Everton - Arsenal

Svar
DennisB

Re: Everton - Arsenal

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: fre feb 03, 2023 12:40 pm
Wellé skrev: fre feb 03, 2023 10:22 am
Enzino skrev: fre feb 03, 2023 10:16 am

Tar du med i vurderingen at vi skal spille mot et lag som kommer til å meie ned våre spillere hver de er på etterskudd, og som ikke kommer til å få gule kort før etter 60 min? :lol:
Nei, fordi jeg tror ikke at det eksisterer en konspirasjon mot Arsenal.

I tillegg så er dette Arsenal-laget langt mer fysiske enn tidligere utgaver av Arsenal.
Jeg tror heller ikke det er en konspirasjon mot Arsenal. Men jeg vet at dommerne i PL tillatter mye, og at Everton i veldig mange år har vært eksperter på å spille helt på grensen og komme unna med ting, særlig på hjemmebane. Pluss at den nye manageren deres ikke akkurat gjør det med å spille på grensa mindre aktuelt.

Joda vi har en del spillere med fysikk i laget, men det hjelper ikke så veldig når Saka eller Martinelli blir sparket ned 5. gangen uten at det kommer opp et gult kort.

Vi får se, men ganske overbevist om hva slags kampbilde vi får se. Tipper det likner mye på CP borte i 1. runde. Da grindet vi ut en seier, så det er på ingen måte umulig. Men jeg blir ekstremt overrasket hvis det blir så lett som du skisserer her.
Jeg kan også bekrefte at alle oddssettere har tidligere møter med i minnet, og det blir vektlagt når odds settes. Det kalles matchup. Hvor mye det vektlegges, varierer fra oppgjør til oppgjør, og år til år, og ikke minst idrett til idrett. Arsenal ser unektelig bedre rustet ut i år til å vinne her, men man skal ikke avvise tidligere historie, heller ikke i fotball.

I tennis er slik matchup helt åpenbar, det gjelder hvordan spillere står til hverandre, hvilke svakheter og fordeler som kan brukes i en matchup. Det betyr ofte like mye som, og til og med mer enn form, å ha en fordelaktig matchup.
Det samme vil gjelde i fotball, men i mindre grad, fordi man kan endre system fra sesong til sesong, endre manager, spillere og whatnot.

En siste ting man ikke skal undervurdere, er det mentale overtaket man kan få når man har statistikken på sin side. Tro kan flytte fjell. Det er i blant små marginer som kan utløse et potensial, og det mentale bygd på tidligere historie, kan være èn av dem.

Everton-laget kan ha en edge her i forhold til denne kampen, ikke minst fordi de har en ny manager, men alt dette trenger ikke bety noe i praksis.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Enzino skrev: fre feb 03, 2023 12:40 pm og at Everton i veldig mange år har vært eksperter på å spille helt på grensen og komme unna med ting, særlig på hjemmebane. Pluss at den nye manageren deres ikke akkurat gjør det med å spille på grensa mindre aktuelt.

Her skal det gølves :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Everenga skrev: fre feb 03, 2023 2:28 pm
Enzino skrev: fre feb 03, 2023 12:40 pm og at Everton i veldig mange år har vært eksperter på å spille helt på grensen og komme unna med ting, særlig på hjemmebane. Pluss at den nye manageren deres ikke akkurat gjør det med å spille på grensa mindre aktuelt.

Her skal det gølves :lol:
Vet! :lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Det blir spennende å se om Partey vurderes klar til kamp i morgen, eller om Jorginho får sin illdåp mot det sympatiske laget fra Liverpool. På PremierInjuries står det 50% og "Late fitness test". Jeg håper egentlig Partey står over, så fremt at Jorginho er klar, da Dyche-ball ikke er det han trenger med såre ribbein.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Det er år og dag siden jeg har sett Everton knalle til.De har prøvd å spille fotball ,men uten noe bra resultat.Så her håper jeg at de går all in med alt det stygge de besitter iflg Arsenal supporterne.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Hesja skrev: fre feb 03, 2023 5:45 pm Det er år og dag siden jeg har sett Everton knalle til.De har prøvd å spille fotball ,men uten noe bra resultat.Så her håper jeg at de går all in med alt det stygge de besitter iflg Arsenal supporterne.
Først og fremst den nye treneren deres som tidligere står for slik stil. Så spørsmålet er om det har smittet over.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Canucks skrev: fre feb 03, 2023 5:48 pm
Hesja skrev: fre feb 03, 2023 5:45 pm Det er år og dag siden jeg har sett Everton knalle til.De har prøvd å spille fotball ,men uten noe bra resultat.Så her håper jeg at de går all in med alt det stygge de besitter iflg Arsenal supporterne.
Først og fremst den nye treneren deres som tidligere står for slik stil. Så spørsmålet er om det har smittet over.
Pøh,Arsenal supporterne har sagt det samme i 10 år om oss.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Hesja skrev: fre feb 03, 2023 6:14 pm
Canucks skrev: fre feb 03, 2023 5:48 pm
Hesja skrev: fre feb 03, 2023 5:45 pm Det er år og dag siden jeg har sett Everton knalle til.De har prøvd å spille fotball ,men uten noe bra resultat.Så her håper jeg at de går all in med alt det stygge de besitter iflg Arsenal supporterne.
Først og fremst den nye treneren deres som tidligere står for slik stil. Så spørsmålet er om det har smittet over.
Pøh,Arsenal supporterne har sagt det samme i 10 år om oss.
Mulig noen har, jeg har ikke, for min del er det eneste jeg ikke liker med Everton caliblue sine meninger om Arsenal/Everton :-) bortsett fra det så håper jeg at dere overlever, og at Sean Dyche får sving på dette Everton-laget, og at dere får ryddet opp i ting i sommer.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Canucks skrev: fre feb 03, 2023 6:40 pm
Hesja skrev: fre feb 03, 2023 6:14 pm
Canucks skrev: fre feb 03, 2023 5:48 pm

Først og fremst den nye treneren deres som tidligere står for slik stil. Så spørsmålet er om det har smittet over.
Pøh,Arsenal supporterne har sagt det samme i 10 år om oss.
Mulig noen har, jeg har ikke, for min del er det eneste jeg ikke liker med Everton caliblue sine meninger om Arsenal/Everton :-) bortsett fra det så håper jeg at dere overlever, og at Sean Dyche får sving på dette Everton-laget, og at dere får ryddet opp i ting i sommer.
Takk for det.Jeg for min del håper dere vinner ligaen,men at dere går på en smell her.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Hesja skrev: fre feb 03, 2023 6:14 pm
Canucks skrev: fre feb 03, 2023 5:48 pm
Hesja skrev: fre feb 03, 2023 5:45 pm Det er år og dag siden jeg har sett Everton knalle til.De har prøvd å spille fotball ,men uten noe bra resultat.Så her håper jeg at de går all in med alt det stygge de besitter iflg Arsenal supporterne.
Først og fremst den nye treneren deres som tidligere står for slik stil. Så spørsmålet er om det har smittet over.
Pøh,Arsenal supporterne har sagt det samme i 10 år om oss.
Tja. Jeg tror nå de fleste Gooners liker Everton. Jeg er iallefall en av dem. Nå det er sagt, så liker jeg ikke Dyche og hans spillestil, men jeg forstår jo på et hvis at man valgte han for å sikre plassen i PL.

Hva skjedde egentlig med Caliblue? Kom han seg aldri over fra VGD?

Hesja

Legg inn av Hesja »

Onv95 skrev: fre feb 03, 2023 9:18 pm
Hesja skrev: fre feb 03, 2023 6:14 pm
Canucks skrev: fre feb 03, 2023 5:48 pm

Først og fremst den nye treneren deres som tidligere står for slik stil. Så spørsmålet er om det har smittet over.
Pøh,Arsenal supporterne har sagt det samme i 10 år om oss.
Tja. Jeg tror nå de fleste Gooners liker Everton. Jeg er iallefall en av dem. Nå det er sagt, så liker jeg ikke Dyche og hans spillestil, men jeg forstår jo på et hvis at man valgte han for å sikre plassen i PL.

Hva skjedde egentlig med Caliblue? Kom han seg aldri over fra VGD?
Han var her ,men forsvant dessverre.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Onv95 skrev: fre feb 03, 2023 9:18 pm

Hva skjedde egentlig med Caliblue? Kom han seg aldri over fra VGD?
Caliblue kom men sa vel at han ikke syntes det var det samme som VGD hadde vært og at han tvilte på om han kom til å bruke FD noe særlig og ettertiden har vel gitt ham rett i det.

Savner Old King Cole fra VGD.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Everenga skrev: fre feb 03, 2023 10:08 pm
Onv95 skrev: fre feb 03, 2023 9:18 pm

Hva skjedde egentlig med Caliblue? Kom han seg aldri over fra VGD?
Caliblue kom men sa vel at han ikke syntes det var det samme som VGD hadde vært og at han tvilte på om han kom til å bruke FD noe særlig og ettertiden har vel gitt ham rett i det.

Savner Old King Cole fra VGD.
Synd, selv om jeg var dypt uenig i mye av hans synspunkter rundt Arsenal, så er han savnet.

Mange fra gamle VGD som dessverre aldri fant veien over.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Jeg tipper det blir standard-oppstillingen vår i morgen, med unntak av at Jorginho kommer inn for Partey. Muligens også Trossard for Martinelli, med med ny kontrakt så tror jeg Martinelli starter.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Onv95 skrev: fre feb 03, 2023 10:46 pm Jeg tipper det blir standard-oppstillingen vår i morgen, med unntak av at Jorginho kommer inn for Partey. Muligens også Trossard for Martinelli, med med ny kontrakt så tror jeg Martinelli starter.
Partey bare litt vondt i ribbein så en liten paracet og han er klar til kamp.

Trossard fikk baby tidligere i uka og har ikke vært på trening siste dagene, så Martinelli starter sansynligvis.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Caliblue har alltid vært en skrue. Og har hatt et nag til Arsenal siden tidenes morgen. Vi har hatt mang en opphetet diskusjon med Cali i Arsenal-trådene. Både på godt og vondt.

Men gutten har alltid hatt et godt fotballhode. Masse kunnskap i fyren, men den har ofte blitt brukt på litt provoserende måte. Klart han savnes. Everton er liksom ikke helt det samme uten Caliblue, og han hadde alltid noen fine bantere mot fienden i byen.

Everton er en klubb som er lett å like, kanskje mest fordi de svært sjelden har vært en konkurrent. Håper naturligvis at de holder seg oppe, klubben som har nest lengst fartstid i toppserien, bare (solid) bak Arsenal.

Men i dag blir det ingen nåde!

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »


DennisB

Legg inn av DennisB »

Partey med! Gledelig.

Vi er ganske heldige med å ha 10 av 11 antatt førstevalg i startelleveren såpass langt ut i sesongen. Kun Jesus ute altså.

Hesja

Legg inn av Hesja »

McNEIL inn og Gray ut,Doucoure på midten.Dette går rett vest,det er så håpløst.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jokkemedkniven skrev: lør feb 04, 2023 12:34 pm
Som jeg antok så er Partey tilgjengelig for denne kampen. Antar at det bare var for å skape litt usikkerhet for Everton Dyche. Begynt å bli flere eksempler fra Arsenal på dette.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jokkemedkniven skrev: lør feb 04, 2023 12:34 pm
Må nesten spørre, hva er det Saliba har fått foran navnet sitt? Kake? Murstein? Han kan jo forsåvidt være en murstein.

Ødegaard med tryllestav, og Martinelli med en penn etter signaturen hans, gir mening.

Kanskje jeg bare er litt langsom igjen :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: lør feb 04, 2023 12:42 pm
Jokkemedkniven skrev: lør feb 04, 2023 12:34 pm
Må nesten spørre, hva er det Saliba har fått foran navnet sitt? Kake? Murstein? Han kan jo forsåvidt være en murstein.

Ødegaard med tryllestav, og Martinelli med en penn etter signaturen hans, gir mening.

Kanskje jeg bare er litt langsom igjen :lol:
Det er en murstein, som i at han er en avgjørende brikke i en forsvarsmur (bygget av murstein i metaforen).

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Wellé skrev: lør feb 04, 2023 12:41 pm
Jokkemedkniven skrev: lør feb 04, 2023 12:34 pm
Som jeg antok så er Partey tilgjengelig for denne kampen. Antar at det bare var for å skape litt usikkerhet for Everton Dyche. Begynt å bli flere eksempler fra Arsenal på dette.
Regnet med at han ble klar også, klubben gjorde det samme med Saka da han var "usikker" mot Man Utd.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Hesja skrev: fre feb 03, 2023 6:46 pm
Canucks skrev: fre feb 03, 2023 6:40 pm
Hesja skrev: fre feb 03, 2023 6:14 pm
Pøh,Arsenal supporterne har sagt det samme i 10 år om oss.
Mulig noen har, jeg har ikke, for min del er det eneste jeg ikke liker med Everton caliblue sine meninger om Arsenal/Everton :-) bortsett fra det så håper jeg at dere overlever, og at Sean Dyche får sving på dette Everton-laget, og at dere får ryddet opp i ting i sommer.
Takk for det.Jeg for min del håper dere vinner ligaen,men at dere går på en smell her.
Håper - selvsagt - at vi vinner og at dere overlever.

Blir en stor sorg om Everton, en av de seks store, skulle rykke ned. Da blir PL et fattigere sted.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: lør feb 04, 2023 12:46 pm
DennisB skrev: lør feb 04, 2023 12:42 pm
Må nesten spørre, hva er det Saliba har fått foran navnet sitt? Kake? Murstein? Han kan jo forsåvidt være en murstein.

Ødegaard med tryllestav, og Martinelli med en penn etter signaturen hans, gir mening.

Kanskje jeg bare er litt langsom igjen :lol:
Det er en murstein, som i at han er en avgjørende brikke i en forsvarsmur (bygget av murstein i metaforen).
Ja, som jeg antydet da. Men dette var en slett tegning av en murstein. De tre klæddene på toppen ga ikke mye mening, men er vel da støp.. ;)

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Utrolig! Martin (16) starter for sjølvaste Arsenal i Premier League!!

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Som nøytral håper jeg Everton vinner. Hadde vært trist om de rykket ned.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

På bytur med fruen så får ikke overvære dagens ydmykelse. Heller ingen onv.exe.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

DennisB skrev: lør feb 04, 2023 12:53 pm
Enzino skrev: lør feb 04, 2023 12:46 pm
DennisB skrev: lør feb 04, 2023 12:42 pm
Må nesten spørre, hva er det Saliba har fått foran navnet sitt? Kake? Murstein? Han kan jo forsåvidt være en murstein.

Ødegaard med tryllestav, og Martinelli med en penn etter signaturen hans, gir mening.

Kanskje jeg bare er litt langsom igjen :lol:
Det er en murstein, som i at han er en avgjørende brikke i en forsvarsmur (bygget av murstein i metaforen).
Ja, som jeg antydet da. Men dette var en slett tegning av en murstein. De tre klæddene på toppen ga ikke mye mening, men er vel da støp.. ;)
:lol: Har du murt mye, Dennis? https://pixnio.com/no/diverse/rod-murstein-hull

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Onv95 skrev: lør feb 04, 2023 1:04 pm På bytur med fruen så får ikke overvære dagens ydmykelse. Heller ingen onv.exe.
Finn deg en pub

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»