Everton - Arsenal

Svar
LeCoq

Everton - Arsenal

Legg inn av LeCoq »

Lørdag, 13:30.

Endelig noe skikkelig fotball igjen. Dyche mot Arteta. Litt ulike vektklasser, men en spennende duell.

Kjør debatt!

Wellé

Legg inn av Wellé »

Forventer samme laget som mot Man Utd.

Kamptips 1-4

MentalM

Legg inn av MentalM »

RIP Partey og Saka

Dyche is back

Bilde

Bilde

Edit: glemte at jeg tror Arsenal vinner 2-0 og at Arsenal gir meg poeng på Fantasy ved å holde nullen...

Bone8

Legg inn av Bone8 »

2-1 til Everton, etter at Conor Coady header inn vinnermålet mens Mason Holgate knivstikker Ramsdale. VAR finner ingen feil.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Bone8 skrev: ons feb 01, 2023 2:49 pm 2-1 til Everton, etter at Conor Coady header inn vinnermålet mens Mason Holgate knivstikker Ramsdale. VAR finner ingen feil.
Det verste er at det faktisk er omtrent det eneste scenariet som kan ende med Everton seier.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Faen så digg det skal bli med PL-fotball igjen. Siste kampen før jeg skal over å se Arsenal mot Brentford også, så viktig å ta med seg en god følelse

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Arsenal har tatt 1 poeng i PL på de 4 siste kampene på Goodison og 4 poeng på de siste 6.

Sist gang vi vant het målscorerne Monreal, Øzil, Sanchez, Lacazette og Ramsey. Det kjennes som en annen tidsalder.

Her blir vi alltid r..kjørt, så dette blir mye tyngre enn de fleste tror selv om Everton har vært ute av form. De har også new manager effekten på sin side. Vi trenger en våken dommer, om vi skal ha noen sjanse til å vinne (og dette er PL, så da er ikke den sannsynligheten spesielt stor).

Tipper 1-1 med hodet og 1-2 med hjertet.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Et revitalisert hjemmelag som setter Gunners tildels ned på jorda...!
1-1.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Enzino skrev: ons feb 01, 2023 6:26 pm Arsenal har tatt 1 poeng i PL på de 4 siste kampene på Goodison og 4 poeng på de siste 6.

Sist gang vi vant het målscorerne Monreal, Øzil, Sanchez, Lacazette og Ramsey. Det kjennes som en annen tidsalder.

Her blir vi alltid r..kjørt, så dette blir mye tyngre enn de fleste tror selv om Everton har vært ute av form. De har også new manager effekten på sin side. Vi trenger en våken dommer, om vi skal ha noen sjanse til å vinne (og dette er PL, så da er ikke den sannsynligheten spesielt stor).

Tipper 1-1 med hodet og 1-2 med hjertet.
Det er forskjell på ute av form og klinisk død. Everton er sistnevnte.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Blir spennende å se om Dyche rekker å få noen av spillerne sine i Andy Carroll-mode

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Everenga skrev: ons feb 01, 2023 6:44 pm
Enzino skrev: ons feb 01, 2023 6:26 pm Arsenal har tatt 1 poeng i PL på de 4 siste kampene på Goodison og 4 poeng på de siste 6.

Sist gang vi vant het målscorerne Monreal, Øzil, Sanchez, Lacazette og Ramsey. Det kjennes som en annen tidsalder.

Her blir vi alltid r..kjørt, så dette blir mye tyngre enn de fleste tror selv om Everton har vært ute av form. De har også new manager effekten på sin side. Vi trenger en våken dommer, om vi skal ha noen sjanse til å vinne (og dette er PL, så da er ikke den sannsynligheten spesielt stor).

Tipper 1-1 med hodet og 1-2 med hjertet.
Det er forskjell på ute av form og klinisk død. Everton er sistnevnte.
1 poeng på siste 7 kamper er steinhardt ja (småsykt at det 1 poenget ble tatt mot City på Ethiad).

Men jeg føler da at det er på sin plass å nevne at det var nøyaktig det samme dere hadde i inngangen til tilsvarende kamp i fjor (da tok dere det 1 poenget mot Tottenham hjemme).

Vi husker alle hvordan det gikk i den kampen...

Nå er vi en del bedre enn vi var for 1 år siden. Men likevel nekter jeg for at en kamp på Goodison blir enkelt for Arsenal. Det blir det aldri.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Sesongens sikreste poeng for Everton her. Å møte et desperat Everton på bortebane med Dyche-ball er nesten det verste vi kunne møte nå. Og med en fraværende eller halvskadet Psrtey så er vi fortapt.

Nedturen er offisielt i gang, og Edu må gå.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Enzino skrev: ons feb 01, 2023 6:55 pm 1 poeng på siste 7 kamper er steinhardt ja (småsykt at det 1 poenget ble tatt mot City på Ethiad).

Men jeg føler da at det er på sin plass å nevne at det var nøyaktig det samme dere hadde i inngangen til tilsvarende kamp i fjor (da tok dere det 1 poenget mot Tottenham hjemme).

Vi husker alle hvordan det gikk i den kampen...

Nå er vi en del bedre enn vi var for 1 år siden. Men likevel nekter jeg for at en kamp på Goodison blir enkelt for Arsenal. Det blir det aldri.
100% sikker på at en kamp mot Brackley Town ville ikke du ansett som enkelt for Arsenal :mrgreen:

Hesja

Legg inn av Hesja »

Håper på en bra kamp,og at vi vinner.Men det blir vanskelig mot det beste laget i England,håper dere vinner ligaen i år.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Er typisk at Lampard fikk fyken før denne kampen, Dyche er alltid en vanskelig manager å møte.

taknina

Legg inn av taknina »

Nå er det vel uansett Dyche som har mest "å klage over" her opp mot muligheten til å få en flying start.

Å møte lokomotivet i ligaen er nok ikke det han ønsket seg for muligheter til å kickstarte sesongen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

MentalM skrev: ons feb 01, 2023 10:38 pm
Enzino skrev: ons feb 01, 2023 6:55 pm 1 poeng på siste 7 kamper er steinhardt ja (småsykt at det 1 poenget ble tatt mot City på Ethiad).

Men jeg føler da at det er på sin plass å nevne at det var nøyaktig det samme dere hadde i inngangen til tilsvarende kamp i fjor (da tok dere det 1 poenget mot Tottenham hjemme).

Vi husker alle hvordan det gikk i den kampen...

Nå er vi en del bedre enn vi var for 1 år siden. Men likevel nekter jeg for at en kamp på Goodison blir enkelt for Arsenal. Det blir det aldri.
100% sikker på at en kamp mot Brackley Town ville ikke du ansett som enkelt for Arsenal :mrgreen:
Du driver og forveksler meg med @Onv95 hele tiden. Jeg er realist. :lol:

Oxford var en enkel kamp. B&G og Nottingham Forrest hjemme også. Everton borte er aldri enkelt.

Ikke en gang Invincibles klarte å vinne på Goodison:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 362521.stm

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Hvis ikke Arsenal vinner lett denne gangen, så er Dyche en trollmann. Makan til trist blått lag har jeg aldri sett. Ja, det er fremdeles håp og teori om å holde plassen, men i praksis har dette laget allerede rykket ned...synd, men en får som fortjent dessverre.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Arsenal har en estimert 70% sjanse for å vinne. Det tar selvfølgelig ikke hensyn til at Dyche har tatt over, men gir en god indikasjon på styrkeforholdet mellom disse klubbene nå.

Hvis vi ikke vinner på lørdag så er det fryktelig svakt etter min mening.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Enzino skrev: ons feb 01, 2023 11:27 pm Du driver og forveksler meg med @Onv95 hele tiden. Jeg er realist. :lol:

Oxford var en enkel kamp. B&G og Nottingham Forrest hjemme også. Everton borte er aldri enkelt.

Ikke en gang Invincibles klarte å vinne på Goodison:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 362521.stm
Vi får være enige om å være uenige i krisemaksimeringsnivået ditt (ja, @Onv95 er hakket verre)



Dere skal få litt støtte fra meg pga denne

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

MentalM skrev: tor feb 02, 2023 8:42 am
Enzino skrev: ons feb 01, 2023 11:27 pm Du driver og forveksler meg med @Onv95 hele tiden. Jeg er realist. :lol:

Oxford var en enkel kamp. B&G og Nottingham Forrest hjemme også. Everton borte er aldri enkelt.

Ikke en gang Invincibles klarte å vinne på Goodison:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 362521.stm
Vi får være enige om å være uenige i krisemaksimeringsnivået ditt (ja, @Onv95 er hakket verre)



Dere skal få litt støtte fra meg pga denne
Så du gir twitter cred, mens når jeg skrev:

"1 poeng på siste 7 kamper er steinhardt ja (småsykt at det 1 poenget ble tatt mot City på Ethiad).

Men jeg føler da at det er på sin plass å nevne at det var nøyaktig det samme dere hadde i inngangen til tilsvarende kamp i fjor (da tok dere det 1 poenget mot Tottenham hjemme)."


i innlegget foran her, så var det krisemaksimering? :lol: :lol: :lol:

MentalM

Legg inn av MentalM »

Enzino skrev: tor feb 02, 2023 8:56 am Så du gir twitter cred, mens når jeg skrev:

"1 poeng på siste 7 kamper er steinhardt ja (småsykt at det 1 poenget ble tatt mot City på Ethiad).

Men jeg føler da at det er på sin plass å nevne at det var nøyaktig det samme dere hadde i inngangen til tilsvarende kamp i fjor (da tok dere det 1 poenget mot Tottenham hjemme)."


i innlegget foran her, så var det krisemaksimering? :lol: :lol: :lol:
Jeg ga deg cred, ikke Twitter, ved å vise at du var innafor! (med krisemaksimeringen 8-) ) :mrgreen:

Eller så nekter jeg å innrømme at du har et poeng i at det blir tøft (er Dyche lag noensinne ikke tøffe?) og at man kan være redd for managerbyttet som ofte virker som gir en boost på kortsikt. Nei, det høres for dumt ut. Må være krisemaksimering!

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

0-3

Nketiah, Ødegaard og Jorginho 😀

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Everenga skrev: ons feb 01, 2023 5:48 pm
Bone8 skrev: ons feb 01, 2023 2:49 pm 2-1 til Everton, etter at Conor Coady header inn vinnermålet mens Mason Holgate knivstikker Ramsdale. VAR finner ingen feil.
Det verste er at det faktisk er omtrent det eneste scenariet som kan ende med Everton seier.
Nja, marginene er ikke så store i PL. Hvis Dyche klarer å toppmotivere Everton, og Arsenal ikke er på, så kan det fort bli poengtap.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Hver dag er en dag nærmere at jeg får rett på mitt kamptips.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Vanskelig bane for Arsenal, men slik sesongen har utspilt seg, blir jeg veldig skuffa om ikke Arsenal tar alle tre poengene. Men blir ikke overraska, for her er vi ofte i trøbbel, og Everton ser ut til å trives med å møte oss på hjemmebane. Blir ikke bedre av at de kan få kjenne manager-effekten i tillegg.

1-2, tror det blir tett, men akkurat nok flyt til å ta alle tre. Selvmål, Ødegaard og Knetiah.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Som dere vet så bryr jeg meg heller lite om gamle resultater på baner vi historisk har slitt. Påstanden min står seg dårlig mot Man Utd, men ellers vil jeg tro at det har langt mindre å si enn styrkeforholdet mellom klubbene. Everton slo oss forrige sesong rett før det begynte å klikke for oss. Hadde vi møtt dem to-tre uker senere så er jeg rimelig sikker på at vi hadde spilt dem av banen, og det samme tror jeg skjer nå. Everton har aldri vært så svake som de er nå og vi har pretty much aldri vært så gode som vi er nå (i hvert fall hvis man ser på poengfangst).

Og det er verdt å nevne at i denne perioden hvor vi har hatt dårlige resultater på bortebane mot Everton har vært vår svakeste periode som klubb mens jeg har fulgt med (slutten av 90-tallet). Vi har vært begredelige på ganske mange bortebaner de siste årene, mens vi så langt har tatt 26/30 på bortebane denne sesongen.

Tipper vi putter 2 i løpet av den første halvtimen og så tar vi foten av gassen, før vi punkterer den helt de første 15 i andreomgang.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre feb 03, 2023 8:27 am Som dere vet så bryr jeg meg heller lite om gamle resultater på baner vi historisk har slitt. Påstanden min står seg dårlig mot Man Utd, men ellers vil jeg tro at det har langt mindre å si enn styrkeforholdet mellom klubbene. Everton slo oss forrige sesong rett før det begynte å klikke for oss. Hadde vi møtt dem to-tre uker senere så er jeg rimelig sikker på at vi hadde spilt dem av banen, og det samme tror jeg skjer nå. Everton har aldri vært så svake som de er nå og vi har pretty much aldri vært så gode som vi er nå (i hvert fall hvis man ser på poengfangst).

Og det er verdt å nevne at i denne perioden hvor vi har hatt dårlige resultater på bortebane mot Everton har vært vår svakeste periode som klubb mens jeg har fulgt med (slutten av 90-tallet). Vi har vært begredelige på ganske mange bortebaner de siste årene, mens vi så langt har tatt 26/30 på bortebane denne sesongen.

Tipper vi putter 2 i løpet av den første halvtimen og så tar vi foten av gassen, før vi punkterer den helt de første 15 i andreomgang.
Tar du med i vurderingen at vi skal spille mot et lag som kommer til å meie ned våre spillere hver de er på etterskudd, og som ikke kommer til å få gule kort før etter 60 min? :lol:

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: fre feb 03, 2023 10:16 am
Wellé skrev: fre feb 03, 2023 8:27 am Som dere vet så bryr jeg meg heller lite om gamle resultater på baner vi historisk har slitt. Påstanden min står seg dårlig mot Man Utd, men ellers vil jeg tro at det har langt mindre å si enn styrkeforholdet mellom klubbene. Everton slo oss forrige sesong rett før det begynte å klikke for oss. Hadde vi møtt dem to-tre uker senere så er jeg rimelig sikker på at vi hadde spilt dem av banen, og det samme tror jeg skjer nå. Everton har aldri vært så svake som de er nå og vi har pretty much aldri vært så gode som vi er nå (i hvert fall hvis man ser på poengfangst).

Og det er verdt å nevne at i denne perioden hvor vi har hatt dårlige resultater på bortebane mot Everton har vært vår svakeste periode som klubb mens jeg har fulgt med (slutten av 90-tallet). Vi har vært begredelige på ganske mange bortebaner de siste årene, mens vi så langt har tatt 26/30 på bortebane denne sesongen.

Tipper vi putter 2 i løpet av den første halvtimen og så tar vi foten av gassen, før vi punkterer den helt de første 15 i andreomgang.
Tar du med i vurderingen at vi skal spille mot et lag som kommer til å meie ned våre spillere hver de er på etterskudd, og som ikke kommer til å få gule kort før etter 60 min? :lol:
Nei, fordi jeg tror ikke at det eksisterer en konspirasjon mot Arsenal.

I tillegg så er dette Arsenal-laget langt mer fysiske enn tidligere utgaver av Arsenal.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre feb 03, 2023 10:22 am
Enzino skrev: fre feb 03, 2023 10:16 am
Wellé skrev: fre feb 03, 2023 8:27 am Som dere vet så bryr jeg meg heller lite om gamle resultater på baner vi historisk har slitt. Påstanden min står seg dårlig mot Man Utd, men ellers vil jeg tro at det har langt mindre å si enn styrkeforholdet mellom klubbene. Everton slo oss forrige sesong rett før det begynte å klikke for oss. Hadde vi møtt dem to-tre uker senere så er jeg rimelig sikker på at vi hadde spilt dem av banen, og det samme tror jeg skjer nå. Everton har aldri vært så svake som de er nå og vi har pretty much aldri vært så gode som vi er nå (i hvert fall hvis man ser på poengfangst).

Og det er verdt å nevne at i denne perioden hvor vi har hatt dårlige resultater på bortebane mot Everton har vært vår svakeste periode som klubb mens jeg har fulgt med (slutten av 90-tallet). Vi har vært begredelige på ganske mange bortebaner de siste årene, mens vi så langt har tatt 26/30 på bortebane denne sesongen.

Tipper vi putter 2 i løpet av den første halvtimen og så tar vi foten av gassen, før vi punkterer den helt de første 15 i andreomgang.
Tar du med i vurderingen at vi skal spille mot et lag som kommer til å meie ned våre spillere hver de er på etterskudd, og som ikke kommer til å få gule kort før etter 60 min? :lol:
Nei, fordi jeg tror ikke at det eksisterer en konspirasjon mot Arsenal.

I tillegg så er dette Arsenal-laget langt mer fysiske enn tidligere utgaver av Arsenal.
Jeg tror heller ikke det er en konspirasjon mot Arsenal. Men jeg vet at dommerne i PL tillatter mye, og at Everton i veldig mange år har vært eksperter på å spille helt på grensen og komme unna med ting, særlig på hjemmebane. Pluss at den nye manageren deres ikke akkurat gjør det med å spille på grensa mindre aktuelt.

Joda vi har en del spillere med fysikk i laget, men det hjelper ikke så veldig når Saka eller Martinelli blir sparket ned 5. gangen uten at det kommer opp et gult kort.

Vi får se, men ganske overbevist om hva slags kampbilde vi får se. Tipper det likner mye på CP borte i 1. runde. Da grindet vi ut en seier, så det er på ingen måte umulig. Men jeg blir ekstremt overrasket hvis det blir så lett som du skisserer her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»