mbappè kommer minst ett år for tidlig for oss, skal vi hente oss inn etter denne sommeren.

DennisB

Legg inn av DennisB »

BigTonyAdams skrev: fre jun 30, 2023 11:16 am

La meg bare være den første til å si, ja jeg skjønner at denne fyren prøver å samle følgere til Twittern sin.

Men la oss nå si Mbappe vil vekk fra PSG, han skjønner at da kan ikke lønnen være så høy som den var i PSG, men likevel selvfølgelig være blant de best betalte i verden.
Han vil spille CL og se for seg 4\5 år å kjempe om pokaler.

Finnes det en sjanse i helvete at Arsenal kunne vært aktuell på en slik liste, eller er finansene våre ikke i den himmelen enda?
Hvilke klubber er egentlig aktuelle for en spiller som Mbappe?
Er det ikke til Real Madrid han vil da? De ser jo ut til å klare overganger i denne størrelsesorden.
Vi klarer nok ikke å henge oss på den karusellen. Er vel bedre for oss nå å kjøpe 3 spillere som vi virkelig trenger, for samme pris som èn Mbappè.
Selv om jeg elsker spilleren. Verdens beste spiss (eller angrepsspiller) etter min mening. Kanskje Erling er bedre akkurat foran kassa, men franskmannen har så mye mer gående for seg ellers på banen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Haha... Vi sliter med strukturen på Rice-dealen, og likevel skal Bappern kunne være aktuell? :lol: Bare svada selvsagt.

Hypotetisk: Det er den spilleren i verden jeg har synes det er morsomt å se spiller fotball de senere årene. Elsker spillertypen. Så rent sportslig skulle jeg selvsagt gjerne sett ham i drakta vår.

Men, som flere her nevner, finnes det neppe plass til egoet hans innenfor de stramme rammene til Artetas kollektiv. Så hadde nok ikke vært aktuelt selv om vi hadde hatt finansene og han er diskuterbart verdens beste spiller.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Enzino skrev: fre jun 30, 2023 2:44 pm Haha... Vi sliter med strukturen på Rice-dealen, og likevel skal Bappern kunne være aktuell? :lol: Bare svada selvsagt.

Hypotetisk: Det er den spilleren i verden jeg har synes det er morsomt å se spiller fotball de senere årene. Elsker spillertypen. Så rent sportslig skulle jeg selvsagt gjerne sett ham i drakta vår.

Men, som flere her nevner, finnes det neppe plass til egoet hans innenfor de stramme rammene til Artetas kollektiv. Så hadde nok ikke vært aktuelt selv om vi hadde hatt finansene og han er diskuterbart verdens beste spiller.
Hvorfor hente Mbappe i år når vi kan hente han gratis neste år? Det kommer nok aldri til å skje, men det er jo lov til å drømme...

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Mike Verweij melder at både Ajax og Arsenal ønsker å vente til etter 1.juli med å fullføre overgangen for Timber pga at da går de inn i et nytt regnskaps år som da betyr at Ajax kan bruke pengene på nye spillere.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: fre jun 30, 2023 2:44 pm
Hypotetisk: Det er den spilleren i verden jeg har synes det er morsomt å se spiller fotball de senere årene. Elsker spillertypen. Så rent sportslig skulle jeg selvsagt gjerne sett ham i drakta vår.
Neymar og Messi for min del.

For Frankrike synes jeg faktisk at Griezmann er den mest interessante spilleren å følge med på iløpet av en kamp. Jeg vil også argumentere for at han har vært den mest utslagsgivende. Hadde Griezmann vært like god i finalen som han var i mange av kampene før (hvor han etter min mening var turneringens spiller knapt foran Messi), så hadde Frankrike vunnet.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: fre jun 30, 2023 11:40 pm
Enzino skrev: fre jun 30, 2023 2:44 pm
Hypotetisk: Det er den spilleren i verden jeg har synes det er morsomt å se spiller fotball de senere årene. Elsker spillertypen. Så rent sportslig skulle jeg selvsagt gjerne sett ham i drakta vår.
Neymar og Messi for min del.

For Frankrike synes jeg faktisk at Griezmann er den mest interessante spilleren å følge med på iløpet av en kamp. Jeg vil også argumentere for at han har vært den mest utslagsgivende. Hadde Griezmann vært like god i finalen som han var i mange av kampene før (hvor han etter min mening var turneringens spiller knapt foran Messi), så hadde Frankrike vunnet.
Smaken er som baken, min er best. :lol:

Uansett hvor mye jeg digget Bergkamp, så er det Henry som er den største Arsenal-spilleren gjennom tidene for min del. Og det går nok mye på at jeg elsker spillere med den eksplosiviteten i spillet sitt. Elsker å se på Vini jr på sitt beste også (tror han og Bappern er omtrent de eneste som kunne holdt Martinelli ute av et landslag etter den sesongen han har hatt).

Men selvsagt var/er spillere som Bergkamp, Messi og Griezman mer intrikate. Kan vel legge til KdB også. Og enda mer fotball-intelligente (selv om selvsagt Henry og MBappé også var/er veldig fotball-intelligente).

Så har ingen problemer med å forstå at mange liker dem bedre.

Messi blir forresten litt rart å diskutere opp mot andre spillere, fordi han kommer fra en annen galaxe.

Han var jo forøvrig også ganske eksplosiv da han var yngre. Samme med Bergkamp. Men fordi de var så ekstreme på å lese spillet, spilte de på eksepsjonelt høyt nivå også etter at noen av den eksplosiviteten forsvant. Den overgangen tviler jeg på at spillere som MBappé, Vini jr og Haaland kommer til å klare å ta på samme måten. Så sånn sett er de mer endimensjonale.

Når det gjelder å sette sammen et skikkelig sterkt lag, så bør man jo helst ha begge disse to typene i den offensive delen (men det hjelper ikke hvis defensiven og resten av laget stinker, noe Norge p.t. er et godt eksempel på). Og jeg kan selvsagt verdsette begge deler, selv om det ene underholder meg hakket mer.

Skulle gjerne sett Ødegaard - MBappé linken. Men det kommer aldri til å skje IRL. Ikke i Arsenal under Arteta i hvert fall.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: lør jul 01, 2023 12:27 am Elsker å se på Vini jr på sitt beste også (tror han og Bappern er omtrent de eneste som kunne holdt Martinelli ute av et landslag etter den sesongen han har hatt).
Jeg er der at hvis Neymar var del av et trillingpar hvor du også hadde hatt Beymar og Geymar som var nøyaktig like gode som Neymar, så hadde Brasil stilt uten Vini Jr (eller noen andre) i lagoppstillingen sin når disse brødrene var friske og raske. Dette til tross for at folk synes at Geymar er litt vel femi.

Neymar er etter min mening det nærmeste Pelé som Brasil har oppdrevet etter hans tid, selv om Ronaldo var vel så talentfull som ung.

Karrieren sett over ett i storhet så setter jeg Cristiano Ronaldo over Neymar. Karrieren sett over ett i rene ferdigheter med ball (når skadefrie) så setter jeg Neymar over Cristiano Ronaldo. Nest-beste spilleren jeg har sett (og da skuffer jeg nok min favorittspiller Agüero.)

taknina

Legg inn av taknina »

Enzino skrev: lør jul 01, 2023 12:27 am
Jolla skrev: fre jun 30, 2023 11:40 pm
Enzino skrev: fre jun 30, 2023 2:44 pm
Hypotetisk: Det er den spilleren i verden jeg har synes det er morsomt å se spiller fotball de senere årene. Elsker spillertypen. Så rent sportslig skulle jeg selvsagt gjerne sett ham i drakta vår.
Neymar og Messi for min del.

For Frankrike synes jeg faktisk at Griezmann er den mest interessante spilleren å følge med på iløpet av en kamp. Jeg vil også argumentere for at han har vært den mest utslagsgivende. Hadde Griezmann vært like god i finalen som han var i mange av kampene før (hvor han etter min mening var turneringens spiller knapt foran Messi), så hadde Frankrike vunnet.
Smaken er som baken, min er best. :lol:

Uansett hvor mye jeg digget Bergkamp, så er det Henry som er den største Arsenal-spilleren gjennom tidene for min del. Og det går nok mye på at jeg elsker spillere med den eksplosiviteten i spillet sitt. Elsker å se på Vini jr på sitt beste også (tror han og Bappern er omtrent de eneste som kunne holdt Martinelli ute av et landslag etter den sesongen han har hatt).

Men selvsagt var/er spillere som Bergkamp, Messi og Griezman mer intrikate. Kan vel legge til KdB også. Og enda mer fotball-intelligente (selv om selvsagt Henry og MBappé også var/er veldig fotball-intelligente).

Så har ingen problemer med å forstå at mange liker dem bedre.

Messi blir forresten litt rart å diskutere opp mot andre spillere, fordi han kommer fra en annen galaxe.

Han var jo forøvrig også ganske eksplosiv da han var yngre. Samme med Bergkamp. Men fordi de var så ekstreme på å lese spillet, spilte de på eksepsjonelt høyt nivå også etter at noen av den eksplosiviteten forsvant. Den overgangen tviler jeg på at spillere som MBappé, Vini jr og Haaland kommer til å klare å ta på samme måten. Så sånn sett er de mer endimensjonale.

Når det gjelder å sette sammen et skikkelig sterkt lag, så bør man jo helst ha begge disse to typene i den offensive delen (men det hjelper ikke hvis defensiven og resten av laget stinker, noe Norge p.t. er et godt eksempel på). Og jeg kan selvsagt verdsette begge deler, selv om det ene underholder meg hakket mer.

Skulle gjerne sett Ødegaard - MBappé linken. Men det kommer aldri til å skje IRL. Ikke i Arsenal under Arteta i hvert fall.

Tony Adams og Patrick Vieira var det to desidert viktigste spillerne for Arsenal i Wenger eraen

Biff versus tilbehør.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: lør jul 01, 2023 12:43 am
Enzino skrev: lør jul 01, 2023 12:27 am Elsker å se på Vini jr på sitt beste også (tror han og Bappern er omtrent de eneste som kunne holdt Martinelli ute av et landslag etter den sesongen han har hatt).
Jeg er der at hvis Neymar var del av et trillingpar hvor du også hadde hatt Beymar og Geymar som var nøyaktig like gode som Neymar, så hadde Brasil stilt uten Vini Jr (eller noen andre) i lagoppstillingen sin når disse brødrene var friske og raske. Dette til tross for at folk synes at Geymar er litt vel femi.

Neymar er etter min mening det nærmeste Pelé som Brasil har oppdrevet etter hans tid, selv om Ronaldo var vel så talentfull som ung.

Karrieren sett over ett i storhet så setter jeg Cristiano Ronaldo over Neymar. Karrieren sett over ett i rene ferdigheter med ball (når skadefrie) så setter jeg Neymar over Cristiano Ronaldo. Nest-beste spilleren jeg har sett (og da skuffer jeg nok min favorittspiller Agüero.)
Jeg glemte utrolig nok å vurdere Neymar.

Råpotensialet til Neymar, er vel noe av det råeste verden har sett.

Men det mentale har aldri vært der Messi og C Ronaldo har vært.

Har alltid blitt «mye greier» med Neymar, på tross at det stikker i sjela på en god måte å se ham utfolde seg når ting sitter.

Filminger, rullinger, grinig, ekstremt ego, osv.

Tre Neymars kunne nok vært gøy å se på en god dag. Men helt grusomt på en dårlig. Hvis to av tre alltid var i form og påskrudd, skulle jeg godtatt premisset om at det ville være outstanding.

Du vet jeg er fan av Brasil. For meg har Neymar skapt mer frustrasjon enn hygge. Men selvsagt mye av det siste også.

For meg blir han en som kunne blitt helt oppe blant de største i historien, men som fucket det opp i den forstand at han aldri fikk ut hele potensialet.

Målet han scoret mot Kroatia i kvarten, er sånn som drar sjelen ut av kroppen i noen sekunder. At han likevel ikke klarte å lede laget til å bruke hodet i sluttminuttene (som selvsagt er enda mer på mange som Tite, Casemiro og Fred som begge er 30 meter på feil side av ballen, men han må som gallionsfigur og kaptein (?) ta en andel på sin kappe), er så jævlig typisk. Neymar har en veldig blandet stjerne og den gjengse brasilianer jeg snakker med. Og tror Brasil nå må bygge et nytt lag rundt andre spillere. Men hadde vært gøy å ta feil og at han får en sjanse til som han griper.

Men vi drar oss vel mer og mer OT i sommer-overgangstråden for Arsenal . Så håper mine fellow Gooners tilgir meg for denne. Så kan vi heller ta en lengre prat om disse spillerne i relevante tråder, ved mer behov! ;-)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: lør jul 01, 2023 12:50 pm
Men vi drar oss vel mer og mer OT i sommer-overgangstråden for Arsenal .

Du vet jeg er fan av Brasil. For meg har Neymar skapt mer frustrasjon enn hygge.
OT er bare gøy!

Etter Pelé sin tid så er jo egentlig Neymar en av de mest kliniske* spillerne Brasil har hatt. Noe bak Romário og Zico, og jevnt med Ronaldo.

Han har 77 mål (og 56 assists) på 124 landskamper som 31 år og 5 måneder gammel.

Når Cristiano Ronaldo var 31 år og 5 måneder gammel så hadde han 60 mål (og 32 assists) på 131 landskamper, og enda ikke vunnet noe trofé (skal sies at han var på vei til å vinne EM den sommeren han var 31 år, om enn noe ufortjent.)

Når Miroslav Klose var 31 år og 5 måneder gammel så hadde han 48 mål (og 20 assists) på 93 landskamper. (Tok Klose heller enn Messi, siden Messi ikke var en notorisk målscorer på landslaget på sine yngre dager.


Så skal det sies at Mbappé og Haaland kommer til å knuse disse tallene (og at Kane og Lukaku også er der at de nok slår Neymar i målscoring per kamp - Lukaku har 75 på 108, og Kane har 58 på 84. De er begge året yngre enn Neymar).

DennisB

Legg inn av DennisB »

Verdens gjennom tidenes beste spiller, er Messi. Ingen over, ingen ved siden. For meg er det soleklart. Spillertypen, magikeren, lagspilleren, målscoreren. Ydmykheten.

Neymar er ikke min type spiller. Klarer ikke rullingene, egotrippene, og de greiene der. Mbappè, og til og med Haaland foran for meg, som spillertyper, og de kommer begge til å knuse rekorder.

C. Ronaldo har jeg også slitt med, det blir altfor mye jeg, jeg og meg selv der i gården. Noen ganger på et pinlig nivå.

Jeg vokste opp med Maradona, et stykke kunst av en spiller. Men verden hadde ikke teknologien vi har i dag på hans tid, i dag ser vi hver bevegelse spillerne gjør. Det blir en annen era, så derfor vil jeg ikke sammenligne med verken Pelè eller Maradona. Det blir nytteløst. Vi så bare glimtvis begge to.

DennisB

Legg inn av DennisB »

taknina skrev: lør jul 01, 2023 1:01 am
Tony Adams og Patrick Vieira var det to desidert viktigste spillerne for Arsenal i Wenger eraen

Biff versus tilbehør.
Til dels enig, men Wenger var helt avhengig av kreative spillere for å vinne titler. Her må nesten Bergkamp med på listen din, eller noen av de andre i den kategorien. Pires, Henry, Ljungberg.. Man vinner ikke titler med hjørnesteinene som Adams og Vieira alene, men det er godt knakende godt fundament for å klare det.

taknina

Legg inn av taknina »

DennisB skrev: lør jul 01, 2023 6:40 pm Verdens gjennom tidenes beste spiller, er Messi. Ingen over, ingen ved siden. For meg er det soleklart. Spillertypen, magikeren, lagspilleren, målscoreren. Ydmykheten.

Neymar er ikke min type spiller. Klarer ikke rullingene, egotrippene, og de greiene der. Mbappè, og til og med Haaland foran for meg, som spillertyper, og de kommer begge til å knuse rekorder.

C. Ronaldo har jeg også slitt med, det blir altfor mye jeg, jeg og meg selv der i gården. Noen ganger på et pinlig nivå.

Jeg vokste opp med Maradona, et stykke kunst av en spiller. Men verden hadde ikke teknologien vi har i dag på hans tid, i dag ser vi hver bevegelse spillerne gjør. Det blir en annen era, så derfor vil jeg ikke sammenligne med verken Pelè eller Maradona. Det blir nytteløst. Vi så bare glimtvis begge to.
Husker jeg satt nær spillerutgangen i denne kampen her og journalister fotografer la på firsprang da Maradona kom ut av tunellen etter de andre for å få tatt det beste bilde :-) De andre spillerne ble det ikke løftet kamera for omtrent..

Men for meg en enda større legende ruslet nede på matta ved inngangen rett forbi nesa på meg der jeg satt rett før . Og ett år etterpå eller deromkring så sluknet vel stemmen legenden om det i det hele tatt finnes legender og en en epoke i norsk idrett, kanskje den viktigste var borte for godt. Bjørge Lillelien.

Jeg holder Maradona som den største. Mest fordi han lykkest i forsvarspillets hjemland og at forsvarspillere den gang fikk bruke middler uten kort engang som de hadde blitt sendt rett av banen for idag. Innbiller jeg meg ihverfall :-)

https://www.vg.no/sport/fotball/i/bKKQG ... r-maradona

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Henry var bedre enn hva ettermælet tilsier. Helt spinnvilt hvor god han var. Det er spillere i korte perioder som leverte på samme nivået i PL, men ikke vesentlig bedre. Og han var god så lenge. Personlig synes jeg kombinasjonen gjør at man kan kalle han PL-æraens beste angriper.

Ofte sammenlignet med Mbappe. Personlig foretrekker jeg Henry. Han tar det på klasse og eleganse. Også surret han ikke rundt uten motstand halve karrieren.

(Fikk helt sjokk da jeg så nå at han gikk til Barca i 07. Nesten seksten år siden. Trodde det var i 2010.)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: lør jul 01, 2023 9:08 pm Personlig synes jeg kombinasjonen gjør at man kan kalle han PL-æraens beste angriper.
Henry og Agüero er topp to for meg. Vanskelig å bestemme hvem som er nummer én og nummer to.

Agüero med 184 mål (27 straffemål) og 55 assists på 19 860 minutt i Premier League. Mål hvert 108. minutt, målpoeng hvert 83. minutt.

Henry med 175 mål (23 straffemål) og 80 assists på 21 308 minutt i Premier League. Mål hvert 122. minutt, målpoeng hvert 84. minutt.

Og begge er så ekstremt mye mer enn målscorere eller til og med målpoengjagere. Strøken teknikk, fantastisk forseringsevne, god arbeidskapasitet av ballen, hovmesterblikk og droppet ned for å bidra i det oppbyggende spillet.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: lør jul 01, 2023 10:34 pm
tbb skrev: lør jul 01, 2023 9:08 pm Personlig synes jeg kombinasjonen gjør at man kan kalle han PL-æraens beste angriper.
Henry og Agüero er topp to for meg. Vanskelig å bestemme hvem som er nummer én og nummer to.

Agüero med 184 mål (27 straffemål) og 55 assists på 19 860 minutt i Premier League. Mål hvert 108. minutt, målpoeng hvert 83. minutt.

Henry med 175 mål (23 straffemål) og 80 assists på 21 308 minutt i Premier League. Mål hvert 122. minutt, målpoeng hvert 84. minutt.

Og begge er så ekstremt mye mer enn målscorere eller til og med målpoengjagere. Strøken teknikk, fantastisk forseringsevne, god arbeidskapasitet av ballen, hovmesterblikk og droppet ned for å bidra i det oppbyggende spillet.
Jeg holder nok både Salah og Kane over Aguero. Men ingen av dem close på Henry.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Har ikke sett noen dominere motstanden mer enn Henry, mål og assist reflekterer selvfølgelig mye av det, men ikke alt.
Forutsetninger hvor spiller du på banen, lagkamerater, hvor bra laget du spiller for kontra resten osv. kommer inn her, men å dominere kamper og motstandere alene, ja det er pur egen klasse.

Så min nummer to her blir Suarez, på topp var han i en egen liga utpå der.
Samme kan sies om Yaya Toure.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

BigTonyAdams skrev: søn jul 02, 2023 7:34 am Har ikke sett noen dominere motstanden mer enn Henry, mål og assist reflekterer selvfølgelig mye av det, men ikke alt.
Forutsetninger hvor spiller du på banen, lagkamerater, hvor bra laget du spiller for kontra resten osv. kommer inn her, men å dominere kamper og motstandere alene, ja det er pur egen klasse.

Så min nummer to her blir Suarez, på topp var han i en egen liga utpå der.
Samme kan sies om Yaya Toure.
Enig at mål/assist i liten grad reflekterer dette. Henry var en katalysator for at Arsenal spilte den fotballen de gjorde. Det er få andre angripere man kan si det om.

(Skal man basere seg utelukkende på mål/assist, og særlig om en justerer for straffer, er forresten OGS helt der oppe. Til tross for at han den siste skadefri sesongen spilte mye høyrekant (og ikke en slik moderne kant som vi ser i dag), og hadde tre sesonger som nærmest fotballinvalid på slutten av karrieren.)

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Enig med siste talerne her. Henry blir den største i PL for meg. Vanskelig med nummer 2 og videre, og litt avhengig av kriteriet man går etter, men tror ikke Aguero er der.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

k9b skrev: søn jul 02, 2023 9:57 am Enig med siste talerne her. Henry blir den største i PL for meg. Vanskelig med nummer 2 og videre, og litt avhengig av kriteriet man går etter, men tror ikke Aguero er der.
Heller kanskje litt mot Ronaldo etter å ha tenkt meg om. Litt kort tid i PL på toppnivået, men i mine øyne var han verdensklasse i tre sesonger og svært god i en. Også er det noe med at man fikk følge den utviklingen hans i seks år.

Suarez en av dem som matcher Henry på toppnivået, men for få sesonger. Litt samme med RvP som jeg da synes er bak Kane og Salah. Wayne Rooney er vanskelig å lansere i en slik diskusjon, men er, bortsett fra Ronaldo, den som kanskje er nærmest. Han «ofret» noen gode år for Ronaldo.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

tbb skrev: søn jul 02, 2023 11:04 am
k9b skrev: søn jul 02, 2023 9:57 am Enig med siste talerne her. Henry blir den største i PL for meg. Vanskelig med nummer 2 og videre, og litt avhengig av kriteriet man går etter, men tror ikke Aguero er der.
Heller kanskje litt mot Ronaldo etter å ha tenkt meg om. Litt kort tid i PL på toppnivået, men i mine øyne var han verdensklasse i tre sesonger og svært god i en. Også er det noe med at man fikk følge den utviklingen hans i seks år.

Suarez en av dem som matcher Henry på toppnivået, men for få sesonger. Litt samme med RvP som jeg da synes er bak Kane og Salah. Wayne Rooney er vanskelig å lansere i en slik diskusjon, men er, bortsett fra Ronaldo, den som kanskje er nærmest. Han «ofret» noen gode år for Ronaldo.
Både Shearer og Cantona fortjener å nevnes, og Cantona kunne jeg fort satt på 2. plass selv. Spesielt om man snakker om «størst» i stedet for «best». Selv om han kan være på 2. plass begge steder. Cantona på 90-tallet var enorm i PL. Kan omtrent ikke overvurderes.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

k9b skrev: søn jul 02, 2023 11:52 am
tbb skrev: søn jul 02, 2023 11:04 am
k9b skrev: søn jul 02, 2023 9:57 am Enig med siste talerne her. Henry blir den største i PL for meg. Vanskelig med nummer 2 og videre, og litt avhengig av kriteriet man går etter, men tror ikke Aguero er der.
Heller kanskje litt mot Ronaldo etter å ha tenkt meg om. Litt kort tid i PL på toppnivået, men i mine øyne var han verdensklasse i tre sesonger og svært god i en. Også er det noe med at man fikk følge den utviklingen hans i seks år.

Suarez en av dem som matcher Henry på toppnivået, men for få sesonger. Litt samme med RvP som jeg da synes er bak Kane og Salah. Wayne Rooney er vanskelig å lansere i en slik diskusjon, men er, bortsett fra Ronaldo, den som kanskje er nærmest. Han «ofret» noen gode år for Ronaldo.
Både Shearer og Cantona fortjener å nevnes, og Cantona kunne jeg fort satt på 2. plass selv. Spesielt om man snakker om «størst» i stedet for «best». Selv om han kan være på 2. plass begge steder. Cantona på 90-tallet var enorm i PL. Kan omtrent ikke overvurderes.
Ja selvsagt! Tenker noen ganger at Cantona hadde så få sesonger, men han fikk faktisk fem sesonger.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Endelig et sommervindu der det er litt trøkk rundt Arsenal, og overgangstråden brukes til å diskutere hvem som er tidenes spiller. Dere er litt av noen skruer♥ :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

ulfarne skrev: søn jul 02, 2023 12:44 pm Endelig et sommervindu der det er litt trøkk rundt Arsenal, og overgangstråden brukes til å diskutere hvem som er tidenes spiller. Dere er litt av noen skruer♥ :lol:
We are getting some crucial resources when buying Rice and Timber. ;)

Nå må vi bare finne en Israelsk spiller som heter Gold.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Dere er jo The Gunners, så få inn Stones og Hierro også nå, så begynner det å lukte noe.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Om vi nå får i boks Rice og Timber, har vi da noen posisjoner vi MÅ forsterke? Laget er på ingen måte så godt at det ikke er mulig å forsterke, men det begynner vel å bli forholdsvis bra dekning og bra kvalitet på de fleste posisjoner nå.

Kanskje en kantspiller av bra kvalitet som mangler? Trossard kan levere gode tall, men svært skeptisk på Nelson. Så kanskje en konkurrent til Saka.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Vike4 skrev: søn jul 02, 2023 3:02 pm
Kanskje en kantspiller av bra kvalitet som mangler? Trossard kan levere gode tall, men svært skeptisk på Nelson. Så kanskje en konkurrent til Saka.
Havertz er en bedre versjon av Trossard. Så han er raskt backup til både Martinelli, Jesus og Saka.

Jeg vil si at

Ødegaard - Rice/Thomas - Xhaka/Rice
Saka - Jesus - Havertz

Er sterkere enn

Ødegaard - Rice/Thomas - Havertz
Saka - Jesus - Trossard

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: søn jul 02, 2023 3:10 pm
Vike4 skrev: søn jul 02, 2023 3:02 pm
Kanskje en kantspiller av bra kvalitet som mangler? Trossard kan levere gode tall, men svært skeptisk på Nelson. Så kanskje en konkurrent til Saka.
Havertz er en bedre versjon av Trossard. Så han er raskt backup til både Martinelli, Jesus og Saka.

Jeg vil si at

Ødegaard - Rice/Thomas - Xhaka/Rice
Saka - Jesus - Havertz

Er sterkere enn

Ødegaard - Rice/Thomas - Havertz
Saka - Jesus - Trossard
Det første er riktig i teorien. Men sånn som Arteta har pleid å sette opp laget, så tror ikke han kommer til spille på høyre kant. Men kan selvsagt ta feil.

Til det siste: jeg vil si begge oppstillingene er ganske like i styrke, men den siste er mer offensiv og den første mer defensiv. Kan kanskje være enig i at den første er et ørlite hakk sterke.

Ellers: Martinelli spiller hvis han er skadefri og form. Det er jeg sånn type 99% sikker på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»